گفته می‌شود که...

برگزاری مراسم تششع شهدا در ساعت 11 شب!/ حکم شلاق برای مجری مشهور/ کاندید شدن ورزشکار متهم به پرداخت رشوه / داداشم صد درصد رأی مردم را دارد!/ اقدام جدید نهاد ریاست جمهوری / وقتی همه چیز بهار می‌شود! و....

وقتی همه چیز بهار می‌شود!
 علاقه حلقه انحرافی به کلمه بهار که شعار انتخاباتی این حلقه نیز شده، به حدی است که این عده خاص در درون دولت شروع به برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف با نام «بهار» یا «زنده ‏باد بهار» کرده‌‌اند! جایگاه کلمه «بهار» در نزد رئیس‌جمهور نیز به قدری والا است که احمدی‌نژاد در خاتمه اغلب سخنرانی‌های خود به گفتن این ‏کلمه اصرار می‌ورزد و حتی مشائی را مردی «بهاری بهاری بهاری» عنوان می‌کند که این اقدام دولت موجب شده بسیاری از ‏سیاسیون «بهار» را شعار انتخاباتی دولتی‌ها بدانند؛ هرچند دولت این موضوع را بارها تکذیب کرده و حتی ‏احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای خطاب به منتقدان خود اعلام کرد که شما بگویید پاییز.‏ در این میان، نشریه داخلی نهاد ریاست‌جمهوری که توسط دفتر بقایی اداره می‌شود و بیشتر سخنان جنجالی اسفندیار رحیم‌مشائی ‏را پوشش می‌دهد و به اسفندیارنامه معروف است، از این اسم‌گذاری در امان نمانده و براساس اخبار به دست آمده از «آفتاب حسن» به «بهار» تغییر نام داده است! گفتنی است چندی پیش، کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری از اینکه این نشریه به‌صورت تمام‌رنگی و با کاغذ گلاسه در ‏تیراژ بالا منتشر شده، ابراز ناراحتی کرده بودند.‏

داداشم صد درصد رأی مردم را دارد!
 در جدیدترین فحاشی از سوی فتنه‌گران، محمدرضا خاتمی که یکی از تندروترین چهره‌های جریان ‌برانداز محسوب می‌شود و در پشت پرده، فعالیت تشکیلاتی فتنه‌گران را هدایت می‌کند، در مصاحبه‌ای با پایگاه ضدانقلاب «کلمه» که از سوی جمعی از فراریان ضدانقلاب ساکن فرانسه و همراهی سازمان منافقین به‌روز می‌شود، بازهم دروغ بزرگ تقلب در انتخابات را مطرح کرد و ضمن اعتراف به اهمیت و تأثیر بالای انتخابات در ایران، روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را زیر سؤال برد و در عین غیر آزاد و مهندسی‌شده خواندن آن، خواستار حضور جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی شد. خاتمی درباره این مسئله که «اگر در انتخابات سال 88 تقلب شد، پس در سال 92 هم تقلب خواهد شد و حضور اطلاح‌طلبان تفاوتی ندارد»، از «خواستن ولی نتوانستن» دخالت و تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری حرف زد. این فعال فتنه در این زمینه گفت: «نه اینکه نخواهند مهندسی و سناریونویسی کنند؛ بلکه شکست روحی‌شان در این چهارسال، این اراده را از آنان گرفته است تا بتوانند مانند گذشته برنامه‌ریزی کنند. بسیاری از آن‌ها مجبور شده‌اند به این حالت روی آورند که برای رقابت با اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی کنند و نه برای مهندسی انتخابات که می‌توان آن را یکی از دستاوردهای بزرگ و گام به جلو دانست.» او همچنین مدعی شد «شرایط کشور به‌گونه‌ای است و هزینه‌های تقلب قبلی به‌اندازه‌ای بزرگ بوده است که این امکان و اراده را برای تقلب دیگر تا حد زیادی از بین می‌برد!»
وی در بخش دیگری از این مصاحبه، مدعی سرمایه مردمی جریان موسوم به اصلاحات شد و از برادرش یعنی سیدمحمد خاتمی به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه برای حضور در انتخابات نام برد و مدعی شد که خاتمی در صورت حضور صد درصد رأی مردم را دارا خواهد بود؛ البته وی نگفت پس چرا طیف خاتمی و همراهان وی در انتخابات گذشته از سوی مردم طرد شدند و رأی نیاوردند.

کاندیدای ریاست جمهوری از آمریکا آمد!
هوشنگ امیراحمدی که اواخر سال گذشته اعلام کرده بود در انتخابات ریاست جمهوری 92 قصد کاندیداتوری دارد، درصدد است طی روزهای آتی با برخی شخصیت‌های سیاسی و همچنین برخی تشکل‌ها و برخی اساتید و نخبگان متمایل به غرب جلساتی داشته باشد.تسنیم در گزارش خود می‌افزاید: بکارگیری برخی رسانه‌ها از جمله سایت‌های خبری به منظور گفتگو با وی و انتشار سخنان ساختارشکن وی نیز از جمله برنامه‌های هوشنگ امیراحمدی طی روزهای آتی خواهد بود. وی نزدیک به 40 سال است که در آمریکا زندگی می‌کند و تابعیت این کشور را داراست.

دستور ضد ایرانی‌ ترکیه
تسنیم: روزنامه ینی شفق ترکیه طی گزارشی نوشت:در اقدامی عجیب، برخی بانک‌های این کشور به دستور نهاد تنظیم مقررات و نظارت بر امور بانکی ترکیه تا 17 آوریل(امروز) به مشتریان ایرانی و سوری خود مهلت داده اند حساب‌های خود را ببندند در غیر این صورت موجودی شان مصادره می‌شود.

برگزاری مراسم تشییع شهدا در ساعت 11 شب!
تشییع شهدای تفحص شده که شور و شوق زیبایی را به مراسم عزاداری مردم کشورمان در سوگ حضرت زهرا(س) داده بود در قم با بی تدبیری برخی از مسئولان مربوطه روبرو گردید.در جریان تشییع دو شهید گمنام در قم با خبر شدیم که خلاف تمامی نقاط کشور مسئولین مربوطه زمان تشییع و دیدار این دو شهید با مردم قم را ساعت 23 شب برگزار نمودند.
این در حالی است که تشییع این دو شهید گمنام در حضور پرشور و صدها هزار نفری مردم قم در عزاداری روز شهادت حضرت زهرا(س) می توانست بر زیبایی های این دیدار بی افزاید.این بی تدبیری مسئولیت مربوطه در تعیین ساعت تدفین این دو شهید گمنام موجب بی نسیب ماندن بسیاری از دلباختگان و دوستداران انقلاب از دیدار با فرزندان راستین امام خمینی(ره) گردید

این حرفها یعنی چه؟
خبرآنلاین: محمدرضا باهنرعضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان با انتقاد از فعالیتهای دیپلماتیک دولت گفت: یک روز میگویند هولوکاست واقعیت ندارد، یک روز می گویند ملت بزرگ اسراییل! یک روز می گویند تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیست و حالا می گویند همه مشکلات به دلیل تحریمهاست! این یعنی چی؟

حکم شلاق مجری مشهور تایید شد
چندی قبل دختر جوانی با مراجعه به دادگاه کیفری مدعی شد از سوی یکی از مجریان صدا و سیما مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.این در حالی است که این فرد با حضور در دادگاه ادعاهای دختر جوان را رد کرد.
پس از رسیدگی به موضوع در شعبه 78 دادگاه کیفری، مجری معروف از اتهام زنای به عنف و اکراه تبرئه اما به علت بزهکاری در ملاقات با شاکی پیش از اجرای صیغه به تحمل 80 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.پس از صدور رای، شاکی و متهم در مهلت قانونی به رای صادره اعتراض کردند که پرونده برای رسیدگی و صدور حکم نهایی به دیوان عالی فرستاده شد و پس از بررسی پرونده، حکم صادره از سوی دادگاه کیفری تهران تایید شد و با این اوصاف این مجری مشهور در آینده به اجرای حکم تن خواهد داد.

تقاضای مصر برای بازگشت گردشگران ایرانی
روزنامه الشرق‌الاوسط از ادامه مباحثات بر سر سفر گردشگران ایرانی به مصر خبر داده است. به نوشته این روزنامه، هشام زعزوع، وزیر گردشگری مصر روز یکشنبه از گردشگران ایرانی خواسته به مصر بازگردند. این فراخوان پس از توقف ناگهانی همکاری‌های گردشگری ایران و مصر مطرح می‌شود.
 الشرق‌الاوسط در ادامه به طور مختصر به بیان وقایع چند هفته اخیر بر سر ورود گردشگران ایرانی به مصر و مخالفت‌های موجود پیرامون این موضوع پرداخته و می‌نویسد زعزوع اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده در تلاش است کسانی را که مخالف ایده حضور گردشگران ایرانی در مصر هستند، آرام کند. وی با بیان اینکه قصد دارد اواخر این‌ ماه با اعضای گروه‌های سلفی مصر دیدار کند، گفت نگرانی‌های آنها درباره حضور گردشگران ایرانی را اغراق شده می‌دانم.

صدور مجوز فروش برخی دیگر از ساختمان های سفارتخانه های ایران
در حالی که یک مسئول ارشد اجرایی چند ماه قبل، در ابلاغیه ای خواستار فروش تعدادی از ساختمان های متعلق به سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف جهان شده بود، گفته می شود بر اساس نامه مجدد این مسئول، تعدادی دیگر از ساختمان های متعلق به وزارت خارجه در کشورهای مختلف برای فروش انتخاب شده اند و قرار است مبالغ حاصل از این اقدام، برای تکمیل برخی طرح های نیمه تمام دولت هزینه شود.

علی دایی: سیاسی نیستم
فارس: علی دایی سرمربی راه‌آهن در خصوص خبری مبنی بر نامزدی در انتخابات شوراها گفت: من یک فرد مستقل هستم و به هیچ عنوان دنبال سیاست نرفته‌ام و اصلاً سیاسی نیستم.

سرنوشت گزارش کمیته تحقیق
قانون: براساس شنیده‌ها، کمیته تحقیق مجلس درباره‌ حادثه‌ قم، به‌زودی گزارش خود در موردحمله به علی لاریجانی در مراسم 22 بهمن را تقدیم نمایندگان خواهد کرد.در این گزارش که آماده شده، تاکید شده که پشت‌پرده حمله به لاریجانی یک گروه تندروی وابسته به یک فرد در قم، حضور داشته‌اند.

پیگیری دولت برای تغییر در قانون اختیارات رئیس قوه قضائیه
در حالی که بر اساس قانون وظایف و اختیارات رئیس قوه قضائیه مصوب سال 1378 مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است لوایح قضائی را که توسط رئیس قوه قضائیه تهیه و تحویل دولت می  شود، حداکثر ظرف مدت سه ماه تقدیم مجلس  شورای اسلامی کند یک مسئول مهم اجرایی از کارشناسان حقوقی دولت خواسته است شرایط تصویب برخی تبصره ها برای اعمال تغییراتی در این تکلیف مجلس را بررسی و راهکارهایی را برای اجرای آن پیشنهاد کنند.

چند نفر کاندیدا می‌شوند؟
شنیده شد که خبر آنلاین در یک نظرسنجی در مورد تعداد کاندیداهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نوشت :کمتر از 18درصد پیش بینی می‌کنند تعداد نامزدهای نهایی ریاست جمهوری بیش از 10نفر باشد. در نظر سنجی این سایت آمده است بیش از 82درصد پیش بینی کرده‌اند که این تعداد حتما کمتر از ده نفر خواهد بود. در این نظر سنجی 7/41 درصد گزینه‌‌ای را انتخاب کردند که تعداد نامزدهای نهایی را 5نفر و کمتر معرفی کرده بود. همچنین5/40درصد به گزینه 6تا9 نامزد رای دادندو 8/17 درصد معتقد بودند تعداد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دست کم ده نفر خواهد بود.

اقدام جدید نهاد ریاست جمهوری
شنیده شد که خراسان نوشت که بر اساس دستور اخیر یکی از مسئولان ارشد دولتی، کارشناسان نهاد ریاست جمهوری موظف شده‌اند با بررسی وضعیت تعداد تصویب نامه های کابینه در سال 1391 براساس استعلام از دبیرخانه هیأت دولت، تعداد تأییدیه‌ها و ایرادات علی لاریجانی رئیس مجلس بر مصوبات سال گذشته را براساس نامه های منتشره در رسانه‌ها و منابع دیگر تهیه و به صورت آماری و جدولی به مدیران ارشد دولت ارائه کنند.

جمال شورجه هم کاندیدا شد
شنیده شد که نام جمال شورجه کارگردان فیلم «سی و سه روز» در میان نامزدهای شورای شهر تهران دیده می‌شود. جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی لیست موردنظر خود برای انتخابات شوراهای شهر را به ائتلاف خدمتگزاران پیشرفت و آبادانی ارائه داد. در میان این لیست 32 نفره، نام جمال شورجه کارگردان سینما نیز به چشم می‌خورد. «سی و سه روز»، «عملیات کرکوک»، «باشگاه سری» و «حماسه مجنون» از جمله‌فیلم‌هایی است که جمال شورجه کارگردانی کرده‌است.

شب تنفیذ کسی نتوانست هاشمی را پیدا کند
محسن رضایی با اشاره به نوع رفتار هاشمی رفسنجانی در حوادث فتنه 88 بیان کرد: انتظار من این بود که هاشمی نقش احمد آقا را ایفا کند، چون احمد آقا در چند مورد فتنه ها را در کشور خاموش کردند. وی گفت: در شب تنفیذ ریاست جمهور هر چه قدر دنبال هاشمی گشتیم، کسی نتوانست ایشان را پیدا کند و به نظر من این کار درستی نبود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در قسمتی از سخنانش افزود: در گذشته در نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشته ام که هاشمی را از این مسائلی که تکنوکرات ها در اطراف شان به وجود آورده اند نجات دهید.

انقلاب اسلامی ایران تنها متعلق به ایرانیان نیست
سیدمحمد نورالزاکی، استاد برجسته سودانی گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها متعلق به ایرانیان نیست و امروز همه مسلمانان جهان به ایرانیان غبطه می خورند که انقلاب اسلامی و نظام اسلامی سال ها است در کشور ایشان حاکمیت دارد و عزت و سربلندی را برای ایشان به دنبال داشته است. وی با تأکید بر اینکه امروز تمامی مسلمانان جهان گوش به فرمان امام خامنه ای هستند، گفت: امروز کل مسلمانان جهان گوش به فرمان امام خامنه ای هستند و اگر احساس کنند انقلاب و نظام اسلامی ایران در خطر است، به سمت ایران سرازیر خواهند شد و از ولی امر مسلمین جهان حمایت خواهند کرد.

کارگردان فیلم انتخاباتی روحانی کیست؟
شنیده شد که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری خبر ساخت فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی توسط بعضی کارگردان‌ها شنیده می‌شود. از علی عطشانی و فریدون جیرانی به عنوان افرادی که قصد دارند فیلم تبلیغاتی حسن روحانی را بسازند، نام برده شده است. علی عطشانی با اشاره به این اخبار گفت: ساخت این فیلم را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب. پیشنهادهایی شده که درحال بررسی هستیم. فریدون جیرانی نیز پیش از این اعلام کرده بود که درباره ساخت فیلم حسن روحانی با وی صحبت جدی نشده است.

شکایت مشایی از دو مداح به کجا رسید؟
شنیده شد که وکیل‌مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی با بیان این‌که «آذرماه سال گذشته به احکام دادگاه بدوی در مورد شکایت از دو مداح، اعتراض کرده است» گفت: با گذشت بیش از چند ماه هنوز پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است. سیدعلی‌اصغر حسینی با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از صدور رای دادگاه در مورد دو مداح، به احکام صادره اعتراض و پس از آن پرونده برای رسیدگی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین پیگیری‌ها پرونده همچنان در دادگاه تجدیدنظر استان تهران بسر می‌برد و احتمالا تا اوایل اردیبهشت دادگاه تجدیدنظر اعلام نظر می‌کند. با شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی پرونده‌ای با اتهاماتی نظیر توهین،‌ افترا و نشر اکاذیب از دو مداح تهرانی تشکیل شده بود. پس از صدور رای دادگاه بدوی، آذرماه سال گذشته به رای صادره اعتراض و پرونده برای رسیدگی به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شد.

کارخانه ایرانی در آلمان
شنیده شد که یک کارخانه ایرانی در اروپا تعطیل شد. تسنیم نوشت؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست طی گزارشی از وجود یک شرکت ایرانی در غرب آلمان نوشت این شرکت سازنده تانکرهای گاز فشار قوی که حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشته ماه گذشته تعطیل و درهای آن بسته شد.

بازداشت چهار تبعه عربستانی
شنیده شد که چند تبعه عربستانی با تجهیزات نظامی در جنوب شرقی ایران دستگیر شدند. بولتن نیوز نوشت؛ چهار تن از اتباع عربستانی و تونسی که تجهیزات تصویربرداری و همچنین نظامی در اختیار داشتند، در سراوان از توابع سیستان و بلوچستان بازداشت شدند.این افراد روز یکشنبه هفته گذشته در اطراف منطقه کوهستانی گدار ناهوک سراوان از سوی نیروهای انتظامی دستگیر شدند.4 تبعه عربستانی و تونسی بازداشت شده به زبان انگلیسی نیز تسلط داشتند و در بازرسی از تجهیزات همراه آنان، 2 دستگاه لپ‌تاپ، دوربین فیلمبرداری و دوربین عکاسی، 2تیغه خشاب با 7 تیر فشنگ سلاح کمری و تعدادی کتاب کشف شد.

دلیل سفر احمدی‌نژاد به ونزوئلا
گروه سیاسی: شنیده ها حاکی است که دکتر احمدی نژاد قرار است برای شرکت در مراسم ادای سوگند نیکولاس مادورو رئیس جمهور جدید ونزوئلا به کاراکاس سفر کند.

ائتلاف‌های انجام شده زودرس بود
ایسنا: محمد سعیدی‌کیا وزیر مسکن دولت نهم با بیان این‌که ائتلاف‌های ایجاد شده متاسفانه زودرس بوده است‌، گفت: این افرادی که ائتلاف تشکیل داده‌اند مگر از نظر شورای نگهبان با خبر هستند، ائتلاف موقعی می‌تواند ایجاد شده باشد که نامزدها مشخص شده و صلاحیت آنها نیز تایید شده باشد.

ورزشکار متهم به پرداخت رشوه کاندیدا شد
شنیده شد که یک ملی پوش سابق تیم ملی جودو که سال گذشته از سوی فدراسیون جودوی آسیا با اتهام رشوه مواجه و محروم شده بود در انتخابات کاندیدا شد. نامه نیوز نوشت؛ سال گذشته و پس از مسابقات قهرمانی جودوی آسیا در ازبکستان، آرش میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون ایران متهم شد که در این مسابقات تلاش کرده به افرادی پیشنهاد رشوه بدهد تا جواد محجوب بتواند سهمیه بگیرد.
پس از متهم شدن میراسماعیلی به تلاش برای پرداخت رشوه، عثمانی نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اسناد پرداخت رشوه را در اختیار دارد. میراسماعیلی پس از ثبت نام در انتخابات شورای شهر تهران تاکید کرد به خاطر احساس تکلیف در این انتخابات حضور پیدا کرده و امیدوار است پاسخ محبت‌های مردم را بدهد.

اعتبارات اقلیت های مذهبی بیشتر از مرکز جهان تشیع
شهردار سابق قم گفت: در زمانی که شهردار قم بودم آیت الله مکارم شیرازی در دیداری از اینکه شهر قم فاقد فضای پارکینگ کافی است، انتقاد کردند و ما هم گفتیم که دولت آنگونه که باید و شاید به عمران و آبادانی قم توجه ندارد. وی نیز دستور دادند تا نامه ای به ریاست جمهور نوشته شود و خودشان در ذیل نامه نوشتند که آقای رئیس جمهور شنیده ام اعتبارات اقلیت های مذهبی از اعتبارات مرکز جهان تشیع بیشتر است که با ارسال این نامه، آقای رئیس جمهور نهاد ریاست جمهوری را برای پیگیری علت بسیج کردند و از آنجا پروژه های بزرگی همانند مترو و مونوریل برای عمران و آبادانی استان قم تعریف شد.

حسینیه ها مرز پرگهر را نگه داشته اند
آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار رئیس سازمان بسیج هنرمندان و جمعی از هنرمندان بسیجی گفت: در جنگ جهانی اول هر چه بیگانگان گفتند در پاسخ به آنان چشم گفتیم، این در حالی بود که همین شعار مرز پرگهر در جنگ جهانی اول وجود داشت، در جنگ جهانی دوم هم دست خود را بالا بردیم و هر چه اشغالگران از ما خواستند چشم گفتیم و همانطور در کودتای ننگین 28 مرداد نیز شاهد بودیم که چهار ساعته شعار مرگ بر شاه به جاوید شاه تبدیل شد. وی بیان داشت: اما زمانی که سخن از دین، امام، روحانیت، حسینیه و مسجد شد سخن یا حسین، یا حسین بود و سخنی از مرز پرگهر نبود، از این رو این اسلام بود که شعار مرز پرگهر را زنده کرد و اکنون نیز اگر خدای ناکرده جنگ شود همین طور است.

تکمیل ورزشگاه دیگر به درد نمی‌خورد!
شنیده شد که نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس از تکمیل نشدن روند بازسازی ورزشگاه تختی این شهر انتقاد کرد. عباس قائد رحمت گفت: در ابتدا شهرداری دورود به تعهداتش عمل نکرد و پول نداد با این حال ما تلاش کردیم کار تعطیل نشود و با رایزنی‎هایی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم برای این پروژه اعتباری 2 میلیارد تومانی اختصاص دادیم.
 وی ادامه داد: قسط اول توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که در حدود 400 میلیون تومان است، پرداخت شده و قرار بود تا پایان سال قبل ورزشگاه تکمیل شود که متأسفانه دوستان پیمانکار کم‎کاری کردند و این مهم میسر نشد. قائد رحمت با بیان این‎که تأخیر در بازسازی ورزشگاه فوق‎العاده زیاد است، تصریح کرد: چون پروژه اشکالاتی داشت زمان زیادی از دست رفته و مسئولان شرکت توسعه و تجهیز هم بی‎توجهی می‎کنند. پیمانکاران زمان را کشتند و حالا دیگر تکمیل ورزشگاه به درد ما نمی‎خورد چون به‎موقع آماده نشد.

تصدی مرتضوی قانونی است!
حسینی معاون سازمان تامین‌اجتماعی پیرامون اظهارنظر برخی اشخاص و مراجع خاص درخصوص ایجاد شبهه پیرامون قانونی بودن تصدی «مرتضوی» در سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرد: اشتباه افراد مذکور این است که تصور می‌کنند مرتضوی با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور در سازمان تامین‌اجتماعی ادامه فعالیت می‌دهد و با این برداشت که رئیس مجلس مصوبه انتقال اختیار وزیر تعاون را به معاون اول ابطال کرده است ، به تبع آن ادامه مسئولیت با ابلاغ مذکور را دارای ایراد عنوان می‌کنند.
به گزارش ایسنا،وی افزود: حال آنکه افراد مورد اشاره از ابلاغ جدید مرتضوی بی‌اطلاع هستند.عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استناد تبصره ماده 14 اساسنامه سازمان تامین‌اجتماعی مصوبه 1389/4/20 برای مرتضوی حکم سرپرستی سازمان تامین‌اجتماعی را صادر کرده‌ است.

دلایل تاخیر در صدور احکام پرونده «اختلاس بیمه ایران»
«قاضی حسن تردست‌» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره دلیل تاخیر در صدور حکم متهمان اختلاس بیمه ایران گفت: دیوان عالی کشور در ارتباط با پرونده‌های ملی که در سطح رسانه‌ها نیز مطرح شده، نیازمند زمان فوق‌العاده برای اظهارنظر است.
وی با اشاره به انتظار افکار عمومی برای نهایی شدن رای متهمان پرونده افزود: حجم بالای پرونده و ورود مسائل حاشیه‌ای مانند مداخلات سیاسی و غیرقانونی برخی مقامات سیاسی در روند اطاله دادرسی این پرونده تاثیر دارد.قاضی تردست خاطرنشان کرد: انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری نیز ممکن است از جمله مسائلی باشد که در کندی رسیدگی به حکم متهمان این پرونده نقش داشته باشد.

همایش استادیوم آزادی مغایر قانون است
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به اینکه از امکانات دولتی در مراسم مذکور استفاده می‌شود، این امر مغایرت قانونی دارد و یک تخلف آشکار به شمار می‌رود.به گزارش افکار نیوز، وی افزود:با توجه به اینکه زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی آغاز نشده، این تخلف قانونی برای رد صلاحیت کسانی که در این عرصه گام می‌گذارند، کافی است و ارگان‌های نظارتی بخصوص شورای نگهبان باید نسبت به این مسئله دقت لازم را داشته باشند.

اشکال گرفتن ابوترابی
باشگاه خبرنگاران: ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: پوشاندن لباس زنانه بر اراذل و اوباش توسط ماموران و چرخاندن آنان در شهر از نظر اجتماعی دارای اشکال بوده و به نوعی وسیله‌ای برای تحقیر زنان است.

پاسخ دیوان عالی به اظهارات وکیل مه آفرید
قاضی سعید عمرانی در مورد درخواست اعاده دادرسی به دیوان‌عالی کشوردرباره پرونده مه آفرید خسروی که از سوی وکیل وی مطرح شده بود گفت: هرگاه درپرونده دلیل جدیدی پیدا شود که با آن بتوان بی‌گناهی محکومی را ثابت کرد، وی می‌تواند با اشاره به این مستندات تقاضای اعاده دادرسی بدهد. در پرونده فساد بزرگ بانکی هم برخی محکومان از جمله محکومان به اعدام این درخواست را مطرح کرده‌اند. به گزاش مهر،وی افزود: پس از درخواست اعاده دادرسی، در مرحله اول دیوان عالی کشور به آن رسیدگی می‌کند و پس از تایید، پرونده به دادگاه می‌رود تا درباره دلایل ارائه شده تصمیم‌گیری کند، البته این به معنای نقض حکم نیست.

تبلیغ هالیوودی در ایران
در یک بیلبورد تبلیغاتی در جاده‎ی شمشک، تبلیغ یک کالای خارجی دیده می‎شود که توسط یک بازیگر هالیوودی تبلیغ شده است. به گزارش سیتنا (citna.ir)، تبلیغ این برند خارجی توسط یکی از بازیگران هالیوودی انجام شده است.

همایش 20هزار نفری حامیان قالیباف
باشگاه خبرنگاران: دلاور صیامی رئیس ستاد مردمی حامیان قالیباف از برگزاری همایش 20 هزارنفری حامیان قالیباف در نیمه اول اردیبهشت ماه خبر داد.

کارشناس آمریکایی «جوگیر» شد
رجا: اریک راش کارشناس فاکس‌نیوز که رسانه راستگرای آمریکاست، در اظهاراتی عجیب و در واکنش به انفجارهای بوستون خواستار کشتار تمام مسلمانان شد.
با وجود آنکه هنوز علت این انفجارها در هاله ای از ابهام قرار دارد او در صفحه توییتر خود افراط گرایان اسلامگرا را مسوول انفجار بوستون عنوان کرده است.

زنی که دختر 11 ساله اش را برای پرداخت جریمه فروخت !!
پلیس هند از دستگیری زنی به اتهام فروختن دخترش برای پرداخت مبلغ جریمه خبر داد. بنا براعلام پلیس محلی هند، این زن که توانایی مالی برای پرداخت قبض جریمه اش را نداشت مجبور شد تا دختر11 ساله اش را بفروشد. این زن پس از دستگیری گفت: شورای محل به دلیل نقض سنتی محلی من را به پرداخت جریمه وادار ساخت و من هم مجبور شدم دست به این کار بزنم.
اقدام این زن زمانی افشا شد که دختر او از خانه والدین جدیدش فرار کرد و موضوع را به پلیس هند اطلاع داد. این دختر به پلیس هند گفت: والدین جدیدم قصد داشتند مجدد من را به خوانده ای دیگر بفروشند و من هم پیش از این اقدام فرار کردم. پلیس هند با اعلام اینکه بررسی بیشتر این پرونده ادامه دارد، تصریح کرد: مادر این دختر و خانواده خریدار او تحت بازجویی هستند.

عصبانیت BBC از اجرای‌ احکام‌ اسلامی
شبکه بی بی سی در خبری گفت: وزیر اخلاق و کرامت اوگاندا لایحه ای را به مجلس این کشور داده است که بر اساس آن پوشیدن دامن های کوتاه برای زنان ممنوع خواهد شد.
این شبکه وابسته به دولت انگلیس سپس ضمن تمسخر این لایحه پیشنهادی و برای کم اهمیت جلوه دادن این قانون که در فطرت همه انسانها وجود دارد مدعی شد در این کشور مشکلاتی همچون تخریب جنگل، رواج سنت های قدیمی، جنگ داخلی و فقر وجود دارد.  
سیمون لوکودا وزیر اخلاق و کرامت اوگاندا در حمایت از طرحش گفت: ما آزاد هستیم اما تا وقتی که به آزادی دیگران دست درازی نکنیم.

انتخابات آزاد بهانه ای برای تشدید تحریم ایران
برای نخستین بار و در اقدامی جالب، کمتر از چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری در ایران، سنای آمریکا اعلام کرده است که تصمیم دارد تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند که یکی از بهانه های آن، موضوع «انتخابات آزاد» در ایران است.
انتخابات آزاد شعاری است که نخست از سوی سرویس های اطلاعاتی غربی به اپوزیسیون ایرانی خارج از کشور در نشست محرمانه پراگ ابلاغ شد و سپس به سرعت از طریق کانال هایی شناخته شده وارد کشور شد و افراد شاخص دو جریان فتنه و انحراف بارها از این کلید واژه استفاده کردند. اکنون و با این اقدام سنای آمریکا منادیان انتخابات آزاد باید پاسخ بدهند که آیا کاری جز مشارکت در پروژه آمریکا و صهیونیست های کنگره برای وارد کردن فشار جدید تحریمی به ملت ایران انجام داده اند؟!

رمزگشایی از بازی های ترکیه در منطقه
یک نویسنده و روزنامه نگار ترکیه ای، فاش کرد که نظام ترکیه از طریق همکاری با القاعده و جبهه النصره و همدستی با رژیم صهیونیستی برای جنگ افروزی در منطقه، به دنبال رویای ایجاد «ترکیه بزرگ» و قرار گرفتن در شمار 10 کشور بزرگ جهان است. «مصطفی یالچینر» در مقاله ای در روزنامه «افرنسل» نوشت: بر اساس این طرح، ترکیه باید در مدت چهار سالی که پیش رو دارد، در 19 کشور آفریقایی مختلف سفارت باز کند و به همین منظور طرح پیشدستانه توسعه در مناطق محروم و دورافتاده را به عنوان بقایای امپراتوری عثمانی در دستور کار قرار داده است تا به اهداف خود دست یابد. موضع گیری های مبالغه آمیز اردوغان در برابر صهیونیست ها هم تنها یک بازی تاکتیکی برای قانع کردن ملت های اسلامی است، چرا که ترکیه این کشورها را «به جا مانده از امپراتوری عثمانی» می داند.

غرب نمی تواند آیت الله خامنه ای را بترساند
روزنامه فرانسوی «لوموند» در گزارشی نوشت: از چند سال پیش قدرت های غربی، خطر دچار شدن به افسردگی و گفت وگوهای کابوس آمیز را به جان می خریدند، بی آنکه بتوانند نتیجه ای بگیرند، چرا که نمی توانند آیت الله خامنه ای را بترسانند. او هم جلوی آنان می ایستد. لوموند اضافه کرد: مقاومت ایران، محک آزمایش جهان چند قطبی است. شرکت کنندگان کنفرانس آلماتی می گویند ما دور خودمان چرخیدیم و حتی تاریخ جدید مذاکره تعیین نشد.

آغوش رهبری» صبر بر مصیبت پدر را به من داد
فرزند شهید صیاد شیرازی شاخص ترین ویژگی و رمز موفقیت پدر را ولایت پذیری او دانست و گفت: بوسه مقام معظم رهبری بر تابوت پدرم از اتفاقات ماندگار است. مهدی صیاد شیرازی فرزند شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که دانشجوی دکترای روابط بین الملل در دانشگاه علامه طباطبایی است در مورد ولایت پذیری شهید صیاد گفت: پدر از اول انقلاب این ارتباط عمیق و صمیمی را به شکل های مختلف با مقام معظم رهبری داشتند. بیشترین دیدار و صمیمیت شهید صیاد شیرازی با رهبری در زمان دفاع مقدس بود. پدرم در جنگ مسئولیت های بسیار حساسی داشتند و در زمانی که فرمانده نیروی زمینی بودند این ارتباط با رهبری خیلی بیشتر و عمیق تر شد. در آن مقطع حضرت آقا رئیس جمهور بودند یا به لحاظ مسئله جنگ و دفاع مقدس این ارتباط بسیار حساس تر و مهم تر می شود. وقتی حضرت آقا به رهبری رسیدند این ارتباط صمیمی به نوعی ولایی هم شد. یعنی علاوه بر اینکه از مشاوره ایشان در کارها استفاده می کردند، تحت ولایت آقا هم بودند و از اوامرشان اطاعت می کردند و تا لحظه شهادت شان این رابطه نزدیک در تمامی لحظه های زندگی شهید صیاد وجود داشت. موارد بسیاری هست که رهبری از شهید صیاد شیرازی یاد می کنند. به عنوان مثال در پیام خاطره انگیزی که حضرت آقا پس از شهادت شهید صیاد دادند، عبارات بسیار زیبایی را در مورد ایشان گفتند. عباراتی چون؛ این امیر سرافراز لشکر اسلام، نظامی مومن و متعهد و با تقوا و خصوصیت ها و صفات بسیار خوبی که ایشان در این پیام شان بیان کردند. همچنین بوسه زدن مقام معظم رهبری بر تابوت پدرم، خودش از اتفاقات ماندگاری است که بسیار کار ویژه ای بود. قبلاً گفته بودم که با درآغوش گرفتن رهبری انگار صبر بر مصیبت پدر به من داده شد. آن یک احساس شخصی بود از برخوردی که حضرت آقا با ما داشت. آن آرامشی که ایشان به ما داد سبب شد احساس کنم که الآن در آن شرایط سختی که از لحاظ روحی به وجود آمده ما را دلگرم می کنند. پدرم جزء عزیزترین های خانواده بود و ما این نعمت را به این شکل از دست دادیم؛ اما خداوند برای مان نعمتی مثل حضرت آقا گذاشت که بتوانیم از آن بهره ببریم.

اعتیاد این خواهر روحانی به کار غیر اخلاقی!
راهبه قماربازی که به خاطر اعتیاد به قمار از دو کلیسا در نیویورک مبلغ 130 هزار دلار سرقت کرده بود دستگیر شد این راهبه به نام "ماری‌آن رپ" (68 ساله) متهم شده که به خاطر اعتیاد به قمار و بالا آوردن بدهی‌های زیاد از دو کلیسای غربی نیویورک سرقت کرده‌ است. مأموران پلیس این راهبه را دوشنبه گذشته بازداشت کردند.
اطلاعات پلیس نیویورک نشان می‌دهد که سرقت‌ها از دو کلیسای سنت‌ماری در منطقه هولی و کلیسای سنت ‌مارک در منطقه کندال انجام شده و این راهبه تمامی کمک‌های مالی داده شده به کلیساها را برای خود برداشته است.
ماری آن، راهبه سارق، پس از دستگیری محکوم به گذراندن 15 سال زندان و موظف به بازگرداندن مبلغ به سرقت رفته به کلیساها شده است. گفته می‌شود، دزدی این راهبه هنگام حسابرسی داخلی کلیساهایی که در آن خدمت می‌کرده روشن شده است.پدر روحانی مارک نونان دستور این حسابرسی را صادر کرده و توانسته پرده از این سرقت‌ها بردارد. اطلاعات پلیس نشان می‌دهد ماری حدود 50 سال بود که به عنوان راهبه در کلیساهای مختلف خدمت می‌کرد و با وجودی که گفته می‌شود او مدتی را نیز در مرکز بازپروری برای حل مشکل قمار خود گذرانده اما نتوانسته عادت زشت خود را ترک کند.

اخبار کوتاه:
*  مصطفی آزمایش» که با دستگاه اطلاعاتی فرانسه (DST) در ارتباط آشکار است، با خروج از کشور به حجم مأموریت‌‌های ضدایرانی خود افزوده است. آزمایش که خود را نماینده دراویش در اروپا[!] نامیده، در آخرین اقدام خود، با پرداخت مبلغ هنگفتی به یکی از اعضای پارلمان اروپا، از وی خواسته است تا با ارسال نامه به سفارت ایران در بلژیک و پرتغال، جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد.
*  جوانان عربستانی در واکنش به اهانت به قرآن کریم در زندان سیاسی «الحائر»، تجمع اعتراض‌آمیزی برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراض‌آمیز با سردادن شعارهایی، برکناری «محمد بن‌نایف» وزیر کشور را خواستار شدند. آنان همچنین بر ضرورت آزادی فوری بازداشت‌شدگان سیاسی تأکید کردند. برخی از بازداشت‌شدگان در زندان الحائر، در ملاقات با اعضای خانواده خود گفته‌اند که بازرسان این زندان برای تحریک آنان، نسخه‌های قرآن کریم را پرتاب کرده و لگدمال کردند.
  *«بوعاز بسموت» خبرنگار صهیونیست، شیخ «معاذ الخطیب»، رئیس اتئلاف معارضان سوریه را «در وضعیت کنونی، هم‌پیمان راهبردی اسرائیل خواند»! این خبرنگار صهیونیست در گفت‌وگو با شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، اوضاع کنونی حاکم بر سوریه را فرصت مناسبی برای صهیونیست‌ها دانست تا صلح واقعی با اسرائیل محقق شود و در این خصوص به تعریف و تمجید از معاذ الخطیب پرداخت. وی گفت: «این فرصتی است تا ما از آن استفاده کنیم و روابط خود را با معارضان در قضایای مشترک یعنی مبارزه با تروریسم و گروه‌های تندرو مانند «جبهه النصره» و «آزادگان شام» عمیق‌تر سازیم.»
  *بر اساس اخبار رسیده،  از هشتاد گروه موسیقی سنتی و پاپ از جمله گروه‌های موسیقی پاپ که حتی برخی از آن‌ها مجوز فعالیت هم ندارند، برای همایش انتخاباتی دولت در ورزشگاه آزادی دعوت صورت گرفته است به‌گونه‌ای که گروه‌های موسیقی سنتی از استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خراسان، گلستان (ترکمن صحرا)، مازندران، کردستان، چهار محال‌وبختیاری و همین‌طور تعداد زیادی گروه‌های موسیقی پاپ عمدتاً از تهران و شهرهایی مانند کرج، شیراز و اصفهان به منظور اجرای موسیقی در این مراسم دعوت شده‌اند و به هر یک از اعضای گروه‌ها هم اجازه داده شده که تعداد ده نفر را به‌عنوان مهمان با خود به این همایش ببرند.

https://shoma-weekly.ir/Qv2QWa