گفته می‌شود که...

بازی در پازل عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها/رشد واقعی درآمدهای مالیاتی در 1401/شناسایی ۵ هزار شرکت کاغذی/ایران برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین کاملا جدیت دارد/بازوی قدرتمند ارتش برای تضمین اقتصاد در دریاها/ترس ژنرال صهیونیست از جنگ با ایران و ...

بازی در پازل عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها

دو روز پیش به دلیل رسمیت یافتن جام کشورهای عربی، یک بازی نمادین بین ستارگان اعراب و منتخب جهان به میزبانی دوحه قطر برگزار شد.‌ در این بازی آورام گرانت سرمربی سابق چلسی که تابعیت صهیونیستی دارد، مربی تیم منتخب ستارگان بود. یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های برگزاری این بازی عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها بود، به همین دلیل رابح ماجر و ۲ ستاره دیگر فوتبال الجزایر در حمایت از مردم فلسطین، حاضر نشدند در این دیدار شرکت کنند اما مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم ملی امید ایران در بازی حضور پیدا کرد. پیش‌ازاین نیز مهدوی کیا، پس‌ازاینکه «مسعود شجاعی» و «احسان حاج صفی» مقابل تیم صهیونیستی بازی کرده بودند، در پستی اینستاگرامی از آن‌ها حمایت کرده بود!

۹۰ درصد تریاک جهان در ایران کشف می‌شود

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: «ما در حوزه مقابله، دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم که برای دنیا شاید قابل‌باور نبود. ۹۰ درصد تریاک جهان، ۷۰ درصد مورفین جهان و ۲۰ درصد هرویین جهان را ایران کشف می‌کند. سال گذشته حدود ۱۲۰۰ تن مواد مخدر کشف شد که بالاترین میزان کشف در تاریخ ایران و جهان است. تولید مواد مخدر در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۰۰ در کشور افغانستان بیش از ۵۰ برابر شد و طبق اسناد موثق بخشی از این‌ها رسماً توسط هواپیماهای ناتو قاچاق می‌شد و می‌شود».
رشد واقعی درآمدهای مالیاتی در 1401

معاون سازمان مالیاتی کشور گفت: «رشد واقعی درآمد مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۸۰ درصد است. سامانه پایانه‌های فروشگاهی تا یک سال دیگر تکمیل خواهد شد. در حال حاضر بیش ‌از پنج هزار شرکت صوری و کاغذی شناسایی کردیم، این شرکت‌ها نه‌فقط نظام مالیاتی، بلکه بعضاً سیستم بانکی را هم دور می‌زنند».
فروش قوهای مهاجر زنده در بازار سیاه: جفتی ۲۵ میلیون!

با مروری در برخی صفحه‌های متعلق به فروشندگان پرنده‌های زینتی می‌توان این آگهی‌ها را مشاهده کرد. در تصویر بالا پنج آگهی از صفحه‌های مجازی منتشر شده در استوری برخی از این صفحه‌ها در کنار تصویر قوهای کشف شده در حیاط خانه یکی از متخلفان قابل مشاهده است.دوستداران محیط زیست به استناد همین آگهی‌ها تأکید دارند که خالی شدن تالاب سرخرود بی‌ارتباط با افزایش این آگهی‌ها نیست

تخریب روحانی برای فرار از مسئولیت!

حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران، در جمع دبیران استانی این حزب گفت: «بعد از انتخابات [۹۲] آقای هاشمی به آقای روحانی اصرار کرد که آقای عارف را معاون اول خود بگذارد و آقای جهانگیری برود در وزارت کشور، اما ایشان نپذیرفت! آقای هاشمی، آقای خاتمی، آقای سیدحسن خمینی و آقای ناطق از آقای روحانی خواستند که آقای رحمانی فضلی را به‌عنوان وزیر کشور معرفی نکند؛ اما ایشان قبول نکرد. کار به‌جایی رسیده بود که مع‌الأسف اگر آقای هاشمی با آقای روحانی تماس می‌گرفت، پشت خط نمی‌آمد و آقای نهاوندیان را می‌فرستاد که پیام آقای هاشمی را بشنود و به ایشان برساند. چرا همان ابتدا اصلاح‌طلبان با او تعیین تکلیف نکردند؟ عرصه سیاست که محل تعارف نیست! منافع کشور و ملت را که نباید قربانی تعارفات فردی کرد». هرچند روحیات مدیریتی رئیس‌جمهور سابق که در دوره دوساله کرونا از آن تعبیر به مدیریت آکواریومی نیز شد، بر کسی پوشیده نیست، اما اظهارات مرعشی درواقع فرار روبه‌جلو از پاسخگویی به ملتی است که هشت سال معطل شعارهای دل‌فریب این جریان ماند! دولت روحانی دولتی تماماً متشکل از وزرای کارگزارانی و اصلاحاتی بود که نمی‌توان برای رد این حقیقت صغری کبری چید. آن چیزی که عموم مردم از مثلث کارگزاران- اصلاحات- اعتدالیون طی هشت سال گذشته دید، مصداق بارز خودباختگی سیاسی و خوش‌خیالی به دشمن بود که آثار و پیامدهای آن هنوز که هنوز است بر سر کشور سنگینی می‌کند.
تخریب ده خودرو پس از شنیدن جواب رد خواستگاری

فرمانده انتظامی شهرستان ری: در پی تخریب ۱۰ دستگاه خودرو در یک محل در دو روز در محدوده شهر ری، با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان، هویت عامل اصلی تخریب‌ها و مخفیگاه وی شناسایی شد.متهم در تحقیقات انجام شده انگیزه خود را از تخریب خودروها واکنش، رد خواستگاری از دختری عنوان کرد که ساکن آن محدوده بود.
پشت پرده اتهام‌زنی مغرب به ایران

«عمار بلانی» نماینده ویژه الجزایر در امور صحرای غربی و کشورهای مغربی عربی تأکید کرد، گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر حضور نظامیان ایرانی در پایگاه‌های الجزایر در شهر تندوف برای حمایت از جبهه پولیساریو بی‌پایه و اساس است. وی با بی‌اساس خواندن اتهامات رباط علیه تهران مبنی بر حمایت از جنگجویان جبهه پولیساریو، گفت: «ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است، چه رباط و تل‌آویو بخواهند یا نخواهند».
پیش‌بینی لاهوتی از مذاکرات: من معتقدم به نتیجه می‌رسد

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراده حاکمیت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین است، گفت: من معتقدم که مذاکرات وین به نتیجه می رسد.مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مذاکره برای مذاکره اهمیتی ندارد، اظهار کرد: هدف مذاکره باید رسیدن به نتیجه باشد. باید ببینیم که طرف های مذاکره واقعا به دنبال رسیدن به نتیجه و حل اختلافات هستند یا نه که به نظر من این اراده در حاکمیت ایران وجود دارد.وی ادامه داد: برای احیای برجام به اراده حاکمیت نیاز است و دولت به تنهایی نمی تواند در این زمینه موفقیتی بدست آورد. در گذشته هم که برجام به تصویب رسید، اراده حاکمیت وجود داشت و اینکه گفتند برجام بیست دقیقه ای در مجلس تصویب شد، حرف غیرکارشناسی بود.
ترس ژنرال صهیونیست از جنگ با ایران

«بریک» فرمانده ارشد نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید: «در جنگ احتمالی با ایران تعداد بسیار زیادی از نیروهای ما کشته می‌شوند و به‌طور متوسط روزانه ۳۰۰۰ هزار موشک به سمت اسراییل شلیک می‌شود. هم‌زمان نیروهای همسو با ایران در سوریه، یمن، عراق و غزه وارد معرکه می‌شوند و این برای اسراییل بسیار ترسناک است. اگر تل‌آویو هم بخواهد به حملات پاسخ دهد، در اسراییل جنگ داخلی بین یهودی‌ها و اعراب شکل می‌گیرد».
پیش‌بینی ابوالفتح از نتیجه مذاکرات: دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد

یک کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: توافق انجام می‌گیرد اصطلاحا دیر و زود دارد، ولی سوخت و سوز ندارد و چاره‌ای نیست و باید توافق صورت بگیرد. شاید توافق در سال ۲۰۲۱ نباشد و در سال ۲۰۲۲ صورت بگیرد! «امیرعلی ابوالفتح» تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسایل بین‌الملل در گفتگو با برنا، در رابطه با اظهارات اخیر علی باقری کنی و تیم مذاکرات در وین، و همچنین آخرین تحولات در روند مذاکرات عنوان کرد: روایت جمهوری اسلامی و ارزیابی ایران نسبت به مذاکرات مثبت است البته به کندی انجام می‌شود، ولی رو به جلوست و نشانه‌هایی از موفقیت دیده می‌شود؛ روایتی که اروپاییان مطرح می‌کنند ارزیابی بدبینانه‌ای نسبت به این قضیه است. فعلا دور هفتم تمام شده و احتمالا دور هشتم در ۱۰ تا پانزده روز آینده شروع می‌شود و نه ایران چاره‌ای جز مذاکره با هدف رسیدن به توافق دارد و نه غربی‌ها و همین باعث می‌شود، مذاکرات ادامه داشته باشد؛ هرچند ایران اعلام نارضایتی می‌کند و از بدعهدی و زیاده خواهی غرب گله دارد. همینطور طرف غربی نیز همین نسبت را به ایران می‌دهد و به همین موارد استناد می‌کند، ولی چاره‌ای نیست و مذاکرات باید ادامه داشته باشد و همینطور تا دور هشتم و نهم پیش برویم تا طرفین به توافقی برسند.

حمله سرلیست شکست‌خورده اصلاحات به مراسم‌های مذهبی!

محرم یا فاطمیه و حتی ماه رمضان چندان تفاوتی ندارد. به‌وقت اوج‌گیری مراسم هیئات مذهبی، اصلاح‌طلبان به زبان می‌آیند و درباره هیئت، مداح، سخنران یا انحرافات (!) شکل‌گرفته در عزاداری‌ها گزارش و یادداشت می‌نویسند یا به گفتگو می‌نشینند. در جدیدترین مورد،مجید انصاریسرلیست شکست‌خورده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم، با حمله به مناسبت‌های مذهبی نظیر محرم و صفر، فاطمیه، مسلمیه و ... کسب‌وکار عده‌ای را در درست کردن مناسبت دانسته و مدعی شده است که این افراد با این مراسم بیزینس می‌کنند! اظهارات شبیه به این از سوی این چهره اصلاح‌طلب مسبوق به سابقه است؛ انصاری در شهریورماه سال 97 و در آستانه ماه محرم آن سال در گفتگو با روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد گفته بود: «مداحان موضوعات را قاطی کرده‌اند»، «کل یوم عاشورا توجیه کارشان شده»، «در کربلا هم هرکس در جایگاه خودش قرار داشت» و«مداحی تبدیل به بیزینس پرسود شده است». چهره‌های معمم جریان اصلاحات که طبیعتاً باید بیشتر از احادیث و روایت واردشده درباره این ایام مطلع باشند، متأسفانه سردمدار حمله و هجمه به آیین‌های مذهبی، آن‌هم فقط به دلایل و اهداف سیاسی زودگذر خویش هستند. سوابق این جریان در حملات پررنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای در سال‌های حاکمیت دولت اصلاحات و یا هتک حرمت عاشورای حسینی در سال 88 و نامیدن جماعت هتاک به «امت خداجو»(!) در افکار عمومی ثبت شده است.
شناسایی ۵ هزار شرکت کاغذی

محمد مسیحی، معاون سازمان مالیاتی گفت: ما همزمان با پذیرش خود اظهاری‌ها وظیفه داریم انرژی خود را بر فرار مالیاتی متمرکز کنیم. چند سالی است که سازمان امور مالیاتی تراکنش‌های بانکی را رصد می‌کند و هم اکنون بیش از پنج هزار شرکت صوری و کاغذی شناسایی کردیم. این شرکت‌ها نه فقط نظام مالیاتی، بلکه بعضاً سیستم بانکی را دور می‌زنند.
اظهارات یک نماینده مجلس که خلاف واقع بود

دفتر حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص نقل‌قولی که از این نماینده مجلس در یک سایت خبری منتشرشده، مبنی بر اینکه «آقای رئیسی با حضرت آقا در مورد تک‌تک وزرایی که بنا بود از مجلس بیایند، صحبت کردند و در مورد تک‌تک وزرا اجازه حضرت آقا وجود دارد و اینکه رهبری خواسته بود که نمایندگان استاندار نشوند»، اعلام کرد: «این اظهارات که در یک جلسه دانشجویی بیان‌شده، مستند به چند منبع غیررسمی بود که اطمینان نسبی مبنی بر صحت این انتساب حاصل شده بود؛ اما با تحقیق دقیق‌تر روشن شد انتساب این مطالب به رهبر معظم انقلاب ثابت نیست. لذا بدین‌وسیله اصلاح می‌گردد».
ایران برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین کاملا جدیت دارد

نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت: تردیدی ندارم تهران درباره حصول توافقی برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها بسیار جدی است. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات ایران و ١+٤ در وین در پیامی توئیتری تاکید کرد ایران برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین کاملا جدیت دارد. اولیانوف نوشت: به عنوان رئیس هیات روسی در گفتگو‌های وین که از نزدیک با هیات ایران در ارتباط بوده ام، تردیدی ندارم تهران درباره دستیابی به توافق برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها در مدت زمانی کوتاه بسیار جدی است.

بازوی قدرتمند ارتش برای تضمین اقتصاد در دریاها

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری‌، معاون هماهنگ‌کننده ارتش در مراسم الحاق ناوشکن الوند و 4 فروند زیردریایی به نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: «در دفاع مقدس 10 هزار کشتی را اسکورت کردیم تا اقتصاد کشور سالم بماند؛ رهبری فرمودند خوب است برای مردم بگویید یکی از نتایج عملیات‌های نیروی دریایی سالم ماندن اقتصاد کشور است و از سال 78 که بحث دزدی دریایی شروع شده است و 5 هزار کشتی توسط نداجا اسکورت شده است همان معنای سالم ماندن اقتصاد کشور را دارد چراکه همت، غیرت، دانش و ولایتمداری نیروی دریایی ارتش پای کار است و نبض تپنده اقتصاد کشور و سلامت آن را تضمین می‌کند. رهبری وقتی آمدند به بندرعباس با کارکنان زیردریایی یونس را دیدار کردند و فرمودند: «وقتی شما در منطقه‌‌ای مختلف حضور پیدا می‌کنید دشمنان مانند زنبور وزوز می‌کنند و از حضور شما در دریاها واهمه دارند».

‌اخبار کوتاه

* علی ارسلان دارنده مدال های برنز بزرگسالان آسیا و برنز جوانان جهان و ۴ طلای آسیا در رده های نوجوانان و جوانان، به تابعیت صربستان درآمد.
*
سخنگوی انصارالله یمن گفت که بازگشت سفیر ایران در صنعا به تهران به دلیل وضعیت سلامتی اوست. به گزارش المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به خروج سفیر جمهوری اسلامی ایران از صنعا گفت: این اقدام به دلیل وضعیت سلامتی سفیر ایران انجام شد. وی گفت: سفیر تهران در صنعا طی تفاهمی میان ایران و عربستان و با واسطه عراق توسط یک هواپیمای عراقی منتقل شد.عبدالسلام همچنین خاطرنشان کرد که ادعاها و شایعات مطرح در رسانه ها عاری از صحت است.
*
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنده سوالی را در خصوص مسائل اقتصادی از وزیر اقتصاد مطرح کردم و اساسا موضوع استیضاح کذب است.حجت الاسلام سیدکاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده به همراه تعدادی از همکارانم اخیرا طرح سوالی درباره بهبود بازار ارز، طلا و سکه از وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کردیم.وی افزود: بنده در گفت وگو با یک سایت خبری خبر از «سوال» از وزیر داده بودم که به اشتباه از عنوان «استیضاح» استفاده کردند. این نماینده مجلس تاکید کرد: بنابراین، طی این گفت وگو این نکته اصلاح می شود که سوال از وزیر را به منظور بهبود شرایط اقتصادی مطرح کردیم تا انشاءالله شاهد ساماندهی بازار و در نتیجه آن رضایتمندی مردم باشیم.

*سیدعباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در صفحه شخصی خود در توئیتر از فعال شدن یک کریدور جدید در منطقه قفقاز میان ایران و اروپا خبر داد و نوشت: «بعد از احیای کریدور اکو (پاکستان، ایران، ترکیه) و نیز راه‌اندازی آزمایشی کریدور جهانی شمال - جنوب (فنلاند، روسیه، جمهوری آذربایجان، ایران، خلیج‌فارس و هند)، این هفته شاهد فعال شدن کریدور جدید ایران، جمهوری آذربایجان، گرجستان، دریای سیاه و اروپا خواهیم بود».
*
در پی امضای قرارداد تولید ۴۵ هزار خودروی تاکسی و ون دوگانه‌سوز به طور متوسط روزانه ۱۸۰ خودرو به بازار مصرف تحویل می‌شود که طی چهار سال در حدود ۳۰۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی بنزین را در برخواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/YSg9ww