گفته می‌شود که...

العامری در دیدار با سفیر انگلیس: در امور سیاسی عراق دخالت می‌کنید/ علی دایی برای چه کسی دستش را بلند کرد؟/ عمران‌خان: آمریکا می‌خواهد دولتم را ساقط کند/ هنرمند ایرانی طراح مَسکات جام‌جهانی قطر/ رئیسی: دولت از گذشته عبرت بگیرد/ مالیات نقل و انتقال خودرو همزمان با سند سبز دریافت می‌شود و...

اذعان رژیم صهیونیستی به ناتوانی در برابر عملیات شهادت‌طلبانه

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «‌سخت است بتوان فردی را که در یک لحظه سلاح سرد به دست می‌گیرد و تصمیم به اجرای عملیات مقاومتی می‌گیرد، شناسایی کرد. ‌نظامیان هرماه ده‌ها عملیات را خنثی می‌کنند. اسرائیل روزهایی سخت و تراژیک را پشت‌ سر می‌گذارد. ‌روزهای بسیار سختی در پیش است و نهادهای امنیتی اسرائیلی باید با هم برای خنثی‌کردن عملیات‌های آتی همکاری کنند»
دومین ویروس ترکیبی کرونا با قابلیت انتقال بیشتر ظهور کرد

پس از سویه ترکیبی امیکرون و دلتا، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اکنون در مورد دومین سویه جهش یافته ویروس کرونا که سویه ترکیبی از دو زیر سویه امیکرون است، هشدار داد.این سازمان اعلام کرد: نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که میزان نرخ رشد این نوترکیب جدید در مقایسه با زیرسویه BA.۲ به میزان ۱۰ درصد است. تاکنون سه ویروس ترکیبی یا نوترکیب شناسایی شده است؛ دو مورد ترکیبی از دلتا و امیکرون و سومین سویه ترکیبی از دو زیر سویه امیکرون است
علی دایی برای چه کسی دستش را بلند کرد؟

مراسم قرعه کشی مسابقات جام جهانی 2022 قطر در شرایطی برگزار شد که علی دایی به عنوان یکی از اعضای ستاد قرعه کشی روی سن رفت و باعث غرور مردم کشورمان شد.

هنگامی که علی دایی توسط مجری برنامه معرفی شد و روی سن رفت میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال تنها فردی بود که از صندلی خود بلند شد و برای علی دایی دست زد.

اقدام ماجدی باعث شد تا علی دایی از جایگاه مجریان مراسم برای سرپرت فدراسیون دست بلند کرده و از وی تشکر کند.

العامری در دیدار با سفیر انگلیس: در امور سیاسی عراق دخالت می‌کنید

رئیس ائتلاف الفتح عراق در دیدار با سفیر انگلیس گفت که اطلاعات موجود حاکی از مداخله لندن در اوضاع سیاسی عراق است.

ساعت بازی ایران و انگلیس تغییر کرد

با تصمیم فیفا، دیدار ایران مقابل انگلیس ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه ۳۰ آبان به‌عنوان دومین بازی جام‌جهانی برگزار خواهد شد.

دیدار نخست بین هلند و سنگال خواهد بود که ساعت ۱۳:۳۰ شروع خواهد شد و بازی افتتاحیه نیز بین قطر و اکوادور ساعت ۱۹:۳۰ آغاز خواهد شد.

آخرین دیدار روز نخست هم بین آمریکا و برنده دیدار ولز - اوکراین/اسکاتلند ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود.

عمران‌خان: آمریکا می‌خواهد دولتم را ساقط کند

نخست‌وزیر پاکستان پنجشنبه هفته پیش در سخنرانی زنده تلویزیونی: طرح عدم اعتماد به نخست‌وزیر در پارلمان پاکستان نتیجه دخالت عوامل خارجی است.

در مقابل مردم می‌گویم که نامه تهدید‌آمیز از آمریکا دریافت کرده‌ام. آمریکا مرا تهدید کرده که دولتم را ساقط می‌کند، چون با درخواست ایجاد پایگاه نظامی در خاکمان مخالفت کرده‌ام.

بعد از این سخنان دیروز بسیاری در شهرهای مختلف پاکستان بنا به دعوت حزب «شورای وحدت مسلمین» پس از اقامه نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند و علیه آمریکا و در حمایت از عمران‌خان شعار دادند. فردا جلسه رای‌گیری برای عدم‌اعتماد به نخست‌وزیر برگزار می‌شود.

هنرمند ایرانی طراح مَسکات جام‌جهانی قطر

حسین اجاقی هنرمند ایرانی مَسکات جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را طراحی کرد. مَسکات (Mascot)، شخصیت طراحی شده است که معرف یک برند یا یک رویداد است. در جام‌جهانی‌ها هم در هر دوره‌ای کشور میزبان با معرفی نمادی از کشور خود، شخصیت نوستالژیک برای جهانیان خلق می‌کند.

مسکات امسال جام‌جهانی لعیب نام دارد که به معنای بازیکن فوق‌العاده ماهر است. در طراحی این شخصیت از لباس عربی الهام گرفته شده و با رنگی که در پرچم کشور قطر وجود دارد نشانه‌هایی از جام‌جهانی فوتبال و نقوش سنتی روی آن دیده می‌شود.

«پله» فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت

اسطوره برزیلی با تبریک فرارسیدن ماه‌رمضان به مسلمان، نوشت: رمضان دوره‌ای است که اکثر دوستان مسلمان ما روزه می‌گیرند.

در این لحظه حتی به ایمان، صدقه، برادری و زندگی خانوادگی نزدیک تر می‌شوند.

برای همه شما رمضان پربرکتی آرزو می‌کنم. و اینکه ارزش‌های عشق شما در سراسر جهان گسترش یابد.

بهار قرآن در حسینیه امام خمینی (ره)

‌مطابق رسم سالیان گذشته، محفل انس با قرآن کریم، امروز و در نخستین روز از ماه مبارک رمضان در حضور رهبر انقلاب اسلامی با قرائت جمعی از قاریان ممتاز کشور، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. این مراسم به‌صورت زنده و مستقیم از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های صداوسیما پخش خواهد شد.
تاکسی‌ها اجازه افزایش کرایه تا قبل ابلاغ نرخ جدید را ندارند / همچنان حداکثر سه مسافر در تاکسی‌ بنشینند

معاون نظارت وامور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران، افزایش نرخ کرایه تاکسی را تا قبل از ابلاغ شورای شهر تهران غیرقانونی می‌داند و از شهروندان می‌خواهد رانندگان متخلف را به این سازمان معرفی کنند.اگر مسافران در ایام کرونایی مشاهده کردند، راننده تاکسی قصد بیش از ۳ مسافر را دارد، حتما این تخلف را به سازمان اطلاع بدهند. مسافران مطلع باشند که رانندگان ون ها باید ۷ نفر و تاکسی‌ها ۳ نفر مسافر سوار کنند

رئیسی: دولت از گذشته عبرت بگیرد

رئیس‌جمهور گفت: «‌وظیفه جدی نهادها و دستگاه‌های دولت سیزدهم است با نگاه به گذشته عبرت اندوزی کرده و با نگاه به آینده، برای پیشبرد اهداف برنامهریزی کنند.‌ما از فرودگاه مستقیم به کارخانه و پروژههای نیمه‌تمام برای حل مشکلات میرویم و سفرهای دولت از اقدامی تشریفاتی به سفرهای کاری تبدیل شده است، روش دولت پرهیز از تشریفات است».
دستور رستم قاسمی برای پیگیری اعتراض امام جمعه شیروان

شفقنا نوشت: پس از آنکه امام جمعه شیروان به فرزاد نجات‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی اعتراض کرد و گفت که او در سفر به شیروان خراسان شمالی نسبت به ناهار مرغ و ماست انتقاد کرده و به دو دختر که به استقبال او آمده بودند ۸۰ میلیون تومان جایزه داده است، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری صادر کرد.

نگرانی اندیشکده آمریکایی از بازوی جدید جبهه مقاومت

مؤسسه امریکن انترپرایز در گزارشی به قلم کاترین زیمرمن، عضو ارشد این اندیشکده نوشت: «حوثی‌های یمن بخشی از ائتلاف غیررسمی به رهبری ایران هستند که به محور مقاومت مشهور است و تهدیدی فزاینده برای امنیت منطقه‌ای در خاورمیانه محسوب می‌شوند. آمریکا حوثی‌ها را محصول جنگ یمن می‌داند -یک جنبش محلی یمنی با اهداف محلی یا به تعبیر دیگر، یک گروه نیابتی یمنی تحت فرماندهی مطلق ایران. در عوض، حوثی‌ها استقلال خود را حفظ کرده‌اند و هم‌زمان در شبکه عاملان دولتی و غیردولتی ایران برای مقابله با نفوذ غرب در خاورمیانه ادغام شده‌اند. روابط حوثی‌ها با ایران و دیگر اعضای محور در هشت سال گذشته جنگ یمن به‌شدت تقویت شده و توانمندی‌های ایران که به دست حوثی‌ها رسیده‌اند جنگ را به فراتر از مرزهای یمن رسانده‌اند. رهبران حوثی انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان الگو می‌بینند و ایده‌ها تجدیدنظرطلبانه و تلاش‌های ایران برای تغییر نظم منطقه‌ای با نظرات آن‌ها مشابه است. تهدید تحریم‌های آمریکا برای جلوگیری از تعمیق روابط حوثی‌ها با شبکه ایران ناکافی بوده‌اند. تأکید بر دیپلماسی آمریکایی که در سال اول دولت بایدن رخ داد، به همراه تغییر رویکرد آمریکا در خاورمیانه، به همان اندازه دردسرساز بود. منافع حوثی‌ها عمیقاً به منافع محور مقاومت گره خورده است و بعید است سیاست جدا کردن آن‌ها از ایران موفق شود. آمریکا برای حفاظت از منافع خود در خاورمیانه باید رویکرد خود را بر اساس این واقعیت جدید تغییر دهد که حوثی‌ها بخشی از محور مقاومت هستند».
افزایش شدید قیمت خرما در آستانه ماه رمضان/ هر کیلو خرما تا
۱۰۰ هزارتومان

بنابر اعلام رئیس انجمن خرما، قیمت کنونی هر کیلو خرمای مضافتی در مبدا ۳۵ هزار تومان است که به رغم تورم ۵۰ درصد و گرانی ۴ برابری نهاده های کشاورزی کمترین رشد قیمت را داشته است
ایران؛ رتبه اول ذخایر نفت و گاز در جهان

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ایران دارای ثروت عظیم زیرزمینی شامل ذخایر نفت و گاز و میعانات گازی است، گفت: «از نظر نفت و گاز در رتبه نخست جهان قرار داریم و این اقتدار اقتصادی و جزو مؤلفه‌های قدرت و اقتدار اقتصادی کشورمان است». خجسته مهر اضافه کرد: «با این شرایطی که داریم و با این شیوه‌ای که در حال تولید هستیم حداقل یک قرن دیگر می‌توانیم نفت و گاز را تولید کنیم».

مالیات و عوارض ارزش افزوده استانی به استان‌ها می‌رسد

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در توئیتی نوشت: «مالیات و عوارض ارزش‌افزوده شرکت‌های بزرگ استان‌ها که گاه مالیات آن‌ها در تهران وصول می‌شود، باید در همان استان توزیع شود. این رویکرد را امروز در سفر خراسان اجرا کردیم تا بودجه قابل توزیع بین شهرداری‌های محروم استان افزایش یابد. شخصا بر اجرای آن نظارت خواهم کرد.» پیشتر روزنامه خراسان در چند گزارش بر ضرورت هزینه کرد مالیات و عوارض ارزش افزوده این شرکت‌ها در استان‌هایی که از آلودگی محیط زیستی و برخی موارد دیگر، کارخانجات آن‌ها متضرر می‌شوند، تاکید کرده بود.

وعده 2 ماهه برای از رده خارج شدن سمند و پژو 405

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تا دو ماه آینده سمند و پژو 405 از مدار تولید خارج می‌شوند و 15 هزار خودروی تارا و سورن نیز تا 15 اردیبهشت تحویل داده خواهند شد.

تفاوت نگاه آمریکا با رژیم صهیونیستی درباره ایران!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین و نظر دولت امریکا دراین‌باره گفت: «در هفته‌های اخیر به پیشرفت‌هایی در مذاکرات دست یافته‌ایم. چند مسئله محدود حل‌نشده وجود دارد. ما خواهان راهبردی هستیم که نتیجه‌بخش و مؤثر باشد. ما با متحدان اسرائیلی خود دچار اختلافات تاکتیکی هستیم؛ اما آنچه وجود ندارد اختلاف در سطوح راهبردی است». پرواضح است که نگاه راهبردی رژیم صهیونیستی نسبت به ایران، حذف آن از منطقه و یا حداقل تضعیف قدرت آن است؛ آمریکا در این سطح راهبردی، تفاوت نگاهی با رژیم صهیونیستی ندارد. درواقع نقطه پایانی این دو نسبت به ایران یکی است، فقط مسیر و نوع بازی متفاوت است! این نگاه خصومت‌آمیز به ایران در حالی است که به اذعان تحلیلگران غربی، ایران همچنان در حال افزایش قدرت منطقه‌ای خود بوده و این آمریکا است که روزبه‌روز در حال افول قدرت در منطقه غرب آسیاست. در همین زمینه، روزنامه‌نگار آمریکایی در «واشنگتن‌پست» می‌نویسد: «بازنشستگی ژنرال مکنزی، فرمانده سنتکام فرصتی برای تأمل در مورد کاهش قدرت آمریکا در خاورمیانه است. مکنزی در مأموریت مهار ایران در منطقه ناکام ماند و ایران همچون سه سال پیش همچنان اولویت نخست و تهدید جدی سنتکام در منطقه باقی مانده است. مکنزی خود معتقد است که درس پایدار دوران مأموریت او برای منطقه این است که "ایران سر جایش هست و جایی نمی‌رود". مکنزی یکی از شاهین‌های پنتاگون علیه ایران بوده است؛ اما او گفت که وقتی مسئولیت را تحویل می‌دهد، متقاعد شده است که آمریکا باید در آینده با حضور ایران در منطقه به یک سازگاری دست یابد».
آب و برق خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد رایگان می‌شود

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس گفت: طبق قانون، بودجه آب و برق و گاز خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی با رعایت الگوی مصرف، ‌رایگان می‌شود.

مالیات نقل و انتقال خودرو همزمان با سند سبز دریافت می‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات نقل و انتقال خودرو هنگام دریافت سند سبز گرفته می‌شود. داوود منظور در توئیتی نوشت: مالیات نقل و انتقال خودرو در سال ۱۳۸۷ ‌ به موجب ماده ۴۰ قانون ارزش افزوده وضع شد. وصول این مالیات تاکنون توسط دفاتر اسناد رسمی هنگام نقل و انتقال سند انجام می‌شد. با توجه به نظریه دادستان کل کشور مبنی بر اعتبار برگه سبز به عنوان سند مالکیت، مالیات هنگام تعویض پلاک دریافت می‌شود.
ترکیه پرونده خاشقچی را بست

دادستانی استانبول دو روز پیش اعلام کرد که تصمیم به انتقال پرونده قتل «جمال خاشقچی» به دادستانی عربستان گرفته است. ترکیه ۲۶ سعودی مظنون به نقش داشتن در این قتل وحشیانه را به‌صورت غیابی محاکمه کرده، اما دادستان ترکیه در استانبول به بهانه این‌که مظنونان این پرونده از دسترس آن‌ها دور هستند، اعلام کرد که پرونده باید به عربستان منتقل شود. پرونده خاشقچی یکی از اصلی‌ترین موانع عادی‌سازی روابط ترکیه با عربستان بوده است. عفو بین‌الملل از آنکارا خواسته تا اجازه ندهد برای اصلاح روابطش با ریاض، بر یک قتل سرپوش بگذارد.
قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد

هیئت وزیران، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۱۵ هزار ریال تعیین کرد. هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۱۵ هزار ریال تعیین کرد که از این میزان، مبلغ ۱۰۵ هزار ریال به عنوان اصل قیمت تعیین و ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه تحویل در نظر گرفته شد.

4 دستگاه تا پایان مهلت قانونی به درگاه ملی مجوزها متصل نشدند

رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد از متصل نشدن شهرداری تهران، سازمان نظام پزشکی، کانون وکلا و سازمان نظام مهندسی در مهلت قانونی تعیین‌شده به درگاه ملی مجوزها خبر داد.

نخست‌وزیر سابق قطر: غربی‌ها به وقتش فراموشمان می‌کنند!

«حمد بن جاسم آل ثانی» وزیر خارجه و نخست‌وزیر پیشین قطر در پیامی به بحران انرژی به وجود آمده در پی جنگ روسیه و اوکراین و نیاز شدید کشورهای اروپایی به نفت کشورهای خاورمیانه، اخیراً طی توئیتی نوشت: «ما با تجربیاتی که داشتیم، می‌دانیم غرب کشورهای ما را فراموش می‌کند؛ نه با ما بر اساس برابری و نه بر اساس منافع مشترک تعامل می‌کند و تنها زمانی که نیاز مبرم دارد، به یاد ما می‌افتد. گویی که کشورهای ما خزانه‌ای هستند که زمان سختی آن را باز می‌کنند». وی همچنین اظهار داشت: «غرب و بالأخص کشورهای اروپایی به نفت و انرژی به‌خصوص از منطقه ما و کشورهای عضو شورای همکاری نیاز مبرم دارند. کشورهای ما در طول بیش از ۳۰ سال بحث و گفت‌و‌گو تلاش کرده‌اند توافقی برای تجارت آزاد با کشورهای اروپایی امضاء کنند؛ اما این به علت تعلل و مانع‌تراشی طرف اروپایی که نمی‌خواهد به منافعش لطمه‌ای وارد شود، منعقد نشد».
تعادل بازار مرغ به هم خورد

مرغ متاثر از دلایل مختلف در استان‌های کشور با نرخ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی این محصول با وجود داشتن نرخ مصوب ۳۱ هزار تومانی، به قیمت ۳۰ تا ۳۷ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت ویرایش داده می‌شود

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای آن دسته از متقاضیان نهضت ملی مسکن که اطلاعات خود را به صورت ناقص در سامانه وارد کرده‌اند یا در ثبت مشخصات اشتباه داشته‌اند، مدت زمانی را به منظور ویرایش در نظر خواهیم گرفت که متعاقبا اعلام می‌شود.

اخبار روزانه:
*
رضا تهرانچی، کارآفرین و خالق بیسکویت مادر ششم فروردین ۱۴۰۱ در ۹۹ سالگی چشم از جهان فرو بست. تهرانچی نام خود را با برند «ویتانا» و «بیسکویت مادر» ماندگار کرد. تهرانچی بود که موسسه استاندارد را قانع کرد تا درج تاریخ مصرف روی بسته‌های بیسکویت در شمار ضوابط استاندارد محصولات غذایی قرار گیرد. وی در پنجمین دوره جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب اتاق بازرگانی تهران که در اسفند ۱۳۹۹ برگزار شد، لوح و نشان امین‌الضرب را کسب کرد.

* سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور در واکنش به بازنشر مصاحبه معاون وقت دادستان استان کرمان در بستر فضای مجازی، مبنی بر کشف سلاح‌های نیمه سنگین و گلوله‌های ضدهوایی، گفت: این مصاحبه‌ مربوط به معاون دادستان کرمان در سال ۹۷ بوده و سلاح‌های کشف شده نیز مربوط به باندهای قاچاقچی مواد مخدر و اشرار بوده است. میراحمدی همزمانی انتشار این مصاحبه با فیلم فاقد صحت از هجوم آوارگان افغانستانی به سمت مرزهای ایران را یک عملیات روانی دشمنان انقلاب دانست و گفت: این موضوع نشان از یک جریان‌سازی برای القای ناامنی در مرزهای کشور و ایجاد ذهنیت منفی نسبت به اتباع قانونی افغانستانی مقیم در داخل ایران دارد. معاون وزیر کشور تصریح کرد: هیچ تغییر وضعیتی که نشان از توسعه ناامنی در مرزها باشد وجود ندارد و مراقبت از مرزها با همت و تلاش نیروهای مسلح، مرزبانی و کمک دولت، روند رو به پیشرفتی دارد.
* روز پنجشنبه تصاویر و فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آنها گروهی از مأموران پلیس مهاجرت دانمارک برای اجرای حکم طرد یک بانوی پناهجوی ایرانی، اقدام به ضرب و شتم او در مقابل کودکانش کرده و در یک اقدام غیرانسانی برای آرام نمودن و انتقال او به فرودگاه به وی داروی بیهوشی تزریق کردند. به گزارش ایسنا، در پی تأیید این اقدام تحریک‌آمیز و خشونت‌بار پلیس دانمارک، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ با ارسال یادداشت رسمی نسبت به چنین اقدام غیرانسانی اعتراض کرد.در همین ارتباط نادی‌پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک روز جمعه با مسئولان وزارت خارجه و وزارت مهاجرت و همگرایی دانمارک ملاقات و مراتب اعتراض دولت ایران را اعلام کرد. سفیر ایران با اشاره به این موضوع که چنین رفتاری موجب ناخرسندی مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران شده است از مسئولان دانمارکی خواست که با خاطیان برخورد و بابت این رفتار عذرخواهی شود. براساس اخبار منتشر شده درباره این رفتار پلیس دانمارک، مجلس این کشور روز پنجشنبه وزیر مهاجرت و همگرایی این کشور را فراخوانده و درباره رفتار این مأموران توضیح خواسته است. در حال حاضر نیز این بانوی ایرانی به خانواده خود پیوسته است
.

https://shoma-weekly.ir/7fC9KP