گفته می‌شود که...

اقدام مجدد علیه شهردار شدن قالیباف / آیت‌الله مصباح:این التقاط است نه اعتدال/ حذف انقلابی ها از شورای عالی سینما/ سکوت عارف درباره سرلیست اصلاح طلبان / رونق کسب و کار کافی نت‌ها و....

سکوت عارف درباره سرلیست اصلاح طلبان

محمدرضا عارف در حاشیه مراسم ختم پدر همسر سیدمحمد خاتمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره حضورش در انتخابات مجلس آینده گفت: حتماً و محکم محکم در انتخابات مجلس آینده حضور پیدا خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیاسرلیست خواهید بودیا خیر، گفت: فعلاً بحث سرلیستی مطرح نیست و حضور جدی در انتخابات خواهیم داشت.

آخرین وضعیت مهدی کروبی

همسر مهدی کروبی در مورد آخرین وضعیت جسمانی کروبی، گفت: وضعیت جسمانی آقای کروبی بعد از چندین عمل جراحی که انجام دادند در حال بهتر شدن است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر مکان حصر کروبی، آیا این تغییر مکان باعث بهبود وضعیت وی شده است، گفت: ایشان در حال حاضر می‌توانند از آب و هوای آزاد استفاده کنند.

فاطمه کروبی همچنین تصریح کرد: قبلا وقتی بچه‌ها به ملاقات ایشان می‌آمدند این ملاقات با حضور ماموران بود، ولی اکنون اینگونه نیست و ما مشکلی با ماموران نداریم.

خاطره یک پزشک

یکی از پزشکی مشهور تهارن نقل می‏کند:روزی در مطب نشسته بودم، خانمی به اتفاق فرزندش به من مراجعه کردند.پس از معاینه، قیافه ی فرزند مرا به فکر فرو برد.خیلی به مقام معظم رهبری شباهت داشت.نام و فامیل وی را پرسیدم. چون پاسخ شنیدم، از آن خانم سوال کردم:
آیا شما با آیت ا… خامنه ای نسبتی دارید؟گفت: بله! اما شما به کسی نگویید من همسر ایشان هستم!

نعیمه اشراقی باز هم خبرساز شد

نعیمه اشراقی از فعالان اصلاح‌طلب در یک گروه بیش از 100 نفره در شبکه اجتماعی "وایبر" ضمن تمسخر یکی از احکام اسلامی نوشت: حکم پیامبر اسلام بی‌ حکمت نیست، چراکه اگر مردی 4 زن داشته باشد، هووها می‌توانند باهم پاسور بازی کنند.
نعیمه اشراقی که نوه امام راحل نیز محسوب می‌شود، در مطلبی جداگانه در این شبکه اجتماعی نوشته بود: توهین به پدربزرگم (امام خمینی(ره)) از نظر من جرم نیست!
در این گروه در شبکه اجتماعی وایبر که نعیمه اشراقی در آن عضویت دارد و این مطالب را در آن منتشر کرده است، بیش از 100 نفر عضو هستند که اکثریت آنها را خبرنگاران و روزنامه‌نگاران رسانه‌های مختلف تشکیل می‌دهد.
پیش‌تر نیز مطالبی منسوب به نعیمه اشراقی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر شده بود که حاوی مطالب سخیف و وهن‌آمیز درباره امام راحل و خانواده معظم شهدا بود؛ مطالبی که مورد اعتراض شدید اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قرار گرفت و موجب شد نعیمه اشراقی صفحه خود در این شبکه اجتماعی را تعطیل کند.

تاثیر منفی فیس‌بوک و توییتر بر بنیان خانواده

بر اساس نتایج تحقیقات راسل کلایتون، یکی از محققان دانشکده خبرنگاری دانشگاه میزوری آمریکا، افرادی که بطور مداوم از توییتر استفاده می کنند بیشتر در معرض جدایی از همسر خود قرار دارند. آمار خیانت در بین این افراد نسبت به افرادی که از این شبکه‌ها استفاده نمی کنند و یا استفاده آنها کمتر است، نیز بالاتر است.این محقق که پیشتر تحقیق مشابهی را در مورد تأثیر فیس بوک بر روابط زوجین منتشر کرده، معتقد است بر اساس نتایج این تحقیقات توییتر نیز تأثیر مشابهی را بر روابط زوجین دارد و باعث بروز مشکلات مشابهی در روابط بین مردان و زنان می‌شود.بر اساس تحقیق اخیر توییتر حتی از فیس‌بوک برای روابط خانواده مخرب‌تر است. کلایتون با اشاره به نتایج تحقیق قبلی خود در مورد فیس بوک، که تأثیر این شبکه اجتماعی را بر روابط زوجین با سابقه بالای آشنایی را کمتر از زوجین با سابقه کم آشنایی یا زندگی نشان می‌دهد عنوان کرد که توییتر بر روابط تمام زوجین تأثیر منفی دارد به گونه‌ای که حضور مداوم در این شبکه اجتماعی می تواند باعث بروز تنشهای شدید و حتی جدایی بین زوج‌های حتی با سابقه ازدواج بیش از چند 10 سال شود.

توزیع نشریه علیه ظریف

در پی مذاکره وزیر امورخارجه کشورمان با وزیر خارجه آمریکا و نیز تماس تلفنی اوباما با رئیس‌جمهور کشورمان، جمعی از دانشجویان و فعالان سیاسی و اجتماعی با تشکیل کمیته‌ای با عنوان «کمیته صیانت از منافع ایران» فعالیت خود را برای نقد و زیر سوال بردن توافق هسته‌ای آغاز کرده‌اند. این جریان به خاطر جنجالی که در مسیر حرکت اتومبیل‌های هیات مذاکره‌کننده در فرودگاه ایجاد کردند، مشهور شد. کمیته مزبور پس از راه‌اندازی وب‌سایت، اخیرا اقدام به چاپ و توزیع یک نشریه با نام «سکوت مرگبار» کرده است. این نشریه در بین زائران نوروزی راهیان نور و حرم رضوی توزیع شده است.

حذف انقلابی ها از شورای عالی سینما

اعضای شورای عالی سینما با حکم علی جنتی وزیر ارشاد درحالی منتشر شد که تمامی اعضای این شورا منسوب به یک طیف خاص هستند. جمال شورجه، داود میرباقری و مسعود ده نمکی از عضویت در این شورا حذف شده اند. در مقابل، فرهاد توحیدی، رئیس هیات مدیره خانه منحله سینما به این شورا افزوده شده است. باج دادن وزارت ارشاد به طیف خاصی از سینماگران در حالی است که طیف یاد شده همواره در نقش طلبکار ظاهر شده است.

اقدام مجدد علیه شهردار شدن قالیباف

جدایی محمد هادی ایازی که سال های سال در مسئولیت های مختلف ، نزدیک ترین یار محمد باقر قالیباف محسوب می شد ، یکی از اتفاقات مهم این هفته شهر تهران بود. اینکه چطور ایازی از معاونت اجتماعی شهرداری جدا شد مسئله ای است که جزئیاتی درباره اش طرح نشده اما او بعد از سید مناف هاشمی , محمدهادی حیدرزاده،‌ سومین عضو مهم از کابینه شهردار تهران است که به دولت می پیوندد.

مسیر او به سمت وزارت ورزش است. او بزودی از محمود گودرزی حکم می گیرد.وزیر ورزش و جوانان، ایازی را به عنوان جانشین دکتر محمود گلزاری معرفی می کند. دکتر گلزاری از زمان سرپرستی رضا صالحی امیری در وزارت جوانان، به معاونت امور جوانان در خیابان سایه رفته بود.

آیت‌الله مصباح:این التقاط است نه اعتدال
آیتالله مصباح یزدی که در همایشی با عنوان «گفتمان اعتدال در بوته نقد» شرکت کرده بود، گفت: «ما کسی را متهم نمی‌کنیم که اگر سخن از اعتدال گفت، می‌خواهد خلاف اسلام رفتار کند و ضد اسلام است، اما بینش‌ها فرق می‌کند و مکاتبی که ما را به این تشخیص‌ها وادار می‌کند مختلف است». به گزارش رجانیوز، وی افزود: «تصوری که خیلی‌ها از اعتدال دارند این است که کمی ملاحظه متدینان شود و کمی هم لحاظ آنها، متأسفانه بعضی در نوشته‌های خود تصریح کردند که منظور از اعتدال، حد وسط بین شریعت و خواسته‌های عمومی فرهنگ جهانی است.» وی در ادامه افزود: «اگر اعتدال این باشد بهتر این است که اسمش را التقاط بگذاریم، نه اعتدال

آتیلا پسیانی مغازه می‌زند

شنیده شد که آتیلا پسیانی گفت: سال 93 می‌خواهم یک مغازه باز کنم و کمی پول دربیاورم! این بازیگر سینما ادامه داد: تماشاخانه ایرانشهر اعلام کرده سال 93 نمی‌تواند به من سالن بدهد و باید تا اوایل سال 94 منتظر بمانم. در برنامه نیم سال اول تئاتر شهر هم که جایی نداشتیم، به همین دلیل فکر می‌کنم سال 93 خیلی برای من سال تئاتر نباشد و من هم این موضوع را به فال نیک گرفتم و می‌خواهم مغازه باز کنم!

بهره برداری از 2 طرح جدید هسته ای

همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای، اتاق کنترل جدید رآکتور تهران و واحد تولید ایزوتوپ اکسیژن ۱۸ در مجتمع آب سنگین اراک مورد بهره‌برداری قرار گرفت.به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسمی که با حضور دکتر علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، وی دستور آغاز بـــه کار اتاق کنترل جدید رآکتور تهران را صادر کرد.

پوستری جالب برای مقابله با حملات آمریکا

جمعی از هنرمندان پاکستانی با مشارکت هنرمندان فرانسوی پوستری بزرگ از یک دختر پاکستانی ساکن مناطق قبیله نشین این کشور که خانواده خود را در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از دست داده است، نصب کرده اند.
این فعالان امیدوارند از این طریق بتوانند بر حملات هواپیماهای بدون سرنشین تأثیر بگذارند تا نظامیان آمریکایی را متوجه حضور غیرنظامیان در مناطق قبیله ای پاکستان کنند.

پرونده قالیباف به جریان افتاد

شنیده شد که یکی از وکلای شاکی در پرونده شکایت از مصوبه شورای شهر تهران به دلیل انتخاب مجدد محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران گفت: این پرونده با اعتراض 10 نفر از قضات دیوان عدالت اداری به رای کمیسیون تخصصی به هیات عمومی دیوان ارسال شده است.آفتاب نوشت؛ «مصطفی ترک همدانی» با بیان اینکه پیشتر کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری رای به رد شکایت شاکیان در این پرونده داده بود، افزود: امروز به منظور پیگیری پرونده به کمیسیون تخصصی دیوان مراجعه کردم و اعلام کردند که پرونده با اعتراض 10 نفر از قضات دیوان به رای کمیسیون تخصصی برای تصمیم گیری نهایی به هیات عمومی دیوان عدالت اداری ارسال شده است.

طرحی که موجب شادی رهبر انقلاب شد
عضو هیأت رئیسه مجلس از بررسی طرح رسیدگی به اموال مسئولان در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: رؤسای مجالس هفتم و هشتم گفتند که رهبری از تصویب این طرح اظهار خوشحالی کردند. به گزارش ایران، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و عضو هیأت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی دیروز با حضور در جمع خبرنگاران یادآور شد که طرح رسیدگی به اموال مسئولان به دلیل اختلاف با شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است که امیدواریم زودتر تصویب شود.

هراس صهیونیستها از قدرت اینترنتی ایران

فرارو: نشریه صهیونیستی انسایت که از سوی مرکز مطالعات امنیت ملی در تل آویو منتشر می شود، هشدار داد که قدرت سایبری ایران در فضای اینترنت و الکترونیک رو به گسترش است و می تواند تهدیدی جدید و ویرانگر و شوک آور برای اسراییل محسوب شود، از این رو لازم است که تصمیم گیران سیاسی در اسراییل و غرب به سرعت وارد عمل شده و جلوی پیشرفت روزافزون ایران را بگیرند.

اختلاس 3 میلیاردی در دشتستان

شنیده شد که فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان استان بوشهر گفت:اختلاس سه میلیارد و 300 میلیون ریالی در یکی از شعبه های بانکی درشهر برازجان مرکز این شهرستان کشف و یک متهم در این ارتباط دستگیر شد. آفتاب نوشت؛ سرهنگ علیرضا انصاری افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان دشتستان در پی مراجعه نماینده حقوقی یکی از بانک های شهر برازجان و اعلام این که یکی از کارمندان آن شعبه بانکی اختلاس کرده است، رسیدگی به این گزارش را در دستور کار قرار دادند. وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر شد و در تحقیقات و بازجویی انجام شده به اختلاس سه میلیارد و 300 میلیون ریال اعتراف کرد. انصاری اضافه کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

معصومه ابتکار مصدوم شد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حــــفاظت محیط زیست، صبح دیروز در سانحه رانندگی مصدوم شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، معصومه ابتکار در مسیر حرکت به سمت هیات دولت در اثر سانحه رانندگی از ناحیه کتف دچار آسیب‌دیدگی و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.پس از این حادثه حسن روحانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با معصومه ابتکار از وی احوالپرسی کرد. وزیر بهداشت نیز به عیادت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رفت و در جریان مراحل درمان وی قرار گرفت.

ممنوعیت خرید و فروش اموال آریا

شنیده شد که نماینده مردم درود و ازنا در مجلس گفت: به شخصه به دیدار محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و راجع به صنایع غذایی و تیم گهر درود که بلاتکلیف مانده است صحبت کردم. اعتدال نوشت؛ قائد رحمت با یادآوری اینکه متاسفانه به علت همین بلاتکلیفی تیم فوتبال گهر درود از لیگ برتر به دسته یک سقوط کرده و اکنون نیز در حال سقوط از دسته یک به دسته دو است گفت: این کارخانه و تیم فوتبال مربوط به اموال امیر منصور آریاست و این بلاتکلیفی سبب شده که یک تیم محبوب استان لرستان ارزش خود را از دست داد. وی با ابراز تاسف از اینکه کارخانه گهر درود زیر نظر دادستانی است گفت: به همین دلیل کسی نمی‌تواند این کارخانه را بخرد زیرا اجازه نداشت. اگرچه پول لازم برای خرید کارخانه را از یک خیر گرفتیم، اما متاسفانه نتیجه نداد.

پیشنهاد نظرسنجی از عملکرد قوه قضائیه
شنیدیم که مجتبی رحماندوست، نماینده تهران در مجلس به قوه قضائیه پیشنهاد داد برای تنظیم برنامه‌های آینده خود عملکردش را در بوته نظر سنجی از مردم بگذارد. به گزارش ایران، رحماندوست در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: از قوه قضائیه می‌خواهم تا جایگاه خود را در بین مردم ایران به نظرسنجی بگذارد و ساختار و عملکرد خود را براساس آن تنظیم کند، زیرا معتقدم در بسیاری از موارد مظلومان و فقرا یا نمی‌توانند احقاق حق کنند یا به خاطر پیچیدگی‌های دادرسی و یا مجبور بودن به تحمل برخی از رفتارها از حق خود گذشته و عطایش را به لقایش میبخشند.

آخرین وضعیت پرونده‌های زمین‌خواری و بابک زنجانی
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: این پرونده به دلیل اینکه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شده عملا بین سه قوه در حال پیگیری است و هر دو هفته یک بار که جلسات ستاد مبارزه با مفاسد تشکیل می‌شود گزارش آن ارائه خواهد شد اما نهایتا تلاش همه این است که بدهی بیش از دو میلیارد یورویی بابک زنجانی هر چه زودتر وصول شود. همچنین غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدام‌های تأمینی و تربیتی کشور در خصوص وضع بابک زنجانی در زندان به مهر گفت: بابک زنجانی در سلول انفرادی زندان اوین به سر می‌برد و تا آنجایی که من اطلاع دارم در وضع او تغییری حاصل نشده است. به گزارش ایسنا ، محمدعلی پورمختار درباره پرونده زمین‌خواری اظهارداشت: این موضوع در سال گذشته با وزارتخانه‌های راه، کشور و جهاد کشاورزی مطرح شد و با توجه به اینکه شهرداری‌ها، فرماندار‌ی‌ها و دهیاری‌ها در این باره مسئولیت دارند ، مقرر شد در استانداری‌ها کمیته‌ای برای مبارزه با زمین‌خواری تشکیل شود تا اجازه تصرف اراضی به زمین‌خواران داده نشود.

احضار 4 شرکت بیمه آمریکایی به خاطر ایران

شنیده شد که رگولاتور بیمه نیویورک در راستای تحقیقات از نقض احتمالی تحریم‌های ایران، برای چهار شرکت بیمه احضاریه فرستاد. دپارتمان خدمات مالی نیویورک به چاب کورب، سی ان ای فایننشیال، لیبرتی موچوال و نویگیتورز گروپ احضاریه‌هایی ارسال کرده و خواهان اطلاعات مربوط به معاملاتشان با غول تجارت کالای سوییسی گلنکور اکستراتا و تجارت فلزات این شرکت با ایران شده است. گلنکور سال گذشته اعلام کرد در مبادله فلزی با ایران هیچ خلافی مرتکب نشده است. سخنگوی شرکت‌های چاب و سی ان ای در گفت‌وگو با رویترز از همکاری در این تحقیقات خبر دادند اما دو شرکت بیمه آمریکایی دیگر حاضر به اظهارنظر در این باره نشدند. دپارتمان خدمات مالی نیویورک در تحقیقات از نقض احتمالی تحریم‌های ایران، پیش از این به دنبال اطلاعات از شرکت‌های بیمه خارجی بود. آمریکا و کشورهای غربی دیگر به بهانه واهی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، تحریم‌های شدیدی را علیه کشور به اجرا گذاشته‌اند.

روایت اصغرزاده از نقش ابوطالبی در تسخیر سفارت آمریکا

ابراهیم اصغرزاده در واکنش به رفتار آمریکا نسبت به انتخاب سعید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل به بهانه مشارکت او در تسخیر لانه جاسوسی گفت: آقای ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت آمریکا جزو مترجمان موقت بودند و در تصمیم‌گیری‌ها حضور نداشتند. به گزارش ایسنا، این فعال سیاسی افزود: ابوطالبی جزو اقدام‌کنندگان نبود و بعدا پیوستند و در کارها به صورت پروژه‌ای شرکت می‌کردند.

اصرار مخالفان توافقنامه ژنو بر رفتن به صدا و سیما
خبر رسیده که مهرداد بذرپاش در حال جمع‌آوری امضا برای حضور مخالفان توافقنامه ژنو در مذاکرات هسته‌ای در کنار موافقان این توافقنامه در جلسات صدا و سیما است. به گزارش مهر، در این تقاضانامه که تاکنون تعداد امضا‌کنندگان آن به عدد 70 رسیده است، درخواست شده علاوه بر موافقان توافقنامه ژنو، منتقدان این توافقنامه در مذاکرات هسته‌ای در برنامه‌ها و جلسه‌های صدا و سیما حضور یابند و نظرات خود را در این باره مطرح کند. این در حالی است که تا کنون صدا و سیما برنامه‌ای صرف حمایت از توافقنامه ژنو تولید نکرده است تا مبنای درخواست برای حضور منتقدان قرار گیرد.

طرح دوباره احتمال سفر هاشمی به عربستان

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای سفر به عربستان دعوت شده، گفت: احتمال می‌رود که وی امسال به عربستان سفر کند.غلامعلی رجایی در حالی در گفت‌وگو با تسنیم از احتمال انجام این سفر خبر داده که سال گذشته نیز زمزمه‌هایی درباره انجام آن به گوش می‌رسید اما این امر تحقق نیافت. مشاور هاشمی که در حاشیه مجلس ختم پدر همسر سیدمحمد خاتمی سخن می‌گفت، بدون اشاره به جزئیات این سفر تاکید کرد: «همه چیز محتمل است. باید هماهنگی‌ها انجام شود.»

حمایت ایران از مردم سوریه با ارسال محموله غذایی
با خبر شدیم که به منظور کمک به مردم سوریه و مقابله با کمبود غذا در این منطقه 30 هزار تن محصولات غذایی از ایران به این کشور ارسال شد. به گزارش آسوشیتدپرس، شبکه‌ تلویزیونی دولت سوریه اعلام کرد که کشتی حامل این محصولات غذایی به یک بندرگاه در دریای مدیترانه وارد شده است. آسوشیتدپرس در ادامه گزارش مدعی شد که ایران ماه مه گذشته 6/3 میلیارد دلار اعتبار به سوریه اختصاص داده تا رئیس جمهوری این کشور بتواند محصولات نفتی خریداری کند.

زاکانی: متهمان کرسنت نیامدند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که متهمان کرسنت به مجلس نیامدند، گفت که هفته آینده گزارش نهایی مربوط به قراردادهای نفتی به خانه ملت ارائه می‌شود. علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: این گزارش مربوط به قراردادهای نفتی از جمله کرسنت، توتال، استات اویل و قراردادهای مختلف دیگر است. این گزارش به کمیسیون انرژی داده خواهد شد و این کمیسیون طریقه انتقال گزارش به صحن را معین خواهد کرد.

فاصله ایران با بمب اتمی از نگاه کری
خبردار شدیم که جان کری، وزیر خارجه امریکا که در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا به سؤال‌های سناتورها پاسخ می‌گفت، مدعی شد: «اگر ایران غنی‌سازی در سطح بالا را از سر بگیرد با تولید مواد لازم برای ساخت بمب اتمی دو ماه فاصله خواهد داشت و این وضع منجر به پاسخ مستقیم امریکا می‌شود.» وی ادامه داد: «البته این موضوع به این معنی نیست که ایران پس از این مدت دارای کلاهک اتمی یا سیستم پرتاب بمب اتمی خواهد بود بلکه موضوع به مالکیت مواد لازم برای تولید بمب اتمی مربوط می‌شود.» به گزارش عصر ایران، به نقل از رویترز، کری در ادامه نیز هشدار داد: در صورت اجرای توافقنامه صادرات نفت مقابل واردات کالا میان ایران و روسیه، امکان اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران وجود دارد.

تشکیل فراکسیون اعتدال تا پایان فروردین

ابراهیم نکو، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان از تلاش دوباره برای تشکیل فراکسیون اعتدال خبر داد و گفت: تا پایان فروردین ماه فراکسیون اعتدال با بیش از ۱۴۰عضو اعلام موجودیت می‌کند. او در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این‌که کیک تولد فراکسیون اعتدال را سفارش داده‌ایم، بیان کرد: عده‌ای تلاش می‌کردند فراکسیون اعتدال را در نطفه خفه کنند اما نتوانستند.

ریچارد فرای را در ایران دفن نکنید
حجت‌الاسلام احمد سالک،نماینده عضو جبهه پایداری اصفهان در مجلس در تذکری به دولت از رئیس‌جمهوری خواست مانع دفن «ریچارد فرای» در حاشیه زاینده‌رود شود. به گزارش ایران، او در تذکری در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: « فرای و استاد وی از سارقان میراث فرهنگی در کشور هستند و خودشان بارها اذعان کرده‌اند که با کارهایی که می‌کردند مردم کشورهایی را که در آن فعالیت می‌کردند ناراحت کردند.» درخواست سالک از روحانی در حالی مطرح می‌شود که جسد «آرتور پوپ» ایران‌شناس امریکایی دیگری نیز سال‌ها است که براساس وصیتش در کنار زاینده رود دفن شده است. «ریچارد فرای» نیز همین وصیت را دارد. اهدای یک خانه باشکوه در ایران از سوی احمدی‌نژاد به او هیچ اعتراضی را در میان اعضای جبهه پایداری برنینگیخت. فرای همان زمان از احمدینژاد خواسته بود تا در کنار «پوپ» دفن شود.

ناامیدی اپوزیسیون از آزادی عمل فتنه‌گران

یک عضو گروهک اتحاد جمهوری‌خواهان گفت با وجود برخی موضع‌گیری‌های مثبت دولت، مخالفان نظام هیچ دستاوردی در عرصه فضای سیاسی نداشته‌اند.مهدی فتا‌پور که در آلمان اقامت دارد، در مصاحبه با روز آن‌لاین گفته است: قابل دفاع بودن یا نبودن کارنامه دولت روحانی وابسته به این است که شما چه انتظاری از ایشان داشته یا دارید و کارنامه ایشان را با چه کسی مقایسه کنید. فراموش نکنید که در کشور ما مهم‌ترین تصمیمات توسط ولی‌فقیه اتخاذ می‌شود و این امر بررسی کارنامه مجرد رئیس‌جمهور را دشوارتر می‌کند.
وی می‌گوید: در عرصه فرهنگی دولت تحت فشار راست‌گرایان و متحدین محافظه‌کار خود است و با وجود موضع‌گیری‌های مثبت وی و برخی دیگر از مسئولان، این موضع‌گیری‌ها هنوز نتوانسته از مرحله وعده فراتر رفته و دستاوردهای عملی مهمی به بار آورد. در عرصه گشایش فضای سیاسی ما هیچ دستاوردی نداشته‌ایم و هیچ گشایشی صورت نگرفته است. در زمینه گشایش سیاسی تا به حال هیچ اقدامی صورت نگرفته و هیچ تلاش یا ابتکاری از طرف آقای روحانی و کابینه ایشان در این زمینه دیده نشده.همچنین لغو حصر و آزادی زندانیان عملی نشد.

نگرانی واشنگتن از قرارداد تهران ـ مسکو

موضوع قرارداد نفتی تهران ـ مسکو در حالی به کابوس آمریکا تبدیل شده که هنوز جزئیات این قرارداد روشن نیست. جان کری وزیر خارجه آمریکا دیروز گفته اگر ایران و روسیه به سمت عقد قرارداد نفت در برابر کالا بروند، آمریکا اعمال تحریم می‌کند.به گزارش انتخاب، وی به کمیته روابط خارجی سنا گفت که دولت اوباما به ایران و روسیه در مورد قرارداد نفتی هشدار داده است و این قرارداد توافق موقت را زیر پا می‌گذارد و می‌تواند باعث تحریم‌های آمریکا شود.در همین حال تسنیم به نقل از بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت نوشت که وی انعقاد قرارداد بین ایران و روسیه را نه تائید می‌کند نه تکذیب.

ثبت نام یارانه و رونق کسب و کار کافی نت‌ها

مطلع شدیم که با آغاز زمان ثبت نام نیازمندان به دریافت یارانه نقدی، کسب و کار صاحبان کافی نت رونق گرفت. روز گذشته تصاویر منتشر شده از کافی نت‌ها نشان می‌داد که مردم برای ثبت نام در مقابل کافی‌نت‌ها صف ایستاده بودند. همچنین مشاهدات خبرنگار ایران حاکی از آن است که برخی سوپرمارکت‌های محلی که دسترسی به اینترنت دارند با نصب پلاکارد‌هایی اقدام به ثبت نام شهروندان می‌کنند. این در حالی است که اعلام شده شهروندانی که می‌خواهند برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کنند ولی دسترسی به اینترنت ندارند، می‌توانند از طریق دفاتر پستی مناطق، پست بانک، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، پلیس +10 و دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. ثبتنام در دفاتر پست، پست‌بانک، پیش‌خوان دولت و پلیس +10 بر اساس تعرفه اعلام شده است، اما در کمیته امداد و بهزیستی ثبت نام رایگان است.

ایران برای آمریکا زخمی است که هرگز سر آن بسته نمی‌شود
در حالی که مقامات رژیم مستکبر آمریکا با لحنی فریبکارانه همواره از ملت ایران خواسته‌اند گذشته‌ها را فراموش کنند، یک روزنامه آمریکایی تأکید کرد: ایران زخمی است که هرگز سر آن بسته نمی‌شود!واشنگتن تایمز بی‌آن که درباره کارشکنی دولت آمریکا و عدم صدور ویزا برای سفیر جدید ایران در سازمان ملل (حمید ابوطالبی) توضیح دهد، مدعی شد وی چون جزو دانشجویان پیرو خط امام بوده،‌دارای پیشه اعمال تروریستی است!ابوطالبی پیش از معرفی به عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل، به عنوان دیپلمات در کشورهای مختلف اروپایی حضور داشته و آخرین سمت وی، معاونت سیاسی دفتر رئیس جمهور بوده است.
این روزنامه می‌افزاید: تردید نکنیم که ایران مصمم است قدرت بگیرد و نیرومند شود این یک واقعیت است. اوباما باید دست رد به سینه اسلام رادیکال بزند.یادآور می‌شود تسخیر لانه جاسوسی و پاکسازی آن از توطئه‌گران، واکنش ملت ایران به 25 سال ظلم و جنایت رژیم آمریکا بود اما مستکبران آمریکایی که در آن ماجرا ابهت ابرقدرتی‌شان شکست، ماجرا را از آخر آن تعریف می‌کنند

اخبار کوتاه:

*مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی گفت: ارگانها و شخصیتهای مختلفی برای آزادی مرزبانان تلاش کردند و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان یکی از شخصیتهایی بود که در این زمینه تلاش کرد و باید از وی سپاسگزاری کنیم

*رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره معتبر نبودن مجوز دانشگاه ایرانیان گفت: مجوز این دانشگاه از نظر وزارت علوم اعتباری ندارد.

* حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری با تکذیب خبر بازداشت مدیرعامل سابق پرسپولیس، از تشکیل پرونده برای وی خبر داد.

* عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به شواهد و قرائنی که در دست بوده، بر این باور هستیم که جمشید دانایی‌‌فر، یکی از پنج مرزبان ربوده شده ایرانی به شهادت نرسیده است.

*هزینه مربوط به عملیات جست‌وجوی هواپیمای مسافربری مالزی که بیش از چهار هفته از ناپدید شدن آن می‌گذرد، به بیش از 44 میلیون دلار رسیده است.

* نتایج یک نظرسنجی جهانی با حضور بیش از 44 هزار نفر از مردم جهان، نشان می‌دهد عدد هفت محبوب بیشتر مردم جهان محسوب می‌شود.

*علیرضا اکبرشاهی مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از 10 تن مواد مخدر در تعطیلات نوروز و شهادت یکی از نیروهای پلیس استان کرمان در این رابطه خبر داد.

*ادعا شده که یکی از مقامهای ارشد کره شمالی پس از آنکه از سوی رهبر پیونگ یانگ به عنوان «دشمن کشور» توصیف شد، با استفاده از «آتش افکن» کشته شده است.

* مراسم ختم پدر همسر سیدمحمد خاتمی در مسجد الغدیر تهران به صحنه دیدار چهره های سیاسی با یکدیگر تبدیل شد. شماری از چهره های دولتی از جله معاون اول رئیس جمهوردر این مراسم حضور داشت.

https://shoma-weekly.ir/t4zKao