گفته می‌شود که...

بخش‌های‌حذف‌شده‌مختارنامه‌در‌اینترنت/ بازداشت یکی از نزدیکان مهدی هاشمی/ قهرمان بوکس کشور حلق آویز شد/ انبارها پُر از روغن خام 1226 تومانی/ خاتمی نیاید ،خودم می آیم/«شهید صیاد» حمایت نشد/ کار اجباری دختران در خوابگاه‌های دانشگاه شریعتی و ...

«علی‌اکبر جوانفکر» تبرئه شد
شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که آقای جوانفکر نسبت به اتهامات مطروحه درباره ویژه نامه «خاتون» که منجربه محکومیت وی شده بود، تبرئه شده است، گفت: نیروی انتظامی مجددا در رابطه با این ویژه‌نامه از موکلم شکایت کرده بود و به دلیل این که در دفعات قبل به صورت مفصل به این اتهامات رسیدگی شده بود، لذا رسیدگی مجدد معنایی نداشت و نهایتا مطلب این ویژه‌نامه توهین تلقی نشد و وی از اتهامات مطروحه در شکایت نیروی انتظامی مبرا شد.

بخش‌های‌حذف‌شده‌مختارنامه‌در‌اینترنت
بخش‌های حذف شده مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» ساخته «داوود میرباقری» در فضای اینترنت قرار گرفته است و کاربران می‌توانند با دانلود فایل آن، این بخش‌ها را مشاهده کنند‏. ‏
یکی از بخش‌های اصلی این مجموعه به صحنه مربوط به نحوه شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) علمدار کربلا اختصاص داشت که به دلیل آنکه چهره وی را برای مخاطب ترسیم می‌کرد، مورد انتقاد علمای دینی قرار گرفت و این صحنه‌ها در حین پخش «مختارنامه» حذف شد‏. ‏
اکنون با گذشت بیش از یک سال از پایان پخش این مجموعه تلویزیونی و در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش، فایل تصویری مربوط به صحنه‌های حذف شده در فضای اینترنت قابل دریافت است‏. ‏
این فایل ‏10‏ دقیقه‌ای از ‏27‏ آبان ماه روی اینترنت قرار گرفته است و در مدت یک روز بیش از ‏470‏ بار از سوی کاربران دانلود و مشاهده شده است‏. ‏

رئیس‌جمهور شدن به چه قیمتی؟!
یکی از نامزدهای احتمالی دوره یازدهم انتخابات ریاست‌جمهوری، به مولوی عبدالحمید، امام جماعت اهل سنت مسجد مکی زاهدان، پیغام داده است که در صورت حمایت از وی در انتخابات ریاست‌جمهوری، به خواسته‌های مولوی اهمیت خواهد داد و آن‌ها را اجرا خواهد کرد! خبر دیگری در این زمینه حاکی است چندی پیش نیز یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، برای سرکرده یکی از گروه‌های دراویش پیام فرستاده و از وی درخواست حمایت کرده بود. در انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری، شاهد حمایت مالی و معنوی فرقه‌های منحرف (مانند: دراویش گنابادی و بهائیت و...)، از برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری برای پیشبرد اهداف درون‌فرقه‌ای خود بودیم که البته، شکست سختی را متحمل شدند. خبر‌ها حاکی از این است که برخی از فرقه‌های ضاله با یک پوشش هماهنگ و از قبل تعیین شده، فعالیت‌های زیرزمینی و غیرقانونی خود را شروع کرده‌اند.

با «اصلاحات غضنفرها» مخالفیم.
محمد زارع فومنی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به صحبت‌های برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه خاتمی از اول لیدر اصلاح‌طلبان بوده است گفت: خاتمی از اول لیدر اصلاحات نبوده چراکه وی محصول انتخابات سال 74 بود؛ اصلاحات هیچ‌گاه لیدر نداشته و به دلیل فشارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دولت هاشمی، خاتمی روی کار آمد.
دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با بیان اینکه خاتمی یکی از گزینه‌های احتمالی مطرح در بین اصلاح‌طلبان است، تصریح‌کرد: جریان اصلاحات نباید بت‌سازی کند و ما با تقدس‌زدایی بیش از حد مخالفیم.
وی با تأکید بر اینکه اگر کسی در دولت اصلاحات وزیر، وکیل و یا نماینده بوده نمی‌تواند میزان اصلاح‌طلبی را تعیین کند، گفت: یک نفر نمی‌تواند برای دیگران تصمیم‌گیری کند؛ اینکه گفته شود هرکس با خاتمی است اصلاح طلب است و هرکس نیست اصلاح طلب نیست، عین دیکتاتوری است.
دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در پایان خاطرنشان کرد: نباید چند گروهی که همیشه غضنفرهای اصلاحات هستند، برای اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری کنند ما با «اصلاحات غضنفرها» مخالفیم.

گرمارودی: من پای اعتقادم ایستاده‌ام
اظهارات «سیدعلی موسوی گرمارودی» که در نشست رونمایی از رمان «سه کاهن» در محل سرای داستان بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان برگزار شد، با واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. گرمارودی در این نشست با اشاره به کتاب «توپ مرواری» صادق هدایت عنوان داشته بود که هدایت شرف ندارد و باید او را لعنت کرد که در کتابش آشکارا به امام حسین(ع) توهین کرده است. این سخنان با واکنش‌هایی که به‌طور عمده در فضای مجازی و به‌صورت فحاشی به گرمارودی بود، همراه شد. گرمارودی درمورد این واکنش‌ها اظهار کرد: شکی ندارم که این‌گونه حرف‌زدن هزینه ‌دارد و من هم پای آن و اعتقادم ایستاده‌ام و جواب این افراد را به خود امام حسین(ع) واگذار می‌کنم. وی افزود: کسانی که به اظهارات من واکنش نشان می‌دهند و به حرف‌های هدایت در این اثر بی‌اعتنا هستند، بالاخره یا مسلمان هستند و یا نیستند. اگر مسلمانند و حرف‌های هدایت درباره امام حسین(ع) را می‌توانند تحمل کنند، من هم توهین‌های آن‌ها را برای اظهاراتم به جان می‌خرم. اگر هم مسلمان نیستند که اصلاً راه ما جداست و حرف دیگری نمی‌ماند. گرمارودی افزود: شک ندارم که کتاب هدایت (توپ مرواری)، توهین به عاشورا و امام حسین(ع) است، بنابراین هرکه هرچه می‌خواهد بگوید اما من راه خودم را می‌روم و پای اعتقادم ایستاده‌ام.

روزنامه ایران به حامی مشایی هم رحم نکرد!
بهمن شریف زاده که از حامیان سرسخت مشایی و افکار او محسوب می شود روز گذشته در گفتگو با این سایت به بیان مطالب مختلفی پرداخته بود که در بخشی از آن نیز به ماجرای خانه نشینی رییس جمهور اشاره شده بود. در بخشی از این گفتگو نقل قول‌هایی نیز از رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور آورده شده بود که البته این موضوع 24 ساعت بعد توسط خود شریف زاده تکذیب شد.به نظر می رسد رسانه های حامی حلقه نفوذی در دولت برای توجیه اقدامات اشتباه این جریان تا حدی با بن بست مواجه شده اند که به انتشار اخبار کذب منتسب به برخی چهره های حامی خود روی آورده اند، مطالبی که البته تنها 24 ساعت از صحت برخوردار است و بلافاصله توسط آنها نیز تکذیب می شود!

واشنگتن: آمریکا باید فتنه‌ای دیگر(مانند فتنه 88) را در ایران سازماندهی کند
اندیشکده «سیاست خاور نزدیک واشنگتن» در مقاله‌ای تحت عنوان «مختصری از توصیه‌های یک کارمند خیالی شورای امنیت ملی آمریکا به باراک اوباما به‌منظور برنامه‌ریزی برای سیاست‌گذاری دولت دوم وی پیرامون خاورمیانه به قلم «رابرت ساتلوف»، از زبان یک کارمند خیالی شورای امنیت ملی آمریکا نوشت: «آمریکا باید فتنه‌ای دیگر(مانند فتنه 88) را در ایران سازماندهی کند و از این حربه برای گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی ایران در مورد مسئله هسته‌ای استفاده کند.»

بازداشت یکی از نزدیکان مهدی هاشمی
بازداشت یکی از عناصر حلقه اول مهدی هاشمی رفسنجانی رسیدگی به پرونده وی را وارد مرحله حساس و مهمی کرده است و در همین حال، برخی جریان‌ها که تمایلی به تکمیل تحقیقات درباره ابعاد این پرونده ندارند، دور جدیدی از شایعه‌سازی را کلید زده‌اند.
به گزارش رجانیوز، فرد بازداشت شده از عناصر موثر در فتنه 88 و جزو حلقه اول مرتبطین با مهدی هاشمی است و در پی بازداشت وی، شایعه‌ای با این مضمون مطرح شده است که مهدی هاشمی تا یک هفته دیگر آزاد خواهد شد.
گفته می‌شود فرد بازداشت شده اطلاعات ریز و ظریفی از اقدامات مهدی هاشمی در جریان حوادث سال 88 در اختیار دارد و در تکمیل ابعاد این پرونده بسیار موثر خواهد بود.

واکنش کارگردان محمد(ص) به شایعات
مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد(ص) در گفتگو با فارس، در واکنش به خبر منتشره در برخی سایت ها و روزنامه ها، ضمن تکذیب خبر نمایش چهره حضرت رسول(ص) گله مندی شدید خود را از این شایعه اعلام و اذعان داشت: به دلیل اعتقادی که به این موضوع دارم ، از ابتدا قصد نمایش چهره مبارک ایشان را نداشته و ندارم و این اخبار از پایه و اساس کذب محض است.

قهرمان بوکس کشور حلق آویز شد
امیرحسین حاتمی بوکسور استان البرز که تیرماه‌ امسال در مسابقات قهرمانی کشور عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بود شب گذشته در یکی از باغ‌های نظرآباد به طور حلق آویز پیدا شد.
حاتمی که روز گذشته در تمرینات باشگاهی خود شرکت نکرده و به همین دلیل پس از جست‌ و جو جسد وی در یکی از باغ‌های نظر آباد پیدا شده است.

کار اجباری دختران در خوابگاه‌های دانشگاه شریعتی
دانشجویان خوابگاهی دانشگاه شریعتی ناراحتند از اینکه هر شب باید مدت زمان زیادی وقت بگذارند و آشپزخانه‌ای را که 40 نفر در آن آشپزی می‌کنند، تمیز کنند در حالیکه خدمه های خوابگاه به شستن حمام و دستشویی آن هم بدون استفاده از مواد سفیدکننده اکتفا کنند. براساس قانون خوابگاه وظیفه شستن و نظافت آشپزخانه برعهده دانشجویان است و هر شب چند نفر از دانشجویان براساس برنامه‌ریزی تعیین شده آشپزخانه طبقه خودشان را نظافت می‌کنند.
دانشجویان خوابگاهی می‌گویند اگر شستن آشپزخانه جزو وظایف دانشجوست باید همان موقع ثبت نام که آیین‌نامه و مقررات دانشگاه را به ما نشان دادند و ما امضاء کردیم این قانون را هم به ما نشان می‌دادند.

شورایی که آبی از آن گرم نشد!
سایت ضدانقلابی خودنویس با اشاره به مصاحبه ربع پهلوی با شبکه رسمی سازمان جاسوسی سیا، وی را بی‌تفاوت‌ترین فرد نسبت به ضدانقلاب معرفی کرد. این سایت همچنین در مطلبی خطاب به ربع پهلوی، وی را فردی با ادعاهای زیاد و توخالی معرفی کرد. این مقاله که به نام مستعار «مبارز نستوه» منتشر شده، ضمن اعتراف به این مطلب که مردم از اصلاح‌طلبان- فتنه‌گران- رویگردان شده‌اند، با طرح سؤالی، عملکرد ربع پهلوی را به چالش کشید و نوشت: «فراموش نکنید در یک‌سال پیش وقتی از شما سؤال شد چگونه می‌توانیم به مبارزات ملت ایران کمک عملی کنیم؟ ارجاع دادید که در یکی از آن پنج کمیته که قرار است در شورا ایجاد شود، فعالیت کنید و اکنون یک‌سال‌ونیم گذشت نه آبی از آن شورا گرم شد، نه کمیته‌ای به وجود آمد.»!

اعطای کمک‌های اقتصادی در مقابل قطع ارتباط با ایران!
منابع آگاه فلسطینی گفتند: «هنیه» و «حمد» پس از پایان دیدار شیخ قطری از غزه بر موارد تعیین‌‌شده در جدول دیدار وی توافق نکردند. به روایت هنیه، حمد در دیدارش به وی گفته که «برشماست که به ائتلاف با ایران که دشمن اسلام و مسلمین است پایان دهید تا به کمک‌های اقتصادی و مالی ما دست پیدا کنید.»!
این منابع به نقل از هنیه مهم‌ترین درخواست‌های شیخ قطری را این‌گونه برشمرده‌اند:
1- پایان اتحاد و ائتلاف با ایران. 2- شروع مذاکرات با اسرائیل بدون پیش‌شرط‌های سابق. 3- به رسمیت شناختن اسرائیل. 4- شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل و عدم اصرار بر بازگرداندن بخش شرقی آن. 5- برزمین گذاشتن سلاح و قرار گرفتن در مسیر مذاکرات به‌عنوان
تنها گزینه موجود.
هنیه در پاسخ به حمد گفت: «تو از من می‌خواهی غزه را به اسرائیلی‌ها تقدیم کنم... برای من ممکن نیست که این شرایط را قبول کنم.»
این پاسخ باعث شد تا امیر قطر مدت زمان دیدار خود از غزه را که دو روز تعیین شده بود، به یک روز کاهش دهد و مبلغ 600 میلیون دلاری را که به فلسطینی‌ها قول داده بود، به 350 میلیون دلار کاهش دهد.

وازکتومی» و «توبکتومی» متوقف شد
شهلا میرگلو‌ بیات،دبیر کمیته مدیریت مجلس، درباره آخرین وضعیت اجرای سیاست‌های تشویق کنترل جمعیت گفت: سیاست تشویقی اجرای رایگان توبکتومی و وازکتومی متوقف شده و اجرا نمی‌شود.
وی افزود: در راستای ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر عدم اجرای این دو روش به صورت تشویقی، کسانی که خواستار انجام عمل توبکتومی و وازکتومی می‌شوند هیچگونه حمایت مالی از آن‌ها نخواهد شد.

با اسم مستعار می جنگیم!
یک پایگاه اینترنتی ضد انقلاب اذعان کرد بسیاری از عناصر ضدانقلاب به دلایلی که الزاما ارتباطی به جمهوری اسلامی ندارند و به مشکلات درون اپوزیسیون مربوط می شود، ترجیح می دهند با اسم مستعار فعالیت کنند. رادیو زمانه به نقل از یکی از عناصر ضدانقلاب که وی را معرفی نکرده و دارای سابقه فعالیت 15 ساله و زندانی خوانده می نویسد: انتخاب اسم مستعار بعضا بعد امنیتی ندارد. برخی از نوشته هایی که با اسم مستعار می نویسیم دارای منع امنیتی نیست اما جامعه سیاسی قدرت هضم و پذیرش آنها را ندارد.
این یک واقعیت است. تو نمی توانی دوست خودت را، هم خط خودت را از نظر فکری یا سیاسی نقد کنی، چرا که دیر یا زود دوستی به پایان رسیده و یک دشمن به دشمنان شما اضافه می شود. وقتی پای نقد دوستان در میان است یا مسائلی که بعد سیاسی و فکری خود را از دست داده و تبدیل به یک موضوع احساسی شده اند چاره ای نیست جز استفاده از اسم مستعار.

*40 کاندیدا برای ریاست‌جمهوری
کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری گفت:در حال حاضر شایعات درباره کاندیداها زیاد است و حدود 40 نفر برای انتخابات پیش‌ رو مطرح هستند.خط قرمز ما در ارتباط با گروه‌های اصولگرا این است که به هیچ وجه و در هیچ صحنه‌ای کاندیدای مشترک با آنچه که به عنوان گروه انحرافی مطرح شده و ما آنها را حاشیه‌سازان دولت می‌دانیم، نخواهیم داشت. تفکرات گروه انحرافی را دارای انحرافات عمیقی می‌دانیم که وقتی با در اختیار داشتن قدرت همراه شود به نوعی بر آینده انقلاب اسلامی تأثیرات ناگواری می‌گذارد و منویات استکباری را با ادبیات دیگری دنبال می‌کند.

انبارها پُر از روغن خام 1226 تومانی
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ضمن تأکید بر اینکه معاونت توسعه بازرگانی داخلی مسئول اصلی پاسخگویی به چرایی افزایش قیمت روغن است، گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم در بخش تأمین مواد اولیه تولید روغن مشکلی وجود ندارد و انباره پُر از روغن خام با ارز 1226 تومانی است. عباس قبادی درباره افزایش قیمت انواع روغن و کمیاب شدن روغن نباتی جامد در سطح بازار اظهارداشت: در حال حاضر تمام انبارهای کشور از مواد اولیه تولید روغن پُر است و مشکلی در تأمین روغن خام وجود ندارد.

سودای بازگشت ملک‌مطیعی به سینما
ناصر ملک مطیعی را می‌توان در کنار بهروز وثوقی و محمد علی فردین یکی از سوپراستارهای سینمای قبل از انقلاب ایران دانست. به گزارش سایت خبری بیست و سی، ناصر ملک مطیعی حالا و بعد از گذشت 33 سال از دوری اش از سینما سودای بازگشت به سینمای ایران و بازی در فیلم‌های ایرانی را دارد. بر اساس همین گزارش، ناصر ملک مطیعی که شخصا از بازگشت قریب‌الوقوعش به سینمای ایران سخن می گفت، از هیچ فیلم خاصی به عنوان نخستین فیلمی که قرار است در آن بازی کند یاد نکرد. پیش از این هم هنرمندانی مثل زنده یاد ایرج قادری و سعید راد هم بعد از سال ها غیبت در سینما به عرصه سینمای ایران بازگشتند و بازگشت ناصر ملک مطیعی هم می تواند هم میسر باشد و هم رونقی به سینمای کشور ببخشد.

واکنش به شایعه ارسال پارازیت از برج میلاد
فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل برج میلاد در واکنش به شائبه هایی در مورد ارسال پارازیت از برج میلاد گفت: کاربری برج میلاد مخابراتی است و اگر دستگاه سیگنال در این مکان قرار گیرد تمام دستگاههای مخابراتی مخدوش می شود به همین دلیل ارسال پارازیت از برج میلاد امکانپذیر نیست

تبرئه‌ام 2 سال طول کشید
فرارو: پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دو سال طول کشید تا از پرونده‌هایی که دولت متهمم کرده بود، تبرئه شدم. اینگونه نبوده که من بروم پیش قاضی بگویم من قاضی تو هم قاضی به تبرئه من رأی بده.

مظفر: از جیب مردم هزینه نکنید
خبرآنلاین:حسین مظفر، نماینده تهران گفت:هر گونه جدل و منازعات بی‌حاصل میان مسوولان از جیب ملت هزینه می‌شود.

نظر وزیر ارشاد درباره‌ توقیف یک فیلم
فرارو:سید محمد حسینی، وزیر ارشاد درباره‌ توقف ساخت فیلم سینمایی «آیینه و شمعدون» گفت: اگر رعایت چارچوب‌ها نشود، طبیعی است که این مسایل به وجود می‌آید.

25 نامزد اصولگرا، 15 اصلاح طلب
مهر:کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در بررسی اجمالی که داشتیم اصولگرایان با 25 نامزد و اصلاح طلبان با 15 نامزد وارد برنامه های انتخاباتی خواهند شد.

«شهید صیاد» حمایت نشد
باشگاه خبرنگاران: جواد نوروزبیگی، تهیه کننده، در خصوص پروژه «شهید صیاد شیرازی» گفت: این مجموعه تلویزیونی قرار بود به همت و یاری ارتش به تصویر کشیده شود که متأسفانه به دلیل حمایت نشدن متوقف شد.

در استانداری خراسان رضوی چه می‌گذرد؟
جوان نوشت: پس از آنکه موج تغییرات استانداران به استان خراسان رضوی رسید و محمود صلاحی از استانداری خراسان رضوی کنار گذاشته شد؛ برخی شنیده‌ها حاکی از تلاش استاندار جدید خراسان رضوی برای جایگزین کردن نیروهای خود در این مجموعه است. جعفری سرپرست سابق معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی نیز از سمت سرپرستی معاونت کنار گذاشته شد و مظفری از نزدیکان استاندار جایگزین آن شد. همچنین حجت‌الاسلام ناصری پور نیز از سمت خود کنار گذاشته شد.

پاسخ نزدیکان امام(ره) به ادعای کدیور
به‌دنبال انتشار مطلبی از سوی محسن کدیور از چهره‌های اصلاح‌طلب انگلیس نشین علیه امام(ره) و نقش ایشان در ممانعت از معالجه آیت‌الله شریعتمداری، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون فرهنگی موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی(ره) به این اظهارات واکنش نشان داد. بر اساس آنچه سایت جماران متنشر کرد، حشمتی گفت: امامی که در اوج غائله آذربایجان و قم که توسط حزب خلق مسلمان ایجاد شد با بزرگواری تمام با دو نفر از اعضای بیت خود صفوف طرفداران مرحوم شریعتمداری را می‌شکافد و به منزل ایشان می‌رود، آیا این امام از معالجه یک مرجع ممانعت می‌کند؟!

لاریجانی بیاید، پورمحمدی نمی آید
جهان: فرهاد تجری، بازرس کل امور نظامی امنیتی کشور با بیان اینکه پورمحمدی ارتباط نزدیکی با لاریجانی دارد، گفت: ممکن است با نامزدی لاریجانی، پورمحمدی حضور نیابد.

اقدام غیرمتعارف آمریکایی ها‌ا
گروه سیاسی: بتازگی دولت آمریکا در اقدامی خصمانه اعلام کرده که به ایرانیان ویزا نمی‌دهد؛ علتی برای این کار از سوی مسؤولین آمریکایی اعلام نشده است.

مرعشی: شاید نامزد شوم
فارس:حسین مرعشی، معاون خاتمی در دولت اصلاحات درباره انتخابات آینده گفت: اگر اصلاح‌طلبان به اجماع برسند، نامزد می‌شوم.

انتقاد کیهان از مطهری به نفع ولایتی
روزنامه «کیهان» دیروز به مواضع اخیر علی مطهری در گفت‌وگو با روزنامه‌های اصلاح‌طلب پرداخت و انتقاد کرد. کیهان در این رابطه نوشت: علی مطهری در‌گفت‌وگوی خود با یک روزنامه اصلاح‌طلب به تغییر موضعش نسبت به دکتر ولایتی اشاره کرده است.علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس‌طی یک‌گفت‌و‌گو با روزنامه اعتماد گفته بود: پیش از حوادث سال 88 من به‌دنبال کاندیداتوری آقای ولایتی بودم ولی در حال حاضر نه. در شرایط فعلی ایشان را مناسب نمی‌دانم. بخصوص به این دلیل که مواضع آقای ولایتی در فتنه 88 منصفانه نبود.

تصمیم جدید دولت‌برای استفاده از نظرات‌مشاورین
خراسان نوشت: بر اساس نامه‌ای که چندی پیش توسط اسفندیار رحیم مشایی به همه وزرا و معاونین رئیس‌‌جمهور ابلاغ شده، دستگاه‌های دولتی موظف شده اندبا توجه به اقدامات و جلسات شورای مشاورین رئیس‌‌جمهور و تاکیدات احمدی‌نژاد برای استفاده از نظرات آنها، «موضوعات اصلی داخلی و خارجی دولت به عنوان دستور کار به شورای مشاورین ارائه» و نتایج آن اخذ شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

هنوز معلوم نیست!
الف: لطف ا... فروزنده، معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه فعلاً زمانی برای حضور رئیس جمهور به مجلس مشخص نشده است، گفت: هرگاه این زمان مشخص شود آن را اعلام خواهیم کرد.

شور انتخاباتی با حضور خاتمی وهاشمی
جهان: محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی در دولت اول و دوم محمد خاتمی گفت:من فکر می کنم که برای آقای هاشمی و خاتمی اگر شرایط به گونه ای باشد که هرکدام از این بزرگان بتوانند شور و هیجان و حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند، برای کشور بسیار مفید خواهد بود.

خاتمی نیاید ،خودم می آیم
خبرآنلاین:مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاح‌طلب دوره‌های مختلف مجلس و دبیرکل حزب کم‌سروصدای مردم سالاری گفت:اگر آقای خاتمی نامزد نشود و طرح مناسک هم به فعلیت نرسد، حتماً بنده نامزد می‌شوم.

بازداشت مدیران سایت همسریابی
افکار نیوز:رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات سمنان از دستگیری مدیران سایت همسریابی در سمنان خبرداد.

شایعه پراکنی بود
حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس، خبر لغو دیدار نمایندگان مجلس با رئیس جمهور را تکذیب کرد و با بیان اینکه این مسأله یک شایعه بود که عده‌ای آن را در میان نمایندگان پخش کردند، گفت: برخی از این افراد نیز از اعضای هیأت رئیسه بودند و البته کار آنها هم کار شایسته‌ای نبود.

مرتضوی شکایتش را پس گرفت
مشرق:مرتضوی، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در نامه‌ای به محمد اصلانی وکیل خود نسبت به شکایت از محمد حسین جعفریان، جانباز و فعال عرصه فرهنگی اعلام گذشت و رضایت کرد.

پاسخ را از جاسبی می‌خواهیم
مهر: زهره طبیب‌زاده یکی از امضاکنندگان تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با بیان اینکه 11‌تا‌16 نفر تیم تفحص‌کننده از این دانشگاه معرفی می‌شوند، گفت: در زمینه تفحص، جاسبی باید پاسخگوی ما باشد نه فرهاد دانشجو.

عمل 11ساعته پادشاه سعودی
فاطر:مقامات سعودی در بیانیه‌ای اعلام کردند:عبدا...، پادشاه عربستان سعودی در بیمارستان ریاض از ناحیه کمر تحت عمل جراحی 11 ساعته قرار گرفته که عمل وی موفقیت آمیز بوده است.

تصمیم جدید دولت درباره نیروگاه اتمی بوشهر
براساس مصوبه اخیر هیئت دولت که بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان انرژی اتمی ایران و تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید، درخواست عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مبنی بر خرید خدمات یا کالاهای وارداتی طرح تکمیل واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از محل منابع عمومی آن سازمان و منابع لازم برای بازپرداخت ریالی اقساط آن تایید و به دستگاه های مربوطه ابلاغ می شود.

درخواست یک مسئول اجرایی برای شهید قلمداد کردن یک مهندس نفتی
یکی از مسئولان ارشد دولتی در نامه ای به برخی مدیران اجرایی، از آنها خواسته است مقدمات شهید قلمداد شدن یکی از مهندسانی که سال گذشته در هنگام حضور رئیس جمهور در پالایشگاه آبادان، بر اثر انفجار جان باخت، فراهم شود. مدیران اجرایی نیز در پاسخ به این نامه تاکید کرده اند که انجام این فرآیند به تنهایی جزو اختیارات قوه مجریه نیست و باید از دستگاه های مسئول دیگر نیز این موضوع، درخواست شود.

تسلیت بی بی سی به یک شهید غزه
بنگاه خبرپراکنی انگلستان بی بی سی از میان ده‌ها شهید و صدها مجروح حملات وحشیانۀ اشغالگران به غزه، تنها با خانوادۀ یکی از آنان ابراز همدردی کرد.
شورای ریاست بی بی سی در پیامی، مراتب تسلیت عمیق خود را به «جهاد مشهراوی» کارمند نمایندگی این شبکه در غزه به مناسب شهادت فرزند 11ماهه‌اش اعلام و با وی ابراز همدردی کرد. منزل خبرنگار بی بی سی در غزه چهارشنبه گذشته هدف حملات اسرائیل قرار گرفت و فرزند 11 ماهه او در این حمله کشته شد. شورای ریاست بی بی‌سی در پیام تسلیت خود آورده است: ما در این شرایط دردناک خود را در کنار «جهاد» و خانواده‌اش می بینیم.

تبلیغ مشروبات الکلی در عربستان
وهابیت نسبت به دیگر مذاهب اسلامی در جهان، بیشتر مدعی بر حق بودن دارند به گونه ای که نه تنها خود را بر حق می دانند بلکه همه مردم جهان که غیر وهابی هستند را "کافر" می دانند.
اما روز به روز که می گذرد و رسوایی های جدیدی در عربستان سعودی فاش و منتشر می شود، توخالی بودن فرقه ضاله و ساختگی وهابیت نمایان تر می شود.
در جدید ترین خبری که در این باره منتشر شده، عکس تابلوی تبلیغاتی مشروبات الکلی در ورزشگاه های سعودی است. این تابلوهای تبلیغاتی در حالی در ورزشگاه های سعودی نصب شده که حرام بودن مشروبات الکلی از احکام آشکار دین مبین اسلام است که در قرآن کریم نیز خداوند متعال آیاتی را در مورد آن نازل کرده و همه مذاهب اسلامی به حرمت آن اذعان دارند.

۴۴میلیون بار حمله سایبری به اسرائیل
رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که از زمان آغاز حملات به نوار غزه تا امروز بیش از 700 وبسایت اسرائیلی متعلق به دولت هدف حملات بیشمار گروه‌های هکری ناشناس قرار گرفته است.
وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت که ما درحال مقابله در برابر موج دوم حملات هستیم.
«یووال استینیتز» اظهار داشت که طی 4 روز گذشته وب سایت‌های دولتی، 44 میلیون بار هدف حمله هکری و سایبری قرار گرفته اند.
این اظهارات درحالی مطرح شد که روز گذشته یک گروه هکری ناشناس از حملات گسترده به 700 وبسایت اسرائیلی تحت عنوان مبارزه با اسرائیل خبر داد.

جانیان تبت حامیان نسرین ستوده
جمعی از بودائیان تبتی، برای آزادی نسرین ستوده مراسم مذهبی به‌جای آوردند. در این مراسم مذهبی به نام یاگیا (قربانی مقدس) که در هند برگزار شد، بودائیان در معبدی به نام «نه ستاره»، برای آزادی نسرین ستوده از زندان، به دعا برخاستند! حمایت بودائیان از فردی مانند نسرین ستوده در وضعیتی است که چندی پیش هم‌کیشان حمایت‌کننده از ستوده، در میانمار، بدترین فجایع حقوق بشری را در مورد مسلمانان به‌وجود آوردند.

اخبار کوتاه
* احزاب منحله نیز به صف حامیان تز وحدت ملی هاشمی رفسنجانی پیوسته‌اند. تعدادی از اعضای حزب نیمه‌تعطیل اعتماد ملی ضمن حمایت از تز«وحدت ملی» هاشمی رفسنجانی، تصریح کردند که باید ضمن جدی گرفتن این طرح، از میان دو گزینه هاشمی و خاتمی به کاندیدای واحد رسید.

* «حمد بن‌جاسم آل‌ثانی» نخست‌وزیر قطر، در اجلاس قاهره ضمن اذعان به اینکه بی‌کفایتی اعراب در جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین نقش دارد، در جملاتی تأمل‌آمیز افزود: اسرائیل گرگ نیست، بلکه اکثر ما گوسفند هستیم! وی در عین‌حال اعتراف کرد: «ما اعراب در محاصره فلسطین نقش داریم و تشکیل جلسات اتحادیه عرب جز «هدر دادن سرمایه و وقت» نتیجه‌ای ندارد.»! البته در گوسفند بودن برخی سران عرب منطقه شکی نیست؛ چراکه در حالی که رژیم صهیونیستی دشمن اصلی اعراب و مسلمانان است؛ این سران علیه دولت سوریه که خط مقدم جبهه مقاومت است می‌جنگند!

* دولت صهیونیستی اعتراف کرد هدف موج سنگینی از حملات سایبری قرار گرفته است. وزیر دارایی «یوال اشتاینیتس» گفت: «اسرائیل اینک در جبهه دوم، یعنی در جبهه جنگ سایبری نیز درگیر شده است.» وی توضیح داد: «طی چهار روز اخیر، اسرائیل در معرض ٤٤ میلیون حمله سایبری علیه سایت‌های دولتی‌اش قرار گرفته است.» گروه «گمنام‌ها» که به حملات سایبری شهرت دارد، اعلام کرد ده‌ها سایت سازمان‌های صهیونیست و همچنین سایت بانک بزرگ اورشلیم را برای اعتراض به حملات نظامی این رژیم به غزه، مسدود کرده است.

* کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی از اصابت ترکش‌های موشک فجر-5 به منزل رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «گوش‌دان» خبر داد. در همین حال، خبرگزاری آلمان اعلام کرد یک مسئول صهیونیست، پیش‌نویس طرح آتش‌بس با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را ارائه کرده است که شامل گشودن گذرگاه‌ها، لغو محاصره نوار غزه، متوقف کردن ترورهای مسئولان فلسطینی در برابر توقف شلیک موشک‌های مقاومت فلسطین است.

https://shoma-weekly.ir/8hxmkS