گفته می‌شود که...

اولین اشتباه دیپلماتیک وزارت خارجه ایران/ نبش قبر یک امامزاده در شمال/ اسرائیل را می زنیم/ شماره جنجالی پیراهن خلعتبری در دربی/8 هزار نیروی استشهادی سوریه/ روزنامه ایران و ایرنا به بولتن تبدیل شده بودند/ خطر بزرگ بیخ گوش استقلال در آستانه دربی! و ...

اولین اشتباه دیپلماتیک وزارت خارجه ایران
در دیدار محمدجواد ظریف و "جفری فلتمن" آمریکایی ، دو نماد اصلی انقلاب اسلامی و کشور ایران غایب بودند که نمی‌توان برای آن پاسخ درخور و شایسته‌ای پیدا کرد.
در تصاویری که خبرگزاری‌ها از دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و "جفری فلتمن" دیپلمات ارشد و معاون سابق وزیر خارجه آمریکا که در حال حاضر معاونت سیاسی دبیرکل سازمان ملل را برعهده دارد، منتشر کردند تصاویری از دو نماد انقلاب اسلامی و کشور ایران مشاهده نمی‌شود.
این در حالی است که در دیدارهای رسمی و دیپلماتیک از نماد پرچم به عنوان نماد استقلال و هویت سیاسی و فرهنگی کشورها به عنوان یکی از بدیهی‌ترین اصول اولیه تشریفات دیپلماتیک استفاده می‌شود.
شاید این غفلت ناشی از عدم هماهنگی تیم تشریفات در ابتدای دولت یازدهم باشد که امیدواریم دیگر شاهد این ناهماهنگی‌ها به‌ویژه در تیم تشریفات وزارت خارجه نباشیم.
از سوی دیگر در ملاقات دکتر روحانی با پادشاه عمان نیز شاهد غیبت تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بودیم که نمی‌توان پاسخ شایسته‌ای برای آن پیدا کرد.

حمایت روحانی از شهردار شدن قالیباف

حضور "اکبر ترکان" مشاور ارشد حسن روحانی در جلسه شورای شهر تهران و دفاع از عملکرد قالیباف و بی‌نظیر خواندن قدرت اجرایی وی باعث شده تا گزینه‌های مطرح اصلاح‌طلبان از تلاش برای شهردار شدن کناره‌گیری کنند. اعضای شورای شهر تهران، حضور ترکان در جلسه شورا را پیام حمایت روحانی از قالیباف خواندند. ترکان همچنین در این جلسه گفت: "قالیباف دوست صمیمی بنده است که از سال‌ها پیش وی را می‌شناسم. عملکرد وی مثبت و قابل دفاع است ضمن اینکه وی در اجرای پروژه‌های عمرانی بی‌نظیر بوده است. قالیباف در مدیریت و اجرای پروژه‌های مختلف با قدرت در تهران کار خود را شروع و به اتمام رسانده است که این یکی از شاخص‌های مهم محسوب می‌شود. بنده زمانی که استاندار ایلام بودم، قالیباف با سن 18 سالگی فرمانده تیپ بود که از همان موقع با وی آشنا بودم."

فیلتر یک سایت مشکوک
پارسینه: سایت اینترنتی «روحانی سنج» فیلتر شد. این سایت توسط ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شده بود.

پیام قاسم سلیمانی برای آمریکا
"منابعی آگاه در عراق به بی بی سی فارسی گفته اند که ایران به صورت غیرمستقیم با آمریکا هم تماس برقرار کرده است."
بی بی سی اضافه می کند که ایران " به این منظور، سرتیپ قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را به بغداد نزد نوری مالکی، نخست وزیر عراق فرستاده است. به گفته این منابع، آقای مالکی هم مشاور امنیت ملی اش، فالح فیاض را حامل پیام ایران به آمریکا کرده است."
سایت بی بی سی مدعی می شود: « اما محتوای این پیام هم در حد همین هشدارهای کلی بوده که مقامهای ایرانی نسبت به پیامدهای دخالت نظامی در سوریه داده اند و تهدیدی در بر نداشته است
این در حالی است که طی روزهای گذشته پیامکی منتسب به سردار سلیمانی منتشر شد که در آن آمده بود: « هر چتربازی که قرار است از هواپیما هلی برن شود، هر تفنگداری که قرار است از ناو ها پیاده شود، هر کماندویی که قرار است با نفربر پیاده شود، یادش باشد که قبلا تابوتش را سفارش داده باشد. شامات (سوریه) خط قرمز انقلاب اسلامی است. همانجایی که می تواند معراج ما و گورستان شما باشد».
در همین زمینه پایگاه خبری "النشره" (elnashra) نیز گزارش داد ه که سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران در خصوص حمله احتمالی غرب به سوریه اظهار داشت: هر سرباز آمریکایی که روی خاک سوریه پا می گذارد باید تابوت خود را نیز با خودش حمل کند.
بنابراین گزارش سردار سلیمانی گفت: سوریه برای ما خط قرمز است، سرزمین شام معراج ما به سوی آسمان است و یقینا گورستان آمریکایی ها خواهد شد.
وی افزود: هر سرباز آمریکایی که از هواپیما پایین می آید یا از ناو خود بر خاک سوریه پا می گذارد، باید تابوتش را با خودش حمل کند.

حزب مشارکت: می‌گوید روحانی فضای تنفسی ما را کمی باز کرده و باید تا چهار سال بعد به قدرت بازگردیم
در جلسه تحلیلی سران اصلاحات که به منظور تحلیل انتخابات یازدهم در لواسان برگزار شد، حاضران در جلسه معتقد بودند روحانی ما را به فضای سال 68 برگرداند نه دوم خرداد 76، بنا بر این باید تمام توان خود را معطوف نماییم که ظرف این چهار سال خود را به سال 76 برسانیم. یکی از اعضای منحله حزب مشارکت در این جلسه می‌گوید روحانی برای ما یک مستأجر است که فضای تنفسی ما را کمی باز کرده و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم تا چهار سال بعد به قدرت بازگردیم

.
آغاز برخورد با بدپوششان در استانه پاییز
برخورد با بدپوششان در پایتخت طی روزهای گذشته تشدید شده است.حضور گشت‌های ارشاد در پایتخت طی روزهای گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و برخورد با بدپوششان تشدید شده است.
حضور نیروهای پلیس پایتخت در این مدت در میادین و اطراف مراکز بزرگ خرید به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اخبار دریافتی از حضور پررنگ ماموران گشت ارشاد در مناطق تفرجی و تفریحی پایتخت همچون فرحزاد، دربند، درکه، لواسان و حتی توچال و برخورد با بدپوششان حکایت دارد. عصر پنجشنبه نیز ماموران پلیس با حضور گسترده در برج میلاد که محل برگزاری یکی از کنسرت‌های پرمخاطب بود، ضمن جلوگیری از ورود افراد بدپوشش به کنسرت، با افراد متخلف برخورد کرده و تعدادی از افراد بدحجاب را نیز دستگیر کردند.
به نظر می‌آید برخورد با بدپوششان توسط پلیس پایتخت طی روزهای گذشته تشدید شده است.

احمدی نژاد بدون روتوش منتشر شد

حامیان احمدی‌نژاد جزوه‌ای با نام" احمدی‌نژاد بدون روتوش" را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. این جزوه در 13 بخش به شبهات مطرح شده درباره رویکرد و عملکرد احمدی‌نژاد و حلقه اطراف وی پاسخ داده است. پیش از این نیز کتابی با عنوان" هاشمی بدون روتوش" منتشر شد که در این کتاب هاشمی رفسنجانی در قالب یک سری گفت‌وگو و بیان خاطرات به دفاع از عملکرد خود پرداخته است.

نبش قبر یک امامزاده در شمال
در پی طمع ورزی عده ای سودجو، متأسفانه آرامگاه امامزاده محمد(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) واقع در روستای "یانه سر" از توابع شهرستان "کردکوی" مورد جسارت، تخریب و نبش مزار قرار گرفت!
«
حاج محمدرضا رجایی» منتخب شورای اسلامی روستای یانه سر در گفتگو با سایت های محلی استان گلستان، با اشاره به اینکه شخصا در مرقد این امامزاده ـ در محله "خوش انگور" یانه سر ـ حضور داشته گفت: متأسفانه جسارت و تخریب قبر به حدی بود که سنگ لحد را هم از قبر برون کشیده بودند؛ اما هنوز مشخص نیست که به بدن شریف این امامزاده جسارت شده باشد.
وی خاطر نشان کرد: بعد از بازسازی قبر، بسیجیان ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) روستا در امامزاده به ذکر مصیبت و عزاداری پرداختند و این عمل زشت خائنانه را محکوم کرده و خواستار پیگیری این موضوع توسط مسئولین اجرایی و ماموران امنیتی و نیروی انتظامی شدند.
به باور مردم محلی، در محدوده یانه سر و خوش انگور گنج های فراوانی مدفون است و احتمال می رود این اقدام نیز به منظور یافتن گنج و سرقت اموال امامزاده صورت گرفته باشد.

واگذاری 260 هکتار زمین به یک دانشگاه

یک دستگاه نظارتی در پرونده واگذاری زمینی به مساحت 260 هکتار در منطقه آبسرد دماوند ورود کرده است. این زمین که جزء اراضی منابع طبیعی محسوب می‌شود برای تأسیس دانشگاهی واگذار شده که این واگذاری بدون طی مراحل قانونی بوده است.

یارانه صدهزار تومانی واریز شد
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام اختصاص 500 لیتر گازوئیل به هر خانوار مرزنشین سیستان و بلوچستان و فروش 6 میلیون لیتر سوخت در مرحله اول گفت: با اجرای طرح فروش سوخت مرزی در این مرحله ، 100 هزارتومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که تا 300 هزارتومان نیز قابل افزایش است.
مهدی ابویی در یک نشست خبری با تشریح جزئیات اجرای فاز اول فروش سوخت به مرزنشینان و واریز 100 هزارتومان به حساب سرپرستان خانوار مرزنشین گفت: اولین مرحله از درآمد حاصل از فروش سوخت مرزی به حساب سرپرستان خانوار ساکن در منطقه مرزی هیرمند و سراوان در استان سیستان و بلوچستان واریز شد.
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: از ابتدای خردادماه سال جاری این طرح در دو منطقه یادشده آغاز شد و تمامی ساکنان در عمق 20 کیلومتری مرز شناسایی و برای آنها کارت ویژه صادر می شود. در مرحله اول کار سهمیه هر خانوار ماهیانه 500 لیتر نفت گاز است.

جریان اصلاحات و تصرف کتابخانه ملی

جریان اصلاحات پروژه‌ای را برای تصرف کتابخانه ملی در دستور کار قرار داده است. به اعتقاد این طیف، کتابخانه ملی از بودجه، امکانات و محل و عنوان خوبی برای برگزاری جلسات و گردآوری نخبگان تحت پوشش کار فرهنگی برخوردار است و می‌تواند پوشش مناسبی برای فعالیت‌های سیاسی شبیه دورانی که سید محمد خاتمی ریاست آن را برعهده داشت، باشد.


اسرائیل را می زنیم
سایت یدیعوت آحارنوت به نقل از یکی از منابع نظامی و افسران عالی رتبه بشار اسد نوشت: در صورتی که دمشق مورد حمله قرار بگیرد ما هم اسرائیل را نشانه رفته و آن را می زنیم.
یدیعوت آحارنوت نوشت: این مقام نظامی در گفتگوی خود با یکی از خبرگزاری های ایران اعلام کرده است، در صورتی که به ما حمله شود ما نیز به تلاویو حمله می کنیم و باید گفت حمله به سوریه، باعث مشروعیت حمله به اسرائیل می شود.
این خبر که توجه برخی دیگر روزنامه ها و سایت های صهیونیستی را به خود جلب کرده بود توسط روزنامه جروزالم پست نیز به آن پرداخته شد.

تلاش سران حزب منحله مشارکت برای بازگشت به قدرت

سران حزب منحله مشارکت درصددند شرایط را برای بازگشت خود به صحنه فراهم آورند. در انتخابات داخلی این حزب که اخیراً برگزار شده، محسن میردامادی به عنوان دبیرکل و محمد نعیمی‌پور به عنوان جانشین انتخاب شده است.

عربستان به هم ریخت
شبکه خبری "راصد" خبر داد که مراکز امنیتی و نظامی عربستان با هدف آمادگی برای حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه و از ترس و وحشت انتقام گیری سوریه درصورت مشارکت عربستان سعودی در تجاوز، وضعیت فوق العاده اعلام کرده اند و به حال آماده باش درآمده اند.

بنا بر این گزارش، براساس دستور دستگاه امنیت داخلی عربستان که این پایگاه مذکور نسخه ای از آن را به دست آورد؛ همه نیروهای مراکز امنیتی و نظامی عربستان تا اطلاع ثانوی باید در محل خدمت خود بمانند.
منابع خبری نیز اعلام کردند که مراکز امنیتی و نظامی عربستان با توجه به صدور دستور آماده باش همه مرخصی های سالانه و استعلاجی نیروهای خود را لغو کردند.
مسئولان عربستانی همچنین در اعلامیه هائی که آرم شورای همکاری خلیج فارس روی آن دیده می شود، به کاربران سایت های ارتباط اجتماعی درباره انعکاس اخبار مربوط به تحرکات یگان های نظامی یا پیام های محرمانه مسئولان کشوری و لشکری هشدار داده اند.
یکی از این اعلامیه ها کاربرانی را که به انعکاس اخبار مربوط به تحرکات یگان های نظامی یا پیام های محرمانه مسئولان کشوری و لشکری بپردازند ، خائن به دین و کشور توصیف کرده است.

ستاد تخریب رسانه‌ای قالیباف کلید خورد

(ع - س) که از پادوهای علی افشاری در فتنه 18 تیر سال 78 بود اخیراً در دفتری حوالی میدان آرژانتین، ستاد تخریب رسانه‌ای قالیباف را کلید زده است. وی این روزها در حال هدایت چند تیم رسانه‌ای، لابی‌گری برای کاندیدای اصلاح‌طلبان و اجرای پروژه‌هایی برای تطمیع برخی اعضای شورای شهر است.

درخواست جدید جان کری از ایران
خبرگزاری فرانسه "فرانس پرس" گزارش داد "جان کری" وزیر خارجه آمریکا با درخواست آزادی دو تبعه آمریکایی زندانی در ایران گفت: ما نگران سرنوشت آنها می باشیم.
بنابراین گزارش جان کری با ابراز نگرانی ایالات متحده از سرنوشت "علی امیر حکمتی" و "سعید عابدینی" که دارای تابعیت ایرانی و آمریکایی هستند، از ایران خواست اطلاعاتی راجع به یک آمریکایی به نام "رابرت لیونسون" که از سال 2007 در جزیره کیش ناپدید شده ارائه کند.
علی امیر حکمتی که از عناصر سابق نیروی دریایی ایالات متحده بود در سال 2012 به اتهام جاسوسی در ایران به اعدام محکوم شده است، جان کری این اتهام را باطل دانست.
سعید عابدینی نیز پس از مسیحی شدن، اقدام به تشکیل کلیسای خانگی و تهدید امنیت ملی کرده بود که به 8 سال زندان محکوم شد.
رابرت لیونسون نیز که سابقا از عناصر پلیس "اف بی آی" آمریکا بود، طبق ادعای واشنگتن در سفری به ایران در جزیره کیش ناپدید شد، جان کری از تهران خواست برای یافتن وی به واشنگتن کمک کند.

سفر هیئت ایرانی به دمشق
یک هیئت ارشد سیاسی ایران 31 اوت به دمشق سفر خواهند داشت.
سایت صدای روسیه(RUVR) نوشت: «به گزارش ایتارتاس، یک هیئت ارشد سیاسی ایران 31 اوت به دمشق سفر خواهند داشت. سخنگوی این هیئت ایرانی گفته است، این سفر به نشان حمایت از مردم سوریه انجام می شود
بنابر این گزارش، این سفر هیئت ایرانی برای ارزیابی درصد خطر حمله خارجی به سوریه و بررسی شرایط موجود در کشور صورت می گیرد.

ایران اتمی؛ دل مشغولی پادشاه عربستان
روزنامه"فیگارو" چاپ فرانسه، در یادداشتی از تلاش های عربستان سعودی برای اعمال نفوذ بیشتر در منتطقه پرده برداشت.
متن ترجمه شده این یادداشت در ادامه می آید:
پادشاه سعودی که آشکارا نظامیان مصری را علیه "تروریسم" ترغیب می کند. وزیر خارجه او وعده می دهد که در صورتی که غربی ها ملزومات حکومت جدید را قطع کنند، جایگزینی کمک های اروپایی و آمریکایی را در دستور کار قرار خواهد داد. وزیر اطلاعات اش که با ولادیمیر پوتین پشت میز می نشنید تا در مورد سوریه به سازش برسد. هیچ گاه ندیدیم که عربستان سعودی که معمولاً بسیار محتاطانه عمل می کند، حضور خود را تا این حد آشکارا در صحنه بین المللی نشان دهد.
تکاپوی این کشور به دلیل نتیجه گیری هایی است که در ریاض انجام شده. از دید عربستان، اکنون هر چه سریعتر باید جایگزینی برای دیپلماسی مردد آمریکا پیدا کرد: تردید در مسلح کردن شورشیان سوری و سهل انگاری در برابر ایران اتمی. اینها دل مشغولی های ملک عبدالله است که کشور خود را در خط مقدم خطرات می بیند.

کرباسچی از حضور خود در دولت یازدهم گفت
غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود قرار است به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انتخاب شوید، گفت: من این مطلب را از شما می‌شنوم.
وی درباره اینکه آیا احتمال می‌رود که با دولت یازدهم همکاری کنید اظهار داشت: قصد ندارم به دولت بروم و الحمدالله تاکنون به پیشنهادی هم برای همکاری داده نشده است.

تحصن اعتراضی مرد محجبه
یک موسیقیدان اهل ترکیه با پوشیدن روسری در مقابل کنسولگری سوئد در استانبول متحصن شد تا اعتراض خود را به برخورد با یک زن محجبه در سوئد اعلام کند.
"
دوغال دمیر" اعلام کرد که بیشتر معترضین به حادثه برخورد با یک زن محجبه در سوئد، مرد هستند و عکس هایی با حجاب در اعتراض به آن گرفته اند و در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند.
این موسیقیدان ترک از حزب میانه رو شریک در ائتلاف دولت در سوئد خواست از تکرار این حوادث جلوگیری کند و در برابر آن همچون نقض حقوق بشر در سوریه و مصر سکوت نکنند.
در روزهای اخیر نیز به دنبال این حادثه، تعدادی از زنان بی حجاب سوئد در حمایت از زن مسلمان با حجاب در این کشور، عکس هایی از خود در حالی که روسری بر سر دارند در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند.

اظهارات مصلحی درباره یک جزوه در دفتر سران فتنه
مصلحی گفت:باز شدن اسناد فتنه نیاز به زمان دارد. پشت این ماجرا استکبار جهانی بود و علت آن هم براندازی نظام اسلامی بود . من حاضرم در هر محکمه ای حاضر شوم و اسناد این ادعایم را مطرح کرده و از آن دفاع کنم. این همان اتفاقی است که امروز در مصر هم در حال رخ دادن است شما نگاه کنید که چگونه ناگهان انقلاب مصر جمع می شود و حرکت اخوان که البته حاصل ندانم کارهای خودشان بود بی ثمر می ماند. این همان فتنه ای است که در ایران ولایت فقیه از تحقق آن جلوگیری کرد.
وی گفت: در دفتر یکی از سران فتنه زمانی که وسایل او را جمع می کردیم جزوه ای پیدا کردیم که طراحی فتنه از پیش از انتخابات تا همین امروز در آن تدوین شده بود. من جزوه را به یکی از بزرگان دادم تا آن را بررسی کند چند روز بعد به من پیغام داد که بررسی کنید این جزو کی و کجا تدوین شده است؟ بعد از بررسی مشخص شد ادبیات جزو ادبیات حزب توده است و بعد هم بند به بند متن آن مطابق با همان ادبیات درآمد.
مصلحی تصریح کرد: یکی از استفاده های بزرگ استکبار از منافقین در بحث فتنه بود و امروز هم در موضوع تحریم آنها به صورتی کاملا سنگین به همراهی با استکبار مشغول هستند. در بحث مذاکره نیز منافقین بهره برداری اطلاعاتی سنگین برای سازمان اطلاعاتی آمریکا انجام می دهند.

خطر بزرگ بیخ گوش استقلال در آستانه دربی!
مهدی رحمتی از ناحیه زانو مصدوم است. یک مصدومیت قدیمی که رحمتی تلاش کرد خانه نشینش کند.

 دروازه بان استقلال این روزها با فیزیوتراپی خودش را به همه بازیهای آبی پوشان می رساند اما طبق گفته پزشکان که او را معاینه کرده اند نباید فشار زیادی را تحمل کند وگرنه مصدوم می شود.
مصدومیت احتمالی رحمتی کابوس بزرگی برای استقلال است چون این تیم روی نیمکتش هیچ دروازه بان قابل اعتمادی ندارد. استقلالی ها خیلی باید خوش شانس باشند که مصدومیت رحمتی تشدید نشود و او بتواند درون دروازه استقلال بایستد.

بازیکن جدید پرسپولیس خالکوبی اش را لو داد

پیام صادقیان در ابتدای حضورش در تمرینات پرسپولیس و همینطور در بازی های رسمی دستش را با باند می بست و این سوال در ذهن برخی شکل گرفته بود که علت این موضوع چیست. او چند روزی است که در تمرین پرسپولیس جرأت بیشتری پیدا کرده و حاضر شده بدون بانداژ در تمرین حاضر شود تا به نوعی از خالکوبی اش رونمایی کند.

شماره جنجالی پیراهن خلعتبری در دربی
خلعتبری می گوید در بازی با استقلال و بر خلاف انتظارها پیراهن شماره 99 را بر تن نخواهد کرد. محمد رضا خلعتبری در صفحه شخصی اش در فیس بوک نوشت: «شماره 99 را در پرسپولیس بر تن نخواهم کرد
او که به گفته خودش از روز شنبه در تمرینات پرسپولیس حاضر خواهد شد در ادامه مطلبش آورده است: «به احتمال 99 درصد، دربی نخستین بازی من برای پرسپولیس خواهد بود. در این بازی شماره 99 را نه، بلکه شماره 66 را به تن خواهم کرد

کری بازیگر مشهور سریال دودکش برای استقلالی ها
محمدرضا شیرخانلو شمشیر را برای استقلالی ها از رو بسته است. او که ساعت آبی به دست کرده بود خودش را پرسپولیسی معرفی کرد. وقتی مجری از او پرسید که چرا ساعتش آبی است بندش را نشان داد و گفت سوراخ است.

جمع‌آوری امضا هم مشکل‌گشا نیست!
خبرهای رسیده حاکیست که ظاهرا برخی به فکر اقامت دائم در وزارت علوم هستند! پس از تعویض معاون پشتیبانی و مدیریت منابع وزارت علوم توسط سرپرست وزارت! و همچنین صدور چند بخشنامه و دستورالعمل که بعضا سبب تضییع حقوق مکتسبه افراد و ایجاد نگرانی در بین نخبگان دانشگاهی شد، خبرها حاکی از آن است که برخی از روسای دانشگاه‌های کشور با حضور در مجتمع عصر انقلاب با سرپرست وزارت علوم دیدار می‌کنند. شنیده‌های خبرنگار کیهان حاکیست که با وجود بیش از 120 دانشگاه در سراسر کشور و همچنین تعداد کثیری مرکز و موسسه آموزش عالی، تنها حدود هفتاد رئیس دانشگاه برای حضور در این نشست دعوت شده‌اند.
در حالی که جمع کثیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به دلیل مواضع دکتر توفیقی در فتنه سال 88، مخالف وی برای تصدی پست وزارت علوم هستند، ظاهرا عده‌ای درصددند در این جلسه به روش‌های مختلف، نسبت به جمع‌آوری امضا برای وزارت وی اقدام کنند! چند روز قبل برخی رسانه‌ها خبر لغو دعوت از توفیقی برای حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی را منتشر کرده بودند. هرچند روابط عمومی وزارت علوم این دعوت را تکذیب کرد اما همان رسانه‌ها علت این امر را بخشنامه‌ای می‌دانند که براساس آن بورسیه دانشجویان نخبه سال 92 به بهانه آنچه که «مشکلات مالی» نامیده شده، متوقف گردیده است. با توجه به نزدیکی سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و ضرورت ایجاد فضای آرام و بی‌دغدغه برای دانشجویان، معلوم نیست اقداماتی نظیر تعویض معاونت‌ها یا برگزاری جلسات با عده‌ای خاص و یا جمع‌آوری امضا قرار است راهگشای کدام یک از مشکلات جامعه دانشگاهی باشد.

بررسی واگذاری 2 ساختمان مجهز دولتی به خانه ایرانیان خارج کشور
بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، هیئت دولت دهم در یکی از آخرین جلسات خود واگذاری حق استفاده از 2 ساختمان مجهز دولتی در شهر تهران را برای انجام فعالیت های عام المنفعه و فرهنگی به مدت 10 سال در اختیار خانه ایرانیان خارج از کشور قرار داده است که این اقدام از جنبه های مختلف قانونی و بررسی نحوه فعالیت خانه ایرانیان، دارای اشکالاتی است و بر این اساس، قرار است گزارش مذکور در اختیار مدیران دولت جدید قرار بگیرد.

لغو واردات 2 هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی
در حالی که بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد دولت سابق در آخرین روزهای مسئولیتش به دستگاههای مربوطه، مجاز بودن ورود و ترخیص 2 هزار دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی توسط یک شرکت بازرگانی به نام"خ.ک" رسما اعلام شده بود، یک مسئول ارشد دولت یازدهم در نامه ای به وزارتخانه های مربوطه اعلام کرد که ابلاغیه مذکور از روز ابلاغ، کان لم یکن تلقی می گردد.

روزنامه ایران و ایرنا به بولتن تبدیل شده بودند
علی لاریجانی گفته: روزنامه ایران را خود من در زمانی که وزیر ارشاد بودم تاسیس کردم تا روزنامه رسمی کشور باشد و همه گروه‌ها و جناح‏ها را در بر بگیرد؛ ولی این روزنامه و نیز خبرگزاری ایرنا با تغییر آن روند، به وضعیت فعلی دچار شدند.لاریجانی با تاکید بر اینکه جریان‌های سیاسی باید یکدیگر را به رسمیت بشناسند، گفته: اگر این مهم محقق نشود در کشور دچار مشکل می‏شویم؛ همان‌گونه که در جهان اسلام گروه‌هایی همچون طالبان، وهابیت و فرقه‌های تکفیری به دلیل اینکه غیر از خودشان کسی را به رسمیت نمی‌شناسند، مشکل آفرین شده‌اند.


واکنش شریعتی به غیبت درجلسه روسای دانشگاه‌ها
صدرالدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به غیبت خود در نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که با حضور دکتر جعفر توفیقی برگزار شد، گفته: به علت کسالتی که داشتم نتوانستم در اولین همایش روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرکت کنم.وی در پاسخ به این سوال که آیا استعفای خود را برای سرپرست وزارت علوم ارسال کرده، گفته: نه استعفا داده‌ام و نه حکمی مبنی‌بر برکناری دریافت کرده‌ام. به گزارش مهر، شریعتی گفته: زمانی استعفا می‌دهم که نتوانم کاری انجام دهم وقتی می‌توانم کار انجام دهم شرعا نمی‌توانم استعفا دهم.جعفر توفیقی در حال حاضر به عنوان سرپرست وزارت علوم مسئولیت این وزارتخانه را برعهده دارد و پیش از این اولین تغییر در سطح روسای دانشگاه‌ها با تغییر رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان کلید خورد.
.

19 ماه حبس خدمه ایرانی «دیانته» توسط دولت هند
شنیده شد که یک سال و نیم پیش بود که بنا به دستور دادگاهی در سنگاپور کشتی ایرانی «دیانته» در یکی از بنادر هند توقیف شد. شاید آن زمان 10 خدمه این کشتی هرگز تصور نمی‌کردند آنها نیز باید مانند «دیانته» و بدون امکان خروج از این کشتی، ماه‌ها در این بندر انتظار رفع توقیف آن را بکشند. افسردگی، مشکلات روحی و شرایط دشوار انتظار طولانی‌مدت در یک بندر، سهم خدمه این کشتی و خانواده‌های‌شان در بیش از 19 ماه گذشته بوده است. «دیانته» ساخت سنگاپور است و دادگاه این کشور اعلام کرده این کشتی هنوز بدهی‌هایی به شرکت سازنده‌اش دارد. بدهی کشتی ایرانی باید به حساب دادگاهی در هند ریخته شود و ایران نیز اعلام کرد این بدهی را از محل حساب روپیه‌ای خود در هند پرداخت می‌کند. درخواستی که در مسیر پرپیچ و خم سیستم قضایی و اجرایی هند هنوز به جایی نرسیده است.

اخلال در مدیریت شهری با قطعات قلابی چینی
شنیده شد که استفاده از قطعات نئوپرن غیراستاندارد چینی در پروژه دوطبقه کردن بزرگراه شهیدصدر، منجر به اختلال در این پروژه شده است. آینده نوشت؛ یکی از دلایل اخلال در راه‌اندازی پروژه صدر که پیش از این وعده داده شده بود قطعا تا 11 شهریورماه، زمان اتمام شورای شهر فعلی تهران به بهربرداری می‌رسد، استفاده از قطعات نئوپرن فاقد کیفیت است. این قطعات که حدفاصل بین پل و پایه‌ها می‌باشند و وظیفه آنها انتقال بار پل به پایه‌ها و گرفتن ارتعاشات می‌باشد، به‌عنوان جنس ایتالیایی درجه یک و به قیمت ده‌ها میلیارد تومان خریداری شده است، اما پس از نصب این قطعات و واردشدن فشار بدنه پل به آنها، نئوپرن‌های مذکور دوام خود را از دست داده‌اند. پیگیری‌های تکمیلی نشان داده است که این قطعات چینی بوده و قابل استفاده نیستند و باید تعویض شوند.

تکذیب نامه گلایه‌آمیز لاریجانی به روحانی
شنیده شد که شایعه ارسال نامه گلایه‌آمیز رئیس مجلس به رئیس‌جمهور تکذیب شد. یک منبع آگاه خبر برخی از رسانه‌ها در مورد ارسال نامه گلایه‌آمیز دکتر علی لاریجانی به حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی درمورد انتصاب رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را تکذیب کرد. یکی از سایت‌ها در خبری مدعی شد دکترلاریجانی، در نامه ای به دکتر روحانی نسبت به انتصاب نجفی به ریاست سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلایه کرده است. این منبع آگاه تاکید کرد: مواضع و دیدگاه‌های رسمی دکترعلی لاریجانی از سوی روابط عمومی مجلس و درج در پایگاه اطلاع‌رسانی ایشان به نشانی www.larijani.ir اعلام می‌شود.

8 هزار نیروی استشهادی سوریه
تسنیم: منابعی در ارتش سوریه اعلام کردند، دست کم 8 هزار نیروی ارتش این کشور اعلام کرده‌اند، برای مقابله با تهاجم نظامی آمریکا به کشورشان، دست به عملیات شهادت طلبانه خواهند زد.

از شنبه سخنگو هستم
واحد مرکزی خبر: مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه گفت: مسؤولیت خود در جایگاه سخنگویی وزارت خارجه و ارتباط با خبرنگاران را از روز شنبه(امروز) آغاز می‌کنم.

ا
ترکان: ابوالمشاغل نیستم
فرارو: اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور درباره لقب ابوالمشاغل دولت یازدهم و انتصاب وی به صورت همزمان به چند سمت گفت: من به طور همزمان این سمت‌ها را دریافت نکرده‌ام بلکه از سوی آقای رئیس‌جمهور مأمور به این سازمان‌ها شدم.

کتک زدن زنان درعربستان ممنوع می‌شود
شنیده شد که عربستان قانون مجازات عاملان خشونت فیزیکی، روانی، جنسی، بدرفتاری و سوءاستفاده از انسان را تصویب کرد. این اولین‌‌بار در عربستان است که چنین قانونی تصویب می‌شود چون در گذشته پرداختن به چنین موضوعاتی جزء موارد ممنوع بود. قانون جدید هر فردی را که دست به خشونت فیزیکی، روانی یا جنسی در منزل یا محل کار بزند، محکوم می‌کند. مجازات تهدید یا کتک زدن زن، یک سال زندان و ۱۳ هزار دلار است و همچنین در این حالت، مرد از حق حضانت فرزندانش محروم می‌شود. قانون مزبور همچنین در اقدامی بی‌سابقه، از هر فرد که دارای اطلاعاتی درباره خشونت خانگی است درخواست نموده مراتب را به پلیس یا وزارت امور اجتماعی گزارش دهد. جمعیت‌های مدافع حقوق زن با استقبال از این قانون، ضرورت آماده‌سازی دادگاه‌ها و نیروهای پلیس به منظور اجرای قانون جدید به بهترین شکل را مورد تاکید قرار دادند.

انتصاب، نمایندگان را به دفتر وزیر کشاند
برخی نمایندگان مجلس به انتصاب رئیس سازمان ایمیدرو و همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت واکنش نشان داده و حتی بعد از پایان جلسه علنی سه شنبه مجلس برای بیان اعتراض به دفتر وزیر رفتند.

رحیمی بازداشت نشده است
فرارو: محمدرضا نادری وکیل شخصی معاون اول رئیس‌جمهور سابق خبر بازداشت یا احضار محمدرضا رحیمی از سوی مراجع قضایی را تکذیب کرد.

حکم ‌اعدام دادگاه‌ آمریکایی برای یک مسلمان
شنیده شد که نضال حسن در سال 2009 سیزده نظامی آمریکایی را در پایگاه نظامی «فورت هود» در ایالت تگزاس در جنوب این کشور به قتل رساند. قضات نظامی پس از چهار ساعت بحث و گفت‌وگو برای نضال حسن حکم اعدام صادر کردند. چهل و پنج اتهام علیه این نظامی سابق آمریکایی مطرح شده بود. نضال حسن که شهروند آمریکایی فلسطینی‌تبار است، اعتراف کرده بود این اقدام را برای دفاع متوقف کردن جنگ آمریکا علیه اسلام انجام داده است. اجرای حکم اعدام در دادگاه نظامی آمریکا ممکن است چند سال طول بکشد. ارتش آمریکا از سال 1961 تاکنون هیچ نظامی خود را اعدام نکرده است. نضال حسن در پنجم نوامبر سال دوهزار و نه با تیراندازی در پایگاه نظامی فورد هود سیزده نظامی را کشت و حدود سی نفر را هم زخمی کرد.

شهردار مشهد از تهران می‌آید؟
شنیده شد که این روزها و درحالی که گزینه‌های مطرح و گاه دور از دسترس برای شهرداری مشهد مطرح می‌شوند همچنان اعضای شورای چهارم مشهد در پی رسیدن به یک نام مشترک می‌باشند. البته اسم‌هایی همچون احمدی‌نژاد و قالیباف خیلی زود تکذیب شدند و مذاکرات با برخی چهره‌های ساکن تهران ادامه دارد البته از برخی اعضای قدیم و جدید شورای شهر خبر می‌رسد که شورا درحال رایزنی با مدیران مشهدی مهاجرت کرده به تهران نیز هستند که از بین آنها محمد پرورش که هم اکنون مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و عضو شورای معاونان وزیر نیروست به گوش می‌رسد.

بی‌اطلاعی از وضعیت سازمان فضایی
شنیده شد که اکبر ترکان که روز چهارشنبه حکم سرپرستی موقت سازمان فضایی ایران را از رئیس‌جمهور دریافت کرد، درحاشیه مراسم تودیع و معارفه‌اش به‌عنوان سرپرست این سازمان در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشت سازمان فضایی ایران به زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم. فردا نوشت؛ وی با بیان اینکه تاکنون در این مورد چیزی از شخص رئیس‌جمهور نشنیده‌ام و باید موضوع را بررسی کنم، ادامه داد: بگذارید روی صندلی‌ام بنشینم و اوضاع را بررسی کنم؛ من اکنون به‌اندازه یک چای خوردن با این مجموعه آشنایی دارم و نمی‌توانم در این زمینه اظهارنظر کنم.

روسیه: اس 300 ها را نابود کردیم!
جهان: ایتنرفکس روسیه به نقل از ولادیسلاو منشچیکف، مدیرکل شرکت تولیدکننده تسلیحات آلماز آنتی مدعی شد: سخت افزار اس300 که قرار بود به ایران داده شود دیگر وجود خارجی ندارد و ما آن را کاملا از بین برده‌ایم.


اخبار کوتاه:

* حضور گشت‌های ارشاد در تهران طی روزهای گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافته و برخورد با بدپوششان تشدید شده است. اخبار دریافتی در عین حال از حضور پررنگ مأموران گشت ارشاد در مناطق تفرجی و تفریحی پایتخت؛ همچون فرحزاد، دربند، درکه، لواسان و حتی توچال و برخورد با بدپوششان حکایت دارد. عصر پنجشنبه نیز مأموران پلیس با حضور گسترده در برج میلاد که محل برگزاری یکی از کنسرت‌های پرمخاطب بود، ضمن جلوگیری از ورود افراد بدپوشش به کنسرت، با افراد متخلف برخورد کرده و تعدادی از افراد بدحجاب را نیز دستگیر کردند. گفتنی است بنا بر اعلام مسئولان ناجا، برخورد با بدحجابی یکی از درخواست‌های همیشگی و زیاد مردم تهران است.

* جریان اصلاحات طرحی را برای تصرف کتابخانه ملی در دستور کار قرار داده است. به اعتقاد این طیف، کتابخانه ملی از بودجه، امکانات و محل و عنوان خوبی برای برگزاری جلسات و گردآوری نخبگان برخوردار است و می‌تواند پوشش مناسبی برای فعالیت‌های سیاسی شبیه دورانی که سیدمحمد خاتمی ریاست آن را برعهده داشت، باشد.

* «ع - س» که از پادوهای علی افشاری در فتنه 18 تیر سال 78 بود، به‌تازگی در دفتری حوالی میدان آرژانتین، ستاد تخریب رسانه‌ای قالیباف را کلید زده است. وی این روزها در حال هدایت چند گروه رسانه‌ای، لابی‌گری برای نامزدهای اصلاح‌طلبان و اجرای طرح‌هایی برای تطمیع برخی اعضای شورای شهر است.

* پس از انتقادات و نگرانی‌های گسترده نمایندگان مجلس از سرپرستی آقای توفیقی بر وزارت علوم و اعلام اینکه وی به‌دلیل حضور پر رنگ و فعال در فتنه سال 88 از مجلس رأی اعتماد نمی‌گیرد، آقای توفیقی سعی دارد با عزل و نصب‌های متعدد و برگزاری نشست با دانشجویان و استادان خاص و به راه انداختن کمپین‌های حمایت از خود، مجلس را برای دادن رأی اعتماد به خود تحت فشار قرار دهد.

* تروریست‌های سوری در مصاحبه با خبرنگار آسوشیتدپرس اعلام کردند که مسئول حمله شیمیایی هفته قبل هستند. دال گولاک در مطلبی که روی وب‌گاه «مینت‌ نیوز‌ پرس» منتشر کرد، نوشت: تروریست‌ها اعلام کرده‌اند که این رویداد، کاملاً اتفاقی بوده و به‌علت سهل‌انگاری در نگهداری این تسلیحات شیمیایی پدید آمده است.

* در جلسه تحلیلی سران اصلاحات که به منظور تحلیل انتخابات یازدهم در لواسان برگزار شد، حاضران در جلسه معتقد بودند روحانی، ما را به فضای سال 68 برگرداند نه دوم خرداد 76، بنابراین باید تمام توان خود را معطوف کنیم که ظرف این چهار سال، خود را به سال 76 برسانیم. یکی از اعضای حزب منحله مشارکت در این جلسه گفت؛ روحانی برای ما یک مستأجر است که کمی فضای تنفسی ما را باز کرده و باید از این فرصت، نهایت بهره را ببریم تا چهار سال بعد، به قدرت بازگردیم!

*شنیده‌ایم آقایان عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، "مرتضی بختیاری" وزیر دادگستری دولت دهم و سید مجتبی هاشمی‌ثمره مشاور ارشد دکتر احمدی‌نژاد از پذیرفتن نشان‌های دولتی که مزایای آن بیش از 100 میلیون تومان است، خودداری کرده‌اند.

*
در دیدار حسن روحانی و قالیباف، به وی پیشنهاد می‌شود مسؤولیت معاونت محیط زیست و منابع طبیعی و جنگل‌ها را بپذیرد که قالیباف ضمن رد این پیشنهاد تأکید می‌کند خدمت به مردم در شهرداری تهران برای او اولویت دارد. گفته می‌شود قرار است در دولت یازدهم اداره منابع طبیعی، مراتع و جنگل‌ها از وزارت جهاد جدا شده و با ادغام در محیط زیست، به صورت معاونت زیر نظر رئیس جمهور اداره شود.

*پس از آنکه محمد فروزنده به دلیل مسائل شخصی از پذیرفتن مسؤولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی خودداری کرد، رایزنی‌ها با دکتر علی‌اکبر ولایتی آغاز شد که وی هم این مسؤولیت را نپذیرفت. در روزهای اخیر دکتر "سید کمال خرازی" هم به گزینه‌ها اضافه شده و مذاکرات و رایزنی‌هایی با وی شروع شده است.

*شنیده‌ایم در دیداری که هفته گذشته خانواده‌های ایثارگران و همچنین تعدادی از دانشجویان افراطی با هاشمی رفسنجانی داشته‌اند تعدادی ازدانشجویان افراطی اقدام به حمایت از سران فتنه می‌نمایند که با اعتراض خانواده‌های ایثارگر مواجه شده و مراسم تحت تأثیر ترک جلسه توسط خانواده‌های ایثارگر قرار می‌گیرد.

*شنیده‌ایم حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه به‌زودی به عنوان سفیر ایران عازم بیروت می‌شود تا جانشین غضنفر رکن‌آبادی سفیر ایران در لبنان شود.


*
ارزیابی مشرق از مجلس نشان می‌دهد علی‌اصغر فانی سرپرست کنونی وزارت آموزش و پرورش از اقبال خوبی برای کسب رأی اعتماد نمایندگان به عنوان وزیر آموزش و پرورش برخوردار است. نمایندگان وی را عنصری با تجربه و دارای توان مدیریتی می‌دانند که از ورود نگاه‌های سیاسی به آموزش و پرورش پرهیز دارد.

*
برخی اعضای اصلاح‌طلب اتاق بازرگانی با استناد به اینکه عضو اتاق بازرگانی نباید دارای شغل دولتی باشد در صددند "محمد نهاوندیان" رئیس دفتر رئیس جمهور را از ریاست این اتاق کنار بزنند و نیروی مورد نظر خود را به ریاست اتاق بازرگانی برسانند. این در حالی است که بخش خصوصی از اینکه اتاق بازرگانی نماینده‌ای در دولت دارد ابراز رضایت می‌کند.

*
پس از راه‌اندازی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای که در مجموع عملکرد قابل دفاعی داشته است، قرار است برای ساماندهی تولید اسباب‌بازی و نوشت‌افزار نیز بنیادهایی راه اندازی شود. در سال گذشته بیش از شش‌هزار میلیارد تومان گردش مالی اسباب‌بازی در کشور بوده است.

*
چهار ورزشکار شورای شهر تهران آقایان حسین رضازاده، هادی ساعی، عباس جدیدی و علیرضا دبیر با یکدیگر هم‌قسم شده‌اند بدون توجه به همه فشارها و تهدیدها و تطمیع‌ها، در انتخاب شهردار تهران از محمدباقر قالیباف حمایت کرده و رأی خود را برای شهردار شدن وی به صندوق بیندازند.

https://shoma-weekly.ir/d00hNL