گفته می‌شود که...

امضا نقشه‌راه ۲۰ ساله میان ایران و ونزوئلا/پر کردن یک باک بنزین در انگلیس با ۴ میلیون تومان/نصب سامانه‌های راداری اسرائیلی در امارات و بحرین/جاسوس شهرداری به تور افتاد /سایه جنگ اوکراین بر معیشت جهانی/تیر غیب بر سر صهیونیست‌ها و...

توضیحات مهم یک جمعیت‌شناس درباره افزایش آمار ازدواج در کشور

شهلا کاظمی‌پور، جمعیت‌شناس:سال ۱۳۸۹، سالانه ۸۹۰ هزار ازدواج در کشور داشتیم، الان این تعداد حدود ۷۰۰ هزار ازدواج شده است، روی همین مسئله می‌گویند ازدواج کم شده، درحالی‌که جمعیت در معرض ازدواج هم کم شده است. سال ۱۳۸۵، ۱۶ میلیون متاهل داشتیم، سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۲۲ میلیون متاهل داشتیم. به همین دلیل من به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتم اصلاً با عدد خام نباید بررسی کرد، بلکه باید با میزان خالص مطالعه‌ها را انجام داد. یعنی جمعیت در معرض را در نظر بگیرید، ازدواج را به مجرد‌ها و طلاق را به متاهل‌ها تقسیم کنید.

امضا نقشه‌راه
۲۰ ساله میان ایران و ونزوئلا

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که روز شنبه نقشه‌ای برای همکاری میان دو کشور به مدت ۲۰ سال امضا خواهیم کرد که به‌منزله شروعی جدید در روابط میان مردمان ایران و آمریکای جنوبی خواهد بود.

پر کردن یک باک بنزین در انگلیس با ۴ میلیون تومان

فزایش جهانی قیمت سوخت و طرح‌های انگلیس برای کاهش وابستگی به روسیه باعث بالا رفتن قیمت بنزین و افزایش هزینه پر کردن باک خودروها در این کشور به معادل ۴ میلیون تومان شده است. بر اساس اعلام شرکت خدمات خودرویی «آر ای سی»، قیمت سوخت در انگلیس همچنان روبه افزایش است و پر کردن باک یک خودروی متوسط در این کشور در حال حاضر بیش‌ از ۱۰۰ پوند (۱۲۵ دلار) هزینه دارد.

مقام وزارت علوم: آمار دانشجویان سیگاری پس از شیوع کرونا افزایش ۲ برابری داشته
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از افزایش دو برابری آمار دانشجویان سیگاری پس از شیوع کرونا خبر داد و گفت: اگر چه دانشجویان پسر بیشتر از دختران سیگاری هستند، اما میزان گرایش به استعمال سیگار در بین دختران دانشجو نیز رو به افزایش است.
اعتماد ممنوع
!!

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس‌جمهور در برنامه صف اول شبکه یک گفت «از این به بعد کار جدید ما این است که نشان دهیم مطلقاً رفتار سیاسی و غیرحقوقی و متأثر از نفوذ رژیم صهیونیستی را برنمی‌تابیم و با هیاهو و جنگ روانی تسلیم نمی‌شویم. همین فرانسه که نقش پلیس بد را در مذاکرات دارد، قبل از انقلاب یک میلیارد دلار پول ایران را برای سرمایه‌گذاری هسته‌ای گرفت، خورد و رفت! باعث تأسف است که آژانس توسط یک رژیم نامشروع مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و حیثیتش زیر سؤال می‌روداسلامی با بیان اقدامات ایران در مقابل بدعهدی‌های طرف مقابل اعلام کرد که «تمام تعهدات برجام مغایر با ضوابط آژانس است. چرا پذیرفتیم و خودمان را محدود کردیم؟ فقط برای رد اتهامات اما حسن نیت و حسن ظن ما موردتوجه قرار نمی‌گیرد. نصب ماشین‌های جدید را شروع کرده‌ایم و عملیات ماجراجویانه خاصی نداریم. برای اولین بار، CPF و برنامه خود را به آژانس ارائه کرده و طبق اساسنامه آژانس، آژانس وظیفه دارد از ما پشتیبانی فنی، آموزشی و ... داشته باشد اما آژانس و سایر نهادهای بین‌المللی امروز اسیر صهیونیست‌هاست. باقیمانده حسن نیت خود را هم با برچیدن تعدادی از دوربین‌های ثبت‌کننده محدودیت‌ها که حدود ۱۸ تا بود جمع کردیم و مابقی هم ظرف امشب جمع می‌شود

نصب سامانه‌های راداری اسرائیلی در امارات و بحرین

منابع عبری زبان اعلام کردند که رژیم اسرائیل در برخی کشورهای منطقه ازجمله امارات و بحرین سامانه راداری نصب‌کرده است.تاکنون ابوظبی و منامه واکنشی رسمی به این اخبار نشان نداده‌اند.

عنکبوت فرانسوی و یک سؤال کاربران فضای مجازی

سی سال آزار و تجاوز جنسی علیه ۵۶ قربانیِ 13‌تا ۴۸ ساله پرونده سنگین جرائم دینو اسکالا، مشهور به «متجاوز سامبر» را تشکیل می‌دهد که دادگاه محاکمه وی از روز گذشته در فرانسه آغاز شد. این امر با واکنش برخی کاربران ایرانی مواجه شد و نوشتند که آیا کسی می‌تواند فیلمی درباره این موضوع بسازد یا سیاه نمایی غربی‌ها فقط مختص ایران و جامعه ایرانی است؟

حوزه علمیه یا پایگاه سیاسی

برخی رسانه ها نوشتند که اخیراً چهره های سرشناس اصلاحات از ابطحی تا آشنا در تماس و ارتباط با مراجع جهت تأسیس حوزه علمیه در قم هستند و بنا است که اشخاصی چون حسن روحانی، ناطق نوری و احتمالاً خاتمی در این حوزه به تدریس درس خارج فقه بپردازند. شنیده میشود بخش عمده ای از مراجع با این اقدام مخالفند و آنرا رواج حزب گرایی در جامعه طلاب میدانند
تیر غیب بر سر صهیونیست‌ها

پس‌ازاینکه خبرنگار رسمی المیادین از کشته شدن فردی بنام ایلاک رون، فرمانده بخش ترور موساد در جریان حمله‌ی پهپادی در شمال عراق در اربیل خبر داد؛ رسانه های خبری اعلام کردند که دو افسر موساد در ابوظبی به هلاکت رسیدند. این خبر را کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی تائید کرد. بر همین اساس مقامات اسرائیلی از شهروندان خود خواستند تا اطلاع ثانوی از سفر به امارات خودداری کنند. هر چند هنوز مقامات جمهوری اسلامی و گفتمان مقاومت در منطقه به‌صورت رسمی اظهارنظری در این زمینه نکرده‌اند ولی برخی رسانه‌ها و کارشناسان، هلاکت این افسران امنیتی رژیم صهیونیستی را در پاسخ به خباثت‌های صهیونیست‌ها و شهادت شهید صیاد خدایی تفسیر نمودند.
دیپلماسی منطقه‌ای یک گام به جلو

روزنامه کویتی الجریده مدعی شد که مقدمات دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و فیصل بن فرحان، همتای سعودی او در بغداد عملاً آغازشده و انتظار می‌رود که این دیدار به‌زودی انجام شود. یکی از سیاست‌هایی که دولت سیزدهم به‌صورت جدی پیگیر آن است تعامل و ارتباط با کشورهای منطقه است.

جاسوس شهرداری به تور افتاد

طبق برخی اخبار در شهرداری تهران فردی به جرم جاسوسی و همکاری با گروهک‌های ضدانقلاب دستگیرشده است؛ ظاهراً شخص مذکور در مجموعه‌های بالا معاونتی و کارشناسی شهرداری تهران حضورداشته است. در هفته گذشته دشمن تلاش بسیاری برای اختلال در تهران انجام داد که نمونه آن اختلال در سامانه شهر من بود.
شرکت توزیع برق: علت خاموشی‌های پراکنده اخیر کمبود برق نیست، ناشی از مشکلات فنی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی در تهران وجود ندارد و در حال حاضر وضعیت تولید و تامین برق در پایتخت مناسب است، علت خاموشی‌های پراکنده اخیر نیز ارتباطی با کمبود برق ندارد بلکه از مشکلات فنی ناشی است. کامبیز ناظریان با بیان اینکه تمام تلاش صنعت برق برای تابستان سال ۱۴۰۱ بحث مدیریت و کنترل وضعیت و پیشگیری از شرایط ایجاد شده برای شهروندان در سال ۱۴۰۰ تعریف شده است، اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچگونه برنامه‌ای برای اعلام جدول خاموشی وجود ندارد و تمام تلاش همکاران صنعت برق این است که با استفاده از ظرفیت‌های مدیریت مصرف و ابزار‌هایی که در این حوزه وجود دارد بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم. وی با بیان اینکه هدف این است که تابستان امسال را با حداقل محدودیت و یا بدون محدودیت پشت سر بگذاریم، گفت: در حال حاضر هیچگونه برنامه‌ای برای خاموشی وجود ندارد و سیاستی در این زمینه تعریف نشده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به علت وقوع خاموشی‌های پراکنده در کشور، اظهار کرد: شبکه برق تهران بسیار وسیع بوده به‌طوری که بیش از ۳۲ هزار کیلومتر شبکه در تهران وجود دارد. این حجم از شبکه به دلیل ماهیت فنی که دارد، هم در شرایط عادی و هم در شرایط گرمای هوا بر اثر عبور جریان دچار عارضه یا حادثه می‌شوند.
رفع تحریم‌ها نیاز اصلی آمریکایی هاست
حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:رفع تحریم‌ها نیاز اصلی آمریکایی هاست نه ما؛ آن ها باید بدانند که با قطعنامه آبکی شورای حکام علیه جمهوری اسلامی هیچ کاری پیش نمی‌رود و ایران با قدرت بیشتر حق خود را بر اساس دانش و فناوری صلح آمیز هسته ای به دست می آورد.رژیم صهیونیستی مشکل اساسی جهان اسلام است و باید قدرت کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد تا بتوانیم لابی صهیونیست‌ها را هم مثل رژیم صهیونیستی محو کنیم
.
سایه جنگ اوکراین بر معیشت جهانی

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که جنگ اوکراین باعث افزایش قیمت مواد غذایی در ۹۴ کشور شده است و این باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای کشورهای دنیا و مردم آن‌ها شده است.

نفتکش یونانی، نفت آمریکایی

پایگاه خبری ان بی سی نیوز آمریکا اعلام کرد که یکی از نفتکش هایی که از سوی ایران توقیف شد و حامل ده ها هزار گالن نفت به ارزش بیش از 100 میلیون دلار بود، عازم ایالت آمریکا بود.


نماینده مجلس: مقصر بخشی از گرانی‌ها دولت روحانی است

عضو هیات رییسه مجلس گفت: بخشی از گرانی معلول میزان نقدینگی است که دولت حسن روحانی وارد سیستم کرد. علیرضا سلیمی درباره اظهارات محمود واعظی رییس دفتر دولت دوازدهم در راستای تخریب دولت گفت: واعظی یادش رفته که حسن روحانی رییس جمهور قبل صبح بیدار شد و گفت من هم صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین گران شده و کشور را به آشوب کشاندند و چه بلایی سر کشور آوردند. وی افزود: مثل اینکه آقایان دولت قبل فراموش کرده اند که برای ۲۵ قلم کالا با مصارف عجیب از جمله خوراک سگ و عصا یارانه اختصاص می‌دادند و چطور با این تصمیمات اقتصاد و معیشت مردم را با چالش مواجه کردند، ظاهرا واعظی چند وقت در خانه استراحت داشته و این موضوعات را فراموش کرده است. وی تاکید کرد: واعظی حتما باید دفتر خاطرات خود را مرور کند تا یادش بیاید که دولت روحانی ۷۰ میلیارد دلار پول ملت را سوزاند و به یک عده خاص داد و به ۶۰ تن طلا چوب حراج زد. سلیمی گفت: به نظر می‌رسد هنر آقایانی مثل واعظی این است که وقتی مردم در رنج هستند از رنج مردم پلکانی درست کنند که بالا بروند و نمک بیشتری روی زخم مردم بپاشند.
اخبار روزانه:
*
ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی که دولت قبول نکند خودرو در بورس کالا عرضه شود، با طرح این موضوع در صحن، آن را به شکل قانون درخواهیم آورد. وی افزود: از ابتدا تصمیم ما در مجلس عرضه کامل خودرو در بورس کالا بود چرا که تاکنون ساز و کار شوراى رقابت، قیمت‌گذارى دستورى و قرعه‌کشی در این حوزه با نتیجه مثبتی همراه نبوده و به کارگیرى این اقدامات بیشتر منجر به ایجاد التهاب در بازار شده است.
*سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: دولت مردمی،
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ توسط ملت ایران انتخاب و فعالیت خود را آغاز کرد و در تلاش است مشکلات ملت ایران را برطرف کرده، به نیاز‌های جوانان پاسخ داده، شرایط اقتصادی و تولید را بهبود بخشیده و ارزش پول ملی را افزایش دهد، اما دشمن تلاش می‌کند جامعه را ملتهب ساخته تا برنامه‌های دولت اجرایی نشود.
*امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به مخالفت مقام معظم رهبری با بی حرمتی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: این‌ها همان کسانی هستند که به سبب تندوری و پیشی گرفتن از ولایت، بر اساس متون دینی از مسیر حق خارج شده و به سرنوشت مارقین دچار خواهند شد
.
*برنی سندرز
: با وجود جنجال هایی چون افشای پیش نویس لغو قانون حق سقط جنین و همچنین مخالفت جمهوری خواهان با اصلاحات قانون اسلحه در آمریکا، دموکرات ها نخواهند توانست در انتخابات میان دوره‌ای امسال پیروز شوند. حزب دموکرات درحال از دست دادن پایگاه حمایتی خود در میان طبقه متوسط و همچنین آمریکایی های جوان، اسپانیایی، آسیایی-آمریکایی و سیاه پوستان است.

*جانشین فرمانده کل انتظامی اعلام کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات جدید به یگان‌های عملیاتی تحویل می‌شود و بخشی از این تجهیزات ضمن کمک به ارتقای تحرک عملیاتی، باعث «خود حفاظتی» نیرو‌های پلیس در صحنه‌های ماموریتی می‌شود. به گفته سردار رضایی، الحاق تجهیزات به یگان‌های عملیاتی فراجا با هدف تقویت توان و بنیه عملیاتی پلیس همواره در دستور کار بوده است.
* باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما با انتشار گزارشی از ارائه لایحه ای توسط دولت به مجلس برای اصلاح قانون استفاده از سلاح خبر داد. قانون کنونی تنها به مأموران نظامی و انتظامی برای ایجاد نظام و امنیت راهپیمایی‌های غیر قانونی مسلحانه و ناآرامی‌ها و شورش‌های مسلحانه، با دستور فرمانده عملیات، اجازه به‌ کارگیری سلاح را داده، اما در لایحه اصلاحی دولت، این مجوز به «مأموران امنیتی» هم داده شده است
.

https://shoma-weekly.ir/eUa7wh