گفته می‌شود که...

ایران و زمستان بدون قطعی برق نمایش توانمندی‌ها در روز حادثه مدیری که بالای ۵۰ میلیون حقوق می گیرد، باید دغدغه کار داشته باشد حمایت همگانی از یوزهای ایرانی وزیر کشور: با اصل اعتراضات مشکلی نداریم عواقب قطعه قطعه کردن زمین‌های کشاورزی مخبر: باید با برنامه هفتم از ناترازی عبور کنیم تمایل چند کشور اروپایی برای برقراری رابطه اقتصادی با ایران رهای‌تان نخواهیم کرد تصویب قطعنامه علیه ایران پاسخ محکم به همراه خواهد داشت احضار دوباره سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه فرمانده سپاه اصفهان: نخست وزیر اسرائیل را دست‌بسته به ایران خواهیم آورد

ایران و زمستان بدون قطعی برق

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی ایران گفت: دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت در مخازن نیروگاه‌ها برای تأمین برق پایدار پیک زمستان امسال ذخیره‌سازی شده است. برای تأمین نیاز برق مردم، سوخت مایع اولویت دوم نیروگاه‌های حرارتی کشور است. تا پیک برق آینده نزدیک به ٦٠٠٠ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی افزوده خواهد شد.

نمایش توانمندی‌ها در روز حادثه

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در حوزه هواپیمای بدون سرنشین و پهپاد‌ها در تراز جهانی هستیم و حرکت‌هایی را که ارتش‌های بزرگ و قدرتمند دنیا ده‌ها سال قبل از ما شروع به‌کار کرده‌اند را به چالش کشیده‌ایم. بسیاری از دستاورد‌ها نیز وجود دارد که روز حادثه اگر لازم باشد بیرون می‌آید مانند «اصابت دشمن در فاصله یک هزار و ۵۰ کیلومتری» که البته اینها تصادفی نبوده و مرهون عمل به تعالیم اسلام است. خبر موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که گفته شده قادر است در جو و بیرون از جو مانور داشته باشد متعلق به خیلی وقت پیش است، ولی در واقع امروز رسانه‌ای شده است. اخیراً توانستیم ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ را پرتاب کنیم که با سوخت جامد است و در سال جاری اولین ماهواره را با این ماهواره‌بر در مدار قرار خواهیم داد. توانمندی سپر دفاعی دشمن با موشک هایپرسونیک بی‌خاصیت شد. آن ابرقدرت‌هایی که با واسطه محتاج‌شان بودیم امروز محتاج ایران هستند؛ یکی نیاز به امکانات دارد دیگری تلاش می‌کند که ما امکانات ندهیم، پس هر دو محتاج کشور ما هستند.

مدیری که بالای ۵۰ میلیون حقوق می گیرد، باید دغدغه کار داشته باشد

آصفری نماینده مردم اراک، خنداب، کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه بعضا مدیرانی در کارخانه ها هستند که توانمندی مدیریت ندارند، گفت: مدیری که بالای ۵۰ میلیون تومان حقوق می گیرد ملزم است که دغدغه کار و کارخانه داشته باشد و برای ایجاد اشتغال تلاش کند.

حمایت همگانی از یوزهای ایرانی

امروز در حالی نخستین بازی ایران در جام‌ جهانی آغاز می‌شود که باوجود جوسازی دشمنان وطن، کاربران وطن‌دوست با سلایق مختلف سیاسی تیم‌ ملی را نمادی از وحدت ملت ایران دانستند و با توئیت‌های خود برای تیم‌ ملی آرزوی پیروزی کردند. مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات نوشت: «تیم‌ ملى در هر رشته به ویژه در فوتبال و بالاخص در جام‌ جهانى در این روزها، عالى‌ترین و باشکوه‌ترین نماد وحدت ملى ایران است. بازیکنان و ستاره‌هاى درخشانى از اقوام مختلف ایرانى، فارس، ترک، کرد و ترکمن و... شیعه و سنى در یک تیم و با یک پرچم به میدان مى‌روند. دشمن تیم‌ ملى، دشمن ملت است!» محمد جماعت مدیر رسانه‌ای تیم ملی هم نوشت: «هواداران واقعی تیم‌ ملی از نقاط مختلف جهان خود را به قطر رسانده‌اند تا شاهد درخشش ملی‌پوشان کشور باشند. میلیون‌ها ایرانی منتظر و دعاگوی موفقیت تیم‌ ملی کشورمان هستند. پاینده باد ایران و ایرانی که دل در گرو این مرز و بوم دارند.»

وزیر کشور: با اصل اعتراضات مشکلی نداریم

احمد وحیدی درباره این‌که با شکل‌گیری اعتراضات در کشور بار دیگر بحث اختصاص محلی برای برگزاری تجمعات مطرح و گفته شد وزارت کشور متولی این امر است و در حال رسیدگی به این موضوع است این بررسی‌ها در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: این موضوع دو مساله دارد؛ نخست اصل مساله کسانی که به هر حال به یک موضوعی اعتراض دارند. مساله دیگر اینکه در یک مکان خاص باشد. وزیر کشور که با ایلنا گفت‌وگو می کرد، با اشاره به این‌که با اصل اعتراضات ما مشکلی نداریم، تاکید کرد: در چارچوب قانون افرادی که اعتراض دارند، می‌توانند مجوز بگیرند و مشخص باشد، طول آن چه مدتی است که می‌خواهند اعتراض خودشان را انجام دهند.

عواقب قطعه قطعه کردن زمین‌های کشاورزی

مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی داشتیم که به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رسیده است. تعداد بهره‌برداران اروپا بر خلاف ایران کم شده است. مگر می‌شود کارخانه را هنگام تقسیم ارث قطعه قطعه می‌کنند؟ چرا در خصوص زمین تصمیم حاکمیتی نمی‌گیریم که زمین‌ها قطعه قطعه نشود.

مخبر: باید با برنامه هفتم از ناترازی عبور کنیم

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای اقتصاد، گفت: باید برنامه هفتم توسعه کشور تحول‌آفرین بوده و حسن استفاده از دارایی‌های کشور که امری مهم و ضروری است در این برنامه مشهود باشد

طوری که بتوانیم بخشی از چالش‌ها و ناترازی‌ها را با استفاده از دارایی‌های کشور رفع کنیم. محمد مخبر با تأکید بر لزوم توجه به پیشران‌های اقتصاد و انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه هفتم توسعه کشور، اظهارکرد: نیازمند ایجاد تحول اساسی هم در بخش سرمایه‌گذاری و هم در بخش صرفه‌جویی منابع گاز کشور هستیم که تحقق این موضوعات با سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین و افزایش تولید و همزمان صرفه‌جویی در مصرف گاز از طریق توجه به انرژی‌های تجدید پذیر امکان‌پذیر خواهد بود.

تمایل چند کشور اروپایی برای برقراری رابطه اقتصادی با ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از تمایل چند کشور اروپایی برای برقراری روابط اقتصادی با کشورمان خبر داد. مهدی صفری در جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «آخرین وضعیت روابط اقتصادی کشورمان با امریکای لاتین» با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی موجود در منطقه امریکای لاتین بر لزوم برنامه ریزی برای بهره برداری حداکثری از این ظرفیت‌ها تأکید و ابراز امیدواری کرد تا با هماهنگی‌های لازم بین بخش‌های مختلف، این امکان هر چه سریعتر ایجاد شود. همچنین دراین نشست با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان، از اعلام آمادگی این کشور برای همکاری دوجانبه در حوزه‌های دانشگاهی، کشاورزی و اقتصادی خبر داده شد که طی سفر وزیر کشاورزی مجارستان در اوایل سال آینده میلادی به تهران عملی خواهد شد. صفری با اشاره به اینکه چند کشور اروپایی دیگر هم تمایل به برقراری روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارند از مسئولین ذی‌ربط خواست موضوع کمیسیون‌های مشترک روابط اقتصادی با دیگر کشورها به صورت جدی پیگیری شود و تفاهمات و توافقات صورت گرفته در فاز عملیاتی قرار گیرد.

رهای‌تان نخواهیم کرد

بامداد امروز (دوشنبه) چهار فروند موشک سپاه پاسداران به مقر حزب دموکرات کردستان ایران در «کویسنجق» اقلیم کردستان عراق اصابت کرده است. همزمان مقر حزب «کومله» در مناطق «زرگویز» و «پاناکوره» در نزدیکی سلیمانیه عراق مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری سپاه پاسداران قرار گرفت. همچنین پهپادهای انتحاری اردوگاه حزب «دموکرات کردستان ایران» در «جانیکان»، در نزدیکی روستای «بهارکا» در اقلیم کردستان را مورد حمله قرار داده‌اند. این عملیات را یگان‌های پهپادی و موشکی نیروی زمینی سپاه پاسداران انجام داده است و در پاسخ به رفتار تجزیه‌طلبان این گروهک‌ها و برخی بی‌حرمتی‌ها به نوامیس کرد در اغتشاشات کردستان از جمله مهاباد است که مشخص بود بی‌جواب نخواهد ماند و جمهوری اسلامی یقه تجزیه‌طلبان را رها نخواهد کرد.

تصویب قطعنامه علیه ایران پاسخ محکم به همراه خواهد داشت

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران واکنش نشان داد و گفت: «پیش‌ از این هم گفته بودیم که صدور قطعنامه مشخصاً یک اقدام غیرسازنده برای حفظ فشار حداکثری است و هیچ کمکی به طرف‌های مقابل برای حل مسائل موجود نخواهد کرد». اسلامی با بیان اینکه این اقدام اشتباه و تصویب قطعنامه علیه کشورمان، پاسخ محکمی از سوی ایران به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مطابق قانون اقدام راهبردی مجلس پیش می‌رود و صدور قطعنامه‌های متعدد علیه ایران در پیشبرد این برنامه‌ها خللی ایجاد نخواهد کرد.»

احضار دوباره سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه

در پی تهاجم یک گروه خشونت‌طلب به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و بی‌احترامی به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، سفیر انگلیس در تهران روز گذشته به وزارت امور خارجه احضار شد. مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه ضمن یادآوری تعهدات دولت بریتانیا مبتنی بر کنوانسیون‌های ۱۹۶۱ و ۱۹۶۳ وین درباره روابط دیپلماتیک و کنسولی، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران در خصوص ناکارآمدی پلیس در جلوگیری از وقوع این تهاجم تأسف‌بار را به وی ابلاغ کرد.

فرمانده سپاه اصفهان: نخست وزیر اسرائیل را دست‌بسته به ایران خواهیم آورد

سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه استان اصفهان گفت: نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی امیدوار بود که با این اغتشاشات در تهران به تهران و ایران سفر کند، ولی جمهوری اسلامی ایران انشاءالله با شکست رژیم کودک‌کش اسرائیل، نخست وزیر آن‌ها را کت بسته به ایران خواهیم آورد.

https://shoma-weekly.ir/MfRu2b