گفته می‌شود که...

امام به احمدی‌نژاد در خواب چه گفت!/ ما به سال 61 باز گشته ایم/ دلیل بی‌اعتمادی به آمریکا/ سرکوب معترضان به بهانه قانون مبارزه با تروریسم!/ پلمب دوباره دفتر حزب مشارکت/ شاهدت کیه؟! و ..

امام به احمدی‌نژاد در خواب چه گفت!

عبدالرضا داوری"، از نیروهای حامی "مشایی"، در صفحه فیسبوک خود نوشت‌: اواخر فروردین امسال در یکی از جلساتی که خدمت دکتر "احمدی‌نژاد" بودم، بحث به دوران تحصیلات دکتری ایشان افتاد و دکتر احمدی‌نژاد خاطره‌ای را تعریف کرد که جالب و خواندنی است.

دکتر احمدی‌نژاد گفت: زندگی من در ۴۵ سال اخیر تماما درگیر مساله انقلاب اسلامی بوده است، اما سال ۱۳۷۶ که مدرک دکترایم را گرفتم مدام در ذهنم این درگیری بود که آیا بدون مدرک دکتری نمی‌توانستم در خدمت انقلاب باشم و آیا اخذ مدرک دکتری و عضویت در هیئت علمی دانشگاه، برای رویکردهای شخصی‌ام بوده یا تلاش در مسیر انقلاب اسلامی؟دکتر احمدی‌نژاد در ادامه گفت: این دغدغه ذهنی تا سال ۱۳۸۰ با من بود. دهه فجر سال ۸۰ یک شب خوابی دیدم که این دغدغه‌ام را برطرف کرد. خواب دیدم با پژویی که آن زمان داشتم، در جاده هراز، از تهران به سمت شمال رانندگی می‌کنم و یک شیخ هم که البته نامش را نمی‌برم! کنارم نشسته بود. در جاده هراز گردنه‌ای هست که وقتی به آن گردنه می‌رسید، قله دماوند ظاهر می‌شود. وقتی به این گردنه رسیدیم و کوه دماوند رویت شد ناگهان دیدم در وسط جاده ۳ صندلی گذاشته شده است، در دو صندلی "امام خمینی" و "مقام معظم رهبری" نشسته بودند و صندلی سوم خالی بود.
پژو را کناری پارک کردم و به همراه شیخی که همسفرم بود به سمت امام و آیت‌الله خامنه‌ای رفتیم. من در کناری ایستادم اما آن شیخ همسفر ما مدام تلاش می‌کرد تا روی صندلی سوم بنشیند که امام خمینی به او اجازه نداد. ناگهان امام خمینی رو به من کردند و با حالت تحکم گفتند: آقای دکتر احمدی‌نژاد! بفرمایید روی این صندلی بنشینید!. این گفته امام خمینی باعث شد تا آن شیخ به کناری رود و من بر روی صندلی کنار امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای بنشینم.
دکتر احمدی‌نژاد در پایان گفت: در همین لحظه از خواب پریدم و دیدم که نزدیک اذان صبح است. از اینکه امام خمینی مرا در خواب با عنوان "دکتر احمدی‌نژاد" مورد خطاب قرار داده بود احساس کردم که تحصیلات دکترایم حتما در خدمت انقلاب اسلامی خواهد بود و همین خواب و خطاب امام خمینی باعث شد تا دغدغه چهار ساله‌ام پس از دوره دکتری برطرف شود.

شکایت یک نهاد دولتی از روزنامه وطن امروز

در پی شکایت یک نهاد دولتی از ده گزارش، یادداشت و تیتر «وطن‌امروز» مدیرمسئول این روزنامه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. در این ده مورد، گزارش «سقوط آزاد بورس» نیز دیده می‌شود که گزارشی خبری درباره رکوردزنی افت شاخص بورس در 22 دی ماه است! و همچنین تیتر «هولوکاست هسته‌ای» و چند یادداشت از حسین قدیانی و چند گزارش اقتصادی و سیاسی دیگر نیز از جمله مواردی است که این نهاد دولتی علیه آن‌ها شکایت کرده است.

شکایت مستند از یک نشریه، حق‌ طرفی است که احساس می‌کند حقش تضییع شده؛ اما اگر همین طرف پیش‌تر گفته باشد از نقد استقبال می‌کند و شعار آزادی‌بیان داده باشد، شکایت کردنش برای این موارد، تأمل‌برانگیز می‌نماید.

شاهدت کیه؟!

تغییر ده‌‌ها رئیس و مدیر اجرایی در وزارت علوم، دانشگاه‌ها و معاونت‌های دانشگاهی، در طول مدت کمتر از ۲۰۰ روز از آغاز به‌کار کلیدداران تدبیر و امید، رکوردی کم‌سابقه برای اعتدالیون به‌شمار می‌رود. نکته جالب در این رابطه این است که پاسخ تکراری اعتدالیون در مواجهه با چرایی برکناری رؤسای دانشگاه‌ها، صرفاًً در توجیه نخ‌نما شده اعتراض جمع کثیری از دانشجویان عمدتاًً ناشناس خلاصه می‌شود! اما جالب‌تر اینکه وقتی از مسئولان ذی‌ربط وزارت علوم درباره صحت و سقم این قبیل اعتراضات سؤال می‌شود، تنها حجت و سند ایشان ارجاع پرسشگران به کمپین‌های صوری و خودساخته فیس‌بوکی و استناد به بیانیه‌‌ها و شب‌نامه‌های جعلی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از این دست است! با رصدی جزیی و نگاهی گذرا بر انبوه کمپین‌های راه‌اندازی شده در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، می‌توان به موارد جالب و البته تعجب‌برانگیز فراوانی برخورد که خود پرده از بسیاری از مکتومات و ناگفته‌‌ها کنار خواهند زد. اولین نکته‌ای که با رجوع به این قبیل صفحات دستگیر مراجعان می‌شود، محتوای یکسان و تشابهات متعدد اکثر قریب به اتفاق پست‌‌ها و مکتوبات این کمپین‌‌ها با یکدیگر است که خود حکایت از مشترک بودن گرداننده یا گردانندگان صفحات مذکور دارد

ما به سال 61 باز گشته ایم

مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وضعیت توزیع سبد کالا، گفت: مسئولان دولت چندین بار اعلام کرده بودند می‌خواهند کشور را به سال 84 برگردانند؛ اما به‌نظر می‌رسد این میزان ولع برای بازگشت به عقب، آن‌ها را به جای سال84 به سال61 برگردانده است. وی با بیان اینکه بازگشت به عقب دولت، مردم را به صف‌ها کشانده و حرمت مردم عزیز را خدشه‌دار کرده است، تصریح کرد: سؤال اساسی این است که چرا یک خانواده هفت نفره و یک خانواده دو نفره سبد کالای یکسانی دارند؟!

سرکوب معترضان به بهانه قانون مبارزه با تروریسم!

امضای قانون به‌اصطلاح مبارزه با تروریسم در عربستان به دست پادشاه این کشور، اعتراضات بسیاری از مخالفان و سازمان‌های حقوق بشری را برانگیخت. طبق این قانون، هرگونه اقدام و فعالیتی در جهت تضعیف رژیم سعودی یا دعوت به تغییر نظام یا قانون اساسی و یا حتی دعوت به تغییر برخی از مواد قانون اساسی و همچنین واداشتن آن رژیم به انجام یک کار یا بازداشتن از انجام کاری خاص و همچنین تعرض به عربستانی‌های خارج از کشور، همگی جرم تروریستی به شمار می‌آیند و ارتکاب آن‌ها، مستلزم مجازات است! سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر گفت: این قانون، زمینه الصاق هرگونه اتهام تروریستی به مخالفان دولت را فراهم خواهد کرد تا جایی که حتی درخواست اصلاحات و یا درخواست مبارزه با فساد را هم می‌توان تحت عنوان مبارزه با تروریسم، جرم تلقی کرد. این قانون، در ماه دسامبر گذشته به تصویب هیئت وزیران سعودی رسید و روز جمعه گذشته با تصویب پادشاه عربستان، حکم قانون پیدا کرد. بر اساس این قانون، وزیر کشور سعودی یا کسی که از طرف وی مجوز داشته باشد، می‌تواند دستور گشودن نامه‌ها و پاکت‌ها و خواندن آن‌ها و نظارت بر سخنرانی‌ها و مطبوعات و دیگر وسایل ارتباط جمعی و همچنین تلفن‌ها و دیگر وسایل ارتباطی را صادر کند.

تصویب این قانون، در سال 2011، پس از آنکه فعالان و گروه‌های حقوقی، بندهایی از آن را منتشر کردند، ناکام مانده و رژیم آل‌سعود از تصویب آن صرف‌نظر کرده بود.

دولت راستگویان اینگونه استعفا نمی‌دهد!

پایگاه خبری عصر ایران که از جریان دولت یازدهم حمایت می‌کند در مطلبی انتقادی از نحوه استعفا و تکذیب استعفای آقای نجفی انتقاد کرد و نوشت: نکته مهم در این استعفا این است که آقای نجفی در شامگاه ۸ بهمن نه تنها استعفای خود که «قصد استعفا» را هم تکذیب می‌کند، ولی روز بعد نه تنها این استعفا محقق می‌شود که رئیس‌جمهور از «تقاضاهای مکرر» او برای کناره‌گیری خبر می‌دهد و موافقت می‌کند. غرض، یادآوری قسم‌نامه اعضای دولت در آغاز کار «دولت راستگویان» است. البته که استعفا حق طبیعی هر مسئولی است، اما وقتی خبری را تکذیب می‌کنید در واقع به نشردهنده آن خبر نسبت ارتکاب عمل کذب داده‌اید، حال آنکه این خبر در فاصله زمانی کوتاهی تأیید می‌شود.

پلمب دوباره دفتر حزب مشارکت

در پی فک پلمب غیرقانونی دفتر مرکزی جبهه مشارکت در تهران، دادستانی تهران دیروز دوباره دفتر این حزب را پلمب کرد.احزاب مشارکت و مجاهدین انقلاب، پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به دلیل برخی اقدامات، از سوی نهادهای قضایی منحل اعلام شدند.

دستورالعمل شبکه فاسد

پس از بالا گرفتن فساد جنسی در تلویزیون ضدایرانی بی‌بی‌سی، اداره خدمات تلویزیونی این شبکه در دستورالعمل جدید خود، استفاده از آرایش تند و پوشش زننده را برای مجریان زن برنامه‌های کودک این رسانه ممنوع کرده است. در این بخشنامه، استفاده از آرایش تند برای تمامی مجریان زن برنامه‌های کودکان و خردسالان ممنوع شده و آنها از این پس نمی‌توانند لباس‌های زننده بر تن کنند. به نوشته روزنامه الحیات، «میلیسیا هاردینگ» مدیر اجرایی بی‌بی‌سی، این دستورالعمل را گامی در جهت «حمایت از بینندگان خردسال و بازداشتن آنان از مشاهده صحنه‌های نامناسب و شنیدن واژگان ناهنجار و ارائه الگویی مناسب‌تر از زن» دانسته است. وی همچنین با اشاره به چشم‌انداز آینده شبکه کودکان بی‌بی‌سی، تأکید کرد که جلسات ویژه‌ای برای بررسی واژگان مورد استفاده در برنامه‌های کودکان و خردسالان در حال برگزاری است.

ظاهر و باطن یک سفر

المانیتور نوشت: سفر اردوغان به ایران در ظاهر در مورد روابط دوجانبه و توافقنامه‌های اقتصادی بود، اما پشت درهای بسته این سفر کاملاً در مورد سوریه بود. ترکیه و ایران می‌دانند که به روابط راهبردی خوب با یکدیگر نیاز دارند. اکنون انتظار می‌رود که رفت‌وآمد‌ها بین تهران و آنکارا به منظور ارزیابی وضعیت سوریه ادامه پیدا کند. به گفته یک منبع مطلع، همکاری بین ایران و ترکیه در بحث بحران سوریه در بالاترین سطح صورت می‌گیرد. این منبع اضافه کرد: دو کشور قصد یکی کردن تلاش‌های‌شان را دارند، چراکه یکدیگر را در یک مسیر می‌ببیند و حریفان مشابهی دارند. وی تصریح کرد: در واقع خاورمیانه با ثبات نیازمند سه ستون است. ایران و ترکیه دو ستون هستند، اما یک شریک عرب نیاز است و این شریک سوم مسئله‌ای است که آنکارا و تهران در حال بررسی آن هستند، شاید عراق بتواند چنین نقشی را ایفا کند.

دستورات ویژه مسئولان دولتی پس از تذکر رهبر انقلاب درباره حفظ درخت ها
بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، پس از تذکرات رهبر انقلاب مبنی بر قدر دانستن باغات و درخت های تهران و حفظ این ثروت های ملی، دستورات مهمی از سوی برخی مسئولان مهم و ارشد دولتی در این خصوص صادر شده است که از جمله آنها توقف صدور برخی مجوزها و تعمیم این دستور به برخی دیگر از استان های دارای باغ های موجود در حریم شهری همچون استان البرز بوده است.

دستاورد اتحاد نفتی ایران و عراق

«دیلی‌تلگراف» نوشت: در صورت همکاری ایران و عراق در زمینه افزایش ظرفیت تولید نفت و رسیدن ظرفیت تولید این دو کشور به رقم‌های پیش‌بینی شده در اهداف و چشم‌انداز میان مدت این دو کشور، سرآمدی عربستان در بازار جهانی نفت و اوپک با چالش بزرگی روبه‌رو خواهد شد و عراق و ایران، عربستان را از جایگاه نخست تولید و صادرات نفت در جهان به زیر خواهند کشید، چراکه دو کشور در مجموع ذخایر نفتی بیشتری از عربستان دارند.

ورود کمیسیون اصل 90 به بدهی نفتی ناجا

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: موضوع مطالبات وزارت نفت از نیروی انتظامی و شرکت های داخلی و خارجی از محل فروش نفت در دستور رسیدگی این کمیسیون قرار دارد.

محمدعلی پورمختار در گفت وگو با خانه ملت اظهار کرد: رسیدگی به این موضوع نیاز به بررسی و کار کارشناسی دارد.

عطش نوجوانان برای اتصال به اینترنت

رئیس مرکز نظارت صداوسیما گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از کاربران اینترنت در ایران افراد زیر ۱۵ سال هستند. «عبدالکریم خیامی» در نشست هم‌اندیشی سبک زندگی و رسانه با حضور استادان دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی قزوین گفت: در سال ۷۳ یک سال پس از ورود اینترنت به ایران ۲۵۰ هزار کاربر داشتیم. وی گفت: در سال ۸۴ ، ۱۵ میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود داشت. هم‌اکنون ۵۶ درصد از جوانان ایرانی علاقه زیادی به استفاده از فضاهای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای و اینترنت در اوقات فراغت خود دارند. این ارقام نشانگر رشد سریع کاربران اینترنت در جامعه است. خیامی افزود: همچنین بر اساس آمار، سالیانه حدود ۹ میلیون وبگاه راه‌اندازی می‌شود که متأسفانه ۱۲درصد از این پایگاه‌ها غیر اخلاقی هستند.

هفت سرتیپ بدون سرلشکر!

محمدرضا باهنر گفت: تیم اقتصادی روحانی دارای هفت سرتیپ با تجربه و با فکر است، اما یک سرلشکر ندارد که آنها را متحد کند که البته برخی از مواقع سخنانی درخصوص اختلاف نظر در میان این تیم شنیده می‌شود که امیدوارم صحت نداشته باشد. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تمامی مشکلات به تحریم مربوط نیست، گفت: در بحث مسائل داخلی نیز تنها ۳۵ درصد مشکلات مربوط به تحریم است، ولی مابقی مباحث به دلیل اشتباهات خودمان است که منهای تحریم‌ها ۶۰ درصد آنها قابل حل است. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: باید مراقب بود که اگر مجلس به دست اصلاح‌طلبان بیفتد متوجه می‌شویم که برای نظام مشکل ایجاد می‌شود.

علت استعفای نجفی چه بود؟
روزنامه شهروند درباره دلیل استعفای محمد علی نجفی نوشت: در میان تمام اخبار و شایعاتی که درباره دلایل کناره‌گیری محمدعلی نجفی مطرح می‌شود، این شایعه که نقطه شروع ماجرا به گزارشی بازمی‌گردد که از سوی یک «آشنا» در نهاد ریاست‌جمهوری درباره عملکرد نجفی تهیه شده، در برخی محافل به گوش می‌رسد؛ گزارشی که عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را در ۱۰۰روزه ابتدایی شروع به کار دولت یازدهم زیر سوال برده است. ظاهرا عملکرد ضعیف نجفی در سازمان میراث فرهنگی و همچنین محتوای گزارش آشنا در مورد عملکرد وی موجب تکدر نجفی و دلسردی او شده است.

فرار خاوری از کانادا به امریکای جنوبی
خبر دیگر این که پلیس کانادا پس از 29 ماه اقامت محمودرضا خاوری رئیس وقت بانک ملی که گفته می‌شود پشتیبان ارزی تشکیلات امیر منصور آریا برای دریافت تسهیلات مالی از بانک‌ها بوده، اعلام کرد این متهم فراری، از کانادا به امریکای جنوبی گریخته است. سرهنگ مسعود رضوانی رئیس پلیس بین‌الملل که می‌گفت خروج خاوری از کانادا و فرارش به یکی از کشورهای امریکای جنوبی یا حوزه کارائیب تأیید نشده است، به مهر گفت: قصد داریم علاوه بر کانادا در صورتی که این فرد به کشورهای دیگری فرار کرده باشد، فضای بین‌المللی را برایش ناامن کنیم تا احساس ناامنی و خطر کند. «اعلام قرمز» برای خاوری صادر شده است و پلیس‌های عضو اینترپل مسئول پیگیری این موضوع و دستگیری متهم فراری هستند.
توصیه ظریف به کری

اخبار مربوط به دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا همچنان ادامه دارد و در همین باره، رویترز دیروز به نقل از یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا نوشت: جان کری در ملاقات با همتای ایرانی اش، نگرانی خود را از تاخیر در انتقال سلاح های شیمیایی سوریه به بندر لاذقیه این کشور و وضع انسانی در سوریه بویژه در مناطق محاصره شده ابراز کرد.

در همین حال یک مقام آگاه نیز به ایرنا گفت: وزیر امور خارجه ایران در ملاقات با همتای آمریکایی خود به جان کری یادآور شد که در صحبت های خود باید به متن توافق ژنو استناد کرده و بدون مبنا فکت شیت صادر نکند.


شکایت بیش از هزار کارگر ازمرتضوی و زنجانی
شنیدیم که بیش از هزار کارگر کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی کشور از سعید مرتضوی رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی و بابک زنجانی به دادسرای کارکنان دولت شکایت کردند. البته شکوائیه این کارگران تنها متوجه مرتضوی و زنجانی نیست بلکه چنان که خلیل بهرامیان، وکیل مدافع این کارگران به ایرنا خبر داده در این شکوائیه از معاون مالی سابق سازمان تأمین اجتماعی، اعضای هیأت مدیره سابق این سازمان و تمامی نمایندگان مجلس که از مرتضوی کارت هدیه و پول دریافت کرده‌اند، شکایت شده است. شکایتی که اتهامات مطرح در آن خیانت در امانت و کلاهبرداری است. پیشتر سه وکیل دادگستری و جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار نیز به عنوان بیمه شدگان تأمین اجتماعی از مرتضوی شکایت کرده بودند. این شکایت‌ها در حالی مطرح می‌شود که پرونده گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تأمین اجتماعی نیز در دادستانی تهران اعلام وصول شده و در جریان رسیدگی قرار دارد.

دلیل بی‌اعتمادی به آمریکا
مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یادمان نمی رود در دوران به اصطلاح اصلاحات، ‌آقای خاتمی رئیس جمهور وقت در مصاحبه با سی ان ان، آنچنان از آمریکایی‌ها به عنوان پیروتن‌ها تعریف کرد و ادبیات خود را کاملا عوض کرد و خواهش کرد که این دیوار بی اعتمادی که درست شده است برداشته شود. وی گفت: آن موقع دمکرات‌ها بر سر کار بودند و آقای کلینتون نه تنها پاسخ مثبت نداد، بلکه آنها فهرست تحریم‌ها را تایید و اضافه کردند.
نبوی افزود: یعنی یک تجربه آن زمان هست که آن ادبیات و نوع مواجهه عوض شد و اینجا طرفداران دو آتشه اصلاحات گفتند ما باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم که پاسخ آن زمان کلینتون افزایش تحریم‌ها بود، بعد هم که بوش پسر بر سر کار آمد،‌ همان زمان که آقای خاتمی اینجا با ادبیات بسیار نرم صحبت می کرد، گفت ایران محور شرارت است.

«
آسمان» روزنامه و «انتخاب» فیلتر شد
دست آخر این که هفته‌نامه «آسمان» در جلسه روز گذشته هیأت نظارت بر مطبوعات، از هفته‌نامه به روزنامه تغییر وضعیت داد. به گزارش ایسنا، این درخواست مدتی پیش ارائه شده بود و هیأت نظارت بر مطبوعات مجوز روزنامه‌ آسمان را به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی عباس بزرگمهر صادر کرد. محمد قوچانی، سردبیری این روزنامه را برعهده خواهد داشت‌.مدیر مسئول سایت انتخاب گفت که این سایت به دلیل انتشار نامه دوم صادق زیباکلام به حسین شریعتمداری فیلتر شده است.گفتنی است مدیرمسئول روزنامه وطن امروز هم که به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود پس از تفهیم اتهام با قرار وثیقه آزاد شد.

اخبار کوتاه:

* وزارت خارجه آمریکا در رفتاری گستاخانه، به سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل، اجازه نداد به ایالت فیلادلفیای این کشور سفر کند روزنامه «هافینگتون پست» در این باره نوشت: «محمد خزاعی» که قصد داشت در مراسم «شورای امور جهانی» که در ایالت فیلادلفیا برگزار می‌شد، شرکت کند، با ممانعت دولت آمریکا مواجه شده است.

* «عبدالله المحیسنی» شیخ سعودی، از گروهک تروریستی داعش درخواست کرد که به عراق بازگردد و جنگ در سرزمین شام را به دیگر گروهک تروریستی، یعنی النصره واگذار کند. وی همچنین از اختلافات موجود میان گروهک‌های تروریستی داعش و النصره انتقاد کرد و از مخالفت داعش با طرح وی به منظور تشکیل دادگاه اسلامی برای حل اختلافات میان گروهک‌های مختلف تروریستی در سوریه از جمله داعش و النصره نیز انتقاد کرد. این شیخ سعودی با اشاره به اوضاع سوریه، افزود: شام شعله‌ور شد و پس از آن، دزدها و خائنان آمدند و امور به هم پیچید، لذا آن گونه که برخی تصور می‌کنند، این جنگ (سوریه) برای اسلام یا تشکیل دولت اسلامی نیست!

* هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق ایالات‌متحده، به‌تازگی طی نامه‌ای به «کارل لوین» رئیس دموکرات کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا، آشکارا با اقدام احتمالی کنگره برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرده ‌است. او در این نامه از موضع اوباما که به‌شدت با تشدید تحریم‌ها مخالف است، حمایت کرده‌ است. هیلاری کلینتون می‌نویسد: نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که وضع تحریم‌های یکجانبه در مقطع فعلی، آینده رسیدن به یک توافق اتمی جامع با ایران را به خطر خواهد انداخت و او با این نظر موافق است.

* با عنایت به مطلبی که در آن روزنامه مورخ 13/11/92 پیرامون مصاحبه پروفسور محمد اسماعیل اکبری (رئیس مرکز تحقیقات سرطان)، تحت عنوان (رئیسی که حرفش را پس گرفت!) درج نموده بودید به اطلاع می‌رساند: این گفته که «دکلهای تلفن همراه سرطانزا هستند» اصلاً در مصاحبه‌های ایشان نبوده و تنها از بد اخلاقی بعضی از رسانه‌ها و جراید نشأت گرفته بوده است. همچنین تکذیبیه چند روزی است که در سایت مرکز تحقیقات سرطان موجود است. (crc.sbmu.ac.ir)

*برخی منابع سیاسی اردنی از قصد وزارت خارجه این کشور برای تعیین سفیر خود در ایران در آینده نزدیک خبر دادند و گفتند؛ اردن قصد دارد «احمد الجوارنه» را به عنوان سفیر خود در تهران تعیین کند.

* کاریکاتور سیاستمداران جهان همچون محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از روز گذشته در موسسه صبا روی دیوار رفت.

*لایسیا ریبرو یک جراح برزیلی در یک فیلم مستند انگلیسی فاش کرده است که معمر قذافی به علت نگرانی از کشته شدن، بدون مواد بیهوش کننده تحت عمل جراحی زیبایی قرار می گرفت.

* حمد العریفی، مبلغ وهابی معروف و صاحب نخستین فتوای جهاد نکاح از انتشار بوی بد در مناطق شرقی پایتخت عربستان سعودی در ساعات پایانی شب انتقاد کرد و در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ای ساکنان شرق پایتخت! آیا بوی بد و غیر قابل تحملی را که از چند هفته پیش، شب ها در شرق ریاض به مشام می رسد، حس کرده اید؟! این بو از کجا می آید؟ و چه کسی باید آن را برطرف کند؟

* محمد زنگنه مدیر امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری پس از بازگشت از سفر یک ماهه به کشور اندونزی، از تولید نخستین مجموعه مستند استاد خبر داد و گفت: می‌خواهیم شخصیت ایشان را از دید فرا ملی به دوستداران اصلاح جوامع بشری معرفی کنیم.

* باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جریان یک مصاحبه اختصاصی با تلویزیون فاکس نیوز که به حمایت از رژیم صهیونیستی شهره است، این شبکه تلویزیونی را متهم به بزرگنمایی مشکلات کرد و گفت: این شبکه تلویزیونی به مشکلات دامن می زند.

* تعدادی از زنان فعال در زمینه حقوق بشر در عربستان سعودی با فرستادن نامه ای به دفتر شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی ارشد این کشور خواستار رفع ممنوعیت رانندگی زنان شدند.

* کارشناسان مطلع از تلاش وزارت خارجه برای در اختیار گرفتن پرونده حقوق بشر خبر داده وگفته اند که دولت و بویژه وزارت خارجه مایل است در کنار پرونده هسته‌ای مدیریت پرونده حقوق بشر را هم بر عهده بگیرد. به گفته این کارشناسان این درخواست از جانب سطوح عالی دولت حمایت می شود.

* حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه گفت: نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، سوئیس و سوریه برای تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه به این کشور امروز در تهران برگزار می شود.

* یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار وزرای آمریکا و ایران گفت: جان کری وزیر خارجه آمریکا در ملاقات با وزیرخارجه ایران گفته که دولت آمریکا به اجرای تحریمهای موجود ادامه خواهد داد!

* برخی رسانه‌ها با استفاده از فناوری جعل، دروغ بزرگ پارک شدن هواپیمای ایران و صهیونیست‌ها در کنار هم را تبلیغ کردند. درحالی که وقتی هواپیمای ما توقف کرد جز هواپیمای کره جنوبی هواپیمای دیگری در آن محدوده وجود نداشت.

https://shoma-weekly.ir/S3UmYt