گفته می‌شود که...

بازداشت همکار صدای آمریکا در مجمع تشخیص مصلحت نظام!/ پخش بنرهای مشایی/ حمله سایبری به سایت های بسیج/ افزایش حملات تروریستی در آستانه انتخابات/ به خاتمی پیام دادند رد صلاحیت نمی شوی/ عجیبترین مراسم روز مادر و....

بازداشت همکار صدای آمریکا در مجمع تشخیص مصلحت نظام!
 براساس یک خبر موثق واصله، یکی از افراد مرتبط با عناصر مشکوک مقیم آمریکا مرتبط با صدای آمریکا که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئولیت تهیه بولتن و بررسی حوزه رسانه را بر عهده داشت امروز بازداشت شد. به گزارش بولتن نیوز، گرچه پیگیری خبرنگار ما برای بررسی دقیق موضوع تا کنون به نتیجه نرسیده اما شنیده ها حکایت از تبحر وی در خبرسازی و ایجاد موج رسانه ای دارد.

پخش بنرهای مشایی
محمود احمدی‌نژاد که با همراهی اسفندیار رحیم مشایی و تعدادی از وزرا به استان گیلان سفر کرده، در مراسم "حماسه حضور" شرکت کرد.
قبل از آغاز این مراسم به سیاق سایر برنامه‌هایی که با عنوان حماسه حضور با حضور مشایی و احمدی‌نژاد در استان‌های سمنان، خوزستان، اصفهان و آذربایجان شرقی تشکیل شد، پرچم‌های ایران به میهمانان این ویژه‌ برنامه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری داده شد و این در حالیست که اغلب مدعوین این مراسم از دانش‌آموزان دبیرستانی دختر و پسر هستند همچنین تعدادی از کارمندان بخشداری‌های استان گیلان نیز در جمع میهمانان حضور دارند.  ، قبل از حضور احمدی‌نژاد در جمع میهمانان مجری برنامه از آنها خواست تا در جای خود ایستاده و پرچم‌های ایران را همزمان با سرودی که در حال پخش بود تکان دهند.
از نکات قابل توجه این مراسم می‌توان به پخش بنرهایی توسط برخی از مسئولان دولتی با عکس‌های مشایی اشاره کرد که در بنر اول جمله "ما با ولایت زنده‌ایم، تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم" حک شده بود.
همچنین با حضور احمدی‌نژاد و مشایی در این مراسم برخی از عوامل اجرایی به حاضرین توصیه می‌کردند که این بنرها را ایستاده در دستان خود داشته باشند تا نمایان باشد. در این مراسم شعارهایی مانند "احمدی زنده باد، مشایی پاینده باد"، "چپ، راست، کارگزار،‌ علیه اسفندیار" از سوی برخی از حضار سر داده شد.
گفتنی است در این مراسم استاندار گیلان حضور نیافت که عوامل اجرایی این مراسم علت این مسئله را اینگونه اعلام کردند که چند نفر را فرستاده‌ایم تا بررسی کنند که چرا استاندار نیامده است.

«بگم بگم» ندارم
خبرآنلاین: حجت‌الاسلام پورمحمدی، عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در پاسخ به این پرسش که شما چرا بگم بگم راه انداخته‌اید، گفت: اصلاً این طور نیست. اگر بنا باشد کسی اطلاعات درست داشته باشد و حرف بزند، من هستم. بنده هیچگاه از این ظرفیت استفاده نکرده و نخواهم کرد.

جواب بدهند هزینه تبلیغات از کجا آمده؟
فارس: صادق محصولی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه تخریب علیه جبهه پایداری ادامه دارد گفت: فقط درتهران در انتخابات مجلس ده ها میلیارد تومان برای تبلیغات خرج کردند. سوال ما این است که تنها جواب بدهید این مبالغ از کجا هزینه شده است؟

کنایه سنگین روزنامه شریعتمداری به معاون احمدی‌نژاد
معاون رئیس جمهور در سازمان میراث فرهنگی گفته است؛ «به من انگ می‌زنند که متوهم هستم اما، باز هم می‌گویم حکم خود را از امام زمان(عج) گرفته‌ام و احمدی‌نژاد صرفاً آن را ابلاغ کرده است»!

گفتم: ایول!

گفت: ایول به چی؟!

گفتم: ایول به این همه پرروئی!... می‌گویند شخصی ادعای خدایی کرده بود. او را دستگیر کرده و نزد قاضی بردند. قاضی به او گفت؛ می‌دانی که سال گذشته یک نفر ادعای پیغمبری کرد و ما او را اعدام کردیم و یارو که خیلی پررو بود گفت؛ خیلی کار خوبی کردید جناب قاضی! چون من سال گذشته هیچ پیغمبری نفرستاده بودم!

تجمع کارگران مقابل مجلس
شنیده شد که چند نفر از کارگران ساختمانی و کارگران کارخانجات با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت دستمزد خود و همچنین گرانی و تورم موجود اعتراض کردند. این کارگران در آستانه روز کارگر خواستار توجه بیشتر به وضعیت معیشتی کارگران و افزایش حقوق و دستمزد خود در شرایط اقتصادی کنونی شدند

حمله سایبری به سایت های بسیج
شنیده شد که عوامل استکبار این بار از لهستان اقدام به حملات سایبری به وب‌سایت‌های بسیج و در راس آنها، پایگاه اینترنتی بسیج کرده‌اند. مهر نوشت؛ با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات، عوامل استکبار جهانی دور جدیدی از حملات سایبری را به وب سایت‌های بسیج و در راس آنها پایگاه اینترنتی بسیج Basij.ir شروع کرده‌اند. طبق این گزارش، حملات سایبری فوق در قالب یک حمله اینترنتی توزیع شده از آی پی‌های (IP) متعدد مربوط به کشور لهستان می‌باشد که از ابتدای رصد این حملات، اقدامات دفاعی از سوی معاونت فاوای بسیج انجام شده است. این حملات که همچنان ادامه دارد با مانیتورینگ لحظه‌ای، تشکیل تیم‌های اجرایی ویژه و اقدام برای خنثی‌سازی و مقابله با حملات توسط نیروهای سایبری بسیج کنترل و دفع می‌شود.

آقامحسن مسلمان است، دروغ نمی‌گوید
صراط: غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این ‏سوال که محسن هاشمی در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها مطرح کرده بود که کارگزاران از نامزدی ‏جهانگیری حمایت می‌کند، نظر شما در این خصوص چیست، گفت: آقا‌محسن وقتی این حرف را گفتند حتما درست است!‌ آقا محسن مسلمان است، دروغ نمی‌گوید.‏

عجیبترین مرد جهانگرد جهان
یک نویسنده انگلیسی در یک حرکت عجیب سفری به دور دنیا را آغاز کرده است که شاید خیلی ها را با خود همراه کند. او در تمام دنیا به دنبال افرادی می گردد که دقیقا در روز تولد خودش به دنیا آمده اند. "ریچارد دیویس" که در روز اول دسامبر سال 1974(25اذر 1353) به دنیا آمده است به دنبال دوقلوهای تاریخی خود است. او قصد دارد تا حد امکان این افراد را ملاقات کند سپس خاطرات ان ها را وارد کتابش کند. ریچارد از روز اولی که این سفر را آغاز کرده است افراد جالبی را ملاقات کرد که از میان ان ها یک بازیگر در امریکا، یک قهرمان بدنسازی در هلند و یک شهردار در ایتالیا را بیشتر از دیگران دوست دارد. به گفته دیویس این کتاب نه تنها خاطرات را جمع میکند بلکه به عنوان یک تحقیق برای آن است که نشان دهد افرادی که در یک روز به دنیا آمده اند چه مقدار می توانند شبیه به هم باشند.

ادعای عجیب رویترز
عصر ایران: رویترز در خبری مدعی شد که یک دیپلمات برجسته ایرانی مرتبط با اصلاح طلبان ایران در ماه مارس گذشته در تهران بازداشت شده است. رویترز ادعا کرد که این فرد از اعضای برجسته در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک به شمار می رود.

کدام نمایندگان مالیات نمی‌دهند
شنیده شد که چندی پیش خبری با عنوان «آخرین فیش حقوقی‌ یک نماینده مجلس‌ + عکس» منتشر شد که به‌‌رغم استقبال خوب مردم، برخی مخاطبان با ارسال نظراتی گفته بودند چرا نمایندگان مالیات نمی‌دهند؟ باشگاه خبرنگاران با ذکر این مقدمه نوشت؛ در خبر پیشین که فیش حقوقی نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه منتشر شد، این نماینده در پاسخ به این پرسش مخاطبان گفت: من چون جانباز هستم مالیات نمی‌دهم.
در ادامه، موضوع را از حسین طلا نماینده تهران، ری، شمیران و اسلامشهر نیز پیگیری کردیم. رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر‌ و روستا در استان تهران ضمن آنکه آخرین فیش حقوقی خود را نشان داد، گفت: بنده هم چون جانباز هستم کسر مالیات ندارم. بنابراین نمایندگان جانباز کسر مالیات ندارند ولی سایر نمایندگان کسر مالیات دارند.

مشکل ما دو لاخ موی زنان نیست
جهان: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تاثیر مدل عفیفانه و نجیبانه زنان بعد از انقلاب اسلامی در جامعه، گفت: بحث بر سر این نیست که دو لاخ موی زنان بیرون باشد ثلمه‌ای به عالم اسلام وارد می‌شود، بحث بر سر یک وظیفه مهم است.

آرایش کردن دختران دانشجو ظلم است
رسا: حجت الاسلام و المسلمین قرائتی مفسر قرآن، آرایش کردن دختران در دانشگاه را از نظر حقوقی ظلم دانست و گفت: آرایش دختران سبب سلب تمرکز علمی سایر دانشجویان می‌شود.

درآمد بالای یک ولگرد از شغل عجیبش
شنیده شد که لیل سانتوس پورتوریکویی در 8 سال گذشته با درآمد پیدا کردن پول، جواهرات و اشیای دیگر از زیر توری‌های پیاده‌رو زندگی خود را گذرانده است. جام نوشت؛ شاید این شغل پردرآمدی به نظر نرسد ولی باید بگوییم بعضی روزها او بیش از 1000 دلار درآمد دارد. سانتوس 38 ساله در برونکس زندگی می کند اما هر روز هفته را در مناطق پر رفت و آمد نیویورک چرخ می‌زند و با استفاده از نخ دندان، وزنه و چسب موش چیزهای به درد بخور را از زیر توری‌ها بیرون می‌کشد. او بیشتر وقت خود را صرف نگاه کردن به درون سوراخ توری‌های پیاده‌رو می‌کند و چیزهایی مثل پول نقد، جواهرات، گوشی آیفون، آیپد و حتی اسباب بازی را بیرون می‌کشد. لیل سانتوس به طور متوسط روزانه 150 دلار کاسب می‌شود ولی بعضی روزها بیش از 1000 دلار به دست می‌آورد.

افزایش حملات تروریستی در آستانه انتخابات
گزارش خبرگزاری فرانسه حاکی است یک بمب انداز انتحاری خود را هنگام بازگشت محمد ابراهیم جاتوی از کمپین انتخاباتی در ناحیه شیکارپور در استان سند، در حدود ۴۰۰ کیلومتری  شمال شرقی کراچی، در نزدیکی اتومبیل او منفجر کرد. به جاتوی آسیب نرسید، اما دو رهگذر مجروح شدند. روز چهارشنبه همچنین، در یک حمله راکتی در نزدیکی تجمع انتخاباتی حزب محافظه کار جمعیت علمای اسلام درناحیه ای در حدود ۳۶۰ کیلومتری کویته مرکز استان بلوچستان، ۶ نفر مجروح شدند.
مسئولیت حمله را هنوز کسی برعهده نگرفته است، اما یک مقام پلیس گفت ظاهراً سربازانی که برای تامین امنیت تجمع اعزام شده بودند، هدف بودند.در سومین حمله به یک دفتر انتخاباتی در کویته در روز چهارشنبه ۶ نفر، از جمله سه پلیس مجروح شدند.یک مقام محلی گفت دو مرد که سوار موتورسیکلت بودند نارنجکی را به طرف دفتر یک کاندیدای حزب مسلم لیگ به رهبری نواز شریف پرتاب کردند و گریختند.
در حادثه دیگری در ناحیه قبیله ای شمال غربی پاکستان، مردان مسلح ناشناس یک کاندیدای حزب ناسیونالیست قومی وطن را ربودند.خشونت در پاکستان در آستانه برگزاری انتخابات در ۱۱ مه شدت گرفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، از ۱۱ آوریل دست کم ۶۱ تن در حملاتی به سیاستمداران و احزاب سیاسی کشته شده اند

تصادف خودروی همراهان وزیر ارشاد
شنیده شد که تصادف خودروی همراهان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جاده رشت ‌ـ قزوین یک نفر مصدوم داشت. انتخاب نوشت؛ خودروی حامل همراهان سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر جاده رشت‌ـ قزوین تصادف کرد. خودروی همراهان وزیر ارشاد در برخورد با گاردریل حاشیه جاده رشت‌ـ قزوین موجب مصدوم شدن یک نفر از محافظان وزیر شد. مصدوم با یک خودرو به رشت اعزام شد. وزیر ارشاد در مزار پنج شهید گمنام دفاع مقدس رودبار حضور یافت و با شهدا پیمان دوباره بست.

مانع حضور هنرمندان در شورای شهر نشویم
شنیده شد که یکی از حامیان مشایی با اشاره به اینکه هیچ هنرمندی از سوی دولت برای شرکت در انتخابات ترغیب نشده است گفت: «بحث ما این است که نباید هیچ جناح و گروهی به منظور بهره‌برداری سیاسی از قشر هنرمند در جهت خاص استفاده ابزاری کنند. والا تمامی هنرمندان و ورزشکاران می‌توانند در انتخابات حاضر شوند ولی ابتدا باید نگاه‌ها تغییر کند.
چرا که نگاه غلطی درخصوص مسائل شهری وجود دارد که مطبوعات باید آن را اصلاح کنند.» انتخاب نوشت؛ بهمن شریف‌زاده اضافه کرد: «می‌گویند شورای شهر جای افراد غیرمتخصص نیست و چرا هنرمندان می‌آیند.» گفتنی است که «افسانه بایگان» و «امید زندگانی» دو هنرمند مشهور سینما و تلویزیون رسما اعلام کرده‌اند که از سوی دولت در انتخابات اخیر شورا‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

انتقاد یک نماینده‌ مجلس از رسانه‌ ملی
ایسنا: علی باقری نماینده مجلس با انتقاد از صدا و سیما در بحث انتخابات گفت: صدا و سیما از همان اول قانون شکنی کرده و در شرایطی که هنوز مشخص نیست صلاحیت افراد مورد بحث در نامزدی تایید شود به مصادیق انتخابات ورود پیدا کرده است.

هاشمی: ملاحظاتی دارم
افکار: آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی کشور در خصوص درخواست‌های مردمی برای حضورش در انتخابات گفت: با وجودی که ارزش زیادی برای دعوت مردم، قائلم و از صمیم قلب به آن احترام می‌گذارم، اما با توجه به ملاحظاتی که دارم باید با کمک صاحب‌نظران برای آن تدبیری اندیشید.

از رأی رهبری خبر نداریم
حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در اولین اجلاس شوراهای نواحی و مناطق مجالس و افتتاحیه مجتمع فرهنگی - آموزشی محراب، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ مراقب باشید که 4 سال یا 8 سال سرنوشت اجرایی کشور را به دست چه کسی می‌دهید. البته جای نگرانی نیست و کشتی‌بان بیدار است و عنایات و هدایت خداوند هم به موقع انجام می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،وی افزود: بنده که این چند دوره خدمت مقام معظم رهبری بوده‌ام، نمی‌دانستم که ایشان به چه کسی رای داده‌اند و اهل خانه‌شان هم نمی‌دانستند. البته ممکن است کسی حدس بزند اما کسی از دل ایشان خبر ندارد و بارها نیز مقام معظم رهبری فرموده‌اند که بنده یک رای دارم و از آن هم هیچ کسی خبر ندارد.

زمزمه انتصاب مرتضوی در پست جدید
زمزمه‌هایی در سازمان میراث فرهنگی جریان دارد که به موجب آن تکلیف انتصاب مجدد یک رئیس جدید در آن سازمان مشخص می‌شود. به گزارش پارسینه،شنیده شده است که محمدشریف ملک‌زاده به‌عنوان یکی از نیروهای کلیدی در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری فعال می‌شود و به جای وی، براساس آنچه برخی کارکنان سازمان میراث فرهنگی خبر می‌دهند،سعید مرتضوی یکی از متهمان پرونده کهریزک حکم جدیدی از رئیس‌جمهور می‌گیرد و بدین‌ترتیب عهده‌دار ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌شود.همچنین گزینه‌ دیگر مسعود علویان صدر است که انتقاداتی به فعالیت‌های او در حوزه پاسداری از میراث فرهنگی و تاریخی کشور وجود دارد.

مذاکره با آمریکا آرزوی احمدی‌نژاد بود
پرویز سروری رئیس ستاد مرکزی خدمت‌گزاران آبادانی و پیشرفت به فارس گفت: در بحث سیاست خارجی رئیس‌جمهور رسما در سفر نیویورک بحث مذاکره و رابطه با آمریکا را به عنوان یک آرزو مطرح می‌کند. در تمام حوزه‌هایی که دولت نهم حرف‌هایی از موضع اصولگرایان برای گفتن داشت، می‌بینیم که در دولت دهم رنگ می‌بازد.

استفاده ابزاری از ورزش در عرصه سیاست
سعید فائقی معاون سابق سازمان ورزش در باره استفاده ابزاری از ورزش در سیاست و حضور ورزشی‌ها در انتخابات شورای شهر،به زندگی نیوز می‌گوید: «ما کسانی مثل علیرضا دبیر و هادی ساعی را داریم که در چهار سال گذشته تجربه کسب کرده‌اند و می‌توانند مفید باشند اما با اهداف نامشخصی برایشان رقیب می‌تراشند. برای من جالب است که می‌بینم، عزیزی که هنوز در عرصه قهرمانی حضور دارد، به عرصه انتخابات وارد می‌شود.
این فرد که خودش نیامده، تردید نکنید که به سراغش رفته‌اند. بعد که لیست‌ها بیرون بیاید، مشخص می‌شود که ورزشی‌ها در چه لیست‌هایی هستند و متاسفانه خودشان نمی‌دانند که از آنها در اینجا هم استفاده ابزاری می‌شود. من معتقدم که با این رویه، به دموکراسی نامردی می‌کنیم و از احساس و عشق مردم به این قهرمانان، استفاده سیاسی می‌کنیم.»

افشاگری معاون سابق
روح الله احمدزاده‌کرمانی، کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری از مستنداتی سخن گفت که درباره حلقه انحرافی در اختیار دارد و تاکید کرد: احمدی‌نژاد را به شرط پالایش از حلقه انحرافی دوست دارم.وی به دلایل خروج خود از دولت اشاره کرد و گفت: این دلایل هم به علت مسائل داخل و هم خارج از میراث فرهنگی بود.
مباحث میراث فرهنگی مربوط به واگذاری‌های خلاف قانون بود که به باور من نباید اتفاق می‌افتاد و از این جهت تحت فشار بودم.به گزارش جهان نیوز، وی در پاسخ به سوالی دیگر که احمدزاده را منتسب به برخی افراد نزدیک به رئیس‌جمهور می‌دانستند، تاکید کرد: من هیچ نسبت فامیلی با این آقایان ندارم چرا که من یک کارگرزاده بیشتر نیستم.وی از دیگر دلایل خروج خود از دولت گفت و افزود: آنجا که انسان باید ایستادگی کرده و میدان خالی نکند ایستادم که در این اثنا آقای رئیس‌جمهور فکر می‌کرد ذهن من مغشوش شده است و این هم به دلیل سخن‌پراکنی برخی افراد نزد وی بود. احمدزاده تصریح کرد: وقتی دیدم عرصه برایم تنگ شده تصمیم به جدایی از دولت گرفتم که پس از آن سخنگویی دولت را به من پیشنهاد دادند چرا که ترسیدند حال که از دولت رفته‌ام جیغ بکشم و فریاد بزنم.وی از سکوت خود گفت و با ذکر این مطلب که در حال حاضر احساس خطر می‌کنم، عنوان کرد: احساس می‌کنم برخی از دوستان میل به تداوم کارهای خود دارند و می‌خواهم به همین دلیل آرام آرام حرف بزنم و مطمئن باشید به وقتش همه چیز را خواهم گفت.

عده ای با جریان فتنه 88 کاسبی می‌کنند
ایلنا: محمد شریعتمداری یکی از نامزدهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در نشستی با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عده‌ای از جریان فتنه 88 کاسبی می‌کنند.

یاسرهاشمی:مأمور هستم
فارس: یاسر هاشمی در جمع اصلاح طلبان مشهد با بیان اینکه دغدغه پدرم برای حضور در انتخابات سن بالای او نیست، گفت: مأموریت انتقال خواسته‌های عمومی برای حضور پدرم در انتخابات را دارم.

به خاتمی پیام دادند رد صلاحیت نمی شوی
سایت بهار که از رسانه های نزدیک به محمد رضا عارف به شمار می آید نوشته است: ««خبرنگار ما از برخی فعالان سیاسی هر دو طیف کسب اطلاع نموده است که آقای خاتمی حتی اگر تاکنون دغدغه رد صلاحیت را به عنوان یکی از علل نیامدنش مفروض داشته، طی روزهای اخیر به دلیل برخی پیام‌ها مطمئن شده در صورت ورود به صحنه رد صلاحیت نخواهد شد و جنجال و شانتاژ‌های روزهای اخیر رسانه‌های تندروی اصولگرا  مبنی بر حتمی بودن رد صلاحیت نیز دقیقا یک پاتک تبلیغی و حرکتی روبه جلو (البته با اطلاع از واقعیت نداشتن آن)، و به عبارت دقیق‌تر فقط یک فشار سیاسی برای ممانعت از کاندیداتوری او توسط خود ایشان می‌باشد. در عین حال آقای خاتمی مساله تایید صلاحیت و حتی کسب رای و پیروزی در انتخابات را اصل نمی‌داند و تبعات و اثراتش را جمع‌بندی نموده که البته هنوز خود را برای ورود به صحنه قانع نکرده است. در واقع و برخلاف جوسازی و شانتاژهای روزهای اخیر اصولگرایان، خاتمی حتی اگر وارد صحنه نشود (که فعلا همین احتمال قوت دارد) دلیلش خبر کذب «رد صلاحیت» نیست زیرا سیگنال‌هایی خلاف این موضوع را دریافت کرده است، به خصوص اینکه آش این خبر «ردصلاحیت خاتمی» آنقدر شور و بی‌مزه بود که عضو شورای نگهبان را نیز وادار به اظهار نظر نمود و جعلی‌بودنش را تاکید کرد
از سوی دیگر و طبق تازه‌ترین شنیدنی‌های خبرنگار ما در حال حاضر احتمال کاندیداتوری هاشمی نسبت به خاتمی افزایش یافته است؛ ولی قطعی نیست.»»

نجفی: انگیزه نداشتم!
تابناک: محمدعلی نجفی گفت: به دلیل اینکه انگیزه‌های کافی برای ورود به انتخابات نداشتم، از نامزدی در انتخابات منصرف شدم.

نیامدن هاشمی رفسنجانی هم قطعی شد
 حجت الاسلام حسن روحانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه همایش نکوداشت روز زن که در سالن رایزن برگزار شد، در پاسخ به این سئوال که در انتخابات پیش رو آیا به نفع کاندیدایی کنار خواهید رفت یا خیر، اظهار داشت: بنا نیست به نفع کسی کنار بروم. اگر قرار بود کناره‌گیری کنم، اصلاً کاندیدا نمی‌شدم.
به گزارش تسنیم، وی در پاسخ به این سئوال که اگر آقای هاشمی هم کاندیدا شود، به نفعش کنار نمی‌روید، گفت: آقای هاشمی قطعاً در انتخابات آتی کاندیدا نخواهد شد. پیشتر، حجت‌الاسلام محمود دعایی، مدیر مسوول روزنامه اطلاعات، به خبرگزاری ایسنا گفته بود: آقای خاتمی قطعا کاندیدا نمی‌شود و آقای هاشمی را هم بعید می‌دانم.

حضور پدر معنوی طالبان نشانه آزادی است
ایسنا: علی‌اکبر ولایتی از اعضای ائتلاف پیشرفت، در نشست خبری که در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با تاکید بر اینکه همایش‌های بیداری اسلامی کاملا آزاد برگزار می‌شوند،گفت: من در همایش‌ها و اجلاس بین‌المللی متعددی حضور یافتم ولی باید اعتراف کنم نظیر آزادی‌ای که در همایش‌های بیداری اسلامی ایران وجود دارد در سایر کشورها ندیدم و حتی در نشست اخیر صمیع‌الحق پدر معنوی طالبان نیز در این اجلاس حضور داشت و به دفاع از افکار طالبان پرداخت؛ از سوی دیگر تاجیک‌های افغانستان نیز پاسخ او را دادند.

کسی جرأت ندارد
افکار: عبدالحسین روح‌الامینی یکی از شاکیان پرونده کهریزک گفت: در رسانه‌ها خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه من از مصاحبه منع شده‌ام، مگر کسی جرأت دارد من را از مصاحبه منع کند.
روح‌الامینی در خصوص انتشار عکس‌هایی از جانب حیدری‌فر گفت: وی عکسی نشان نداده و فقط مدعی شده و حرفهایی در این زمینه به رسانه‌ها زده، خوشبختانه دادگاه به صورت اساسی وارد بحث شد.

عجیبترین مراسم روز مادر در دنیا
روز مادر استرالیایی ها با یک ملاقات زنانه شکل گرفت. سال 1924وقتی «جانت هیدن» ساکن سیدنی ، به بیمارستانی در نویینتون رفت، بیمارانی را دید که همگی مادرانی بسیار تنها و فراموش شده بودند؛ او برای اینکه آن‌ها را خوشحال کند سعی کرد که از سوی بچه‌های مدرسه‌های اطراف و مراکز تجاری محلی، نیروی پشتیبانی جمع آوری کند تا کمک مالی کافی برای دادن هدیه به تمام آن مادران تنها، فراهم شود. سال به سال میزان کمک جمع آوری شده توسط مراکز تجاری محلی و حتی شهردار بیش تر شد تا جایی که امروزه، در روز مادر، هدیه دادن به مادران بسیار معمول شده‌است.جالب است بدانید مردم استرالیا، معمولاً در روزمادر صبحانه را برای مادر خود به رخت خواب می‌آورند و به طور سنتی در روز مادر به مادرشان گل داوودی را که ویژه فصل پاییز است هدیه می‌دهند.در ژاپن در دوره شووا، روز مادر، زادروز ملکه کوگو مادر امپراتور آکی‌هیتو بود؛ در روز 6 مارس. گرامی داشت روز مادر در سال 1931 زمانی که اتحادیه زنان شاهنشاهی تشکیل شد، مورد بحث قرار گرفت. در سال 1937 اولین جلسه «ستایش مادران» در 8 مه برگزار شد و حدود سال 1949، جامعه ژاپن تصمیم به جشن گرفتن روز مادر در دومین یکشنبه ماه مه گرفت؛ مانند دیگر کشورها. امروزه در روز مادر مردم به یکدیگر انواع گل مانند میخک و رز را به عنوان هدیه می‌دهند.روز مادر در بیشتر کشورهای عربی روز 21 مارس است. اما ماجرای نامگذاری این روز هم جالب است: روزنامه نگاری مصری به نام «مصطفی امین» داستان مادر بیوه‌ای را شنید که تمام زندگی اش را صرف بزرگ کردن پسرش کرد تا روزی که پزشک شد، ازدواج کرد و بدون آنکه یادی از مادرش کند و از او حق شناسی کند او را تنها گذاشت؛ این امر امین را بر آن داشت تا روزی با نام روز مادر را به همه معرفی کند. فکر او ابتدا بوسیله رئیس جمهور وقت جمال عبدالناصر، به سخره گرفته شد ولی پس از آن او کم کم مجبور به پذیرش این روز شد و در نهایت روز مادر برای اولین بار در 21 مارس 1956 جشن گرفته شد. عرب ها در این روز سرودهای سنتی برای مادران می‌خوانند و این رسم در میان همه کشورهای عربی معمول و مشهور است.روز مادر اهالی نیکاراگوئه در حقیقت روز «مادرشوهر» است. در این کشور روز مادر یا «Día de la Madre» از سال‌های اول دهه 1940 در 30 ماه می جشن گرفته می‌شود؛ آن هم به دلیل اینکه رئیس جمهور وقت نیکاراگوئه یعنی «آناستازیو سوموزا گارسیا» روز تولد مادر شوهرش، خانم «کازیمیرا ساکازا» را به عنوان روز مادر در این کشور اعلام کرد.

کدام نمایندگان مالیات نمی‌دهند
شنیده شد که چندی پیش خبری با عنوان «آخرین فیش حقوقی‌ یک نماینده مجلس‌ + عکس» منتشر شد که به‌‌رغم استقبال خوب مردم، برخی مخاطبان با ارسال نظراتی گفته بودند چرا نمایندگان مالیات نمی‌دهند؟ باشگاه خبرنگاران با ذکر این مقدمه نوشت؛ در خبر پیشین که فیش حقوقی نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه منتشر شد، این نماینده در پاسخ به این پرسش مخاطبان گفت: من چون جانباز هستم مالیات نمی‌دهم.
در ادامه، موضوع را از حسین طلا نماینده تهران، ری، شمیران و اسلامشهر نیز پیگیری کردیم. رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر‌ و روستا در استان تهران ضمن آنکه آخرین فیش حقوقی خود را نشان داد، گفت: بنده هم چون جانباز هستم کسر مالیات ندارم. بنابراین نمایندگان جانباز کسر مالیات ندارند ولی سایر نمایندگان کسر مالیات دارند.

https://shoma-weekly.ir/vRP7Jw