گفته می‌شود که...

بانک‌ها برای وام دادن همچنان معدل حساب می‌خواهند! تحلیلی از تاکتیک رسانه‌ای دشمن صف عجیب ۳ میلیون نفری برای خرید ۱۰ هزار خودروی ثبت نامی مصدومیت 2 هزار مأمور پلیس در اغتشاشات اخیر بعد از 5 سال تابستان بدون خاموشی ماجرای دستگیری هنگام تیر خلاص زدن به مأمور پلیس سند جدید از خلاف‌گویی پدر مهسا امینی لیدرهای اغتشاشاتِ روز شنبه بازداشت شدند تا ۳ سال آینده هواپیمای ساخت داخل تولید می شود 150 تا 300 هزار تومان برای یک شب شعار نویسی

تا 300 هزار تومان برای یک شب شعار نویسی

برخی از افرادی که به جرم شعارنویسی توسط نیروهای انتظامی و امنیتی دستگیر شده‌اند اعتراف کرده‌اند که در ازای دریافت پول، روی دیوارهای اماکن عمومی و خصوصی شعار می‌نوشتند. عموم این افراد در گروه‌های 2 الی 4 نفره اقدام به شعارنویسی می‌کردند و نکته اینکه دریافت پول منوط به دریافت تصویر شعارنویسی بود. یکی از اعضای گروه وظیفه فیلمبرداری را بر عهده داشت و هنگام شعارنویسی، یک یا دو نفر وظیفه مراقبت و نگهبانی را بر عهده داشتند تا در صورت مشاهده فرد یا ماشین مشکوک، به شعارنویس‌ها اطلاع دهند تا اینگونه با امنیت بیشتری بتوانند اقدام مجرمانه خود را انجام دهند. همچنین اغلب شعارنویسی‌ها در ساعت‌های پایانی شب اتفاق می‌افتاد چرا که در آن زمان خیابان‌ها و کوچه‌ها بیش از هر زمان دیگری خلوت بودند. مبلغ یک شب شعارنویسی با توجه به تعداد شعارها متفاوت بوده است، اما این افراد عموماً مبلغی بین 150 تا 300 هزار تومان برای هر شب شعارنویسی دریافت می‌کردند. این افراد دستمزد خود را به صورت نقدی از نفر سومی که در جریان شعارنویسی نبود و صرفاً در ازای دریافت پول وظیفه توزیع پول را بر عهده داشت، می گرفتند. پیش از دریافت پول، فیلم به شماره تلفنی که فرد شعار دهنده در اختیار شعارنویس قرار داده بود، ارسال می‌شد.

تا ۳ سال آینده هواپیمای ساخت داخل تولید می شود

محمدی‌بخش رئیس هواپیمایی گفت: دولت سیزدهم در تولید هواپیما سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صنعت و معدن و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به صورت کنسرسیومی سه‌جانبه مأمور کرده است تا طراحی، تولید و ساخت هواپیمای ایرانی انجام شود. در تولید هواپیماهای بومی که اولویت دولت است مواردی در دستور کار قرار داده‌ایم. مهم‌ترین موضوع این است که سرریز دانش کارخانه هواپیماسازی به بقیه بخش‌ها محقق شود.

لیدرهای اغتشاشاتِ روز شنبه بازداشت شدند

نیروهای انتظامی و امنیتی موفق شدند بسیاری از افرادی که هدایت اغتشاشات روز شنبه 16 مهر را برعهده داشتند دستگیر کنند.

نیروهای انتظامی و امنیتی برخی از این افراد را هنگام هدایت اغتشاشات و برخی دیگر را در روزهای بعد و پس از شناسایی توسط دوربین‌ها، دستگیر کردند.

یک منبع آگاه به «ایران» گفت: تعداد دیگری از لیدرهای آشوب روز شنبه نیز شناسایی یا در حال شناسایی هستند که طی روزهای آینده دستگیر خواهند شد. نکته قابل توجه آنکه در جریان دستگیری‌های صورت گرفته تعدادی از خانه‌های تیمی آشوبگران سازمانی نیز کشف شده است.

سند جدید از خلاف‌گویی پدر مهسا امینی

پدر مهسا امینی که مدعی شده بود دخترش فقط برای سرماخوردگی به دکتر مراجعه کرده است، طبق نامه‌ای که جدیداً منتشر شده نشان می‌دهد که او به دلیل مریضی دخترش از رئیس خود درخواست انتقالی داشته است. طبق این نامه پدر مهسا امینی در سال 1395 به دلیل شرایط جسمی سخت فرزندش درخواست انتقالی داشته است.

ماجرای دستگیری هنگام تیر خلاص زدن به مأمور پلیس

یک مأمور پلیس بستری در بخش ICU بیمارستان ماجرای عجیب زنده ماندن خود را تعریف کرد.وی پس از بهبود نسبی شرایط جسمانی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: در روز شنبه نهم مهر ماه، همان روزی که برای تجمع دانشجویان فراخوان داده بودند، جلوی در دانشگاه علم و صنعت شمیران نو در حال انجام مأموریت بودیم. یک خودروی مگان مشکی از بالا به سمت پایین در حال حرکت بود، می‌خواست نیروهای امنیتی را زیر بگیرد که موفق نشد و وقتی که از محل کمی دور شد با موتورهایی که سالم بود به دنبالش رفتیم.به گزارش ایرنا، او ادامه داد: به نزدیکی خودرو رسیدم تا آن را متوقف کنم، راننده یک کلت کمری به سمتم گرفت و سه تیر شلیک کرد، خودم را از سمت راست به سمت زمین پرتاب کردم که یک تیر به کتفم خورد و از قفسه سینه‌ام خارج شد. راننده پیاده شد، بالای سرم آمد تا تیر خلاص شلیک کند که اسلحه‌اش گیر می‌کند. باقی مأموران هم می‌رسند و او را دستگیر می‌کنند.

بعد از 5 سال تابستان بدون خاموشی

تابستان سال جاری در شرایطی سپری شد که هیچ‌گونه قطعی برق در بخش خانگی اتفاق نیفتاد؛ این در حالی است که حدود 5 سالی بود مشترکان خانگی به پدیده قطع برق به صورت برنامه‌ریزی شده و نشده در تابستان و ایام پیک مصرف عادت کرده بودند. در این رابطه امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت با انتشار یک یادداشت کوتاه در فضای مجازی گفته بود امسال برق‌رسانی به صنایع در فصل گرم سال نسبت به سال قبل بیشتر بوده است و نه‌تنها برق خانگی قطع نشد، بلکه به فولاد 17/3 درصد، پتروشیمی 27/5 درصد، سیمان 10/5 درصد و خودروسازی 3/3 درصد برق بیشتری در فصل گرم نسبت به سال قبل داده شد. افزایش ظرفیت نیروگاهی، پلکانی کردن تعرفه برق مشترکان خانگی و تکمیل تعمیرات واحدهای تولید برق، سبب شد تابستان سال جاری برای نخستین بار در سال‌های اخیر و همزمان با پایان دولت‌ حسن روحانی، برق خانگی به طور کامل تأمین شود و در بخش صنعت و کشاورزی نیز شاهد افزایش تولید نسبت به سال گذشته باشیم.

مصدومیت 2 هزار مأمور پلیس در اغتشاشات اخیر

سردار رضایی، جانشین فرماندهی انتظامی کشور خبر داد: حدود دو هزار نفر از نیروهای پلیس در اغتشاشات اخیر مصدوم شدند

.رضایی با بیان اینکه حوادث اخیری که در کشور رخ داد به این دلیل بود که عده‌ای بدون بررسی و مطالعه روی موضوع اعتراضی خود به معاندین و منافقان خفته خوراک دادند، ادامه داد: این افراد باید جواب ملت را بدهند زیرا آنها در هزینه‌هایی که برای نظام به وجود آوردند سهم دارند. وی اضافه کرد: دستگاه قضایی قطعاً به اقدامات این افراد رسیدگی خواهد کرد زیرا برای مردم فتنه ایجاد کرده و باعث ایجاد خسارات شخصی، دولتی و سازمانی شدند.

صف عجیب ۳ میلیون نفری برای خرید ۱۰ هزار خودروی ثبت نامی

مراسم قرعه کشی طرح فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات ایران خودرو انجام شد. در طرح فروش 90 روزه ایران خودرو در مجموع 16 هزار خودرو را به فروش رسانده است که بیشترین عرضه محصول به

پژو پارس سال اختصاص دارد. در پژو پارس سال حدودا دو میلیون و 822 هزار و 73 نفر برای 10 هزار و 400 خودرو اقدام به ثبت نام کرده بودند. در دنا پلاس توربو نیز 180 هزار و 405 نفر برای 1000 دستگاه خودرو و برای دنا پلاس اتوماتیک توربو 255 هزار و 167 نفر برای 2200 دستگاه خودرو و در محصول سورن پلاس 588 هزار و 69 نفر نسبت به خرید دو هزار و 400 دستگاه خودرو اقدام به ثبت نام کرده بودند.

تحلیلی از تاکتیک رسانه‌ای دشمن

میثم مطیعی مداح سرشناس کشورمان در پی اقدامات رسانه‌ای دشمن در ماجرای اغتشاشات اخیر، به تحلیل تاکتیک رسانه‌ای آنها و وظیفه خواص در مواجهه با آن پرداخت. او با انتشار توئیتی نوشت: تاکتیک رسانه‌ای معاندین: ۱ـ شایعه مطرح می‌شود؛ ۲ـ محتوای زیادی تولید می‌شود تا جا بیفتد؛ 3ـ مخاطب به خاطر کثرت شایعات دچار خطای تحلیل می‌شود؛ ۴ـ گسترش شایعات، واکنش مردمی را در پی دارد و اگر در زمان مناسب تبیین و تکذیب نشود، هیچ سند محکمی نمی‌تواند شایعه را از ذهن مخاطب پاک کند. وظیفه ما چیست؟ والاترین رسالت در روزگار ما، آگاه‌سازی و جهاد تبیین است. همان چیزی که امام حسین(علیه‌السلام) خونش را در این راه بذل کرد؛ تا جاهلان و حیرت‌زدگان را نجات دهد. فرازی از زیارت اربعین: و بَذلَ مُهْجَتَهُ فیک لِیَسْتَنْقذَ عبادَکَ مِن الْجَهاله وَ حَیْرهِ الضَّلالَه.

بانک‌ها برای وام دادن همچنان معدل حساب می‌خواهند!

ایسنا در گزارشی نوشت: وام گرفتن از بانک‌ها هفت‌خوان رستم است که با شروط عجیب و خارج از مفاد قانونی هر روز سخت‌تر می‌شود. این روزها نیز به هر بانکی برای دریافت وام مراجعه می‌شود، به جز طرح‌های مخصوص به هر بانک برای وام‌دهی، با این پاسخ از سوی بانکی‌ها مواجه می‌شویم که "برای پرداخت تسهیلات باید معدل یا میانگین حساب شما بررسی شود؛ در صورت برخورداری از میانگین قابل قبول، می‌توانید وام بگیرید". آنطور که بانکی‌ها می‌گویند "این میانگین مانده حساب در بازه شش ماهه بررسی می‌شود و سقف تسهیلات‌دهی از این طریق ۲۰۰ میلیون تومان است که هر چه پول بیشتری در حساب متقاضی در طول شش ماه مانده باشد، مبلغ وام نیز بیشتر خواهد شد". جدا از مشاهدات و بررسی‌های میدانی از شعب بانک‌ها درباره تسهیلات‌دهی، بسیاری از متقاضیان وام بانکی نسبت به بررسی میانگین حساب برای پرداخت تسهیلات گلایه داشته و می‌گویند "بانک‌ها همچنان بر اساس میانگین موجودی حساب، وام می‌دهند".!

کوتاه از خبرها:

* سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ایراد سه‌گانه رئیس مجلس شورای اسلامی از مصوبه آیین‌نامه واردات خودرو و ابلاغ آن به رئیس‌جمهوری، تاکید دارد که این ایرادات مطرح شده به آیین‌نامه واردات خودرو سبب ابطال آن نخواهد شد.

*حاجی بابایی نماینده مجلس گفت: سه کمیته شامل بازنشستگان، شاغلین و منابع در حال بررسی برای افزایش میزان حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری هستند.

* طبق اخبار رسانه‌ها 2400 جایگاه سوخت در فرانسه کاملا خالی و تعطیل شدند و 1200 جایگاه نیز در حالت بحرانی قرار دارند.

* بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی تصریح کرده است: بر اساس مفاد بخشنامه شماره ۳۷۵۵۱۷‏‏‏/۰۰ مورخ ۲۳‏‏‏ اسفند سال ۱۴۰۰ موضوع ابلاغ مصوبه جلسه مورخ ۲۱ اسفند سال ۱۴۰۰ هیئت عامل بانک مرکزی؛ اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی به هر عنوان، قبل و یا بعد از اعطای تسهیلات توسط بانک‏‏‏‏‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ممنوع است. همچنین، چنانچه بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در راستای بخشنامه شماره ۱۰۰۸۳۲‏‏‏‏/۹۹ مورخ ۹ تیرماه سال ۱۳۹۹ قبل از اعطای تسهیلات و منوط به توافق قبلی، اقدام به اخذ وثیقه نقدی در قالب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار از تسهیلات‌گیرنده کرده است، پرداخت سود علی‌الحساب به سپرده مذکور معادل نرخ سود متناظر با دوره زمانی آن سپرده مشابه سپرده‌هایی که وثیقه تسهیلات نمی‌باشند، الزامی است

https://shoma-weekly.ir/sAoKaB