گفته می‌شود که...

بازگشت ۲۰۰۰ نخبه به کشور/استراتژی همه‌جانبه انصارالله/انگلیس: دولت ایران مصوبه هسته‎ای مجلس را اجرا نکند/اکثریت صهیونیست‌ها اعتمادی به نتانیاهو ندارند/دستمزد 5 میلیاردی برای یک سریال ؟/ماجرای وقف خانه آیت‌ا... یزدی و ...

این برجام پایان ندارد

«حامد فخری‌زاده»، فرزند شهید فخری‌زاده درباره ویژگی‌های پدر شهیدش گفت: «پدر بارها می‌گفتند آمریکا مانند گرگ است و گرگ تا وقتی خوی گرگ بودن خود را کنار نگذاشته، قابل مذاکره نیست. شهید فخری‌زاده مخالف برجام بودند و من هیچ‌وقت پدر را موافق برجام ندیدم و همیشه می‌گفتند این برجام هسته‌ای بعد می‌شود برجام موشکی، بعدش می‌شود برجام حقوق بشر و این ته ندارد، پایان ندارد، چراکه آمریکا هیچ‌وقت خوی گرگ بودن خود را کنار نمی‌گذارد. پدر همیشه می‌گفتند آمریکا و رژیم صهیونیستی مشکلشان با ایران هسته‌ای یا ایران موشکی نیست، بلکه تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی و ایران وجود دارد، این جریانات ادامه دارد و با اصل نظام و ایران مشکل دارند».
هدف، زیر بلیط کدخدا رفتن است!

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با برنامه «عصر حیرت» گفت: «آمریکایی‌ها هیچ‌وقت نمی‌گویند که ما نمی‌توانیم ایران را از نظر نظامی بزنیم؛ مثلاً زمانی که ما فردو را ساختیم، آمریکایی‌ها در بولتن دانشمندان اتمی آمدند شرح دادند که چجوری یکی از موشک‌هایشان می‌تواند برود دهانه فردو را ببندد و باعث شود که همه چیزهایی که در فردو هست، بیرون بیاید(!)». ظریف چند سال پیش نیز در جمع دانشجویان دانشگاه تهران مدعی شده‌ بود: «آمریکا می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد!». پس از این سخنان ظریف بود که رهبر معظم انقلاب توصیه فرمودند تور نظامی برای برخی مسئولین کشور گذاشته شود تا از توانمندی‌های نظامی کشور بیشتر مطلع شوند؛ اما به نظر می‌رسد اشکال کار از عدم شناخت مسئول از توان داخلی نیست، بلکه هدف اصلی همان زیر بلیط کدخدا رفتن است که در قالب این نوع ادبیات مطرح می‌شود تا شاید مجدد دوگانه‌سازی‌ای همچون جنگ و صلح در جامعه شکل گیرد و افکار عمومی مجاب به دست کشیدن از مقاومت و پذیرش مذاکره و امتیازدهی گردند!

بازگشت ۲۰۰۰ نخبه به کشور

«سورنا ستاری»، معاون علمی رئیسجمهور که پیش‌ازاین اعلام کرده بود، ایران جزء 20 الی 30 کشور اول دنیا در فرار مغزها در جهان نیست، با تأکید مجدد بر این موضوع، القای باور «فرار مغزها» از کشورمان را یک حرکت سازماندهی‌شده و غیرواقعی توصیف کرد و افزود: «در ۷ سال گذشته توانستهایم ۲ هزار نخبه را به کشور برگردانیم».

لایحه بودجه و خوش‌بینی دولت به روابط خارجی

«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: «این‌که فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در لایحه بودجه مبنای طرح‌ریزی درآمد دولت باشد، معنی‌اش این است که همچنان می‌خواهیم به روابط خارجی و رفتار کشور‌های دیگر نگاه کنیم، درحالی‌که کاملاً روشن است که چه بایدن تأیید شود و چه ترامپ بتواند از دیوان عالی امریکا اوضاع را برگرداند، تحریم‌ها تا چهار- پنج سال دیگر ادامه خواهد داشت. ساختار بودجه باید بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تنظیم شود، این کار انجام نشده است. دولت ایران یکی از دولت‌های ثروتمند است که با استفاده از شرکت‌های دولتی، معادن و املاک می‌تواند با توزیع عادلانه، شبیه آنچه در سهام عدالت انجام شد، بخش عظیمی از محرومیت و فقر را در سال ۱۴۰۰ برطرف کند، اما چنین تحولی نیز در لایحه بودجه دیده نمی‌شود».
استراتژی همه‌جانبه انصارالله

تحلیلگر مسائل نظامی شبکه الجزیره گفت: «انصارالله یمن در موضع قدرت قرار دارند و برتری آنان روزبه‌روز بیشتر می‌شود و حملاتی که علیه آرامکو انجام می‌دهند، حاکی از یک استراتژی همه‌جانبه بوده که تأثیر زیادی بر عربستان داشته است. عربستان باید رفتاری حکیمانه با انصارالله داشته باشد».

پاییز داغ در آمریکا؛ احتمال اعلام استقلال چند ایالت

«یاسر جبرائیلی»، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، نوشت: «امروز ایالت تگزاس با تنظیم لایحه‌ای ۱۵۴ صفحه‌ای، از ۴ ایالت میشیگان، جورجیا، ویسکانسین و پنسیلوانیا به دادگاه عالی آمریکا شکایت کرد. ادعای تگزاس این است که مقامات این ایالات، از بحران کرونا سوءاستفاده کرده و فرآیند پیش‌بینی شده در قانون اساسی آمریکا برای برگزاری انتخابات را کنار گذاشته‌اند؛ این امر، موجب خدشه به سلامت انتخابات شده و شواهد گسترده‌ای از تقلب در این ایالات وجود دارد. طبق قانون اساسی آمریکا، رئیس‌جمهور باید روز ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) توسط مجمع انتخاب‌کنندگان (Electoral College) تعیین شود. درخواست تگزاس از دادگاه عالی آمریکا این است که یا تعیین رئیس‌جمهور تا زمان به نتیجه رسیدن پرونده شکایات به تعویق بیفتد، یا اینکه با توجه به مناقشه پیش‌آمده بر سر آراء، هیئت انتخاب‌کنندگان این ۴ ایالت توسط مجالس ایالتی‌شان تعیین شوند (یعنی آرای عمومی تعیین‌کننده این هیئت‌ها نباشد). اگر دادگاه عالی آمریکا به نفع تگزاس رأی دهد و هیئت انتخاب‌کنندگان ۴ ایالت مذکور، توسط مجالس ایالتی تعیین شوند، شکست ترامپ تبدیل به پیروزی خواهد شد. آگوست ۲۰۲۰ یعنی چند ماه پیش از انتخابات، جان پادستا از اعضای مرکزیت حزب دموکرات که در دوره بیل کلینتون رئیس کارکنان کاخ سفید بود و در دوره اوباما مشاور وی شد، اعلام کرد که در سناریوی انتخاباتی حزب دموکرات پیش‌بینی شده که در صورت پیروزی ترامپ، سه ایالت غربی واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا اعلام استقلال کنند. دقت کنیم که این سناریو مربوط به باخت بایدن طی یک فرآیند طبیعی بود. لذا کنار زده شدن بایدن از طریق بازی جدیدی که تیم ترامپ با شکایت تگزاس از ۴ ایالت آغاز کرده، بلاتردید سناریوی تجزیه را تقویت خواهد کرد. باید منتظر ماند و به تماشای پاییز داغ آمریکا نشست».
دولت واقع‌بین باشد

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: «رویارویی مجلس و دولت همه را نگران کرده است. نمایندگان مجلس بنای همراهی با دولت را دارند. همراهی و همدلی به ما در گذر از سختی‌ها کمک می‌کند. قانون مجلس‌ چیزی جز این نیست که برای هرگونه مذاکره باید تحریم‌های یک‌جانبه برداشته شود. دولت باید واقع‌بین باشد. تنش و چالش سمی مهلک برای کشور است».
انگلیس: دولت ایران مصوبه هستهای مجلس را اجرا نکند

مشاور وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: «ایران باید سرپیچی سیستماتیک از تعهداتش ذیل برجام را به عقب برگرداند. ما عمیقاً از اقدامات ایران نگرانیم. اگر ایران در خصوص برجام جدی است، نباید قانونی را که اخیراً به تصویب پارلمان این کشور رسیده و گام‌های بیشتری در جهت نقض برجام برمی‌دارد، اجرایی کند».

ولع و شیفتگی عجیب برای مزدوری!

خیانت زم در حوزه ضد امنیتی، صرفاً منحصر در تحریک رسانه‌ای نماند و طبق آنچه در یکی از جلسات دادگاه مطرح شد، او از سوی کارفرمایانش مأموریت یافت تا تیم یا تیم‌هایی را برای هدف قرار دادن مراکز حساس کشور با راکت و موشک راه‌اندازی کند. دیگر خیانت زم این بود که از طریق انتشار آدرس مراکز حساس در بحبوحه تنش‌ها و اغتشاشات امنیتی، عملاً برای حمله به این مراکز حساس گرا می‌داد. یکی از شاخصه‌هایی که پرونده زم را از لحاظ حجم و گستره خیانت به کشور متمایز می‌سازد، ولع عجیب او برای «مزدوری» بود. روح‌الله زم تقریباً با هر سرویس جاسوسی در محور غربی-عبری-عربی که برای ضربه زدن به منافع ملی و خدشه‌دار کردن امنیت ملی ایران برنامه داشت، دست همکاری داده بود. موساد، سرویس اطلاعاتی سعودی، سرویس اطلاعاتی فرانسه، میت ترکیه، سازمان سیا و ... این حجم از ولع و شیفتگی برای «مزدوری» علیه میهن مادری، صرفاً در سازمان «منافقین» مسبوق به سابقه بود.
راز بقا در نظام مدیریت کشور از نظر ضرغامی

عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی در ارتباط با نظام مدیریتی کشور توئیت کنایه داری منتشر کرد. عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با کنایه به رفتارها و اتفاقاتی که در برخی سیستم‌های اجرایی کشور رخ میدهد، توئیتی را در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشته و با اشاره به اینکه دولت و مسئولین آینده باید این شیوه کاری را از بین ببرند نوشته است: در نظام مدیریت کشور، راز بقا در سکوت و همراهی است.
"
راز رشد" در تئوریزه کردن منویات اصحاب قدرت و "راز حذف" در مشاوره صادقانه و کارشناسانه!
دولت آینده باید زیر میز این بازی بزند."
ادعای حیدر العبادی درباره ترور سردار سلیمانی

حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق، در یک برنامه تلویزیونی مدعی شده است: حمله جنگنده‌هایی که وارد خاک عراق شده و دو فرمانده، شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند، «با اجازه عراق» صورت گرفت! حیدر العبادی نخست وزیر پیشین عراق، در یک برنامه تلویزیونی در ادعایی گفته است: «جنگنده‌هایی که دو فرمانده را در فرودگاه مورد حمله قرار داد، با اجازه عراق وارد خاک کشور شد.» العبادی در این برنامه تلویزیونی تاکید کرد که «می‌توانید بررسی کنید و ببینید. قبلا گفتم و الان هم می‌گویم. من کسی را متهم نمی‌کنم.» نخست وزیر پیشین عراق در پاسخ به این پرسش مجری تلویزیونی که از او پرسید: «می‌گویید جنگنده‌هایی که وارد عراق شد و به فرماندهان حمله کردند با موافقت عراق بود؟» بار دیگر گفت: «بله با موافقت عراق بود اما متهم نمی‌کنم که عراقی‌ها ماموریت جنگنده‌ها را می‌دانستند.» العبادی حاضر نشد به این سوال پاسخ گوید که «چه کسی اجازه ورود به این هواپیماها را داد» و به مجری گفت که این را خودتان بروید و بررسی کنید. شهید سردار قاسم سلیمانی در نخستین ساعات بامداد جمعه، سیزدهم دی ماه، دقایقی پس از ورود به عراق وقتی همراه با شهید ابومهدی المهندس، معاون حشد شعبی عراق و ده نفر دیگر در حال خروج از فرودگاه بغداد بودند، از سوی نیروهای ارتش آمریکا هدف قرار گرفته و شهید شدند. پنتاگون پس از این عملیات، در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف قرار دادن سردار شهید سلیمانی از سوی ارتش آمریکا، دستور دونالد ترامپ بوده است.

اکثریت صهیونیست‌ها اعتمادی به نتانیاهو ندارند
اکثریت اتباع رژیم صهیونیستی نه به نتانیاهو اعتماد دارند و نه به بنی‌گانتس و نه به هیچ‌یک از احزاب بزرگ.
به گزارش روزنامه تایمزآو اسرائیل و بر اساس نظرسنجی موسسه میدکام، اکثریت اتباع اسرائیل به رهبران 2 حزب بزرگ این رژیم اعتمادی ندارند.
نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد از نظر 62 درصد از شرکت‌کنندگان، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر از اعتبار بسیار کم یا نسبتا کمی برخوردار است و 60 درصد چنین نظری درباره بنی‌گانتس،‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی داشتند.
این نظرسنجی زمانی صورت گرفت که کابینه تل‌آویو به علت بن‌بست بر سر بودجه، آماده انحلال و برگزاری انتخابات زودهنگامی است که در صورت برگزاری، چهارمین انتخابات ملی ظرف مدت 2 سال خواهد بود.

دستمزد 5 میلیاردی برای یک سریال ؟!

رسانه‌ها به نقل از سعید سعدی، تهیه‌کننده سریال «بچه مهندس 4»، از کنار گذاشته شدن «روزبه حصاری» بازیگر نقش «جواد جوادی» و در واقع نقش اول سریال خبر داده اند. سعید سعدی اعلام کرده است که بازیگر جایگزین این نقش به‌زودی انتخاب و اعلام خواهد شد. «این بازیگر جوان که به گفته بسیاری با فصل سوم این سریال به شهرت رسیده است، برای حضور و بازی در فصل چهارم «بچه مهندس» درخواست حقوق ماهیانه 200 میلیونی داشته (حقوق یک سوپراستار سینما) درصورتی که ابتدای پروژه با تهیه کننده سریال بر سر عدد 40 میلیون تومان به توافق رسیده بود.

ماجرای وقف خانه آیت‌ا... یزدی

آیت‌ا... یزدی چندی پیش یک باب منزل مسکونی در قم را برای احداث مدرسه علمیه وقف کرده است. آیت‌ا... محمد یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو مجلس خبرگان رهبری، یک باب منزل مسکونی خویش در قم را برای راه‌اندازی مدرسه علمیه به نام «محمدیه» وقف کرد. نیمی از این خانه با مساحت 480 متر مربع متعلق به آیت‌ا... یزدی و نیم دیگر هم متعلق به همسر مرحومه ایشان بوده که با موافقت ورثه، مجموعا برای تاسیس مدرسه علمیه وقف شده است. تولیت وقف مذکور بر عهده دبیر وقت حوزه‌های علمیه و یکی از روحانیون معرفی شده از سوی آیت‌ا... یزدی است.

اخبار روزانه:

* آیا اطاعت از امر پدر یا مادر در بحث انتخابات یا سایر موضوعات سیاسی واجب است؟ پاسخ: به‌طورکلی رضایت والدین در کارهای فرزند اعتبار ندارد، ولی فرزند کاری که‏‎ ‎‏موجب اذیت والدین است، انجام ندهد و در مورد انتخابات، شرکت در انتخابات منوط به اذن شوهر و یا والدین نیست.
* فاطمه خویشند معروف به سحرتبر در گفت‌وگو با رکنا گفت: «در دادگاه محاکمه شدم و قاضی من را به تحمل ده سال حبس محکوم کرده است. البته حکم صادر شده قابل اعتراض بود و من اعتراض کردم.» سحر تبر در ادامه گفت: «چهار اتهام به من وارد شده بود که از دو اتهام تبرئه شدم. دلم نمی خواهد عناوین اتهامم حرفی بزنم چون امیدوارم مورد عفو قرار بگیرم

* مجله آمریکایی تایم روز جمعه جو بایدن، رئیس منتخب آمریکا و معاون او، کامالا هریس را در کنار یکدیگر به عنوان «شخصیت سال» انتخاب کرد. هفته‌نامه تایم در آخرین روزهای هر سال یک یا چند نفر یا گروه یا سازمان را به عنوان تاثیرگذارترین شخصیت سالی که پایان می‌یابد انتخاب می‌کند
.
*

وزیر آموزش و پرورش در توییتر خود نوشت: «از تغییر متن نویسنده فاخر کشورمان در کتاب فارسی پایه هفتم، متاسف شدم (هرچند تغییر در دوره مسئولیت من نبوده است). در همان ماه‌های اول مسئولیت، فرآیند دقیق، منسجم و حرفه‌ای را برای بررسی و اصلاح تغییرات تدوین و ابلاغ کردم تا مطمئن شویم در آینده شاهد چنین مواردی نخواهیم بود. همچنین از همکاران خود در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خواستم تغییرات دو سال اخیر کتاب‌های درسی را بازبینی و اصلاحات لازم را در چاپ جدید اعمال کنند

* یک زن ایرانی که خلبان هواپیمای شکاری کبری است، جدیدترین عضو فضانوردان ناسا شده و ممکن است یکی از گزینه‌ها برای اعزام اولین مسافر زن به کره ماه شود. پس از دو سال آموزش شدید، سرگرد دریایی یاسمین مقبلی که اصالتی ایرانی دارد، روز جمعه به یکی از جدیدترین فضاموردان ناسا تبدیل شده است. وی در آلمان از پدر و مادر ایرانی متولد شده، اما در حالی که تنها 8 ماه داشته به بالدوین، نیویورک نقل مکان کرده است. مقبلی پس از فارغ‌التحصیلی از مهندسی هوافضا از انستیتوی فناوری ماساچوست در سال 2004 به عضویت نیروی دریایی درآمد است.
* وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه به یک بسته کوچک روی جیب کت همتای سوری‌اش اشاره می‌کند. طبق تصاویری که خبرگزاری‌ها منتشر کرده‌اند این بسته کوچک که«
Air Doctor» (‌پزشک هوا) نام دارد در حقیقت حاوی محلول رقیق شده دی‌اکسید کلر است و شرکت سازنده این فناوری معتقد است که با متصاعد شدن این گاز هوای اطراف ضدعفونی شده و ویروس و قارچ‌های احتمالی را از بین می‌برد. Air Doctor در حقیقت یک فناوری جدید ژاپنی است که از قدرت گاز دی اکسید کلر (CD) در غلظت کم 0.03 PPM برای پیشگیری از عفونت‌های پخش شده در هوا ناشی از باکتری و ویروس‌ها یا حتی عفونت‌های قارچی استفاده می‌کند.

https://shoma-weekly.ir/48Whcn