گفته می‌شود که...

اموال مرحوم عسگر اولادی چقدر است؟/ دعوا کرده و می خواهد از پرسپولیس برود/ فردوسی‌پور : پایم را در مجلس نمی‌گذارم!/ مسدود کردن حساب برخی کاربران فیس‌بوک/ یک یهودی مسئول مؤسسه‌ای اسلامی شد!/ از رفع فیلتر فیس‌بوک بی‌اطلاعم و ...

اموال مرحوم عسگر اولادی چقدر است؟

در بخشی از وصیت‌نامه مرحوم عسگراولادی چنین آمده است: 1-نماز و روزه قضا ندارم. 2- بدهی بابت خمس و سهم امام ندارم. 3-از مال دنیا فقط یک باب خانه در خیابان ایران دارم که آن هم به همسر و فرزندانم به ارث می‌رسد.

پرداخت فوق العاده سختی کار به برخی رانندگان دولتی

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، پس از آنکه دولت دهم با صدور مصوبه ای در آخرین روزهای فعالیت خود به برخی دستگاههای دولتی مجوز پرداخت فوق العاده سختی شرایط کار را اعطا کرد، برخی دستگاههای اجرایی طی ماههای اخیر اقدام به اجرایی کردن این مصوبه کرده اند که در این میان، اعطای این نوع فوق العاده به رانندگان برخی مدیران دولتی نیز به چشم می خورد.

تصویر خواننده فراری و موهن در یک نشریه داخلی
عکس محسن نامجو در یک نشریه داخلی سوال برانگیز شد.
این هفته‌نامه اخیراً تصویر «محسن نامجو»، خواننده معتاد و هتاک خارج‌نشین را روی جلد تازه‌ترین شماره خود منتشر کرده است. این خواننده پیش از این در یکی از آثار اجرا شده‌اش به شکلی وقیحانه به ساحت مقدس امام زمان(عج) توهین کرده بود. همچنین نامجو سابقه اجرای آوازی برخی آیه‌های قرآن مجید با هدف تمسخر کلام‌الله را نیز در کارنامه سیاه موسیقایی خود دارد.

این هفته‌نامه متعلق به حجت‌الاسلام حمید پورمحمدی (برادر وزیر دادگستری) است که چندی قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 1392 برای تبلیغات انتخاباتی حجت‌الاسلام پورمحمدی منتشر شد، اما پس از عدم کاندیداتوری وی عملا تعطیل شد و یک ضمیمه غیرقانونی به نام «حاشیه» جای آن را گرفت که فاقد نام مدیرمسئول نیز می‌باشد.
در حالی که اقدام صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته‌نامه «متن» برای جایگزینی یک ضمیمه به جای نشریه اصلی، خلاف نص صریح قانون مطبوعات است، هیئت نظارت بر مطبوعات و مراجع ذیصلاح قانونی تاکنون که ماه‌ها از وقوع جرم می‌گذرد در برابر چنین اقدامی سکوت کرده‌اند و صرفا به دادن یک تذکر بسنده شده است.

جان کری: ظریف سه بار سر من فریاد کشید

جان کری وزیر خارجه آمریکا در توصیف مذاکرات خود در ژنو 4 با محمدجواد ظریف گفته است: "ظریف سه بار سر من فریاد کشید. او می‌گفت چرا توافقات و متن قبلی را به هم زدید؟ من به جواد گفتم تا حالا در طول عمرم هیچ فردی این گونه سرم فریاد نکشیده و مرا این گونه متهم به سوء نیت و بی‌اعتمادی نکرده بود."

احمدی‌نژاد 9 شاکی دارد
با خبر شدیم که مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس درباره رسیدگی به پرونده شکایت از محمود احمدی‌نژاد توضیحاتی ارائه کرده است. مجتبی ملک افضلی در این باره گفته که احمدی‌نژاد 9 شاکی دارد و کمیسیون اصل نود مجلس شاکی حقوقی این پرونده است و دیگر شاکیان حقیقی هستند. وی با بیان اینکه دادگاه احمدی‌نژاد 5 آذر و در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود، افزوده از حضور احمدی‌نژاد در این دادگاه اطلاعی ندارم.

ارائه مدرک کارشناسی ارشد فقط در چهار ماه!
جمعیتهای سلفی تونس با کنار گذاشتن دو مذهب مالکی و شافعی، فقط به آموزش فقه مذهب حنبلی و فقه مراجع تفکر وهابی مانند محمد بن عبدالوهاب و العثمین گوینده این گفته معروف "اگر انسانی به ماه برود، کافر شده است"، می پردازند و بعد از 4 ماه مدرک کارشناسی ارشد می دهند.به گفته پایگاه میدل ایست آنلاین، گروههای وابسته به جریان به اصطلاح "سلفی علمی"، در مراکز دینی به طلاب شریعت درطی 4 ماه دروسی را آموزش می دهند که در نهایت به اعطای مدرک فوق لیسانس در علوم فقه می انجامد.
سلفی علمی یکی از گروه های جریان سلفی است که حامل ایده تبلیغ و دعوت است و مبلغان آنها بر جنبه های فقهی و عقیدتی و علوم شرعی تکیه می کنند، آنها مقید به مراجع سلفی علمی بویژه به نهاد دینی وهابیت در عربستان هستند.

خاتمی: . ما نباید هزینه افراطی‌گری افراد و گروه‌های سیاسی را بپردازیم

تعدادی از عناصر افراطی به دیدار خاتمی رفته و از وی خواسته‌اند در مراسم 16 آذر دانشگاه تهران حضور یابد و سخنرانی کند. خاتمی در پاسخ گفته من در این مراسم نه حضور می‌یابم و نه سخنرانی می‌کنم اما به شما هم توصیه می کنم سخنرانانی که دعوت می‌کنید نباید تند و افراطی باشند. ما باید فضای سیاسی و دانشگاهی کشور را کنترل کنیم. ما نباید هزینه افراطی‌گری افراد و گروه‌های سیاسی را بپردازیم. به شما توصیه می‌کنم وارد نقد دولت روحانی را نشوید. نقد روحانی مایه انشقاق اصلاح‌طلبان خواهد شد."

دستگیر ی قاتل قهرمان وزنه‌برداری آسیا

شنیده شد که فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: عامل قتل قهرمان وزنه‌برداری آسیا در مشگین‌شهر دستگیر شد. نسیم نوشت؛ نیروی انتظامی به دنبال حادثه رانندگی در خیابان آیت‌ا... مشگینی و کشته‌شدن عابر پیاده 51 ساله قهرمان دهه 60 وزنه‌برداری وارد عمل شد و راننده متخلف در کمتر از 24 ساعت دستگیر شد.

یک یهودی مسئول مؤسسه‌ای اسلامی شد!
اخبار رسیده از ایالات متحده آمریکا حاکی از آن است که فردی یهودی بنام "جیکوپ بیندر" در جلسه اخیر مؤسسه روابط اسلام و آمریکا (CAIR)، به عنوان مسئول اجرایی این مؤسسه در شهر "فیلادلفیا" در ایالت "پنسلوینیا" تعیین شد.
در پیامی که از سوی مؤسسه (CAIR) در این باره منتشر شد، "جیکوپ بیندر" به عنوان بالاترین مسئول غیر مسلمان در این مؤسسه اسلامی معرفی شده است.
گفته می شود بعد از حوادث 11 سپتامبر 2001 که چهره مسلمانان در ایالات متحده آمریکا خدشه دار شد، "جیکوپ بیندر" اقدامات قابل توجهی برای بهبود و بازسازی وجهه مسلمانان انجام داد.
وی همواره برای تقویب رابطه میان مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در آمریکا گام برداشته و نقش آفرینی کرده است.
در بخش دیگری از پیام مؤسسه (CAIR) آمده: "جیکوپ بیندر" چهره غیر آشنایی برای مسلمانان در آمریکا نیست و تاکنون در ده ها مسجد اسلامی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا به سخنرانی پرداخته است.
قابل ذکر است، "جیکوپ بیندر" همچنین تاکنون شش بار برای شرکت در کنفرانس گفتگوی ادیان به کشور قطر سفر کرده است. او با تعدادی از چهره ها و اساتید دانشگاه اسلامی الأزهر نیز دیدارهایی داشته و رابطه بسیار خوبی دارد.

خبر خوش برای کارمندان دارای حق بیمه معوق

پس از شکایت تعدادی از کارمندان یکی از وزارتخانه های اقتصادی به وزیر مربوطه مبنی بر پرداخت نشدن حق بیمه معوق آنها که در سنوات گذشته به دلیل برخی اختلافات این دستگاه با تامین اجتماعی به وجود آمده، وزیر مربوطه با کسب مجوزهای لازم دستور داده پس از شناسایی دقیق این افراد و مشخص شدن مبلغ بدهی، اعتبارات لازم برای رفع این مشکل اختصاص یابد که پس از اطلاع برخی مسئولان ارشد دولتی مقرر شده در دیگر وزارتخانه ها نیز این موضوع جهت اجرا مورد بررسی قرار بگیرد.

آیا فرهاد رهبر هم برکنار میشود؟
زمزمه‌های عزل و نصب در وزارت علوم به امری طبیعی تبدیل شده و ظاهراً تذکرات و حساسیت نمایندگان مجلس نیز نتوانسته عزم راسخ داس به دستان را تعدیل کند.
پس از ماجرای کلنگ‌زنی پردیس دانشگاه تهران در جنوب کشور که با ممانعت رئیس مناطق آزاد روبه‌رو و صدا و سیما نیز آن را پخش کرد، به نظر می‌رسد زمینه‌های برکناری فرهاد رهبر در حال شکل گیری است.
گفته می‌شود جریانی خاص با تحریک بعضی اساتید اقدام به تنظیم نامه‌ای علیه فرهاد رهبر کرده‌اند تا وی را مجبور به استعفا نمایند.
فرهاد رهبر که در ایام فتنه 88 با مدیریت بی‌نظیر خود فضای دانشگاه تهران را کنترل و با اجرای سیاست های معقول در دانشگاه تهران در زمان او کمترین تنش ها را شاهد بوده ایم امروز در معرض برکناری است.
این در حالی است که باهنر نایب رئیس مجلس نیز در اظهار نظری اعلام کرد: تغییر رؤسای معتدل همچون فرهاد رهبر مغایر خردگرایی و اعتدال است.
گفته می‌شود دکتر محمود نیلی که در بین دانشجویان دانشگاه تهران به اصلاح‌طلبی تندررو معروف است و مسئولیت ریاست پردیس دانشکده فنی را هم داشته و در فتنه 88 فعال بوده از گزینه‌های جدی ریاست دانشگاه تهران است.

احمدی نژاد: نمیخواهم وارد سیاست شوم

احمدی‌نژاد در جمع گروهی از حامیان خود گفته است: "در دانشگاه ایرانیان بنا ندارم وارد کارهای سیاسی شوم. باید محیط علمی دانشگاه ایرانیان حفظ شود. بنا دارم در اینجا کار دانشگاهی کنم و وارد سیاست نشوم." احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به دشواری‌های کار اجرایی افزود: "دولت جدید تازه متوجه مشقت‌های کار اجرایی شده است و فهمیده‌اند اداره دولت و تأمین نیازهای مردم چه مشقت‌هایی دارد. دولت نباید مشکلات را فرافکنی و به دیگران نسبت دهد."

دعوا کرده و می خواهد از پرسپولیس برود
به گفته برخی سرخپوشان مهاجم نیمکت نشین تیم فوتبال پرسپولیس سودای جدایی در سر دارد.
زمانی که حمید علی عسگر شماره 7 را در آورد و تصمیم گرفت در نیم فصل دوم شماره 26 را بپوشد، بازیکنان بر سر شماره های پرپسولیس صحبت کردند.
شنیدیم بازیکنان در جمع خودشان گفتند علی عسگر از نیمکت نشینی ناراحت است و می خواهد جدا شود. به همین خاطر دیگر شماره 7 را نمی خواهد.
حتی یکی از بازیکنان جدید گفته؛ در باشگاه شنیدیم علی عسگر دعوا کرده و می خواهد از پرسپولیس برود. البته علی عسگر در مصاحبه هایش هیچ حرفی نزده و نمی خواسته این مسئله لو برود!

حمایت اکثر مردم امریکا از توافق هسته‌ای با ایران
خبر دیگر این که نتایج یک نظرسنجی در امریکا نشان داده که اکثر مردم امریکا از یک توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند. نتایج نظرسنجی مشترک یک مرکز بین‌المللی و شبکه سی ان ان که نشان می‌دهد 56 درصد امریکایی‌ها از این توافق بین‌المللی هسته‌ای حمایت میکنند و خواهان کاهش محدودیت‌ها علیه ایران هستند. 39 درصد مردم امریکا نیز با این موضوع مخالف هستند.

فردوسی‌پور : پایم را در مجلس نمی‌گذارم!

شنیده شد که اگرچه فردوسی‌پور تلفنی تاکید کرد که خودش و همکارانش سازمان متبوعش یعنی صدا و سیما حاضر هستند برای روشن شدن ابعاد پرونده و شناسایی مجرمان با مجلس و همه نهادهای ذی ربط همکاری کنند اما پاسخ او به دعوت مجلس برای پرسش و پاسخ درباره این پرونده منفی بوده است! افکارنوشت؛ظاهرا فردوسی‌پور در یک محفل خصوصی و پس از قرار گرفتن در جریان این احضار تاکید کرده که هرگز به مجلس نخواهد رفت .

واکنش چین به انتشار اخباری در مخالفت با معاملات نفتی با ایران
شنیدیم که در پی انتشار برخی اخبار درخصوص اینکه چین باید واردات نفت از ایران را کاهش دهد، پکن نسبت به انتشار این‌گونه مطالب واکنش نشان داد. هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفته که همکاری‌های پکن - تهران در عرصه نفت مغایر با موازین سازمان ملل نیست و به هیچ طرف دیگری زیان نمی‌رساند. وی بیان داشته همکاری نفتی ایران و چین شفاف، باز و مشخص است.

شبکه ی تلویزیونی دفاع مقدس و بیداری اسلامی راه اندازی می شود

شبکه تلویزیونی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی از 22 بهمن کار خود را آغاز خواهد کرد. نام‌های "سروش" و "امید" برای این شبکه پیشنهاد شده است. این شبکه تلویزیونی با روزی 4 ساعت کار خود را کلید خواهد زد و از فروردین آینده زمان پخش آن به 6 ساعت خواهد رسید.

حسن روحانی: در مراسم 16 آذر شرکت نمی کنم

شنیده‌ایم حسن روحانی با حضور در مراسم 16 آذر مخالفت کرده و گفته است:" بنده قراری برای شرکت در این مراسم نداشته‌ام." وی همچنین ضمن مخالفت با حضور چهره‌های تنش‌آفرین به عنوان سخنران در این مراسم گفته است: "نباید فضای دانشگاه‌ها را ملتهب کرد. کشور نیاز به آرامش برای عبور از مشکلات دارد. هرگونه تنشی در دانشگاه‌ها به ضرر وزیر، اساتید و دانشجویان است."

پاسخ مطهری به مصلحی
یک خبر دیگر این که علی مطهری در گفت‌وگویی با سایت خبرآنلاین، به اظهارات وزیر اطلاعات سابق پاسخ داده است. حیدر مصلحی درخصوص وقایع بعد از انتخابات سال 88 گفته که ایستادن در برابر قانون سبب شد سران داخلی فتنه، محارب و باغی محسوب شوند. مطهری اما در این باره گفته است: اگر این منطق درست باشد، اولین کسی که محارب و باغی است آقای احمدی‌نژاد است که بارها قانون‌شکنی کرد و به صراحت گفت قانونی را که خودم منطبق با قانون اساسی تشخیص بدهم، اجرا می‌کنم و بقیه قوانین را اجرا نمی‌کنم. چرا آقای مصلحی ایشان را محارب و باغی ندانست و بلکه حمایت می‌کرد؟

از رفع فیلتر فیس‌بوک بی‌اطلاعم
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود جلسه‌ای با حضور نمایندگان برخی وزارتخانه‌ها و مشاوران رئیس‌جمهور در دبیرخانه شورای‌عالی فضای مجازی برای رفع فیلتر فیس‌بوک برگزار شده است، گفت: «من از برگزاری چنین جلسه‌ای بی‌اطلاع هستم. همانطور که می‌دانید کمیته‌ای به‌نام کمیته تعیین مصادیق مجرمانه وجود دارد که فیلترینگ سایت‌های اینترنتی را بررسی می‌کند. ریاست این کمیته برعهده دادستان کل کشور است و نمایندگان دستگاه‌های مختلف نیز در این کمیته حضور دارند و این کمیته باید در مورد این مسئله تصمیم‌گیری کند

تشکیل گردان جهاد نکاح در سوریه

ایرنا: خبرگزاری شام تایمز از تشکیل گردانی موسوم به جهاد نکاح در سوریه خبر داد ونوشت: پس از بحث و جدل در باره موضوع جهاد نکاح در سوریه، یک زن که خود را فرمانده گردان زنان مجاهد در سوریه و ملکه جنگجویان نامیده، بیانیه این گردان با عنوان نشاط نکاح را قرائت کرد.

رفتار جنجالی مرداک 83 ساله با زن سومش

روپرت مرداک، مالک غول رسانه ای نیوزکورپوریشن، در سن 82 سالگی از سومین همسرش وِندی دِنگ جدا می شود.
همسر 44 ساله چینی تبار آقای مرداک 38 سال از وی جوان تر است. این جدایی پس از 14 سال زندگی مشترک صورت می گیرد.

پرداخت قسطی پاداش وزنه‌برداران المپیکی!

شنیده شد که پاداش وزنه‌برداران المپیکی در حالی پرداخت شد که پاداش نفرات نایب قهرمان را کمتر از مقدار تعیین شده واریز کردند.ایسنا نوشت؛ سعید محمدپور درباره پاداش‌هایی که قرار بود به المپیکی‌ها داده شود، اظهار کرد: پاداش‌های ما را چهارشنبه واریز کردند. البته در برنامه‌ی ورزش از نگاه دو آقای رضازاده اعلام کرد، مبلغ پاداش را دو برابر می‌کند، یعنی به جای پرداخت 20 میلیون مدال طلا، 15 میلیون مدال نقره و 10 میلیون مدال برنز به آن‌ها به ترتیب 40 ، 30 و 20 میلیون پرداخت می‌شود. اما پس از آن آقای رضازاده گفت یکی از دوستان او نصف پاداش را می‌پردازد و مابقی را خود فدراسیون زمانی که به آن بودجه بدهند، پرداخت خواهد کرد. اما از همان مبالغی هم که تعیین کرده بودند برای سجاد انوشیروانی و نواب نصیرشلال هر کدام 12 میلیون واریز کردند و خود من قرار بود به اندازه نفر سوم پاداش بگیرم که 5 میلیون پرداخت کردند.

شناسایی نخبگان کشوری برای دانشگاه های خارجی

اخیرا مؤسساتی برای شناسایی نخبگان داخل کشور شروع به کار کرده‌اند. این مؤسسات وظیفه دارند نخبگان داخلی را برای دانشگاه‌های خارجی شناسایی نمایند. این مؤسسات ضمن فراخوان‌دادن برای اخذ بورسیه از دانشگاه‌های خارجی، اقدام به ثبت نام از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر داخلی برای اعزام به دانشگاه‌های خارجی می‌کنند. در این مؤسسات سؤالات از خارج کشور آمده و امتحانات زیر پوشش دوربین‌های مداربسته انجام می‌شود. سپس پاسخنامه‌ها به خارج کشور ارسال و مدتی بعد افراد نخبه انتخاب و به دانشگاه‌های خارجی دعوت می‌شوند.

مسدود کردن حساب برخی کاربران فیس‌بوک

شنیده شد که فیسبوک حساب‌های کاربری برخی از کاربرانی که اعتبارنامه‌های ورود به سیستم آنها در نتیجه نشت ادوب افشا شده بود را مسدود کرد. این شرکت از کاربرانی که از اعتبارنامه‌های ورودی یکسان با خدمات آنلاین ادوب استفاده می‌کنند درخواست می‌کند تا برای تایید هویت، رمز عبور خود را تغییر دهند. هنگام ورود به حساب کاربری فیسبوک، آن دسته از کاربرانی که در این دسته‌بندی قرا گرفتند پیامی را دریافت می‌کنند که در آن آمده است: یک حادثه امنیتی در وب سایت دیگری که مرتبط با فیسبوک نیست اتفاق افتاده است و حساب کاربری شما در معرض خطر قرار دارد زیرا شما در این دو وب سایت از رمز عبور یکسانی استفاده می‌کنید. این پیام امنیتی به شما می‌گوید که برای امن کردن حساب کاربری خود باید به چند سوال پاسخ داده و رمز عبور خود را تغییر دهید. برای حفاظت بیشتر تا زمانی که این فرآیند پایان یابد کسی قادر نیست تا شما را روی فیسبوک ببیند.

خدمت تشکیلات خودگردان به صهیونیست ها!
یک نویسنده فلسطینی تشکیلات خودگردان فلسطین را متهم کرد که با تقویت امنیت شهرک نشینان صهیونیست، کمک ارزنده ای به رژیم اشغالگر قدس برای ادامه سیاست ساخت شهرک های بیشتر ارائه کرده است.
صالح النعامی تاکید کرد: تشکیلات خودگردان با ایفای نقش مهم و سرنوشت سازی که در بهبود شرایط امنیتی شهرک های صهیونیست نشین دارد، نقش محوری را در تقویت پروژه شهرک سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی بازی می نماید و باعث جذب تعداد هر چه بیشتر صهیونیست ها جهت زندگی در این مناطق می گردد.
به نوشته العالم، وی در ادامه افزود: مشارکت تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در نبرد علیه جنبش های مقاومت در کرانه باختری که شکل همکاری های اطلاعاتی و هماهنگی های امنیتی را به خود می گیرد‌ و نیز نقش گسترده ای که دستگاه های امنیتی رام الله در از بین بردن منابع حمایتی مقاومت ایفا می کنند تا حد زیادی به تقویت احساس امنیت شخصی و جمعی در میان شهرک نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی انجامیده و باعث شده است تا گروه های جدیدی از یهودیان، شهرک های صهیونیست نشین موجود در کرانه باختری را برای زندگی انتخاب کنند.
ریاکاری فرانسه در طول تاریخ
خسرو معتضد، مورخ و روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه برخورد دولت فرانسه در طول تاریخ نسبت به دولت ایران مزورانه و ریاکارانه بود، ‌گفت: «به این دلیل است که امیرکبیر فرانسویان را مردمان گستاخ، بی‌ادب و فضول می‌نامد

گزارشگر مشهور فوتبال ممنوع التصویر شد
پیمان یوسفی یکی از مجریان اصلی شبکه 3 بود که بسیاری از برنامه های مهم این شبکه مثل فوتبال برتر را اجرا می کرد. اما چند هفته ای هست که پیمان در این شبکه برنامه اجرا نمی کند. در واقع درست از زمانی که او به برنامه ورزش از نگاه دو در شبکه دو رفت این اتفاق افتاد.
این یک سیاست قدیمی در تلویزیون ایران است که مجری های سرشناس معمولا فقط در یک شبکه جلو دوربین می روند و به همین دلیل هم اجرا در شبکه 3 از پیمان یوسفی گرفته شده است.

دیدار ‌هادی خامنه‌ای و فاطمه کروبی

شنیده شد که فاطمه کروبی و‌هادی خامنه‌ای دیدار کردند. فاطمه کروبی با تاکید بر اینکه در حال حاضر و با توجه به وضعیت آقای کروبی، صحبتی درباره آزادی نداریم گفت: تاکید داریم که چارچوب مشخص شود و ایشان به خانه خود منتقل شوند. انتخاب نوشت؛ فاطمه کروبی در ادامه افزود: آقای کروبی چند ماه است که جز برای وضو و نماز از رختخواب بلند نمی‌شوند و رسما بستری شده‌اند، هفته گذشته نیز پزشک‌ها خبر دادند که براساس آزمایش‌ها ایشان پوکی کامل استخوان دارند و عصب سیاتیک به پای چپ زده و در مجموع اوضاع نامساعدی دارند. آرتروز پا و دیسک کمر دیگر مشکلات جسمی مهدی کروبی است.

بالاخره با فشار های جنجالی علی دایی برکنار شد!
علی کفاشیان می گوید جام جهانی قبلی هم اگر زیر فشارها کوتاه نمی ماند و دایی را برکنار نمی کرد شرایط بهتری برای فوتبال ایران رقم می خورد.
کفاشیان یادی می کند از روزهای سخت سال قبل بعد از شکست برابر تیم ملی ازبکستان در تهران:« روزهای سختی داشتیم. فشارها این قدر بود که واقعا استرس گرفته ام و بیمار شدم. روزهای بدی بود اما می دانستم تغییر هیچ نتیجه ای ندارد. ما یک مربی بزرگ کلاس جهانی داشتیم که اگر قرار بود اتفاقی بیفتد با او می افتاد ، اگر نه هم هیچ راه دیگری نداشتیم . راستش 4 سال قبل هم اشتباه کردم و دایی را عوض کردم. موفقیت فقط با ثبات به وجود می آمد
او حالا اعترافی دارد برای یکی از روزهای جنجالی فوتبال ایران . روزی که بعد از باخت به عربستان دایی کنار گذاشته شد:« فشار زیادی بود. راستش تصمیم گرفتن برای من هم سخت بود و خیلی هم خودم به تنهایی تصمیم ساز نبودم. شاید یک بخشی هم به این دلیل بود که هنوز راه و چاه حضور و تصمیم گیری در فوتبال را نمی دانستم. آن بار هم اگر دایی می ماند قطعا بهتر می توانستیم نتیجه بگیریم و شانس بیشتری داشتیم. این بار دیگر اشتباه نکردم . خوشبختانه این کار هم اثر بخش شد

کشف یک میلیون دلار طلا در هواپیما

شنیده شد که کارکنان بخش خدمات یک هواپیمای شرکت هوایی جت ایرویز هند هنگام تمیز کردن داخل هواپیما در یکی از توالت‌ها یک میلیون دلار شمش طلا کشف کردند. جام جم آنلاین به نقل از فرانس تی‌وی‌انفو نوشت: یک هواپیمای شرکت هوایی جت ایرویز هند در فرودگاه شهر کلکته فرود آمد. پس از خروج مسافران از هواپیما کارکنان بخش خدمات برای نظافت داخل آن شدند. کارکنان هنگام تمیز کردن داخل هواپیما در یکی از توالت‌ها دو ساک را مشاهده کرده و پس از گشودن در آنها حیرت زده 24 شمش طلا را در این ساک‌ها کشف کردند. بی پی میشترا مدیر فرودگاه کلکته گفت: این هواپیما از مبدا شهر پاتنا به کلکته آمده است. هر یک از 24 شمش‌های کشف شده یک کیلو وزن دارد. وی افزود: تاکنون هیچ فردی شمش‌های طلا را مطالبه نکرده و هیچ کسی هم دستگیر نشده است.

اخبار کوتاه:

*شنیده‌ایم "مهران مدیری" و "رامبد جوان" مذاکراتی را با مسؤولان سیما برای ساخت سریال‌های تلویزیونی آغاز کرده‌اند. سریال "رامبد جوان" مایه طنز اجتماعی دارد. مدیری هم که پیش از این به دلیل اختلافات مالی از صدا و سیما جدا شده بود با طرح‌های مختلف به‌ویژه در مایه‌های طنز وارد مذاکره شده است.

*برخی کارشناسان از ضرورت جدا شدن بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت سخن می‌گویند. شنیده‌ایم در دولت هم بحث‌هایی برای بازگشت به ساختار سابق و تبدیل این وزارتخانه به دو وزارتخانه صنعت و معدن، و وزارت بازرگانی کلید خورده است. در صورت تصویب وزارت بازرگانی، از یحیی آل‌اسحاق به عنوان وزیر پیشنهادی نام می‌برند.

* برخورد غیرمتعارف و خصمانه دولتمردان غرب و فرانسوی با مذاکرات هسته‌ای ایران در دور سابق مذاکرات ژنو، مورد تمسخر روزنامه‌نگاران آمریکائی قرار گرفت. توماس فریدمن، تحلیل‌گر مشهور آمریکایی در یادداشتی در نیویورک تایمز نوشت: خاورمیانه یکبار دیگر نشان می‌دهد که اگر خوب غذا بخورید، به اندازه کافی ورزش کنید و دخانیات مصرف نکنید، آن قدر عمر خواهید کرد که هر چیزی را ببینید، از جمله اتحاد یهودیان حاکم بر بیت المقدس با سعودی‌های خادم حرمین شریفین را علیه شیعیان فارس زبان ایران و آمریکایی‌های پروتستان. این روزنامه افزوده است: هندوهای هندی و کنفوسیوسی‌های چینی نیز طرفداران آمریکا و ایران هستند ولی سکولارهای فرانسوی موضع باری به هر جهت دارند.
*بر اساس آمارهای گرفته‌شده، تعداد هیئت‌های مذهبی کشور از مرز 80 هزار گذشته است. تعداد هیئت‌های مذهبی در شهر تهران بیش از 21 هزار است. در مراسم محرم امسال با رشد 8 درصدی، بیش از 70 هزار روحانی به شهرها و روستاهای کشور برای بزرگداشت عاشورا و محرم اعزام شدند.

* آیت‌الله جنتی، دیروز در خطبه نماز جمعه تهران با پرداختن به انتصابات دولت جدید گفت: "آیا آقای رئیس‌جمهور خبر دارد که وزارتخانه‌ها با داس، نیروهای انقلابی را درو می‌کنند؟" این سخن را امام جمعه موقت تهران درحالی به زبان می‌آورد که بسیاری از مردم به خاطر باقی ماندن مهره‌های دولت قبلی در پست‌های کلیدی و عدم ایجاد تحول در این پست‌ها به دولت یازدهم اعتراض دارند. ضمناً آیت‌الله جنتی، این سؤال مهم را در سخنان دیروز خود بی‌پاسخ گذاشتند که چرا به درو شدن نیروها و مدیران شایسته و انقلابی دولت‌های گذشته توسط دولت‌های نهم و دهم اعتراضی نکردند؟

* خبرگزاری ال‌بی‌سی‌آی لبنان هویت یکی از افرادی را که به سفارت ایران در بیروت حمله انتحاری کرده بودند، فاش کرد. این خبرگزاری نوشت: «معین ابو داهر» یکی از حمله‌کنندگان انتحاری است که به سفارت ایران در بیروت حمله کرد. وی اهل شهر «صیدون»، سومین شهر بزرگ لبنان و از افراد نزدیک به شیخ احمد الاسیر، از سلفی‌های مخالف ایران و حزب‌الله معرفی شده است.

* جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در توصیف مذاکرات خود با محمدجواد ظریف در ژنو 4 گفته است: «ظریف سه بار سر من فریاد کشید. او می‌‌گفت چرا توافقات و متن قبلی را به هم زدید؟ من به جواد گفتم تا حالا در طول عمرم هیچ فردی این‌گونه سرم فریاد نکشیده و مرا این‌گونه متهم به سوء‌نیت و بی‌اعتمادی نکرده بود.»

* گفته می‌شود حسن روحانی با حضور در مراسم 16 آذر مخالفت کرده و گفته است: «بنده قراری برای شرکت در این مراسم نداشته‌ام.» وی همچنین ضمن مخالفت با حضور چهره‌های تنش‌آفرین به عنوان سخنران در این مراسم گفته است: «نباید فضای دانشگاه‌ها را ملتهب کرد. کشور نیاز به آرامش برای عبور از مشکلات دارد. هرگونه تنشی در دانشگاه‌ها به ضرر وزیر، استادان و دانشجویان است.» به‌تازگی بعضی از تندروها از خاتمی خواسته‌اند تا در مراسم 16 آذر دانشگاه تهران سخنرانی کند!

* یکی از پایگاه‌های اینترنتی تندرو اصلاح‌طلب در مطلبی با عنوان «هر پنج باری که تندروها مانع نزدیکی ایران و آمریکا شدند»، ضمن تندرو خواندن مردم انقلابی ایران و درج عکسی که مردم در حال عبور از روی عکس و پرچم آمریکا هستند، نوشت: «در طول ۳۵ سال انقلاب، حدود شش بار ایران و آمریکا به هم نزدیک شده، ولی هربار به نوعی از هم دور شدند. شاید در این بار ششم در دولت روحانی این نزدیکی به موفقیت و پیروزی در عرصه سیاسی برای جمهوری اسلامی رقم بخورد.» البته این پایگاه اصلاح‌طلب نگفته است که آنچه مانع نزدیکی ایران و ‌آمریکا شده، استمرار دشمنی آمریکا با ایران بوده است.

*شنیده‌ایم ‌به‌رغم آنکه شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات رأی به ریاست "ابوذر ابراهیمی ترکمان" بر این سازمان داده است اما با مخالفت‌های صورت‌گرفته در دولت با انتصاب وی، برخی خبرها حکایت از احتمال معرفی "علیرضا معیری" سفیر و نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو دارد.

* نوه اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت حماس، در یک بیمارستان رژیم صهیونیستی بستری و معالجه شد. به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه هفته گذشته، پس از بسته شدن مرز رفح توسط دولت مصر و عدم امکان انتقال "آمال هنیه" نوه اسماعیل هنیه به بیمارستان‌های مصر، خانواده هنیه وی را به بیمارستانی در اسراییل منتقل کردند. آمال، که دختر عباس هنیه پسر اسماعیل هنیه است، پس از انجام آزمایش‌ها و مراقبت‌های پزشکی لازم در بیمارستان "شنایدر" در منطقه "بتاح تکفا" در شرق شهر تل آویو به مدت کمتر از یک روز، باردیگر به بیمارستان کودکان در غزه منتقل شد. نوه اسماعیل هنیه در اثر بیماری در دستگاه گوارش مرگ مغزی شده است و باید برای زنده ماندن به دستگاه‌های ویژه متصل شود. مقامات رژیم صهیونیستی برای مداوای بیماران غزه‌ای تنها به زنان مسن و کودکان اجازه بستری شدن در بیمارستان‌های اسراییل را می‌دهند و هماهنگی برای بستری شدن در بیمارستان‌های اسراییل را وزیر بهداشت کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله به عمل می‌آورد. بستری شدن نوه نخست‌وزیر حماس در یک بیمارستان رژیم صهیونیستی در افکار عمومی علامت سؤال بزرگی را درباره حماس و شخص اسماعیل هنیه پدید آورده است. نوه دیگر اسماعیل هنیه "اردوغان" نام دارد.


https://shoma-weekly.ir/bcQIlB