گفته می‌شود که...

بازگشت مهران مدیری به صداوسیما/ آوارگان سوری اعضای بدن می فروشند/ آیا برادران دالتون واقعی وجود داشتند؟/ حرکات موزون در مجلس ختم!/ ظریف کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود؟ / پیش نویس توافق ژنو فاش شد و ...

ظریف کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود؟

خبرهای رسیده حاکی از این است که برخی گروه‌های سیاسی حامی دولت، برای کاندیداتوری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در انتخابات آینده ریاست جمهوری به جمع‌بندی رسیده‌اند. به گزارش خبرنگار «وطن‌امروز»، چندی پیش نیز یک نشریه مطرح وابسته به جریان چپ در سرمقاله خود، محمدجواد ظریف را کاندیدای مطلوب این طیف برای انتخابات آینده معرفی کرده بود، امری که به نظر می‌رسد از مرحله پیشنهاد در شهریورماه عبور کرده و با توجه به برخی تصمیمات گرفته شده در آبان به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. برخی منابع آگاه رویکرد دکتر ظریف در مذاکرات و نحوه اطلاع رسانی در فیس‌بوک را مقدمه‌ای بر این امر دانسته‌اند.

به‌دنبال بازگشت بی‌هزینه!

این روزها با احیای مجدد اصلاح‌طلبان و جریان کارگزاران در کشور، شاهد تشدید رایزنی‌ها و فشارهای مختلف برای بازگشت بدون هزینه عوامل و مسببان فتنه سال 88 به جریان مدیریتی کشور هستیم. در این بین، رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی به‌عنوان دوتن از سران فتنه وقایع سال 88 از ابتدا در دستور کار اصلاحات قرار گرفت و به بهانه‌های مختلف این موضوع مطرح می‌شود.

در جدیدترین تحرک جریان اصلاحات در کشور، رایزنی‌هایی درباره مطرح کردن میرمحمود موسوی به‌عنوان سرلیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس صورت پذیرفته و در همین باره خبرسازی‌های بسیاری برای مطرح کردن نام وی در رسانه‌‌های زنجیره‌ای کارگزاران و اصلاح‌طلب در حال انجام شدن است. مصاحبه‌های متعدد خبرگزاری دولتی با برادر میرحسین موسوی در موضوعات گوناگون سیاسی، پوشش وسیع اخبار وی در روزنامه‌های اصلاح‌طلب، پیگیری وضعیت حصر میرحسین موسوی از میرمحمود موسوی، دعوت انجمن اسلامی دانشگاه تهران از او به عنوان سخنران مراسم 13 آبان، همه و همه تنها گوشه‌ای از سرمایه‌گذاری‌های جریان مذکور برای تشدید فشارها به دولت و مسئولان حکومتی برای رفع حصر بدون هزینه سران فتنه است. همچنین شنیده‌ها حکایت از برنامه‌ریزی وسیع عناصر فتنه برای برگزاری میتینگ‌های سیاسی در روز دانشجو به‌منظور زنده کردن عوامل فتنه 88 در دانشگاه‌های کشور را دارد.

حرکات موزون در مجلس ختم!
دانا: چندی پیش در حوالی میدان رسالت تهران، در منزلی مسکونی، مجلس ختم یک بهایی با حضور تعدادی از اعضای فرقه بهائیت برگزار شد. در ابتدای مراسم سخنران بحثهایی درباره هستی و خلقت از منظر بهاییت مطرح کرد و پس از آن مراسم شعر خوانی(اشعار مخصوص آیین بهاییت) و رقص مخصوص توسط مردان هنگام شعر خوانی در حضور جمعیت زن و مرد حاضر در مراسم انجام شد.

خودتان و خودمان را گول نزنیم!

«داریوش سجادی» از مشاوران کروبی، به‌تازگی در مطلبی درباره وضعیت سران فتنه نوشته است: «اینک بعد از سپری شدن هزار روز از انزوای گریزناپذیر، همه شواهد و قرائن نشان از آن دارد که با وضعیت موجود نباید و نمی‌توان چشم‌انتظار اتفاق جدیدی برای شما (موسوی) بود. در عین حال، بر این باورم که شما قبل از آنکه در حصر حکومت باشید، اسیر حصر ذهنی خود شده‌اید! آری میرحسین موسوی محصور و اسیر و زندانی و گروگان حصر خودساخته‌ای شده که دیوارهایش بر شالوده‌های توهم و تعصب و لجاجت بالا رفته و ضخامت گرفته و استوار گشته و قوام یافته است». وی می‌افزاید: «این عزلت تحمیلی هرگز به دلیل ادعای تقلب نبوده و نیست. اجازه دهید خودتان و خودمان را گول نزنیم! این حصر از هرج‌ومرج‌طلبی و به آشوب‌ کشیدن شهر ناشی شد والا تا پیش از آن، جناب‌عالی بیش از یک سال آزاد بودید و پشت به پشت با کوبیدن بر طبل تقلب، بیانیه صادر کردید؛ اما انصافاً، صبر حکومت را زمانی لبریز کردید که اسباب ناامنی و آشوب را فراهم کردید.» همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه موسوی اسیر حصارهای ذهنی شده می‌نویسد: «چهار سال گذشت و مطمئناً ۴۰ سال هم که از افسانه تقلب بگذرد، تاریخ گریبان موسوی را برای مستندات آن ادعا رها نخواهد کرد. متأسفانه صحنه‌آرایی صحنه‌آرایان امر را به موسوی مشتبه کرد. شما نه «آنگ سان سوچی» بودید و نه «ماندلا» (بگذریم که آن پیرزن نیز با افتخار قلاده نوبل و اثبات خبث طینتش از طریق صحه گذاشتن بر کشتار مسلمانان توسط هموطنان بودایی‌اش ثابت کرد «آنگ سان سوچی» بودن قبل از افتخار، اسباب ابتذال است).» سجادی ادامه می‌دهد: «هر چند پذیرش این واقعیت سخت است؛ اما شوربختانه گریزی از آن نیست و «شما بازی خوردید» و بازیگردان و بازیگردانان اصلی، مدت‌هاست در خلوت آسایش و ساحل عافیت‌شان، بردند و خوردند و چهارپای مرادشان را در چمن تنش‌های ۸۸ چراندند و پروراندند و سهم و عایدی جناب‌عالی از آن غائله، تنها بلاگردانی بابت زیاده‌خواهی و قدرت‌طلبی و شرارت و مطامع سیاسی ایشان شد!»

همسایگی ستاره پرسپولیس با بازیگر زن دردسرساز شد

پیام صادقیان یکی از بازیکنان موفق پرسپولیس در این فصل بوده اما سرزده رفتن سردار رویانیان به خانه او حرف وحدیث های زیادی را مطرح کرد.از گوشه وکنار شنیدیم ماجرا از تغییر آپارتمان این بازیکن شروع شد وقتی پیام بعد از چند ما از سعادت آباد به ایران زمین در شهرک غرب نقل مکان کرد و در آپارتمان نزدیک هاکوپیان ساکن شد!
رویانیان هم روی این مسئله حساس شده و بعد از اینکه خبرهایی به او از پیام دادند تصمیم گرفت چندین بار سرزده به خانه بازیکن تیمش برود و همین مسئله این بازیکن را ناراحت کرد و گفت: «زندگی شخصی خودم به خودم ربط دارد و درست نیست کسی سرزده به خانه ام بیایدرویانیان هم از این حرف صادقیان ناراحت شده است. از سوی دیگر این بازیکن طی تماسی با علی دایی از او خواسته به خاطر خستگی بعد از اردوی تیم ملی زیر 22 سال به او مرخصی دهد تا استراحت کند.
صادقیان به خاطر 3 کارته بودن جلوی تراکتورسازی غایب است و می خواهد به سفر برود. مسئله دیگری که هم که بازیکنان در خصوص محل سکونت این بازیکن می گویند همسایگی او با یک بازیگر زن است!

رسوایی اخلاقی جاسوسان سرویس مخفی آمریکا
یک روزنامه غربی از رسوایی اخلاقی جاسوسان سرویس مخفی آمریکا در سال‌های اخیر در 17 کشور خبر داد.
واشنگتن پست در گزارشی به اظهارات رونالد جانسون جمهوریخواه ارشد در کمیته امنیت داخلی آمریکا پرداخت و از رسوایی اخلاقی و سوء رفتار جنسی جاسوسان سرویس مخفی این کشور در سال‌های اخیر در 17 کشور پرده برداشت.
در ادامه این گزارش آمده است که مقامات آمریکایی از اقدامات روسای سرویس مخفی و به خدمت گرفتن روسپی ها در جریان سفرهای رسمی خود و داشتن ارتباط های جنسی با آنها مطلع بودند.
این روزنامه آمریکایی در ادامه به برکناری دو نفر از نیروهای امنیتی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به خاطر ارسال ایمیل‌ با مضامین و محتوای جنسی به یک زن زیر دست خود اشاره کرد.

اقدام عجیب یک مسئول برای کمک به نیازمندان

بر اساس شکایت تعدادی از کارمندان یکی از دستگاههای اجرایی از مسئول ارشد این نهاد به دستگاههای نظارتی، مشخص شده که این مدیر اجرایی با صدور اطلاعیه ای که بسیاری از کارمندان آن را رویت نکرده بودند، ماهانه5 هزار تومان از حقوق کارمندان را کسر و هدف آن را کمک به نیازمندان و بیماران عنوان می کرده است و تنها راه جلوگیری از این برداشت، اعلام رسمی کارمندان به حسابداری این دستگاه بوده است در حالی که بسیاری از این موضوع اطلاع نداشتند.

ایرادهای بنی‌اسرائیلی صهیونیست‌ها از روحانی
در حالی که به نظر می‌‌‌‌‌‌رسد با دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 و نزدیک شدن به توافقات هسته‌ای، فشارها بر ایران پایان خواهد یافت، اما شواهد و قراین نشان می‌‌‌‌‌‌دهد پرونده به اصطلاح حقوق بشر ایران هم‌عرض با برنامه هسته‌ای در حال رسیدگی است و بهانه‌جویی غرب برای کارشکنی در مسیر ایران نیز پایان نخواهد یافت. «مایکل لدین» کارشناس ضد ایرانی و عضو بنیاد دفاع از دموکراسی، اینکه روحانی یک اصلاح‌طلب است را مورد سوال و تردید قرار می‌‌‌‌‌‌دهد و از قول او می‌‌‌‌‌‌نویسد: روحانی در هر صورت، بدتر از احمدی‌نژاد است. لدین می‌‌‌‌‌‌افزاید: میزان اعدام‌ها بالا رفته است و سرکوب مخالفان شدت گرفته است. او {حسن روحانی} به‌تازگی شروع به بستن روزنامه‌ها کرده است. او{حسن روحانی} در مورد آزادی زندانیان سیاسی صحبت کرده است، بعضی از آنها آزاد شدند، اما آنها اکنون به زندان برگشته‌اند.

‌نویسنده‌ فتنه ‌در روزنامه‌ دولت!

روزنامه دولتی «خورشید» ارگان مطبوعاتی سازمان تأمین اجتماعی، در روزهای اخیر با تغییرات مدیریتی در کادر تحریریه و مدیریت خود رو‌به‌رو شده است. اخبار رسیده حاکی از انتصاب «علی اکرمی عراقی» عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی، به عضویت شورای راهبردی روزنامه خورشید است.«نوربخش» رئیس جدید سازمان تأمین اجتماعی، این انتصاب را در حالی صورت داده که اکرمی به عنوان یک چهره تندرو در گروهک نهضت آزادی، فعالیت می‌کند.بنابر این گزارش، اکرمی که در کارنامه خود سابقه بازداشت در سال 1390 را دارد، در سال 88 نیز در جایگاه عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی چندین بار با زندانیان فتنه دیدارهایی داشته است.امضای بیانیه تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای از سوی اعضای نهضت آزادی و همراهی اکرمی با آن‌ها یکی دیگر از سوابق این عضو دفتر سیاسی گروهک نهضت آزادی است. اکرمی عراقی همچنین یکی از یادداشت‌نویسان ثابت پایگاه‌های اینترنتی ضدانقلاب نظیر؛ روزآنلاین بوده و این رسانه‌ها نیز اخبار مربوط به دستگیری و آزادی وی را مورد پوشش قرار داده و از اکرمی حمایت کرده‌اند.حال مشخص نیست حضور افرادی با سابقه حمایت از فتنه و دارای دیدگاه‌های خاص در دولت اعتدال چگونه قابل توجیه خواهد بود. ظاهراً معنی اعتدال و تدبیر، در حال تبدیل شدن به قلع و قمع و انتصاب تندروهاست.

هشدار دولت به وزرا درباره پرداخت فوق العاده ویژه

بر اساس نامه ای که طی هفته های اخیر از سوی یکی از مسئولان ارشد دولتی برای وزرا و روسای سازمانهایی که طبق مصوبه دولت دهم مجوز پرداخت فوق العاده ویژه به کارمندان خود را دریافت کرده بودند، ارسال شده آمده است که با توجه به مغایرت این مصوبه با قوانین و مقررات، پرداخت مبلغ مذکور در حکم تعهد زائد بر اعتبار بوده و هرگونه مسئولیت قانونی و مالی اجرای آن بر عهده مقامات مذکور است.

قرارداد یک میلیارد دلاری برای جاسوسی از ایران
متحدان عرب آمریکا در حاشیه خلیج فارس، هر از چندگاه دست به فعالیتهایى مى‏زنند که هدف مستقیم آن‏ها، اقدام علیه ایران است. اما این‏بار، فرانسه پا به میدان گذاشته و با امضاى قراردادى با امارات، زمینه جاسوسى این کشور از ایران را فراهم کرده است. خبرگزارى «یونایتد پرس اینترنشنال» خبر داده که امارات متحده عربى، به‏تازگى قراردادى براى خرید دو ماهواره جاسوسى با فرانسه امضا کرده که به این شیخ‏نشین و دیگر همسایگان عربش در حاشیه خلیج فارس، توانایى جاسوسى از ایران را ارائه مى‏دهد. بر اساس این قرارداد 913 میلیون دلارى که قرارداد «فالکون آى» (چشم شاهین) نام گرفته، امارات دو ماهواره با وضوح بالا از نوع «هلیوس» را که ساخت شرکت «آستریوم» است دریافت خواهد کرد. آستریوم، یکى از بخش‏هاى مرتبط با شرکت بزرگ دفاع هوایى و فضایى اروپا و نیز شرکت «تالس آلنیا» است که به‏طورمشترک توسط فرانسه و ایتالیا اداره مى‏شود.
ترویج قمه‌زنی در ‌بی‌بی‌سی فارسی

اگرچه رهبر معظم انقلاب و دیگر علما و روحانیان عظام، بارها انجام اعمالی که موجب وهن مذهب شده را حرام اعلام کرده و یا حکم به عدم جواز انجام آن‌ها داده‌اند، ولی خودسری و خودرأیی عده‌ای باز هم بهانه به دست بیگانگان داد و موجبات تمسخر مذهب شیعه را فراهم آورد.بی‌بی‌سی در روز تاسوعای حسینی، در مطلبی که به ظاهر درباره رسوم عزاداری در ایران بود، از یک سو قمه‌زنی را سنتی وحشیانه و غیرمعقول عنوان کرده و از سوی دیگر، آن را خواسته خود مردم شیعه‌مذهب ایران قلمداد کرد!گزارشگر بی‌بی‌سی رسومی مانند بر سر و سینه‌زدن، گریه کردن، مداحی، نمایش تعزیه و سخنرانی درباره اهداف کربلا را «رسم‌های دولتی و حکومتی» خواند، ولی قمه‌زنی را سنتی دیرپا و مردم‌پسند عنوان کرد و مدعی شد حتی بسیاری از علمای شیعه پیش‌تر، آن را انجام می‌داده‌اند؛ اما پس از رسیدن به قدرت، برای حفظ قدرت خویش به ناچار آن را کنار گذاشته‌اند!سپس این مطلب غرض‌ورزانه و هدف‌دار، با اشاره به درگیری پلیس با تعدادی قمه‌زن در یکی از شهرها که به برهم خوردن این مراسم ‌انجامید، موضوع قمه‌زنی را خاتمه داد. چینش مطالب در این گزارش به نحوی بود که از سویی تمام رسوم سوگواری و عزاداری پسندیده و رایج که بیشترین اعمال سوگواری را به خود اختصاص می‌دهند، صرفاً برنامه‌های تشریفاتی و حکومتی جلوه می‌کنند و از سوی دیگر، رسم قمه‌زنی، هم مورد تخطئه قرار می‌گیرد و هم مورد قبول مردم عنوان می‌شود!

بخش دوم اموال مه‌آفرید به فروش می‌رسد
خبر اول این که بخش دوم اموال مه‌آفرید خسروی از طریق مزایده به فروش می‌رسد. مه‌آفرید خسروی از متهمان پرونده مشهور به تخلف سه هزار میلیاردی است. بر این اساس قوه قضائیه بخش دوم اموال مه آفرید خسروی را از طریق آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار منتشر کرد. در این آگهی 27 ملک مسکونی و تجاری و زمین به مزایده گذاشته شده که ارزش آن بیش از 98 میلیارد تومان است. براساس این آگهی 5 واحد از خانه‌ها در رهن بانک صادرات و یک زمین 2 هزارمتری در خیابان فرشته تهران در رهن بانک ملی ایران عنوان شده است. در میان اموال به مزایده گذاشته شده موقعیت و قیمت برخی از آن‌ها قابل توجه است: زمین 2 هزار متری در خیابان فرشته تهران به قیمت 30 میلیارد تومان، مجتمع تجاری در پاسداران به قیمت 13 میلیارد تومان و مجتمع تجاری در خیابان میرداماد به قیمت 10 میلیارد تومان از جمله اموال باارزش این متهم است. همچنین در این آگهی خانه‌های مسکونی هریک با ارزش ریالی هر کدام حدود یک میلیارد و نیم تا 2 میلیارد تومان در بن‌بست نرگس واقع در منطقه آبکوه فرمانیه تهران به تعداد بیش از 20 واحد به مزایده گذاشته شده است.

افزایش احساسات ضدیهودی در مجارستان
خبرگزاری قدس به‌نقل از روزنامه مجارستانی یهودی «اسزومبات» می‌گوید برنامه‌های کاربردی در شاخه‌ای از سازمان مهاجرت اسرائیل، غرض‌ورزی علیه یهودیان را در رسانه و زندگی سیاسی افزایش داده و باعث خصومت در سطح خیابان‌ها شده است. یهودیان مسن، بازماندگان هولوکاست و فرزندان‌شان از این وضعیت می‌ترسند. جامعه یهودیان مجارستان یکی از بزرگ‌ترین جوامع در اروپا است. همچنین تحقیقات انجام شده توسط «انردراس کواچ» از دانشگاه بوداپست نشان‌دهنده این است که 24 درصد از مردم مجارستان در سال 2011 احساسات ضد یهودی دارند که در طول 20 سال گذشته 10 تا 15 درصد افزایش یافته است.

کلیسایی که به شکنجه‌گاه تبدیل شد
عناصر گروه تروریستی "داعش" در شهر مرزی "رقه" در سوریه کلیسایی را به محلی برای شکنجه ربوده شدگان تبدیل کرده اند.
خبرنگار شبکه آمریکایی "سی ان ان" در گزارشی از شهر رقه نزدیک مرز ترکیه با انتشار تصاویری از کلیسای این شهر تأکید کرد که عناصر گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" شهروندان سوری را در این کلیسا شکنجه می‌کنند.
وی در این گزارش، ماجراهای هولناکی را از شکنجه شهروندان به دست عناصر القاعده نقل کرد.
یکی از مردانی که در این کلیسا مورد شکنجه قرار گرفته بود، اظهار داشت در مدتی که در این کلیسا در اسارت عناصر داعش بود، هر 15 دقیقه فردی می آمد و پس از ریختن آب روی او، به وی شوک الکتریکی وارد می کرد و به او لگد می زد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این خبرنگار خاطرنشان کرد: «عناصر القاعده این مرد را در خیابان های رقه روی زمین کشیده و به کلیسایی بردند که به شکنجه‌گاه تبدیل شده است. عناصر گروه داعش وابسته به القاعده در گشت های شبانه به قهوه خانه‌ها حمله کرده و از سیگار کشیدن شهروندان جلوگیری می‌کنند

روایتی از کمک فرانسه به ساخت بمب اتمی کشورها
شنیدیم که حسین موسویان عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اطلاعات جالبی از کمک فرانسه به برخی از کشورها در جهت ساخت بمب اتمی ارائه کرده است. موسویان در این باره گفته: مسأله فرانسه در موضوع هسته‌ای ایران بمب نیست زیرا با اسرائیل که 400 بمب اتمی دارد روابط استراتژیک دارد و به هند و پاکستان در ساخت سلاح هسته‌ای کمک کرده، حتی در دهه 80 یک راکتور هسته‌ای به صدام داد که سوخت هستهای مصرف می‌کرد. این دیپلمات سابق کشورمان افزوده: بنابراین هم رفتار دوگانه فرانسه آشکار است و هم ثابت می‌کند که فرانسه در گسترش بمب هسته‌ای فعال بوده است. وی درباره اقدامات فرانسه علیه مذاکرات قبلی ژنو، سفر فرانسوا اولاند به اسرائیل و تأثیر آن بر دور بعدی مذاکرات ژنو بیان داشته: پیش‌نویس یک توافق صلح جویانه روی میز است، فرانسه دچار یک اشتباه تاریخی خواهد شد اگر به سبب ادعاهای اسرائیل مانع تحقق این توافق شود.

جاسوسی آمریکا و انگلیس از اوپک
اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا حاکی از اینست که مرکز ارتباطات دولتی انگلیس و آژانس امنیت ملی آمریکا به مقر اوپک در وین نفوذ کرده و از کامپیوترهای 9 تن از کارکنان این سازمان جاسوسی کرده‌اند.
در این اسناد آمده است‌: آژانس امنیت ملی آمریکا از دبیرخانه اوپک در وین جاسوسی کرده است.
اشپیگل افزود: این سازمانهای جاسوسی با استفاده از وبسایت‌های دستکاری شده نظیر شبکه اجتماعی لینکدین به طور مخفیانه نرم افزارهای جاسوسی را روی کامپیوترهای دبیرخانه اوپک نصب کرده و از صفحات دستکاری شده وبسایتهایی که بوسیله این شبکه اجتماعی آنلاین شده اند برای دسترسی به کامپیوترهای هدف خود استفاده کرده اند.

ارائه فهرست اموال وزیر ارشاد به قوه قضائیه
با خبر شدیم که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اعلام فهرست اموالش به قوه قضائیه اظهار داشته: اینجانب از همان ابتدای مسئولیت در دولت یازدهم، فهرست اموال خود را به قوه قضائیه ارسال کرده‌ام. پیش از این حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم از ارسال فهرست اموال خود به قوه قضائیه خبر داده بود.

لغو تفاهمنامه تأمین اجتماعی با بابک زنجانی
خبر رسیده که یک منبع آگاه در سازمان تأمین اجتماعی درباره تفاهمنامه 3/5 میلیارد یورویی بابک زنجانی در تأمین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرده است. این منبع آگاه گفته: سال گذشته تفاهمنامه‌ای از سوی مدیرعامل وقت سازمان تأمین اجتماعی (سعید مرتضوی) با بابک زنجانی مبنی بر فروش چند شرکت تأمین اجتماعی منعقد شد. وی ادامه داده: براساس این تفاهمنامه مقرر شد به ازای قیمت بورس شرکت‌های مشخص شده تأمین اجتماعی به وی واگذار شود. این منبع آگاه بیان داشته: براساس این تفاهمنامه مرتضوی چند فقره چک به مبلغ 3/5 میلیارد یورو به بابک زنجانی پرداخت می‌کند در صورتی که هیچ گونه پولی از فروش شرکت‌ها وارد سازمان نشده است. وی ادامه داده: هیأت مدیره فعلی نیز در دولت گذشته نامه‌ای را برای مدیر سازمان تنظیم کرد که آخرین وضعیت تفاهمنامه با بابک زنجانی را مشخص کنند که پاسخ ارسال شده جوابگوی هیأت مدیره نبود و در نهایت با تصویب اکثر اعضای هیأت مدیره این قرارداد لغو و مقرر شد هر گونه سندی که در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته بود به سازمان برگردد.
درآمد روزانه 12 میلیون تومانی
مومنی نسب، یک کارشناس جرایم رایانه‌ای به استناد مستندات بانکی، درآمد گردانندگان یک سایت دوست‌یابی را از محل خرید و فروش اطلاعات اشخاص، روزانه بالغ بر 12 میلیون تومان اعلام می‌کند.
صفحات اولیه این سایت‌ها با تصاویر و عبارات مذهبی طراحی شده‌اند و کاربران با اعتماد به همین موارد وارد می‌شوند، اما در مسیر رابطه با ارایه مشخصات فردی مانند عکس و فیلم‌های خانوادگی، به سوءاستفاده‌های گردانندگان می‌افتند.
شاید اجرای با تاخیر ماده 43 قانون برنامه پنجم این شرایط را برای سایت‌های همسریابی فراهم کرد تا بدون کمترین نظارت‌ها پاتوق‌هایی را برای امیال عده‌ای فراهم کرده و امر مقدس ازدواج را به محفل‌هایی برای آشنایی‌های غیرواقعی بدل کنند.

سرنوشت پرونده‌های «احمدی‌نژاد» و «تعاونی مسکن اداره برق»
یک خبر دیگر این که قاضی سیامک مدیرخراسانی رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران با تأکید بر این که جلسه رسیدگی‌ به پرونده محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق در موعد مقرر برگزار می‌شود، گفته که تغییری در تعیین وقت دادگاه به وجود نیامده است. وی از بیان جزئیات بیشتر در مورد اتهامات و شاکیان پرونده محمود احمدی‌نژاد خودداری کرده و اطلاع‌رسانی در این زمینه را بر عهده سخنگوی دستگاه قضایی دانسته است. وی درباره پرونده موسوم به تعاونی مسکن اداره برق نیز خبر داده تاکنون بیش از 25 جلسه دادگاه در مورد این پرونده تشکیل شده و جلسات همچنان ادامه دارد.
اوباما، نتانیاهو را رد تماس می‌کند؟

شنیده شد که آمریکا و رژیم‌صهیونیستی گزارش یک روزنامه کویتی مبنی بر اینکه به‌دلیل تنش‌های ایجادشده بین واشنگتن و رژیم‌صهیونیستی، رئیس‌جمهور آمریکا به تماس‌های نخست‌وزیر این رژیم پاسخ نمی‌دهد را رد کردند. روزنامه کویتی الجریده روز یک‌شنبه گزارش داد که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر تنش‌های بین واشنگتن و رژیم صهیونیستی درباره چگونگی حل موضوع هسته‌ای ایران از پاسخ دادن به تماس‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم خودداری می‌کند. به گزارش روزنامه‌هاآرتص، دفتر نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی این گزارش را قویا رد کرد و اعلام کرد: گزارش الجریده درست نیست. کاخ سفید نیز این گزارش‌ها را رد کرد.

جنجال غذای حلال در پارلمان بلژیک

شنیده شد که در پی توزیع غذای حلال در بوفه پارلمان بلژیک تعدادی از نمایندگان اسلام‌ستیز این کشور به این اقدام اعتراض کردند! ایکنا نوشت؛ گروهی از نمایندگان اسلام‌ستیز پارلمان بلژیک پس از مشاهده مواد غذایی عرضه‌شده در بوفه پارلمان که برچسب «حلال» روی آنها وجود دارد، در صفحات شخصی خود در «فیسبوک» و «توئیتر» به شدت با این موضوع مخالفت کردند. «ژاکلین گلانت»، یکی از این افراد است که عرضه محصولات غذایی حلال در پارلمان را «غیرقابل قبول» خوانده و تاکید کرد: «من با فروش محصولات حلال در کشور مخالفتی ندارم ولی عرضه این محصولات در پارلمان فدرال قابل باور نیست دولت بلژیک حامی هیچ گروه دینی نیست و عرضه محصولات حلال در بوفه پارلمان خلاف قوانین به‌شمار می‌رود!»

سریال آمریکایی با نقش‌آفرینی دختر مسلمان

شنیده شد که مجموعه کمیک مارول که یکی از پرطرفدارترین مجموعه کمیک‌های آمریکایی است، یک کاراکتر دختر ۱۶ ساله مسلمان آمریکایی به نام کامله را به عنوان قهرمان تازه‌اش معرفی می‌کند. این شخصیت که خانم مارول جدید خواهد بود، به همراه برادر و خانواده سنتی پاکستانی خود در ایالت نیوجرسی آمریکا زندگی می‌کند. مجله اینترنتی دخت ایران نوشت؛ این مجموعه از ابتدای سال آینده میلادی شروع به کار خواهد کرد و از ششم اکتبر به صورت ماهنامه منتشر می‌شود. سنا امانت، سردبیر این مجموعه که در مجموعه کتاب‌های کمیک مردان ایکس و مرد عنکبوتی نیز حضور داشته است، می‌گوید: «بسیار مهم است که داستان‌های ما دنیای درحال تغییری که در آن زندگی می‌کنیم و مسلمان آمریکایی بودن نیز بخشی از آن است را منعکس کند.»

شکنجه یک شهروند ایرانی در جمهوری آذربایجان
مطلع شدیم که یک شهروند ایرانی که چندی پیش به دلیل عبور از مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در باکو بازداشت شده بود، تحت شکنجه شدید قرار گرفته است. یکی از خویشاوندان حسن فرجی، شهروند ایرانی که در زندان بینه قدی باکو تحت شکنجه قرار دارد، گفته نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان با اقدامات وحشیانه نظیر سوزاندن بدن وی با سیگار، این شهروند ایرانی را شکنجه کردند تا از وی به نفع رژیم صهیونیستی اعتراف بگیرند.

تحریک مردم آمریکا توسط صهیونیستها
مشرق: اخیراً مجموعه جدیدی از آگهی‌های تبلیغاتی با استفاده از اظهارات باراک اوباما برای ایجاد شک در وعده‌های متعدد وی برای متوقف کردن آنچه تلاش ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌‌ای خوانده می شود، از رسانه های معروف آمریکایی پخش شده است. این آگهی تبلیغاتی توسط کمیته اضطراری رژیم صهیونیستی و برای تحریک مردم آمریکا تهیه شده است.

پیش نویس توافق ژنو فاش شد
ایران هسته ای: کالین کال، معاون سابق وزیر دفاع آمریکا و مهمان کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا جزئیات پیش نویس پیشنهادی آمریکا به ایران در مذاکرات قبلی ژنو را فاش کرد. بنابر گزارش آمریکا در ژنو پیشنهاد داده که ایران اجازه نصب سانتریفیوژهای جدید را ندارد و تهران باید غنی سازی 20 درصد را به حالت تعلیق درآورد.
آیا برادران دالتون واقعی وجود داشتند؟
باند دالتون‌ها با‌وجود داشتن اعضای کم، بزرگترین باند خلافکار در غرب آمریکا به حساب می‌آید که در عرض دو سال، سایه‌ای از ترس و وحشت را بر سر آمریکا گستردند، به‌طوری که مردم تا حد ممکن از مسافرت، به خصوص با قطار اجتناب می‌کردند و اموال با ارزش خود را به جای سپردن به بانک‌ها، در باغچه خانه‌های خود نگهداری می‌کردند. باند دالتون‌ها، باندی خشن و مسلح بودند که وحشت زیادی در شهر‌های مختلف آمریکا در بین سال‌های 1890 تا 1892 به راه انداخته بودن، با اینکه همه اعضای این باند از خانواده دالتون‌ها نبودند اما این باند به خاطر وجود سه نفر از برادران دالتون به این نام شهرت یافت، البته برادران دالتون همگی خلافکار نبودند چراکه در میان آنها هم یاغی وجود داشت و هم مرد قانون.
چهار نفر از آنها به نام‌های گرتن مشهور به گرت، ویلیام مشهور به بیل، رابرت مشهور به باب و امت از خلافکاران و فرانک برادر بزرگتر آنها کلانتر او کلاهاما بود.
کار اصلی باند دالتون‌ها دزدی مسلحانه از مسافران قطار و گاهی بانک‌ها بود. گرتن که به خاطر سوختگی یک طرف صورتش با باروت اسلحه، به گرت به معنی رنده شهرت داشت و همینطور باب و امت، اعضای اصلی باند و در اصل موسسان آن بودند که قبلاً با باند «یانگر» همکاری کرده بودند اما بعداً تصمیم به جدایی از این باند گرفته بودند.
بیل نیز راهزنی و دزدی می‌کرد اما به جای پیوستن به باند دالتون‌ها به گروه «وحشی‌های غرب» پیوسته بود تا مجبور نباشد هر لحظه با برداران خود بر سر پول درگیر شود، اما در سال 1891 او نیز تصمیم گرفت به گروه برادران دالتون بپیوندد.
در آن زمان آنها از قطار‌های مسیر آلیلا به کالیفرنیا سرقت می‌کردند. در یکی از همین سرقت‌ها بیل و گرت دستگیر شدند اما شاهدان تنها علیه گرت شهادت دادند و به این ترتیب بیل بیگناه شناخته شده و آزاد شد، البته گرت نیز به دلیل کمبود مدارک چند ماه بعد از زندان آزاد شد.
بیش از یک سال و نیم بود که باند دالتون‌ها از مردم و بیشتر از قطار‌هایی که از او کلاً‌ها‌ما می‌گذشتند، سرقت می‌کردند، آنها در این سرقت‌ها، بارها مرتکب قتل شده بودند اما با تیز‌هوشی به گونه‌ای عمل می‌کردن که هیچ مدرکی از خود برجا نمی‌گذاشتند و به این شیوه توانسته بودند از دست قانون بگریزند.

فعلاً کسی کاندیدای جایگزینی عسگراولادی نیست
خبردار شدیم که بعد از درگذشت حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گمانه زنی‌ها در رسانه‌ها درباره جانشین وی در این جبهه آغاز شده است. در این باره سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفته که در جلسه این هفته این جبهه درباره جانشین حبیب‌الله عسگراولادی - دبیرکل فقید جبهه پیروان - بحث می‌کنیم. وی بیان داشته تاکنون کسی به عنوان کاندیدا برای این امر مطرح نشده است.

باید استعفا بدهی!
جهان: گفته می‌شود، جریانی خاص با تحریک بعضی استادان به تنظیم نامه‌ای علیه فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران اقدام کرده‌اند تا وی را مجبور به استعفا کنند.

حدادعادل: پسرم مدیرکل وزارت رفاه نیست
گفته می شود که رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، خبر انتصاب پسر خود به‌ مدیر کلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تکذیب کرده است. غلامعلی حدادعادل درباره خبر انتصاب پسر خود (فریدالدین حدادعادل) به مدیرکلی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، گفته: قطعاً اخبار مطرح شده در این باره صحت ندارد، ضمن آنکه این موضوع را می‌توان از شخص علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی نیز پرسید.

گران ترین خانه‌ها در آلوده‌ترین محله تهران
آلودگی روی تهران چنبره زده. ابرهای تیره باران‌زایی که تهرانی‌ها امروز در آسمان دیدند، در واقع روکشی از دود و آلودگی بود که روی سر تهران پهن شده. حالا با وجود وعده بارانی که سازمان هواشناسی داده بود پایتخت نشینان هنوز باید چشم به آسمان داشته باشند.
شرکت کنترل کیفیت هوا، گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد هوای تهران در حالت ناسالم قرار دارد و اوضاع برای گروه های حساس اصلا مناسب نیست. در این بین، رکورد آلوده ترین منطقه تهران را گران قیمت ترین منطقه شهر از آن خود کرده است. دروس با شاخص 185 در صدر آلوده ترین مناطق تهران قرار دارد و بعد از آن شهرری و پارک رازی قرار می گیرند.

دروس در حالی آلوده‌ترین منطقه تهران شده که ساکنان آن برای خرید آپارتمان در این منطقه باید متری 10 تا 15 میلیون تومان هزینه کنند.
منطقه3 تا چند سال قبل یکی از سرسبزترین مناطق شمالی تهران بود اما با ساخت و سازهای گسترده به محله پرترددی تبدیل شد که وجود اتوبان های صدر، مدرس و چمران آلودگی هوای آن را چند برابر کرد.

بلاتکلیفی سازمان فرهنگ و ارتباطات
به گزارش تابناک با گذشت بیش از ۲۵ روز از انتخاب ابوذر ابراهیمی ترکمانی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سوی اعضای شورای‌عالی این سازمان، ‌حکم انتصاب فرد برگزیده همچنان صادر نشده‌ تا این گمانه تقویت شود که ‌قرار است کاندیدای تصدی وزارت ورزش و جوانان یا یکی از مشاورین متنفذ، این پست را بر عهده بگیرد و همین مسئله با واکنش مدیران و کارکنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روبه‌رو شد.

آوارگان سوری اعضای بدن می فروشند
تسنیم: روزنامه آلمانی «دیر اشپیگل» افشا کرد که آوارگان سوری در لبنان برای امرار معاش به فروش اعضای بدن خود روی آورده‌اند.

3 میلیارد تومان زمین‌خواری در گیلان

شنیده شد که رئیس‌پلیس آگاهی گیلان از سه مورد زمین‌خواری به ارزش 3 میلیارد و 80 میلیون تومان در این استان خبر داد. فرهاد فلاح‌کریمی وقوع این زمین‌خواری‌ها را در مناطق جنگلی و ساحلی گیلان ذکر کرد. رئیس پلیس آگاهی گیلان با اشاره به اینکه جرائم زمین‌خواری مذکور با استفاده از مدارک و اسناد جعلی انجام شده است، تصریح کرد: افراد سودجو و فرصت‌طلب با سندسازی و جعل اسناد اقدام به خرید و فروش املاک دولتی کرده‌اند. وی ادامه داد: در سه مورد زمین‌خواری انجام شده بالغ بر 17 هزار مترمربع از زمین‌های دولتی توسط افراد کلاهبردار به تصرف درآمده بود.

درخت خون گریه مى کند
شگفت انگیزتر اینکه آثار دگرگونى اجسام از شهادت آقا امام حسین ع پس از گذشت چهارده قرن هنوز در گوشه و کنار به چشم مى خورد یکى از آنها جارى شدن خون از درخت چنار زر آباد است. زر آباد یکى از قصبات قزوین و در نزدیکى قلعه الموت است که هر سال روز عاشورا هزاران نفر براى مشاهده چنار خونبار به آنجا مى روند و روان شدن خون را از درخت به چشم خود مى بینند.آیه اللّه فقید سید موسى زرآبادى در کتاب کرامات به تفصیل از جارى شدن خون از درخت چنار در روز عاشورا گفتگو کرده از پدرش سید على و از جدش سید مهدى نقل کرده که در هیچ سالى این موضوع تعطیل نشده است، این کتاب چاپ شده و خطّى آن در کتابخانه پسرش سید جلیل زرآبادى در قزوین موجود است. آیه اللّه مظفّرى فشرده آن را در کتاب ایضاح الحجّه آورده است مرحوم آیه اللّه العظمى مرعشى نجفى در حاشیه عروه به هنگام بر شمردن خون هاى پاک مى نویسد:همچنین است خونى که از درختى موجود در قریه زرآباد از توابع قزوین خارج مى شود. نویسنده سطور مقدمهً خصائص الحسینیه سال گذشته با جمعى از دوستان به زرآباد رفته و روان شدن خون را از این درخت با چشم خود دیده است و از خوانندگان کتاب دعوت مى کند که روز عاشورا را به زرآباد رفته این درخت را با چشم خود ببینید این درخت در کنار قبر مطهر امام زاده اى مشهور به على اصغر بن موسى بن جعفر ع قرار دارد و ظاهرا بیش از ششصد یا هفتصد سال از عمرش گذشته است در سال گذشته که این ناچیز افتخار حضور داشته درست لحظه اذان صبح خون جارى شد و بیش ‍ از چهار ساعت ادامه داشت.

بازگشت مهران مدیری به صداوسیما

شنیده شد که مهران مدیری که پس از عدم توافق پخش سریال قهوه تلخ از تلویزیون دور شده بود، قصد دارد با ساخت سریالی جدید به تلویزیون برگردد. جهان‌نیوز نوشت؛ مهران مدیری قرار است پس از چند سال دوری از تلویزیون، بار دیگر با تولید یک سریال 60 قسمتی به تلویزیون برگردد. بر همین اساس، شنیده‌ها حاکی از آن است که سریال پیشنهادی مدیری، موضوعی اجتماعی دارد، با این حال هنوز از موافقت یا عدم موافقت مسئولان صداوسیما با پروژه جدید مدیری خبری منتشر نشده است. بنابراین گزارش، مرد دوهزار چهره آخرین همکاری مهران مدیری با صدا و سیما بود چراکه عدم توافق مدیران صدا و سیما و تهیه‌کنندگان سریال قهوه تلخ برای پخش این سریال از تلویزیون سرآغاز ورود مدیری به شبکه نمایش خانگی شد.

اخبار کوتاه

* بر اساس اخبار دریافتی، دو تن از اعضای مجمع روحانیون با حسن روحانی دیدار و پیام اعضای مجمع را به وی ابلاغ کرده‌اند. در این پیام با انتقاد از تعطیلی روزنامه بهار در دولت یازدهم، از رئیس‌جمهور خواسته شده از تمرکز بر مسائل اقتصادی خودداری کند و بخشی از توان خود را به تحقق حقوق شهروندی معطوف نماید! گفتنی است روزنامه بهار به دلیل درج مقاله توهین‌آمیز به امام علی(ع) و امامت توقیف شده بود.

* گزارش‌های رسیده حکایت از آن دارد که جلسات محمدرضا عارف با تشکل‌های استانی و شهرستانی‌های مقیم تهران افزایش یافته است و او تلاش دارد تا نیروهای نزدیک به خود را برای انتخابات مجلس شناسایی کند. از سوی دیگر، همسر عارف نیز که پزشک است، جلسات خود را با نخبگان تهران و شهرستان‌ها برای انتخابات مجلس آینده کلید زده است.

* دفتر مقام معظم رهبری درباره زمین‌خواری در شمال تهران به استانداری تهران تذکر داد. حسین هاشمی ضمن تأیید تذکر دفتر مقام معظم رهبری درباره زمین‌خواری در شمال تهران گفت: در گذشته نیز تذکراتی درباره موضوعات مختلف داده بودند. استاندار تهران ادامه داد: طبیعتاً هرکجا که احساس کنند مقداری به منابع طبیعی تجاوز شده است، از دفتر ایشان تذکر می‌آید و مطمئناً مورد اقدام و پیگیری استانداری تهران قرار می‌گیرد.

* افشای اطلاعاتی واشنگتن درباره یک کودتای سازمان‌دهی شده از جانب شاهزاده بندر بن‌سلطان برای سرنگونی دولت بشار اسد، در سال گذشته، این شاهزاده سعودی را خشمگین کرده است. به همین دلیل، شاهزاده بندر به‌تازگی از حضور در نشست بین مقام‌های سعودی و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که در جریان سفر کری به ریاض در ماه جاری میلادی برگزار شد، خودداری کرد.

* مجمع جهانی اقتصاد، گزارشی از وضعیت رشد جمعیت در 135 کشور جهان از جمله ایران منتشر کرده است که نشان می‌دهد رشد جمعیت ایران به 11/1 درصد کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، ایران در میان 135 کشور از نظر رشد جمعیت در رتبه 75 جهان قرار گرفته است و تنها 60 کشور رشد جمعیت کمتری از ایران دارند و جالب اینکه کشور اروپایی سوئیس رشد جمعیتی برابری با ایران داشته و کشورهای نروژ، بلژیک و ایرلند رشد جمعیت بیشتری از ایران دارند!

* پایگاه خبری صدای روسیه اعلام کرد: آمریکا آماده پرداخت غرامت برای جبران خسارت تحریم به ایران است. این پایگاه، دیروز در گزارش خود افزود: مقامات آمریکا درحال حاضر آماده‌اند با انجام تعدادی اقدامات جبرانی اقتصادی، به تهران امکان دهند تا 10 میلیارد دلار از دست رفته توسط جمهوری اسلامی به دلیل تحریم‌های اعمال شده برگردانده شود. این پایگاه خبری با اشاره به منابعی در دولت آمریکا گزارش داد پیشنهاد پرداخت غرامت در جلسه "شش" واسطه بین‌المللی با ایران در مورد مسئله هسته‌ای در ژنو در هفته گذشته اعلام شد. این رسانه روسی اضافه کرد: در این جلسه به طور خاص، پیشنهاد امکان صادرات نفت ایران و سایر کالاها اعلام شد. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه از کنگره آمریکا خواست از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کند.

* روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست با انتشار خبری، از درخواست کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عربستان سعودی از رژیم صهیونیستی برای استقرار سپر موشکی در این کشورها خبر داد! کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عربستان سعودی در آستانه امضای توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5، از صهیونیست‌ها خواسته‌اند که به آن‌ها سپر موشکی دهد. آن‌ها نگرانند که از این پس، نیروهای آمریکا در منطقه بر اساس تفاهمی که بین واشنگتن و تهران به‌دست می‌آید، هدایت شوند.

* سرهنگ «علیرضا پریور» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمان گفت: مأموران پلیس امنیت شهرستان رودبار کرمان، بامداد دیروز حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند و به راننده آن دستور توقف دادند؛ اما سرنشینان خودروی سواری که مسلح بودند، بدون توجه به ایست، به سمت مأموران شلیک کردند که در این رابطه استوار دوم «سیدفخرالدین هاشمی» به درجه رفیع شهادت نایل آمد و سه نفر دیگر مجروح شدند.

* پایگاه بین‌المللی علمی web of science بررسی‌های خود را در زمینه تولیدات علمی کشورهای منطقه در رابطه با حوزه‌های ‌آبی خلیج‌فارس - دریای عمان و خزر منتشر کرد. بررسی دریای عمان طی سال‌های 1992 تا 2013 نشان داد که تعداد 166 مدرک علمی در حوزه آبی دریای عمان در سطح جهان منتشر شده است. از این تعداد مدرک منتشر شده، 66 مدرک مربوط به کشور ایران است که حدود 65 درصد از کل تولیدات را به خود اختصاص داده است. ضمن آنکه 53 درصد تولیدات علمی در حوزه دریای خزر نیز مربوط ایران است. همچنین تعداد 1471 مدرک در رابطه با حوزه آبی خلیج‌فارس استخراج شده است که بیشترین میزان تولید علمی در این حوزه‌ آبی 552 مدرک (38 درصد) هم متعلق به ایران با است.

* در جریان انتخابات سال گذشته فرانسه که در آن رقابت اصلی میان اولاند، نامزد سوسیالیست‌ها و نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور راستگرای پیشین این کشور بود، نتانیاهو مبلغ 90 میلیون دلار به کمپین تبلیغاتی اولاند کمک کرده است. به این ترتیب، همین کمک مالی قابل توجه سبب شده که پس از انتخاب اولاند به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه، منافع رژیم صهیونیستی از اهمیت قابل‌توجهی برای دولت فرانسه برخوردار شود.

https://shoma-weekly.ir/XJkfw5