گفته می‌شود که...

بازداشت چهار تیم عملیاتی سازمان جاسوسی موساد رشد بیش از 3/3 درصدی اقتصاد در 6 ماه اول امسال خودتحقیرها ببینند کنایه مدیر منوتو به حمید فرخ‌نژاد فوتبالیست سابق به تیم صادرکنندگان سلاح شیمیایی پیوست امیرعبداللهیان: دخالت اروپا قابل قبول نیست رشد 10 درصدی صنعت در تابستان 1401 معاون اول قوه قضائیه: درخصوص پرونده اغتشاشگران اخیر، متهم بلاتکلیف نداریم نماینده پارلمان یونان از خجالت مجری شبکه اینترنشنال درآمد حضور دوباره آشوبگران اجاره‌ای در زاهدان فقط برای 10 درصد فرار کردید بحران آب یک موضوع جدی

بازداشت چهار تیم عملیاتی سازمان جاسوسی موساد

چهار تیم عملیاتی سازمان جاسوسی موساد توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و بازداشت شدند.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، چهار تیم عملیاتی سازمان جاسوسی موساد توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و بازداشت شدند.

در این اطلاعیه آمده است:‌ به‌استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند: با تلاش‌های حرفه‌یی و خستگی‌ناپذیر سربازان گمنام امام زمان (عج)، تعداد چهار تیم عملیاتی سازمان جاسوسی موساد شناسایی و کلیه‌ی اعضای آن‌ها بازداشت شدند.

رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیست با سوءاستفاده از اغتشاشات هفته‌های گذشته در چند نقطه‌ی کشور، در صدد بود با هدایت تیم‌های عملیاتی اقدام به چند مورد عملیات تروریستی ترکیبی نماید که همه‌ی تروریست‌ها پیش از هر گونه اقدامی بازداشت شدند.

ضمناً سرنخ‌هایی از سرپل موساد در یک کشور اروپایی نیز بدست آمد که به محض تکمیل تحقیقات، نتایج اعلام خواهد شد.

رشد بیش از 3/3 درصدی اقتصاد در 6 ماه اول امسال

بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران محصول ناخالص داخلی (GDP) به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ رشد 3/3 درصدی با نفت و 3/4 درصدی بدون نفت را در شش ماه اول سال 1401 داشته است.

خودتحقیرها ببینند
علی بهادری جهرمی در توئیتی نوشت: مگر فایزر و مدرنا شفابخش کرونا نبود و واکسن ما ناکارآمد؟! فوتی‌های ۳ رقمی آمریکا، فرانسه و آلمان ثابت می‌کند آن زمان هم فضاسازی‌ رسانه‌ای‌شان دروغ بود. آن‌روز هم اسیر سیاه‌نمایی نشدیم و با دانش بومی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهانی، فقط در همین آذرماه ۱۳
روز بدون فوتی داشتیم.

کنایه مدیر منوتو به حمید فرخ‌نژاد
حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما که اخیراً ضمن فرار از کشور در مصاحبه با رسانه سعودی ایران اینترنشنال مواضع ضدانقلابی خود را مطرح کرد، این روزها مورد انتقاد جریان‌های مختلف اپوزیسیون قرار گرفته است. در یکی از این واکنش‌ها، کیوان عباسی مدیر رسانه معاند «منوتو» در توئیتر به فرخ‌نژاد کنایه زد و نوشت: «یک سلبریتی معروف اول گفت با هیچ رسانه ایرانی مصاحبه نمی‌کنه، بعد از کجا سر درآورد!» شهرام همایون از چهره‌های ضدانقلاب‌ نیز در یک برنامه تلویزیونی واکنش تندی به حضور فرخ‌نژاد در شبکه اینترنشنال نشان داد و گفت که او برای گفت‌و‌گو، پول گرفته است. همایون گفت: «حرف می‌خواهید بزنید در یوتیوب بزنید و جایی نروید. این جهل سیاسی تا کجا؟ همه اینها به پول برمی‌گرده؛ به این کارها مزدوری گفته می‌شه، مزد می‌گیرد و کار انجام می‌دهد.» از جمله اتفاقات چند ماهه اخیر، تعمیق شکاف میان رسانه‌های بیگانه فارسی‌زبان بوده است. پیش از این نیز مجری شبکه منوتو با انتقاد از سوءاستفاده مسیح علی‌نژاد از مادران زندانیان سیاسی و کشته‌شدگان آبان 98، دراین‌باره اذعان کرده بود که علی‌نژاد با فروش ویدیوهای احساسی این افراد کاسبی می‌کند. همچنین رعنا رحیم‌پور مجری شبکه بی‌بی‌سی که به‌واسطه هجمه‌های ضدانقلاب مجبور به کناره‌گرفتن از فعالیت رسانه‌ای شد، ترویج خشونت، تروریسم و تجزیه‌طلبی را از جمله مهمترین کارویژه‌های رسانه سعودی ایران اینترنشنال در قبال ایران عنوان کرده بود.
فوتبالیست سابق به تیمصادرکنندگان سلاح شیمیایی پیوست
علی کریمی در تلاش‌های ادامه‌دار خود برای ترسیم یک چهره ضدملی و اپوزیسیون از خود، باز هم به کاهدان زد. وی که در جریان اغتشاشات اخیر، سابقه نزدیکی با برخی سرویس‌های عربی و همکاری با منافقین را در کارنامه خود ثبت کرده است، به تازگی با رئیس جمهور آلمان ملاقات کرد. این ملاقات درحالی صورت گرفت که دولت آلمان سابقه تجهیز رژیم بعث صدام به سلاح‌های شیمیایی را دارد که این سلاح‌ها علیه مردم ایران و حتی مردم عراق به کار گرفته شد. از این رو برخی ملاقات این بازیگر سابق فوتبال را ناشی از جهل سیاسی، بی‌سوادی تاریخی و تلاش برای سبقت گرفتن از سایر چهر‌ه‌های اپوزیسیون در ضدیت با ایران و ملت ایران ارزیابی کرده‌اند. با وجود این، راهی که علی کریمی در پیش گرفته، پیش‌تر از سوی دیگر مدعیان اپوزیسیون هم طی شده بود که بارزترین آنها، مسعود رجوی، سرکرده فرقه منافقین بود که در جریان جنگ تحمیلی، خود و نزدیکانش با صدام و دیگر رهبران رژیم بعث عراق دیدار کرده و همکاری‌های تنگاتنگی را ترتیب داده بودند. البته استفاده ابزاری دولت‌های متخاصم که کارنامه سیاهی در مواجهه با ملت ایران دارند، از چهره‌های سیاسی و ضدملی، امری مسبوق به سابقه است. دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه سابق امریکا با مریم رجوی و دیدار مکرون با علینژاد از جمله آنهاست.

امیرعبداللهیان: دخالت اروپا قابل قبول نیست
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز پنجشنبه در پاسخ به تماس تلفنی خوزه مانوئل آلبارس، همتای اسپانیایی خود با انتقاد از اقدام نادرست کشورهای غربی در لغو عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن، این اقدام را نشانگر تلاش برای از بین بردن فرصت گفت و گو دانست. امیرعبداللهیان تأکید کرد: در منطقه ما، ایران یکی از قوی‌ترین دموکراسی‌ها را دارد و اینکه اروپا بخواهد به صورت یکسویه مسائل را ببیند و به دخالت‌های خود ادامه دهد، برای ما قابل قبول نیست. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین، آغاز سال نو میلادی را به دولت و مردم اسپانیا تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد سال آینده سالی توأم با صلح و ثبات برای همه مردم دنیا باشد و شاهد گسترش بیش از پیش روابط بین تهران و مادرید در عرصه‌های مختلف باشیم.
رشد 10 درصدی صنعت در تابستان 1401

براساس گزارش بانک مرکزی رشد بخش صنعت در سه ماهه در بهار 2.7 درصد، در تابستان 8.7 درصد و در مجموع رشد بخش صنعت و ساخت در 6 ماه اول امسال به 5.8 درصد بوده است. بخش معدن، در بهار 1.2 درصد، تابستان 7.3 درصد و 6 ماه اول امسال 4.3 درصد رشد داشته است. رشد بخش نفت، در فصل بهار 3.4 درصد، در فصل تابستان 10.4 درصد و مجموع 6 ماه اول امسال 6.6 درصد بوده است. بخش کشاورزی در بهار 1.9 درصد، تابستان 0.8 درصد و کل 6 ماه اول امسال 1.1 درصد رشد داشته است.
معاون اول قوه قضائیه: درخصوص پرونده اغتشاشگران اخیر، متهم بلاتکلیف نداریم

حجت الاسلام مصدق معاون اول قوه قضائیه گفت:پس از دستور رئیس قوه قضائیه به این معاونت و دادستانی کل کشور مبنی بر اینکه پرونده‌های عناصر اصلی اغتشاشات اخیر به صورت روزانه پیگیری شود و مساعدت‌های لازم را به مقامات ذی ربط قضایی که مسئول تکمیل پرونده این عناصر هستند، داشته باشند، مواردی که رئیس قوه قضائیه مطرح کرده است، حسب مورد به طور جد از سوی معاونت اول و دادستانی کل کشور در حال پیگیری است.
وی در ادامه افزود: براساس گزارشات دریافتی، در خصوص اغتشاشات اخیر، متهم بلاتکلیف نداریم، البته باید تعریف بلاتکلیف بودن را نیز تشریح کرد و آن اینکه برخی از متهمان اغتشاشات اخیر عنوان می‌
کنند که ما تا به امروز بلاتکلیف هستیم به این معنا است که تاکنون برای آنها رأی قضایی صادر نشده است.معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: فردی که در زندان است باید برای وی قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شود یا به دادگاه بدوی برود، محاکمه شود و سایر اقدامات قضایی؛ لذا از این نوع افراد داریم که تا به امروز نوبت‌شان نرسیده است اما اینکه فردی بلاتکلیف باشد و نداند که قرار است چه اتفاقی در آینده برای وی رخ دهد، نداریم.

نماینده پارلمان یوناناز خجالت مجری شبکه اینترنشنال درآمد
یادآوری جنایت‌های سازمان جاسوسی امریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در شبکه اینترنشنال، ماهیت ضدایرانی این شبکه و مجریان آن را بیش از پیش آشکار کرد. مجری شبکه اینترنشنال، یانیس واروفاکیس، نماینده مجلس یونان را به برنامه خود دعوت کرد تا بتواند از او خوراک تبلیغاتی علیه نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی ایران تهیه کند اما اظهارات این فرد علیه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، خبرنگار این رسانه سعودی را دستپاچه کرد. سیما ثابت در راستای مأموریت همیشگی خود مبنی بر سفیدشویی سیاست‌های رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، از این چهره یونانی پرسید که چرا سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی نیست؟ نماینده پارلمان یونان، در پاسخ، به جای بیان مطالبی که این عنصر رسانه‌ای انتظار آن را داشت، گفت اگر قرار باشد چنین کاری بکنیم، باید رژیم صهیونیستی نیز وارد این لیست شود! یانیس واروفاکیس در ادامه گفت: وقتی به لیست تروریستی می‌‌پردازیم که اشاره کردید، اگر آن لیست کشور اسرائیل را هم شامل بشود، من موافق هستم که سپاه پاسداران را هم در آن لیست بگذاریم، اما اینکه فقط سپاه پاسداران را در آن فهرست بگذاریم و مثلاً CIA را نگذاریم، (سیا به عنوان) نهاد دیگری که جنایت زیادی در ویتنام و عراق و در کشور خود شما (ایران مرتکب شد) و حکومت مصدق را ساقط کرده، لیست خیلی بلندبالایی می‌‌شود.» مجری شبکه اینترنشنال در اینجا سعی کرد گفته‌های این چهره سیاسی را قطع کند که واروفاکیس عربستان را هم اضافه کرد و افزود: اگر ما یک لیست بین‌المللی تروریستی ایجاد کنیم و سپاه را هم داخل آن فهرست بگذاریم، اما رژیم تروریستی اسرائیل را در آن نگذاریم، یا رژیم مشمئزکننده عربستان سعودی که دارد مردم یمن را قتل عامل می‌‌کند، آن را داخل این لیست نگذاریم، آن وقت داریم دلیلی ایجاد می‌‌کنیم که مردم وارد به جریان اعتراضی نشوند!

حضور دوباره آشوبگران اجاره‌ای در زاهدان
ویدئوهای منتشر شده از تجمعات پراکنده روز گذشته زاهدان، نشان دهنده حضور دوباره آشوبگران اجاره‌ای در این شهر است. روز گذشته پس از پایان نمازجمعه مسجد مکی، جمع محدودی از زنان شعارهای ساختارشکنانه سر دادند. این درحالی است که همچون چند هفته اخیر این زنان با گویش فارسی سلیس در این تجمع به شعار دادن می‌پردازند. در هفته‌های گذشته نیز گزارش‌هایی از حضور اغتشاشگران اجاره‌ای، بویژه با گویش و لهجه غیر بلوچ در تجمعات زاهدان مطرح شده بود. به نظر می‌‌رسد این معترضان اجاره‌ای با هدف ارائه یک چهره زنانه از این جریان‌ها در دوره‌های زمانی خاص وارد این شهر می‌‌شوند، امری که می‌‌توان آن را یک پاسخ برنامه‌ریزی شده نسبت به جایگاه اجتماعی زنان در این منطقه ارزیابی کرد.

فقط برای 10 درصد فرار کردید

کاربری در توئیتر نوشت: بنی‌صدر وقتی از کشور فرار کرد و رسید فرانسه، به خبرنگارها گفت که ۹۰ درصد مردم با من هستن و من به زودی برمی‌گردم، یه خبرنگار فرانسوی بهش تیکه انداخت که «پس از ترس ۱۰ درصد در رفتی؟» رونوشت به علی کریمی، حمید فرخ‌نژاد و سایر سلبریتی‌های دوزاری.


بحران آب یک موضوع جدی
طبق آمارها در حال حاضر ۱۱ سد مهم کشور درصد پرشدگی زیر ۲۰ درصد دارند؛ در واقع بیش از ۸۰ درصد ظرفیت مخازن این سدها خالی است. مجموع ذخایر آبی سدهای کشور ۱۸ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب است که این میزان ذخیره آب، نشان‌دهنده میزان پرشدگی ۳۷ درصدی است. همچنین به صورت متوسط ۵۵ درصد از نیاز آبی کشور از طریق سفره‌های زیر زمینی تأمین می‌شود. این حجم از برداشت در چند سال اخیر باعث کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و بروز پدیده فرونشست شده است. هشت استان همدان، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان، فارس و یزد بیش از ۸۰ درصد از منابع آبی مورد نیاز خود را از سفره‌های زیر زمینی تأمین می‌کنند
.

https://shoma-weekly.ir/YfJWtv