گفته می‌شود که...

با سابقه ترین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کیست؟ حقیقت تجزیه ایران از زبان یکی از مسئولان رژیم پهلوی تابستان بدون خاموشی مادر شهید: پسرم را به رهبر هدیه کردم روایت مرکز آمار از تورم بازار مسکن کمیسیون 19 نفره پزشکی برای تشخیص علت فوت مهسا امینی فضای روانی عامل افزایش نرخ ارز است آخرین وضعیت کالابرگ الکترونیکی

با سابقه ترین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کیست؟

مروری بر چهره اشخاص حقیقی که در ۹ دوره مجمع به عضویت آن درآمده اند، نشان می دهد که در این مدت ۶۴ نفر به عنوان عضو حقیقی در جلسات مجمع حضور یافته اند که از میان آنها آیت الله شیخ حسن صانعی با حضور در هشت دوره بیشترین میزان عضویت در این نهاد را دارد. وی تنها در دوره اول مجمع که با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، حضور نداشت.پس از او آقایان سیدمصطفی میرسلیم، علی اکبر ولایتی، دری نجف آبادی، مرتضی نبوی، غلامرضا آقازاده و محسن رضایی با حضور در شش دوره از مجمع تشخیص مصلحت نظام، رکورددار بیشترین حضور به عنوان اعضای حقیقی هستند.

حقیقت تجزیه ایران از زبان یکی از مسئولان رژیم پهلوی

این روزها فیلم یکی از مسئولان رژیم پهلوی در فضای مجازی مورد بازدید بسیاری قرار گرفته است. داریوش همایون، که در دوران پهلوی وزیر اطلاعات و جهانگردی و سخنگوی دولت بود و بهمن ۱۳۸۹ درگذشت.

او غیر از آنکه وزیر پهلوی بود، سال‌ها علیه جمهوری اسلامی جنگیده و تبلیغ کرده بود؛ با این حال در اواخر عمرش تأکید می‌کند که تلاش‌های جدی برای تجزیه ایران را در دستور کار برخی کشورهای اطراف و به ویژه اسرائیل دیده و به همین دلیل اولویت خود را از مبارزه با جمهوری اسلامی تغییر داده است. او می‌گوید متأسفانه اسرائیل در پشت صحنه حضور دارد

این در حالی است که قبلاً همایون اسرائیل را هم دوست داشته است!

به اعتقاد همایون تجزیه ایران مساوی دموکراسی نیست؛ بلکه مافیا حکومت خواهد کرد و حذف جمهوری اسلامی، به تجزیه ایران منجر می‌شود.

تابستان بدون خاموشی

طبق گزارش‌ها تابستان ۱۴۰۱ بدون خاموشی؛ نتیجه ۱۰۰ برنامه عملیاتی وزارت نیرو در دولت سیزدهم بود. طبق گفته معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو اقدام‌های مختلف و هماهنگی‌های زیادی انجام شد و برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفت و علاوه‌ بر آن زمان نیز از دست نرفت. با این اقدام‌ها در بخش تولید دولت توانست افزایش ظرفیت تولید به میزان ۶ هزار مگاوات که برنامه‌ریزی‌ شده بود را محقق کند. همه این اقدام‌ها و نیز همکاری خوب مردم سبب شد تابستان را بدون اعمال خاموشی سپری کنیم.

مادر شهید: پسرم را به رهبر هدیه کردم

مادر شهید امنیت پوریا احمدی در دیدار با استاندار تهران در سخنانی دلنشین گفت: «من از جوانی مرید رهبر بودم، رهبر باشد تا ما باشیم، وگرنه بدون رهبر می‌خواهیم چه کار کنیم؟ پسرم را به رهبر هدیه کردم. پسرم عمیقا عاشق رهبر بود‌. خدا این رهبر را از ما نگیرد.

شهید احمدی به دلیل شدت جراحات وارده پس از چند روز بستری در بیمارستان، روز ۱۳ مهر ماه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روایت مرکز آمار از تورم بازار مسکن

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در شهریور امسال تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۳.۳ درصد بوده است. تورم ماهانه شهریور در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۸ درصد)، ۱.۵ واحد درصد افزایش داشته است. در شهریور تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۴۵.۷ درصد رسیده است. به‌عبارت دیگر خریداران باید برای خرید یک واحد مسکونی مشخص در شهر تهران به‌طور متوسط ۴۵.۷ درصد بیشتر نسبت به شهریورماه سال گذشته پرداخت کنند. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۴۴ درصد) ۱.۷ واحد درصد افزایش داشته است. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. نرخ تورم سالانه شهریور آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۳۰.۳ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۲۸.۴ درصد)، ۱.۹ واحد درصد افزایش داشته است.

کمیسیون 19 نفره پزشکی برای تشخیص علت فوت مهسا امینی

مهدی فروزش مدیر کل پزشکی قانونی تهران پس از مشخص شدن علت فوت مسا امینی اعلام کرد در سایر پرونده‌ها برای تعیین علت فوت تنها یک پزشک نظر تخصصی می‌دهد اما در این مورد خاص به دلیل دستور مقام قضایی کمیسیونی با ۱۹ پزشک در تخصص‌های مختلف(مغز و اعصاب، قلب و عروق، فوق‌تخصص غدد و...) تشکیل شد که تنها ۵ نفر آنها شاغل در سازمان ما بودند.

فضای روانی عامل افزایش نرخ ارز است

«امیر هامونی» مدیرعامل بازار متشکل ارزی در خصوص وضعیت بازار متشکل ارزی و افزایش نرخ ارز در این روزها، اظهار داشت: هدف بازارگردان در این روزها نقدشوندگی بیشتر در بازار و پاسخ به نیاز متقاضیان بازار ارز است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین عامل موثر بر بازار متشکل ارزی جو روانی حاکم است که مقطعی بوده و نوساناتی را در قیمت ارز دارد. مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: برخلاف نوسانات نرخ ارز در بازار متشکل ارزی و افزایش نرخ ارز، مساله خاصی در این خصوص وجود ندارد. هامونی تاکید کرد: نوسان ذات بازار است و با وجود این نوسان، بازار متشکل ارزی نقدشونده و حجم معاملات روان بوده است.

آخرین وضعیت کالابرگ الکترونیکی

«هادی سبحانیان» معاو ن امور اقتصادی وزیر اقتصاد در خصوص سرانجام طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمهیدات لازم را در این مورد اندیشیده است و آمادگی لازم برای این موضوع وجود دارد.

وی افزود: به دلیل حساسیت موضوع مقرر شد که ابتدا آزمایشی برای برخی گروه‌های خاص در کشور اجرا شود. سبحانیان تصریح کرد: با در نظر گرفتن تمام جوانب اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی چنانچه نتیجه مثبتی حاصل داشت، دولت در سطح گسترده‌ای انجام می‌دهد.

جریان سیاسی که از دروغی به دروغی دیگر متوسل می شوند

ورود پررنگ و موج سواری برخی رسانه ها و چهره های سیاسی وابسته به یک جریان خاص بر فوت مهسا امینی، از عوامل جدی بروز اغتشاشات این رزوها بود که باعث کشته شدن برخی از مردم و وارد شدن آسیب‌های جدی به بیت المال شد.

البته موج سواری این جریان بر احساسات مردمی برای حفظ منافع سیاسی خود موضوع تازه ای نیست، اینها در طول عمر سیاسی خود سعی کرده با تبدیل کردن اهداف جناحی به مطالبات مردمی، افکار عمومی را به ابزار فشاری برای حاکمیت سیاسی کشور تبدیل کند. این جریان در انتخابات 88 با مطرح کردن دروغ تقلب، مردم را به اعتراضات خیابانی دعوت کرد، مدتی طول کشید تا ادعای دروغین تقلب برای بخشی از فریب‌خوردگان فتنه 88 آشکار شود.

پس از رو شدن دروغ تقلب بسیاری از فریب خوردگان دست از اعتراضات خیابانی کشیدند، حامیان فتنه که برای بقای سیاسی خود به ادامه ی این فتنه نیاز داشتند به دنبال راه چاره ای بودند که ناگهان با مرگ مشکوک دختری به نام ندا آقا سلطان، همه مؤلفه‌های لازم برای تحریک افکار عمومی و مظلوم‌نمایی جریان فتنه در اختیار آنان قرار گرفت.

تا مدتی رسانه های جریان فتنه بر کشته شدن این دختر به دست حکومت مانور دادند و پس از مدتی وقتی هیجانات ناشی از احساسات مردمی فروکش کرد، برای تداوم حضور مردم در خیابان شروع به مطرح کردن نام هایی کردند که به علت اعتراض به نتایج انتخابات توسط حکومت قتل رسیده اند؛ یکی از این افراد "سعیده پورآقایی" بود که بنا به گفته ی این جریان وقتی در پشت بام منزل مشغول شعار دادن بود توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و مورد تجاوز قرار می گیرد و سپس به قتل می رسد. بعدها معلوم شد که این خانم دختری فراری بوده که چند روز منزل را ترک کرده و سرانجام توسط پلیس پیدا شده و به خانه‌اش باز می گردد.

مورد بعدی «ترانه موسوی» بود که مدعی شدند در تجمعات دستگیرشده و توسط بسیجی ها مورد تعرض قرار گرفته و سپس به قتل رسیده است. این در حالی بود که پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد اساساً شخصی با این مشخصات و سن و سال در ایران وجود ندارد و داستان از ریشه دروغ بوده است.

حال به نظر می رسد سناریوهای فتنه 88 در حال تکرار است تهییج و تحریک مردم با اتهام جنایت؛ ابتدا مرحومه مهسا امینی و حالا هم مرحومه نیکا شاکرمی، دختران جوانی که به گفته رسانه های این جریان سیاسی و نیز رسانه های معاند به فجیع ترین نحوه ممکن توسط عاملین حکومتی به قتل می رسند.

البته که با گزارش رسمی پزشکی قانونی، دروغ بودن ادعای قتل مهسا امینی آشکار شده است.

طبق گزارش رسمی سازمان پزشکی قانونی و پس از سه هفته بررسی‌های کارشناسی این سازمان، یکبار دیگر با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی‌اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب‌شناسی تأکید شد، فوت مهسا امینی ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده‌است.

همچنین مرگ نیکا شاکرمی نیز به دلیل اختلافات خانوادگی بوده و حکایت از خودکشی این دختر جوان دارد و هدف از مطرح شدن نام آنها و موج حمایتی برخی جریان های سیاسی از آنها به نام حقوق زنان تنها به خاطر رسیدن به اهداف و منافع سیاسی خود است که متاسفانه در راستای اهداف جریان ضد انقلاب نیز قرار دارد.

تحقق زن زندگی آزادی در جهوری اسلامی

زن، زندگی، آزادی در ایران اسلامی یعنی بیشتر از ۵۰ درصد دانشجویان کشور، 30 درصد هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها زنان هستند. بیش از ۱۰۰ هزار پزشک زن داریم، زنان ورزشکار فقط در یک سال ۷۳۵ مدال در خارج کشور گرفتند و... . مقایسه کنید با زندگی آمریکایی که هر ۷۳ ثانیه به یک زن تجاوز می‌شود.

پنج شکست مفتضحانه آمریکا از نیروی دریایی ایران

سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در گرامیداشت سالروز حماسه شهید نادر مهدوی و همرزمانش در مقابله مستقیم با آمریکا در خلیج‌‌فارس گفت پس از شکست عراق در دفاع مقدس کشورهای حامی رژیم بعث در جبهه‌های زمینی دفاع مقدس به خلیج‌فارس هدایت شدند. پس از ناامن شدن خلیج‌فارس و به خطر افتادن منابع تولیدی، اقتصادی و تجاری ایران، نیروی دریایی سپاه عملیات مقابله به مثل را در دستور کار قرار داد. به گفته سردار زیراهی تفنگداران تروریست آمریکایی بیش از پنج بار در خلیج‌فارس از رزمندگان نیروی دریایی سپاه شکست خورده است و اکنون با اقتدار تمام تحرکات شناور و ناوگان دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود. امروز نیروی دریایی سپاه از قدرت دفاعی، تهاجمی و بازدارندگی بالایی برخوردار است و توانمندی تجهیزات این نیرو در حوزه‌های موشکی، پهپادی، شناوری، عملیاتی و اطلاعاتی افزایش یافته است.

خشم براندازان از یک هشتگ

از روز گذشته هشتگ #لبیک‌ـ یا‌ـ خامنه‌ای علاوه بر ترند دوم جهان شدن، در کشورهایی از جمله ایران، ترکیه، عراق و لبنان نیز این موضوع داغ‌ترین کلیدواژه و ترند اولاست موضعی که باعث خشم براندازان شد.

با سابقه ترین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کیست؟

مروری بر چهره اشخاص حقیقی که در ۹ دوره مجمع به عضویت آن درآمده اند، نشان می دهد که در این مدت ۶۴ نفر به عنوان عضو حقیقی در جلسات مجمع حضور یافته اند که از میان آنها آیت الله شیخ حسن صانعی با حضور در هشت دوره بیشترین میزان عضویت در این نهاد را دارد. وی تنها در دوره اول مجمع که با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، حضور نداشت.پس از او آقایان سیدمصطفی میرسلیم، علی اکبر ولایتی، دری نجف آبادی، مرتضی نبوی، غلامرضا آقازاده و محسن رضایی با حضور در شش دوره از مجمع تشخیص مصلحت نظام، رکورددار بیشترین حضور به عنوان اعضای حقیقی هستند.

حقیقت تجزیه ایران از زبان یکی از مسئولان رژیم پهلوی

این روزها فیلم یکی از مسئولان رژیم پهلوی در فضای مجازی مورد بازدید بسیاری قرار گرفته است. داریوش همایون، که در دوران پهلوی وزیر اطلاعات و جهانگردی و سخنگوی دولت بود و بهمن ۱۳۸۹ درگذشت.

او غیر از آنکه وزیر پهلوی بود، سال‌ها علیه جمهوری اسلامی جنگیده و تبلیغ کرده بود؛ با این حال در اواخر عمرش تأکید می‌کند که تلاش‌های جدی برای تجزیه ایران را در دستور کار برخی کشورهای اطراف و به ویژه اسرائیل دیده و به همین دلیل اولویت خود را از مبارزه با جمهوری اسلامی تغییر داده است. او می‌گوید متأسفانه اسرائیل در پشت صحنه حضور دارد

این در حالی است که قبلاً همایون اسرائیل را هم دوست داشته است!

به اعتقاد همایون تجزیه ایران مساوی دموکراسی نیست؛ بلکه مافیا حکومت خواهد کرد و حذف جمهوری اسلامی، به تجزیه ایران منجر می‌شود.

تابستان بدون خاموشی

طبق گزارش‌ها تابستان ۱۴۰۱ بدون خاموشی؛ نتیجه ۱۰۰ برنامه عملیاتی وزارت نیرو در دولت سیزدهم بود. طبق گفته معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو اقدام‌های مختلف و هماهنگی‌های زیادی انجام شد و برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفت و علاوه‌ بر آن زمان نیز از دست نرفت. با این اقدام‌ها در بخش تولید دولت توانست افزایش ظرفیت تولید به میزان ۶ هزار مگاوات که برنامه‌ریزی‌ شده بود را محقق کند. همه این اقدام‌ها و نیز همکاری خوب مردم سبب شد تابستان را بدون اعمال خاموشی سپری کنیم.

مادر شهید: پسرم را به رهبر هدیه کردم

مادر شهید امنیت پوریا احمدی در دیدار با استاندار تهران در سخنانی دلنشین گفت: «من از جوانی مرید رهبر بودم، رهبر باشد تا ما باشیم، وگرنه بدون رهبر می‌خواهیم چه کار کنیم؟ پسرم را به رهبر هدیه کردم. پسرم عمیقا عاشق رهبر بود‌. خدا این رهبر را از ما نگیرد.

شهید احمدی به دلیل شدت جراحات وارده پس از چند روز بستری در بیمارستان، روز ۱۳ مهر ماه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روایت مرکز آمار از تورم بازار مسکن

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در شهریور امسال تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۳.۳ درصد بوده است. تورم ماهانه شهریور در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۸ درصد)، ۱.۵ واحد درصد افزایش داشته است. در شهریور تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۴۵.۷ درصد رسیده است. به‌عبارت دیگر خریداران باید برای خرید یک واحد مسکونی مشخص در شهر تهران به‌طور متوسط ۴۵.۷ درصد بیشتر نسبت به شهریورماه سال گذشته پرداخت کنند. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۴۴ درصد) ۱.۷ واحد درصد افزایش داشته است. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. نرخ تورم سالانه شهریور آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۳۰.۳ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۲۸.۴ درصد)، ۱.۹ واحد درصد افزایش داشته است.

کمیسیون 19 نفره پزشکی برای تشخیص علت فوت مهسا امینی

مهدی فروزش مدیر کل پزشکی قانونی تهران پس از مشخص شدن علت فوت مسا امینی اعلام کرد در سایر پرونده‌ها برای تعیین علت فوت تنها یک پزشک نظر تخصصی می‌دهد اما در این مورد خاص به دلیل دستور مقام قضایی کمیسیونی با ۱۹ پزشک در تخصص‌های مختلف(مغز و اعصاب، قلب و عروق، فوق‌تخصص غدد و...) تشکیل شد که تنها ۵ نفر آنها شاغل در سازمان ما بودند.

فضای روانی عامل افزایش نرخ ارز است

«امیر هامونی» مدیرعامل بازار متشکل ارزی در خصوص وضعیت بازار متشکل ارزی و افزایش نرخ ارز در این روزها، اظهار داشت: هدف بازارگردان در این روزها نقدشوندگی بیشتر در بازار و پاسخ به نیاز متقاضیان بازار ارز است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین عامل موثر بر بازار متشکل ارزی جو روانی حاکم است که مقطعی بوده و نوساناتی را در قیمت ارز دارد. مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: برخلاف نوسانات نرخ ارز در بازار متشکل ارزی و افزایش نرخ ارز، مساله خاصی در این خصوص وجود ندارد. هامونی تاکید کرد: نوسان ذات بازار است و با وجود این نوسان، بازار متشکل ارزی نقدشونده و حجم معاملات روان بوده است.

آخرین وضعیت کالابرگ الکترونیکی

«هادی سبحانیان» معاو ن امور اقتصادی وزیر اقتصاد در خصوص سرانجام طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمهیدات لازم را در این مورد اندیشیده است و آمادگی لازم برای این موضوع وجود دارد.

وی افزود: به دلیل حساسیت موضوع مقرر شد که ابتدا آزمایشی برای برخی گروه‌های خاص در کشور اجرا شود. سبحانیان تصریح کرد: با در نظر گرفتن تمام جوانب اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی چنانچه نتیجه مثبتی حاصل داشت، دولت در سطح گسترده‌ای انجام می‌دهد.

https://shoma-weekly.ir/OifTpD