گفته می‌شود که...

بد لباسی اولین توریست های ایرانی به مصر/ نظر روحانی حامی مشایی درباره مصباح‌یزدی/ گاف روزنامه سعودی درباره حسن روحانی/ وضعیت مناسب ذخایر ارزی خودروسازان ایرانی/ جریمه یک میلیاردی راننده پژو 405/ اوباما چقدر حقوق می‌گیرد/ نظر روحانی حامی مشایی درباره مصباح‌یزدی و ...


قبض 23 میلیونی برای شهروند سمنانی!
شرکت آب و فاضلاب سمنان برای یکی از مشترکانش قبض 23 میلیون تومانی صادر کرد.به گزارش واحد مرکزی خبر، کنتور قبلی این شهروند بعلت خرابی در دی ماه تعویض و آب بهای کنتور خراب نیز تسویه شده بود اما دوباره این قبض به مبلغ 230میلیون و 499هزار ریال با درج کلمات عدم قرائت کنتور و علی الحساب صادر شد.اداره آب و فاضلاب شهرستان سمنان اعلام کرد، این قبض اشتباه صادر شده است.

پخش آگهی ترحیم مهران مدیری در تلویزیون!
آگهی ترحیم مهران مدیری به عنوان تیزر تبلیغاتی "تهران 1500" در تلویزیون به روی آنتن می رود. محمد ابوالحسنی، تهیه کننده "تهران 1500" گفت :در خصوص نسخه آگهی "انیمیشن تهران 1500" در تلویزیون طی تماسی که با آقای مهدی مهر مدیرکل بازرگانی صدا و سیما داشتیم موضوع حذف نام و تصاویر مهران مدیری در آگهی تبلیغاتی سوءتفاهم بوده است. وی ادامه داد: تیزری که پخش خواهد شد تصاویری را نیز از مهران مدیری نمایش خواهد داد و به بخش آگهی ترحیم وی اختصاص دارد.

زنان مصنوعی پشت مرزهای ایران
چینی ها پس از پیشی گرفتن در ساخت انواع اسباب بازی ها، لباس، کیف و کفش، تسبیح چینی، آجیل چینی، لاک وضو مختص زنان مسلمان، این بار برای کسب درآمد بیشتر و زیر سوال بردن ارزش های والای انسانی اقدام به تولید زن و مرد مصنوعی کرده اند که می تواند همه اعمال و رفتار یک انسان واقعی را انجام دهد و متاسفانه در حال توزیع در بازارهای دنیا، به ویژه کشورهای اسلامی می باشد.به گزارش بی باک، این خبر حاکی از آن است که چشم بادامی ها نیز همانند کشورها اروپایی، آمریکایی همرا با اندیشه های صهیونیستی دین را هدف قرار داده اند و پروژه اسلام ستیزی خود را به صورت رسمی از مدت ها پیش کلید زده اند.یک سایت چینی در مصاحبه ای با صاحب شرکت تولید کننده این عروسک های انسان نما گفت: هدف ما سازندگان انسان مصنوعی کمک به جامعه بشری است! بخصوص جوانان بعضی کشورها که در محدودیت به سر می برند!!!

8 هزار دکتر امریکایی پیشخدمت هستند
گزارش دفتر آمار Bureau of Labor در امریکا نشان می دهد تعداد 317000 پیشخدمت در ایالات متحده آمریکا با تحصیلات دانشگاهی وجود دارند که از این تعداد بیش از 8هزار نفر آنها درجه دکترا و مدارک حرفه ای دارند.در بریتانیا نیز تقریبا 80٪ از افرادی که در رشته های علوم فارغ التحصیل می شوند در نهایت فرصت های شغلی بی ارتباط به حیطه علمی خود پیدا می کنند.

عکس ربع پهلوی بر روی یک اتوبوس در تهران
به گزارش ماهستیم، در پی‌ شکست فاحش رضا پهلوی در تشکیل سوپر شورای ملی‌، چندین سایت متعلق به سلطنت طلبان در یک اقدام شاهکار انقلابی‌ برای آنکه به اصطلاح به صورت مستند نشان بدهند که تا چه اندازه رضا پهلوی در داخل ایران محبوبیت دارد با کمک نرم‌افزار فتوشاپ عکس او را بر روی یک اتوبوس متعلق به شرکت واحد تهران ، الصاق کردند و آن‌ عکس جعلی را در سطح گسترده‌ای در سایت‌های خود برای قوت قلب به شاهزاده خود منتشر کردند و در توضیح عکس مدعی شدند که بیش از یک ساعت طول کشید تا پاسدار ها بیایند و در طول یک ساعت هزار نفر تجمع کرده و عکس را تماشا می کردند!

زنی که دختر 11 ساله اش را برای پرداخت جریمه فروخت !!
پلیس هند از دستگیری زنی به اتهام فروختن دخترش برای پرداخت مبلغ جریمه خبر داد. بنا براعلام پلیس محلی هند، این زن که توانایی مالی برای پرداخت قبض جریمه اش را نداشت مجبور شد تا دختر11 ساله اش را بفروشد. این زن پس از دستگیری گفت: شورای محل به دلیل نقض سنتی محلی من را به پرداخت جریمه وادار ساخت و من هم مجبور شدم دست به این کار بزنم.
اقدام این زن زمانی افشا شد که دختر او از خانه والدین جدیدش فرار کرد و موضوع را به پلیس هند اطلاع داد. این دختر به پلیس هند گفت: والدین جدیدم قصد داشتند مجدد من را به خوانده ای دیگر بفروشند و من هم پیش از این اقدام فرار کردم. پلیس هند با اعلام اینکه بررسی بیشتر این پرونده ادامه دارد، تصریح کرد: مادر این دختر و خانواده خریدار او تحت بازجویی هستند.

بد لباسی اولین توریست های ایرانی به مصر
موضوع باز شدن مرزهای ایران و مصر روی مردم دو کشور برای گردشگری، یکی از برنامه های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دو دولت محمود احمدی نژاد بوده است؛ چه آن زمان که اسفندیار رحیم مشایی رییس بود، چه حالا که محمدشریف ملک زاده رییس است. هرچند که در دوره ای نامی از مصر برده نمی شد، اما سرزمین فراعنه یکی از هدف های گردشگری بود که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کنار دیگر بازارهای هدف برای جذب توریست، روی آنها برنامه ریزی می کرد.اما انتشار تصاویری از بد لباسی برخی از هموطنانمان وعدم گزینش صحیح از سوی مسئولین برای افرادی که قرار شد به عنوان اولین تیم توریستی به سرزمین اهرام ثلاثه سفر کنند گویا به سوژه ای جدید تبدیل شده تا رسانه های غربی ؛ سوژه قدیمی عقده حقارت برخی ایرانیان به دلیل عدم وجود آزادی و بی بند و باری در ایران را باری دیگر با سوء استفاده از تصاویر برخی از این توریست ها دوباره مطرح سازند !

بدشانسی یک دختر در شب عروسی!
یک عروس جوان در اندونزی درست در زمان عقد متوجه شد که شوهرش در واقع یک زن است. در طول عقد یک لحظه صدای او مانند صدای زنان شد، همین مسئله باعث شد حضار به او مشکوک شوند.عاقد شروع به پرسیدن سوال کرد و طبق گفته پلیس صدای این داماد قلابی نازک شد، درست مثل صدای زنان ، بطوری که حتی پلیس شگفت زده شد و بعدا اظهار داشت که صدای او و چهره اش بسیار مردانه به نظر می رسید. این زن به جرم فریب دادن توسط پلیس محلی مورد بازجویی قرار گرفت.

ذوق زدگی بی بی سی از سخنان فائزه
سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، وابسته به نظام سلطنتی انگلیس، با اشاره پایان دوران محکومیت فائزه هاشمی نوشت: «اولین مصاحبه فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، پس از گذراندن دوران شش ماهه محکومیت خود در زندان اوین، حاوی نکاتی مهم است که به روشنی نشان می دهد زندانی کردن یک چهره سیاسی وابسته به اصلی ترین حلقه های قدرت، ضرورتا به نتایج دلخواه زندانبانان منجر نمی شود. خانم هاشمی در مصاحبه ای که در شماره روز سه شنبه 20 فروردین ماه روزنامه بهار منتشر شده، خود به صراحت تجربه زندان را تجربه ای خوب، بسیار قشنگ، گرانبها، مهم و نقطه عطفی در زندگی خود می خواند و می گوید در زندان با انسان هایی بزرگ آشنا شده است.»

واکنشها به دزدی یک لپ تاپ
انتشار خبری در رسانه های انگلیسی در خصوص سرقت یک لپ تاپ اپل توسط یک ایرانی و ارسال تصاویر مخفی از عامل سرقت باعث ایجاد موجی در میان کاربران رسانه های مجازی و همچنین شبکه های اجتماعی شد.
در این خبر که رسانه های انگلیسی به خصوص تلگراف با آب و تاب فراوان به آن پرداخته اعلام شده که یک دستگاه لپ تاپ از مالک انگلیسی آن به سرقت رفته و در روز تولد این مالک پیغامی از لپ تاپ مفقودی برای تبریک تولد به وی ارسال می گردد که وی توانسته با ردیابی لپ تاپ و کشف محل آن اقدام به گرفتن تصاویر جاسوسی و مخفی از مالک آن نماید و اعلام می نماید که این تصاویر سارق لپ تاپ وی است.
انتشار این خبر و تصاویر بدون پوشش سارق! در رسانه های مجازی و همچنین شبکه های اجتماعی سبب شد که کاربران ایرانی به این ماجرا واکنش نشان دهند.
برخی که این کار را تایید کرده و به انتقاد از سارق آن اعلام کرده اند که خون آریایی و شرافت ایرانی و ... را زیر سوال برده و باعث آبروریزی ایرانیان شده و نام پرآوازه ایرانیان در جهان مخدش و لکه دار کرده است.
از سوی دیگر برخی دیگر نیز سرقت را رد کرده و حتی برخی با جعلی دانستن خبر این ماجرا را دست مایه خارجی ها برای حمله به ایرانیان دانسته اند.

نظر روحانی حامی مشایی درباره مصباح‌یزدی
بهمن شریف‌زاده با انتقاد از عملکرد جبهه پایداری در باره آیت‌الله مصباح یزدی گفت رای آقای احمدی‌نژاد از مردم بود نه از حمایت آیت‌الله مصباح یزدی. شریف‌زاده در پاسخ به این سوال که حمایت احمدی‌نژاد از مشایی آیا سبب نمی‌شود تا او از حامی اصلی خود، یعنی آیت‌الله مصباح‌یزدی، دور شود گفت: «پایگاه آقای مصباح در بین مردم چقدر است؟ احمدی‌نژاد فردی است که رای بالایی آورده است و این رای بالا به وساطت ایشان نبوده است. از نظر شخصیتی ایشان شخصیت برجسته‌ای هستند، اما قشری که به احمدی‌نژاد رای دادند به‌خاطر خودشان رای دادند. اکنون نیز جدا‌شدن از احمدی‌نژاد وجود ندارد؛ چراکه ایشان نامزد انتخابات نیستند. مهم آرای نامزدهاست که در این آرا آقای مصباح وجود ندارد؛ چراکه تکیه بر آرای مردم است ولو این‌که مخالف جدی داشته باشد.»

چرا سعید جلیلی کاندیدا نمی شود
 یک سایت انتخاباتی اخبار جدیدی درباره جبهه پایداری منتشر کرده است.
این سایت نوشته است :گفته می شود که سعید جلیلی برای عدم کاندیداتوری مطمئن شده است.
بنا بر این گزارش در محافل سیاسی گفته می شود سعید جلیلی که شاخص ترین چهره مورد نظر جبهه پایداری برای کاندیداتوری است برای عدم ثبت نام مطمئن شده است.سعید جلیلی فقدان راه حل برای مشکلات کشور،فقدان تیم و برنامه مناسب و نهایتا عدم احساس تکلیف را دلایل کاندیدا نشدن خود ذکر کرده است.
در محافل سیاسی گفته میشود که کامران باقری لنکرانی کاندیدای بالقوه جبهه پایداری برای کاندیداتوری دودل شده است.
پی گیری ها حاکی از آنست که مسایل شخصی و خانوادگی، لنکرانی را برای کاندیداتوری مردد کرده است.
ظاهرا سوابق پدری و مخالفت خانواده لنکرانی با کاندیداتوری او باعث شده است که لنکرانی به بعضی از مسئولان جبهه عدم تمایل خود برای کاندیداتوری را اعلام نماید.
در پی تردید کامران باقری لنکرانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ،میرکاظمی مورد توجه بعضی از اعضای پایداری قرار گرفته است.

مذاکره تراکتورسازی با ابراهیم زاده
تراکتورسازی چهارشنبه شب مقابل الشباب عربستان یک بر صفر شکست خورد. بعد از این باخت مدیرعامل تراکتورسازی در بعضی مصاحبه های خود انتقاداتی به تونی اولیویرا سرمربی تیم خود وارد کرده بود که همین موضوع این شائبه را ایجاد کرده که سال بعد تونی اولیویرا در این تیم حضور نخواهد داشت.
در همین ارتباط محمد حسین جعفری مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: خیر چنین موضوعی صحت ندارد و تاکنون با هیچ مربی مذاکره نکردیم. این موضوع را کاملا تکذیب می کنم.
 
گاف روزنامه سعودی درباره حسن روحانی
پایگاه اینترنتی روزنامه عربستانی "الحیات" که به نقل خبرهای انتخاباتی ایران اهتمام خاصی نشان می دهد، خبر نامزدی حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را گزارش داد، ولی عدم شناخت این روزنامه به شخصیتهای سیاسی ایران باعث شد که برای این خبر اشتباها عکس حجه الاسلام ابوترابی را بگذارد.

حضور در المپیاد نفت منتفی شد
انجمن بین المللی مهندسان نفت به بهانه تحریم‌های صورت گرفته علیه صنعت نفت ایران مانع حضور دانشجویان برتر کشور به المپیاد نفت شد.
انجمن بین المللی مهندسان نفت(SPE) یکی ازمعتبرترین انجمن های علمی بالادستی در دنیا است که توسط تعدادی از دانشمندان و متخصصان علمی صنعت نفت جهان تاسیس شده است. این انجمن در حال حاضر بیش از 80 هزار نفرعضو متخصص در صنایع بالادستی در سراسر جهان دارد که این افراد در بیش از 150 کشور ، در صنعت نفت کشورهای خود در حال فعالیت هستند. امسال نیز به منظور انتخاب نفرات برتر خاورمیانه در رشته های مهندسی نفت برای شرکت در مسابقات دانشجویی المپیاد نفت سال 2013 آزمونی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درشاخه‌های حفاری، اکتشاف، مخازن، بهره داری و فرایند، امروز و فردا در قاهره برگزار می‌شود.
با وجود این که دانشجویان ایرانی هر ساله در این مسابقات موفقیت های بسیار بزرگی را کسب کرده‌اند اما دفتر مرکزی SPE که در امریکا مستقر است اعلام کرد که دانشجویان برتر ایران اجازه حضور در این مسابقات را ندارند. این در حالیست که انجمن بین المللی مهندسان نفت ایران یک نهاد غیر دولتی و دانش بنیان محسوب می‌شود.

 نزدیکان مرتضوی در لیست سیاه آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا اقدام به تحریم بابک زنجانی تاجر نزدیک به دولت به همراه تعدادی از شرکتها و بانکهای خارجی که به ادعای آمریکا در تلاش ایران برای دور زدن تحریم مالی و پولشویی همکاری داشته اند کرده است.
خزانه داری آمریکا بابک زنجانی را به همراه یک بانک در مالزی و شبکه ای از شرکتهای خارجی که به ادعای مقامات آمریکا میلیاردها دلار پول را از طرق غیر قانونی و به واسطه دور زدن تحریم و پولشویی به ایران انتقال داده اند مورد تحریم قرار داده است.
هرچند این موضوع به فاصله اندکی از اتمام دور دوم مذاکرات ایران و 5 + 1 در آلماتی قزاقستان و بدون حصول نتیجه مشخص از این مذاکرات بوده است، اما مقامات آمریکایی اذعان کرده اند که این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا هیچ گونه ارتباطی به نتیجه بخش نبودن مذاکرات نداشته و تنها بخشی از تلاش آمریکا برای جلوگیری از ایران در دور زدن تحریم ها است.
بابک زنجانی تاجر بزرگ ایرانی است که مدیریت گروه هولدینگ توسعه سورینت قشم را بر عهده دارد و از جمله نزدیکان سعید مرتضوی و دولت است که نام وی در جریان استیضاح جنجالی وزیر رفاه در سال گذشته و در فیلمی که در در مجلس از سوی احمدی نژاد پخش شد به میان آمد.
گفته می شود که وی بیش از 60 شرکت فعال در حوزه تجاری را مدیریت میکند و همچنین بانک سرمایه گذاری اسلامی در مالزی نیز متعلق به او است که به احتمال بسیار قوی همان بانکی است که اکنون وزارت خزانه داری آمریکا آن را در لیست تحریم قرار داده است.

خواننده لس آنجلسی در جشن دولتی ها!
این روزها جریان انحرافی تمام توان خود را برای برگزاری میتینگ انتخاباتی در ورزشگاه آزادی که با عنوان تجلیل از خادمین سفرهای نوروزی برگزار خواهد شد به کار بسته است.
اخبار رسیده حاکی است برای پر شدن ورزشگاه به هر استان سهمیه 2 الی 3 هزار نفری اختصاص داده شده که استانها موظفند این تعداد را برای آن روز در تهران و ورزشگاه آزادی حاضر نمایند.
بنابر این گزارش، ظاهرا به سیاق موارد مشابه، هر مسئول استانی که قدرت اجرایی این ماموریت را نداشته باشد باید با پست خود خداحافظی کند.
از سوی دیگر با وجود اینکه ظرفیت ورزشگاه آزادی با احتساب محوطه میانی نهایتا کشش 120 هزار جمعیت را دارد، بیش از 200 هزار دعوت نامه و تعداد بسیار زیادی پوستر مراسم نیز چاپ شده است که با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی کشور معلوم نیست مخارج آن از کجا و با چه توجیهی تهیه شده است.
همچنین شنیده ها حاکی از دعوت چهره های مشهور ورزشی و سینمایی برای حضور در این مراسم با وعده های آنچنانی است.
اما نکته اصلی و به قول معروف آسی که قرار است در ساعات آخر رو شود حضور حبیب محبیان خواننده لس آنجلسی در این برنامه است که در جلسات اجرایی مطرح شده و با شخص وی نیز گفتگو شده اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است
.گفتنی است حبیب از جمله ایرانیان خارج نشینی بود که پس از تسلط جریان انحرافی و شخص ملک زاده بر شورای عالی ایرانیان، در کنار افرادی چون هوشنگ امیراحمدی، پریوش سطوتی، اسدالله نیک نژاد (کارگردان فیلم جنجالی لاله) و... مورد لطف این جریان قرار گرفت و پس از سالها دهن کجی به ارزشهای انقلاب اسلامی به کشور بازگشت.

75 ضربه شلاق و نامه آیت الله مکارم به احمدی نژاد
عابدینی‌پور، مدیرعامل قرارگاه سازندگی قائم(عج) آجا و شهردار سابق قم عنوان کرد: در زمانی که شهردار قم بودم آیت الله مکارم شیرازی در دیداری از اینکه شهر قم فاقد فضای پارکینگ کافی است،انتقاد کردند و ما هم گفتیم که دولت آنگونه که باید و شاید به عمران و آبادانی قم توجه ندارد و ایشان نیز دستور دادند تا نامه‌ای به ریاست جمهور نوشته شود و خودشان در زیر نامه نوشتند که آقای رئیس جمهور شنیده‌ام اعتبارات اقلیت‌های مذهبی از اعتبارات مرکز جهان تشیع بیشتر است که با ارسال این نامه، آقای رئیس جمهور نهاد ریاست جمهوری را برای پیگیری علت بسیج کردند و از انجا پروژه‌های بزرگی همانند مترو و مونوریل برای عمران و آبادانی استان قم تعرف شد.
مدیرعامل قرارگاه سازندگی قائم(عج) آجا همچنین گفت: در سال 87 و قبل از آنکه بودجه مونوریل قم تصویب شود، آقای لاریجانی به قم آمدند و این پروژه را کلنگ زدند که مجلس نیز مجبور شد در سال بعد هزینه اجرای آن را در لایحه بودجه درج کند که به خاطر همین موضوع بنده به عنوان اینکه در اعتبارات دولت دخل و تصرف کردم و قبل از تخصیص اعتبار پروژه‌ای را کلنگ زدم به 75 ضربه شلاق محکوم شدم که در دادگاه بدوی تبرئه شدم.

زوجی که در شب عروسی طلاق گرفتند
یک زوج عرب، در مراسم ازدواج خود که در منطقه شارقه امارات متحده عربی برگزار شد، از یکدیگر جدا شدند.
روزنامه ''الخلیج'' در این باره گزارش داده است که دلیل این حادثه، بروز اختلافات خانوادگی بر سر یک دوربین بوده است.
این گزارش به نقل از مدیریت محل برگزاری مراسم ازدواج نوشته است که داماد از آن ها خواست مهمانان را از سالن برگزاری عروسی خارج کنند چرا که صیغه طلاق را در همان مراسم جاری کرده بود.
اختلاف میان خانواده عروس و داماد بر سر دوربینی بود که قرار بود داماد آن را کرایه کند اما او این مساله را به برادر خود واگذار کرده بود. برادر داماد نیز کرایه دوربین را فراموش کرده بود اما داماد عروس را در جریان این غفلت قرار نداد. این گونه بود که عروس و مادرش در مراسم عروسی مقابل مهمانان خشمگین شده و دعوا راه انداختند.

روابط ضربدری در بی بی سی فارسی!
انتشار اخباری از افتضاحات اخلاقی در شبکه بی بی سی فارسی گویا عوامل این شبکه را به صرافت انداخته تا پس از بی نتیجه بودن مرحله انکار این واقعیت‌ها، وارد فاز عادی سازی این مسائل شوند و به نحوی وانمود کنند که اینگونه روابط بسیار عادی و اقتضادی مدرن بودن است و کسانی که چنین روابطی ندارند، دچار عقده و کمبود هستند.
در این زمینه فرن تقی زاده از مجریان بی بی سی فارسی با انتشار مطلبی در وبلاگ خود (از وبلاگ‌های تحت دامنه بی بی سی فارسی) به صراحت اعلام کرده که در بی بی سی فارسی روابط ضربدری و همجنس بازی یک مسئله عادی است و نه تنها از این ماجرا احساس خجالت نمی‌کند، بلکه به آن افتخار هم می‌کند.

سالی 5 میلیون تومان یارانه برای خانواده های 4 نفره
یک کاندیدای ریاست جمهوری ، جزئیات برنامه خود در خصوص یارانه ها را اعلام کرد.
وی تاکید کرد: در دولت فعلی، بخش یارانه‌ها کار مثبتی بود که ما آن را با اصلاحاتی ادامه می‌دهیم. من معتقدم مرحله دوم یارانه‌ها را هم باید انجام بدهیم. برآورد من با قیمت‌های گذشته 110 هزارتومان بود.
وی افزود: البته مرحله دوم را باید درآمدی اجرا کنیم، نه تورمی. مرحله اول چون عمل شده، راهی نداریم. به همان شکل باید ادامه یابد، ولی مرحله دوم را باید درآمدی عمل کنیم؛ با سودی که از تولید و سرمایه‌گذاری اضافه می‌شود به مردم یارانه مرحله دوم ماهانه پرداخت، ولی سه ماهه و شش ماهه برداشت می‌شود تا ابتدا تولید و اشتغال را بالا ببرد.
رضایی گفت: بدین ترتیب ، هر خانواده چهار نفره شش ماهه یک میلیون و نیم در مرحله دوم و یک میلیون تومان در مرحله اول دریافت می‌کند و لذا طی یکسال هر خانوار چهار نفره پنج میلیون تومان دریافت می‌کند.

 یارانه ها 120هزار تومان میشود
در لایحه بودجه سال 92 کل کشور آمده است که از یک میلیون و 200 هزار میلیارد ریال مربوط به این قانون، مبلغ 900 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای ماده 7 قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها که به پرداخت یارانه در قالب‌های نقدی و غیرنقدی اختصاص دارد و همچنین برای اجرای نظام جامع تامین اجتماعی هزینه شود. دولت درصورت تصویب این مبلغ در قالب قانون بودجه امسال و نیز اجرای فاز دوم هدفمندی و نیز با کسر رقمی معادل 10 هزار میلیارد تومان (10 هزار و 169 میلیارد و 250 میلیون) که صرف یارانه نقدی 3 ماهه اول می‌شود، می‌تواند یارانه نقدی را برای 9 ماهه بعد به شکل قابل توجهی افزایش دهد.
بر این اساس اگر به کل ایرانی‌ها که یارانه نقدی فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را دریافت می‌کنند در سال‌جاری یارانه داده شود، با کسر مبلغ مربوط به یارانه نقدی 3 ماهه اول سال 92، رقم یارانه نقدی در ماه‌های باقی مانده سال با افزایش حدود 73 هزار تومانی برای هر فرد به حدود 120 هزار تومان می‌رسد.

برداشت بیش از سه میلیارد تومانی از هر هکتار مزرعه برنج!
دکتر ژن ژو با اعلام تولید تجاری آلبومین سرم انسانی در برنج تراریخته توسط دانشگاه‌های چینی گفت: "سرم آلبومین انسانی تولید شده توسط دانشمندان چینی در برنج تراریخته از 99.9999 درصد خلوص برخوردارند".
عضو آکادمی علوم چین که از تجاری سازی این محصول در کشور چین خبر می‌داد افزود: تولید این نوع برنج و محصول نهایی آن یعنی آلبومین سرم انسانی بیش از یک میلیون دلار در هر هکتار درآمد دارد.
آلبومین سرم انسانی تولید شده از برنج تراریخته توسط 24 شرکت در 18 کشور دنیا از جمله کشورهای آمریکای شمالی، ژاپن و اروپا تجاری شده و به مصرف می‌رسد.
گفتنی است ایران اولین کشور جهان بود که در سال 1383 برنج تراریخته را به صورت تجاری به زیر کشت برد اما پس از مدتی به دلیل برخی مخالفتها کشت این محصول متوقف شد که تاکنون ادامه دارد.

 برکناری مسئولان نفتی یکی از مناطق مرزی کشور
پس از بررسی های چند ماهه یکی از دستگاههای نظارتی درباره فعالیت ها و اسناد اقدامات مسئولان شرکت نفت در یکی از مهمترین مناطق مرزی کشور، تمامی مدیران و کارمندان این اداره از سمت خود عزل و برای توضیح درباره برخی انتقال های چند صدمیلیونی به حسابهای نزدیکان خود احضار شده اند.

وضعیت مناسب ذخایر ارزی خودروسازان ایرانی
گفته می شود پس از تحقیقات انجام شده توسط یکی از نهادهای مسئول، مشخص شده وضعیت ذخایر ارزی شرکتهای بزرگ خودروسازی کشور طی ماههای اخیر مناسب بوده و درآمد آنها از راه صادرات قطعه و خودرو به کشورهای منطقه و نیز تدابیر انجام شده توسط آنها باعث شده حجم مناسبی از ارز در اختیارشان باشد. این نهاد مسئول در عین حال از بزرگنمایی برخی مشکلات به خاطر نوسانات ارزی توسط این خودروسازان گلایه کرده و آن را از عوامل موثر در گرانی ناگهانی خودرو در بازار کشور دانسته است.

جریمه یک میلیاردی راننده پژو 405
شنیده شد که سرپرست سازمان تعزیرات استان فارس از جریمه بالغ بر یک میلیاردی راننده پژو 405 خبر داد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ مبشری گفت: ماموران نیروی انتظامی یک خودروی پژو 405 که درحال انتقال محموله قاچاق بود متوقف کرد که در بازرسی از این خودرو تعداد هزار و 112 دستگاه گوشی تلفن خارجی رویت شد که متهم که راننده پژو بود به قاچاق بودن کالا اعتراف کرد.
وی بیان کرد: با اعتراف متخلف پرونده‌ای تحت عنوان قاچاق تشکیل و جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات شهرستان لار ارسال شد و شعبه با توجه به اعتراف متخلف و گزارش ارسالی ماموران نیروی انتظامی رای به ضبط کالای قاچاق متخلف و جریمه یک میلیارد و 260 میلیون ریالی این متخلف در حق دولت صادر کرد. گفتنی است متخلف به علت عدم پرداخت جریمه و عدم ارائه وثیقه در زندان به‌سر می‌برد.

لغو تحریم سه شرکت آمریکایی
شنیده شد که به گزارش وب‌سایت دولت ایالت متحده آمریکا، این کشور روز گذشته، تحریم‌های دوساله علیه سه شرکت بین‌المللی را که در فروش یک کشتی نفتکش به ایران داشته‌اند، لغو کرد. فردا نوشت؛ این سه شرکت در می‌سال ۲۰۱۱ به دنبال فروش یک کشتی نفتکش به خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی (IRISL) در سال ۲۰۱۰ به ارزش 65/8 میلیون دلار ، در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند و هم‌اکنون نیز به پاس خوش‌خدمتی برادران اسرائیلی مالک این شرکت‌ها برای آمریکا، از فهرست تحریم‌ها خارج شده‌اند.

چرایی حضور جیرانی در مراسم روحانی
شنیده شد که حضور فریدون جیرانی همایش کاندیداتوری روز پنجشنبه حسن روحانی یکی از نامزدهای شرکت در انتخابات خرداد گمانه‌هایی را مبنی بر ساخت فیلم انتخاباتی این چهره‌ در رسانه‌ها به وجود آورده است. جیرانی اگرچه رسما این مسئله را تأیید نکرد اما صحبت‌های مبهم او درمورد تکذیب ساخت فیلم انتخاباتی به ابهامات بیشتر دامن زد. جیرانی با بیان اینکه فعلا قصد ساخت فیلم انتخاباتی برای هیچ کاندیداتوری را ندارد، افزود: خبر ساخت و تولید فیلم انتخاباتی حسن روحانی نامزد یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری را هم نه تأیید و نه تکذیب می‌کنم. جیرانی درمورد دلیل شرکت در این برنامه انتخاباتی بیان کرد: در جلسه چند روز گذشته بنا به دعوت یکی از دوستان حاضر شدم، اما در این جلسه هیچ‌گونه صحبتی درمورد ساخت فیلم انتخاباتی نشد.

قبض آب 23 میلیون تومانی!
شنیده شد که شرکت آب و فاضلاب برای یک مشترک خود قبض 23 میلیون تومانی صادر کرد! مشرق نوشت؛ کنتور قبلی این شهروند به‌علت خرابی در دی‌ماه تعویض و آب‌بهای کنتور خراب نیز تسویه شده بود اما دوباره این قبض به مبلغ 230 میلیون و 499 هزار ریال با درج کلمات عدم قرائت کنتور و علی‌الحساب صادر شد. با پرس‌وجو از اداره آب و فاضلاب شهرستان سمنان و جویا شدن علت، قرار شد این قبض که به اشتباه صادر شده بود، اصلاح شود.

هدیه تهرانی کاندیدا نمی‌شود
شنیده شد که هدیه تهرانی با در اختیار گذاشتن متنی در ارتباط با خبر حضور وی در انتخابات شورای شهر تاکید کرد که در انتخابات هیچ شورایی شرکت نمی‌کند و از هیچ جریان و شخصی حمایت نخواهد کرد. پارسینه نوشت؛ در متن یادداشت وی آمده است: مدتی است به دلایلی با هیچ رسانه و خبرگزاری مصاحبه نداشته و یا مطلبی منتشر نکرده‌ام، همین‌طور پاسخ بسیاری از شایعه‌ها و هجمه‌ها را نیز نداده چراکه آنها را فاقد اهمیت و اعتبار کافی برای پاسخگویی می‌دانستم. درمورد شایعه اخیر که پیامدهای اجتماعی بیشتری دارد و یک موضوع شخصی نیست لازم دانستم بدین‌وسیله اعلام کنم که برنامه‌ای برای شرکت در هیچ شورایی را نداشته و همین‌طور از هیچ شخص و یا هیچ جریانی را نیاز حمایت نمی‌بینم.

اوباما چقدر حقوق می‌گیرد
شنیده شد که کاخ سفید اعلام کرد: حقوق اوباما طبق اطلاعات رسمی اداره مالیات حدود 000/600 دلار در سال 2012 بوده که 4/18 درصد بر آن مالیات قرار می‌گیرد. این درحالی است که در طرح بودجه‌ای که دو روز پیش رئیس‌جمهور آن را ارائه کرد، مالیات درنظر گرفته شده برای ثروتمندان آمریکایی 30 درصد است.
پارسینه نوشت؛ گفتنی است از 611/608 دلار اعلام شده از سوی باراک و میشل اوباما به عنوان دریافتی سال 2012، دوسوم آن حقوق رئیس‌جمهور آمریکاست که طبق قانون اندکی کمتر از 000/400 دلار در سال است و مابقی آن پولی است که رئیس‌جمهور آمریکا از فروش کتاب‌های خود به‌دست آورده است. گفته می‌شود در مقایسه با سال 2011 حقوق رئیس‌جمهور آمریکا از کاهش برخوردار بوده است، سال گذشته حقوق دریافتی اوباما 000/8000 دلار بود.

ابوترابی‌ و‌ پورمحمدی،‌ نماینده‌‌‌‌ ما‌ نیستند
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز به‌طور مصداقی به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ورود نکرده است، گفت: مکانیسمی که جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات آتی در نظر دارند اینطور نیست که از گروه‌ها یا ائتلاف‌ها حمایت کند. وی گفت که ابوترابی و پورمحمدی به نمایندگی از جامعه روحانیت در ائتلاف پنج گانه (اصولگرایان سنتی) نیستند و این تشکل نماینده‌ای در آن ائتلاف ندارد.

در انتخابات آینده به مانور وحدت نیاز داریم
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: در شرایط فعلی امت اسلامی بیش از هر زمان نیاز به اتحاد و همدلی و همکاری دارد و لازم است از اقدامات تفرقه افکنانه پرهیز شود.
به گزارش خبرآنلاین وی افزود:مردم مومن ایران، مستحق رفاه، پیشرفت و فعالیتی بیش از پیش هستند و امیدواریم با برگزاری انتخاباتی پرشور، باشکوه موردنظر رهبری معظم انقلاب توسط مجریان و ناظران و ایجاد رقابتی سالم و قانونی میان سلایق و گروه‌های سیاسی مختلف وفادار به قانون اساسی، فشارها و توطئه‌های دشمنان را خنثی و کید آنان را به خودشان باز گردانیم..

آقای رئیس‌جمهور حقیقت را به مردم نمی‌گوید
سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز به ایلنا گفت: احمدی‌نژاد برای ریاست‌جمهوری خود نگاه ۲۰ ساله دارد و براین اساس حرف می‌زند در حالی‌که باور من این است که این نگاه‌ها هرگز در کشور ما جواب نمی‌دهداحمدی‌نژاد در دوره ۸ ساله خود به قدری توقعات و مطالبات را بالا برده است که هر کس موفق به رای آوری شود با کوهی از مشکلات مواجه خواهد بود.اکرمی عنوان کرد: آقای رئیس‌جمهور حقیقت را به مردم نمی‌گوید.

اذان وحدت در نماز جمعه!
علی عسگری معاون پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با حضور هاشمی در عرصه انتخابات و بازگشت وی به تریبون نماز جمعه گفت: هاشمی در آخرین خطبه نماز جمعه در واقع اذان وحدت نیروهای دلسوز نظام را سرداد و اگر آن خطبه‌ها به درستی مورد توجه قرار می‌گرفت این همه التهاب و تخریب و فتنه و انحراف در کشور نبود

https://shoma-weekly.ir/UGg2yw