گفته می‌شود که...

انتشار فیلم اعتراف خاتمی!/ شب 9 ‌دی لپ‌تاپ نداشتم!/ پوست خربزه ی اقای الف زیر پای سیاسیون/ وقتی فردوسی پور سانسورچی میشود/ مجوز انتشار کتاب های منتظری؟!/ جلیلی و شریعتمداری نویسنده ی متن روحانی/ ماجرای اولین برآشفتن رهبری درباره تقلب و...

انتشار فیلم اعتراف خاتمی!

به‌تازگی فیلمی از سیدمحمد خاتمی منتشر شده است که وی در حال سخنرانی در جلسه‌ای با حضور برخی از جوانان تأکید می‌‌کند در انتخابات 88 تقلبی صورت نگرفته است و اضافه می‌‌کند: من نمی‌گویم که تقلب شده است. او درباره انتخاب خود در سال 76 می‌‌گوید: دوم خرداد یک واقعه بود، یک حادثه بود مثل همه حوادث و وقایعی که رخ می‌‌دهد و اینکه حالا مثلاً فرض کنیم جنبش اجتماعی آمده و برنامه‌ریزی کرده، نه، این‌طور نبود؛ نه بنده قصد آمدن داشتم، واقعاً به‌زور آمدم، به‌زور منظورم این است که در یک رودربایستی و مسائل دیگر قرار گرفتم و بالاخره گیر کردم و حاشیه‌ای پیش آمد و خلاف انتظار بود. وی همچنین با اشاره به سوءاستفاده افراد و جریانات سیاسی از فضای باز سیاسی دوران اصلاحات گفت: ببینید وقتی فضا یک خورده باز شد، هرکسی یک ادعایی می‌‌کند، بنده بدبخت بیچاره هم آمده‌ام سر کار و حرف‌هایی که نتایج آن ممکن است مشترک باشد و مبانی آن کاملاً مختلف است، زدم. هرکسی می‌‌آید یک حرف‌هایی می‌‌زند و من باید تاوان به حسین شریعتمداری بدهم که...»! گفتنی است خاتمی در این فیلم سعی کرده تا خود را از برخی اتهامات دوران دوم خرداد مبرا کند و از این رو برخی انتشار این فیلم را برای تطهیر خاتمی می‌دانند.

همسر تاج‌زاده: 9 دی نمایشی بود
فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج زاده از زندانیان امنیتی بعد از انتخابات 88، در گفت‌وگو با سایت ضدانقلابی «جرس» ادعاهایی را درخصوص حماسه مردمی 9 دی مطرح کرد.
وی در این گفت‌وگو می‌گوید: صحبت آقای تاجزاده این بود که چند سال که بگذرد مردم نهم دی سال ٨٨ را فراموش می‌کنند، اما حوادث ناگوار روز عاشورای ٨٨ را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند.
محتشمی پور در ادامه ادعا می‌کند که تمام برنامه ریزی‌هایی که برای بزرگ کردن روز نهم دی می‌شود برای این است که عاشورا فراموش شود در حالیکه این حادثه تاریخی هرگز فراموش نخواهد شد!

عضو جبهه منحله مشارکت ادامه می‌دهد: رفع حصر رهبران جنبش سبز یکی از مطالبات اصلی مردم در انتخابات ریاست جمهوری امسال بود؛ امروز همه می‌دانند که دولت روحانی تمام تلاش خود را برای رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی کرده است.
فائزه هاشمی نیز طی روزهای گذشته در گفت‌وگو با این سایت ضمن انتقاد از عملکرد حجت‌الاسلام روحانی در خصوص عدم آزادی سران فتنه‌ گفت: پس از شروع به کار دولت روحانی گفته شد که پرونده حصر به شورای‌عالی امنیت ملی ارجاع شده اما با گذشت چند ماه نه تنها مساله حصر حل نشده بلکه وزیر دادگستری گفته است دولت قصد ندارد وارد مساله حصر شود و مشخص نیست مسئولیت حصر خانگی با چه نهادی است.
این اظهارات درحالی است که هشتم دیماه 92 حجت‌الاسلام روحانی، در جلسه هیئت دولت با اشاره به فرارسیدن روز 9 دی و نامگذاری آن به عنوان روز بصیرت، تاکید کرد که «مردم وقتی احساس کردند به ارزش‌های دینی آنها توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزه‌های اعتقادی آنان را دارند با حضورشان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند».

کشته‌سازی دروغین در فتنه سوریه!
یک وب‌سایت متعلق به گروه‌های نظامی ضدحکومت سوریه با انتشار تصاویری از اعضای حز‌ب‌الله مدعی شد تاکنون 1000مجاهد این حزب در سوریه کشته شد‌ه‌اند. پایگاه خبری «کلنا شرکاء» که چندی پیش این رقم را اعلام کرده و وعده داده بود به‌زودی تصاویر این افراد را منتشر می‌کند برای رسیدن به عدد دروغین خود اقدام به جعل تصاویر و انتشار اسامی جعلی کرده است! نکته جالب توجه در تصاویر جدید این سایت مخالف دولت اسد، انتشار تصویری متعلق به بازیگر فیلم سینمایی ایرانی «خداحافظ رفیق» است که با نام «حسن محمود نسر» در بین دیگر تصاویر منتشر شده قرار دارد!! این تصویر متعلق به «کاوه مهدوی» بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان است که در سال 1382 در فیلم دفاع‌مقدسی «خداحافظ رفیق» به کارگردانی و نویسندگی «بهزاد بهزادپور» ایفای نقش کرده است.

خاتمی: چاره ی جز وحدت اصلاح طلبان با جریان دولتی اعتدال نداریم

شنیده ایم در دیدار تعدادی از اعضای مجمع روحانیون با محمد خاتمی، بحث انتخابات مجلس آینده مطرح می شود. خاتمی تصریح می کند برای پیروزی در انتخابات مجلس چاره ای جز وحدت اصلاح طلبان با جریان دولتی اعتدال نداریم. یکی از اعضای مجمع که نزدیک به دولت است می گوید تا آنجا که من اطلاع دارم دولتی ها بنا دارند لیست مستقل بدهند و با هیچ جریان سیاسی دیگر ائتلاف نخواهند کرد. خاتمی در پاسخ به این سخنان می گوید اگر اینگونه باشد شکست ما در انتخابات آینده حتمی است.

تلاش ضد انقلاب برای تغییر نظر علی مطهری درباره حجاب!
معصومه قمی خبرنگار ضد انقلاب روزنامه اعتماد ملی که مدتهاست به خارج از کشور فرار کرده و دوست دارد «مسیح علی نژاد» خوانده شود، اخیرا در یکی از مطالبی که در صفحه فیس بوکش منتشر کرده، به انتقادات هفته گذشته علی مطهری درباره ساپورت پوشیدن زنان واکنش نشان داده و نوشته است:
«
آقای علی مطهری! هر بار که شما نطق آتشین می کنید و از حق آزادی بیان دیگران و از حق آزادی های سیاسی زندانیان دفاع می کنید یکی هم توی سر زنان می زنید؟ آخر چرا؟ لطفا از ساپورت و حجاب زنان بکشید بیرون و همان نطق سیاسی تان را ایراد کنید و یا انقدر به زنان گیر ندهید
وی در بخش دیگری از مطلبش نوشته است:
«
مطهری حالا کسی است که در برابر سخنان رهبری مبنی بر عذرخواهی موسوی و کروبی هم ایستاد و الان به دستگاه قضاییه ایران هم هشدار داد که حصر و حبس زندانیان سیاسی به دلیل نقد نظام قانونی نیست ... مطهری ادعای اصلاح طلبی و روشنفکری ندارد. او را در همان ظرف اصولگرایی که نگاه کنیم خیلی هم شجاعانه تر از اصلاح طلبان هم دارد حاکمیت را نقد می کند. به نظرم در مورد دیدگاه هایش پیرامونِ حجاب اجباری زنان نیز آنقدر باید نقد شود تا به زودی تجدید نظر کند

پوست خربزه ی اقای الف زیر پای سیاسیون

آقای (الف ) که زمانی خود را جزو تسخیر کنندگان سفارت آمریکا معرفی می کرد، در روزهای اخیر با تعدادی از سران تشکل های سیاسی دیدار کرده و خواستار موضع گیری صریح آنها درباره لزوم برقراری رابطه میان ایران و آمریکا شده است. وی در دیدار با چند تن از اعضای مجمع روحانیون به آنان گفته:" شما بیایید و این تابو را بشکنید.99 درصد جوانان ایرانی خواستار برقراری رابطه با آمریکا هستند. این برای شما یک پیروزی بزرگ است که بیانیه ای صادر کرده و خواستار برقراری رابطه با آمریکا شوید."
در این جلسه موسوی خوئینی ها می گوید مگر شما امسال خیل جمعیت جوانان را در مراسم 13 آبان ندیدید که چنین حرف هایی را می زنید؟ وی در پاسخ می گوید این افراد جزو آن یک درصد هستند. پس از رفتن آقای الف از جلسه، تحلیل حاضران این بود که وی ماموریت داشته زیر پای ما پوست خربزه بیندازد.

پست‌های اداری از انشعابات ولایت فقیه است
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید شیعیان در دیدار با استاندار همدان گفت: ولایت فقیه انشعاباتی دارد و این تشکیلات و پست‌های اداری از انشعابات آن برای اداره جامعه اسلامی است.

ادعای ایسنا درباره علت لغو سخنرانی سردار نقدی
خبرگزاری ایسنا درباره علت لغو سخنرانی سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تجمع دانشجویی در میدان فلسطین تهران به مناسبت فرارسیدن 9 دی به نقل از برگزارکنندگان این مراسم مدعی شد: سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در میدان فلسطین حضور یافت اما پس از مشاهده جمعیت شرکت‌کنندگان در میدان فلسطین ترجیح داد که سخنرانی نکند و تجمع را ترک کرد. به گزارش ایسنا، در میدان فلسطین حدود 300 نفر حضور یافته بودند.

پروژه ی "بی ارزش بودن غنی سازی با وجود انرژی ارزان در ایران" کلید خورد

رسانه های غربی همگام با برخی چهره های وابسته داخلی، طرحی را با عنوان" بی ارزش بودن غنی سازی با وجود انرژی ارزان در ایران" را کلید زده اند. بر اساس این پروژه ، قرار است این گونه القا شود که ایران بیش از 300 سال انرژی نفت و گاز دارد و نیازی به ساخت نیروگاه های هسته ای و غنی سازی اورانیوم ندارد. این در حالی است که کشورهایی چون آمریکا و روسیه که دارای بیشترین ذخایر نفتی و گازی دنیا می باشند، از بزرگترین دارندگان نیروگاه های اتمی در جهان هستند.

بیچاره زیادی عاشق حورالعین بود!
منابع خبری عراق روز پنجشنبه در خبری اعلام کردند که ˈشاکر وهیب الفهداویˈ یکی از رهبران گروه تروریستی ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ موسوم به ˈداعشˈ در درگیری با نیروهای مسلح عراق در منطقه ˈالبوفهدˈ در شهر ˈرمادیˈ مرکز استان ˈالانبارˈ در غرب این کشور به قتل رسید.
برخی از سایت های وابسته به القاعده امروز در پیام تسلیتی از او به عنوان یک ˈقهرمانˈ یاد کرده و ابراز امیدواری کردند که بالاخره در آن دنیا به یکی از حور العین های زیبارو رسیده باشد.
تشکیلات القاعده که از اندیشه ˈوهابیتˈ نشات گرفته از موضوع حوری های بهشتی و ضرورت شهادت در راه خدا برای در بر گرفتن یکی از این حوریان، استفاده ابزاری فراوانی می برد و بسیاری از جوانان مسلمان را با این اندیشه اغواء کرده است.
موضوع رسیدن و در برگرفتن حور العین بعد از مرگ در بیانیه ها و اشعار و سروده های تشکیلات القاعده سخنان رهبران این تشکیلات جایگاه مهمی دارد و از آن به عنوان ابزاری برای تحریک جنگجویان شان و خصوصا تشویق انتحاری ها برای دست زدن به عملیات انتحاری بهره می برند.
تشکیلات تروریستی القاعده در سالهای اول فعالیت خود، جنگجویان و انتحاریهای خود را اغواء می کرد که ˈاگر کشته شوند، بعد از مرگ بر سر سفره نبی اکرم (ص) خواهند نشسته و با ایشان غذا خواهند خوردˈ.

اصلاح طلبان دور تازه ای از فعال کردن خانواده زندانیان فتنه 88 را کلید زدند

در جلسات اخیر اصلاح طلبان مقرر شده است که دور تازه ای از فعال کردن خانواده زندانیان فتنه 88 را کلید بزنند. بر اساس این طرح مقرر شده است نامه ها و مصاحبه های منتسب به آنان تنظیم و در فضای رسانه های داخلی و خارجی با هدف فشارهای حقوق بشری منتشر شود.در این جلسه گفته شده پس از آن که توقعات حامیان خود را برای رفع حصر بالا بردیم و موفقیتی نداشتیم باید تحرک و فشار بیشتری را تدارک ببینیم تا حامیان خود را ناامید نکرده باشیم.

اظهارات معاون فرهنگی سپاه درمورد محاکمه موسوی و کروبی
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در جمع خبرنگاران گفته که باید احکام موسوی و کروبی در یک دادگاه صالح تعیین و صادر شود. به گزارش تسنیم، وحید مقدم‌فر با بیان اینکه مطالبه عموم مردم محاکمه و مجازات اصحاب فتنه است، عنوان کرد: محاکمه عناصر فتنه دیر یا زود انجام می‌شود.

شکست پروژه تبریک روحانی به اوباما

برخی چهره های واداده سیاسی و رسانه ای در روزهای گذشته تلاش داشتند به مناسبت آغاز سال میلادی و جشن های کریسمس، فضایی رسانه ای برای ارسال پیام تبریک روحانی به اوباما تدارک ببینند که این پروژه رسانه ای با بی توجهی و عدم اقبال رئیس جمهور ناکام ماند. روحانی سال نو میلادی را به پوتین تبریک گفت.

محمد خاتمی: بنده نمی‌گویم در انتخابات 88 تقلب شده است
حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی در دیدار با گروهی از جوانان گفته است: من نمی‌گویم که در انتخابات 88 تقلب شده است.
حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی در دیداری که سال گذشته و در دیدار با گروهی از جوانان صورت گرفت، گفته است: من نمی‌گویم که در انتخابات 88 تقلب شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به اظهارات ابراهیم اصغرزاده و همچنین اکبر گنجی واکنش نشان داده است.

تداوم پروازهای هواپیمایی بابک زنجانی
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از تداوم پروازهای شرکت هواپیمایی قشم متعلق به زنجانی خبر داد. برخی رسانه‌ها پنجشنبه از لغو پرواز هواپیمایی قشم در کاظمین و بلاتکلیفی 300 زائر ایرانی خبر داده بودند، اما محسن نظافتی در گفت‌وگو با ایرنا توضیح داده که هواپیمایی قشم زائران ایرانی به کربلا را جابه‌جا می‌کند. خبر دیگر مرتبط با بابک زنجانی اینکه سخنگوی کمیسیون اصل 90 از برگزاری جلسه این کمیسیون با مهدی گودرزی معاون بانک مرکزی و کارشناسان این بانک برای بررسی پرونده بدهی نفتی بابک زنجانی خبر داده است. مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با فارس همچنین از تلاش کمیسیون متبوعش برای نهایی شدن گزارش مربوط به بابک زنجانی خبر داد و گفت که به دلیل بازداشت بابک زنجانی، پس از تکمیل شدن گزارش، آن را برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد.

رحیمی: پشت پرده خیلی از مسائل را خواهم گفت

شنیده شد که معاون اول رئیس‌جمهور در دولت دهم خود را یکی از مظلوم‌ترین و پاک‌ترین مدیران نظام دانست و گفت: می‌خواهم یک روز به خبرگزاری فارس بیاییم و دو ساعت مصاحبه کنم و پشت پرده خیلی مسائل را بگویم. محمدرضا رحیمی در پاسخ به این سوال که به تازگی اخباری مطرح شده که شما جهت برخی اتهامات مالی دوباره به دستگاه قضایی احضار شده‌اید، تایید می‌کنید؟افزود: توقع من این بود که در چنین روزی، در چنین مجلس بزرگی بیشتر از شخصیت علمی، اخلاقی، فرهنگی و انقلابی استاد پرورش از من می‌پرسیدید. در دنیایی بسیار بزرگ‌تر که در همه کتب الهی وعده آن داده شده است، محکمه یا برپا می‌شود که در آن موضوع تهمت و افترا را مطرح می‌کنم، در آن دادگاه هیچ کس نمی‌تواند فرار کند یا بی‌دلیل و منطق حرفی بزند، در آن دادگاه خیلی چیزها مشخص خواهد شد. وی ادامه داد: خبرگزاری فارس هم بعضی مواقع در حق من ظلم کرده است.

انتقاد خاتمی به عملکرد ضعیف اصلاح طلبان در شوراها

محمد خاتمی از عملکرد آشفته اصلاح طلبان در شورای شهر تهران به شدت انتقاد کرده و گفته است چرا باید قالیبافی که در انتخابات از اصلاح طلبان زخم خورده بتواند دوباره شهردار شود. بعد هم با وجود 14 عضو، آن قدر در شورا بد عمل کنیم که تمامی کمیسیون ها و کمیته های مهم شورا را به اصولگرایان بدهیم.

وقتی فردوسی پور مجبور به سانسور شد
مصاحبه های جنجالی فتح‌الله‌زاده و شیرینی در برنامه 90 پخش نشد تا معلوم شود که به عادل توصیه شده که استقلال را به حاشیه نبرد!
عادل فردوسی‌پور این چهره شناخته شده تلویزیونی که با گزارش‌ها و متلک‌هایش همه را به چالش می‌کشد، شب قبل از بازی استقلال و ملوان انزلی در جام حذفی از خیر پخش دو مصاحبه جنجالی گذشت!
اخیرا که مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مصاحبه‌های مطبوعاتی از خجالت هم درآمده‌اند، فردوسی‌پور هم گزارشگر خود را به سازمان لیگ فوتبال و سر تمرین پرسپولیس تهران فرستاد تا به ترتیب مصاحبه‌هایی از علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال و سعید شیرینی، سرپرست پرسپولیس ضبط کنند.
اتفاقا علی فتح‌الله‌زاده و سعید شیرینی هم حرف‌های تندی علیه یکدیگر زده و از اختلافات عمیق دو باشگاه رونمایی کردند اما برخلاف رویه همیشگی برنامه 90، این مصاحبه‌ها پخش نشد.
مصاحبه‌هایی که گفته می‌شود سعید شیرینی در آن به علی نظری‌جویباری و میرشاد ماجدی هم رحم نکرده و جواب این دو را نیز داده بود ولی به توصیه یکی از مسئولان شبکه سوم سیما برای معدود دفعات عادل فردوسی‌پور از خیر پخش این مصاحبه‌های جنجالی و حاشیه‌ساز گذشت.
از قرار معلوم این مدیر به مجری و تهیه‌کننده معروف برنامه تلویزیونی 90 توصیه کرده در شب قبل از بازی استقلال و ملوان انزلی از خیر پخش این گزارش بگذرد تا متهم به حاشیه‌سازی برای آبی‌ها در شب مسابقه نشود.

فروش اموال وزارت خارجه تکذیب شد

شنیده شد که معاون مالی و اداری وزارت امور خارجه اخبار منتشر شده درباره فروش برخی اموال وزارت خارجه در کشورهای دیگر را تکذیب کرد. ایسنا نوشت؛ دانش جعفری درباره اخبار منتشر شده مبنی بر فروش برخی دارایی‌های ایران در کشورهای دیگر از جمله چند ساختمان مربوط به سفارتخانه‌های ایران، گفت: ایران اموال زیادی در خارج از کشور دارد که قصد فروش آنها را ندارد. ما هیچ ساختمانی را نفروخته‌ایم و تصمیمی هم برای فروش نداریم و بطور کلی اخبار منتشر شده درباره این موضوعات را تکذیب می‌کنیم. وی همچنین درباره برگزاری آزمون استخدامی در وزارت امور خارجه نیز گفت: تا پیش از پایان سال هیچ آزمون استخدامی برگزار نخواهیم کرد. وی افزود: در آزمون پارسال حدود 250 نفر نمره آورده بودند که از این تعداد 100 نفر به گزینش نهایی وارد شده‌اند.

افزایش علاقه آمریکایی‌ها برای سفر به ایران

شنیده شد که اگرچه ایران و آمریکا راهی طولانی برای حل نهایی مساله هسته‌ای دارند، اما کاهش محسوس تنش‌ها میان این دو کشور موجب افزایش قابل‌ملاحظه سفر آمریکایی‌ها به ایران شده است. لس‌آنجلس نوشت: سه مجری تور در آمریکا از افزایش ناگهانی رزروها و همچنین سوال گردشگران آمریکایی درباره‌ ایران خبر دادند و همچنین به حمایت مسئولان ایرانی و ملاقات آنها با چندین مجری تور آمریکایی در جریان سفر حسن روحانی به نیویورک اشاره کردند. این افزایش ناگهانی علاقه‌مندی توریست‌های آمریکایی به سفر به ایران به این معنی نخواهد بود که تهران تهدیدی برای پاریس به‌عنوان جاذبه گردشگری محسوب می‌شود.

جلیلی و شریعتمداری نویسنده ی متن روحانی

در جلسه رسانه های اصلاح طلب که سه شنبه هفته گذشته برگزار شد، حاضران در جلسه به شدت نسبت به مواضع رئیس جمهور درباره حماسه 9 دی اعتراض کردند. برخی مدیران به کنایه می گفتند انگار متن سخنان آقای روحانی توسط حسین شریعتمداری و یا سعید جلیلی نوشته شده بود. یکی از حاضران در جلسه در پاسخ به این اعتراض ها گفته است:" شما فراموش کرده اید که روحانی در حاکمیت است و بیشترین حمایت از وی را تاکنون جریان رهبری و ارکان نظام و نیروهای انقلاب از او داشته اند. وی نه اعتقاد دارد و نه بنا دارد با حاکمیت درگیر شود." در روزهای اخیر جریان فتنه حملات سنگینی را علیه رئیس جمهور تدارک دیده اند. صادق زیبا کلام هم در نامه ای و در واکنش به مواضع روحانی با لحنی توهین آمیز نوشت: "حضرتعالى ناگریزانه و ناگزیر می‌بایست محض خالی نبودن عریضه هم که شده نظرى اظهار کنید."
حصر سران فتنه باعث نجات جان آن‌ها شد
نماینده مجلس گفت: جمهوری اسلامی یک تمهید ارزشمندی اندیشید و سران فتنه را در حصر قرار داد، این حرکت باعث شد جان این افراد نجات یابد.
مهمترین محورهای گفتگوی علیرضا مرندی، نماینده مردم تهران در مجلس به شرح زیر است:
-
موج مطالبه مردم و مسئولین برای محاکمه فتنه گران در نه دی ماه امسال، تقصیر خود این افراد و طرفداران محدودشان است.
-
اخیرا شنیدم فردی از این فتنه گران مطلب نابجایی گفته که "ما از طلب سال 88 خود گذشتیم"، این امر موجب شد مسئولین و مردم خشمشان بیشتر از همیشه شود و گرنه مشکل آنها که از بین نرفته است.
-
فتنه گران در مقابل خیانتهای که کردند هنوز توبه نکرده اند بنابراین در اذهان ملت مشکلی از بین نرفته بود و فقط جمهوری اسلامی به نظر من یک تمهید، که البته شاید مورد رضایت همه نبود، ولی خب یک تمهید ارزشمندی اندیشید و اینها را در حصر قرار داد. این حرکت باعث شد که جان این افراد نجات یابد.

- من در روز انتخابات سال 88 مجله تایم آمریکا را مطالعه می کردم. آن روز مصاحبه‌ای با میر حسین موسوی داشت که میرحسین در آن مصاحبه اشاره کرده بود که "ما می خواهیم از طریق تظاهرات خیابانی قدرت رهبر انقلاب را تقسیم کنیم" و قدرت را از ایشان بگیریم. حال وقتی این فرد با قانون اساسی و با توانمندی های که قانون به رهبری داده است می خواهد مبارزه کند، این دیگر یک مبارزه سیاسی معمولی انتخاباتی نیست، این حرکت برخورد با نظام و ضدیت با قانون اساسی است.
-
سران فتنه با پافشاری مسئولین، با پیام های نه یک بار و نه دو بار، حتی با دعوت مقام معظم رهبری از آنها برای بررسی حضوری مسائل و همه گونه امکانی که ایشان می دهند که اگر کسی فکر می کند حقی از او ضایع شده، بیاید و حرفش را بزند و قضایا روشن شود، قبول نکردند که مساله را فیصله دهند، آنها نیامدند و اصولا از این فرصت نمی خواستند استفاده کنند.
-
بنده معتقدم توبه سران فتنه نباید به این سادگی ها پذیرفته شود، چرا که یک زمان انسان یک کار اشتباه کوچکی می کند و خداوند آن را می بخشد اما این مسئله، مسئله کوچکی نبود، این مسئله داشت حیثیت کشور را به باد می داد
-
در انتخاباتی که 80 درصد مردم حاضر شده بودند و ما داشتیم از غرب انواع و اقسام امتیازات را می گرفتیم، اما با فعالیت فتنه گران، غربیها تا دیدند این اتفاقات دارد می افتد آمدند و انحصارات خود را نیز بیشتر کردند. معتقدم نظام ما باید به اینها بفهماند که حاضریم شما را محاکمه کنیم مشروط بر اینکه حکم آخر اگر بخشش نباشد قبول کنند چون توبه نکرده اند، اما این دو نفر باز هم حاضر به این کار نیستند که بیایند عذرخواهی کنند.

ارمغان روحانی به روایت رسانه روسی
رادیو دولتی صدای روسیه در گزارشی آغاز روند حل مسأله هسته‌ای ایران و توافق ژنو را یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال گذشته عنوان کرد. به گزارش ایرنا، این رسانه روسی تصریح کرده که حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران امید برای حل مسأله هسته‌ای را برای ملت این کشور به ارمغان آورد. در بخشی از این گزارش تأکید شده، در داخل ایران هم گرایش به باز شدن فضای سیاسی کشور پدید آمده، به عبارت دیگر روحانی و دولت وی در طول شش ماه زمینه و شرایط واقعی برای حل مشکلات اقتصادی کشور را به ارمغان آوردند.

احمدی‌نژاد از دانشگاه تعلیق نشده است
دانشگاه علم و صنعت با صدور بیانیه‌ای شایعه تعلیق محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشور از این دانشگاه را تکذیب کرد. این در حالی است که بعد از تغییر ریاست دانشگاه علم و صنعت برخی از منابع اقدام به انتشار اخباری با مضمون برخی تحرکات برای تعلیق تدریس محمود احمدی‌نژاد در دانشگاه علم و صنعت کردند.

روحانیمرد سال دیپلماسی خاورمیانه

شنیده شد که روزنامه «جروزالم‌پست» در آستانه آغاز سال نوی میلادی، در گزارشی با اشاره به دستاوردهای دیپلماتیک «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران، وی را به‌عنوان «مرد سال دیپلماسی خاورمیانه» معرفی کرده است. آفتاب نوشت؛ نویسنده این گزارش با اشاره به اهمیت موضوع برنامه هسته‌ای ایران از دید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، نوشته است: هیچ‌کس در سال ۲۰۱۳ به‌اندازه «حسن روحانی» به‌عنوان یک بازیگر اصلی در موضوع ایران، ظاهر نشد. وی می‌افزاید: هرچند روحانی سال‌هاست یک بازیگر اصلی در صحنه سیاست ایران به شمار می‌آید، اما او تا پیش از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ماه ژوئن، برای عموم اسراییلی نسبتا ناشناخته بود. اما او بعد از پیروزی و بعد از سفرش به سازمان ملل در ماه سپتامبر، مباحث درباره ایران را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای تغییر داد.

افزایش شرکت جوانان در مراسم های مذهبی

آمار حضور و مشارکت مردم به ویژه جوانان کشورمان در مراسم های ماه محرم و صفر امسال با حیرت کارشناسان فرهنگی و اجتماعی همراه شده است. به عنوان نمونه، آمار حضور زائران اربعین حسینی در حرم عبدالعظیم حسنی که بخشی از آن در قالب پیاده روی از میدان امام حسین (ع) آغاز شد ، نشان می دهد که در ایام اربعین حسینی حدود 650 هزار زائر به حرم عبدالعظیم حسنی مشرف شده و آن حضرت را زیارت کرده اند که رکوردی بی نظیر محسوب می شود.

انتقام جالب زائران سرگردان از مسئولین فرودگاه امام(ره)
تاخیر 22 ساعته هواپیمایی قشم ایر از مسیر نجف به تهران موجب اعتراض مسافران این هواپیمایی در داخل فرودگاه امام خمینی(ره)شد.
پرواز شماره 2216 هواپیمایی قشم ایر از نجف به تهران با 22 ساعت تاخیر ظهر دیروز (سه‌شنبه 10 دی‌ماه) در حالی در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست که مسافران ایرانی به دلیل بی‌انضباطی مسئولین هواپیمایی اعتراض کرده و از هواپیما پیاده نشدند.
به همین منظور "محمد رضازاده" یکی از مسافرین این هواپیما، در تشریح این اعتراض گفت: ما زائران اباعبدالله الحسین (ع) بودیم که از تهران بلیط‌هایی را با دشواری با قیمت‌های مختلف 700 هزار تومان، یک میلیون و 500 هزار تومان، 1 میلیون و 700 هزار تومان تهیه کردیم، به هر حال از این قیمت‌های متفاوت که بگذریم پرواز ما ساعت 3 بعدازظهر به مقصد تهران بود که طبق قوانین و مقررات ساعت 12 در فرودگاه نجف حاضر بودیم.
وی ادامه داد: طبق اطلاع مسئولین پرواز، پرواز به تاخیر افتاد و به ساعت 22 و 30 دقیقه شب موکول شد. بنابراین دوباره به نجف برگشته و ساعت 6 و 30 بعدازظهر به فرودگاه بازگشتیم که دوباره مسئولین اعلام کردند پرواز یک ساعت تاخیر دارد که ما این تاخیر را ناچیز شمردیم پس از ساعتی مسئولین دوباره گفتند این پرواز 2 ساعت دیگر تاخیر دارد.
رضازاده اضافه کرد: در فرودگاه نجف که وضع نامساعدی دارد تا 9 صبح تشنه و گرسنه اسیر بودیم تا این که 9 صبح هواپیما پرواز کرد و امروز ظهر به تهران رسیدیم تاکنون (ساعت 13) کسی از هواپیما خارج نشده است.
وی گفت: مسئولین بدانند، به ما بی‌احترامی شده و شخصیت ما زیر سوال رفته است ما در این پرواز بیماران سرطانی داشتیم که در وضع اسف باری به سر می‌بردند، مگر می‌شود پرواز 22 ساعت تاخیر داشته باشد؟ مگر می‌شود مسئولین از تاخیر هواپیما اطلاع نداشته باشند؟ به شعور ما توهین شده است.
رضازاده در پاسخ به سوالی مبنی براینکه علت تاخیر این پرواز چه بوده است؟ اظهار داشت: احتمال ما این است که تاخیر به علت کمبود مسافر بوده تا این که بلیط‌های دیگری را به فروش برسانند اما خود مسئولین بدی آب و هوا و خسته بودن خلبان را بهانه کردند و گفتند بایستی به خلبان پولی پرداخت کنیم تا یک ساعت دیگر پرواز کند.
وی با اشاره به برخوردهای بسیار بد مسئولین عراقی در فرودگاه نجف اضافه کرد: ما در سرمای شبانه شدید نجف حتی پتویی هم در اختیار نداشتیم حتی نمی‌توانستیم چگونه درخواست‌های خود را با عراقی‌ها مطرح کنیم.
این مسافر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت آخر مسافران این پرواز چیست؟ گفت: تصمیم گرفتیم که همه از هواپیما خارج شویم آقای مردانی از مسئولان پرواز قشم ایر لیستی از اسامی مسافران و شماره‌های پاسپورت آن‌ها پر کرده است تا از طریق آ‍ژانس‌هایی که بلیط فروخته‌اند برای تهیه بلیط رفت و برگشت به مشهد اقدام کنند.

مجوز انتشار کتاب های منتظری؟!

برخی حامیان منتظری با اشاره به گشایش هایی که در فضای فرهنگی ارشاد به وجود آمده، مدعی شده اند" ما توانسته ایم مجوز انتشار کتاب های منتظری را گرفته و در حال حاضر به دنبال ناشر هستیم." این افراد می گویند در گام اول مجوز انتشار کتاب های حوزوی را گرفته و در گام های بعدی مجوز انتشار همه کتاب های ایشان را خواهیم گرفت.

مجوز دولت برای فعالیت بازنشسته ها در 6 وزارتخانه

بر اساس مصوبه هفته های گذشته وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک که به استناد ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تایید و توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده است، مجوز اشتغال به کار بازنشستگان مورد نیاز وزارتخانه های کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدت یکسال صادر شده است.

هاشمی کی به عربستان می‌رود؟

شنیده شد که مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که زمان سفر آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی به عربستان مشخص نیست. محمد هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا زمانی برای سفر هاشمی‌رفسنجانی به عربستان تعیین شده است؟ گفت: خیر، زمانی تعیین نشده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا اصل سفر هاشمی‌رفسنجانی به عربستان قطعی است؟ گفت: من نگفتم که سفر قطعی شده است یا خیر. صرفا گفتم که زمانی برای سفر به عربستان تعیین نشده است.

داماد احمدی‌نژاد عزل شد

شنیده شد که داماد 33 ساله محمود احمدی‌نژاد که تنها 2 سال پس از فارغ‌التحصیلی از رشته پزشکی عمومی به ریاست بیمارستان فیروزآبادی تهران رسیده بود، برکنار شد. آفتاب نوشت؛ مهدی خورشیدی 3 ماه پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری پدر همسرش، جای خود را به دکتر جلیلی فر داد. خورشیدی پیش از منصوب شدن به ریاست بیمارستان فیروز آبادی در دی ماه سال 90 نیز مدتی حکم ریاست سازمان استاندارد را از دولت دریافت کرده بود.

مشایی رفت، همسر احمدی‌نژاد آمد!

فارس روز دوشنبه نوشت؛ «موعد بازنشستگی اسفندیار رحیم مشایی»؛ برخی می‌گفتند پرحاشیه‌ترین فرد دولت احمدی‌نژاد که مسئولیت‌های مختلفی از جمله مدیریت رادیو پیام، رادیو تهران، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و... را بر عهده داشت قرار است دوباره به صداوسیما برگردد و سمت جدیدی را برعهده بگیرد. این گمانه‌زنی‌ها درحالی صورت می‌گرفت که صداوسیما نیز هیچ اظهارنظری دراین باره نداشت و هیچ گزینه‌ای را تائید یا تکذیب نمی‌کرد تا اینکه سرانجام حکم بازنشستگی «اسفندیار رحیم مشایی» و «حمید بقایی» که از کارمندان صداوسیما بودند از تاریخ ابتدای آذرماه امسال صادر شد. همچنین منابع غیررسمی از حضور اعظم فراحی همسر محمود احمدی‌نژاد که از کارمندان آموزش و پرورش است و فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس‌جمهور و از کارمندان قوه قضائیه در صداوسیما خبر می‌دهند. هنوز مشخص نیست که این 2 نفر قرار است در کدام بخش صداوسیما مشغول به کار شوند.

گلایه از نقش منفی بانکها در نوسازی مسکن روستایی

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، یکی از مهمترین علل سرعت پایین نوسازی مسکن روستایی، اقدامات برخی بانکها در این زمینه است به گونه ای که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، به عنوان نمونه در یکی از استانها، یک بانک تنها پرداخت 50 درصد از سهم تسهیلاتی خود را پذیرفته و بانک دیگر تنها 30 درصد از سهمیه را پرداخت کرده است و دو بانک دیگر نیز از پذیرفتن پرونده متقاضیان روستایی امتناع کرده اند.

شب 9 ‌دی اصلا لپ‌تاپ نداشتم!
ابطحی از توضیح در مورد این موضوع که چرا شب 9 دی را شب فتنه نامیده امتناع کرد و گفت: من در این زمانی که می‌گویید اصلا لپ‌تاپ نداشته‌ام.
محمد علی ابطحی از فعالین سیاسی اصلاح طلب و از عناصر موثر در فتنه 88 در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا در پاسخ به این سوال که چرا شما از شب 9 دی در فیس بوکتان بعنوان شب فتنه یاد کرده‌اید، اظهار داشت: من در این زمانی که می گویید اصلا لپ تاپ نداشته ام.
وی در پاسخ به این سوال که چه کسی صفحه فیس بوک شما را آپدیت می کند، گفت: خودم صفحه فیس بوکم را آپدیت می کنم.
ابطحی از توضیح در مورد این موضوع که چرا شب 9 دی را شب فتنه نامیده امتناع کرد و گفت: هرچه بود بنده نوشتم.
محمد علی ابطحی همزمان با نهم دی طی مطلبی در صفحه شخصی فیسبوکش نوشته بود:
دیروز بعد از پایان کارهای جاری، کشیدم به خیابان انقلاب. سرچهارراه ولی عصر در تاتر شهر، نمایش دوست کافکا، کار قشنگ دوست خوبم سجاد افشاریان را دیدم.خیلی ممنونم که اجرای دیشبش را به من هدیه کرد. ویترین کتابفروشی ها و دیدن تناقضات خیابان انقلاب کلا لذت بخش است. در شب فتنه، چند جایی هم سراغ از دائره المعارف 9 جلدی فتنه گرفتم، والا به مولا. 9 جلد...هیچکس نداشت که بتوانم یک نگاهی به آن بیندازم.جونم براتون بگه که دیگه همین…..ابطحی طی این مطلب شب نهم دی را به طور مستقیم شب فتنه نامیده است.

ماجرای اولین برآشفتن رهبری درباره تقلب
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در گفت‌وگویی با سایت فرهنگ نیوز گفت: اولین باری که مقام معظم رهبری برآشفتند نسبت به بیان احتمال تقلب در انتخابات قبل از انتخابات آقای خاتمی بود، که آقای هاشمی در نماز جمعه گفتند که باید مراقب باشیم که پای صندوق‌ها تخلفی صورت نگیرد. مقام معظم رهبری بلافاصله درنماز جمعه بعد خودشان آمدند و فرمودند که به هیچ‌وجه این حرف درستی نیست که در انتخابات امکان دارد تقلب صورت بگیرد و قطعا انتخابات ما سالم خواهد بود.

اخبار کوتاه:


*
سفر وزیر خارجه ایتالیا به تهران و قبول پروتکل جمهوری اسلامی ایران و رعایت حجاب در ملاقات های رسمی با مقامات کشورمان، بازتاب گسترده ای در رسانه های اروپایی و این کشور داشته و اعلام کرده اند این از پیروزی های بزرگ دستگاه دیپلماسی ایران است که کشورها را مجبور به احترام گذاشتن به قوانین و سنت های این کشور می کند.

*از آنجا که تمام بانک های کشور برای انتقال پول های آزاد شده حاصل از فروش نفت و پتروشیمی ، تحت تحریم آمریکا و اروپا می باشند، یکی از گزینه های جدی برای تعلیق تحریم بانکی، بانک ایرانی صنعت و معدن است تا بتواند ارز حاصل از فروش نفت را به داخل کشور انتقال بدهد.

*به دنبال انتشار خبری در مشرق مبنی بر پروژه تطهیر سازی محمد خاتمی به بهانه برگزاری نشست احزاب در وزارت کشور، با خبر شدیم مسوولان وزارت کشور از دعوت خاتمی و موسوی خوئینی ها به عنوان دبیر کل و رئیس شورای مرکزی خودداری کرده و از مجید انصاری به عنوان نماینده مجمع روحانیون دعوت به عمل آورده اند.

*
برخی کارشناسان با انتقاد از سخنان غیرکارشناسی برخی مسوولان دولتی مبنی بر ارسال پارازیت از ایستگاه هایی در ایران برای قطع برنامه شبکه های ماهواره ای، این سخنان را باعث پرونده سازی برای کشورمان و قطع برنامه های تلویزیونی ایران از روی شبکه های ماهواره ای عنوان می کنند. در ماه های اخیر با استناد به سخنان تعدادی ازمقامات کشورمان، برخی ماهواره ها اقدام به قطع برنامه های تلویزیونی ایران در قاره های اروپا و آمریکا کرده اند.

*شنیده ایم مقامات آمریکایی و اسرائیلی با هدف ناآرام کردن ترکیه که از آن به عنوان" حیاط خلوت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در دور زدن تحریم ها" نام می برند، اقدام به طرح فساد در پرونده سه وزیر دولت اردوغان کرده اند. مقامات حزب عدالت و توسعه از نقش عمده سفیر آمریکا و تحرکات 18 ماهه موساد در ترکیه با هدف دامن زدن و بزرگنمایی رشوه گیری تعدادی از مقامات ترک سخن می گویند.این پروژه با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات شهرداری ها که سه ماه دیگر برگزار می شود و زمینه سازی برای به قدرت رسیدن فردی به نام فتح الله گولن است که دارای ثروتی افسانه ای و رسانه های متعدد و موسسات آموزشی در بیش از 50 کشور بوده و سال ها است که در آمریکا زندگی می کند. رسانه های غربی می گویند در چهار سال گذشته بیش از 80 میلیارد دلار و مقدار زیادی طلا از ترکیه وارد ایران شده است.

*
شنیده ایم ترکی فیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان با اشاره به محاصره بیش از 5 هزار تروریست در سوریه گفته است:" با عملیات فریب ایرانی ها ما بیش از 5 هزار جنگجو را از عراق برای فتح حلب وارد سوریه کردیم اما با بسته شدن عقبه آنها توسط ارتش عراق در استان الانبار، در حال حاضر ارتباط این جنگجوها با مراکز پشتیبانی قطع شده و زیر حملات شدید و آتشبارها و بمباران های ارتش سوریه در حال نابود شدن هستند.

*
آمریکایی ها درصددند در نشست ژنو 2، طرحی شبیه ساختار قدرت در لبنان را پیشنهاد و اجرایی کنند. بر اساس این طرح تا موعد انتخابات ریاست جمهوری، بشار اسد در قدرت خواهد ماند و سپس فردی از علوی ها(غیر از بشار) برای ریاست جمهوری انتخاب می شود و نخست وزیر هم از اهل سنت خواهد بود. رئیس مجلس نیز از اقلیت های دیگر همچون مسیحیان یا دروزی ها انتخاب خواهد شد.

*
طرح عربستان در سی و چهارمین دوره اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس که در کویت برگزار شد به دلیل مخالفت برخی کشورها از جمله عمان با شکست مواجه شد. عربستانی ها سال ها است درصددند با تشکیل اتحادیه شورای همکاری خلیج فارس، و با پشتوانه وسعت، جمعیت، ثروت، جایگاه سیاسی، موقعیت برتر در جهان اسلام و نیروی نظامی، سیطره خود را بر کشورهای حاشیه خلیج فارس دیکته کنند. طرح عربستان مشابه تشکیل اتحادیه اروپا است که شامل پول واحد، ارتش واحد، حذف ویزا،پیمان دفاعی- امنیتی، حذف گمرکی و... برای کشورهای عضو می باشد.در صورت تصویب این طرح ، پایتخت سیاسی و نظامی این اتحادیه ریاض خواهد بود. کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان، کویت، قطر و امارات نمی خواهند آینده خود را به سیاست ها و راهبردهای عربستان گره بزنند.


*
محمد حسنین هیکل نویسنده و تحلیل‌گر برجسته مصری، نکات قابل توجهی پیرامون بحرین و موضوع جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک مطرح کرده است. وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی‌اس گفت: کشورهای عربی در زمان جمال عبدالناصر و ملک فیصل پادشاه سعودی، جزایر سه‌گانه را با بحرین معاوضه کردند و من در مذاکرات آنها حضور داشتم. او می‌افزاید: با وجود اکثریت 70 درصدی شیعه و اقلیت 30 درصدی اهل سنت در بحرین، اقلیت بر اکثریت حکومت کرد و تصمیم بر آن شد که این کشور به عنوان یک کشور عربی شناخته شود. هیکل گفت: نباید بر اماراتی بودن جزایر سه گانه اصرار کرد بلکه باید به فرایند موازنه قدرت در منطقه تن داد. وی از مجری شبکه سی بی‌اس پرسید: چطور کشورهای عربی جرأت مطرح کردن موضوع جزایر سه گانه به مدت 10 سال در زمان شاه ایران را نداشتند اما به محض وقوع انقلاب اسلامی در ایران این موضوع را در بوق کرده و همچنان به این مسئله اختلافی دامن می‌زنند؟

*
شیخ عدنان العرعور از مفتیان سلفی اهل شام و مقیم ریاض در اظهاراتی عجیب و غریب موضع خود و سایر سلفیان را در مورد آخرالزمان آشکار کرد. او در یک برنامه تلویزیونی که قسمت‌هایی از آن را در پایگاه اینترنتی یوتیوب قرار داده، گفته است: امیدوارم سربازان شایسته‌ای برای ارتش "سفیانی" باشیم تا شیعیان را به سزای اعمالشان برسانیم. شیخ یوسف قرضاوی نیز در تازه‌ترین اظهارات خود که از شبکه خبری الجزیره پخش شد، علیه اعتقادات شیعه سخن گفت.

https://shoma-weekly.ir/PhcLJt