گفته می‌شود که...

اگر رژیم صهیونیستی می‌خواهد عمر کوتاه خود را کوتاه‌تر کند،‌ این گوی و این میدان پاداش یک میلیارد تومانی به گزارشگران فساد ایران به دنبال تسخیر بازار روسیه؟! اجبار دشمنان برای بردن نام حاج قاسم رئیس سازمان استاندارد: کیفیت خودرو هنوز مطلوب نیست ۲۰۹ دشت در کشور بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند گندم روی ریل خودکفایی افتاد انرژی از پاییز در اروپا جیره‌بندی می شود لیر در بازار تهران سقوط کرد تهران در صدر تخلف پزشکان در زمینه عدم نصب دستگاه کارتخوان پهپاد رژیم صهیونیستی سقوط کرد یک بام و دو هوای آمریکایی‌ها

اگر رژیم صهیونیستی می‌خواهد عمر کوتاه خود را کوتاه‌تر کند،‌ این گوی و این میدان

امیر صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند ارتش در پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: «تهدیدات رژیم صهیونیستی برای تغذیه اذهان عمومی داخل این رژیم است. اگر رژیم صهیونیستی می‌خواهد عمر کوتاه خود را کوتاه‌تر کند،‌ این گوی و این میدان».

پاداش یک میلیارد تومانی به گزارشگران فساد

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد اعلام کرد که پاداش وزارت اقتصاد به گزارشگران فساد به یک میلیارد تومان هم می‌رسد.

طبق اعلام وزارت اقتصاد، حفظ محرمانگی هویت سوت‌زن، تضمین امنیت شغلی سوت‌زن و صیانت از او در مقابل اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی، اهدای پاداش نقدی به سوت‌زن به میزان ۳ درصد از عواید حاصله برای دولت درنتیجه‌ گزارش تا سقف یک میلیارد تومان و ارائه مشوق‌های غیرنقدی به سوت‌زنان کارمند نظیر تقدیرنامه از وزیر، اعطای طبقه تشویقی، معرفی به عنوان کارمند نمونه، حق تقدم در انتصاب به مشاغل مدیریتی و یا مشاغل بالاتر، از جمله مهم‌ترین حمایت‌ها و پاداش‌های در نظر گرفته شده برای سوت‌زنان در دستورالعمل جدید است. سوت‌زنی در ادبیات حقوقی به معنای اعلام فساد به مراجع قانونی برای مبارزه با آن است که رسمی کردن آن می‌تواند یک گام بزرگ در مبارزه با فساد باشد.

ایران به دنبال تسخیر بازار روسیه؟!

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: این سازمان چند فاکتور مهم را برای توسعه تجارت با روسیه در دستور کار قرار داده که توسعه بازار مهمترین فاکتور در این میان است.

پیمان پاک در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان جمهوری اسلامی ایران در روسیه، اظهار کرد: توسعه بازار، به این معناست که ساز و کار‌هایی را ایجاد کنیم که تجار ایرانی و روسی بر مبنای آن ارتباط درستی با یکدیگر برقرار کنند و برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی – تخصصی ایران می‌تواند یکی از این ابزار‌ها باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران یکی دیگر از فاکتور‌ها را حضور در نمایشگاه‌های روسیه عنوان کرد و افزود: برنامه‌مان این است که در تمامی نمایشگاه‌های تخصصی که در روسیه برگزار می‌شود، پاویون تخصصی داشته باشیم.

اجبار دشمنان برای بردن نام حاج قاسم

سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در کنار ناو جدید شهید سلیمانی گفت: «دشمنان مجبورند که این ناو را با نام شهید سلیمانی صدا بزنند. در مکالمات رد و بدل شده جواب‌شان را نمی‌دهیم تا اسم حاج قاسم را به زبان بیاورند.» ناو شهید سلیمانی از جمله شناورهای بومی است که توسط متخصصین نیروی دریایی سپاه و کاملا بومی ساخته شده است.

رئیس سازمان استاندارد: کیفیت خودرو هنوز مطلوب نیست

مهدی اسلام پناه در گفت و گوی تلویزیونی از استاندارد سازی خودرو‌های اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: این خودرو‌ها شامل تولیدات داخلی و خودرو‌های وارداتی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به توقف خودرو‌های پرعیب و ناایمن در بازه زمانی کوتاه، افزود: اجباری سازی خدمات پس از فروش به مدت سه سال، ایجاد بن سازه‌های نوآورانه و استاندارد سازی قطعات از دیگر اقدامات سازمان ملی استاندارد برای کیفی‌سازی خودرو‌ها است.

وی با بیان اینکه مسیر حرکت ما به عنوان مدعی العموم در جهت خوبی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: انتظار در برآورده شدن کیفیت هنوز مطلوب نیست و خودروسازان مکلف و متعهد هستند، طبق تعهدی که نسبت به شروط ۱۵ گانه سازمان ملی استاندارد ایران داشتند به وظایف خود عمل کنند.

۲۰۹ دشت در کشور بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: از مجموع ۳۰۹ دشت کشور، ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند و این مساله اهمیت آبخیزداری را دو چندان می‌کند.

محمدحسن نامی در نشست بررسی آخرین اقدامات انجام شده در خصوص جبران خسارات سیل و زلزله در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشور ایران در مباحث پیشگیری، آمادگی و پاسخ به بحران دارای استعداد و توان مطلوب است، اظهار کرد: در حادثه سیل اخیر ۸۲ نفر تلفات جانی در کشور ثبت شد که باتوجه به بارش‌هایی که با حجم کمتر در کشور‌های غربی مانند آلمان رخ داد، بسیار کمتر بود و تلفات در این کشور‌ها چند برابر است. معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در ادامه با اشاره به اهمیت آبخیزداری در کشور برای جلوگیری از خسارات سیل، گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی برای انجام عملیات آبخیزداری در کشور درخواست شده است.

گندم روی ریل خودکفایی افتاد

ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال و تأکید بر تلاش برای خودکفایی و کاهش وابستگی به خارج، گفت نوع نگاه دولت حمایت از کشاورز است و تقریباً ۸۲ هزار میلیارد تومان برای گندم به کشاورزان‌ پرداخت خواهیم کرد که این رقم به تنهایی از پرداخت پنج سال گذشته بالاتر است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۸۲ درصد از مطالبات گندم‌کاران عزیزمان پرداخت شده و مابقی آن هم ظرف همین چند روز آینده پس از انجام کار‌های اداری و اجرایی تسویه خواهد شد طبق گفته وزیر جهد امید است که با این روند و اعلام رضایت گندم‌کاران از نرخ تعیین شده 13 هزار تومانی، ایران به استقبال از خودکفایی مجدد گندم در سال آینده برود.

انرژی از پاییز در اروپا جیره‌بندی می شود

مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت: اگر تلاش‌های داوطلبانه برای کاهش مصرف انرژی کافی نباشد، در ماه‌های آینده جیره‌بندی اجباری انرژی را به عنوان آخرین راه انجام خواهیم داد.

لیر در بازار تهران سقوط کرد

با ادامه نگرانی‌ها در خصوص سیاست‌های بانک مرکزی ترکیه، نسبت قیمت دلار به لیر ترکیه به بالاترین سطح ثبت شده رسیده است. نرخ برابری لیر و دلار به 18/22 رسیده است که کمی از رکورد خود یعنی 18/40 بالاتر است. لیر از ابتدای سال جاری بیش از ۷۸ درصد ارزش خود را از دست داده است به این معنی که لیر ترکیه بدترین ارز در سال جاری در جهان است. در بازار تهران هر لیر ترکیه هزار و ۶۶۰ تومان قیمت خورده است که پایین‌ترین قیمت در سه سال گذشته است. بسیاری از کارشناسان علت سقوط آزاد ارز ترکیه را سیاست‌های اقتصادی اردوغان می‌دانند به همین دلیل وضعیت او را در انتخابات پیش‌رو یک وضعیت شکننده به حساب می‌آورند.

تهران در صدر تخلف پزشکان در زمینه عدم نصب دستگاه کارتخوان

رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پززشکی کشور گفت: سازمان نظام پزشکی کشور همواره به پزشکان توصیه می‌کند بر اساس قانون، دستگاه کارتخوان در مراکز درمانی بویژه مطب‌ها نصب کنند تا بیمار برای پرداخت هزینه‌های درمانی دچار سردرگمی نشود.

وی تصریح کرد: عدم استفاده برخی از پزشکان از دستگاه کارتخوان و اجبار به بیمار برای پرداخت نقدی یا کارت به کارت هزینه خدمات پزشکی، تخلف بوده و این مساله در هیات‌های انتظامی سازمان نظام پزشکی بررسی و برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: ۹۵ درصد از پزشکان از قانون تبعیت کرده و از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند، اما برخی دیگر از آن‌ها مشکلاتی را برای بیماران ایجاد کرده و این امر موجب نارضایتی از جامعه پزشکی می‌شود.

رئیس زاده با بیان اینکه در تهران بیشترین شکایت‌ها در مورد عدم استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب‌ها وجود دارد، تصریح کرد: در مراکز شهرستانها، پزشکان در مطب‌ها دستگاه کارتخوان نصب کردند و شکایتی در این زمینه نداریم، در کلانشهری مانند تهران، بیشترین موارد تخلف دیده می‌شود و واحد نظارت بر درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی به این امور نظارت می‌کند.

پهپاد رژیم صهیونیستی سقوط کرد

نشریه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از سقوط یک فروند پهپاد متعلق به خود در آب‌های نزدیک به مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی خبر داد. صهیونیست‌ها می‌گویند که این پهپاد به علت نقص فنی سقوط کرده و تحقیقات درباره این سانحه همچنان ادامه دارد.

یک بام و دو هوای آمریکایی‌ها

همزمان با مذاکرات هسته‌ای دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، وزارت اطلاعات و امنیت و وزیر اطلاعات ایران را به‌دلیل انجام فعالیت‌های سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش در فهرست تحریم قرار داده است. این موضوع نشان از رویکرد دوگانه آمریکایی‌ها در مواجهه با ایران است.

https://shoma-weekly.ir/3ZAhCY