گفته می‌شود که...

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود یک بسیجی دیگر در تهران به شهادت رسید اوج ابتذال رسانه مفصل‌ترین موافقت‌نامه تجاری ایران روی میز خدمت ایران به دنیا برای عدم گسترش مواد مخدر اجرای فاز 11 پارس جنوبی پس از 2 دهه کم کاری یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به بیماران تعلق می‌گیرد ارتش در زمینه تجهیزات دفاع هوایی در زمره برترین‌های جهان است تحریم‌ها لغو شود به تعهدات برجامی بازمی‌گردیم حمایت مجدد عبدالحمید از اغتشاشگران زمان واریز مرحله نخست سود سهام عدالت کاتالیست ایران جایگزین رقیب آلمانی تشییع شهید مدافع امنیت شیراز همزمان با اربعین شهدای شاهچراغ

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

مدیرکل انتخابات وزارت کشور از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در ۱۱ اسفند 1402 خبر داد.

محسن اسلامی مدیرکل انتخابات وزارت کشوربا بیان اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در ۱۱ اسفندماه سال آینده برگزار می شود، گفت: این زمان با هماهنگی شورای محترم نگهبان نهایی شده است.

وی با بیان اینکهیکی از مسائل مهم، تعیین زمان مناسب برای برگزاری انتخابات استافزود: براساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، وزارت کشور موظف به فراهم سازی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در کشور است.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: بر اساس مکاتبه به عمل آمده با شورای محترم نگهبان، دو زمان برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد شد که شورای نگهبان موافقت خود را با برگزاری انتخابات در روز جمعه مورخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ اعلام کرد.

یک بسیجی دیگر در تهران به شهادت رسید
بسیجی مدافع امنیت حسن مختارزاده، طلبه پایه ۶ مدرسه علمیه عترت قم و عضو گردان بسیجیان امام علی(ع) سعادت آباد تهران که به دلیل مصدومیت توسط اغتشاشگران داعشی از ۲۲ روز پیش در بیمارستان در حالت کما بستری بود، سرانجام به فیض شهادت نائل آمد. مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت، امروز شنبه ۱۹ آذر بعد از نماز مغرب در معراج شهدای تهران برگزار خواهد شد.

اوج ابتذال رسانه

عزیز غضنفری در کانال شخصی خود نوشت: اوج ابتذال یک رسانه یعنی اینکه بگوید همکاری عربستان سعودی با چین خوب است و آن را ابتکار عمل جهان عرب بداند و از آن‌سو وقتی ایران و چین به سمت توافق راهبردی حرکت می‌کنند می‌گویند بد است و تا می‌توانند به تخطئه این همکاری دست می‌زنند! این وسط اما سعودی اینترنشنال با این تناقض‌ها و دروغ‌های آشکار چکار باید بکند که به مخاطب ثابت کند که رسانه نیست، بلکه یک پروژه امنیتی است؛ پروژه‌ای که برای ویران‌سازی و تجزیه ایران طراحی شده است.


مفصل‌ترین موافقت‌نامه تجاری ایران روی میز

سرپرست گروه مذاکره‌کننده ایران با اتحادیه اوراسیا گفت: مذاکرات ایران و اوراسیا بر سر موافقت‌نامه تجارت آزاد نهایی شد. بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ قلم کالا تحت پوشش این موافقت‌نامه قرار می‌گیرد. از حیث پوشش کالایی، این موافقت‌نامه بزرگترین پوشش کالایی را دارد.

خدمت ایران به دنیا برای عدم گسترش مواد مخدر

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس گزارش رسمی سازمان ملل، ایران رتبه اول کشفیات را در دنیا دارد و در واقع بیش از ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان، حدود ۵۰ درصد مورفین جهان و همچنین حدود ۲۷ درصد هروئین جهان به تنهایی مربوط به ایران است. این خدمت ایران در حالیست که ما سالانه شاهد تقدیم ده‌ها شهید مبارزه با مواد مخدر در ایران هستیم.
اجرای فاز 11 پارس جنوبی پس از 2 دهه کم کاری

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت فاز ۱۱ پارس جنوبی حدود ۲ دهه است که توسعه آن بلاتکلیف مانده و در ۸ سال گذشته هیچگونه اقدامی روی آن انجام نشده است. یکی از شرکت‌های بین‌المللی قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بر عهده داشت که به سبب تحریم‌‌ قرارداد را لغو کرد. با روی کار آمدن دولت سیزدهم با روحیه جهادی و انقلابی فاز ۱۱ پارس جنوبی مورد توجه قرار گرفت و اکنون حفاری ۴ حلقه چاه گاز آن به اتمام رسیده است. این فاز گازی که در مرزی‌‌ترین منطقه با کشور همسایه قرار دارد بهمن ماه امسال پس از ۲ دهه وارد مدار تولید می‌شود.
یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به بیماران تعلق می‌گیرد
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه با اجرای طرح دارویار، یارانه دارو از طریق بیمه به بیماران تعلق می‌گیرد، گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمتی از مسیر نسخه پزشک متوجه بیماران نیست.طبق اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمد پیکان‌پور اظهار کرد: افزایش قیمت دارو به دلیل افزایش چشمگیر هزینه نهاده‌های تولید، دستمزد، سربار و سایر هزینه‌ها، یک امر طبیعی است اما با سیاستگذاری‌های طرح دارویار، این افزایش قیمت‌ها از جیب بیمار پرداخت نمی‌شود.وی افزود: هرگونه افزایش قیمت دارو متوجه بیمار نیست، چراکه یارانه دارو به انتهای زنجیره منتقل شده است و مابه‌التفاوت ارزی در اختیار بیمه‌ها قرار می‌گیرد و بیمار با ارائه نسخه پزشک مشمول یارانه دارو بوده و بدون تغییر پرداختی، داروی خود را تهیه می‌کند.مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به کاهش قیمت برخی اقلام دارویی تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ قلم دارو پس از اجرای طرح دارویار، ۲ تا ۸۲ درصد کاهش قیمت داشتند.پیکان‌پور خاطرنشان کرد: طبیعتاً بدون ارائه نسخه پزشک، یارانه دارو به مراجعه‌کننده تعلق نمی‌گیرد.
ارتش در زمینه تجهیزات دفاع هوایی در زمره برترین‌های جهان است

امیر علیرضا الهامی، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: کشور ما در زمینه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، فعالیت‌ها و پیشرفت‌های زیادی در طول سال‌های پس از انقلاب داشته است؛ در همین بخش نظامی مربوط به خودمان در زمینه ساخت و به‌ کارگیری تجهیزات دفاع هوایی امروز به همت متخصصان و دانشمندان داخلی و شما همکاران پرتلاش در زمره معدود کشورهای نخست جهان قرار داریم که نمونه بارز این فعالیت‌های ثمربخش، ارتقای سامانه برد بلند باور ۳۷۳ است که به توان انهدام اهداف در برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر دست یافته‌ایم. امیر الهامی به جنگ ترکیبی دشمنان اشاره کرد و افزود: بخشی از هدف جنگ ترکیبی که علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود برای به حاشیه بردن این پیشرفت‌ها و انکار این موفقیت‌هاست.

تحریم‌ها لغو شود به تعهدات برجامی بازمی‌گردیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: روزی که تحریم‌ها را لغو کنند ما نیز به تعهدات در قالب برجام برمی‌گردیم.

محمد اسلامی با اشاره به بهانه‌جویی‌های طرف مقابل برجام افزود: با امضای برجام قرار بود ادعاهای بی‌پایه و اساس غربی‌ها درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران پایان یابد اما اینطور نشد.

وی درباره قطعنامه جدید شورای حکام مبنی بر همکاری نکردن ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: نظارت آژانس در همه سایت‌های ما بر اساس ضوابط بین‌المللی، برقرار است و خود آژانس نیز ۱۶ بار در گزارش‌های رسمی تأکید و تأیید کرده است انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مشاهده نکرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره این قطعنامه اضافه کرد: این همان متن‌هایی است که صهیونیست‌ها می‌نویسند و وجاهت سازمان‌های بین‌المللی با نفوذ لابی‌های صهیونیست، بی‌اعتبار می‌شود که این نیز از نوبرانه‌های محیط سیاسی و امنیت بین‌الملل است.

حمایت مجدد عبدالحمید از اغتشاشگران
امام جماعت مسجد مکی زاهدان بار دیگر اظهارات فاقد مبنایی را در نمازجمعه روز گذشته این شهر مطرح کرد، اظهاراتی که شائبه تلاش برای تازه نگه داشتن جریان اغتشاشات و حمایت‌های سیاسی از آشوبگران را تقویت می‌کند. مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی بدون آنکه کوچک‌ترین اشاره‌ای به ربایش و قتل ناجوانمردانه مولوی عبدالواحد ریگی، امام جماعت اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش داشته باشد، اجرای حکم اعدام یکی از اغتشاشگران به جرم محاربه را خلاف شریعت اسلام دانست!

زمان واریز مرحله نخست سود سهام عدالت
حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، در حالی که این رقم سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان بود. وی خاطرنشان کرد: وجود چنین ارقامی نشان دهنده افزایش دو برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته است. قربان زاده ادامه داد: با مطرح شدن این موضوع در شورای عالی بورس و نیز تاکید وزیر اقتصاد، قرار بر این است تا سود سهام عدالت در دو نوبت واریز شود که امیدواریم نوبت نخست آن تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال انجام شود. پیشتر گفته شده بود مرحله سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

کاتالیست ایران جایگزین رقیب آلمانی

پس از فروش توربین‌های گازی ساخت ایران و باز شدن پای تجهیزات سنگین ایرانی به بازار روسیه، حالا نوبت بقیه بازارها است. ایران که در طول یک دهه تحریم سخت گذشته برای فرار از آن راه تولید در داخل را انتخاب کرده بود، حالا در حوزه کاتالیست‌ها به عنوان مهم‌ترین فاکتور تولید در پتروشیمی‌ها به خودکفایی رسیده و برای گریدهای مختلف در این صنعت کاتالیست تولید می‌کند. تا پیش از این بیشتر کاتالیست‌های ایرانی از آلمان و بعدها از چین وارد می‌شدند که نمونه‌چینی در برخی موارد کیفیت نداشت. شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی پس از سال‌ها تحقیق موفق به تولید گریدهای مختلف شدند و عملاً در این زمینه هم کشور بی‌نیاز شد. در صنعت بزرگ پتروشیمی روسیه که آلمانی‌ها سرمایه‌گذاری بسیاری کرده بودند، کاتالیست‌های آلمانی حرف اول را می‌زد و حالا که آلمانی‌ها میدان را خالی کرده‌اند قرار است شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این بازار سراسر سود حضور پیدا کنند. برای فهم این موضوع که کاتالیست چیست و چه نقشی در صنعت پتروشیمی دارد خوب است متوجه شویم که عربستان سعودی 100درصد کاتالیست خود را وارد می‌کند و سایر کشورهایی که در حوزه پتروشیمی کار می‌کنند استقلال چندانی در این حوزه ندارند. با توجه به رانت و لابی که در حوزه واردات کاتالیست بود جوان‌های ایرانی با تلاش‌های شبانه روزی در شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به دستیابی به این فناوری شدند.
تشییع شهید مدافع امنیت شیرازهمزمان با اربعین شهدای شاهچراغ
شهید مدافع امنیت «اباذر رخ بخش» که پس از تحمل جراحات حمله اغتشاشگران در حین انجام مأموریت به شهادت رسیده بود بر دست‌های مردم قدرشناس شیراز تشییع شد.
اباذر رخ بخش فرزند حبیب، راننده پرتلاش دانشکده علوم پزشکی شیراز بود که روز ۴ آبان و ساعاتی پس از حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) در بلوار شهید چمران شیراز بر اثر اصابت ضربات چاقو توسط اغتشاشگران مجروح شد و پس از گذشت نزدیک به ۴۰ روز بر اثر جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت روز گذشته بعد از اقامه نماز جمعه با حضور جمع کثیری از مردم بویژه نمازگزاران جمعه و مسئولان نظامی، انتظامی شیراز و استان فارس از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به سمت دارالرحمه شیراز تشییع و در گلزار مطهر شهدا به خاک سپرده شد.

https://shoma-weekly.ir/thf4HF