گفته می‌شود که...

انتصاب‌سینماگر وابسته‌به پهلوی درصداوسیما! / استدلال فوق منطقی "علی مطهری" ! / اولین استعفا در دولت روحانی/ حمایت باطبی از دوستان شاهین نجفی/ تحرکات تازه انجمن حجتیه در برخی استانها/ مسافر کشی مجری مشهور/ سانسور 9 دی در خاطرات روزانه هاشمی و...

انتقاد ضدانقلاب خارج‌نشین از یکدیگر!

عناصر ضدانقلاب که این روزها از ایستادگی ملت مسلمان ایران در دفاع از نظام جمهوری اسلامی عصبانی شده‌اند، در گوشه و کنار از فعالیت‌های همدیگر انتقاد می‌کنند و سعی دارند دیگری را عامل بدبختی و فلاک خودشان معرفی کنند. در شدیدترین انتقاد‌های موجود، «امید شریفی‌دانا» یکی از عناصر سلطنت‌طلب مقیم سوئد و فراری فتنه 88، از خط قرمز پادشاهی‌ها عبور کرد و با انتقاد از ربع پهلوی، فرزند شاه مخلوع ایران، گفت: «رضا پهلوی گفتند که من فراحزبی و فراگروهی می‌خواهم کار بکنم، ولی متأسفانه ایشان به طور تخصصی هوادارانشان را جمع نکردند و گفتند که من باید همه را جمع کنم و این باعث دلسردی نیروهای پادشاهی شده و اختلافات را گسترده‌تر کرده است.»

وی که در مصاحبه با رادیو رادیس‌‌این رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت، به قدری انتقادی صحبت کرد که صدای فسیل‌های بیسواد هوادار پادشاهی را هم در آورد. گفتنی است موضع‌گیری‌های امید دانا علیه دیگر اپوزیسیون خارج از کشور، این شبهه را در میان آن‌ها مطرح کرده است که او خبرچین سازمان‌های امنیتی در ایران است! این فراری فتنه، در فتنه سال 88 به‌ویژه در هتک حرمت عاشورای88 نقش زیادی داشته است.

ترور ناکام تروریست بزرگ منطقه!

برخی منابع خبری از تلاش نزدیکان رئیس سازمان اطلاعات عربستان برای ترور وی خبر دادند که ظاهراً در آخرین لحظات، شکست خورده است. «احمد مطر» سردبیر پایگاه خبری الخبرپرس در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری عربی گفت: «دو افسر سعودی، مسئول این عملیات بودند که با مشارکت سه افسر اطلاعاتی دیگر، طرح ترور بندر بن‌سلطان را آماده کردند. بر اساس این طرح، یکی از افسران نزدیک به بندر بن‌سلطان، وی را به منزل خود دعوت کرد و غذاها و نوشیدنی‌های مورد علاقه بندر را فراهم کرد و همچنین مقدمات برگزاری نشستی با زنانی غیر عربستانی فراهم شد، بندر با این دعوت موافقت کرد و در منزل یکی از افسران نزدیک به خود در ریاض حضور یافت.»

وی افزود: «طرح ترور بندر بن‌سلطان بر ریختن سم در ظرف غذا یا لیوان نوشیدنی وی مبتنی بود و اینکه این کار را یک دختر زیبارو انجام دهد، سم آماده شد به طوری که فرضیه ترور بندر بن‌سلطان با گلوله کنار گذاشته شد تا عملیات لو نرود. عملاً هنگام ناهار و پس از حضور بندر، سم در لیوان ریخته شد؛ اما سمی که این دختر در لیوان ریخت، سم مناسبی نبود و برای قتل بندر کافی نبود به طوری که بدن بندر بن‌سلطان توانست در مقابل سم مقاومت کند. بلافاصله بندر بن‌سلطان به یکی از بیمارستان‌های مخصوص خاندان سلطنتی حاکم بر عربستان منتقل شد و پس از سه روز، به صورت سری به منزلش منتقل شد که تحت نظر یک پزشک و دو پرستار قرار داشت به طوری که همچنان دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارد.»

فتنه 88 فقط یک سوء تفاهم بود!

«مهدی فضائلی» روز گذشته طی یادداشتی در روزنامه جام‌جم نوشت: «اگر به فرض محال بپذیریم آنچه در سال ۸۸ رخ داد، نتیجه سوء‌تفاهم بوده است، باید بگوییم تاریخ پر است از سوءتفاهم‌ها یا بدفهمی‌های خسارت‌بار که کمتر خیانتی هم‌سنگ‌ آن‌هاست و با هیچ ‌جایگزینی نمی‌توان آن‌ها را جبران کرد.» گفتنی است این روزها رسانه‌ها و سیاسیون فتنه چنین القا می‌کنند که فتنه 88 فقط یک سوءتفاهم بوده است.

بسیج دانشجویی قانع نشد

ادعاهای مشاور ظریف در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز که با عنوان «تبیین توافق‌نامه 1+5 در ژنو» برگزار شد، با بازتاب‌های منفی و سکوت مقامات وزارت خارجه کشورمان همراه بوده است. «علی خرم» هنگام سخنرانی خود بارها تأکید کرد که تمام متن توافق‌نامه با رهبر انقلاب هماهنگ شده بود و رهبر معظم انقلاب پیش از موافقت‌نامه، آن را کاملاً و کلمه ‌به کلمه تأیید کردند. این در حالی بود که دانشجویان در پاسخ به صحبت‌های وی گفتند: رهبر انقلاب یک روز پیش از مذاکرات و در دیدار با بسیجیان اعلام کرده بود: «ما البته در جزئیات این مذاکرات مداخله نمی‌کنیم؛ یک خطوط قرمزى وجود دارد، یک حدودى وجود دارد، این حدود باید رعایت بشود؛ این را گفتیم به مسئولین و موظّفند که این حدود را رعایت کنند.»

اصلاح طلبان: ما رسانه نداریم!!

در جلسه هفته گذشته رسانه‌های اصلاح‌طلب، مدیران حاضر در جلسه از ناهماهنگی‌های موجود در فضای رسانه‌ای گلایه کرده و معتقد بودند ما سر رسانه‌ای نداریم. کسی نیست ما را جمع کند و سوژه بدهد؛ اما اصول‌گرایان برای گام به گام حرکت خود برنامه دارند. شما ببینید چه فضایی برای مصاحبه حجاریان با ایسنا به وجود آوردند. هدف مصاحبه، برجسته کردن نقش روحانی در رفع حصر منتظری بود؛ اما همه چیز به انحلال مجلس از سوی دولت کشیده شد. نباید ایسنا این بخش از مصاحبه را منتشر می‌کرد. یا ببینید درباره سفر هیئت مجلس اروپا و دیدار با ستوده چه کردند. مدام خاتمی را می‌زنند؛ اما ما دفاعی نداریم. جلسه ما هم سوراخ است، آن هفته درباره نقد دولت بر سخنان حجاریان نقل قولی کردیم و سر از رسانه‌های اصول‌گرا در آورد

اولین استعفا در دولت روحانی

حسن یونس سینکی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت صبح امروز استعفای خود را تقدیم محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت کرده است.

پیگیریها حکایت از این دارد که وی امروز پس از استعفا دیگر در دفتر کار خود در معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاضر نشده، این در حالی است که مسئولان روابط عمومی واین وزارتخانه در تماس خبرنگار از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کردند و در عین حال، این موضوع را تکذیب نکردند.

تحرکات تازه انجمن حجتیه در برخی استانها

انجمن حجتیه برای بازگشت به فعالیت‌های خود برنامه‌هائی را آغاز کرده است. علاوه بر تلاش برای جذب افراد در چند استان، این انجمن افرادی را برای تدریس فن خطابه آماده ساخته تا نیروهای مورد نیاز را آموزش دهند. این آموزش‌ها در چند شهر آغاز شده است. از سرگیری فعالیت‌های انجمن حجتیه، بعد از آن شروع شد که این انجمن توانست با نفوذ دادن بعضی عناصر خود در دولت‌های نهم و دهم، تفکر ویژه خود را از زبان بعضی از آنها به صورت رسمی مطرح نماید. در دولت کنونی هم این انجمن مطمئن است که با مشکل مواجه نخواهد شد. انجمن حجتیه، تشکیلاتی است که تحت پوشش ترویج مهدویت، به دنبال اهداف دیگری بود. و در دوران رژیم شاهنشاهی با آزادی عمل فعالیت می‌کرد ولی با پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های آن متوقف شد.

موسوی به اژه‌ای گفت وقت خواب است

ضرغامی، رییس سازمان صداوسیما: 25خرداد که آن اتفاقات افتاد و چند نفر در تهران شهید شدند آقای اژه‌ای، وزیر اطلاعات تماسی می‌گیرد که با آقای موسوی صحبت کند. آنطور که آقای اژه‌ای نقل می‌کنند به آقای اژه‌ای می‌گویند که فرصت ندارند یا خواب هستند یا موقع خوابشان است.

خاطره بادامچیان از پرورش
اسدالله بادامچیان عضو حزب موتلفه اسلامی در بیان خاطره‌ای از زمان مرحوم پرورش گفت: در آن زمان (زمان شاه) پرورش طی یک اقدامی دستگیر شد که دستگیری وی کار مبارزه را دچار بن بست کرد لذا آیت‌الله بهشتی فرمودند به آقای پرورش بگویید به هر نحوی شده بیاید بیرون حتی اگر لازم شده اعلام ندامت کند و بیاید مبارزه را ادامه دهد. وقتی این مطلب را به او گفتم او گفت که این یک آسیب است برای من. به او اعلام کردم که آقای بهشتی فرموده که در جواب گفت چون آقای بهشتی فرمودند چشم برای من حیثیت مهم نیست و وظیفه‌ام مهم است و باید به وظیفه‌ام عمل کنم حتی اگر این اقدام بعدها مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

مجری مشهوری که مسافر کشی می کرد

پس از اظهارات «مرضیه حدیدچی(دباغ)» ؛نماینده مجلس شورای اسلامی؛ که از مسافرکشی در مقاطع خاصی خبر داد اکنون نوبت به «کیاداوود اسفندیاری»؛مجری مشهور و موفق برنامه های «حرف حساب» و «پایش»؛ رسید تا از مسافرکشی اش در طول سال های گذشته خبر دهد.

وی در برنامه تلویزیونی «حرف حساب» صبح امروز که به موضوع کنترل و نظارت بر عملکرد تاکسیرانان اختصاص داشت در پاسخ به پیشنهاد پیامکی یک تاکسیران؛ مدعی شد که طی چند سال گذشته بنا بر اقتضای شرایط زمانی چند هفته ای به مسافرکشی روی آورده است. پیشنهاد پرسش گونه تاکسیران خطاب به «اسفندیاری» این بود که از وی درخواست کرد تا مدتی در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بعنوان تاکسیران مشغول بکار گردد و ببیند که آیا اعصابی برای وی باقی می ماند یا خیر؟! آستانه صبر و تحمل وی(مجری) تا چه میزان ادامه می یابد؟!
«
اسفندیاری» نیز صادقانه در پاسخ به این پیامک، با اعتراف به سختی کار و مصیبت های شغلی تاکسیرانان گفت: چند سال گذشته - بنابر اقتضا- چند هفته ای را به مسافرکشی پرداختم که در نهایتفهمیدم اینکاره نیستم و طاقت رانندگی و مسافرکشی در محیط مملو از آلودگی های صوتی، زیست محیطی، ترافیک و سر و کله زدن با مردم را ندارم!

اینستاگرام فیلتر شد

از امروز یکشنبه 8 دی با وارد کردن آدرس سایت اینستاگرام صفحه پیوند ها باز می شود.

بدنبال فیلتر شدن وی چت، اینستاگرام - وب سایت به اشتراک گذاری تصویر- نیز ظاهرا فیلتر شده و صفحه پیوندها از نوع B5-6 مشاهده می شود.

انتصاب‌سینماگر وابسته‌به پهلوی درصداوسیما!

روز گذشته معاون سیما با حکمی اعضای شورای راهبردی شبکه نمایش را منصوب کرد. اما حضور جمال امید و فریدون جیرانی در این شورا شگفت‌انگیز است. جمال امید از همکاران پهلبد وزیر ضدفرهنگ رژیم پهلوی بود. او از کارگزاران اصلی جشنواره سینمایی سپاس در دوران قبل از انقلاب بود. همچنین فریدون جیرانی که خودش یک فیلمفارسی‌ساز است در دوره مدیریت برنامه «هفت» هم سعی در ترویج و معرفی فیلم فارسی داشت.

نکته تامل برانگیز دیگر این است که علی دارابی معاون سیما در حکم انتصاب خود بر نکاتی چون پخش فیلم‌های آموزنده و معرفی شبکه نمایش به عنوان شبکه‌ای پاک و اخلاق‌گرا تأکید کرده است، اما برخی از اعضای شورای راهبردی به این مسائل اعتقاد چندانی ندارند. مسعود ترقی‌جاه، اکبر نبوی و مجید شیخ انصاری هم از دیگر اعضای شورای راهبردی شبکه نمایش هستند.

 استدلال فوق منطقی "علی مطهری" !

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شنبه شب در جمع دانشجویان شیراز با بیان اینکه دادگاه متهمان سال 88 باید علنی برگزار شود گفت : برگزار کردن دادگاه علنی متهمین سال 88 باعث خواهد شد که فضای التهاب در کشور از بین برود ، جمهوری اسلامی به فضای آرام نیاز دارد.

به گزارش ایرنا ، در این نشست که در سالن های صدرا و سینا ی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد این نماینده مجلس ، نیروی انتظامی ، صدا و سیما ، دولت و برخی نهادهای دیگر را مقصر اتفاقات سال 88 دانست و با انتقاد از اجتماع 9 دی گفت: اگر پس از انتخابات 88 دولت اجازه تجمع را داده بود و سخنان معترضین را پخش می کرد هیچگاه چنین اتفاقاتی نمی افتاد اما زمانی که مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه اعلام کردند که باید از تجمع خودداری شود تجمع کردن در نهم دی ماه بی مورد بود.

تغییرات دولت از 2 هزار نفر گذشت
پس از گذشت کمتر از چهار ماه از آغاز به کار دولت یازدهم، موج برکناری مدیران دستگاه‌های دولتی به بیش از 2 هزار نفر رسید.
با گذشت کمتر از 4 ماه از آغاز به کار دولت یازدهم، موج برکناری مدیران دستگاه‌های دولتی به عدد دو هزار و شصت و هشت نفر در سراسر کشور رسید.
در میان دستگاه‌های دولتی، وزارت کشور، وزارت بهداشت و وزارت نفت بیشترین تغییرات را داشته‌اند.
در بین این دستگاه‌ها، تغییرات گسترده در وزارت بهداشت که یک دستگاه تخصصی محسوب می‌شود و مسائل سیاسی تاثیر حداقلی در انتخاب مدیران آن دارد، قابل تامل است.
برکناری بیش از 200 تن از مدیران بیمارستان‌ها، دانشکده‌های پزشکی و مدیران نهادهای پژوهشی حوزه درمان در دولت یازدهم، این سوال را مطرح می‌کند که آیا تمامی افراد برکنارشده، افراد بی‌کفایتی بوده‌اند؟
نکته دیگر این تغییرات عدم اطلاع رسانی و شفافیت برخی پرتال های وزارتخانه هاست که ظاهرا انتصاب های مدیران خود را محرمانه تلقی کرده اند و از انتشار اسامی مدیران جدید خودداری می کنند.

سود عجیب و نجومی واردکنندگان مرسدس
اسناد به دست آمده نشان می‌دهد خودروهای وارداتی بنز به ایران با قیمت‌هایی حدود 80 تا 150 میلیون وارد کشور می‌شود اما با قیمت‌هایی حدود سه برابر این مبلغ به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.
اسناد ذیل نشان می‌دهد خودروهای وارداتی بنز به ایران با قیمت‌هایی حدود 80 تا 150 میلیون وارد کشور می‌شود اما با قیمت‌هایی حدود سه برابر این مبلغ به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.
حتی اگر تعرفه 90 درصدی واردات خودرو را به لیست قیمت انواع خودروهای مرسدس بنز مدل 2014 که از گمرکات کشور به دست عده ای می رسند اضافه کنیم، بازهم تفاوت حیرت انگیز قیمت وارداتی با قیمت مصرف کننده نشان دهنده حجم سود عجیب و غریب وارد کنندگان است.
طبق اعلام رسمی گمرک، قیمت واردات خودروهای بنز به شرح زیر است:
بر اساس لیست پیوست سند فوق، صبحانه قیمت ها را طبق دلار موجود در بازار غیررسمی ارز یعنی 2950 تومان محاسبه کرده است که بر این اساس، مبالغ زیر به دست آمده است که نشان می دهد دلالان در این بازار نیز حتی اگر فرضمان دلار مبادله ای یعنی حدود 2450 تومان نباشد، سودهای ویژه ای به جیب می زنند و کسی نیز پاسخگو و پیگیر این موضوع نیست.

اوباما بیشتر وقت خودرا چگونه می‌گذراند؟

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بیشتر وقت خود را با زنانی به جز میشل اوباما، همسر رسمی خود سپری می کند.

«قلاده‌های طلا» از تلویزیون پخش نمی‌شود

باوجود اطلاعیه قبلی تلویزیون درباره پخش فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» این فیلم از تلویزیون پخش نمی‌شود. این فیلم در خصوص ماجراهای فتنه 88است.

آن یکی نرفته این یکی داره میاد
هنوز افتضاح هیئت پارلمانی در سفر به ایران به سرانجام نرسیده، خبر می‌رسد که هیئت پارلمانی انگلیس نیمه دوم دی‌ماه به ایران می‌آید.این هیئت 4 نفره ظاهرا به ریاست جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس به تهران سفر می‌کنند. محمدحسن حبیب‌زاده که به تازگی به عنوان کاردار غیرمقیم ایران در انگلیس منصوب شده می‌گوید؛ در لندن با برخی مقامات وزارت خارجه انگلیس و نیز تعدادی از نمایندگان پارلمان آن کشور ملاقات کرده است. او می‌گوید گروه پارلمانی انگلیس شامل 4 نفر به مدت سه روز به ایران سفر خواهند کرد که این سفر نیمه‌ دوم دی انجام می‌گیرد.سفر هفته گذشته هیئت پارلمانی اروپا به تهران با برخی رفتارهای دون شأن دیپلماتیک و دزدانه نظیر ملاقات با برخی بازداشت‌شدگان فتنه سال 88 در سفارت یونان مواجه بود، این هیئت همچنین به ملاقات هاشمی رفسنجانی رفتند که رئیس این هیئت در جریان ورود آقای هاشمی به محل ملاقات، رفتار دور از ادب و احترام داشت. انتشار تصاویر این برخورد با اعتراض گسترده در محافل سیاسی و رسانه‌ای مواجه شد.

ادعای آسوشیتدپرس

آسوشیتدپرس مدعی شد که ایران در حال اتخاذ گامهایی برای بهبود توانایی‌اش جهت تسریع غنی‌سازی اورانیوم است که می‌تواند به تأخیر در اجرای توافق هسته‌ای موقتی با گروه 1+5 منجر شود، زیرا اقدامهای تهران با مخالفت آمریکا و متحدانش روبروست. دو مقام خارجی حاضر در مذاکرات مدعی شدند که همین اختلاف یکشنبه هفته گذشته موجب شد مذاکرات در ژنو متوقف شود.

مبلغ سلفی، سر تروریستها کلاه گذاشت

ناظم المسباح مبلغ سلفی کویتی که به دلیل کمک به تروریستها و تکفیریها در سوریه مشهور است، با پولهای جمع آوری شده برای ادامه این کمکها، برای خود کاخی در اسپانیا خرید.

حمایت باطبی از دوستان شاهین نجفی
احمد باطبی که پس از فرار از کشور، از رسانه‌های بیگانه گدایی می‌کند در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک، برای اینکه ناراحتی خود از دستگیری دوستی معاند را اعلام کند، توهین به مقدسات ایرانیان را در دستور کار قرار داده است.
پس از دستگیری مهدی موسوی و فاطمه اختصاری از همکاران و حامیان شعری شاهین نجفی خواننده هتاک و توهین کننده به ساحت مقدس اهل بیت(ع)، صفحه شخصی معاندین فراری در فیس بوک فعال شده است.
احمد باطبی که پس از فرار از کشور، مزدوری رسانه‌های بیگانه را گدایی می‌کند در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک، برای اینکه ناراحتی خود از دستگیری دوستان خود را اعلام کند، توهین به مبانی مقدسات مردم ایران را در دستور کار قرار داده است.

باطبی که تعداد همسرانش از حیث تکثر برای دوستان اپوزیسونی‌اش مجهول مانده است، در کامنت‌های توهین‌آمیز خود از جایگاه یک جامعه‌شناس برای ایرانیان نسخه می‌پیچد.
باطبی که پس از شرکت در پروژه آشوب و کودتای نرم 78، توانست نظر مثبت غربی‌ها را به خود جلب کند، به دامن سرویس‌های بیگانه پناهنده شد و کاسه لیسی محافل سیاسی و رسانه‌ای اپوزیسیون را به کارنامه وطن فروشی‌های خود افزود.
باطبی دستگیرشدن یک منحرف فکری توسط دستگاه‌های ذی ربط ایران را دستمایه‌ای قرار داده است تا ابلهانه با تصور سوار بر اسب اطلاعات ناقص و القائات سخیف خود را در گلستان وسیع عشق و ارادت ایرانیان به مذهب تشیع، بچرخد.

درخواست شهرام جزایری از زندان
شهرام جزایری بار دیگر درخواست عفو خود را مطرح کرد. او در تماسی تلفنی از روزنامه ایران خواست تا ندامتش را به گوش مسئولان قضایی برساند. وی با اشاره به نامه خانواده‌اش به رئیس قوه قضائیه گفت: از اشتباهی که مرتکب شده‌ام نادم و پشیمان هستم و مجازات هم شده‌ام، اما به خاطر فرزندان خردسالم که آنها را دو بار بیشتر ندیده‌ام دیگر تحمل زندان را ندارم. 12سال و چهار ماه در زندان تحمل کیفر می‌کنم و هیچگونه بدهی و جریمه ندارم، از رئیس قوه قضائیه و مسئولان قضایی درخواست می‌کنم که این نادم و پشیمان را عفو کنند.

ربوده شدن روحانی شیعه درفرودگاه

منابع خبری محلی در بحرین اعلام کردند که نیروهای امنیتی فرودگاه بین‌المللی بحرین، شیخ یاسر عبدا... الصالح یکی از روحانیان شیعه را که در حال بازگشت از کربلای معلی بود، ربودند.

فرار پسر «اردوغان» به گرجستان

برخی منابع رسانه‌ای ترکیه از فرار«بلال اردوغان» پسر نخست‌وزیر این کشور به گرجستان از بیم دستگیری بر سر پرونده فساد مالی خبر دادند.

وهابیت اگر راست می گوید با اینها بجنگد
گروه موسوم به جریان سلفی در اردن با انتشار آماری، اعلام کرد که تاکنون دستکم 10 هزار نفر از سلفی های تبعه کشورهای عربی در سوریه کشته شده اند.
انتشار این آمار، این سئوال را در ذهن به وجود می آورد که چرا این افراد با وجود ادعای حمایت از دین اسلام و مسلمانان، جان خود را در سوریه می بازند و هیچ اولویتی برای آزادی مقدسات در فلسطین قائل نیستند.
برآوردها حاکی از آن است که دستکم 100 هزار تکفیری خارجی، بر پایه عقایدی انحرافی، برای جنگ به سوریه رفته اند.
این تروریستها در کنار جنگ در سوریه، اموال مردم را غارت و به نوامیس آنها تجاوز کرده اند.
این 100 هزار تکفیری خارجی، از کشورهای غربی و عربی، از طریق شبکه هایی به خدمت گرفته شده اند که از موسسه های خاصی در همه کشورها و سایت های اینترنتی و ده ها شبکه تلویزیونی و رسانه گروهی برای انجام دادن این ماموریت استفاده می کنند.
گروه هایی مانند جبهه النصره و داعش و دیگر گروه های تکفیری، سوریه را اشغال کرده و ضد مردم این کشور مرتکب جنایت شدند، در چنین شرایطی و با توجه به ادامه یافتن جنگ به بیش از سه سال، به نظر می رسد که گزینه های چندانی در برابر عناصر مسلح این گروه ها وجود ندارد و آن ها باید از گزینه های کشته شدن، اسارت یا فرار، یکی را برگزینند.
در آمار مربوط به عرب های به هلاکت رسیده در سوریه که به تازگی منتشر شده است، تونسی ها، لیبیایی ها، عراقی ها، فلسطینی ها و لبنانی ها به ترتیب در پنج جایگاه نخست از نظر شمار کشته ها قرار دارند و مصری ها، سعودی ها، یمنی ها، مغربی ها، الجزایری ها، اردنی ها، کویتی ها، سومالیایی ها، بحرینی ها، عمانی ها، اماراتی ها، قطری ها، سودانی ها، موریتانیایی ها جایگاه های بعدی را دارند.
شمار جنگجویان عرب کشته شده در سوریه، در حالی هر روز افزایش می یابد که این کشور، در مجاورت فلسطین قرار گرفته است، سرزمینی که تحت اشغال بی رحمانه صهیونیست ها، بدترین شرایط را می گذراند و هر روز از کشورهای جهان درخواست کمک می کند و صهیونیست ها هر روز اقدام تجاوزکارانه جدیدی را علیه مقدسات مسلمانان در قدس و سراسر مناطق فلسطین انجام می دهند؛ اما تکفیری ها هیچ توجهی به این مسائل ندارند و گویی برای آنان، درباره موضوع حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و نجات مسلمانان از دست اشغالگران چیزی تعریف نشده است.

ابلاغیه روحانی درباره سیاست های سوادآموزی در کشور

بر اساس ابلاغیه ای که طی روزهای اخیر از سوی حجت الاسلام روحانی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی ابلاغ شده، از آنها خواسته شده است با بهره گیری از ظرفیتهای موجود در دستگاههای اجرایی و نهادهای دولتی و غیردولتی و معلمان به عنوان اشخاص حقیقی، ارائه خدمات سودآموزش را راهبری کرده و تدریجا از مباشرت و تصدی مستقیم امر سوادآموزی، به مدیریت فرآیند سودآموزی روی آورند.

شکایت مرتضوی از 8 روزنامه
با خبر شدیم که در حالی که این روزها مرتضوی مصاحبه‌های متعددی با برخی رسانه‌ها داشته، وکیل سعید مرتضوی از طرح شکایت موکلش از 8 روزنامه در دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد. سعید ایوبی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه این شکایت علیه شرق، اعتماد، همشهری، مردم سالاری، جوان و ایران و دو روزنامه دیگر تنظیم شده است، گفت: این روزنامه‌ها جوابیه موکلم درخصوص گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی را چاپ نکردند.

دستور جالب یک وزارتخانه برای «مدیریت وقت» مدیران

بر اساس بخشنامه ای که توسط یکی از وزارتخانه ها برای کارمندان و مدیران این دستگاه ارسال شده، از آنها خواسته شده است در صورت تمایل نسبت به ثبت نام در دوره آموزشی با نام "مدیریت موثر وقت" به مدت 4 ساعت اقدام کنند. در این بخشنامه تاکید شده است که حضور در این دوره، امتیاز مثبت در ارزیابی کارکنان و مدیران این وزارتخانه خواهد داشت.

عضو شورای شهر بستری شد

حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران و مدیرعامل پیشین پرسپولیس دچار سانحه رانندگی و در بیمارستان بستری شد.

تولید سریال «تجربه حزب‌ا...»

مرتضی شعبانی مستندساز از ساخت مجموعه‌ای داستانی با عنوان «تجربه حزب‌ا...» خبر داد. این مستند، روایتگر تاریخچه شکل گیری و فعالیتهای حزب ا... لبنان خواهد بود.

سانسور از این تابلوتر؟!
هر ساله در جهان کارناوالهای رقص و شادی زیادی برگزار می شود. اما مردم مغرب زمین، با شنیدن نام کارناوال، بیش از همه کارناوال مشهور برزیل را در ذهن خود می آورند.
کارناوال جشن یا رژه ای همگانی در خیابان است که همراه با آن عناصری از سیرک‌بازی و رقص‌های خیابانی آمیخته شده‌ است.
مشهورترین کارناوالهای جهان در شهرهای ریودوژانیرو و سائوپائولو برزیل، سیدنی استرالیا، سان‌دیه‌گو کوبا، نیس فرانسه، کلن و دوسلدورف و ماینز آلمان، ونیز ایتالیا و گلاسگو انگلیس و پاتراس یونان برگزار می گردد.
اما بدون شک، مشهورترین آنها کارناوال برزیل است، که در آن، تنها باقی مانده سنت بومی برزیل که رقصی به نام "سامبا" است، نمایش داده می شود و باقی فرهنگ و رسوم سنتی برزیل همه ریشه در فرهنگ مهاجمان و اشغالگران پرتغالی دارد.
کارناوال برزیل عاملی است که هر ساله صدها هزار توریست را به شهر ریودوژنیرو می کشاند. بنابر آمار رسمی اعلام شده، در سالهای گذشته، عموما نزدیک به یک میلیون تماشاگر حاضر در ریودوژنیرو، کارناوال را تماشا می کنند و نزدیک به 50 هزار نفر نیز در اجرای مراسم و رقص و سیرک، نقش ایفا می کنند.
مراد از این مطلب، بیان مشخصات کارناوال برزیل نیست، بلکه پوشش رسانه ای این کارناوال به عنوان یک تجمع بزرگ بشری (در حد بیش از یک میلیون نفر) در شبکه های خبری مد نظر است. عمده شبکه های خبری جهان به پوشش مراسم می پردازند و برخی نیز صحنه هایی از آن را به طور زنده پخش می کنند. حتی شبکه های غیر خبری نیز که به موضوعات اجتماعی و عمومی می پردازند؛ هر ساله پخش آن را در دستور کار قرار می دهند.
بی شک مقایسه ی پیاده روی مقدس حسینیان عالم در تجمع میلیونی اربعین حسینی (ع) در کربلا؛ با پدیده ای مبتذل چون کارناوال (که با رقص همراه است)، امری دور از شان و منزلت می باشد. اما قصد ما صرفا مقایسه ی پوشش رسانه ای این دو تجمع است.
در مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال، به اعتبار خبر وزارت گردشگری عراق، 20 میلیون و 700 هزار نفر از شیعیان و اهل تسنن شرکت داشته اند. این آمار که به صورت رسمی است و آمار غیر رسمی حاکی از جمعیت بیشتری است؛ علی رغم تهدیدات تروریستی است که تکفیری ها برای کاهش جمعیت در مراسم امسال داشته اند؛ صورت گرفته است.
اگر چه در سالهای گذشته جمعیت این راهپیمایی بزرگ به بیش از 16 میلیون نفر رسید؛ اما تهدیدات تروریستی امسال نه تنها از این خیل عظیم نکاست، بلکه به 20 میلیون و 700 هزار نفر افزایش یافت. این در حالی است که به گفته ویکی پدیا بر اساس آمار غیر رسمی، (احتمالا بر اساس برآورد ماهواره ای) جمعیت حاضر در این اجتماع بزرگ 25 تا 30 میلیون نفر تخمین زده شده است.
ویکی پدیا از آن به عنوان "عظیم ترین تجمع صلح آمیز جهان" نام برد. این در حالی است که این دانشنامه با فشار صهیونیست ها بلافاصله صفحه پیاده روی اربعین را از صفحات خود حذف نمود.
تجمع بیش از بیست میلیون نفر در یک روز، در تاریخ بشریت بی بدیل و بی سابقه است! در حالیکه در بزرگترین تجمعات بشری، آن هم در طـول کل سـال و نه در یک روز، مکه مکرمه و مدینه منوره سالانه 7 تا 10 میلیون نفر، مشهد مقدس سالانه بین 25 تا 45 میلیون نفر، زیارتگاه ساباریمالا (که متعلق به هندوهاست) سالانه بین 50 تا 70 میلیون نفر، معبد سن سوجی در مرکز ناریتا در ژاپن سالانه 20 تا 30 میلیون نفر و در واتیکان نیز سالانه 18 میلیون نفر می باشد. اما زائران کربلا؛ سالانه 45 تا 55 میلیون نفر هستند و در یک روز اربعین 20 میلیون و 700هزار نفر! این موضوع عظمت این اجتماع بزرگ معنوی را به اثبات می رساند.
با این وجود تنها شبکه های خبری شیعیان به پوشش آن پرداختند و این مراسم عظیم با تیغ سانسور شبکه های خبری جهان مواجه شد.
علیرغم بی‌نظیر بودن این راهپیمایی، رسانه ‌های آمریکایی و صهیونیستی این راهپیمایی را به طور کامل سانسور کرده و اشاره‌‌ای به آن نکردند. حتی شبکه های منطقه ای نظیر الجزیره و رسانه ‌های دولتی وابسته به رژیم سعودی و رژیم بحرین، از زیرنویس آن هم دریغ کردند.
بی بی سی فارسی نیز، دو خبر از پیاده روی زائران در کربلا پخش کرد که در هر دوی آن ها با القای عدم وجود امنیت، به شکلی حرفه ای در راهپیمایی و زیارت، شک و تردید به وجود آورد. سرویس جهانی بی بی سی نیز، هیچ اشاره ای به آن نکرد! و این بخشی از صداقت رسانه ای غربی است!

تلاش اتحادیه اروپا برای تأسیس نمایندگی در تهران
خبر اول این که کشورهای اتحادیه اروپا به‌طور غیررسمی به پارلمان اروپا اعلام کرده‌اند خواستار گشایش نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه یورو ابزرور،‌ ارجا کرونگبرگ، رئیس هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا که چندی قبل به تهران سفر کردند گفت سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این ایده حمایت کرده‌اند. آن‌ها همچنین از گشایش نمایندگی اتحادیه اروپا یا یک نمایندگی ویژه در تهران به عنوان اولین گام در این مسیر حمایت کردند.

یارانه‌هایمان برای محیط‌زیست خرج شود

تعدادی از فعالان فرهنگ و هنر در نامه ای به معصومه ابتکار،‌ رئیس سازمان محیط زیست نوشته اند که برای مقابله با بحران های زیست محیطی، با این سازمان همکاری کنند. آنها در گام نخست اعلام کرده اند یارانه هایشان را به محیط زیست می دهند. گفتنی است کمیته هماهنگی این کمپین شامل منیژه حکمت- پگاه آهنگرانی - همایون شجریان - رضا عطاران - فاطمه راکعی - داریوش مهرجویی وسایر اعضا می‌شود.

استیضاح وزیر صنعت منتفی می‌شود
خبر دیگر این که اطلاعات دریافتی خبرنگار ایران حاکی است بحث استیضاح وزیر صنایع بیش از آن‌که کارشناسی و از روی دغدغه نظارت مجلس باشد، به دلیل برخی دلخوری‌های نمایندگان از آقای نعمتزاده است. این دلخوری‌ها که مربوط به برکناری برخی مدیران استانی، برخلاف نظر نمایندگان آن استان است. روز گذشته هم سایت عصر ایران از جلسه عامل اصلی استیضاح با وزیر صنعت خبر داده و نوشته بود که اطلاعات دریافتی حاکی است به دلیل برکناری بدون هماهنگی یکی از مسئولان این وزارتخانه در یکی از استان‌های غربی کشور با نمایندگان است
سفر «جک استرا» و هیات «پارلمانی انگلیس» به ایران
آقای حبیب‌‌الله زاده که بتازگی به لندن سفر کرده در این سفر با مقامات وزارت خارجه انگلیس و تعدادی از نمایندگان گروه پارلمانی روابط با ایران در مجلس این کشوردیدار کرده است.
کاردار غیر مقیم ایران در بریتانیا درباره سفر هیات پارلمانی این کشور به ایران گفت این سفر در "نیمه دوم دی ماه" صورت می‌گیرد و "چهار نماینده عضو گروه روابط با ایران" به مدت سه روز به ایران سفر می‌کنند.
جک استرا "ریاست" این گروه پارلمانی را به عهده خواهد داشت.
حدود سه هفته پیش عباسعلی منصوری آرانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و این اعلام کرده بود مجلس ایران از جک استرا وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا و نماینده فعلی این کشور در مجلس عوام برای سفر به ایران دعوت کرده است.
آقای منصوری آرانی گفته بود هیات پارلمانی انگلیس به سرپرستی جک استرا با علی لاریجانی رییس مجلس، علاء‌الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و برخی مقامات دیگر دیدار خواهد کرد.
جک استرا پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی فارسی گفته بود علاقمند سفر به ایران و دیدار با آقای روحانی است.

نظر ناجا درمورد تبلیغات عجیب

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تبلیغات ماهواره‌ای جهت اعزام هموطنانمان به بازیهای جام جهانی برزیل، گفت: در صورت درخواست فدراسیون فوتبال، نیروی انتظامی این موضوع را بررسی می‌کند.

خطردر کنار قبرستان بقیع

خبرها حاکی است که با توجه به طرحهای توسعه‌ای سعودی ها در مدینه، خطراین طرح بیش از گذشته، قبرستان بقیع را تهدید می‌کند.

سانسور 9 دی در خاطرات روزانه هاشمی
خاطرات هاشمی از نهم دی، به موضوعاتی نظیر هدیه پسته‌کاران و مسائل خانوادگی و موضوع دانشگاه آزاد مربوط می‌شود!سایت شخصی آقای هاشمی دیروز مطلبی با عنوان «9 دی در خاطرات آیت‌الله هاشمی» منتشر شد که در آن آمده است: «(9 دی 1360). جریمه 21 تومانی هاشمی در مجلس! پس از نماز و جواب مراجعات و نوشتن چهار روز خاطرات عقب افتاده، عازم مجلس شدم. راننده دیر آمد، با کمی تأخیر به مجلس رسیدم. کمیسیون آئین‌نامه داشتیم. بیست و یک تومان، بابت هفت دقیقه، جریمه شدم. عصر جلسه هیأت رئیسه داشتیم. (9 دی 1361). در خانه بودم. بیشتر مطالعه کردم و به کارهای جاری با تلفن پرداختم. عصر به مجلس رفتم. آقای دکتر ]عبدالله[ جاسبی برای گرفتن امضای اعلامیه دانشگاه آزاد ]اسلامی[ و امضای چک برای مخارج دانشگاه آمد. قرار شد سه هزار نفر را در نه واحد بپذیریم.جلسه هیأت رئیسه داشتیم. امور اداری و کارکنان و ترمیم حقوق و برنامه هفتگی مورد بحث بود.
در ادامه این خاطرات آمده است: (9 دی 1362). عصر جمعه با خاطره‌نویسی و پیاده‌روی اقامه نماز جمعه را به آقای امامی کاشانی محول نمودم. چند روز نوشتن خاطرات، عقب افتاده بود؛ جبران کردم. مقداری پیاده‌روی و استراحت داشتم... (9 دی 1367). هدیه پسته‌کاران رفسنجانی به هاشمی. در منزل بودم. کار زیادی نداشتم. بیشتر به استراحت و مطالعه کتاب درباره مسائل بعد از جنگ جهانی دوم گذشت. کوفتگی و نقاهت کمردرد و کسالت دو سه روز گذشته باقی است. آقای ]عبدالمجید[ معادیخواه آمد و گزارش کار بنیاد تاریخ را داد. همشیره‌ زاده‌محمد و دامادش آمدند. اخیراً مرضیه ازدواج کرده؛ داماد فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) است.عفت هدیه‌ای داد. شب آشیخ حسین هاشمیان و جمعی از بستگان آمدند. بیشتر مذاکره درباره مشکلات شرکت تعاونی ]تولیدکنندگان و صادرکنندگان[ پسته رفسنجان بود. محسن و رضا ]هاشمیان[ عموزاده‌ها از کویت برگشته و یک ماشین حساب سخنگو به عنوان هدیه آورده‌اند و خواستند در تحسین روابط بکوشیم. مدعی‌اند شرکت تعاونی پسته ضرر می‌دهد؛ تسهیلات بیشتر می‌خواهند با اینکه من عضو شرکت نیستم، معمولاً خیال و شایعه می‌شود که با نفوذ من استفاده زیادی به شرکت می‌رسد. چون متعلق به ده‌ها هزار کشاورز است، برای رفع مشکلات آنها کمک می‌کنم...»در این خاطرات هیچ اشاره‌ای به حماسه نهم دی سال 1388 که انبوه جمعیت از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی به خیابان‌ها آمدند و از ساحت اباعبدالله‌الحسین(ع) در برابر هتاکی فتنه‌گران دفاع کردند، نشده است.

پاراف جالب نعمت‌زاده بر یک نامه

خلاصه گزارش شاخص رقابت‌پذیری جهانی 2014 -2013 مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد که در شاخص کلی، ایران نسبت به سال گذشته 16 پله سقوط کرده است. این گزارش توسط بانک مرکزی برای نهادهای مختلف اقتصادی جهت اطلاع ارسال شده است. نکته جالب، پاراف نعمت‌زاده وزیر صنایع در یکم دی‌ماه بر این نامه است. محمدرضا نعمت زاده وزیر صنایع در حاشیه گزارش نوشته است: کلیه معاونین محترم جهت ملاحظه و چاره‌اندیشی برای نجات کشور!

اخبار کوتاه

* نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد حدود هفتاد درصد آمریکایی‌ها اوضاع اقتصادی این کشور را نامساعد می‌دانند. بر اساس این نظرسنجی‌ها، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها فکر نمی‌کنند اوضاع اقتصادی سال آینده بهبود یابد. همچنین به گزارش شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، مردم آمریکا تعطیلات کریسمس را درحالی سپری می‌کنند که اوضاع اقتصادی این کشور به‌ویژه برای اقشاری از جامعه اصلاً مناسب نیست، به‌طوری‌که روز گذشته بیمه بیکاری یک میلیون و سیصد هزار فرد بیکار در آمریکا قطع شد چرا که این افراد برای مدت بیست‌وشش هفته می‌توانستند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

* «نوام چامسکی» استاد دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا و منتقد سرشناس سیاست‌های واشنگتن، در مصاحبه با یک روزنامه اسپانیایی درباره مخالفت برخی کشورها با برنامه هسته‌ای ایران و تهدید دانستن آن برای صلح جهانی گفت: «ساکنان ایران دیدگاه‌ها و فرهنگی قوی دارند و جهان عرب، آمریکا و اسرائیل را تهدید واقعی می‌داند نه ایران را.» وی همچنین با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی از جنگ و درگیری میان سوری‌ها خوشحالند، گفت: «اگر واشنگتن و تل‌آویو خواهان سقوط نظام بشار اسد هستند، راه‌های دیگری غیر از ارسال سلاح و خمپاره به سوریه را در اختیار دارند.»

* با وجود آنکه هنوز زمان اجرایی شدن توافق ژنو مشخص نشده و کشورهای غربی نیز اجرای آن را آغاز نکرده‌اند، واشنگتن‌پست در نوشته‌ای که روز آنلاین آن را ترجمه کرده، ساخت سانتریفیوژ و ادامه غنی‌سازی ایران را عامل نگرانی غرب معرفی کرد و نوشت: «ایران می‌گوید بر اساس بند «تحقیقات و توسعه» در توافق ژنو، حق این کار را دارد و این اقدام ایران مورد بحث آمریکا و نمایندگان دیگر شش قدرت بزرگ قرار گرفته است. آن‌ها می‌گویند افزودن به تعداد سانتریفیوژها مغایر توافق هسته‌ای ژنو است»!

* پایگاه خبری بی‌بی‌سی فارسی، با انتشار یادداشتی از یک عضو جدا شده از گروهک تروریستی منافقین، به وضعیت فلاکت‌بار اعضای این گروهک تروریستی پرداخت. «صامتی‌پور» عضو جدا شده از گروهک تروریستی منافقین، نوشته است: «اخبار مربوط به مجاهدین [منافقین] را همیشه دنبال می‌کنم و به‌دنبال اسامیِ آشنا می‌گردم و متأسفانه در چند سال اخیر، فقط اسامیِ آشنا را در میان کشته‌شدگان می‌توان یافت. و البته عکس‌های پرسنلی، مردان کراوات‌زده و زنان با روسری‌های سرخ هم همیشه دست به نقد و آماده هستند.» تا پیش از سقوطِ صدام و در زمانی که من در اشرف بودم، عراقی‌ها دوستِ مجاهدین بودند و حشر و نشر تا بالاترین سطوح انجام می‌گرفت. هدیه می‌گرفتند و هدیه می‌دادند. بعد از سقوطِ صدام اما دوست و دشمن هشدار دادند که دیگر عراق برای شما نیست و سهمی از آن ندارید.»

* در نظرسنجی که به‌تازگی انجمن دانش‌آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران در شهر تهران انجام داده، «۷۱ درصد از مردم مسببان حوادث سال ۸۸ را مجرم می‌دانند» و درباره نحوه برخورد با آن‌ها «۶۲ درصد» معتقدند: «مسببان حوادث سال ۸۸ مجرمند و باید طبق قانون با آن‌ها برخورد شود». «۹ درصد» بقیه نیز اگر چه آن‌ها را در هر صورت مجرم می‌دانند؛ اما معتقدند: «بهتر است بخشیده شوند.»

*جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، از وی خواسته‌اند در راستای دیدارهای اخیر وی با خانواده شهدا، به مناسبت سالروز حماسه 9 دی، به دیدار خانواده شهدای بسیجی فتنه 88 هم برود. گفتنی است در فتنه 88 تعدادی از بسیجیان با ماشین فتنه‌گران زیر گرفته شدند و به شهادت رسیدند.

* در حالی که به‌تازگی «اما بونینو»، وزیر امور خارجه ایتالیا، با سر و صدای فراوان به تهران آمد و با مقامات ارشد اجرایی و مجلس کشورمان دیدار کرد و مسئولان وزارت امور خارجه، این سفر را دستاوردی بزرگ و زمینه‌ساز ارتباطات گسترده با قاره اروپا ارزیابی کردند، پس از این دیدارها «انریکو لیتا» نخست‌وزیر ایتالیا، در اظهاراتی توهین‌آمیز علیه مردم ایران، کشورمان را عامل اصلی تمامی مشکلات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا (خاورمیانه) معرفی کرد. وی گفت: «اغلب بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای در سال‌های اخیر مربوط به ایران و تصمیماتی بود که رئیس‌جمهور این کشور اتخاذ می‌کرده است.»!

* علیرضا محجوب، دبیر خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، از فساد گسترده در صنعت فولاد خبر داد. وی در گفتگو با افکار نیوز گفت: "فساد صنعت فولاد از تأمین اجتماعی هم بیشتر است". با توجه به اینکه فساد در بیمه، تأمین اجتماعی، سیستم بانکی، صنعت و... بیداد می‌کند، اکنون باید پرسید فساد در کجا رخنه نکرده است!


https://shoma-weekly.ir/8hhsdF