گفته می‌شود که...

برداشتن تحریم‌ها به روش روباه پیر/ اتهام واشنگتن به یک شهروند ایرانی- امریکایی/ ورود ایرانیان به مالزی و اندونزی ممنوع!/ لغو برنامه رانندگی زنان در عربستان/ دعوت به همکاری دانشگاه احمدی‌نژاد!/ هشدار به خریداران ملک در امارات و ...

آمریکا به هیچ‌کس رحم نمی‌کند!

انتشار جزئیات بیشتری از جاسوسی آمریکا از متحدان غربی‌اش، این روزها سرو صداهای زیادی را در اتحادیه‌ اروپا به‌پا کرده است. افشای شنود مکالمات هفتاد میلیون فرانسوی و همچنین شنود مکالمات تلفنی آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان، اعتراض شدید سران فرانسه و آلمان را در اجلاس بروکسل به همراه داشت. همچنین نخست‌وزیر اسپانیا روز گذشته در نشستی مطبوعاتی در بروکسل از احضار سفیر آمریکا در مادرید خبر داد که قرار است وی درباره شنود احتمالی تماس‌های مقامات اسپانیا از سوی آمریکا پاسخگو باشد. اگرچه اعتراض به جاسوسی آمریکا از متحدانش، مطلب جدیدی نیست؛ اما جاسوسی و شنود سخنان مقامات این اتحادیه، واکنش شدید سران اروپا را در پی داشته است. سران اروپایی که در گذشته از جاسوسی آمریکا از شهروندانشان شوکه شده بودند، این بار به‌شدت رنجور خاطر شده‌اند به‌طوری که مجلس اروپا قرار است هیئتی نُه‌نفره را برای دریافت پاسخ مقامات آمریکا درباره شنود گسترده مکالمات تلفنی شهروندان اروپا، به واشنگتن اعزام کند. به پایان و سرانجام این موضوع و هر نوع برخورد احتمالی اروپا با آمریکا در این باره هیچ کاری نداریم؛ اما نکته ظریفی در این مسئله وجود دارد که نمی‌توان به‌سادگی از آن عبور کرد و آن اینکه، از برخی داخلی‌ها که چند وقتی است خود را به آب و آتش می‌زنند تا با آمریکا مذاکره کرده و رابطه برقرار کنیم و در همین راستا، حتی آمریکا را از گذشته پلیدش تطهیر هم می‌کنند، باید پرسید که: آمریکا که با متحدان و دوستان غربی‌اش - که همه‌جوره گوش به فرمان آن بوده و هستند- اینچنین برخورد می‌کند، در صورت برقراری ارتباط احتمالی، با ایران چه خواهد کرد؟! آیا واقعاً آمریکا قابل‌اطمینان است؟ این را این روزها باید از دوستان اروپایی آمریکا پرسید!

سونامی شنود در ایران
گروه سیاسی: در حالی که انتشار خبر جاسوسی نهادهای امنیتی آمریکا از تماس‌های مردم دیگر کشورها و حتی رهبران آنها باعث ایجاد تنش جدی در روابط آنها شده است، اطلاعات منتشره حاکی از جاسوسی وسیع این نهادها از مردم منطقه از جمله ایرانی‌هاست.
وبسایت Cryptome که اسناد و اطلاعات دولتی را افشا می‌کند بر پایه گزارش‌هایی که اطلاعات آنها را جمع‌آوری کرده، مدعی شده است که از 125 میلیارد تماس شنود شده، حدود 73/1 میلیارد تماس از مردم ایران شنود شده است.

تا حالا 15 اتوبوس بقیه با قطار می‌‌آیند!
برکناری مدیران دولتی ظرف 2 ماه گذشته حاکی از تغییر و به‌کارگماری اتوبوسی مدیران جدید است.سایت نیمروز با اشاره به برکناری و تغییر حداقل 685 مدیر دولتی در کمتر از 2 ماه نتیجه گرفته این تعداد بالغ بر سرنشینان 10 اتوبوس و 13 مینی‌بوس یا به تعبیری 15 اتوبوس و یک مینی‌بوس می‌شوند.دکتر روحانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرده بود با تغییرات اتوبوسی موافق نیست و اینکه «ما گفتیم با کلید آمده‌ایم و نه با داس».بنا بر گزارش نیمروز، تعداد تغییرات در دستگاه‌هایی که طبیعتا هر تغییر به صورت خوشه‌ای به چند تغییر دیگر در زیرمجموعه‌ها تسری می‌یابد، به این شرح است:
نهاد ریاست‌جمهوری 93 نفر، وزارت نفت 74 نفر، وزارت بهداشت 69 نفر، وزارت اقتصاد و دارایی 53 نفر، وزارت صنعت، معدن و تجارت 50 نفر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 43 نفر، سازمان مناطق آزاد 38 نفر، وزارت راه و شهرسازی 38 نفر، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی 30 نفر، معاونت میراث فرهنگی 28 نفر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 20 نفر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 15 نفر، وزارت جهاد کشاورزی 14 نفر، وزارت نیرو 11 نفر، وزارت ورزش و جوانان 11 نفر، وزارت آموزش و پرورش 10 نفر، معاونت بنیاد شهید و امور ایثارگران 9 نفر، معاونت محیط زیست 8 نفر، وزارت امور خارجه 8 نفر و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی 6 نفر.با این اوصاف و با در نظر گرفتن تغییرات خوشه‌ای بعدی به نظر می‌رسد باید به جای اتوبوس و مینی‌بوس از واحد واگن و قطار برای تغییر مدیران استفاده کرد.

سایت فردو صدها متر داخل کوه است
تسنیم: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه سایت فردو صدها متر داخل کوه قرار دارد و به هیچ وجه قابل بمباران نیست، گفت: با توجه به تجربه جنگ تحمیلی به هیچ وجه به دشمنان اجازه نمی‌دهیم که هوس حمله به تاسیسات ایران را داشته باشند.

زنجانی: من به هیچ‌جا بدهکار نیستم
عصرایران: بابک زنجانی سرمایه گذار فیلم نقش نگار بودجه این فیلم را بالای یک میلیارد تومان اعلام و تاکید کرده که مجموعه تحت مدیریت وی به جایی بدهکار نیست بلکه یکی از پاک ترین مجموعه هاست.

سخنان مثبت نبیل فهمی
فارس: نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر که به امارات سفر کرده، تأکید کرد: قاهره آماده‌ است از گفت‌وگوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ایران برای بهبود روابط دوجانبه، حمایت کند.

بقیه جابه‌جایی استانداران پس از رأی اعتماد مجلس
با پیشنهاد برخی مشاوران روحانی، معرفی استانداران به مدت دو هفته به تعویق افتاد تا جلسه رأی اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی برگزار شود.به گزارش «مشرق» استدلال پیشنهاد دهندگان این بود؛ معرفی استانداران پیش از جلسه رأی اعتماد، یقیناً با مخالفت برخی نمایندگان مواجه خواهد شد که این امر می‌تواند تأثیر منفی بر رأی نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی بگذارد. گفته می‌شود با پایان رأی‌گیری در روز یکشنبه، تعداد قابل توجهی از استانداران منصوب خواهند شد.یادآور می‌شود موضوع معرفی استانداران به یکی از عوامل کش و قوس در ائتلاف‌های انتخاباتی برخی استان‌ها تبدیل شده است.

وزارت علوم نشد به شورای انقلاب فرهنگی تحمیل می کنیم!
فتنه‌گران و افراطیون درصدد نفوذ دادن سرپرست ناکام وزارت علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.نقش جعفر توفیقی در فتنه سال 88 و عملکرد افراطی وی در مدت سرپرستی وزارت علوم باعث دافعه‌های شدید در میان نمایندگان مجلس شده بود و عدم اعتماد نمایندگان به وی در صورت معرفی شدن به مجلس تقریبا قطعی به نظر می‌رسید. به همین دلیل هم به جای توفیقی، فرجی دانا به مجلس معرفی شد و البته گفته می‌شود توفیقی نقش بولدوزر را در برخی عزل و نصب‌ها ایفا کرد.اکنون خبر می‌رسد که افراطیون در تلاشند توفیقی را به عنوان «دبیر» به شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس‌جمهور تحمیل کنند.
برخی سایت‌های نزدیک به جریان‌های افراطی (نظیر سلام نو و امید) دراین‌باره خبر داده‌اند که توفیقی یکی از گزینه‌های دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و حتی صحبت‌هایی هم با وی دراین‌باره انجام شده است.به نظر می‌رسد وقوع چنین اشتباهی از سوی دکتر روحانی - ولو تحت فشار شدید افراطیون باشد - باعث بی‌اعتمادی مجلس و سایر نهادهای حاکمیتی خواهد شد ضمن اینکه افراطیون را در فهرست طلبکاری‌هایشان گستاخ‌تر می‌کند.

کمک یک میلیون دلاری آمریکا به سازمان تروریستی منافقین
آمریکا یک میلیون دلار به سازمان تروریستی منافقین اختصاص داد. بهانه این کمک مالی هنگفت، اسکان اعضای این گروهک تروریستی برای خروج از عراق عنوان شده است.به گزارش خبرگزاری فرانسه این حمایت یک میلیون دلاری از سوی وزارت خارجه آمریکا انجام می‌شود و رسما از سوی این وزارت اعلام شده است. مری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد این پول برای تضمین رفاه و امنیت ساکنان اردوگاه لیبرتی اختصاص یافته است.

آمریکا در سال 2012 سازمان منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرد. این سازمان در ترور و قتل عام بیش از 12هزار شهروند و مقام ایرانی دست داشته و در این حال در جنایت‌های صدام علیه کردها و شیعیان عراق مشارکت داشته است. سازمان سیا از این سازمان بارها برای دروغ‌پراکنی علیه برنامه هسته‌ای ایران استفاده کرد، تا مستقیما اعتبار خود را زیر سوال نبرد. منافقین همچنین در سوریه و در کنار سایر تروریست‌های سلفی و القاعده فعالیت می‌کنند.

برداشتن تحریم‌ها به روش روباه پیر
لغو تحریم میدان گازی رام، صرفا به دلیل نیاز انگلیس به انرژی است.پیش از این برخی رسانه‌های عوام فریب مدعی شده بودند که اقدام دولت انگلیس در این زمینه یک امتیاز به ایران است اما بی‌بی‌سی‌ فارسی از قول یک کارشناس انرژی مقیم لندن اذعان کرد: برداشتن تحریم میدان گازی «رام» توسط دولت انگلیس، به دلیل نیاز به انرژی است چرا که این میدان نقش به سزایی در تأمین سوخت داخلی انگلیس دارد.از زمانی که اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌هایی را بر علیه ایران وضع کرده‌اند و به واسطه آن فعالیت شرکت‌های نفتی ایران و بانک‌ها مختل شد، انگلیس درصدد بود کار این میدان گازی مختل نشده و شامل این تحریم‌ها نشود چرا که این میدان نقش مهمی در تامین سوخت دارد.
میدان گازی «رام» در دریای شمال بین نروژ و شمال انگلیس قرار دارد و گاز آن با یک خط لوله 390 کیلومتری به خاک انگلیس می‌رسد.شرکت ملی نفت ایران قبل از انقلاب نصف مالکیت این میدان را خریده و نصف دیگر میدان متعلق به شرکت بریتیش پترولیوم است.
این میدان گازی در سال 1977 یعنی تقریبا 36 سال پیش کشف شد، میدان رام 23 میلیارد مترمکعب گاز قابل بهره‌برداری دارد، بهره‌برداری از دسامبر سال 2005 یعنی هشت سال پیش شروع شد ولی سال 2010 به علت تحریم‌ها متوقف شد.

کشف های جالب درباره هزینه کردن بودجه حوادث غیرمترقبه

بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی که اخیرا برای برخی مسئولان اجرایی ارسال شده، علی رغم آنکه بر اساس بند "ش" ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مجاز است تنخواه مربوط به پیشگیری، مقابله و جبران خسارتهای ناشی از حوادث غیرمترقبه و مدیریت خشکسالی را در موارد مجاز هزینه کند، اما در سا ل های گذشته این بودجه در محل هایی که هیچ تناسبی با این موضوع ندارد مانند احداث اردوگاه هزینه شده است.

دردسرهای جدید تعیین حقوق مدیران بانک ها
پس از آنکه هیئت دولت دهم در اردیبهشت ماه امسال مصوبه ای را به چند وزارتخانه ابلاغ کرد که بر اساس آن اقدامات مختلفی برای همسان سازی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک های دولتی انجام می گرفت و دولت یازدهم نیز مدیران بیمه ایران را مشمول این مصوبه کرد، بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی این مصوبه به علت مغایرت با ماده 72 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 50 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم، باید لغو شود.

لغو مصوبه دولت دهم درباره فولاد مبارکه
علی رغم آنکه دولت دهم در یکی از آخرین تصمیمات خود در مردادماه سال جاری تصویب کرد که طرح گندله سازی ۴/ ۲ میلیون تنی سنگ آهن سنگان براساس قیمت کارشناسی به شرکت فولاد مبارکه واگذار و وجوه حاصل از واگذاری های یاد شده به حساب خزانه داری کل کشور واریز شود، گفته می شود بر اساس نامه یک مسئول ارشد اجرایی به وزرای اقتصادی، این مصوبه دولت دهم به استناد اصل 138 قانون اساسی باطل شده است.


روایت اسنودن از کار اطلاعاتی امریکا درباره ایران
شنیدیم که روزنامه‌ امریکایی واشنگتن پست گزارش داده: ادوارد اسنودن، کارمند پیشین آژانس امنیت ملی امریکا در مدت فعالیتش در این اداره به ده‌ها هزار سند دسترسی پیدا کرده که برخی از این اسناد حاوی اطلاعات حساسی از برنامه‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات از ایران، روسیه و چین است. این روزنامه افزوده: همچنین اسناد دیگری وجود دارد که بیانگر تعامل با کشورهایی است که مخفیانه همکاری اطلاعاتی با امریکا دارند. واشنگتن پست ادامه داده: بسیار دشوار است که به این کشورها اعلام شود اطلاعات حساس آن‌ها درز کرده است.

دستگیری یکی دیگر از عوامل ضد انقلاب
با خبر شدیم که فرمانده سپاه بانه در استان کردستان، از دستگیری یکی دیگر از عوامل یک تیم ضد انقلاب در بانه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. امیر اکبری افزود: روز جمعه به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر ورود یک تیم تروریستی از منطقه مریوان به بانه، با به‌کارگیری تیم‌های ویژه عملیاتی و همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج)، در یک عملیات غافلگیرانه این تیم تروریستی به کمین افتاد و سه نفر از آنها به هلاکت رسیدند و دو نفر به اسارت درآمدند. وی گفت: در ادامه این عملیات، نیروهای عمل کننده صبح دیروز نیز یکی دیگر از اعضای این گروه تروریستی را دستگیر کردند.

اتهام واشنگتن به یک شهروند ایرانی- امریکایی
دست آخر این که مقامات امریکایی یک شهروند ایرانی- امریکایی را به تلاش برای خرید موشک‌های زمین به هوا و اتهام توطئه علیه امریکا دستگیر کردند. اتهامات این شهروند ایرانی- امریکایی که رضا اولانگیان نام دارد در نیویورک اعلام شد. به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز مقامات امریکایی اعلام کردند که وی در اکتبر سال 2012 در استونی دستگیر و در ماه مارس به امریکا منتقل شد. کیفرخواستی که علیه اولانگیان تنظیم شده است مدعی است که وی ابتدا در سال 2007 تلاشی ناموفق برای خرید حدود 100 موشک برای دولت ایران داشت.

فعالیت بازنشسته‌ها در استانداری‌ها ممنوع
در حالی که اعلام شده نمایندگان مجلس با تدوین طرحی در تلاشند تا انتصاب افراد بالای 60 سال در برخی سمت‌ها را ممنوع کنند، وزیر کشور در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه با تاکید بر این‌که در زیرمجموعه وزارت کشور باید از ظرفیت نیروهای جوان استفاده شود، گفت: به‌کارگیری نیروهای بازنشسته از سطح معاون استاندار به پایین در استانداری‌ها ممنوع خواهد بود.به گزارش ایرنا، رحمانی‌فضلی این را هم اضافه کرده که در حد امکان در همان رده‌ها هم شایسته است که از نیروهای بازنشسته استفاده نشود.

زمینه‌سازی برای ایجاد اختلافات مذهبی

استان سیستان‌و بلوچستان به دلایل عدیده از گذشته‌های دور دارای مشکلات امنیتی بود تا اینکه در چند سال اخیر با تدابیر اتخاذ شده، به‌تدریج از میزان مشکلات آن کاسته شد؛ اما ماهیت آن تا حدودی تغییر یافت. مشکلات امنیتی گذشته این منطقه بیشتر حول قاچاق مواد مخدر و فعالیت‌های غیرسیاسی اشرار بود که اندک‌اندک متحول و دارای رویکرد امنیتی سیاسی شد. حمله اشرار به نیروهای هنگ مرزبانی نیروی انتظامی منطقه سراوان در روز جمعه که به شهادت چهارده نفر از آنان منجر شد، در همین راستا و با هدف ایجاد اختلافات مذهبی قابل ارزیابی است. امنیت رشک‌برانگیز جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای که پیرامون آن را هرج‌ومرج و ناامنی فراگرفته و با هوشیاری نظام و مردم، بارها و بارها توطئه‌های پیچیده دشمنان را خنثی کرده، دشمن عنود را واداشته تا در ادامه خصومت‌ورزی‌هایش بار دیگر بخت خود را بیازماید. وفاداری قوم بلوچ به ایرانی بودن خود هیچ‌گاه به دشمنان نظام اجازه نداده است که از باب قومیتی، اختلاف‌افکنی‌ کنند و هرگاه از این مسیر اقدامی کردند، در ابتدای راه شکست خوردند. از این رو با هدف سیاسی ایجاد ناامنی، بلوا و آشوب، به فعالیت در عرصه ایجاد اختلافات مذهبی که از کارآمدترین ابزار آن‌ها در اختلاف‌افکنی در جهان اسلام بوده و است، روی آوردند. در این باره نیز اخوت و زیست مسالمت‌آمیز درازمدت برادران شیعه و سنی در این منطقه و هوشیاری مردم و قاطبه علمای سنی و شیعه، هربار توطئه آن‌ها را خنثی کرده است؛ اما موجب دست ‌برداشتن دشمن از توطئه نشده و دشمن همچنان به اختلاف‌افکنی دامن می‌زند. دشمن با اینکه همه راه‌های ایجاد اختلاف از جمله حمله به نظامیان، حمله به مردم بی‌گناه غیرنظامی، حمله به مسافران، حمله به مساجد و... را آزموده و طرفی نبسته، به‌ گمان خود با ملاک قرار دادن حوادث منطقه، تلاش کرده تا با یک ‌سری اقدامات جدید تروریستی، آستانه تحریک‌پذیری مردم منطقه و نظام را بیازماید تا شاید بتواند برای آشوبگری، به دستاورد تازه‌ای برسد؛ این احتمال قوی ایجاب می‌کند ضمن برخورد قاطع با عوامل حادثه سراوان، مسائل منطقه با دقت و هوشیاری بیشتری رصد و پیگیری شود.
بروجردی: غنی‌سازی 20 درصد ادامه دارد
در حالی که پیش از این سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی ایران به دلیل در اختیار داشتن اورانیوم 20 درصد به میزان کافی، فعلا نیازی به تولید این سوخت ندارد و بنابراین غنی‌سازی در این سطح اکنون انجام نمی‌شود، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد: فعالیت‌های هسته‌ای کشور همانند گذشته ادامه دارد و غنی‌سازی در حد 20 درصد همچنان انجام می‌شود.

جمع‌آوری بیلبوردهای «صداقت آمریکایی»
سخنگوی شهردار تهران از جمع‌آوری بیلبوردهایی که با موضوع مذاکرات ایران و آمریکا در سطح شهر تهران نصب شده بود خبر داد و گفت: این تابلوهای تبلیغاتی بدون تائید شهرداری تهران نصب شده بود.سیدهادی ایازی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از موسسات فرهنگی تبلیغاتی در اقدامی خودسرانه و بدون اطلاع و تائید شهرداری، به نصب این تابلوهای تبلیغاتی اقدام کرده بود که با آنها برخورد شد. سخنگوی شهردار تهران تاکید کرد: هر تبلیغاتی در سطح شهر باید الزاما به تائید شورای فرهنگی شهرداری برسد. در آستانه 13 آبان از سه‌شنبه گذشته، پوسترها و بیلبوردهای ضدآمریکایی در مناطق مختلف و خیابان‌های اصلی پایتخت نصب شده بود.در این بیلبوردها که از طراحی‌های مختلفی بهره گرفته شده، «صداقت آمریکایی‌ها» زیرسوال برده شده بود.
ورود ایرانیان به مالزی و اندونزی ممنوع!
عصر ایران: درپی درخواست استرالیا، مالزی پس از اندونزی آزادی صدور ویزا برای ایرانیان را در زمان رسیدن به فرودگاه‌های این کشور لغو کرد.

نبویان: حجاریان پای میز مناظره بیاید
فارس: حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه از سروش تا حجاریان، هیچ ‌کدام صاحب هیچ‌ نظریه‌ای نیستند، حجاریان را برای دفاع از تئوری‌هایی که مطرح می‌کند، به مناظره فراخواند.

بازداشت کودکان درعربستان سعودی!
پرس‌تی‌وی: منابع خبری از بازداشت چندین زن و کودک عربستانی به دست نیروهای امنیتی این کشور در استان قسیم واقع در عربستان خبر دادند.اعتراضات پس از خودداری مقامهای سعودی از موافقت با دیدار خانواده‌های زندانیان سیاسی با عزیزانشان در عید قربان شدت گرفته است.

توهم یک نماینده آمریکایی
فارس: اریک کانتور رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا ضمن طرح این ادعا که ایران یک ماه دیگر تا ساخت بمب اتم فاصله دارد، خواست، گزینه نظامی درباره ایران همچنان روی میز باشد.
استفاده از تلفن همراه در بهارستان ممنوع می‌شود
به ‌منظور ساماندهی جلسات علنی مجلس، هیات رئیسه مجلس طرحی برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در صحن علنی در دست داشته و قرار است تلفن‌های ثابتی در صحن نصب شود تا نمایندگان در صورت ضرورت از آن استفاده کنند. حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا، عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم گفت که این طرح در آینده نهایی می‌شود.

روزنامه بهار 2 هفته منتشر نمی‌شود
در پی انتشار یادداشتی با عنوان «امام، پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» در شماره چهارشنبه روزنامه بهار که در آن نصب علی (ع) توسط پیامبر در روز غدیر نفی شده بود و واکنش‌های منفی نسبت به آن، این روزنامه با انتشار نامه‌ای، بی‌دقتی را دلیل چاپ این یادداشت برشمرد و ضمن عذرخواهی اعلام کرد، روزنامه بهار در جهت تلطیف فضای جامعه و به دست آوردن دل مومنین راستین، اقدام به توقف انتشار دو هفته‌ای کرده و بار دیگر از همه خوانندگان پوزش می‌خواهد. البته ناصر سراج، رئیس هیات نظارت برمطبوعات با تاکید بر این‌که توقف موقت انتشار روزنامه بهار، مانع رسیدگی به پرونده آن نمی‌شود، از تشکیل جلسه هیات نظارت بر مطبوعات در روز دوشنبه برای رسیدگی به پرونده این روزنامه خبر داد.

لغو برنامه رانندگی زنان در عربستان
تسنیم: فعالان زن عربستانی از لغو برنامه رانندگی نمادین زنان این کشور که قرار بود دیروز برگزار شود، خبر دادند.

احتمال اجماع اصلاح‌طلبان درباره ناطق
مهر: غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران درباره احتمال اجماع اصلاح طلبان حول محور ناطق نوری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: احزاب اصلاح طلب از روشهای سیاسی معقول و فعال تر برای انتخابات مجلس استفاده می کنند و بعید نیست با توجه به سابقه ناطق نوری و مجموعه گرایش اصلاح طلبان، این اتفاق صورت بگیرد.

وزیرسابق میهمان پایش
الف: شمس الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد برای دفاع از آمارهای دولت احمدی نژاد میهمان برنامه پایش این هفته است.

پیش از انقلاب سیاست خارجی نداشتیم
به گزارش فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه در طول تاریخ ما همواره شاهد خوشبینی در سیاست خارجی و سوءاستفاده خارجی‌ها بودیم، گفت: خوشبینی در سیاست خارجی در طول 200 سال گذشته به صورت گسترده مورد سوءاستفاده خارجی‌ها قرار داشته است و ما به‌طور کلی پیش از انقلاب اسلامی، چیزی به نام سیاست خارجی نداشتیم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: منظور سیاست خارجی‌ای است که براساس حقوق متقابل باشد، براساس منافع دو طرف بوده و ایستادگی منطقی و مدبرانه بر منافع ملی کشور باشد.

روشنفکر بعد از انقلاب سکولار است
به گزارش سایت دایره المعارف بزرگ اسلامی، حداد عادل در همایش ترجمه و علوم‌انسانی در سخنانش با اشاره به گروه روشنفکران در دوره پهلوی گفت:‌ در آن زمان روشنفکران دو گروه بودند، یکی روشنفکران چپ که آثار سوسیالیستی را ترجمه می‌کردند و دیگری روشنفکران غرب‌گرا عموما آثار لیبرال یا رمان‌های معروف غربی را ترجمه می‌کردند. اما بعد از انقلاب، جریان روشنفکری عمدتا تفکر سکولار داشتند و بسیاری از حرف‌هایشان را از طریق ترجمه آثار فرنگی بیان می‌کردند،‌ مثلا در زمان جنگ تحمیلی عده‌ای که می‌خواستند جوانان را دلسرد کنند رمان‌هایی را ترجمه کردند که زشتی و تلخی‌های جنگ را به بدترین شکل بیان می‌کرد یعنی مثل آثاری که عموما بعد از جنگ جهانی دوم نوشته شد.

دعوت به همکاری دانشگاه احمدی‌نژاد!
به گزارش مهر، دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان با اعلام خبری در پایگاه اطلاع‌رسانی خود، تمامی محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی را به یاری طلبید. معاونت پژوهشی دانشگاه منتسب به محمود احمدی‌نژاد که هنوز حتی مکان آن هم مشخص نشده است، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در پیشبرد اهداف این دانشگاه خواستار مشارکت دانش‌پژوهان و محققان بخش‌های دانشگاهی در راستای اهداف توسعه علمی آن شد.

منافقین به دنبال جدایی
قدس آنلاین: منابع آگاه و نزدیک به گروهک تروریستی منافقین در پاریس اعلام کردند که بعد از حمله اخیر به کمپ اشرف و کشته و زخمی شدن تعدادی از عناصر این گروهک، منافقین در وضعیت ناامیدی و شکست روحی شدید به سر می‌برند وبسیاری از آنها به دنبال جدایی از این گروهک هستند.

عدم پخش جلسه بررسی رای اعتماد وزرا در مجلس از سوی سیما

اگرچه روز گذشته اعلام شده بود که جلسه بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی دولت از سوی شبکه خبر پخش میشود اما چنین نشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش از این نیز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینههای نهم، دهم و یازدهم از سوی این شبکه به طور مستقیم پخش میشد. روز گذشته نیز در خبری اعلام شد که شبکه خبر به پخش مستقیم تلویزیونی جلسه بررسی صلاحیت سه وزیر باقی مانده از کابینه یازدهم خواهد پرداخت. اما چنین نشد. البته رادیو فرهنگ طبق روال همیشه در حال انعکاس مستقیم جلسه علنی امروز مجلس است.

نیکلاس برنز: ادبیات روحانی آمریکا را تحت تأثیر قرار نخواهد داد
معاون سابق وزارت خارجه آمریکا می‌گوید «کلمات دلنشین رئیس جمهور ایران، واشنگتن را تحت تأثیر قرار نخواهد داد و آمریکا باید فشار بر ایران را برای گرفتن امتیاز حفظ کند».نیکلاس برنز که سابقه نمایندگی آمریکا در ناتو را نیز دارد، اکنون استاد دانشگاه هاروارد است، او ضمن تحلیلی که توسط روزنامه بوستون گلوب منتشر شده، تأکید می‌کند دولت آمریکا برای هر نوع توافق خوب با ایران، نیازمند همراهی کنگره و اسرائیل است و به همین دلیل باید از اهرم فشارهای اقتصادی تحریم‌ها استفاده کند.برنز خاطرنشان کرد: «تنها راه رسیدن به توافق با ایران آن است که آمریکا فشار قابل توجهی را بر ایران حفظ کند.کلمات دلنشین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، واشنگتن را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. افسونگری به تنهایی، هر چند مطلوب، اما به‌ندرت می‌تواند توازن را در دیپلماسی تغییر دهد. اما قدرت و اهرم می‌توانند از عهده این کار برآیند. آمریکا و اتحادیه اروپا نباید تحریم‌های اصلی را لغو کنند، مگر آن که تهران با آینده‌ای که در آن از سلاح هسته‌ای خبری نیست موافقت کندوی به سیاق ادبیات صهیونیست‌ها افزود: در واقع همانطور که دولت نیز گفته است، توافق نکردن بهتر از توافقی نامطلوب و سهل‌گیرانه نسبت به ایران است. تنها دلیلی که ایران را پای میز مذاکره کشاند، تأثیر مخرب تحریم‌هاست.
معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر اینکه دولت آمریکا، کنگره و اسرائیل نقش پلیس خوب و بد را علیه ایران بازی می‌کنند، نوشت: کنگره در تصویب تحریم‌ها علیه ایران قاطعانه عمل کرده است. اسرائیل نیز در این راه نقش مهمی دارد. نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با اظهارات تند علنی، تهدید توسل به زور علیه ایران را عینیت بخشیده است. از دیرباز این واقعیت دیپلماتیک مورد اذعان بوده که در بیشتر موارد مذاکره برای به نتیجه رسیدن نیازمند مؤلفه تهدید نظامی است. کنگره و اسرائیل در این میان نقش مهم و حیاتی پلیس بد را در مقابل ایران بازی کرده‌اند.

هشدار به خریداران ملک در امارات
قدس آنلاین: سرکنسولگری ایران در دوبی به ایرانیان نسبت به خرید املاک در امارات هشدار داد. طی چند سال گذشته صدها ایرانی با خرید املاک در دوبی و شارجه در دام کلاهبرداران قرار گرفتند و این مسأله باعث خسارت میلیارد درهمی آنان شده است.

اخبار کوتاه:

* در حالی که رئیس‌جمهور با توجه به اعتراضات مردم، نمایندگان مجلس و تشکل‌های دانشجویی نسبت به سابقه فعالیت جعفر توفیقی در فتنه سال 88 از معرفی او به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس صرف‌نظر کرد، این روزها گروه‌های افراطی اصلاح‌طلب سعی می‌کنند با افزایش فشار بر آقای روحانی، وی را متقاعد کنند تا توفیقی را برای عضویت در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند!

* به‌دنبال اظهارات هتاکانه «نعیمه اشراقی» نوه دختری حضرت امام(ره) و اعتراض تعدادی از خانواده‌های شهدا، بیش از هزار خانواده شهید و صد مؤسسه، گروه، تشکل، مسجد و هیئت مذهبی با امضای طوماری ضمن محکوم کردن این اظهارت و منتسب کردن آن به حضرت امام خمینی(ره)، از قوه قضائیه خواستند با وی برخورد کند.

* بر اساس اخبار دریافتی وزرای دولت یازدهم استقبال خوبی از اعلام فهرست اموال خود به قوه‌ قضائیه نداشته‌اند و تنها تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها، فهرست اموال خود را به این قوه اعلام کرده‌اند.

* در پاسخ به تحرکات ضدانقلاب در مرزهای سنندج، روز جمعه عملیات مشترک نیروهای سپاه و نیروهای امنیتی استان و با کمک مردم منطقه «بانه» بر ضد تروریست‌ها انجام گرفت که در این عملیات که به درهم شکستن عوامل ضدانقلاب انجامید، سه نفر از نیروهای ضدانقلاب به هلاکت رسیدند و سه نفر نیز دستگیر شدند.

*گروهی از اعضای فرقه ضاله بهائیت که در پی دستورات صادر شده از مرکز این فرقه در فلسطین اشغالی موسوم به «بیت ‌العدل» با راه‌اندازی تشکیلات و کادرسازی، جذب خانواده‌های مسلمان بی‌اطلاع از ماهیت فرقه را در دستورکار خود داشتند، از سوی نیروهای مربوط شناسایی و دستگیر شدند. گفتنی است برگزاری کلاس‌هایی در قالب آموزش نقاشی، موسیقی، دروس تقویتی و مشاوره تحصیلی برای جذب جوانان، نفوذ در دستگاه‌های دولتی و انقلابی با هدف جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی و ملاقات با خانواده‌های بی‌بضاعت به منظور جذب آنان، از جمله دستورهای ابلاغ ‌شده به عناصر این فرقه در ایران است.

* «صادق زیباکلام» در یادداشتی در روزنامه «شرق»، ضمن تعریف و تمجید از انگلیس و گفتن اینکه «فراموش نکنیم که پایه‌گذار صنعت نفت در ایران، انگلیسی‌ها بودند!»، تلویحاً به نیاز مبرم ایران به رابطه با انگلیس اشاره کرد و نوشت: جدای از انگلستان، داشتن رابطه با این کشور برای ما، «کلید» داشتن یک رابطه حداقلی با ایالات‌متحده، اروپا و همسایگان عرب است. بدون داشتن رابطه با لندن، نمی‌‌توانیم با اروپا و همسایگان عربمان هم رابطه داشته باشیم. بماند آمریکا، استرالیا، کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر!

* مدیر حوزه علمیه استان همدان، افزایش بدحجابی زنان در جامعه را مایه ننگ ایران اسلامی و عملکرد محمود احمدی نژاد نسبت به بدحجابی را ضعیف دانست. حجت الاسلام سید مصطفی موسوی اصفهانی گفت: متأسفانه آقای احمدی نژاد در دوره مسئولیت خود نسبت به بدحجابی خوب عمل نکرد و برخورد با بدحجابی را تنها محدود به بدحجابی‌های گروهی دانست و آن را تفسیر اسلام به رأی کرد درحالی که استخراج احکام اسلام نیازمند مرجع و رهبر است. وی از دولت یازدهم خواست وضعیت بدحجابی را سامان دهد.

* بر اساس گزارش‌های دریافتی، مراسم سیزده آبان امسال به یکی از باشکوه‌ترین مراسم‌های روز ملی مبارزه با استکبار تبدیل خواهد شد. از علی شمخانی، عزت‌الله ضرغامی و علی لاریجانی به‌عنوان گزینه‌های احتمالی سخنرانان مراسم امسال نام می‌برند. این در حالی است که برخی حامیان دیپلماسی دولت یازدهم، با ابراز نگرانی از پخش سرودهای حماسی از صداوسیما در آستانه مراسم 13 آبان، از مسئولان این رسانه خواسته‌اند از پخش این سرودها خودداری کنند!

* دور جدیدی از جلسات حلقه انحرافی با هدف بازگشت به قدرت، آغاز شده است. در جلسه هفته گذشته این جریان، حاضران به آسیب‌شناسی رویکردها و عملکردهای‌ خود پرداختند و تأکید کردند: «ما نتوانستیم صدای خود را به گوش طبقات محروم برسانیم. ما طبقه فرودست جامعه را از دست دادیم. باید برای جذب دوباره آن‌ها کاری کنیم.»

* افراطی‌های اصلاح‌طلب با واسطه قرار دادن برخی شخصیت‌های سیاسی، فشار خود را روی وزیر ارشاد تشدید کرده‌اند تا «نشر چشمه» را که به دلیل اهانت به مقدسات و عاشورا تعطیل شده، بازگشایی کنند. گفته می‌شود نهادهای نظارتی مخالفت خود را با بازگشایی و فعالیت مجدد این انتشارات اعلام کرده‌اند.

* با پیشنهاد برخی مشاوران روحانی، معرفی استانداران به مدت دو هفته به تعویق افتاد تا جلسه رأی‌اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی برگزار شود. استدلال پیشنهاددهندگان این بود که معرفی استانداران پیش از جلسه رأی اعتماد، یقیناً با مخالفت برخی نمایندگان مواجه خواهد شد که این امر می‌تواند بر رأی نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی تأثیر منفی بگذارد. گفته می‌شود با پایان رأی‌گیری در روز یکشنبه، تعداد زیادی از استانداران منصوب خواهند شد.

* بنا به گزارش رسیده، در پی درگیری مسلحانه شب گذشته که در منطقه سراوان به وقوع پیوست، طبق آخرین اطلاعات به‌دست آمده، هجده نفر که شامل چهارده سرباز و چهار مأمور درجه‌دار مرزبانی بودند، به شهادت رسیدند. بر اساس این گزارش، افراد مسلح، شش نفر از افراد انتظامی را نیز به گروگان گرفتند. همچنین این درگیری مسلحانه که در محدوده پاسگاه 167 گزبستان رخ داده بود، باعث مجروح شدن پنج تن از مرزبانان شد.

https://shoma-weekly.ir/C0YQBh