گفته می‌شود که...

انباشت ۱۴۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان/آمار هولناک کشتار با اسلحه در آمریکا/هفت اقدام عنادآمیز آمریکا در مذاکرات وین!/سخن رئیس‌جمهور که موجب سوءاستفاده آمریکا شد/نگرانی یک پژوهشگر از آمار کاهش موالید در کشور/مشکل آب خوزستان هم به مذاکره با آمریکا مربوط است؟ و...

انباشت ۱۴۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور از انباشت ۱۴۰ هزار دستگاه خودروی ناقص کف پارکینگ‌های خودروسازان خبر داد. آرش محبی نژاد افزود: ما از بحران‌های جهانی کمتر از بحران‌های داخلی لطمه می‌خوریم. حدود ۱۴۰ هزار خودروی ناقص کف پارکینگ‌های خودروسازان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به دلیل نقص قطعات است.

فیلترینگ؛ بی‌راهه‌ای در فضای سایبر

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی گفت: «مدیریت فضای مجازی در همه جهان خصوصاً ایران حیاتی است و تعارضی با بهره‌مندی از مواهب آن ندارد. فیلترینگ بی‌راهه‌ایست که حکایت از بی‌اطلاعی از فضای سایبر دارد». زاکانی افزود: «مصوبه مجلس طبق اصل ۸۵، آغاز بررسی‌های عمیق‌تر کارشناسی و گفتگو با فعالان این عرصه در تضمین حقوق کاربران است. اقناع افکار عمومی ضروریست».

آمار هولناک کشتار با اسلحه در آمریکا

طبق گزارش شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» و مؤسسه تحقیقاتی «آرشیو خشونت با اسلحه»، دستکم ۹۱۵ تیراندازی در هفته گذشته در سراسر آمریکا رخ‌داده که منجر به کشته شدن دستکم ۴۳۰ نفر شده است. به نوشته وبگاه خبری هیل آمریکا، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۳ هزار مرگ بر اثر تیراندازی ثبت شد که در دستکم دو دهه بی‌سابقه بوده است. آمارها نشان می‌دهد، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ آمریکایی نیز با اسلحه خودکشی کرده‌اند.

غافل‌گیری در بازار خودرو؛ گرانی بعد از قرنطینه

رصد بازار خودرو‌های پرتیراژ نشان دهنده آن است که در اولین هفته مرداد ۱۴۰۰ بازار با رشد ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومانی همراه بوده است. رشد قیمت در بازار خودرو در حالی شکل گرفته که مراکز شماره گذاری از حدود یک ماه پیش در شهر‌های قرمز تعطیل است و معاملات محدودی هم که در این مدت در بازار صورت گرفته است به صورت وکالتی ثبت شده اند، معامله وکالتی در اصل باید بازار خودرو را به سمت نزولی شدن قیمت‌ها هدایت کند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه تعطیلی نیز نتوانست سد راه افزایش قیمت خودرو در بازار شود.
هفت اقدام عنادآمیز آمریکا در مذاکرات وین
!

«دکتر غریب‌آبادی» عضو تیم مذاکره‌کننده کشورمان در وین، در گفتگو با سایت رهبر معظم انقلاب از هفت اقدام ضد توافق آمریکا در مذاکرات اخیر خبر داد و گفت: «آمریکایی‌ها در مذاکرات اخیر حاضر نشدند از موضع عنادآمیز خود کوتاه بیایند. مصادیق مختلفی دراین‌باره قابل‌بررسی است: 1- کل تفاهم را به پذیرش بندی در خصوص انجام گفتگوهای آتی در مورد مسائل منطقه‌ای گره زدند. 2- حاضر به لغو دستور اجرایی تحریم تسلیحات نشدند که کاملاً با قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام در تناقض آشکار است. 3- حاضر به برداشتن تحریم‌های ترامپ علیه بیش از ۵۰۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی و لغو قانون تحریمی کاتسا نشدند. 4- حاضر به ارائه تضمین در مورد عدم تکرار رفتارهای مشابه دولت قبل در قبال تفاهم هسته‌ای نشدند؛ حتی حاضر نشدند دوره زمانی معقولی را برای تداوم کار شرکت‌هایی که با ایران وارد تجارت می‌شوند، در نظر بگیرند. 5- حاضر به بحث درباره خسارات وارده به ایران در اثر خروج غیرقانونی از تفاهم هسته‌ای نشدند. 6- درباره فعالیت‌ها و تعهدات هسته‌ای زیاده‌خواهی‌هایی را مطرح کردند که حتی فراتر از برجام است. 7- نپذیرفتند که ابتدا آن‌ها باید تمامی تعهدات را انجام بدهند و پس از راستی آزمایی، ایران به اجرای تعهداتش بپردازد».
۱۰۰ دلار جایزه برای تزریق واکسن کرونا

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، رئیس‌جمهوری آمریکا از مقام‌های محلی، منطقه‌ای و ایالتی خواسته تا به هر کسی که جدیدا واکسن کرونا بزند، ۱۰۰ دلار پرداخت کنند. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین دستور داده مقررات جدیدی همچون ماسک اجباری و تست مکرر برای کارمندان دولتی که از دریافت واکسن پرهیز می‌کنند، وضع شود.

اپراتور پهپادهای آمریکا: کودکان را هدف قرار می‌دادیم

«برایان برندون» اپراتور سابق پهپادهای آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه بی‌بی‌سی انگلیسی، جزئیاتی از اقدامات ضد انسانی ارتش آمریکا را بیان کرد. به گفته وی، جان انسان‌های بی‌گناه و کودکان کمترین ارزشی برای ارتش آمریکا ندارد و هر بار پس از کشتن کودکان بی‌گناه اعلام می‌کردند که چیزی نیست، آن را مخفی می‌کنیم!
سخن رئیس‌جمهور که موجب سوءاستفاده آمریکا شد

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی، کارزار فشار حداکثری دونالد ترامپ علیه ایران را ناکام دانسته است. او برای بیان عمق این ناکامی از واژه «شکست وحشتناک» استفاده کرده است. مالی گفته ایران در این مدت برنامه هسته‌ای خودش را سرعت داده است و اقدامات ثبات‌زدای منطقه‌ای خودش را تشدید کرده است و این در حالی است که کارزار فشار حداکثری قرار بود به همین مسائل بپردازد. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بر همین اساس گفته است: «بایدن می‌خواهد به این میراث دولت ترامپ پایان دهد تا بیش از این بر منافع آمریکا آسیب وارد نشود». مالی در ادامه با سوءاستفاده از اظهارنظر رئیس‌جمهور روحانی که مدعی بود اگر مصوبه مجلس نبود، تحریم‌ها در اسفندماه برداشته می‌شد، کشورمان را به عدم پایبندی به برجام و مذاکره متهم کرد و گفت: «از رئیس‌جمهور ایران و وزیر خارجه ایران سؤال کنید. هر دوی آن‌ها چند بار و حتی همین هفته گذشته گفته‌اند که اگر ایران خواهان برداشته شدن تحریم‌ها است، می‌توانست در ماه مارس، آوریل، می، ژوئن و جولای به این موضوع برسد»

کارهایی که روحانی می‌خواست بشود و نشد!

رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت: «خیلی دلم می‌خواست در این دولت ورود قطار سریع‌السیر به کشور افتتاح شود. اگر تحریم نبود راه‌آهن سریع‌السیر تهران مشهد افتتاح می‌شد. اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد تا الآن ۲۰۰ هواپیمای نو وارد کشور می‌شد. ما توانستیم ۱۶ هواپیما بیاوریم. قراردادهای ما طولانی بود ولی با تحریم سال ۹۷ بسته شد». رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار خود با اعضای دولت در خصوص تجربه هشت‌ساله دولت روحانی فرمودند: «دیگران باید از تجربه‌های شما استفاده کنند... این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب؛ آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد؛ به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند... روی کاغذ یا در مقام وعده می‌گویند بله، ما تحریم‌ها را برمی‌داریم، [امّا] برنداشتند و برنمی‌دارند»؛ بنابراین دولت سیزدهم برای خلاصی از دام هشت‌ساله برداشته شدن تحریم‌ها برای پیشرفت کشور، به توان و ظرفیت داخلی تکیه کند.
تحرک دشمن برای ناامن کردن ایران

طی ماه‌های اخیر تحرک دشمن برای ضربه زدن بر امنیت کشور، شدت گرفته است؛ شاهد مثال آن، کشف و خنثی‌سازی توطئه‌های گاه‌وبیگاهی است که توسط سپاه و نهادهای امنیتی صورت می‌گیرد. در جدیدترین اقدام امنیتی، مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات اعلام کرد: «سربازان گمنام شبکه‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به همراه محموله سنگین سلاح و مهمات پس از ورود از مبادی مرزی غرب کشور دستگیر شدند. برخی از آن‌ها برای به آشوب کشیدن اعتراضات مورد استفاده قرار می‌گیرد». همچنین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه نیز خبر داد: «در عملیات شناسایی و انهدام یک تیم تروریستی در بوکان، مقادیر قابل‌توجهی سلاح و مهمات و ادوات تخریب، به دست آمد».

چرا آمریکا به میز مذاکره با ایران بازگشت؟

شبکه المیادین لبنان در گزارشی با اشاره به گزارشی در نشریه نشنال اینترست که نوشته خلبانان ایرانی با هواپیماهای قدیمی خود می‌توانند آمریکایی‌ها با هواپیماهای جدیدشان را شکست بدهند، از روزنامه‌نگار، محمدمهدی ملکی می‌پرسد که آمریکایی‌ها چطور به این نتیجه رسیده‌اند؟ ملکی می‌گوید: «ابتدا در خصوص منطقه نکته‌ای را درباره امنیت منطقه‌ای و دفاعی بگویم؛ ما مثلی داریم که می‌گوید، آزموده را آزمودن خطاست. اگر رژیم صهیونیستی یا آمریکا و متحدانشان در اندیشه هرگونه تعرض به ایران باشند، باید بدانند که در عرصه میدانی هیچ احتمالی برای موفقیت ندارند و ما تردیدی نداریم که اگر به موفقیت این گزینه امید داشتند،‌ در استفاده از آن هیچ تردید نمی‌کردند. تحریم‌های زیادی علیه ایران وضع کردند اما سراغ گزینه نظامی نرفتند؛ زیرا می‌دانند که ایران چه آسیبی گسترده‌ای می‌تواند به پایگاه‌های آنان در منطقه وارد کند و دستاوردهای ایران در حوزه موشکی و پهپادی و همچنین مهار پهپاد پیشرفته آمریکایی و فرود آوردن آن میزان پیشرفت فناوری ایران را نشان می‌دهد. همچنین انواع پهپادها و موشک‌هایی که ایران رونمایی کرده سبب شد که غرب خیلی زود به میز مذاکرات هسته‌ای بازگردد و اگر این توان نظامی ایران نبود، آمریکا و غرب به پای میز مذاکره بازنمی‌گشت».در همین زمینه، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال اعلام کرد: «مقام‌های واشنگتن گفته‌اند که ایالات‌متحده قصد دارد یک کارزار تحریمی علیه توانمندی‌های درحال‌توسعه ایران برای انجام حملات دقیق با استفاده از پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده‌اش به راه اندازند». این روزنامه می‌افزاید: «مقام‌های امنیتی غربی بر این باورند که توانمندی‌های ایران در زمینه استفاده از پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده برای انجام حملات دقیق، بیش از برنامه غنی‌سازی و برنامه‌های موشک بالستیکی این کشور برای ثبات منطقه غرب آسیا خطرناک است».
طبقه‌بندی برای زندانیان

مدیرکل زندان‌های تهران می‌گوید: «بندی زندانیان بر اساس جرم و شخصیت در کنار برنامههای اصلاحی و تربیتی با جدیت دنبال میشود. ارتقای فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، رفاهی، بهداشت و درمان و اشتغال مددجویان و عدم تکرار جرم یکی از اولویتهاست». هفته گذشته، رئیس قوه قضائیه در جریان بازدید از زندان رجائی شهر، از مسئولین امور زندان‌ها خواست طرح طبقه‌بندی زندانیان به‌منظور قطع زنجیره انتقال تجربیات سوء و تخلفات مجرمان در زندان‌ها را به‌صورت دقیق اجرا کنند.
اهمیت سفر به سوریه از زبان قالیباف

رئیس مجلس پس از برگشت از سوریه، گفت: «سفر به سوریه بعد از انتخابات سوریه به جهت زمانی و فرصت فعالیت اقتصادی ایران پس از جنگ سوریه ازلحاظ موضوعی بااهمیت است. امروز اولویت سوریه مسائل اقتصادی است و این یک فرصت اقتصادی خوب برای ایران است. توافقات بین دو کشور قرار شد بعد از مراسم تحلیف که نخست‌وزیر سوریه به ایران می‌آید، اقدامات پیگیری شود».
حریفان رژیم صهیونیستی در المپیک توکیو

«تهانى القحطانى» عضو تیم ملی جودوی بانوان عربستان نیز از رقابت با حریف صهیونیستی در بازی‌های المپیک ٢٠٢٠ توکیو امتناع کرد. فتحی نورین ورزشکار الجزایری که اولین انصرافی از مبارزه با حریف صهیونیستی در توکیو بود، بعد از بازگشت به کشورش، در جمع هواداران، با پرچم فلسطین عکس یادگاری گرفت و گفت: خوشحالم از اینکه صهیونیست‌ها را خشمگین کردم و به آن افتخار می‌کنم. این تصمیم در وهله نخست، مایه افتخار من و سپس مایه افتخار ملت و دولت الجزایر است».

نیروهای نظامی و انتظامی واکسینه می‌شوند

وزیر بهداشت اعلام کرد: «از این هفته قضات و همکاران دادگستری واکسینه می‌شوند، همچنین اقشار پرخطر، نیروهای نظامی و انتظامی در هفته‌های آتی واکسینه خواهند شد». نمکی همچنین برای اولین بار از تزریق واکسن به زیر 18 ساله‌ها در کشور خبر داد و گفت: «اگر واکسن پاستور جواب دهد، می‌توانیم از آن برای زیر ١٨ ساله‌ها استفاده کنیم».

نبویان: چرا ملت ایران باید توسط پلتفرم‌های خارجی تحقیر شوند؟

سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح مجلس در مورد حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: مجلس در این طرح به دنبال حمایت از کاربران ایرانی در فضای مجازی و صیانت از حقوق آنهاست؛اما سوال اینجاست چرا باید ملت ایران توسط پلتفرم‌های خارجی تحقیر شوند و به خاطر انتشار عکس سردار سلیمانی صفحه آنها در فضای مجازی حذف شود؟ ما در این طرح به دنبال آن هستیم تا از حقوق و حیثیت ملت ایران در فضای مجازی صیانت کنیم. نبویان خاطرنشان کرد: مسأله بعدی این است که آنچه روز چهارشنبه در مجلس اتفاق افتاد مصوبه نبود، بلکه نمایندگان موافقت کردند تا طبق اصل 85 قانون اساسی این طرح در یک کمیسیون مشترک و در یک فضای کاملا کارشناسی و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.
نگرانی یک پژوهشگر از آمار کاهش موالید در کشور

«صالح قاسمی» پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان و جمعیت شناس در رابطه با کاهش میزان تولد در سه سال گذشته اظهار کرد: «ما از ۲ میلیون و دویست هزار تولد دهه ۶۰ تا سال ۹۴ روند کاهشی را کاملاً داشته‌ایم؛ به‌طوری‌که در این سال، ۱ میلیون و پانصد و هفتاد هزار تولد داشته‌ایم، اما از سال ۹۴ به بعد سیر کاهش تولدها شیب بسیار تندی داشته که سقوط گونه بوده است». وی بیان کرد: «در سال ۹۵، شاهد کاهش ۴۲ هزار تولد بوده‌ایم و سال بعد، یعنی سال ۹۶، کاهش ۴۱ هزار تولد داشته‌ایم و در سال ۹۷، ۱۲۱ هزار تولد را از دست داده‌ایم و رقم کاهش تولد در سال ۹۸ نیز به ۱۷۰ هزار تولد رسید که کاهش عجیبی است تا جایی که فقط در یک سال، شاهد این سیر نزولی بوده‌ایم و سال ۹۹، دوباره بیش از ۱۰۰ هزار تولد را از دست داده‌ایم و به عدد ۱ میلیون و نود هزار رسیدیم». وی گفت: «جمع کاهش تولد در سه سال‌۹۷ تا ۹۹، حدود ۴۰۰ هزار بود و این کاهش حدود ۳۰ درصدی تولدها است که این موضوع بسیار نگران‌کننده است».
توصیه یک نماینده به رئیسی برای تشکیل دولت

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم‌خواهی جریان‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی پایانی ندارد اما رئیس‌جمهور سیزدهم به این سهم‌خواهی‌ها توجه ندارد.احمد راستینه در گفتگو با مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس جمهور منتخب باید چه موضعی نسبت به سهم‌خواهی برخی از افراد و جناح‌ها اتخاذ کند، اظهار داشت: با شناختی که از سید ابراهیم رئیسی داریم، قطعاً وی به سهم‌خواهی ها و لابی‌گری ها توجه نخواهد کرد.وی بیان کرد: دولت آینده باید بداند که ملاک‌هایی مانند شایستگی، توانمندی، تعهد و کارآمدی افراد برای مجلس شورای اسلامی اهمیت دارد و ما به فردی رأی اعتماد می‌دهیم که این ویژگی‌ها را داشته باشد.نماینده مردم شهرکرد در مجلس تصریح کرد: سهم‌خواهی جریان‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی پایانی ندارد و همواره این سهم خواهی ها آسیب‌های جبران ناپذیری را به کشور ما وارد کرده است، به گونه‌ای که این سهم‌خواهی ها شایستگان را خانه نشین کرده است و افراد لابی‌گری را که معمولاً با ظرفیت‌های جریان‌های سیاسی برجسته می‌شوند، بر کرسی ریاست نشانده است. راستینه تاکید کرد: توصیه ما به دولت آینده این است که تحت لابی‌های سیاسی و فشار احزاب و گروه‌ها تصمیم نگیرند و با انتخاب شایستگان، دولتی تشکیل دهند تا بتوانند دردهای مردم را درمان کنند و به مطالبات مردم پاسخ دهند.

مشکل آب خوزستان هم به مذاکره با آمریکا مربوط است؟

«اگر تحریم‌ها و مشکلات معیشتی باقی بماند، نه‌تنها مشکل خوزستان حل نمی‌شود؛ بلکه به آن افزوده هم می‌شود. درنتیجه به نظر می‌رسد دولت جدید ابتدا باید مسئله مذاکرات را حل کند و سپس با هر روشی که هست، تحریم‌ها را از سر ملت بردارد»؛ این اظهارات توسط محمدتقی فاضل میبدی، روحانی اصلاح‌طلب طی یادداشتی در روزنامه آرمان بیان شده است. سایت جهان‌نیوز در واکنش به این گفته، نوشت: «البته که به‌خوبی مشخص است تغییر نوع تعامل با دنیا در نگاه امثال فاضل میبدی تسلیم مقابل خواسته‌های آمریکاست. این جماعت حتی مسائل خوزستان را به که به دلیل خشک‌سالی، کم‌توجهی مسئولان، بی‌توجهی به تذکرات، کارهای غیرکارشناسی و... ایجاد شده است را می‌خواهند به مذاکرات ربط بدهند! و راه‌حل مشکلات را تغییر نوع تعامل با دنیا اعلام می‌کنند. کدخدا دوستی و کدخدا پرستی جزوی از وجود اصلاح‌طلبان شده است. این افراد علی‌رغم آنکه روزانه در سخنرانی‌هایی که داشتند به ترامپ وحشی و تروریست حمله می‌کردند اما در بین سخنانشان از لزوم مذاکره با او هم دم می‌زدند. حدود یک ماه پیش هم فاضل میبدی در گفت‌وگویی بعد از اولین نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب گفته بود: «بالاخره آمریکا خوب یا بد، ابرقدرت دنیا است»، «دوران مرگ بر آمریکا تمام شده» و «رئیسی نباید آن خیر را می‌گفت».

‌اخبار روزانه:

*شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و عادی بانک‌ها، تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و تسهیلات مسکن محرومان موافقت کرد. در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار، افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و عادی بانک‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه تا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین افزایش سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال (اعم از مشاغل خانگی، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی، ایثارگران و ...) و سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی بابت خرید انشعابات و توسعه خانگی و کارگشایی امور کسب و کار خرد روستایی تا مبلغ ۱،۰۰۰ میلیون ریال مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت. در این جلسه، شورای پول و اعتبار سقف فردی و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن محرومان شهری جهت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را نیز افزایش داد و برای شهر‌های کوچک کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۸۰۰ میلیون ریال و برای دیگر شهر‌ها یک میلیارد ریال با بازپرداخت ۱۰ سال تعیین کرد.
*نماینده اهواز در رابطه با شایعه بازداشت کودکان و نوجوانان و تقاضای وثیقه برای آزادی آن‌ها، بیان کرد: آمار دقیقی از این افراد وجود ندارد، اما آن چیزی که اکنون ما در حال پیگیری آن هستیم، برای کلیه افراد در همه سنین است که اکنون در بازداشت هستند و در صورت عدم ارتکاب به جرم باید آزاد شوند. به گزارش ایلنا، سید کریم حسینی گفت: براساس پیگیری‌هایی که ما از طریق مجلس داشتیم و همچنین با دستوری که رئیس قوه قضائیه صادر کرد، بنا بر این شد که هر فرد بازداشتی که جرم خاصی مرتکب نشده و فقط به دلیل حضور در اعتراضات و حضور در تجمعات بازداشت شده، همگی آزاد شوند. حسینی ادامه داد
: بر همین اساس اخباری که ما طی دو روز اخیر از سطح استان پیگیری کردیم، نشان‌دهنده این است که بخشی از این افراد آزاد شدند و بخشی ماند‌ه‌اند که ما اصرار بر آزادی آن‌ها بویژه افرادی که فقط صرف حضور در اعتراضات و تجمعات بازداشت شده‌اند، داریم.
*عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، گفت: مذاکرات وین پس از استقرار رسمی دولت جدید ایران ادامه خواهد داشت. به گزارش ایرنا، ابوالفضل عمویی گفت:
۶ دور مذاکرات برای احیای برجام براساس سیاست‌های قطعی رهبر معظم انقلاب، ازجمله لغو همه تحریم‌ها، راستی آزمایی تحریم‌ها به صورت مؤثر و اقدام ایران پس از اقدام طرف مقابل برگزار شد. وی مواضع طرف امریکایی و اصرار آن‌ها بر حفظ تحریم‌ها را عامل به نتیجه نرسیدن این مذکرات دانست و گفت: یکی از خواسته‌های جمهوری اسلامی در مذاکرات، عدم تکرار دوباره خروج یکجانبه امریکا از توافق هسته‌ای بود، اما طرف امریکایی حاضر نشد تضمین واقعی در این زمینه بدهد. عمویی با بیان اینکه مذاکرات به دلیل انتقال دولت در ایران متوقف شده است، گفت: مذاکرات پس از استقرار رسمی دولت جدید ادامه خواهد داشت، اما در چهارچوب سیاست‌هایی که پیش از این برای مذاکرات در نظر گرفته شده بود، تغییری رخ نخواهد داد. نماینده مردم تهران با اشاره به بررسی متن اولیه مذاکرات وین از سوی کمیته تطبیق ابراز امیدواری کرد روند مذاکرات در دولت آینده دچار تغییرات اساسی نشود. وی اضافه کرد: دولت بعدی با تقویت اقتصاد داخلی و خنثی‌سازی تحریم‌ها حتماً می‌تواند به تقویت مواضع کشور در مذاکرات وین کمک کند.
*حجت‌الاسلام گنابادی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای لشکر فاطمیون اعلام کرد
: لشکر فاطمیون هیچ برنامه‌ای برای حضور در افغانستان و مبارزه با طالبان ندارد و از نقشه‌های شوم دشمنان مطلع و در حال رصد دقیق تحولات است. به گزارش جماران، حجت‌الاسلام گنابادی در گفتگو با مرکز رسانه این لشکر، با اشاره به اینکه به‌دلیل وحدت عمیق شیعه و سنی در افغانستان، تلاش برای راه‌اندازی درگیری مذهبی در افغانستان حتماً با شکست مواجه خواهد شد، اظهارکرد: اخبار نادرستی در این باره در فضای مجازی منتشر شد که این موضوع در بیانیه رسمی فاطمیون به‌صورت جدی تکذیب و اعلام شد که این بازی جدید رسانه‌های امریکایی - صهیونیستی علیه فاطمیون است. معاون فرهنگی و رسانه‌ای فاطمیون افزود: متأسفانه برخی افراد ناخواسته و ندانسته در حال بازی در زمین دشمن هستند، من تکرار می‌کنم که لشکر فاطمیون هیچ برنامه‌ای برای حضور در افغانستان و مبارزه با طالبان ندارد. گنابادی‌نژاد درباره هراس رژیم صهیونیستی از فاطمیون در جبهه مقاومت نیز گفت: رژیم صهیونیستی از ابتدا بویژه زمانی که رزمندگان فاطمیون به ۱۵ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی در منطقه جولان رسیدند متوجه توانایی و قدرت لشکر فاطمیون در میدان نبرد بود.
*بعد از اعتراض‌های مسالمت‌آمیز خیابانی در اواسط ماه جاری، ده‌ها نفر در کوبا دستگیر شدند. حال دستگاه قضائی کوبا احکام تا یک سال زندان برای معترضان صادر کرده است. فعالان حقوق بشر از روند دادگاه‌ها انتقاد کرده‌اند
.

*کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در نخستین کارگاه آموزشی فرماندهان و افسران ارتش خلق این کشور به آن‌ها تأکید کرد برای «واکنشی تهاجمی و فعال در برابر تحریک‌های دشمن» آماده باشند.

https://shoma-weekly.ir/9OkOFr