گفته می‌شود که...

انتخابات و بازار گرم رمال ها و جن گیرها/ عضو موتلفه :اگر از دولت دعوت هم می شدم؛ با قاطعیت رد می کردم/خود داری اصلاح طلبان از دیدار با رهبری/ حمایت قلعه نویی از حسن روحانی؟؟؟/ لیدر جریان انحرافی و بسته های غذایی برای بازیگران/ تکلیف رویانیان را فیروزابادی مشخص میکند/ سیر صعودی انصراف متقاضیان حج تمتع/ پیغام آمریکا به اصلاح‌طلبان و ...

امید واهی به تأثیر تحریم‌ها نبندیم
 مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در یک ارزیابی راهبردی، امید بستن به این موضوع را که فشار اقتصادی منجر به شورش در ایران شود، را بیهوده خواند. «کنت کاتزمن» در تحلیلی‌ در این باره نوشت: «آمریکا امیدوار است این تحریم‌ها شکافی را در سطح بالای حاکمیت ایران ایجاد کرده باشد.» در این تحلیل آمده است: «ایالات متحده امیدوار است که تحریم‌های بین‌المللی باعث شکاف میان رهبری ایران شود. اگرچه شکافی از ابتدای سال 2011 پدیدار شد؛ اما این موضوع نه به علت تحریم‌های بین‌المللی، بلکه به علت سمت و سوی آینده انقلاب اسلامی بوده است. این موضوع (شکاف) تا انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ 14 ژوئن 2013 رو به افزایش است.» اشاره کاتزمن - که متخصص امور تحریم ایران است- به اظهارات برخی مسئولان، از ابتدای سال 2011 به این سو است که مکرراً مشکلات اقتصادی را محصول تحریم‌ها خوانده و خواستار مذاکره با آمریکا شده‌اند، در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی این امر را به‌طور کامل رد کرده است. در عین حال، کاتزمن تأکید کرده است که آمریکا می‌داند تحریم‌های اقتصادی نخواهد توانست شورش‌های مطلوب این کشور را در ایران به‌وجود بیاورد. وی می‌نویسد: «مردم ایران چه مخالف و چه موافق دولت باشند، شرایط سخت دوران جنگ در سال‌های 1980 تا 1988 را گذرانده‌اند.»

انتخابات و بازار گرم رمال ها و جن گیرها
با فرا رسیدن فصل انتخابات ریاست جمهوری مجددا بازار جن گیرها و رمال ها داغ شده است.
در محافل سیاسی شنیده می شود که بعضی از کاندیداها که از رای مردم ناامید شده اند به سراغ رمال ها و جن گیرها رفته اند و یکی از افرادی که خودش را به عنوان کاندیدا مطرح کرده است؛ روزانه ریسمانی را می سوزاند تا نظر بد را از خود برگرداند و طلسم عدم توجه مردم را از خود برگرداند

خود داری اصلاح طلبان از دیدار با رهبری
هفته گذشته جمعی از اعضای مجمع روحانیون برای فرار از شکست در انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد دیدار با رهبری را مطرح کردند تا در آن جلسه شاید بتوانند مسیر بازگشت خاتمی را به انتخابات ریاست جمهوری فراهم نمایند.
 در این جلسه هیچ کدام از حاضران به صورت فردی و یا جمعی حاضر به ملاقات با رهبر معظم انقلاب نشدند و معتقد بودند در برابر منطق محکم رهبری در قبال حوادث 88 هیچ کدام نمی توانیم استدلال کنیم و پاسخی بدهیم.

پیشنهاد چشم بادامی ها به قلعه نویی
معاون اجرایی باشگاه استقلال از مذاکره یکی از کشورهای آسیای شرقی با امیر قلعه نویی در هتل المپیک خبر داد.
امیر عرب در خصوص حضور قلعه نویی در امارات که یک روز بیشتر از سایر اعضای کاروان استقلال بود، گفت: «آقای قلعه نویی فقط به استقلال فکر می کند. امارات که چیزی نیست. نماینده یکی از کشورهای آسیای شرقی نیز با ایشان در هتل المپیک صحبت کرده بود اما وی تأکید کرد فقط به استقلال فکر می کند.»
معاون اجرایی استقلال در خصوص حریف استقلال در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: «نباید الشباب را دست کم گرفت. شما دیدید که دورتموند چطور رئال را حذف کرد. ما باید با قدرت کامل به مصاف حریف خود برویم.»

هاشمی به مردم خیانت نمیکنم
برخی نزدیکان هاشمی رفسنجانی از موضع صریح وی برای عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفته و به نقل از آقای هاشمی می گویند" فردی که در مرز 80 سالگی خود را کاندیدای ریاست جمهوری کند خیانت به مردم و کشورش کرده است."
نوه پالانی نیستم اگر انتخابات را تحریم نکنم!

فرزند و نوه دو دیکتاتور کودتاچی در ایران خواستار تحریم انتخابات ریاست جمهوری شد.
رضا ربع پهلوی فرزند محمدرضا پهلوی و نوه رضا خان میرپنج (پالانی) است که به واسطه کودتای انگلیسی سوم اسفند 1299 و کودتای انگلیسی- آمریکایی 28 مرداد 1332 به ملت ایران تحمیل شدند و بالغ بر 50 سال انتخابات و جمهوریت و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش را تعطیل کردند. او در مصاحبه با روزنامه لوموند خواستار تحریم انتخابات شده و علت آن را عدم امکان تغییر رژیم توصیف کرده است!
ربع پهلوی گفته است: نمی‌توان در رژیمی که صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کند و برخی اعضای جنبش سبز در بازداشت هستند، از انتخابات واقعی صحبت کرد.
وی همچنین خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران شد و درباره این سؤال که «آیا بازگشت به سلطنت را آرزو دارید؟» گفت: امروز آرزویم این است که نقش متحد کننده را در اپوزیسیون بازی کنم [اما] اگر یک سلطنت مشروطه مانند اسپانیا بخواهند، چرا که نه.
یادآور می‌شود شاهزاده ناکام پهلوی به هنگام آشوبگری فتنه‌گران در سال 1388 تصریح کرده بود من و موسوی و کروبی و اصلاح‌طلبان در یک تقاطع به هم رسیده‌ایم.

لیدر جریان انحرافی و بسته های غذایی برای بازیگران
لیدر حلقه انحرافی که اقدام به توزیع بسته های غذایی برای هنرمندان کرده بود با واکنش منفی اکثر آنها مواجه شده و اکثر هنرمندان از پذیرش این بسته ها در درب منازل شان خودداری کرده اند.

فتوایی که نشستن روی مبل را حرام می داند!
یکی از مفتیان یمنی به نام "عمر بن محمد بن سالم بن حفیظ" اعلام کرده: نشستن بر صندلی، مبل حرام است. به گزارش مشرق، این مفتی متحجر، در فتوای خود آورده از خطرناکترین مفاسدی که امت ما به آن دچار است شیئی است که آن را صندلی و یا کاناپه و... می‌نامند و این شری عظیم است که دامن ملت ما را گرفته است. وی که از وهابیون معروف است، در ادامه سخنان خود می‌گوید: اجداد ما همگی بر روی زمین می‌نشسته‌اند، اگر صندلی مفید بود آنها هم از این وسیله استفاده می‌کردند. اینها وسایل غربی است و جداً حرام است!

تکلیف رویانیان را فیروزابادی مشخص میکند
مدیر کل تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: «تکلیف آقای رویانیان طی چند روز آینده مشخص می شود.»
در پی انتشار اخباری مبنی بر بازنشستگی محمد رویانیان از نیروهای مسلح، سردار باران چشمه اظهار داشت: «30 سال خدمت آقای رویانیان به پایان رسیده اما ایشان مأمور به کار در دولت شده بودند که با موافقت رییس محترم ستاد کل نیروهای مسلح همراه بود.»
وی افزود: «حالا دولت به ما اعلام کرده که ایشان دیگر در دولت مأموریتی ندارند. لذا خود آقای رویانیان نامه خدمت جناب دکتر فیروز آبادی نوشته اند و کسب تکلیف کرده اند. حالا سرلشکر فیروز آبادی باید اعلام کنند که ایشان به فعالیت خود ادامنه دهند یا نه.»
باران چشمه در خصوص وضعیت سربازی دانیل داوری و ویلیام آتشکده نیز اظهار داشت: «روال کار این است که فدراسیون فوتبال در مورد بازیکنان از ما استعلام می گیرد و اگر آنها بالای 10 سال در خارج از کشور حضور داشته باشند با تکمیل فرم ها و واریز مبلغ 10 میلیون تومان می توانند معاف شوند.»

محمد خاتمی: رد صلاحیت کنند دیگر تا اردکان هم نمی توانم بروم
جمعی از اعضای مجمع مدرسین و محققین قم با محمد خاتمی دیدار داشته اند. در این دیدار از وی خواسته اند در انتخابات ولو آنکه رد صلاحیت شود شرکت کند چرا که وضع او از این که هست بدتر نخواهد شد. خاتمی در  پاسخ آنها گفته:" الان می توانم به اردکان بروم اما اگر بیایم و مرا رد صلاحیت کنند دیگر تا اردکان هم نمی توانم بروم."

یکی دیگر به نفع اسرائیل!
اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی درباره اسرائیل با استقبال رسانه‌های بیگانه ضدانقلاب خارج کشور مواجه شد و تحلیل‌های خوش‌بینانه آنها را بدنبال داشت.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از روزنامه زنجیره‌ای شرق که ناشر افکار هاشمی است نوشت: «هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از حامیانش گفته که ما با اسرائیل سر جنگ نداریم.» آسوشیتدپرس علت این اظهارات را تلاش‌های فزاینده برخی سیاستمداران ایرانی برای بهبود وجهه ایران دانسته است! آسوشیتدپرس این را هم نوشته که «هاشمی از ادامه مسیر دیرینه جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل خودداری می‌کند»! اظهارات هاشمی‌رفسنجانی در حالی بعنوان گامی برای بهبود چهره خارجی نظام مطرح می‌شود که وی سالیان طولانی، خطیب مراسم پرشکوه روزقدس بوده و تندترین موضع‌گیری‌ها را نسبت به رژیم غاصب و مجعول صهیونیستی انجام داده است. اکنون باید پرسید آیا هاشمی که خود را شاگرد حضرت امام خمینی(ره) می‌داند، جمله معروف «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» را فراموش کرده است؟
یادآور می‌شود جریان فتنه‌گر در سال 88 پس از اطمینان از حمایت هاشمی‌ در نمازجمعه تیرماه، با گستاخی بیشتری به اصول بنیادین نظام حمله کرد و از جمله در روز قدس شعار سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی (نه غزه نه لبنان) را تکرار نمود تا ماهیت صهیونیستی فتنه و آشوب آشکارتر شود.

مشایی یک عنصر اطلاعاتی و امنیتی
حامیان مشایی در رسانه های خود  و جلسات تبلیغاتی به شدت از طرح سوابق کاری وی خودداری می کنند. مشایی یک عنصر اطلاعاتی و امنیتی است که سال ها با نام "مرتضی محب الاولیا" در مناطق کردنشین فعالیت کرده است.

 جراحی جدید زیبایی در زنان
پزشکان در زمینه جراجی زیبایی جدید در بانوان هشدار می دهند که این جراحی لاغر نمودن بازوها در زنانی است که دچار اضافه وزن هستند و توصیه می کنند که راهکار دیگری به جز جراحی برای لاغر شدن انتخاب کنند.
زنانی که دچار اضافه وزن هستند اغلب به جای رعایت رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد غذایی سالم مانند میوه ها و سبزیجات تازه رو به روش های تهاجمی که از نظرشان دارای نتایج سریع است می ‌آورند، از جمله این روشهای جدید جراحی بازو برای لاغرشدن آن است.
گفتنی است بانوان به این کار علاقه مند شده اند ولی این جراحی گذشته از اقداماتی که باید برای آن ایجاد نمود، تولید یک محل زخم بزرگ بر سطح پوست و نیز افتادگی پوست می کند که درمان این مشکلات طولانی مدت است.

ضربه فنی 30 آمریکایی توسط احمدی نژاد
اسفندیار رحیم مشایی در دیدار وبلاگ نویسان از احمدی نژاد به عنوان سرباز بهاری نام برده و مدعی شده :" اعضای شورای روابط خارجی آمریکا  که حدود 30 نفر بودند با دکتر احمدی‌نژاد در یکی از سفرهای سازمان ملل دیدار کردند و سوالاتی را مطرح کردند و سرباز بهاری، همه آنها را یک به یک نه با امتیاز که با ضربه فنی شکست داد."

 سفر معاون وزیر با هواپیمای اختصاصی به کشور همسایه
گفته می شود بر اساس گزارش یک نهاد مسئول، بر اساس مجوز هیئت دولت، یکی از معاونین وزرای اقتصادی کابینه برای پرواز به یکی از کشورهای همسایه، از هواپیمای اختصاصی استفاده کرده است. بر اساس گزارش مذکور، اگرچه پرواز مسئولان ارشد دولتی با هواپیمای اختصاصی موضوعی قابل قبول و لازم است، اما استفاده یک معاون وزیر از این مجوز، با معیارها و شعارهای دولت تناسب ندارد.

مصوبه عجیب و عظیم زیست محیطی دولت
شنیده شده بر اساس گزارشی که یک نهاد مسئول اخیرا تهیه کرده، یک مسئول ارشد دولتی در ابلاغیه چند هفته پیش خود به سازمان حفاظت محیط زیست و برخی دیگر از دستگاههای دولتی اعلام کرده است که " 7 میلیون و سیصدهزار مترمربع از محدوده و حریم شهر جدید پردیس در اطراف تهران مطابق نقشه ای که به مهر دفتر هیئت دولت تأیید و به این ابلاغیه پیوست شده است، جزو مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست نیست." بر اساس گزارش مذکور، این مصوبه از نظر حجم زمین های مشخص شده و احتمال ساخت و ساز در آن کم نظیر است.

فوتبال بازی ربع پهلوی درزمین سیاست
سایت خودنویس در مطلبی با عنوان "جوانگرایی در اپوزیسیون! مگر می‌خواهید فوتبال بازی کنید؟" به تمسخر شورای ملی رضا پهلوی می پردازد و می نویسد:
استراتژی آقای رضا پهلوی در پناه بردن به میا‌ن چند جوان ناشناخته و تعدادی از وابستگان قدیمی‌ جمهوری اسلامی به ظاهر بریده از نظام در شورای ملی‌ ! از جوانب گوناگون روانشناسی‌، سیاست،جامعه شناسی‌ و... قابل بحث وتامل است و در هر یک از این مباحث ضرورت پاسخگویی به شبهات و تردیدها، از سوی وی انکار ناپذیر می‌باشد اما، ما در این مقال کوشیدیم به زبانی‌ ساده به گشودن بحثی‌ پر دامنه در این باب کمکی‌ کنیم.
همه گونه جوان‌گرایی دیده بودیم الا جوانگرایی در میان قشر سیاستمدار که: «آقا یا خانم شما سن‌تان بالا رفته است و باید برای‌تان بازی خداحافظی بگذاریم و الوداع!...»
با این حساب باید برای امثال کیسینجر و کارتر، نه تنها بازی خداحافظی با سیاست ترتیب داد بلکه فی الفور به آنها تکلیف کرد که آقایان به دلیل کهولت سنّ بهتر است بروید و خودتان را گم و گور نمایید!
با این ایده بود که آقای رضا پهلوی چند انسان شریف ناشناخته و البته جوان را دور هم جمع کرد و از آنها امضا گرفت که سخنگوی آنها باشد! و بسیارجالب است که نام این گروه ناشناخته شریف جوان را شورای ملی‌ گذاشت، جالب‌ترآنجاست که آقای رضا پهلوی با بیش از پنجاه وسه سال سنّ سخنگوی جوانان شده است که باید از ایشان پرسید، شما سخنگوی این تشکیلات جوان هستید یا اینکه مربی‌ تیم ملی‌ جوانان؟ اگر قرار است اپوزیسیون جوان باشد پس شما با 53 سال سنّ آنجا چه می‌کنید؟ اسم این شورا می‌باید تیم ملی‌ فوتبال داخل سالن به مربی‌ گری آقای رضا پهلوی گذاشته می‌شد. البته و خوشبختانه با عدم حضور تیم رقیب برای انجام مسابقه در سالنی در پاریس، از هم اکنون نتیجه بازی سه‌ بر صفر به سود تیم ملی‌(شورای ملی‌ ایران)اعلام می‌شود، معلوم نیست بازی برگشتی‌ در کار خواهد بود یا نه؟
سیاست یعنی‌ تجربه، سیاست یعنی‌ روابط عمومی‌ قوی. و پیری یعنی‌ دنیایی‌ از تجربه و ارتباطات ،سیاستمداری که به سنّ پیری می‌رسد، همانند گوهر گرانبهایی است که تازه باید ازآن بهره برد نه اینکه برای وی بازی خداحافظی گذاشت.
به نظر می رسد با توجه به شکاف های عمیقی که میان اپوزیسیون وجود دارد و اینکه به خاطر اختلافات هیچ گروه با شخصی با دیگری نمی سازد، لذا رضا پهلوی هم نتوانسته افرادی را پیدا کند و از این جهت در پشت بازی "جوانگرایی" خودش را مخفی کرده است.

آمادگی سپاه تهران برای مقابله با هرحرکت ضدامنیتی در انتخابات
سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به برنامه‌های سپاه تهران برای پیشگیری از هرگونه آشوب و فتنه جدید در انتخابات 24 خرداد 92، گفت: ان‌شاءالله انتخابات پرشور و گسترده‌ای خواهیم داشت. وی افزود: تهدید در هر صورتی وجود دارد، اما ما هم اشراف اطلاعاتی کاملی داریم و با رصد لحظه‌ای از بروز هرگونه حرکت خرابکارانه پیشگیری می‌کنیم.وی با تاکید بر اینکه حوادث سال 88 هرگز تکرار نخواهد شد، گفت: سپاه تهران در برابر هر حرکت ضدامنیتی آمادگی کامل دارد.

انتخاب 7 معتمد هیات اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری
هفت نفر معتمد مردمی اصلی در نشست جلسه هیات عالی اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شدند.محمد آشوری نماینده بندرعباس و عضو هیات رئیسه مجلس در مصاحبه با عصر ایران گفت: این نخستین جلسه هیات عالی اجرایی انتخابات بود که در محل وزارت کشور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه، هفت نفر اعضای اصلی معتمدان مردمی و چهار عضو علی البدل انتخاب شدند.به گفته آشوری، این هفت نفر شامل سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری، انسیه خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا(س)، اسماعیل کوثری نماینده مجلس، محمد محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها، سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری نمازجمعه، محمدحسن رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس هستند.

کشف یک مرد حشره خوار
خوردن حشرات ممکن است برای بسیاری از مردم نفرت انگیز و چندش آور باشد ولی باید بدانید که حشرات چندش آور غذای عده ای از مردم است.
دیوید گریسر یک اینتوموفاژیست است و این بدان معناست که او زندگی خود را با مصرف حشرات می گذراند.
او ادعا می کند که در طول 11 سال گذشته بیش از 5 هزار گونه از حشرات را مصرف کرده است.
دیوید گریسر 47 ساله اهل پرویدانس ایسلند از سال 2001 با حشرات زندگی می کند و تلاش می کند تا دیگران را متقاعد کند که این روش زندگی پایدار است.
فریزر زیرزمین او پر از بسته های حشرات است و 12 هزار حشره با 20 گونه ی مختلف در آن بسته بندی شده اند.
او آنها را به صورت سرخ کرده مصرف می کند و در تلاش است تا با جذاب تر و خوشمزه تر کردن طعم حشرات دیگران را نیز به این کار تشویق کند.

 دختران پروین وجایزه جدیدش

علی پروین پس از دریافت تندیس و ستاره طلایی از AFC ابراز امیدواری کرد که فوتبال ایران و آسیا هر چه بیشتر به سطح بالای فوتبال در اروپا نزدیک شود.
عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس پس از دریافت نشان ستاره طلایی AFC درباره مراسم کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: «تاکنون در چنین مراسمی که با نظم و ترتیب بالا برگزار شود حضور نداشتم. مراسم این چنینی در ایران به هیچ عنوان منظم و مرتب نبوده است. امیدوارم پس از این هم شاهد چنین مراسم‌هایی باشیم.»
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در پاسخ به این سوال که جایزه خود را چکار خواهد کرد، گفت: «این جایزه در کلکسیون جایزه‌هایم کم بود که حالا به آن اضافه شده است. البته چند روز پیش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در مراسمی از پیشکسوتان باشگاه تقدیر کرد که کار بسیار خوبی بود و حالا هم خوشحالم که این توفیق نصیبم شده است که در این مراسم حضور داشته باشم. در خانه‌مان اتاقی دارم که همه جایزه‌هایم در آن قرار دارد. دختران من در این اتاق جایی را برای این جایزه درست کرده‌اند و آن را می‌خواهند بین تصویر من و همسرم قرار دهند.»

با اللهم عجل لولیک الفرج آمدند و کار را به تابوت بوسی چاوز رساندند
حجت‌الاسلام علی زادسر جیرفتی، نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با زندگی نیوز گفت: اکثر ضمایر بیانات مقام معظم رهبری بر می‌گشت به عملکرد دولت‌های نهم و دهم، خصوصا شخص آقای احمدی‌نژاد؛ زیرا این احمدی‌نژاد است که تصمیمات خود را به صورت غیر کارشناسی اتخاذ می‌کند و گفتار و کردار او نیز بدون مطالعه و اکثرا سطحی است. وی با انتقاد از نبود مدیریت کارآمدی به منظور سامان دادن به وضعیت اقتصادی و ممانعت از کاهش ارزش پول ملی، عنوان کرد: احمدی‌نژاد با شعار تمسک به ولایت، عدالت و اللهم عجل لولیک الفرج، بر سر کار آمد و کار را به کوروش، داریوش و تابوت بوسی هوگو چاوز رساند.

حرکت عجیب خواننده ایرانی
طی هفته گذشته در حاشیه اکران خصوصی فیلم "رالی ایرانی" که با حضور عوامل و گروهی از هنرمندان برگزار شد ، بنامین بهادری خواننده جوان هم حضور پیدا کرد که کفش های دو رنگ آن جلب توجه می کرد و برای عکاسان سوژه مناسبی بود.

مشایی از نماز شب‌ها به این جایگاه رسیده است!
این بنده خدایی که کنار دست رئیس جمهور ماست و آرام آرام جایگاه نایب خاص امام زمان(عج) را اشغال می‌کند، از نماز شب‌ها و روزه‌هایی که هیچ کدام از ما نمی‌توانستیم انجام دهیم، به این جایگاه رسیده است.
حجت الاسلام مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار ،با بیان اینکه مسئله عدم امکان بهره‌وری راز مجموعه‌ای است که دشمنان از آن بهره می‌برند، اظهار داشت : یکی از راه‌های جمع‌آوری اطلاعات نفوذ است و نفوذ در میان ما برای دشمن کاری ندارد، به طور مثال یک نفر کنار ما 20 سال نماز شب می‌خواند؛‌ این بنده خدایی که کنار دست رئیس جمهور ماست و آرام آرام جایگاه نایب خاص امام زمان(عج) را اشغال می‌کند، از نماز شب‌ها و روزه‌هایی که هیچ کدام از ما نمی‌توانستیم انجام دهیم، به این جایگاه رسیده است.
وی با بیان اینکه نفوذ بین ما راحت است، افزود: ولی نفوذ کردن توسط ما بین دشمنان سخت است چراکه ما شراب خوردن دروغین نداریم لذا به طور طبیعی نمی‌توانیم به جامعیت اطلاعاتی دست پیدا کنیم. فصل اول در توان دفاع داشتن اطلاعات است.

ائتلاف متخصصین شهری برای انتخابات شوراها
 شنیده شد که جمعی از متخصصین مدیریت شهری که اکثرا از مدیران سابق شهرداری تهران می‌باشند، تصمیم دارند که با تشکیل ائتلاف متخصصین اقدام به حمایت از کاندیداهایی برای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران کنند.

سایت رضایی علیه ولایتی
 سایت تابناک که سایت اصلی محسن رضایی به شمار می‌آید، در انتقاد به سخن ولایتی که گفته بود« معتقدم در بین تمامی کاندیداها هم از تجربه بیشتری برخوردارم» نوشت:اگر چه تردید‌های بسیاری درباره تجربه بیشتر وی در بین کاندیداها وجود دارد.
مثلا در سابقه آقای ولایتی چندان سابقه مبارزاتی به چشم نمی‌خورد و تازه پس از پیروزی انقلاب است که وی به جمع سیاستمداران انقلابی می‌پیوندد و از آن مهم تر سابقه جهاد است که در این زمینه هم دست آقای ولایتی خالی است. تجربه مدیریت کلان هم در سابقه آقای ولایتی دیده نمی‌شود؛ بر عهده داشتن چند دوره وزارت وزارتخانه ای که اداره آن به صورت حاکمیتی است، مدیریت در سطح کلان محسوب نمی‌شود.

هیچ فردی از «دبیرخانه مجمع تشخیص» بازداشت نشده است
یک منبع آگاه اظهارداشت: هیچ فردی از «دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام» بازداشت نشده است.
بر این اساس، پیش از این برخی از سایت‌های خبری از بازداشت فردی در مجمع تشخیص مصلحت نظام که مسئولیت تهیه بولتن و بررسی حوزه رسانه را بر عهده داشته است، خبر داده بودند.

آمار وحشتناک سزارین در ایران
وزیر بهداشت از عدم نحوه خدمت رسانی ماماها در بیمه‌ها که شفاف نیست گلایه کرد و گفت: این مسئله باعث شده است که ماماها به حق خود در حیطه کاریشان نرسند و آمار سزارین در ایران نیز دو برابر استاندارد جهانی است. وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه در حال حاضر آمار سزارین در کشور چند درصد است، خاطرنشان کرد: طبق آمار میزان سزارین در کشور ما 46 درصد است در حالیکه استاندارد جهانی سزارین 15 تا 25 درصد است، بنابراین برای کاهش آمار سزارین باید برنامه‌هایی تدوین شود.

دسیسه ای خطرناک برای آذری زبان ها و بلوچ ها
دولت آمریکا و سناتور های این کشور،گویا از حمایت از تروریست های پژاک و ریگی در شمال غرب و جنوب شرق ایران، طرفی بر نبسته اند و زمانی که متوجه شدند ایرانیان پاک نهاد آذری و بلوچ جذب سازمان های تروریستی مورد حمایت آنان نشدند و در دفاع از کیان نظام و کشور خود از جان مایه گذاشتند، به دنبال طرح جدیدی برای ایرانیان نیکو سرشت این مناطق هستند.
یکی از سناتور های آمریکایی اخیرا به دنبال مصوبه ای در کنگره این کشور است تا برای نفوذ هر چه بیشتر آمریکا در مناطق آذری نشین و بلوچ نشین ایرانی، شبکه های رادیو و تلویزیونی خاص این مناطق تاسیس کنند تا ارزش های دولت آمریکا را در این مناطق ترویج کنند .
دانا رورابچر از سناتورهای آمریکایی این طرح را در روزهای اخیر در اختیار کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قرار داده است.
این سناتور آمریکایی همچنین در ضرورت صرف بودجه برای چنین طرحی اظهار کرده است که این جزئی از منافع و امنیت ملی آمریکاییان است که برای نفوذ در جمعیت 18 میلیونی آذری ها وبلوچ های ایرانی،مبالغی از بودجه خود را اختصاص دهند.

سیر صعودی انصراف متقاضیان حج تمتع
تعداد کسانی که به دلیل گرانی هزینه حج تمتع امسال، از تشرف به خانه خدا منصرف می‌شدند هر روز افزایش می‌یابد. این افراد با مراجعه به روحانیین و مطرح کردن این سؤال شرعی که با توجه به اینکه در نوبت تشرف قرار دارند ولی نمی‌توانند از عهده مخارج سفر برآیند تکلیفشان چیست؟ هنگامی که با این پاسخ مواجه می‌شوند که نداشتن هزینه سفر به معنای عدم استطاعت است و حج بر آنها واجب نیست، با اندوه فراوان می‌گویند سال‌ها در انتظار فرا رسیدن نوبت بودیم و حالا نمی‌دانیم آیا روزی این سفر نصیب ما خواهد شد یا نه. نکته قابل تأمل اینست که وزیر ارشاد با بی‌تفاوتی در پاسخ به سؤال مجری تلویزیون در این باره گفته است این افراد واجب نیست به حج بروند و اگر بخواهند می‌توانند فیش خود را به دیگران واگذار کنند!

قابل توجه کاندیدا ها
نظر سنجی مردمی برنامه ثریا که با موضوع رییس جمهور آینده و مسائل انرژی و نفت کشور به روی آنتن رفت سرمایه گذاری مردم با یارانه نقدی شان به شرط سهیم شدن در سود ان را به رای گذاشته شد حدود 57% مردم حاضر شدند یارانه نقدی خود در حوزه های نفتی به شرط سهیم شدن در سود پروژه هاسرمایه گذاری کنند.گفتنی است سالانه بیش از 40 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی در اختیار مردم قرار می گیرد که با توجه به تحریم های اخیر، و کاهش شدید سرمایه گذار خارجی در پروژه های نفتی استفاده از این پول در تولید می تواند بسیار مورد نیاز باشد. سالانه برای توسعه و حتی حفظ ظرفیت فعلی تولید نفت در کشور نیازمند 31 میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم یعنی چیزی حدود 70 هزار میلیارد تومان که دولت فقط توان تامین نیمی از این میزان پول را داراست و به دلیل تحریم ها و فشارهای غرب سرمایه گذاری خارجی نیز در این پروژه ها با مشکل روبرو شده است و این بهترین فرصت برای توجه به فرصت های سرمایه گذاری مردمی است.

حمایت قلعه نویی از حسن روحانی؟؟؟
معاون اجرایی باشگاه استقلال همکاری امیر قلعه نوعی با کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری را تکذیب کرد.
امیر عرب در خصوص حمایت امیر قلعه نویی از یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری که به دنبال انتشار عکس وی در کنار این کاندیدا منتشر شده، اظهار داشت: «ماجرا از این قرار بود که در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آقای قلعه نویی در مراسمی که به همت محمد جمعه ای، مشاور عالی باشگاه پرسپولیس تدارک دیده شده بود حضور یافت. در آن مراسم حمید استیلی،ضیا عربشاهی و... نیز حضور داشتند.»
وی ادامه داد: «من هم آنجا حضور داشتم و در هنگام صرف ناهار آقای حسن روحانی به مراسم آمدند. عکاسانی که آنجا حضور داشتند عکس هایی انداختند و آن عکس ها نیز منتشر شد. کل قضیه همین بود و آقای قلعه نویی بنا ندارد از هیچ کاندیدایی در انتخابات حمایت کند.»

غیبت سوال برانگیز بازیکن پرسپولیس با دریافت پیشنهاد های گرانقیمت؟!
مهرداد پولادی چندی پیش به دلیل عمل جراحی برای خارج کردن عفونت از پای خود بازی های پرسپولیس را از دست داد و طبق اعلام کادر پزشکی، شانسی برای بازی برابر سپاهان نیز ندارد.
جالب اینجاست که این بازیکن در محل تمرینات نیز حاضر نمی شود و حتی فیزیوتراپی هم نمی کند.
نزدیکان باشگاه پرسپولیس اعلام کرده اند احتمالا وی به خاطر از دست دادن بازی ها علاقه ای به درمان سریعتر ندارد.
اخیرا اخباری مبنی بر دریافت پیشنهادهای گران قیمت از سوی پولادی منتشر شد که این بازیکن آنها را تکذیب کرد اما غیبت وی در پرسپولیس بی شک به این شایعات دامن خواهد زد.

دخترانی که خرید و فروش می شوند
«شیخ زکریا سرایه» در نشست عصر دومین روز اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی در تهران تصریح کرد تجاوز و خرید وفروش دختران و زنان سوری در ترکیه به چه معناست؟
این عالم سوری با اشاره به بحران سخت سوریه تصریح کرد: به نام اصلاح گری مساجد دانشگاهها مدارس و ... سوریه تخریب می شود ماشین آلات، گندم و نفت ما به سمت ترکیه سرقت می شود و حتی شیر خشک بچه‌های بیگناه هم در امان نیست.
سرایه با اشاره به تاریخ کهن سوریها و اجتماع مسالمت آمیز چند قرن گذشته مسلمانان یهودیان و مسیحیان باهم گفت: ترور شخصیتهای گوناگون مانند شهید سعید البوطی که مظهر اعتدال و علم در سوریه بود چگونه قابل توجیه است؟
مفتی اهل سنت سوریه همچنین با اشاره به ربایش دو کشیش صددرصد ملی گرا در این کشور در چند روز گذشته افزود: این اقدام که به دست دو چچنی انجام شد از فرهنگ مردم سوری به دور است.

گشت ارشاد ویژه بازیگران سینما
نیروی انتظامی با طرح هایی با شعار امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی و... هر ساله سعی کرده به نوعی جای خالی مسئولان فرهنگی را پر نموده و با برخورد قهری تا حد امکان مانع از گسترش فضای نا مطلوب ایجاد شده گردد.
یکی از موضوعات قابل توجه در خصوص پدیده بد حجابی، تبلیغ مد و تقلید مردم از اشخاص معروف و خصوصا ستاره های سینما و تلویزیون است. متاسفانه با بی توجهی مدیران فرهنگی برخی هنرمندان و بازیگران که با استفاده از امکانات دولتی به شهرتی دست یافته اند بدون توجه به الزامات فرهنگی و مذهبی جامعه ایرانی و به تقلید از مدل های غیر متعارف غربی در جامعه خود را در معرض قرار میدهند.
کم نیست خبرهایی که از بازداشت بازیگران در پارتی ها و یا حضور در جشن ها و مراسم هایی با وضعیت نا مناشب شنیده شده و از برخورد نیروی انتظامی با آنها منتشر شده است.
نیرو انتظامی طی سالیان اخیر اقدام به تخصصی نمودن وظایف خود نموده و با تشکیل بخش های مختلفی همچون پلیس سایبری، پلیس امنیت اخلاقی، پلیس پیشگیری و... گام های موثری در کاهش جرایم و نوع برخورد با مجرمین برداشته است لذا با توجه به اهمیت موضوع هنرمندان اگر بخشی از پلیس بتواند به صورت تخصصی با موضوع آنان همراه گردد با برنامه ریزی و تعامل مناسب با آنان خواهد توانست از انتشار اخبار و شایعات جلوگیری و فضا را برای سوء استفاده کنندگان محدود نماید.

زندانی شدن خواهر و برادر از سوی گشت ارشاد
اتومبیل هیئت امر به معروف و نهی از منکر در شهر مکه برخورد بسیار جزئی با اتومبیلی داشت که یک پسر و دختر جوان در آن بودند.
افراد حاضر در این اتومبیل گشتی هیئت بلافاصله به آنها مشکوک شدند و یکی از آنها با زدن سیلی از پسر اوراق شناسائی خواست و او نیز با او درگیر شد؛در این حین دختر از ماشین پیاده شده با لنگه کفش خود مامور را هدف قرار میدهد.
از قضا این پسر و دختر خواهر و برادر از آب درآمدند اما بازهم دادگاه برادر را به 49 روز و خواهر را به 2 روز زندان محکوم کرد که البته حکم این دختر پیش از استیناف 30 ضربه شلاق نیز داشت اما دادگاه استیناف آنرا لغو کرد.

قرائت مشایی از اسلامگرایی و ضربه فنی سرباز بهاری
تازه ترین اظهارات اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، طبق معمول هم جنجال ساز شد و هم در رسانه های بیگانه انعکاس یافت.
رادیوفردا (radiofarda) در این باره گزارش داد: «اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر پیشین محمود احمدی‌نژاد و از چهره‌های نزدیک به او، گفت که دیگر "کلیتی به نام اسلام" جواب‌گوی مردم جهان نیست و باید به جای آن به مسأله "مهدویت" پرداخت. آقای رحیم‌مشایی در دیدار با جمعی از دانشجویان اظهار داشت، از آنجا که شناخت عمومی مردم دنیا از اسلام به‌خاطر برخی قرائت‌ها از آن "منفی" است، باید تلاش کرد اسلامی را که برآمده از "مکتب ایران" است به جهان شناساند؛ اسلامی که با قرائت کشورهای عربستان، ترکیه و مصر تفاوت دارد و اصیل است. به گفته او، اکنون دوره جدیدی از اسلام‌گرایی آغاز شده که "مهدویت" نام دارد و باید برای معرفی آن به جهان تلاش کرد.»
این اظهارات نامتعارف، در سایر پایگاه های خبری اپوزیسیون نیز بازتاب داشت. به عنوان نمونه، خبرنامه اینترنتی گویا (News.Gooya) از قول آقای مشایی نوشت: «چنان که عاشق برای جلب محبت معشوق به انجام سخت‌ترین کارها روی می‌آورد، در مسیر انتظار حلول بهار نیز باید هزینه پرداخت؛ اگر چه از قدیم خیلی‌ها به بهار "حساسیت فصلی" داشتند!»
این پایگاه خبری افزود: «رحیم مشایی به درخواست دیدار اعضای شورای روابط خارجی امریکا با احمدی‌نژاد در یکی از سفرهای وی به سازمان ملل اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای این شورا حدود 30 نفر بودند و هریک طوری سؤالات خود را مطرح می‌کردند که مشخص بود منتظر بودند دکتر احمدی‌نژاد از پاسخ به سوال آن ها عاجز بماند، اما این "سرباز بهاری" همه آن ها را یک به یک نه با امتیاز که با "ضربه فنی" شکست داد...»

واکنش علی پروین به سانسور صحبت هایش
علی پروین به پخش قسمت هایی از مصاحبه اش در برنامه تلویزیونی 90 واکنش نشان داد.
در برنامه 90 مصاحبه ای جالب با علی پروین پخش شد که بازتاب خوبی در بین اهالی فوتبال داشت.
پروین در گفتگو با نزدیکانش ضمن ابراز رضایت از انجام مصاحبه با 90 به پخش شدن بخشی از صحبت هایش واکنش نشان داد و اظهار تعجب کرد.
وی تاکید کرد فکر نمی کرده فردوسی پور آن بخش از صحبت هایش درمورد لقبی که هواداران رقیب برایش ساخته اند (علی دنبه) و همچنین حضور اشمیت در یک مهمانی و انجام حرکات موزون را پخش کند.

توصیه حجاب به همسر پادشاه
 اخبار رسیده از امان پایتخت کشور پادشاهی اردن حاکی از آن است که یکی از نمایندگان پارلمان این کشور به همسر پادشاه اردن توصیه کرده که حجاب بر سر کند.
در همین راستا روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی" ضمن تأیید این خبر نوشت: "أمجد قورشه" نماینده پارلمان اردن که از نمایندگان اسلامگرا به شمار می رود، "ملکه رانیا العبدالله" همسر "ملک عبدالله دوم" پادشاه اردن را به پوشیدن حجاب دعوت کرد.
این روزنامه افزود:‌"قورشه" با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در سایت فیسبوک،‌ همچنین "ملکه رانیا" را به پرهیز از دست دادن با مردان دعوت کرده و مردان را "ضعیف النفس" نامیده است.

آرزوی احمدی نژاد بود
پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفته: در بحث سیاست خارجی رئیس‌جمهور رسما در سفر نیویورک بحث مذاکره و رابطه با آمریکا را به عنوان یک آرزو مطرح می‌کند. در تمام حوزه‌هایی که دولت نهم حرفهایی از موضع اصولگرایان برای گفتن داشت می‌بینیم که در دولت دهم رنگ می‌بازد و به نوعی دولت یک توبه عملی از گفتمان، عملکرد و رفتار از خودش ظهور و بروز می‌دهد و دولت از جریان اصولگرایی فاصله میگیرد و این را نیز بیان می‌کند.

پیغام آمریکا به اصلاح‌طلبان
منابع اطلاعاتی گفتند دولت امریکا پالس‌هایی در اینباره که علاقمند است کدام کاندیدا در ایران بر سر کار بیاید به داخل ایران ارسال کرده است.
این منابع گفتند گزارش هایی در اختیار دارند که نشان می دهد دولت امریکا ویژگی‌های کاندیدای مدنظر خود در انتخابات ریاست جمهوری را از طریق برخی کانال ها به اطلاع چند چهره سیاسی خاص در ایران رسانده است.
این منابع تاکید دارند که این رفتاری غیرمنتظره از سوی امریکاست و نشان دهنده آن است که این کشور حقیقتا به تبعات انتخابات ریاست جمهوری در ایران امید بسته است.
یک منبع مطلع گفت: «امریکایی ها از کانال های مرتبط با نهضت آزادی پیامی به داخل ایران ارسال کرده‌اند که در آن ویژگی‌های کاندیدای مدنظر آنها ذکر شده است».
این منبع ادامه داد: «پیام امریکایی‌ها دارای جزئیات مهمی است. آن مقدار که می توان علنا درباره آن حرف زد مسئله این است که امریکایی ها گفته اند از دید آنها جریان اصلاح‌طلب در ایران باید یک کاندیدای حداکثری و اجماعی را به صحنه بیاورند».
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها همچنین از اصلاح‌طلبان خواسته‌اند سراغ گزینه‌ای بروند که رد صلاحیت نشود.
ایران‌ هسته‌ای می نویسد: همچنین کارشناسان این موضوع را تایید می کنند که تلاش امریکایی ها برای تشدید عملیات جمع آوری خود از محیط داخلی ایران از طریق سفارتخانه های اروپایی در تهران بسیار جدی شده است.
برخی منابع احتمال می دهند اتباع امریکا و ماموران اطلاعاتی این کشور در پوشش دیپلمات های برخی کشورهای دیگر وارد ایران شده باشند.

9 واحد مسکونی توسط نماینده مردم مشهد در مجلس وقف شد
9 واحد مسکونی در مشهد و قم به ارزش 25 میلیارد ریال توسط یک نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی وقف شد.
این واحدهای مسکونی شامل چهار واحد در مشهد و پنج واحد در قم می شود.
وی واحدهای مسکونی مزبور را وقف طلاب حوزه های علمیه کرده است.

مصاحبه "اشکنازی" با کریستین امانپور در مورد ایران
فرمانده سابق عملیات ارتش اسرائیل در گفتگو با "کریستین امانپور" در شبکه "سی ان ان" گفت: تنها حمله نظامی به ایران در صورتی شکل خواهد گرفت که شمشیر در گلوی اسرائیل فرو برود.
"اشکنازی" در مصاحبه ای با کریستین امانپور گفت: فعلا گزینه های دیگری برای برنامه هسته ای ایران باقیست و او گفت ما تا وقتی که که زمان داریم و گزینه های دیگری را داریم، از گزینه حمله نظامی در قبال ایران استفاده نخواهیم کرد.

دیدار محرمانه " نصرالله" با یک روس
اخبار رسیده از بیروت پایتخت لبنان حاکی از آن است که "میخائیل بوگدانف" معاون وزیر خارجه روسیه که به لبنان سفر کرده، با حجه الإسلام و المسلمین سید "حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.
گفته می شود این دیدار از ساعات پایانی شب آغاز و تا نزدیکی های صبح ادامه داشت. جزئیاتی از این دیدار تا به این لحظه منتشر نشده اما برخی اخبار و اطلاعات موجود حاکی از آن است که موضوع گفتگو میان طرفین، اوضاع جاری در منطقه و به ویژه سوریه است.
قابل ذکر است در این دیدار "الکسندر زاسبکین" سفیر روسیه در بیروت و "عمار الموسوی" مسئول روابط بین الملل حزب الله لبنان نیز حضور داشتند.

اخبار کوتاه
*آمریکایی‌ها از راه‌های مرتبط با نهضت آزادی، پیامی را به‌چند شخصیت سیاسی خاص در ایران رسانده‌‌اند که در آن، ویژگی‌های نامزد مدنظر آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم ذکر شده است. پیام آمریکایی‌ها جزئیات مهمی دارد که در قسمتی از آن، آمریکایی‌ها خطاب به اصلاح‌طلبان گفته‌اند؛ باید یک نامزد حداکثری و اجماعی را به صحنه آورند و از اصلاح‌طلبان خواسته‌اند سراغ گزینه‌ای بروند که امکان رد صلاحیتش وجود نداشته باشد.
*  این گفته قابل‌تأمل آقای هاشمی که«ما با اسرائیل سر جنگ نداریم...» واکنش‌های بسیاری را در بین سیاسیون و مردم، برانگیخته است. منتقدان به هاشمی می‌گویند: همان امامی که شما زیاد از او یاد می‌کنید و خاطره و گاهی خواب(!) از ایشان نقل می‌کنید، از اولین کارهایش پس از انقلاب، صدور فرمان بستن سفارت رژیم صهیونیستی بود و هم ایشان فرموده‌اند: «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.» و یا «بر هر مسلمانی لازم است که خود را علیه اسرائیل مجهز کند.» و... جالب‌تر اینکه این صهیونیست‌ها هستند که هر روز ما را به جنگ تهدید می‌کنند. برخی‌ این سخنان هاشمی را سخنان انتخاباتی می‌دانند!
  *آقای هاشمی رفسنجانی به‌تازگی در دیدار اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفته است: اهل ناز کردن نیستم، اگر احساس کنم می‌توانم کشور را نجات دهم، می‌آیم. هر کسی آبرویی دارد و توانی، باید بیاید، خاتمی و هاشمی هم ندارد! وی افزود: من هیچ‌وقت قاطع نگفتم نمی‌آیم، چرا که نمی‌دانم در آن صورت جواب خدا، امام و مردم را چه می‌توانم بدهم؟ تا ببینیم تقدیر چه خواهد شد!
  *گفته می‌شود بسته‌های غذایی که از جانب رهبر حلقه انحرافی برای هنرمندان به در منازلشان ارسال شده بود، با واکنش منفی بیشتر آن‌ها مواجه شد و اکثر هنرمندان از پذیرش این بسته‌ها خودداری کردند.
 * «محمد خاتمی» به‌تازگی گفته‌است در این دوره، چنانچه هاشمی بیاید، از او با اسم حمایت می‌کنم؛ در غیر این صورت، از نامزد اصلاح‌طلبان با نام حمایت نمی‌کنم و تنها به این اکتفا خواهم کرد که من از نامزد اجماعی اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنم. خاتمی تاکنون سه شکست انتخاباتی را در حمایت از معین و هاشمی رفسنجانی در سال 84 و موسوی در انتخابات 88 یدک می‌کشد. به‌تازگی اعضای حزب منحله مشارکت با جمعی از اعضای مجمع روحانیون دیداری داشتند و در این دیدار به‌صراحت اعلام کردند که با نامزدی هاشمی رفسنجانی مخالفند، چرا که وی نه رأی دارد و نه نماد اصلاح‌طلبی است.
 * بیشتر رسانه‌های آمریکا از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به داخل خاک سوریه خبر دادند. این رسانه‌ها به نقل از دو مقام آمریکایی که نام آن‌ها فاش نشده است، نوشتند که این حملات در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام گرفته است.
 * همزمان با اعلام تعطیلی حوزه‌های علمیه جهان شیعه در اعتراض به هتک حرمت مزار «حجر بن عدی»، یکی از عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» با انتشار تصاویر جدیدی از اقدام وقیحانه نبش قبر صحابی جلیل‌القدر پیامبر(ص) تهدید کرد که به‌زودی مشابه همین کار را با مزار حضرت زینب(ع) و حضرت رقیه(ع) نیز انجام خواهند داد.
* برخی نزدیکان هاشمی رفسنجانی از موضع صریح وی برای عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفته و به نقل از آقای هاشمی می گویند" فردی که در مرز 80 سالگی خود را کاندیدای ریاست جمهوری کند خیانت به مردم و کشورش کرده است."
*شنیده ایم تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که شرکت"رایتل" نتواند یک پیوست فرهنگی برای ضرورت مکالمه تصویری ارائه نماید ، این شرکت اجازه برقراری ارتباط تصویری بین مشترکان رایتل را نخواهد داشت.
* قرار است به زودی مجموعه استفتائاتی از مراجع عظام تقلید منتشر شود که در آن هر گونه سب و لعن علنی خلفا حرام و خلاف شرع اعلام شده است.
*محمد خاتمی گفته در این دوره چنانچه هاشمی بیاید از او با اسم حمایت می کنم در غیر این صورت از کاندیدای اصلاح طلبان با نام حمایت نکرده و تنها به این اکتفا خواهم کرد که من از کاندیدای اجماعی اصلاح طلبان حمایت می کنم. خاتمی تاکنون سه شکست انتخاباتی را در حمایت از معین و هاشمی رفسنجانی در سال 84 و موسوی در انتخابات 88 یدک می کشد.
*اعضای حزب کارگزاران در واکنش به موضع جدید خاتمی که حاضر نیست به نام از اسحاق جهانگیری حمایت کند گفته اند:" ما در سال 76 همه دارایی و توان خود را برای پیروزی خاتمی گذاشتیم و حالا که نوبت خاتمی است خود را کنار کشیده است." خاتمی هفته گذشته گفته من در انتخابات از فرد خاصی حمایت نمی کنم. مانند بقیه یک رای دارم و آن هم متعلق به کاندیدایی است که مورد اجماع اصلاح طلبان باشد.
*اعضای حزب مشارکت می گویند ما بدون خاتمی هیچ شانسی برای پیروزی نداریم. اگر خاتمی نیاید ما هیچ پاسخی برای هواداران خود نداریم. باید تلاش کنیم به هر قیمت ممکن دیدار خاتمی با رهبری را سامان دهیم. خوئینی ها در پاسخ به این ادعای مشارکتی ها گفته خاتمی نه خودش باید بیاید و نه گزینه مناسبی برای فعال کردن اصلاح طلبان است. همه باید سعی کنیم به هر قیمت ممکن هاشمی رفسنجانی را بیاوریم.
*شنیده ایم چمن ورزشگاه آزادی که در جشن 29 فروردین دولتی ها آسیب جدی دید نیازمند حداقل سه ماه زمان است تا بتوان از این زمین استفاده مناسب را برد. ایران در هفته های آینده میزبان چند بازی فوتبال ملی و رسمی از جمله بازی های مقدماتی جام جهانی است.
*جمهوری اسلامی ایران به فناوری تولید کاغذ اسکناس دست یافته است. پیش از این کاغذهای اسکناس از سوییس و با قیمت گزاف وارد می شد به گونه ای که چاپ اسکناس هزار تومانی ، هزار و پنجاه تومان هزینه به همراه داشت. دستیابی به این کاغذ از دستاوردهای تحریم غرب علیه ایران است.
*مشایی در دیدار چند روز قبل با وبلاگ نویسان گفته :" یکی از افرادی که مرا دعوت به مناظره کرده بود اخیرا دیداری سه ساعته با من داشته اما جرات ندارد آن را رسانه ای کند." ظاهرا مشایی هم جرات نام بردن از این فرد را نداشت تا به ادعای وی پاسخ گفته شود.
*شنیده ایم تعدادی از وبلاگ نویسان حامی دولت از احمدی نژاد خواسته اند از کاندیداتوری مشایی صرف نظر کند تا شائبه فامیل بازی برطرف شود. مشایی پدر عروس احمدی نژاد است.
*شنیده ایم محمد خاتمی یکی از دلایل نیامدن خود را اینگونه بیان کرده است:" من نمی آیم چون نمی خواهم برای نظام هزینه تراشی کنم. اگر بیایم و مرا رد صلاحیت کنند برای نظام در داخل و خارج کشور هزینه تراشیده می شود."
*اعضای حزب منحله مشارکت اخیرا دیداری با جمعی از اعضای مجمع روحانیون داشته اند و در این دیدار به صراحت اعلام کرده اند که با نامزدی هاشمی رفسنجانی مخالفند چرا که وی نه رای دارد و نه نماد اصلاح طلبی است. مشارکتی ها مدعی شده اند تنها فردی که می تواند 13 میلیون رای موسوی را جمع کند محمد خاتمی است.
*موسوی خوئینی ها در جلسه مجمع روحانیون در اظهار نظر تازه ای گفته است تنها کسی که می تواند موج اجتماعی برای انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کند هاشمی رفسنجانی است ما باید هر چه سریع تراز خاتمی عبور کنیم و به هاشمی برسیم. خوئینی ها پیش از این کاندیداتوری هاشمی را بازی نظام خوانده بود.
*برخی حامیان دولت که نگران کاندیداتوری نیکزاد هستند به وی گفته اند در صورتی که برای ریاست جمهوری ثبت نام نکنی گزینه اول شهرداری تهران خواهی بود. حامیان نیکزاد می گویند در صورتی که وی بخواهد وارد رقابت های انتخاباتی شود حضور خود را از شهر اردبیل اعلام خواهد کرد.
*شنیده ایم افسانه بایگان و یکی دیگر از هنرمندان در انتخابات شورای شهر تهران حضور نخواهد داشت و انصراف خود را از کاندیداتوری به زودی اعلام خواهند کرد.
*یکی از بازیگران سینما به نام الف- ن از سوی جریان انحرافی ماموریت یافته است ثبت نام بازیگران را برای شورای شهر تهران پیگیری و لیست هنرمندان را تنظیم نماید.
*به دنبال انتشار خبری در برخی رسانه ها در خصوص آزادی عباس غفاری جن گیر و رمال معروف خبرنگار مشرق مطلع شد که وی پس از گذراندن مرخصی سه روزه به زندان بازگشته است. عباس غفاری هم اکنون منتظر ابلاغ حکم خود از سوی دادگاه می باشد.
*شنیده ایم یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که برخی وی را پدیده انتخابات یازدهم می دانند در زاهدان با مولوی عبدالحمید دیدار کرده است. دلیل این ملاقات معلوم نیست.
*شنیده ایم همایش ایرانیان مقیم خارج کشور که قرار بود با سخنرانی مشایی اردیبهشت ماه در تهران برگزار شود لغو شده است.
*ناطق نوری در جلسه ای گفته است محمد خاتمی و هاشمی قطعا در انتخابات کاندیدا نخواهند شد.ناطق معتقد است احمدی نژاد مایل به آمدن این دو نفر است تا کیسه بوکس انتخاباتی درست کند.
*هفته گذشته اساتید دانشگاه امام صادق(ع) با سعید جلیلی دیدار کرده اند. به گفته دیدار کنندگان، سعید جلیلی در این جلسه به صورت قاطع از نیامدن خود سخن نگفته است.
*حامیان مشایی می گویند چنانچه در این دوره مهندس رد صلاحیت شود در برابر قانون نمی ایستیم و سعی می کنیم چهار سال بعد برگردیم.
*دو تن از وابستگان حلقه انحرافی که یکی از آنها از پیروان اهل حق بوده و از حمایت قطب آنها برخوردار است از شهر دماوند برای انتخابات میاندوره ای مجلس ثبت نام کرده اند.
*درهمایش هفته گذشته وبلاگ نویسان که در کاخ سعد آباد برگزار شد، مشایی سخنرانی 3 ساعته کرده و گفته این جلسه ما انتخاباتی نیست. وی در این جلسه به سوال مربوط به چگونگی اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود جوابی نداده و گفته قبلا در این باره پاسخ داده ام.

https://shoma-weekly.ir/ijTa5l