گفته می‌شود که...

بازداشت حمید استیلی/ دیدار کروبی‌ با خانواده/ بستری شدن قدیمی‌ترین امام جمعه کشور/ اعتراض اصلاح طلبان به پیامک نوروزی رئیس جمهور/ افشای جنگ نرم جدید آمریکا علیه ایران/حاکم شدن لیبرالیزم دولت هاشمی بر کشور و...

توصیه رهبر انقلاب به مداح مشهور
جهان یکی از مداحان مشهور جناب آقای حاج عباس حیدرزاده در برنامه نینوا که از شبکه رادیو معارف پخش شد خاطره ای را نقل کرد
.

وی گفت: ایام فاطمیه ای در محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیه الله العظمی خامنه ای مد ظله مداحی کردم ؛ اواخر مداحی به حضار در مجلس گفتم حالا همه دستها را بیارن بالا و چند مرتبه صدا بزنند یا زهرا.

بعد از پایان مداحی برای احترام و عرض ادب خدمت مقام معظم رهبری رسیدم، ایشان بعد از احوالپرسی به این مضمون فرمودند: فلانی ما در هیچ کجا نه در منابع شیعه و نه در منابع سنی نداریم که در هنگام بردن نامی غیر از خدا دستان خود را بالا ببرید.از این به بعد این کار را نکنید و به دیگر مداحان هم این مطلب را بگو . وقتی شما این کار را بکنید بهانه به دست دیگران می افتد و می گویند ببینید آنها در کنار نام خدا برای ائمه هم دستان خود را بالا می برند.

اعتراض اصلاح طلبان به پیامک نوروزی رئیس جمهور

«اکبر اعلمی» نماینده اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اجتماعی خود، از «پیامک‌های نوروزی رئیس‌جمهور» انتقاد کرد و نوشت: طبق آمار رسمی اعلام شده، تعداد مشترکان تلفن همراه در کشور هم‌اکنون بالغ بر پنجاه‌وشش میلیون نفر است و اگر پیامک منتسب به رئیس‌جمهور برای همه مشترکان ارسال شده باشد، با احتساب هزینه ارسال هر پیامک پنجاه ریال، قیمت تمام شده ارسال این پیامک‌ها برای همه مشترکان تلفن همراه، رقمی معادل دویست‌وهشتاد میلیون تومان خواهد شد و اگر بخشی از مشترکان تلفن همراه، مشمول دریافت این پیام‌ها شده باشند، هزینه آن کمتر خواهد شد؛ اما از آنجا که روحانی، رئیس‌جمهور ایران محسوب می‌شود، در این صورت، ارسال تبعیض‌آمیز پیام تبریک برای مردم، فاقد وجاهت اخلاقی است.

حمید استیلی بازداشت شد

پس از استعفای رویانیان، حسابرسان وزارت ورزش به بررسی برخی از مسائل مالی این باشگاه پرداختند که در این بین سعید شیرینی دستگیر شد. خراسان در ادامه نوشت: این پیشکسوت سابقه حضور روی نیمکت پرسپولیس را هم دارد.
با کدهایی که در این خبر آمده می توان متوجه شد حمید استیلی فردی است که در این ماجرا و طی روزهای اخیر دستگیر شده و حالا باید جوابگوی مراجع ذیصلاح باشد.

انتقاد موسوی لاری از استقبال خیابانی مردم

«عبدالواحد موسوی‌لاری» وزیر کشور دولت اصلاحات، در گفت‌وگویی با ویژه‌نامه نوروزی «اعتماد» از سفرهای استانی رئیس‌جمهور انتقاد کرد و گفت: برنامه استقبال و بدرقه خیابانی و پشت سر آقای رئیس‌جمهور دویدن مردم، یکی از مواردی بود که آقای روحانی خودش هم به آن انتقاد داشت و بنا بود که اصلاً نباشد؛ اینکه مردم پشت سر آقای روحانی بدوند خیلی قابل‌قبول نبود. وی افزود: اینکه آقای رئیس‌جمهور بنشیند و مثل رئیس دولت سابق بگوید: آقای وزیر! پول از ما، کار از شما؛ بروید این کارها را انجام بدهید، اظهار چنین ادبیاتی از آقای روحانی انتظار نمی‌رفت.»!

آقای موسوی‌لاری به جای انتقاد از استقبال خیابانی مردم، بهتر بود از آقای روحانی بپرسد چرا با وجود انتقادی که به این موضوع داشت، حال که رئیس‌جمهور شده، آن را پذیرفته است؟ در ضمن، اگر در این کار اشکالی وجود دارد، خوب بود آقای لاری آن را بیان می‌کرد و برای آن، جایگزینی هم پیشنهاد می‌داد.

کناره گیری عطریانفر از کارگزاران
یدالله طاهر‌نژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با تسنیم، از خروج محمد عطریانفر از حزب متبوعش خبر داد و گفت: البته وی وقتی از زندان آزاد شد، دیگر فعالیت‌های تشکیلاتی خود را با حزب ادامه نداد. وی همچنین درخصوص عضویت محمد قوچانی در شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، افزود: قوچانی وارد حزب نشده است. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه از ترمیم شورای مرکزی حزب متبوعش خبر داد و اظهار داشت: حزب اعضای 31 نفره شورای مرکزی را ترمیم کرده که دبیرکل آن را اعلام خواهد کرد.


افشای جنگ نرم جدید آمریکا علیه ایران

مرکز سابان وابسته به اندیشکده «بروکینگز» آمریکا، به‌تازگی در گزارش مفصلی، راهکارهای لازم برای براندازی نرم در ایران و حمایت از مخالفان نظام اسلامی را طراحی کرد که «مرکز تحقیقات پیشرفته ضد تروریسم» در پایگاه خود، بخش‌ها و ابعادی از این طرح را منتشر ساخت. مرکز سابان در این گزارش در مطلبی با عنوان «کدام راه به سمت ایران»، گزینه‌های راهبردی جدید آمریکا علیه ایران را بررسی کرده است. این گزارش را شش تن از سیستمن‌های استراتژیست آمریکایی وابسته به انستیتوی بروکینگز مثل: کنت ام پولاک (مدیر مؤسسه سابان)، مارتین ایندیک (سفیر اسبق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی) و... تنظیم کرده‌اند. در فصل ششم این گزارش، بخش‌هایی مرتبط با این «روزهای دانشگاه‌های» ایران اسلامی یافت می‌شود.

«سوزان مالونی» (یکی از آن شش راهبرداندیش مؤسسه سابان) می‌گوید: جمهوری اسلامی همه نوع فاجعه‌ای غیر از «طاعون» را تجربه کرده است: جنگ، ایزوله شدن، بی‌ثباتی، حملات تروریستی، انتقال رهبری، خشکسالی، زلزله‌های بزرگ و... اما ایران به‌خوبی مقاومت و سنگرسازی کرده و امروز بسیار مستحکم است. البته می‌توان در «طیف‌شناسی» حوزه «انقلاب مخملین»، آخرین گزینه از «کلکسیون براندازی آمریکایی»، سه طیف را برای مأموریت‌های «رنگی» و «کف خیابانی» مستعد دانست: 1- اصلاح‌طلبان 2- روشنفکران فعال در حوزه فمینیسم 3 - سازمان دانشجویی و ان‌جی‌اوهای دانشجویی لیبرال.

لیبرالیزم در دولت هاشمی بر کشور حاکم شد
مهندس غرضی در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: بعد از انقلاب گرانی و تورم به کشور فشار می آورد، این اتفاق شاید طبیعی بود و از نظر مردم به حساب می آید. اما این مسئله دلگیری نیروهای انقلاب را به وجود آورده بود. بعد از جنگ و دلار 150 تومان، در دولت آقای هاشمی لیبرالیزم به کشور حاکم شد و پیداست که اتفاقات پشت سر هم رخ داد. من روزهای آخر که خدمت حاج احمدآقا رسیدم دل خوشی از جریان اداره کشور نداشت و غمگین و ناراحت بود. محمد غرضی افزود: من برای ایشان از اینکه چگونه می شود از این مراحل عبور کرد توضیح میدادم. چون عضو کابینه بودم در مورد توسعه و دستاوردهای آن حرف می‌زدم به ایشان می‌گفتم ؛ درست است که این اتفاق‌ها افتاده ولی توسعه هم شکل گرفته است، ولی کفایت نمی کرد.

وضعیت جسمی وخیم ملک عبدالله

یک منبع آمریکایی می‌گوید ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در دیدار هفته گذشته اوباما، با کمک "یک لوله" نفس می‌کشید. به گزارش العالم، وی به هفته نامه المنار چاپ فلسطین گفت: عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی در وضعیت جسمی بسیار وخیم قرار دارد و دچار تشویش ذهنی شده است. وی افزود: شاه سعودی به علت تشویش ذهنی حرف‌های نامفهوم می‌زند و قدرت تمرکز خود را از دست داده است. این دیپلمات آمریکایی با اشاره به ملاقات اخیر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با شاه سعودی در شهر ریاض گفت: ملاقات اوباما با عبدالله بن عبدالعزیز فقط جنبه تشریفاتی و پروتکلی داشت و شاه سعودی در جریان آن حرف‌های بی‌ربط با مسائل مورد بحث می‌زد.

تبلیغات غلط دولت برای انصراف مردم از یارانه نقدی
دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حساب ویژه‌ای روی انصراف مردم از دریافت یارانه باز کرده و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. راه‌اندازی کمپین انصراف از یارانه، اظهارات نامتعارف مسؤولان دولتی مبنی بر اینکه حتی آنهایی هم که احتیاج دارند انصراف دهند، تهدید یارانه‌بگیران و درخواست از مردم برای داشتن رفاه بیشتر با انصراف از دریافت یارانه از جمله اقدامات دولت در روزهای پایانی سال گذشته بود اما با آغاز سال جدید و قبضه کردن زیرنویس‌های تلویزیون، مسؤولان نشان دادند عزم آنها برای افزایش شمار انصرافی‌ها جدی است و به نظر می‌رسد این مساله برای دولت حیثیتی شده است. اکثر برنامه‌های رسانه ملی در ایام نوروز در اختیار سیاست‌های دولت بود و زیرنویس اغلب برنامه‌های تلویزیون به انصراف از یارانه و زندگی بهتر با عدم دریافت یارانه اختصاص داشت. حتی بازیگران سریال «پایتخت3» یکی از پربیننده‌ترین سریال نوروزی هم سیاست‌های یارانه‌ای دولت را تبلیغ می‌کردند و ارسطو (با بازی احمد مهران‌فر) در دیالوگی گفت: «می‌دانی یارانه چیه؟ یارانه پولی است که به فقرا و افراد نیازمند می‌دهند. البته نقی از دریافت یارانه انصراف داده است!» و چو چانگ (بازیگر نقش زن چینی ارسطو با بازی ﻣﻨﮓ ﻫﺎﻥ ﮊﺍﻧﮓ) هم پاسخ می‌دهد: «من از رئیس‌جمهورتان شنیده‌ام که مردم ثروتمند اگر یارانه نگیرند دارو و درمان ارزان‌تر می‌شود

دیدار کروبی‌ با خانواده

در آستانه سال نو مهدی کروبی با خانواده خود دیدار کرد. ایسنا نوشت؛ حسین کروبی، زمان دیدار کروبی با خانواده خود را لحظاتی قبل از تحویل سال عنوان کرد و گفت: من به همراه اعضای خانواده روز پنجشنبه، نیم ساعت قبل از لحظه تحویل سال نزد حاج آقا رسیدیم و به مدت سه ساعت ونیم نیز در منزل ایشان حضور داشتیم. وی در مورد وضعیت جسمانی مهدی کروبی نیز گفت: ایشان هم از لحاظ جسمی و هم ازلحاظ روحی در شرایط مساعدی قرار داشتند. حسین کروبی افزود: در این ملاقات برای نخستین بار هیچ کدام از مامورین در جمع خانواده حضورنداشتند و در طبقه پایین مستقر بودند.

روایت جدیدی از نامه 8 وزیر احمدینژاد به رهبر انقلاب

عبدالرضا مصری نماینده فعلی مجلس و وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در دولت نهم طی گفت‌وگویی با خانه ملت روایت جدیدی از اتفاقات آخرین روزهای دولت دهم را بازگو کرده است. سخنگوی هیأت رئیسه مجلس مهمترین اتفاق دوران وزارت خود را ماجرای نامه 8 وزیر دولت به رهبر معظم انقلاب دانسته و گفته: اتفاق از آنجا آغاز شد که نامه مکتوبی از سوی رهبر معظم انقلاب نسبت به اظهارنظری که درباره معاون اول رئیس‌جمهوری شده بود، صادر شد و ظاهراً قصد اجرا و اجابت این درخواست در دولت وجود نداشت.
از این بابت تعدادی از وزرا طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند اگر فرمان ولی‌فقیه اجرا نشود نمی‌توانیم با این شرایط در دولت فعالیت کنیم، به دلیل اینکه مشروعیت دولت را با تنفیذ رهبر معظم انقلاب می‌دانیم. به گفته مصری این 8 وزیر که به رهبری انقلاب نامه نوشتند عبارت بودند از خود وی، محسنی اژه‌ای، غلامحسین نوذری، محمد جهرمی، محمد حسین صفار هرندی، زاهدی، کامران لنکرانی و سعیدی‌کیا.

مناظره ۸۸، کیفرخواست علیه نظام بود

شنیده شد که علی دارابی گفت: مناظره 88 که مناظره نبود. کیفر‌خواست علیه نظام مقدس و مظلوم جمهوری اسلامی ایران بود. یعنی طرفین برای اثبات خودشان، گذشته، حال و آینده انقلاب را هر کدام به نوعی زیر سوال بردند. مثلث نوشت؛ وی افزود: البته آن موقع من در معاونت سیما نبودم، قائم‌مقام رئیس سازمان بودم. در عین حال که رسانه هم در برابر عملی انجام‌شده قرار گرفته بود که اصلا تصورش را نداشت.

ابتکار عمل روحانی در سال نو

شنیده شد که در آستانه فرا رسیدن سال نو از صبح روز تحویل سال برای هموطنان با عنوان روحانی پیامکی جهت تبریک سال نو ارسال شده است. در متن این پیام آمده است: «نوروز سرشار از شادی و امید را برایتان آرزومندم. حسن روحانی رئیس‌جمهور» یک منبع آگاه با بیان این‌که «این ابتکار عمل از طرف دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به کار رفته است» گفت: این پیامک از سوی رئیس‌جمهور ارسال شده است و ابتکاری است که برای بار اول در کشورمان از سوی یک رئیس‌جمهور برای شادباش به تک‌تک هموطنان رخ داده است. وی تاکید کرد: هیچ یک از اپراتورها وجهی از نهاد ریاست جمهوری بابت هزینه ارسال پیامک دریافت نخواهند کرد و همه آنها به صورت اسپانسر و مجانی این کار را انجام داده و می‌دهند. وی توضیح داد: در موقع دریافت پیام، مشترک، نام روحانی را بالای پیامک، جای شماره تلفن می‌بیند و این اطمینان را به او می‌دهد که این پیامک منبعی موثق دارد.

قدیمی‌ترین امام جمعه کشور بستری شد

شنیده شد که حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی هاشمی قدیمی ترین امام جمعه کشور روز سیزدهم فروردین به‌علت عارضه سکته مغزی بستری شد. صفا نوشت، هاشمی مسن ترین و قدیمی ترین امام جمعه در قید حیات کشور است که در اولین سال‌های پس از پیروزی انقلاب؛ با حکم امام راحل (ره) به امامت جمعه منطقه خفر فارس منصوب شد و هم اکنون نیز امامت جمعه شهر خاوران را عهده‌دار هستند. وی به‌علت عارضه سکته مغزی روز سیزدهم فروردین ماه به بیمارستان جهرم منتقل و بستری شده است. هاشمی هم اکنون در بخش سی سی یو شماره یک بیمارستان مذکور بستری است و حال عمومی وی رو به بهبود است.

نامه خصمانه 29 نماینده کنگره آمریکا به اوباما

شنیده شد که 29 نماینده کنگره در اقدامی خصمانه و در راستای کارشکنی در رسیدن به توافق جامع، در نامه‌ای از باراک اوباما خواستند به حمید ابوطالبی اجازه ورود به آمریکا داده نشود. باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، ۲۹ نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا در اقدامی خصمانه و در راستای کارشکنی در رسیدن به توافق جامع، در نامه‌ای به باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور از او خواستند به حمید ابوطالبی اجازه ورود به خاک آمریکا را ندهد. این سناتورها در نامه خود نوشته‌اند که دولت ایالات متحده نباید به این فرد اجازه ورود بدهد. پیش از این وزارت خارجه آمریکا از معرفی حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل، ابراز نگرانی کرده بود.

ارزشیابی اموال بابک زنجانی برای مصادره

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ارزشیابی اموال بابک زنجانی توسط قوه قضائیه خبر داد.
سید حسین دهدشتی در گفت‌وگو با مهر گفت: اموال و دارایی‌های زنجانی توسط قوه قضائیه ارزشیابی شده و زنجانی نیز به قوه قضائیه ضمانت داده تا اوایل سال 93 بدهی خود را به وزارت نفت بپردازد، در صورت پرداخت نشدن بدهی در تاریخ تعیین شده اموال وی مصادره خواهد شد.

ادامه گفت‌وگوهای کارشناسی

دومین روز مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافق‌نامه ژنو، دیروز در شهر وین، پایتخت اتریش برگزار شد و این مذاکرات سه روزه، امروز پایان می‌یابد.
به گزارش فارس ، پس از پایان این مذاکرات کارشناسی، قرار است سومین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره گام پایانی به مدت دو روز از روز سه‌شنبه، به ریاست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار شود.
ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به این مذاکرات گفت: طرفین احتمالا بعد از دور تازه مذاکرات هسته‌ای، به مرحله پیش‌نویس توافق نزدیک‌تر می‌شوند.

خرید خودروی خارجی، ممنوع!

شنیده شد که وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی مکلف به مستند سازی اموال غیرمنقول در اختیار خود در سال جاری شدند. انتخاب نوشت، وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی مکلفند نسبت به مستند سازی اموال غیرمنقول در اختیار خود برای صدور اسناد مالکیت تک برگی به نام دولت ایران با نمایندگی وزارتخانه یا موسسه مربوط طبق مقررات اقدام کنند. در عین حال وزارتخانه یا موسسه مربوطه باید اصل اسناد مالکیت را به خزانه اسناد مالکیت اموال غیرمنقول دولت (وزارت امور اقتصاد و دارایی) تحویل دهند. این در حالی است که در حوزه خرید و فروش‌های املاک دولتی در سال 93 خرید خودروهای سواری خارجی توسط دولت ممنوع شده و خرید خودروهای داخلی از سوی شرکت‌های دولتی نیز تنها از محل منابع حاصل از فروش خودروهای مازاد یا اسقاطی و وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی حداکثر به تعداد خروج خودروهای سواری و با رعایت مقررات مجاز است. بنا بر تاکید ماده (28) ضوابط اجرایی بودجه سال جاری موارد استثنا در خرید خودرو توسط دولت باید با تایید هیات وزیران انجام شود.

واکنش به اظهارات روز گذشته خطیب نماز جمعه تهران

خبر رسیده که یک مقام نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در واکنش به اظهارات روز گذشته خطیب نماز جمعه تهران درباره توافق ژنو گفت: «چنانچه هر یک از مقامات کشور ابهامی درخصوص توافق ژنو داشته باشند قبل از طرح آن در تریبون‌های رسمی می‌توانند از تیم مذاکره‌کننده که همواره آماده پاسخگویی است، سؤال کنند
وی در گفت‌وگو با ایرنا درخصوص درج این بند در توافق ژنو که «تا وقتی درباره همه چیز توافق نشود درباره هیچ چیز توافق نشده است» و انتقاد آیت‌الله موحدی کرمانی به این بند در خطبههای نماز جمعه دیروز تهران اظهار داشت: این یک بند معمولی و استاندارد در تمامی مذاکرات پیچیده‌ای است که موضوعات مختلفی در دستور کار آن‌ها قرار دارد.
این مقام نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تأکید کرد: «این اصل به نفع هر دو طرف در طول مذاکره است، به عنوان مثال تعهداتی که ایران در گام اول پذیرفته منوط به کسب توافق در گام نهایی است وگرنه مذاکرات متوقف خواهد شد و با توجه به اصل «همه یا هیچ» طرف مقابل نمی‌تواند خواستار تداوم تعهدات ایران شود.

یونسی: دستیار ویژه مهم‌تر از وزارت است

شنیده شد که دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی درباره سمت خود در دولت تدبیر و امید بیان کرد: عنوان «دستیار ویژه» قبلا در ایران وجود نداشته است و بنابراین تعریف مشخص و دقیقی ندارد. علی یونسی افزود: عنوان دستیار در همه جای دنیا به این معناست که رئیس‌جمهوری در مواردی که فرصت ندارد یا به هر دلیلی امکان ورود به عرصه‌ای را پیدا نمی‌کند دستیاری را منصوب می‌کند تا او کارها را پیش ببرد. بنابراین به نظر من دستیار ویژه رئیس‌جمهور کاری مهم‌تر از وزارت است. دستیار ویژه رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که دستیار ویژه رئیس‌جمهور نوعی نیابت از رئیس‌جمهوری است یا به تعبیری دیگر ریاست بر وزیران نیز معنا می‌شود، گفت: بله معنایش همین است. وی اضافه کرده است: دستیار ویژه رئیس‌جمهور رأساً اختیار ویژه‌ای ندارد و اختیار او به نیابت از اختیارات رئیس‌جمهوری است و ما پیگیر اجرایی شدن مطالبات، خواسته‌ها و قول‌های رئیس‌جمهوری هستیم و خارج از وعده‌های آقای روحانی نه چیزی می‌خواهیم و نه کاری انجام می‌دهیم.

پیش‌بینی مطهری از ترکیب مجلس دهم

شنیدیم که علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است؛ 24خرداد 92 را می‌توان روز اصلاح مسیر انقلاب یا روز به بار نشستن تلاش‌های مصلحان واقعی جامعه و منتقدان دلسوز دانست.
او در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» منظور خود از مصادیق مصلحان واقعی را کسانی میداند که دلشان برای انقلاب می‌سوزد، «مثل آقای هاشمی رفسنجانی و آقای ناطق نوری». به گفته این نماینده مجلس، اصول‌گرایان تندرو به موضوع اختلاف میان روحانی با اصلاحطلبان دامن می‌زنند و دوست دارند این اتفاق بیفتد. وی درباره ترکیب مجلس دهم گفت: برای پیش‌بینی زود است. این موضوع به مسائل مختلفی مانند عملکرد دولت بستگی دارد. اگر دولت در مدت دو سال باقی‌مانده تا انتخابات مجلس عملکرد خوبی داشته باشد و رضایت مردم را جلب کند طبعاً مردم بیشتر به هواداران گفتمان دولت رأی خواهند داد. همچنین ترکیب مجلس دهم به نوع رفتار شورای نگهبان بستگی دارد. اگر افراد مؤثر جریان اصلاحات یا مستقل را حذف کنند، مجلس خوبی نخواهیم داشت. قاعدتاً مجلس آینده افراد حر و آزاده بیشتری خواهد داشت. مطهری در پاسخ به این سؤال که به نظرتان مانند گذشته رد صلاحیت‌های گسترده اتفاق می‌افتد؟ گفته است: به نظرم این اتفاق می‌افتد در مجموع ترکیبی با اکثریت اصول‌گرا و اقلیت قوی اصلاح‌طلب و مستقل ایجاد خواهد شد.

حذف وزیر صنعت از یک کمیسیون دولت

در یکی از آخرین مصوبات سال گذشته هیئت دولت که توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده است به استناد اصل 138 قانون اساسی، عضویت وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک لغو شود.

حامی دولت:روحانی باید از مردم عذرخواهی کند

انصاف نیوز: بهروز شجاعی از حامیان حسن روحانی در یادداشتی درباره ی آزادی مرزبانان نوشت: سرانجام مرزبانان به وطن بازگشتند، از این رخداد مبارک، خوشحالم و افسوس می خورم که رویای زنده ماندن جمشید دانایی فر به حقیقت مبدل نشد، اما در این میان چند نکته به نظرم مهم می آید.

۱دولت تدبیر و امید بدون شک در به گروگان گرفتن این پنج مرزبان، به درازا انجامیدن گروگانگیری و شهادت دانایی فر مقصر است. آن طور که از شواهد امر مشخص است دولت آنطور که باید و شاید این گروگانگیری را جدی نگرفت و همه امکانات و ظرفیت‌های خود را برای آزادی این پنج فرزند ایران زمین بسیج نکرد، آزادی این پنج نفر نیازمند یک کار دقیق دیپلماتیک و اطلاعاتی بود و کم از مذاکرات ژنو نبود اما تلاش های صورت گرفته بیشتر بر روی دوش یک وزارتخانه بود. دولت و شخص رییس جمهور باید از ملت ایران و به ویژه خانواده ای این عزیزان عذرخواهی کند.

طی مسیری 500 ساله در 35 سال

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در یادواره شهدای کرمان گفت: انقلاب اسلامی ما در 35 سال گذشته مسیری پانصد ساله را طی کرد و توانست جهان اسلام را متحول کند.به گزارش نسیم، او تاکید کرد: دشمنان گمان کرده‌اند ایران مانند افغانستان و پاکستان است، اما غافل از این هستند که این کشور با اتکا به اراده مردم قادر به انجام هر کاری است.

تکذیب اغتشاش در سخنرانی هاشمی

ادعای برخی محافل تندرو مبنی بر برکناری فرماندار بندرلنگه به دلیل اغتشاش در سخنرانی آیتالله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کیش تکذیب شد. «مسعود پاکزاد» سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی هفته اول عید در محافل عمومی این جزیره سخنرانی نداشته است، برکناری فرماندار بندرلنگه را «به دلیل برخی تخلفات» و «رفتارهای خارج از قاعده و قانون» دانست.

صدور مجوز ویژه برای آبرسانی به بشاگرد

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی، مقرر شده مبلغ 15 میلیارد تومان به صورت تملک دارایی های سرمایه ای از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، برای تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی شهرستان بشاگرد در اختیار استانداری هرمزگان قرار بگیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

حامی سرسخت احمدی نژاد فرماندار دولت روحانی شد!

سایت روز نو نوشت :یکی از حامیان سرسخت احمدی نژاد و از فعالان ستاد جلیلی اخیرا از سوی استاندار کرمانشاه بعنوان فرماندار قصرشیرین منصوب شده است.

افشین رضایی که دارای لیسانس دامپروری و به لحاظ مخالفت با ایت الله هاشمی و اصلاح طلبان در دولت قبل مورد عنایت ویژه مدیران دولت احمدی نژاد بود تا جاییکه برای این خدماتش مورد ارتقا در وزارت کشور قرار گرفت و به ریاست تعاونی مصرف کارکنان وزارت کشور رسید و در مدت کوتاه ریاستش در تعاونی باعث نارضایتی کارکنان گردیده تا حدی که مجبور شدند وی را به علت نا کارآمدی کنار بگذارند .

انتصاب رضایی در فرمانداری قصرشیرین انهم از طرف استانداری که داعیه اصلاح طلبی دارد موجبات شگفتی را در میان حامیان دولت تدبیر و امیدایجاد کرده است چرا که چنین تصور می شد که با آغاز به کار دولت تدبیر و امید دیگر افرادیکه که مخالف فکری دکتر روحانی و آیت الله هاشمی هستند جایی در دولت نخواهند داشت اما متاسفانه استاندار کرمانشاه با فشار نماینده قصرشیرین اقدام به انتصاب این فرد در فرمانداری کرده است.

اخبار کوتاه:

*ویلیام برنگام خبرنگار شبکه تلویزیونی PBS آمریکا که اخیرا به مدت دو هفته به ایران سفر کرده است، در مصاحبه با این شبکه از نتایج مشاهدات خود درباره ایران گفت: هیچ نشانی از تحریم «فلج‌کننده» در ایران وجود ندارد.

*مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با پیگیری های انجام شده تاکنون 350 قطعه از الواح هخامنشی که برای انجام کارهای مطالعاتی به موسسه شرق شناسی آمریکا ارسال شده بود، به ایران بازگردانده شده است.

*علی لاریجانی رئیس مجلس در مصاحبه‌ای گفته است: اگر به تبلیغات غرب کاملاً توجه کنیم، متوجه می شویم که آنها حرفشان این است که ما به ایران فشار آوردیم و تحریم کردیم و ایران پای میز مذاکره نشست. تلقی اشتباهی است که آنها دارند، اما وقتی درون کشور مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد، آنها سوءاستفاده می کنند. وی افزود: همین سبد کالا را دیدیم کمی بی دقتی شد و صف به وجود آمد، چقدر آنها سوءاستفاده کردند که حتی یکی از مسوولان کم فکر آمریکایی در صحبتهایش این را مطرح کرد.

*روزنامه روندوگ سینمون که ارگان رسمی تنها حزب کره شمالی است، عکس رنگی بزرگی را از کیم جونگ اون منتشر کرد که او را در حال پیاده شدن از هواپیما در سامجیون نزدیک مرز چین، نشان می دهد. این عکس جدید از رهبر کره شمالی که در حال پیاده شدن از هواپیماست، این گونه القا می کند که او ترس پدر خود را از پرواز به ارث نبرده است.

*برای نخستین بار در انتخابات محلی که بتازگی در ترکیه برگزار شد، چهار بانوی محجبه ریاست شهرداری های مناطق مختلف در این کشور را عهده دار شدند.

* دادگاه آمریکا، اسکار رامیرو اورتگا هرناندزرا که در سال 2011 میلادی، دستکم هشت گلوله به ساختمان کاخ سفید در واشنگتن شلیک کرده بود، به تحمل 25 سال زندان محکوم کرد. وی به تلاش برای ترور «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، متهم شده بود.

* خبرها حاکی است که ٢٦ اثر نقاشی، نقاشی خط و مجسمه هنرمندان ایرانی در شانزدهمین حراج کریستی دوبی در مجموع به مبلغ دو میلیون و ٤١٨ هزار دلار به فروش رسید.

* بر اساس ضوابط اجرایی قانون بودجه 1393، در سال جاری بکارگیری افراد جدید به هر شکلی توسط آموزش و پرورش استانها ممنوع شده است.

*میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر عدم اعتراض فرمانداری به افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها، گفت: تاکنون در خصوص افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌ تاکسی‌ها که مصوب شورای شهر تهران است، فرمانداری اعتراضی ارایه نداده و در فرصت قانونی هم که می‌توانست اعتراض کند، اعتراضی اعلام نکرده است؛ طبیعتاً ارایه نکردن اعتراض به نشانه موافقت فرمانداری است.

* مردم روسیه، تحریم‌های آمریکا علیه کشورشان را با ابتکارهای جالبی به تمسخر گرفته‌اند. مدیر یک رستوران زنجیره‌ای با نصب کردن دست نوشته‌ای بر ورودی شعبه‌های رستوران خود در مسکو نوشت: "در این مکان به اوباما رئیس‌جمهور آمریکا 95 درصد تخفیف داده می‌شود" وی می‌گوید اینکه مقامات آمریکائی بعد از شکست تحریم‌های 30 ساله‌شان علیه ایران هنوز نفهمیده‌اند تحریم هایشان راه به جائی نخواهد برد قابل ترحم به نظر می‌رسند.

https://shoma-weekly.ir/YjT0I5