گفته می‌شود که...

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی/سخنرانی وزیر امور خارجه در اولین سفر خارجی/ترکیه، طالبان را به رسمیت می‌شناسد/قیمت پایه ساخت مسکن ملی ۴.۲ میلیون تومان شد/ارزآوری خودروی ترکیه ۴.۵ برابر نفت ایران/تشکیل پرونده ویژه حقوق‌های نجومی در کمیسیون اصل ۹۰ و ۰۰۰

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی

خبرگزاری فرانس ۲۴ با بازنشر بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سیاست‌های دولت آمریکا نوشت: «در پشت پرده سیاست خارجی آمریکا، گرگی درنده است که گاهی به شکل یک روباه حیله‌گر درمی‌آید». شبکه هندی ان. دی. تی وی نیز به نقل از مقام معظم رهبری و با ذکر منبع پایگاه رسمی اینترنتی ایشان، نوشت: «دولت فعلی آمریکا هیچ فرقی با دولت قبلی آن ندارد؛ چون آنچه از ایران در زمینه مسئله هسته‌ای می‌خواهد، در گفتار متفاوت است اما درواقع همان خواسته‌های ترامپ را دارد. روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز این بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست و بدعهدی آمریکا در قبال برجام را از قول رهبر معظم انقلاب منعکس کرد. شبکه قطری الجزیره نیز نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای از رفتار «بی‌شرمانه» آمریکا درباره توافق هسته‌ای شدیداً انتقاد کرده و گفت، رفتار دولت آمریکا طوری است که انگار ایران توافق را ترک کرده است، درحالی‌که خود آمریکا به‌طور یک‌جانبه در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌های سختی را علیه ایران اعمال کرد». خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در گزارشی دراین‌باره نوشت: «رهبر ایران بر اهمیت سیاست خارجی تأکید کرده و ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی را موردتوجه قرار دادند. ایشان تأکید کردند که توسعه تجارت خارجی با کشورهای بسیاری در جهان و به‌طور عمده ۱۵ کشور همسایه ضرورت دارد».
ارزآوری خودروی ترکیه
۴.۵ برابر نفت ایران

درآمد صادراتی خودروسازان ترکیه تقریبا به ۹۰۰ برابر درآمد صادراتی خودروسازان ایرانی و ۵/۴ برابر درآمد نفتی ایران رسید. خبرگزاری آناتولی ترکیه خبر داد که خودروسازان این کشور ظرف هفت ماه حدود ۵/۵ میلیارد دلار خودرو به بازار جهانی صادر کردند.
تشکیل پرونده ویژه حقوق‌های نجومی در کمیسیون اصل
۹۰

نایب‌ رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده ویژه حقوق‌های نجومی در ادارات دولتی به ویژه مؤسسات مالی در کمیسیون متبوعش تشکیل شده است.حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نایب‌ رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر، نوشت: پرونده ویژه حقوق‌های نجومی در ادارات دولتی به‌ویژه مؤسسات مالی در کمیسیون اصل نود تشکیل شده است.وی با بیان اینکه بخش‌ زیادی از ارقام نجومی به خزانه کشور برگشت داده شده است،تاکید کرد: ضمناً مردم عزیز اگر اطلاعاتی از دریافت‌های نجومی مسئولان در اختیار داشتند، می‌توانند به کمیسیون اصل ۹۰ ارسال کنند.

پیام توییتری نخستوزیر امارات درباره دیدار با امیرعبداللهیان

«محمدبنراشد آلمکتوم» در توئیتی نوشت: «امروز در حاشیه نشست بغداد، با وزیر خارجه جدید ایران دیدار کردم. برای وی در مسئولیت جدیدش در توسعه روابط مثبت با کشورهای هم‌جوار و تقویت روابط بر اساس حکمت و منافع ملت‌ها، آرزوی موفقیت می‌کنم و درود همیشگی بر مردم ایران که همسایه و دوست هستند».
قیمت پایه ساخت مسکن ملی
۴.۲ میلیون تومان شد

معاون بنیاد مسکن از افزایش ۷۸ درصدی قیمت پایه ساخت واحد‌های طرح ملی مسکن خبر داد و اعلام کرد:قیمت پایه ساخت مسکن ملی ۲/۴ میلیون تومان است.
ترکیه، طالبان را به رسمیت می‌شناسد

پایگاه انگلیسی میدل‌ایست‌آی گزارش داد: «بر اساس پیش‌نویس توافق ترکیه با طالبان، قرار است ترکیه و قطر به‌صورت مشترک فرودگاه بین‌المللی کابل را مدیریت کنند. همچنین بر اساس این توافق، ترکیه طالبان را به‌عنوان دولت مشروع افغانستان به رسمیت می‌شناسد».

سخنرانی وزیر امور خارجه در اولین سفر خارجی

«حسین امیر عبداللهیان» در نشست بغداد گفت: «جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهای منطقه بود که عراق جدید را به رسمیت شناخت و با حمایت از روندهای سیاسی در این کشور، تبادلات سیاسی، اقتصادی و تجاری خود را با آن توسعه بخشید. عراق جدید رهاشده از تروریسم، امروز نیازمند بازسازی و تقویت داخلی و گسترش و توسعه همکاری‌ها در منطقه است. تبادلات تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به بیش از ۱۲ میلیارد دلار رسیده است. وجود ۸ گذرگاه رسمی فعال میان دو کشور و استمرار تبادلات تجاری در این گذرگاه‌ها حتی باوجود شیوع کرونا، نشان از درهم تنیدگی اقتصادی دو کشور دارد. دولت آمریکا در عراق دست به جنایتی بزرگ زد و دو مبارز جبهه ضد تروریسم تکفیری - شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس - را به شهادت رساند. آن‌ها نه‌تنها برای مردمان این منطقه صلح و امنیت به بار نیاوردند، بلکه عامل اصلی ناامنی بوده و این موضوع در بسیاری از کشورهای منطقه به‌وضوح قابل‌مشاهده است. امنیت جز از طریق اعتماد متقابل کشورهای منطقه به یکدیگر و عدم‌مداخله کشورهای بیگانه محقق نخواهد شد. آنچه امروزه بیش‌ازپیش به آن نیازمندیم، «امنیت پایدار منطقه‌ای» با مشارکت کشورهای منطقه است».

بازتاب‌های رسانه‌ای به سخنان وزیر امور خارجه در نشست بغداد

کاربران شبکه‌های اجتماعی و تحلیلگران رسانه‌ای عراقی سخنرانی عربی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست دیروز بغداد را حاوی پیام‌هایی برای طرف‌های حاضر در اجلاس دانستند. به باور این ناظران، سخنرانی عربی امیرعبداللهیان تأثیر مثبتی بر فضای تفاهم بیشتر منطقه‌ای بین ایران و سایر کشورها خواهد گذاشت. شبکه‌های تلویزیونی پوشش دهنده اجلاس بارها در هنگام سخنرانی عبداللهیان، چهره «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب، «ملک عبدالله» شاه اردن، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و تعدادی از مقام‌های عرب‌زبان حاضر را نشان داد که با دقت به سخنان وزیر امور خارجه کشورمان گوش می‌دادند. اکثر رسانه‌های عراقی بر این بخش از سخنان امیرعبداللهیان تأکید کردند که «امنیتی جز از طریق اعتماد متقابل بین کشورهای منطقه میسر نمی‌شود و تهران از نقش عراق در ترویج زبان گفت‌وگو حمایت می‌کند». برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند که وزیر خارجه ایران «به زبان عربی سخن گفت و آمریکا را بیگانه‌ای خواند که جایی در منطقه ندارد». او اسباب مشکلات منطقه را وجود نیروهای بیگانه دانست و تأکید کرد تا آمریکا و بیگانگان از منطقه بیرون نروند، منطقه روی آرامش نمی‌بیند.
پایان مأموریت با التماس از طالبان

«مکس آبرامز» تحلیلگر ارشد آمریکایی که سابقه فعالیت در مرکز امنیت سایبری و داخلی اندیشکده «شورای روابط خارجی» را دارد، در پیامی توییتری درباره موضع دولت جو بایدن در قبال افغانستان اظهارنظر کرد. وی که بارها از سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ‌طلبانه آمریکا در سوریه، عراق، افغانستان و دیگر مناطق انتقاد کرده است، در پیام جدیدش نوشت: «کارزار (جنگ در) افغانستان ۲۰ سال پیش با درخواست آمریکا از طالبان برای تحویل بن‌لادن آغاز شد. این کارزار در حالی رو به پایان است که آمریکا از طالبان التماس می‌کند تا به ما در خروج از کشورشان کمک کنند و از ما در برابر تروریست‌های بدتر (داعش) دفاع کنند».
انگشتر شهید سلیمانی ثبت ملی شد

ثبت ملی انگشتر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی (ره) محفوظ نزد همسر شهید، به استاندار تهران ابلاغ شد.در نامه‌ای که علی اصغر مونسان وزیر سابق وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به محسنی بندپی استاندار تهران نوشته آمده است: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ مجلس شورای ملی و نظام نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۱۱ هیأت وزرا بند «ج» از ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب بهمن ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم از ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی ماده ۲۲ آئین نامه حفاظت از میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۸۱ شورای امنیت کشور فصل دوم آئین نامه مدیریت ساماندهی و نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول مجاز مصوب ۱۳۸۴ هیأت وزیران مراتب ثبت اثر منقول فرهنگی تاریخی به شرح زیر است:«انگشتری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی (ره) محفوظ نزد همسر شهید شماره ثبت ۱۹۹۸ مورخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ پس از تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اعلام می‌شود.
تأیید طرح «جهش تولید مسکن» از سوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: «طرح جهش تولید مسکن که در مراحل قبل با ابهامات و اشکالاتی از طرف شورای نگهبان مواجه شده بود، پس از انجام اصلاحات در مجلس و بررسی مجدد در شورا، مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد. امیدوارم اجرای این قانون به ایجاد رونق و جهش در این صنعت پیشران و رفع یکی از دغدغه‌های مردم منجر شود». بر اساس این طرح، سالیانه یک‌میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد.
قطعی برق در زمستان قطعی است

تجربه قطعی برق زمستان ۹۹ موید این موضوع است که این پدیده ممکن است در سال ۱۴۰۰ نیز تکرار شود. رجبی مشهدی، سخنگوی سابق صنعت برق در بیان محتمل بودن خاموشی‌های زمستان گفت: «بر اساس برآورد‌های ما در فصل زمستان حدود ۲۳۰ میلیون متر مکعب سوخت معادل به منظور تولید برق نیاز داریم، اما چیزی که در فصل زمستان تحویل می‌گیریم، کمتر از ۱۰۰ میلیون متر مکعب است، بنابراین پدیده قطعی برق فصل زمستان ناشی از کمبود سوخت بحث بسیار جدی است
رئیس کمیسیون امنیت ملی: مذاکرات ایران و
۱+۴ با پلتفرم جدید انجام می شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ با پلتفرم جدید انجام می شود.وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ادامه مذاکرات ایران و 1+4 گفت: ایران در مذاکرات روش های مختلفی را امتحان کرده است پیش از اینکه نوع و تیم مذاکره کننده مشخص شود باید جایگاه مذاکره برای ما مشخص شود.وی درباره اینکه دور آتی مذاکرات از سوی وزارت امورخارجه یا شورای عالی امنیت ملی دنبال خواهد شد، ادامه داد: باید مشخص شود در دولت آقای رییسی جایگاه مذاکره کجاست که پس از این موضوع تیم مذاکره کننده هسته ای مشخص می شود.نماینده ارومیه در مجلس با تاکید براینکه در دولت آقای روحانی آقای عراقچی 6 دور مذاکرات در وین داشت که دستاورد ویژه ای برای کشورمان نداشت، افزود: باید چهارچوب و پلتفرم جدیدی برای مذاکرات آتی از سوی ایران تعریف شود که قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

حضور خودروسازی ایران در بازار روسیه

سفیر کشورمان در روسیه با توجه به حضور خودروهای ایرانی در نمایشگاه مسکو، گفت: «سه خودروی عرضه شده، قابلیت عرضه به بازارهای جهانی، خصوصاً بازار روسیه را دارند. این زمینه فراهم هست که شرکت‌های ایرانی هم در زمینه عرضه محصولات، هم قطعه‌سازی و هم تولید مشترک در بازار روسیه حضور داشته باشند». جلالی افزود: «خودروسازی ما می‌تواند با تطابق خود با بازار روسیه و حضور مستمر و ارائه خدمات پس از فروش در تقویت روابط اقتصادی و ارزآوری برای کشورمان مؤثر باشد».
ترور ژنرال سلیمانی امنیت آمریکا را کمتر کرد

نماینده آمریکا در امور ایران در سخنانی تاکید کرد ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، امنیت آمریکا را کمتر کرده است. شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشت «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران گفت ترور ژنرال سلیمانی امنیت آمریکا را کمتر کرده است. به نقل از المیادین، وی در ادامه سخنانش افزود: «ترور [سردار]سلیمانی، جهان را نیز در برابر ایران درمانده‌تر کرده است». رابرت مالی ماه پیش نیز در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی درباره اقدام دولت ترامپ در ترور سردار سلیمانی گفته بود: موضوع سر این نیست که درباره ترور قاسم سلیمانی قضاوتی بکنیم و به نظرم همه ما می‌توانیم سر این موضوع با هم توافق داشته باشیم، اما موضوع بر سر این است که کشتن او آیا آمریکا را امن‌تر کرد یا نکرد؟ به نظر من مساله کاملا روشن است، چرا که این کار باعث ایجاد مشکلات بیشتر شد و باعث کم کردن تنش‌ها نشد.
اشتباه در تزریق واکسن خبرنگاران سلامت؟

واکسیناسیون خبرنگاران حوزه سلامت، روز پنجشنبه (۷ مردادماه) با واکسن پاستوکووک آغاز و بر همین اساس مقرر شد تا تزریق دُز دوم این واکسن نیز ۲۸ روز بعد انجام شود؛ اتفاقی که با یک روز تاخیر صورت گرفت و با یک اشتباه همراه شد و بجای واکسن دُز دوم، واکسن یادآور تزریق شد! بر اساس اعلام قبلی مسوولان وزارت بهداشت، جمعی از خبرنگاران حوزه سلامت از ساعت ۱۰ صبح روز ششم شهریور به محل منتخب تزریق - مرکز اورژانس غرب تهران -مراجعه کردند و پس از تاخیری بیش از یک ساعته روند واکسیناسیون آنها آغاز شد. درحالی که دُز اول واکسن خبرنگاران "پاستوکووک" (تولید مشترک ایران و کوبا) تزریق شده بود، قاعدتا برای دُز دوم نیز می بایست واکسن پاستوکووک یا مشابه کوبایی آن (سوبرانا ۲) تزریق می شد. اما پس از تزریق واکسن به جمعی از آنها، خبرنگاری با مشاهده پوکه ویال واکسن متوجه شد واکسن تزریق شده ، به اشتباه نوع «سوبرانا پلاس» یا دُز یادآور است و در این میان دُز دوم به آنها تزریق نشد. البته با پیگیری این موضوع از سوی خبرنگاران، جهانپور که این موضوع عارضه ای ندارد و مشکلی در روند واکسیناسیون آنها بوجود نخواهد آورد و نه تنها جای نگرانی ندارد، بلکه به نوعی «توفیقی اجباری» در تزریق "سوبرانا پلاس" بوده؛ چراکه این نوع هم، خود واکسنی کامل است.

بورس تهران تا پایان ۱۴۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «بورس به حرکت در مسیر صعودی ادامه می‌دهد و حالا شاخص کل، پردامنه‌ترین رالی صعودی در یک سال اخیر را رقم زده و بیش از ۴۰ درصد از آخرین کف ثبت‌شده در سومین روز خردادماه فاصله گرفته است. هرچند هنوز سهامداران خاطره تلخ سقوط و تخلیه حباب سال ۹۹ را فراموش نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد شاهد بازگشت آرام سرمایه‌های فراری به این بازار هستیم. در این میان برخی از کارشناسان از فتح مجدد قله دومیلیونی پیش از پایان سال ۱۴۰۰ سخن می‌گویند و برخی دیگر موانع و چالش‌هایی بر سر تداوم این مسیر حداقل در کوتاه‌مدت می‌بینند. در این میان بررسی عوامل اثرگذار بر بازار نشان می‌دهد هرچند در حال حاضر قیمت‌ سهم‌ها در بورس تهران از ارزش ذاتی خود منحرف نشده‌اند، اما چالش‌های مهمی بر سر امکان تداوم رشد، پیش روی سهامداران خواهد بود».
بازدید اعضای کمیسیون اصل
۹۰ از زندان اوین

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به ورود این کمیسیون به موضوع تصاویر منتشرشده از زندان اوین گفت: هیاتی از کمیسیون اصل ۹۰ از زندان اوین بازدید می‌کند. علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، اظهار داشت: به دنبال ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون اصل ۹۰ برای پیگیری اتفاقات زندان اوین و تصاویر منتشر‌شده از آن، کمیته قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در حال پیگیری این موضوع است. وی ادامه داد: طی روز‌های آتی اعضای کمیسیون ضمن برگزاری جلسه با مسؤولان قضایی و سازمان زندان‌ها، بازدیدی از زندان اوین انجام خواهند داد.

مصباحی مقدم: چینی ها بعد از برجام با ما سرد شدند

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی ازگفتگوی خود با ایسنا با انتقاد از دولت دوازدهم در همراهی آمریکا در برجام گفت: تا مسئله برجام مطرح شد و چرخش ایران به طرف آمریکا صورت گرفت طبیعی بود واکنش چینی ها این باشد که سرد برخورد کنند. چینی که به تحریم های آمریکا بها نمی داد و خودش در مواردی تحریم آمریکا هم هست، تحریم های آمریکا علیه ما را رعایت می کرد. چرا؟ چون ما کشور متعهد به چین نیستیم. وقتی متعهد نیستیم روابط راهبردی بلند مدت نداریم. طبیعی است بگویبد هرچه شد، شد. وقتی در منطقه قدرتمند شویم چه بسا مطلوب چین هم هستیم. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسسش که آیا اعضای مجمع از پاسخ های ظریف و جنیدی دو عضو هیئت دولت حاضر در جلسات بررسی لوایح چهارگانه در مجمع قانع شدند، تصریح کرد: خیر. سوالاتی مطرح بود. از جمله سوالات این بود که ما اگر به این دو کنوانسیون بپیوندیم تعهد می دهید که اوضاع اقتصادی ما بهتر شود؟ می گفتند نه. این صریح عبارت جناب آقای ظریف در جلسه مجمع بود. می گفت نه، چون این بخشی از خواسته ایشان است و هنوز ممکن است خواسته های دیگری داشته باشند. تازه اگر به اجماع برسند به نتیجه می رسیم. ما می گفتیم راهی باز کردیم تا در این دوران و تحریم ها گذران معیشت کنیم؛ اگر به این لوایح بپوندیم این راه هم دچار مشکل می شود.
وزیر کار: یارانه
۴۵ هزار تومانی اثر رفاهی خاصی ندارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یارانه ۴۵ هزار تومانی اثر رفاهی خاصی ندارد گفت: می‌توانیم در صورت شناسایی، یارانه افراد متمول را قطع و به مبلغ یارانه خانواده‌های کم درآمد اضافه کنیم. حجت الله عبدالملکی درباره اینکه آیا با افزایش یارانه‌ها موافق هستید؟ گفت: قطعا این یارانه‌ها که الان پرداخت می‌شود خیلی اثر رفاهی ویژه‌ای ندارد و پارسال هم مصوب شد یارانه‌های معیشتی و یارانه‌های دیگری پرداخت شود، اما تبعیض در پرداخت یارانه‌ها دیده می‌شود. وی تصریح کرد: می‌توانیم در صورت شناسایی، یارانه افراد متمول را قطع و به مبلغ یارانه خانواده‌های کم درآمد اضافه کنیم. وزیر تعاون افزود: یارانه آن‌هایی که متمول‌تر هستند باز تاکید می‌کنم به شرطی که بتوانیم شناسایی کنیم، کاهش پیدا می‌کند یا قطع می‌شود و آن‌هایی که متوسط هستند یارانه‌های بیشتری می‌گیرند. عبدالملکی گفت: ساماندهی پرداخت یارانه‌ها یک مسئله در سطح ملی و در سطح حاکمیت است، بنده در وزارت رفاه قطعا نمی‌توانم تصمیم جدید منهای دولت و کلیات دولت بگیرم، اما در دولت برای اینکه بتوانیم به اقشار متوسط و کم درآمد کمک بیشتری بکنیم، اتفاق نظر وجود دارد.

اخبار روزانه:
*
سخنگوی شورای شهر تهران برخی اخبار مبنی بر سکته مغزی «مهدی چمران» رییس شورا را رد کرد. علیرضا نادعلی در این باره گفت: با فرزند چمران درخصوص بیماری ایشان صحبت کردم که گفتند ،حالشان بهتر است و سکته نکردند. وی افزود: موضوع سکته رد شده است و طبق دستور دکتر در منزل در حال استراحت هستند.

*سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و «پیتر لاونسکی تیفنتال» قائم مقام وزارت خارجه اتریش به صورت تلفنی درباره آخرین تحولات افغانستان گفت‌وگو کردند.به گزارش کانال‌اطلاع‌رسانی‌سید عباس‌عراقچی، وزارت امور خارجه اتریش با اعلام این خبر در توییتی نوشت: پیتر لاونسکی تیفنتال از مکالمه تلفنی سازنده با عراقچی و همکاری بسیار خوب با وزارت امور خارجه ایران در رابطه با افغانستان قدردانی می کند.

*رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه باید به شدت مراقب سواستفاده از نیاز مردم به واکسن کرونا باشیم و دستگاه‌های نظارتی با سواستفاده کنندگان احتمالی و کسانی که واکسن‌های تقلبی وارد بازار کرده و با جان مردم بازی می‌کنند، به شکل جدی و قاطع برخورد کنند، درخصوص مقابله موثر با شیوع کرونا هم گفت: نباید کسب و کار مردم تعطیل شود، اما ضروری است تدابیر فوری برای جلوگیری از تجمعات و دورهمی‌ها و نیز تردد و فعالیت در مراکز پرتجمع مثل رستوران‌ها، تالارها، پاساژها، بازارهای سرپوشیده و نظایر آن اتخاذ و با دقت و جدیت اجرا شود تا بتوانیم به شکلی موثر با شیوع بیماری و عوارض ناشی از آن مقابله کنیم.

*فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اعلام کرد: «دومین کشتی ۱۱۳ هزار تنی افراماکس تا پایان سال در جزیره صدرای بوشهر به بهره‌برداری کامل می‌رسد. سردار سید حسین هوش‌السادات در بازدید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های جزیرۀ صدرا در بوشهر بابیان اینکه صدرا پیش‌ازاین افراماکس ۱ را در کلاس استانداردهای جهانی ساخته و تحویل کارفرما داده است، اظهار داشت: «این شناور هم‌اکنون در مسیرهای دریایی عملیاتی شده است و با تکمیل، تجهیز و نصب تجهیزات راهبری دریایی، دومین کشتی افراماکس تا پایان امسال به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید». وی با اشاره به تنوع فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از صنایع دریایی گرفته تا حمل‌ونقل، نفت و گاز، این قرارگاه را مجموعه‌ای از توانمندی‌هایی دانست که می‌تواند اثرگذاری شگفتی در عملیاتی سازی توسعه کشور داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/axwRuO