گفته می‌شود که...

بازگشت مجری ممنوع التصویر به تلویزیون/ تکذیب شرط ناطق‌نوری برای کاندیداتوری/ علیرضا دبیر 5 خانه خود را وقف ساخت حسینیه کرد/ روایت معاون احمدی‌نژاد از قابلیت‌های انتخاباتی مشایی/ قلع و قمع تروریست‌های ضدسوری/ بازگشت تاجیک با فالکن خصوصی به ایران/ سرقت ۲۸مجسمه آهنی اتوبان حکیم و...


قلع و قمع تروریست‌های ضدسوری
 شورشیان مسلح سوری در روزهای اخیر تلفات وحشتناکی داده‌اند و همه تلاش‌های شبکه‌های خبری حامی آن‌ها برای بازگرداندن روحیه از دست رفته‌‌شان تاکنون راه به جایی نبرده است. با وجود تبلیغات سنگین برای شورشیان مسلح و تروریست‌های وابسته به القاعده در سوریه توسط شبکه‌های خبری الجزیره، العربیه، بی‌بی‌سی عربی و شبکه‌های ترک و آمریکا، واقعیت میدانی مسئله دیگری را نشان می‌دهد.
 منابع آگاه در سوریه به‌ویژه ارتش این کشور، بدون توجه به این گزارش‌ها تأکید می‌کنند از زمان حمله ارتش برای سرکوب شورشیان در حمله به دمشق تاکنون بیش از 10هزار نفر از آن‌ها کشته شده و دو برابر این تعداد نیز زخمی و یا اسیر شده‌اند. این منابع با ارزیابی گزارش‌های میدانی نیروهای عملیاتی خود در سراسر سوریه می‌گویند در طول سه هفته گذشته دست‌کم 10هزار شورشی کشته شده‌اند که نیمی از آن‌ها غیر سوری بوده‌اند و از زمان آغاز این عملیات تاکنون ده‌ها فرمانده داخلی و خارجی این شورشیان نیز به هلاکت رسیده‌اند که تأثیر مهمی در فرار نیروهای‌شان از میدان نبرد دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ارتش سوریه با تغییر راهبرد خود از دفاع به حمله، در سطح وسیعی از خاک کشور وارد عمل شده و با استفاده از امکانات متعارف، حمله به پناهگاه‌های شورشیان به‌ویژه تروریست‌های جبهه النصره را که از سوی سعد الحریری و قطر کمک می‌شوند، در دستور کار قرار داده است.
 منابع آگاه می‌گویند شورشیان مسلح به‌شدت از سوی آمریکا و ترکیه تحت فشار هستند تا منطقه‌ای مهم و راهبردی را تصرف کنند تا سران این دو کشور بتوانند در مذاکرات خود با کشورهای حامی سوریه، یعنی ایران، چین و روسیه از آن به عنوان برگ برنده استفاده کنند.
روزنامه «الدیار» لبنان به‌تازگی از ورود هشت گروه کماندو ازسوی رژیم صهیونیستی برای همکاری با گروه‌های مسلح موسوم به «ارتش آزاد سوریه» به این کشور خبر داد.

پی گیری تشکیل مجموعه بزرگ سرمایه گذاری ایران در آفریقا
بر اساس پیشنهاد یکی از مسئولان کابینه که به کمیسیون های تخصصی هیئت دولت ارجاع شده است، قرار است با کمک شرکت های خصوصی داخلی و خارجی، یک مجموعه بزرگ سرمایه گذاری مختص فعالیت در کشورهای آفریقایی تاسیس شود و اموری مانند تأمین مالی پروژه ها و حمایت از صادرات و واردات بین ایران و آفریقا را بر عهده بگیرد.

هشدار دولت به دیوان محاسبات درباره به کارگیری کلمه "انحراف"
بر اساس دستورات یک مسئول ارشد اجرایی، دولت در نامه ای به دیوان محاسبات کل کشور اعلام کرده که با توجه به اصل (۵۵) قانون اساسی و قانون دیوان محاسبات کشور، به طور کلی در هیچ یک از قوانین و مقررات مربوط واژه "انحراف" درج نشده و مورد حکم قرار نگرفته است در نتیجه کاربرد آن در گزارش های ارسالی این دیوان مبنای قانونی ندارد و قابل توجیه نیست و موجب تلقی ناصواب از عملکرد مسئولان اجرایی می شودکه نباید از آن استفاده کرد.

انسداد جاده به علت درگیری
فاطر: درگیری مسلحانه ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان با قاچاقچیان در محدوده «تاسوکی» روز گذشته موجب انسداد چند ساعته محور زاهدان – زابل – بیرجند شد.

واکنش بی بی سی
گروه سیاسی: بی بی سی فارسی به ایجاد صفحه ir. khamenei در شبکه اجتماعی فیس بوک واکنش نشان داد. این بنگاه سخن پراکنی در گزارشی به زعم خود به بررسی دلایل ایجاد این صفحه پرداخت.

محسن رضایی قطعا می آید
فارس: کنعانی‌مقدم دبیرکمیته سیاسی جبهه ایستادگی گفت: محسن رضایی هنوز شخصاً کاندیداتوری خود را اعلام نکرده اما از نظر ما طبق درخواستی که جبهه ایستادگی از وی داشت، حضور وی در انتخابات قطعی است.

جغد شاخدار خبرساز شد
باشگاه خبرنگاران: در نشست خبری دیروز رامین مهمانپرست، حضور ناخوانده یک جغد شاخدار بالای سرستون اصلی ساختمان شماره 9 وزارت امور خارجه خبر ساز شد.

فعالیت فرقه بهائیت برای جذب کودکان در ایران
فرقه بهائیت که چند سالی است بخشی از فعالیت خود را در ایران بر حوزه آموزش و جذب کودکان متمرکز کرده، در اقدامی جدید کلاس‌های آموزشی برای مربیان کودک و والدین برگزار کرده است.به گزارش دیده‌بان، یکی از سایت‌های وابسته به فرقه صهیونیستی بهائیت در اقدامی آشکار از مربیان کودک و والدین دعوت کرده تا در کلاس‌های آموزشی این فرقه با موضوع آموزش و تربیت کودکان شرکت کنند.عوامل بهائی دستور دارند تا در این کلاس‌ها که در تهران تشکیل می‌شود و پذیرای ایرانی‌های مسلمان نیز می‌باشد، روش‌هایی همسو با القائات و دستورالعمل‌های تشکیلات بهائیت برای تربیت و آموزش کودکان ارائه نمایند.در برگزاری این دوره از کلاس‌ها که با هزینه تشکیلات بهائیت صورت می‌گیرد، سعی می‌شود بر اساس همان روش فریبکارانه این فرقه با ارائه برخوردهای مهربانانه و دلسوزانه، افراد را به جذب در این تشکیلات ترغیب کنند.تمرکز فرقه بهائیت بر موضوعات آموزشی و تربیتی به افراد در سنین پایین با صرف هزینه‌های گزاف شیوه‌ای است که طی چند سال اخیر از سوی این فرقه پیش گرفته شده و در شبکه‌های ماهواره‌ای این تشکیلات نیز به خوبی مشهود است.شایان ذکر است که در گذشته نیز عوامل این فرقه با تأسیس مهدکودک یا آموزش مربیان کودک سعی کرده‌اند عضوگیری برای تشکیلات خود را از سنین پایین آغاز نمایند.

دعوت نیروهای خارج نشین
فاطر: برخی از فعالان شبکه های مجازی خارج و داخل کشور در رسانه های منتسب به جریان خود که غالبا علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کنند از مخاطبان خود برای برگزاری تجمع و فشار به وزیر آموزش و پرورش دعوت کرده اند.

حاجی بابایی دستور داد
مهر: وزیر آموزش وپرورش با ابلاغ بخشنامه ای خطاب به رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، خواستار تخصیص اعتبارات عمرانی با اولویت ایمنی و تجهیز مدارس شد.

تکنسین‌های اسیر ایرانی در سوریه زنده هستند
شنیده شد که وزیر نیرو از زنده بودن 2 نفر از 7 مهندس ربوده‌شده در سوریه که هنوز در اسارت به‌سر می‌برند خبر داد و گفت: درحالی که وزارت نیرو توان فنی و مهندسی خود در اختیار کشورهای دوست می‌گذارد تا در آن کشور برق تولید و مردم آنجا از برق تولیدی استفاده کنند، تعدادی از هموطنان ما ربوده شدند. ایسنا نوشت؛ مجید نامجو درباره سلامت 2 نفر از 7 مهندس ربوده‌شده در سوریه اظهار کرد: با تلاش‌های وزارت خارجه، وزارت نیرو و شرکت مپنا تعدادی از اسرا آزاد شدند، 2 نفر دیگر هنوز اسیر هستند که کارها را پیگیری می‌کنیم تا آزاد شوند. نامجو درباره سلامت آن دو نفر بیان کرد: تا جایی که می‌دانیم که آنها زنده هستند و تاکنون خبری از وقوع حادثه برای آنان به دستمان نرسیده بنابراین ان‌شاءالله با تلاش‌های وزارت خارجه 2 ایرانی اسیر در سوریه نیز آزاد می‌شوند.

محکومیت 5 مدیر گیلانی به جرم اختلاس
شنیده شد که بازرسی استان گیلان از محکومیت قطعی 5 نفر از کارکنان دولت در این استان به جرم اختلاس و 4 نفر دیگر از مدیران شعبه مرکزی یکی از بانک‌های رشت به اتهام تخلف اداری خبر داد. ایسنا نوشت؛ بازرسی استان گیلان اعلام کرد که براساس بازرسی موردی انجام‌شده از عملکرد اداره آموزش و پرورش یکی از شهرستان‌های استان گیلان در سال 1388 و حسب بررسی‌های به‌عمل‌آمده حاصل از ملاحظه اسناد و مدارک موجود و شنیدن توضیحات مسئولان ذی‌ربط مشخص شد، برخی از مسئولان اداره یادشده با جعل اسناد، ارائه فاکتورهایی صوری، عدم تنظیم حسب و پرداخت وجوده غیرمتعارف به برخی اشخاص مبادرت به اختلاس مبلغ 6 میلیارد و 515 میلیون و 457 هزار و 588 ریال کرده‌اند که پس از بررسی‌های بازرسان این اداره‌ کل، منجر به تشکیل پرونده کیفری برای 5 نفر از متهمان شده و پس از رای قطعی دادگاه تجدیدنظر و کیفری استان گیلان هر یک از آنها به انفصال دائم از خدمات دولتی، حبس 2 سال، جزای نقدی و رد مال به مبلغ یاد شده محکوم شدند.
 
از بازیگران زن تلویزیون تعهد گرفته شود!
شنیده شد که نماینده مردم ساری در مجلس از ظاهر متفاوت بازیگران زن سینما و تلویزیون زمانی که در برنامه‌های تلویزیونی شرکت می‌کنند انتقاد کرد. فردا نوشت؛ نایب‌رئیس شورای نظارت بر صداوسیما، تفاوت ظاهری بازیگران زنی که خارج از تلویزیون به هر نحو حاضر می‌شوند، اما برای حضور در این رسانه حتی ساق دستشان می‌کنند را موضوعی دانست که باید قانونمند شود. کریمی گفت تصاویری از این بازیگران در محافل خصوصی و غیررسمی منتشر می‌شود که کوچک‌ترین شباهتی به ظاهر آنها در برنامه‌های تلویزیونی ندارد. بنابراین باید قانونی برای تعهد گرفتن از این افراد ایجاد شود.
 
بازگشت تاجیک با فالکن خصوصی به ایران
شنیده شد که سفیر سابق کشورمان در اردن که مدت‌ها در انگلیس بازداشت بود ساعت 30دقیقه بامداد دیروز وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. فردا نوشت؛ نصرت‌الله تاجیک پس از ورود به فرودگاه مهرآباد، در یک نشست خبری که از سوی وزارت خارجه ترتیب داده شده، حضور یافت. محمدحسین تاجیک برادرزاده وی قبل از ورود تاجیک به ایران، گفت: آقای تاجیک با یک هواپیمای فالکن خصوصی و غیردولتی بدون خانواده وارد فرودگاه مهرآباد خواهد شد و در ترمینال این فرودگاه مورد استقبال قرار می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه مراسم استقبال رسمی از تاجیک توسط وزارت امورخارجه برگزار میشود، گفت: بنده از جزئیات مراسم وزارت خارجه اطلاعی ندارم ولی آنچه مشخص است اینکه مراسم استقبال در «سالن تشریفات ترمینال یک فرودگاه مهرآباد» برگزار می‌شود.

سرقت ۲۸مجسمه آهنی اتوبان حکیم
 شنیده شد که ۲۸ فرشته آهنی از ۳۰ مجسمه نصب‌شده در اتوبان حکیم غرب یک‌شبه بریده شدند. انتخاب نوشت؛ چند شب پیش ۲۸ مجسمه از میان این ۳۰ فرشته آهنی به‌صورت غیرمنتظره‌ای بریده شد و 5 مجسمه این مجموعه درحال حاضر موجود نیست. ۲۳ مجسمه روی سطح تپه واقع در اتوبان حکیم غرب افتاده است. امیر معبد، فروردین‌ماه امسال به سفارش سازمان زیباسازی شهر تهران ساخت ۳۰ فرشته آهنی را که کوچک‌ترین آن در ابعاد ۲۱۰ سانتیمتر و بزرگ‌ترین آن در ابعاد ۳۸۰ سانتی‌متر با روکش آب کوره‌ای سفید و از جنس ورق آهن بود‌، با همکاری بهداد لاهوتی در اتوبان حکیم غرب تقاطع یادگار امام انجام داد.

سفر علی‌آبادی و دوستان به برزیل
شنیده شد که رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون تیراندازی در اوج مشکلات مالی کمیته و فدراسیون‌ها به برزیل سفر کردند. مشرق نوشت؛ محمد علی‌آبادی به‌همراه مهدی ‌هاشمی به‌تازگی عازم برزیل شده‌اند. اینکه چرا این دو به این سفر رفته‌اند مشخص نشده اما آنچه اهمیت دارد این است که چرا این دو با توجه به اوضاع بد اقتصادی کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها به این کشور رفته‌اند. در واقع اگرچه هدف این دو از سفر به برزیل مشخص نیست اما آنچه بدیهی است اینکه این ربطی به اصلاح اساسنامه و مشکلات جاری ورزش ایران ندارد. گفته می‌شود هزینه بلیت هواپیمای هرکدام از این نفرات 16 میلیون تومان با پرواز «فرست‌کلاس» بوده و این به‌جز هزینه‌های دیگری است که انجام شده است. حال سوال این است که چه ضرورتی برای این سفر وجود داشت؟

بازگشت مجری ممنوع التصویر به تلویزیون
امسال شبکه سه ویژه برنامه ای برای شب یلدا تدارک دیده که تهیه کنندگی و اجرای آن را احسان علیخانی برعهده دارد. این برنامه که پنجشنبه ۳۰ آذر پخش می شود شامل بخش های چون حافظ خوانی پیشکسوتان عرصه هنر، گفتگو با خانواده های اهالی هنر و ورزش و پخش وله است.

تکذیب شرط ناطق‌نوری برای کاندیداتوری
شنیده شد که در پی درج برخی تحلیل‌ها و اخبار در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام شرط رفع حصر از موسوی و کروبی از سوی ناطق‌نوری برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، مسئول دفتر وی، شرط اعلام‌شده را به شدت تکذیب کرد. تابناک نوشت؛ مسئول دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری گفت: «جناب آقای ناطق‌نوری در این رابطه هیچ صحبتی انجام نداده و جمله نقل شده از اساس نادرست می‌باشد.» وی درمورد حضور یا عدم حضور ناطق‌نوری به‌عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو اظهار کرد: «از ماه‌ها پیش مراجعات مکرری برای دعوت از آقای ناطق‌نوری برای کاندیداتوری به ایشان صورت گرفته است اما آقای ناطق‌نوری همچنان معتقد است که برای حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا احساس تکلیف نمی‌کند.»

علیرضا دبیر 5 خانه خود را وقف ساخت حسینیه کرد
شنیده شد که سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرری از وقف 5 واحد مسکونی توسط علیرضا دبیر جهت توسعه حسینیه امام حسن مجتبی(ع) در شهرری خبر داد. مهر نوشت؛ حجت‌الاسلام عباسیان اعلام کرد: علیرضا دبیر کشتی‌گیر المپیکی و قهرمان کشورمان پنج واحد مسکونی به متراژ 84 مترمربع، 73 مترمربع، 66 مترمربع، 73 مترمربع و 84 مترمربع همگی از بخش 12 اوقاف تهران را وقف کرد. وی افزود: این واقف خیراندیش در اقدامی خداپسندانه این 5 واحد مسکونی خود را که به ارزش 6 میلیارد ریال است جهت ساخت حسینیه امام حسن مجتبی(ع) واقع در شهرری خیابان سیزده آبان وقف کرده است.

راز مصاحبه‌های فراوان پورمحمدی
سایت بی‌باک نیوز‌درباره فعالیت‌های اخیر حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور نوشت: ایشان چندی پیش به همکاران سایت بی باک سفارش کرده بود که «آقایان! بی باک باشید اما کم طعنه بزنید!» اما این موضوع نباید مانع از نقد سازنده گردد. در بخش دیگر این گزارش می‌خوانیم: مدتی است که جناب پورمحمدی مصاحبه پشت مصاحبه می‌فرمایند و می گویند که هنوز تصمیم به ورود به انتخابات نگرفته‌ام و به قولی «محتملم!!!». باید پرسید آیا همین مصاحبه‌ها مصداق ورود زودهنگام به انتخابات نیست!

گاف بی‌سابقه روزنامه دولت
شفاف نوشت: امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه تفصیلی با روزنامه ایران که در صفحه 26 دیروز این روزنامه که درباره اوضاع سیاسی کنونی کشور بود صحبت های بی‌سابقه‌ای در انتقاد از دولت احمدی‌نژاد منتشر کرده است و به نظر می‌رسد انتشار این سخنان بیش از اینکه حرفه ای و هدفمند باشد یک گاف رسانه ای و بر خلاف خط مش این رسانه است.
قاضی زاده گفته بود: جای تاسف دارد که خیلی از حرف های کهنه و تاریخ مصرف گذشته اصلاح‌طلبان را امروز آقای احمدی‌نژاد به دست گرفته مثل همین مباحث مربوط به آزادی و دیدار از زندان اوین و پاسداری از قانون اساسی و آزادی‌های سیاسی و آزادی‌های مربوط به حوزه فرهنگ و مطبوعات و سینما و غیره. شعار توزیع منابع بین محرومان را احمدی نژاد از کروبی گرفت.

آیت‌الله مجتبی تهرانی تحت مراقبت پزشکان
به‌دنبال ابراز نگرانی و پیگیری‌های مکرر متدینین تهرانی درباره وضعیت جسمانی آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، دفتر این استاد اخلاق با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وضعیت جسمانی حضرت آیت‌الله، طبق نظر پزشکان و متخصصان معالجه‎کننده، رو به بهبود بوده و امیدوارکننده است؛ اما ایشان باید همچنان تحت نظر و مراقبت پزشکان قرار گیرند.

روایت معاون احمدی‌نژاد از قابلیت‌های انتخاباتی مشایی
روزنامه «رسالت» اظهارات معاون سیاسی دفتر احمدی نژاد درخصوص قابلیت های مشایی را بازنشر داد. به روایت رسالت، محمدجعفر بهداد پیرامون خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص کاندیداتوری مشایی گفت: نامزدی آقای مهندس مشایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری را به دلایل متعدد بعید می‌دانم، اما چون قابلیت رای آوری ایشان بالاست، مطرح شدن احتمال نامزدی‌اش موجب تحلیل‌پردازی‌ها و واکنش‌های تخریبی شده است. اگر چه این واقعیت وجود دارد که نمی‌توان آینده را به طور دقیق پیش‌بینی کرد.

اردکانی تکذیب کرد
- رئیس سابق موزه‌ی ملی ایران‌ گفت: انتخاب شدن من به‌عنوان مشاور رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور یک شایعه است.آزاده اردکانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من در دوره‌ای، کارمند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بودم، ولی حالا مشاور آقای ملک‌زاده نیستم. با این وجود، از طرف قوه‌ی قضاییه مشکلی هم برای کار کردن ندارم.او تأکید کرد: اکنون هیچ پیشنهادی برای کار کردن در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نگرفته‌ام و در جای دیگری هم کار نمی‌کنم.

پرونده مجری معروف در دادگاه بسته شد
 سینماپرس نوشت: پرونده قضایی و جنجالی فرزاد جمشیدی، مجری شناخته شده سینما و تلویزیون، سرانجام با صرف نظر کردن شاکی از شکایت خود مختومه شد. اردیبهشت ماه امسال فرزاد جمشیدی با اجرای برنامه ای در رادیو ایران با نام «یادخدا» و شعر خوانی درخصوص قضات، با شکایت از طرف مدعی العموم مواجه شد و پرونده ای علیه وی در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد.
 بر اساس اخبار به دست آمده در این پرونده دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم از فرزاد جمشیدی شکایت کرده بود که این پرونده در شعبه 9 بازرسی دادسرای فرهنگ و رسانه پیگیری می‌شد.فرزاد جمشیدی در گفت و گو با سینماپرس ضمن اعلام این اطلاعات، درباره سرانجام این پرونده گفت: این پرونده به دلیل صرف نظر کردن مدعی العموم از شکایت خود، مختومه اعلام شده است.

اگر دخترم هنرپیشه می‌شد، سرش را می‌بریدم
سید محمد جوزی در اعتراض به وضعیت فعلی سینما، با بیان خاطرات خود در بازرسی از یکی از مراکز فیلمسازی گفت: در سال‌های مدیریت علی لاریجانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو نوبت به عنوان ناظر به مرکز تولید فیلم اسلامی در خیابان ولیعصر رفتیم بار دوم که به صورت سرزده بود، دیدیم در یکی از اتاق‌ها یک فیلم مستهجن به نمایش گذاشته‌اند. دختر و پسر به اسم کلاس درس در آن اتاق حضور داشتند. فیلم را از مسئول پخش گرفتیم و زمانی که آن را به وزیر نشان دادیم، وی پس از دیدن تصویر اول، حاضر نشد ادامه فیلم را ببیند. متأسفانه مدیر آن دستگاه هنوز هم در مسئولیت‌های فرهنگی کشور حضور دارد و همان‌ها که در آن کلاس حضور داشتند هنرمندان سینمای امروز ما هستند؛ با این اوضاع نمی‌توان توقعی از این گونه سینما داشت. جوزی اضافه کرد: اوضاع آنقدر خراب است که محمدعلی کشاورز گفته اگر دخترم هنرپیشه می‌شد، سرش را می‌بریدم.

قانون با تبلیغات زود هنگام کاندیداها برخورد می‌کند
معاون سیاسی وزیر کشور گفت که با تبلیغات زود هنگام نامزدهای ریاست‌جمهوری طبق قانون برخورد می‌شود.سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور در گفتگو با فارس با بیان اینکه با تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم طبق قانون برخورد می‌شود، اظهارداشت: جدول زمانبندی،مدت و زمان تبلیغات کاندیداها را مشخص کرده است و نامزدهای انتخابات باید طبق آن تبلیغات خود را انجام دهند.معاون سیاسی وزیر کشور همچنین تأکید کرد که با تبلیغات زودهنگام برابر قانون برخورد می‌شود و اگر زمان آن زودتر باشد خلاف قانون خواهد بود.به گزارش فارس،وزیر کشور شنبه 25 آذرماه در حاشیه همایش معاونان‌سیاسی استانداران کل کشور اعلام کرد ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری از تاریخ 17/2/92 تا 21/2/92 به مدت 5 روز خواهد بود.در قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده است که پس از ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی، شورای نگهبان 5 روز فرصت دارد تا صلاحیت نامزدها را تایید کند و پس از تایید شورای نگهبان ،کاندیداها تا 24 ساعت قبل از شروع رای گیری فرصت تبلیغ دارند.

جامعه مدرسین حزب نیست
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جامعه مدرسین حوزه علمیه را نه یک حزب بلکه تشکل سیاسی علمی برجسته و نهادی مقدس خواند.به گزارش رسا، آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین در مراسم تودیع و معارفه معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یادآورشد: اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله شخصیت های مؤثر در حوزه و سیستم حاکمیت هستند، از این رو اینجا را نباید با سایر نهادها و ارگان ها مقایسه کرد، البته هر مجموعه ای یک سری مقررات دارد که جامعه مدرسین نیز از آن مستثنی نیست.

برای حضور در انتخابات احساس تکلیف می‌کنم
به گزارش مشرق؛ حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در نشست با دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با سئوالات بی‌پرده‌ای روبه‌رو شد که با پاسخ‌های صریح سعی در پذیرفتن چالش‌ها داشت.پور محمدی در پاسخ به این سئوال که چرا خود را برای رئیس‌جمهور شدن توانمند می‌بینید، با ابراز به اینکه امور نسبی است و هیچ‌کس توانایی مطلق در همه امور ندارد، گفت: 33 سال به‌ طور پیوسته در حوزه‌های سخت و متناوب کشور اشتغال داشتم و در برابر تجارب نسبی و شناسایی تجربیات زوایایی را می‌شناسم که کمتر کسی مطلع است، لذا برای حضور در انتخابات احساس تکلیف می‌کنم.

 اخبار کوتاه
*یکی از وبگاه‌های وابسته به فرقه صهیونیستی بهائیت در اقدامی آشکار، از مربیان کودک و والدین دعوت کرده تا در کلاس‌های آموزشی این فرقه با موضوع «آموزش و تربیت کودکان» شرکت کنند. براساس اخبار رسیده، عوامل بهائی دستور دارند تا در این کلاس‌ها که در تهران تشکیل می‌شود و پذیرای ایرانی‌های مسلمان نیز  هست، روش‌هایی همسو با القائات و دستورالعمل‌های تشکیلات بهائیت برای تربیت و آموزش کودکان ارائه کنند.

 * براساس اخبار رسیده از کمپ لیبرتی، اعضای منافقین مخالفت خود را با رجوی علنی کرده‌اند و احتمال جدایی دسته‌جمعی در این گروهک تروریستی قوت گرفته است. این در حالی است که در عرض سه هفته گذشته تعداد 9 نفر از اعضای منافقین موفق شدند از کمپ لیبرتی فرار کنند و خبرهای جدیدی از مخالفت اعضای داخلی سازمان با دستورات رجوی ارائه کردند که برای اولین بار به صورت آشکار بروز کرده است. به گفته این 9 نفر، مسعود رجوی هفته گذشته طی یک پیام درونی به اعضای فرقه‌اش، از نیروهایش خواسته کسانی که قصد همراهی با سازمان را دارند، به صورت کتبی تعهد بدهند که تاکنون 300 نفر از امضای این تعهد سرباز زده‌اند.
 
* «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، به‌تازگی در اقدامی تأمل‌برانگیز با انتشار پیامی در صفحه‌ فیس‌بوک شخصی خود از مردم کردستان و همه‌ مؤسسات و ادارات دولتی خواست که‌ «روز پرچم کردستان»! را گرامی بدارند.‌ وی که گویا هنوز در توهم تشکیل «کردستان بزرگ و واحد» متشکل از کردستان عراق، ایران، ترکیه و سوریه به سر می‌برد، در پیام خود نوشته است: «امروز، روز پرچـم کردستان است و این پرچم‌ برای نخستین‌بار و در چنین روزی در «جمهوری کردستان» در «شهر عزیز مهاباد» برافراشته‌ شد!
 
* براساس اخبار موثق، خاتمی درجمع تعدادی از اصلاح‌طلبان در پاسخ به کسانی که از وی خواسته بودند کاندیدای انتخابات شود، نسبت به پایگاه اجتماعی این جریان اظهار نگرانی کرده است. سیدمحمد خاتمی اذعان کرده که وضع جامعه نسبت به گذشته خیلی فرق کرده و ما یک شناخت علمی دقیق از وضعیت اجتماعی خود نداریم.
*  حلقه انحرافی با سر خط کردن افراد مؤثر خود، فعالیت‌های انتخاباتی خود را شدت بخشیده است.
در همین رابطه رهبر حلقه انحراف به اطرافیان خود گفته است: شماها وارد عرصه شوید و ستادهای مختلف راه‌اندازی کنید. وی تصریح کرده که باید ستادهای ما زیاد شود، هر کدام از این ستادها اقشار و اصناف مختلف را جذب خود کنند تا بتوانیم همه این‌ها را در لحظه آخر به نفع یک ستاد، تجمیع کنیم.  
  شیخ «یوسف صانعی» به‌تازگی در سخنانی از قمه‌زنی در عزای حضرت ابا عبدالله(ع) حمایت کرده و خواستار تداوم این رفتار شده و گفته است: قمه زدن نه‌تنها ضرر ندارد بلکه نفع هم دارد. هم نفع روحی دارد! عقده‌اش را گشوده است! علاقه‌اش را ابراز کرده است و هم نفع بدنی دارد! می‌گویند اگر قمه‌زن‌ها یک سال قمه نزنند دچار سر درد می‌شوند. نمی‌شود گفت که این خلاف شرع است، حرام است. به نظر من این سنت‌ها باید بماند. این سخنان در حالی است که رسانه‌های غربی و وهابی همواره با سوءاستفاده از قمه‌زنی برخی جاهلان به‌شدت علیه شیعه  سم‌پاشی می‌کنند.
 
* سفر اخیر سفیر کشورمان در لبنان به منطقه مسیحی‌نشین «زحله» و استقبال اهالی و سران سیاسی منطقه باعث نگرانی و عصبانیت برخی سران 14 مارس از جمله وزیر سابق فرهنگ لبنان شد تا آنجا که این جریان، اقدام «رکن آبادی» را امری انتخاباتی خواند؛ ادعایی که با پاسخ وزیر کار لبنان مواجه شد. سفیر کشورمان در لبنان هفته گذشته در پاسخ به دعوت «عصام درویش»، رئیس طایفه روم کاتولیک منطقه زحله، فرزل و بقاع لبنان و رئیس کمیته گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت، به آن استان سفر کرده است.


https://shoma-weekly.ir/Ms11VH