گفته می‌شود که...

اقدام عجیب یک نشریه/ خاطره باهنر از خرید خودروی داخلی/ عابدزاده دیگر شلاق نمی‌خورد/ کاندیدای انتخابات نمی‌شوم/ برگزاری جشنواره بی‌عفتی!/ صبحانه انتخاباتی و ...


برگزاری جشنواره بی‌عفتی!
 به‌تازگی در تهران به‌صورت رسمی و آزاد، جشنواره‌ای با نام جشنواره «سیبیل‌ها» با حضور دختران و پسران با هدف ساختارشکنی و بی‌حیایی برگزار شد. این جشنواره که با حضور گسترده دختران و پسران با هدف بی‌حیایی و بی‌عفتی عمومی در سایه امن و به‌صورت آزاد در یکی از بوستان‌های تهران برگزار شد، عنوان «سیبیل‌ها بیشتر به کی می‌آید» را به خود گرفته بود و بیش از سیصد نفر از دختران و پسران به‌صورت بسیار زننده در آن حضور داشتند. دختران با اوضاع بسیار اسف‌بار و پسران هم با قیافه‌‌های آنچنانی به بی‌حرمتی و تمسخر در ایام فاطمیه پرداختند. تصاویر دختران و پسران سیبیل‌دار که در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، به‌شدت مورد استقبال رسانه‌ها و پایگاه‌های ضدانقلاب قرار گرفته و با نمایش تبلیغاتی گسترده این جشنواره، این اقدام آنان را آزادی‌خواهی قلمداد کردند. عکس‌های دختران و پسران شرکت‌کننده در این جشنواره بی‌عفتی که به‌صورت آزاد در تهران برگزار شده، کاملاً مشهود و قابل شناسایی است و دختران با بدحجابی تمام و آرایش‌های غلیظ که گویا سازماندهی شده بود، در این برنامه شرکت داشتند. یک گروه به نام «موسیلی و گلابتون» که اصلاً مشخص نیست که چیست و چه هدفی دارد، برگزارکننده این جشنواره بی‌عفتی بوده است.

انگلیسی‌ها در قلب جهان تشیع به دنبال چه هستند؟!
 خانم «الینور رابینسون» که حدود یکسال و اندی است ریاست مؤسسه مطالعات عراق‌شناسی بریتانیا را برعهده دارد، چندی است در شهر نجف اشرف ایامی را سپری می‌کند و گفته می‌شود که قبلاً نیز در کربلا حضور داشته‌ است. مؤسسه مطالعات عراق‌شناسی که از اقمار اصلی آکادمی علوم انسانی و علوم اجتماعی بریتانیا محسوب می‌شود، به یاد خانم «گرترود بل» زبده‌ترین و کارآمدترین مأمور سازمان اطلاعات و امنیت بریتانیا در دوران خود و به‌ویژه در جنگ جهانی اول، بنا شده است. گفته می‌شود  «گرترود بل» به همراه «لورنس عربستان» سرنوشت‌سازترین عملیات کشورسازی و کشورزدایی را در خاورمیانه انجام دادند. در حقیقت می‌توان گفت که وی در رتق و فتق خاک عثمانی نقش بسزایی را بازی کرد. حال پس از سپری شدن بیش از هشتاد سال و پس از سقوط رژیم بعث عراق، این مؤسسه در سال 2004 دوباره فعالیت‌های پژوهشی خود را با جدیت تمام آغاز کرده است. گفتنی است کشورهای استعمارگر غربی و در رأس آن‌ها بریتانیا، از ابتدای دوره استعمار در قرون اخیر تا به امروز همواره به دنبال از میان برداشتن موانعی بودند که بر سر راه استعمار کشورهای دیگر داشته‌اند؛ از این‌رو، همواره وضعیت سیاسی، امنیتی، اقتصادی و حتی علمی و فرهنگی کشورهای ضعیف‌تر را به‌شدت رصد و مطالعه می‌کنند و از آنجا که از حوزه‌های تشیع بیشترین ضربه را خورده‌اند، روی این حوزه به‌شدت تمرکز کرده‌اند.

خاتمی ملوس باقی ماند
سعید حجاریان با انتقاد از فرصت‌سوزی خاتمی گفته است: "وی در حال بازی‌کردن نقش مهندس بازرگان در اوایل انقلاب است که برای محبوب‌ماندن از صحنه سیاست کنار کشید. بازرگان در انتخابات دور چهارم ریاست جمهوری هم ثبت نام کرد اما به دلیل رد صلاحیت بدون کمترین اعتراضی برای همیشه از قدرت کناره گرفت. خاتمی هم می‌خواهد محبوب و ملوس، مثل بازرگان در تاریخ سیاسی کشور بماند."

وضیح ابطحی درباره دیدار با خاتمی
یک عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: خاتمی باید بر اساس واقعیت‌های اجتماعی تصمیم بگیرد، نه درخواست‌های سیاسی و احتمالا وی در حال بررسی است. به گزارش مهر، محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز و رئیس دفتر سابق محمد خاتمی درباره دیدارش با خاتمی و واکنش وی به شرکت در انتخابات گفت: این یک دیدار عمومی بود؛ نشستیم، گفت‌وگو کردیم و خندیدیم که ما همیشه می‌خندیم.
وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما خاتمی در انتخابات شرکت می‌کند، اظهار داشت: من خیلی این روزها با ایشان تماس نداشتم، باید منتظر تصمیم وی باشیم. ابطحی ادامه داد: طبیعتا ایشان باید تصمیماتی که می‌گیرند بر اساس واقعیت‌های اجتماعی باشد تا اینکه درخواست‌هایی که می‌شود و احتمالا ایشان در حال بررسی واقعیت‌های اجتماعی هستند.

کرمانی: بوی انحراف نمی‌دهم
تابناک: احمدزاده کرمانی معاون سابق احمدی نژاد که به عنوان نامزد ریاست جمهوری وارد عرصه سیاسی کشور شده است، درباره ارتباط خود با جریان انحرافی و احتمال رد صلاحیتش مدعی شد: بوی انحراف نمی دهم.

چاوز با من درقالب یک پرنده حرف زد!
فاطر: نیکلاس مادورو، رئیس جمهور جدید ونزوئلا قبل از انتخابات در جمع گروهی از هوادارانش اعلام کرده که روح فرمانده(چاوز) در قالب یک پرنده به سراغش آمده و با او حرف زده است.
 
عراق از چه کسی خط می‌گیرد؟
قدس آنلاین : رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عراق اعلام کرد که روز دوشنبه، یک روز پس از بازرسی از یک هواپیمای سوری که از مسکو راهی دمشق بود، مجدداً از یک هواپیمای باری ایرانی به مقصد سوریه بازرسی کرده است.
گفته می‌شود آمریکا عامل تحریک دولت عراق برای فرود اجباری هواپیماهای ایرانی است که به مقصد سوریه پرواز می‌کنند.

عارف شانس زیادی ندارد
خبرآنلاین: محمدجواد حق‌شناس، نایب رییس جبهه اصلاح‌طلبان گفت: من امکان موفقیت کواکبیان، عارف و شریعتمداری در انتخابات ریاست جمهوری را زیاد نمی‌دانم.

رونمایی از دم خروس!
خارج شدن گروهک تروریستی نفاق از فهرست گروه‌های تروریستی، غیر از اینکه باعث آزاد شدن منابع مالی و گسترش فعالیت‌های مالی این گروهک در آمریکا شد، امکان رفت‌وآمدهای علنی این گروهک را نیز برای آن‌ها فراهم کرد. تأسیس دفتر منافقین در واشنگتن را می‌توان نشانه آغاز فعالیت‌های علنی منافقین در آمریکا دانست. این دفتر که در صد متری کاخ سفید بنا شده، محل رفت‌وآمد همه سیاستمداران بازنشسته آمریکایی است که از مدت‌ها پیش در جهت کسب منابع مالی برای منافقین فعالیت دارند.
افرادی همچون «جان بولتون» معاون دادستان کل در وزارت دادگستری (1989 - 1985)، «دانا روهرا باکر» عضو فعلی کنگره آمریکا، «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک، «هاوارد دین» رئیس سابق حزب دموکرات آمریکا و «جیمز جونز» مشاور پیشین امنیت ملی باراک اوباما، در مراسم افتتاح این دفتر شرکت داشتند. این دفتر به نام شورای ملی مقاومت (شورای ساخته دست منافقین)، تأسیس شده و مدیریت آن را «سونا صمصامی» یکی از سخنگویان سابق منافقین بر عهده دارد. بر اساس این گزارش، با وجود اینکه منافقین از سال 2003 تاکنون فعالیت علنی در خاک آمریکا نداشته‌اند؛ اما با عناوین پوششی، مؤسسات متعددی را تأسیس کرده‌اند. نمونه این مؤسسات، کمیته سیاست ایران به ریاست «ریموند تنتر» است که در سال 2005 در واشنگتن تأسیس شده و اعضای آن را اغلب بازنشستگان نهادهای امنیتی آمریکا تشکیل می‌دهند.

بازگشت از آمریکا به تهران برای عید دیدنی
شنیده‌ایم حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای دید و بازدید نوروز، از آمریکا به تهران بازگشته است. وی یکی از اعضای ستاد حسن روحانی است که قرار است در حوزه‌های هسته‌ای و بین‌الملل به وی مشاوره و کمک کند.

نامزد محبوب فرزندان‌ هاشمی نیامد
نامزدی محمدعلی نجفی کاملا منتفی شده است. به گزارش جهان، وی کاندیدای مورد علاقه فرزندان‌ هاشمی‌رفسنجانی و برخی اعضای حزب کارگزاران همچون کرباسچی بود. خاتمی هم مدتی قبل گفته بود در میان کاندیداهای حداقلی اصلاح‌طلبان، نجفی امتیاز حداکثری دارد. در همین حال، مشرق نوشت: در جلسه اصلاح‌طلبان از جهانگیری به عنوان گزینه مطلوب نام برده شده است چرا که وی:
 1- رابطه خوبی با نظام دارد. 2- برادر 2 شهید است. 3- مشکلات حسن روحانی را با اصلاح‌طلبان ندارد. 4- در جبهه اصلاحات، حرف گوش‌کن‌تر از بقیه کاندیداهاست. 5- هم مورد اعتماد مجمع روحانیون و هم کارگزاران است. 6- احتمال تایید صلاحیت وی بالاست. البته مانورها روی نامزدی محمد خاتمی هم همچنان ادامه دارد طوری که موسوی‌خوئینی‌ها اخیرا گفته است: طرح پیشنهادی من برای انتخابات، ایجاد موج است.
 ما باید برای نشان ‌دادن وزن و به رخ کشیدن اقتدار خود به نظام موج ایجاد کنیم. حتی با استفاده از خاتمی که نمی‌آید اما با طرح کاندیداتوری وی باید موج ایجاد کنیم.با این حال سعید حجاریان با انتقاد از فرصت‌سوزی خاتمی گفته است: وی در حال بازی‌ کردن نقش مهندس بازرگان در اوایل انقلاب است که برای محبوب ‌ماندن از صحنه سیاست کنار کشید.
بازرگان در انتخابات دوره چهارم ریاست‌جمهوری هم ثبت‌نام کرد اما به دلیل ردصلاحیت بدون کمترین اعتراضی برای همیشه از قدرت کناره گرفت. خاتمی هم می‌خواهد محبوب و ملوس، مثل بازرگان در تاریخ سیاسی کشور بماند.

دکتر صادق واعظ زاده هم کاندید مبشود
شنیده‌ایم بعد از دعوت جمعی از نخبگان و مدیران علمی کشور از دکتر صادق واعظ زاده، رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی و معاون سابق علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، وی به‌زودی اعلام کاندیداتوری خواهد کرد.

سرکرده گروهک ‌تروریستی تجزیه‌طلب در کنار شیرین عبادی
ادعای وطن‌پرستی شیرین عبادی و شادی صدر و همکاری صمیمانه با گروهک‌های ‌تروریست تجزیه‌طلب آبروی نداشته آنها را حتی بین دیگر ضدانقلاب بر باد داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، حضور صمیمانه عارف کعبی (سرکرده یک گروهک ‌تروریستی تجزیه‌طلب) در کنار شیرین عبادی که با استقبال گرم معاون پارلمان اروپا روبه‌رو شد بار دیگر چهره ضدایرانی کشورهای غربی را برملا کرد.
عبادی که در سال ۱۳۸۱ جایزه به اصطلاح صلح نوبل را دریافت کرده و قدمی برخلاف میل غربی‌ها برنمی‌دارد همراه شادی صدر و دیگر مجامع مدعی حقوق بشر در قبال زندانی و گردن زده شدن ۱۸ ایرانی در زندان‌های عربستان‌سعودی و کشتار مردم بی‌دفاع بحرین، غزه، افغانستان، مسلمانان میانمار و... سکوت می‌کنند اما در مقابل برای محکومیت‌ تروریست‌های بمبگذار و قاتلان و جانیان سینه چاک می‌کنند و با دستگیری تعدادی از بمبگذاران یکی از گروهک‌های تجزیه‌طلب خلق عرب که با انفجار بمبی در سال ۸۴ در خوزستان ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه را مجروح و به شهادت رساندند داد حقوق بشرشان به آسمان بلند شده است.
کاندیدای جبهه پایداری مشخص شد
شنیده‌ایم دکتر کامران باقری لنکرانی به‌زودی به عنوان کاندیدای جبهه پایداری معرفی خواهد شد. 15 تن از مدیران سابق وزارت بهداشت و درمان اخیرا در دیدار با لنکرانی اعلام کرده‌اند در حمایت از وی بصورت جدی وارد صحنه خواهند شد.

بازداشت چند تبعه عربستانی در ایران
4 تن از اتباع عربستانی و تونسی که تجهیزات تصویربرداری و همچنین نظامی در اختیار داشتند، در سراوان از توابع سیستان و بلوچستان
بازداشت شدند.
 به گزارش بولتن، این افراد روز یکشنبه هفته گذشته در اطراف منطقه کوهستانی گدار ناهوک سراوان از سوی نیروهای انتظامی دستگیر شدند.4 تبعه عربستانی و تونسی بازداشت شده به زبان انگلیسی نیز تسلط داشتند و در بازرسی از تجهیزات همراه آنان، 2 دستگاه لپ‌تاپ، دوربین فیلمبرداری و دوربین عکاسی، 2 تیغه خشاب با 7 تیر فشنگ سلاح کمری و تعدادی کتاب کشف شد.

دستور همترازی حقوق و مزایای اعضای شورای رقابت با وزرا
بر اساس نامه هفته های اخیر یک مدیر مهم اجرایی به مسئولان حقوقی دولت، مقرر شده مقدمات و شرایط قانونی برای همترازی حقوق و مزایای قانونی اعضاء تمام وقت شورا و هیات تجدیدنظر مرکز ملی رقابت با مقامات بند "ج" ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور می شوند مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نبود محدودیت قانونی، مراتب برای اجرای این دستور اعلام شود.

برای نشان دادن اقتدار باید موج ایجاد کنیم
موسوی خوئینی‌ها گفته است:" طرح پیشنهادی من برای انتخابات، ایجاد موج است. ما باید برای نشان‌دادن وزن و به رخ کشیدن اقتدار خود به نظام موج ایجاد کنیم. حتی با استفاده از خاتمی که نمی‌آید اما با طرح کاندیداتوری وی باید موج ایجاد کنیم."

درخواست دولت برای تهیه آمار ابلاغیه های لاریجانی
بر اساس دستور اخیر یکی از مسئولان ارشد دولتی، کارشناسان نهاد ریاست جمهوری موظف شده اند با بررسی وضعیت تعداد تصویب نامه های کابینه در سال 1391 براساس استعلام از دبیرخانه هیأت دولت، تعداد تأییدیه ها و ایرادات علی لاریجانی رئیس مجلس بر مصوبات سال گذشته را براساس نامه های منتشره در رسانه ها و منابع دیگر تهیه و به صورت آماری و جدولی به مدیران ارشد دولت ارائه کنند.

برکناری تمامی مدیران یک شرکت نفتی
شنیده شد که تمامی مدیران و کارمندان یک اداره نفتی مرزی توسط یک دستگاه نظارتی برکنار و اقوامش احضار شده‎اند. خراسان نوشت؛ پس از بررسی‌های چند ماهه یکی از دستگاه‎های نظارتی درباره فعالیت‎ها و اسناد اقدامات مسئولان شرکت نفت در یکی از مهم‌ترین مناطق مرزی کشور، تمامی مدیران و کارمندان این اداره از سمت خود عزل و برای توضیح درباره برخی انتقال‎های چند صدمیلیونی به حساب‎های نزدیکان خود احضار شده‎اند.

کاندیدای انتخابات نمی‌شوم
شنیده شد که سرمربی و بازیکن سابق پرسپولیس در آستانه ثبت‌نام از کاندیداهای شورای شهر تهران پیشنهادهایی از گروه‌های سیاسی داشته است. او یک پیشنهاد هم از حامیان چمران، رئیس فعلی شورای شهر داشته تا در کنار رسول خادم به عنوان چهره ورزشی لیست او کاندیدا شود. حمید استیلی در این مورد می‌گوید: «دعوت‌های زیادی شده از جانب جناح‌های مختلف تا در انتخابات شورای شهر، از لیست این جناح‌ها کاندیدا بشوم. اما من جمع‌بندی کردم و به این نتیجه رسیدم که در انتخابات شورای شهر کاندیدا نشوم و قطعا روی تصمیم خود می‌مانم.»

راه‌اندازی رشته‌های مبارزه با جرائم اقتصادی
شنیده شد که رئیس‌پلیس آگاهی از راه‌اندازی رشته‌های مبارزه با سرقت و جرائم اقتصادی در دانشکده پلیس آگاهی دانشگاه علوم انتظامی خبر داد. سردار سید حسن بتولی در این باره گفت: براساس چشم انداز 2012، نیروی انتظامی باید سازمانی ارزشمند، هوشمند، قانون مدار، مشارکت جو، چابک، علمی و مجهز به فن آوری روز و یکی از پلیس‌های موفق در سطح آسیا باشد.
 رئیس پلیس آگاهی گام اول برای رسیدن به هدف فوق را تقویت کیفی نیروهای آگاهی دانست و افزود: برای جذب و گزینش نیروهای کارآمد علاوه بر جذب نیرو از دانشگاه علوم انتظامی، از طریق روسای پلیس استانها نسبت به انتخاب بهترین‌ها از میان دانشگاهیان، نیروهای بسیج و معاونت‌های آموزشی استان‌ها اقدام کردیم. بتولی با تاکید براینکه نیروهای پلیس آگاهی باید از تخصص‌های لازم برخوردار و کارآمد باشند،خاطرنشان کرد: در موضوعاتی نظیر مبارزه با جرائم اقتصادی و تشخیص هویت نیازمند کارشناسان خبره هستیم تا از همان بدوخدمت موثر واقع شوند.
محسن رضایی: آنها که کاندیداتوری من را به هاشمی منتسب می‌کنند نمی‌بخشم
محسن رضایی در دانشگاه امام صادق(ع) گفته آنهایی که کاندیداتوری من در سال 88 را به هاشمی منتسب می‌کنند و می‌گویند هاشمی به من گفته کاندیدا شو تا اگر شده یک میلیون رأی از احمدی‌نژاد کم کنی را نمی‌بخشم. این تهمت است چون بیشترین انتقادها را من به هاشمی داشته‌ام.

برادر مه آفرید تحت تعقیب اینترپل قرار گرفت
شنیده شد که به‌نظر می‌رسد بعد از محمودرضا خاوری، نوبت مهرگان امیرخسروی برادر مه آفرید خسروی، متهم ردیف اول پرونده اختلاس 3هزار میلیارد تومانی باشد. افکارنیوز نوشت؛ پیش از این درحالی که نام محمودرضا خاوری در لیست پلیس اینترپل قرار گرفته بود که نامی از برادر متهم ردیف اول پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی و همدست خاوری در این فهرست به چشم نمی‌خورد.
 در آخرین اقدام پلیس بین‌الملل در سال 91، پلیس بین‌الملل به درخواست ایران، محمود رضا خاوری، رییس سابق بانک ملی و از متهمان پرونده «اختلاس سه هزار میلیارد تومانی» را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد. در حال حاضر در اقدامی مثبت دیگر از سوی اینترپل، نام و مشخصات مهرگان امیرخسروی، در کنار نام محمودرضا خاوری در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته است.
 اینترپل اتهام او را رشوه، تقلب و کسب نامشروع مال با اختلاس (تقلب) عنوان کرده است. وی نیز بعد از افشای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بعد از محمودرضا خاوری دومین نفری بود که به کانادا گریخت. هر دوی این افراد تابعیت کانادایی دارند. مهرگان امیرخسروی 49 ساله و متولد رودبار است.

یکی از سردبیران نشریات اصلاح‌طلب از کار مطبوعاتی خداحافظی کرد
یکی از سردبیران نشریات اصلاح‌طلب از کار مطبوعاتی خداحافظی کرده و گفته فعلاً برای استراحت به رشت می‌روم. در میان افراد اصلاح‌طلب او را متهم به همکاری با دستگاه‌های امنیتی می‌کنند. وی گفته من در چارچوب نظام کار می‌کنم. نظام را قبول دارم و در این چارچوب کار می‌کنم و فعلاً به این نتیجه رسیده‌ام مدتی از کار رسانه‌ای کنار بروم و برای استراحت به رشت بروم.

اعطای عالی‌ترین نشان بنین به احمدی‌نژاد
شنیده شد که رئیس‌جمهور بنین، عالی‌ترین نشان ملی کشورش را به محمود احمدی‌نژاد اعطا کرد. در مراسم ضیافت شام رئیس‌جمهور بنین که به افتخار حضور احمدی‌نژاد در این کشور برگزار شد، رئیس‌جمهور بنین به پاس قدردانی از تلاش وی در برقراری صلح و عدالت در جهان و گسترش روابط با کشورهای آفریقایی با نگاه پیشرفت این کشورها نشان عالی ملی بنین را به رئیس‌جمهور اعطا کرد.

فرزند هاشمی: نامزدی عارف و روحانی بازی نظام برای انشقاق در جبهه اصلاحات است
به رغم حضور دو تن از فرزندان هاشمی در نشست انتخاباتی حسن روحانی، یکی از فرزندان هاشمی در واکنش به نامزدی روحانی گفته است نامزدی عارف و روحانی بازی نظام برای انشقاق در جبهه اصلاحات است.

عابدزاده دیگر شلاق نمی‌خورد
شنیده شد که دادگاه تجدید نظر، 50 ضربه شلاق احمدرضا عابدزاده را به یک میلیون جزای نقدی بدل کرد. خبرآنلاین نوشت؛ احمدرضا عابدزاده که به دلیل مصاحبه علیه پزشک اسبق خود به 50 ضربه شلاق از سوی دادگاه مطبوعات محکوم شده بود، حالا به حکم دادگاه تجدیدنظر و درحالی که خارج از ایران به‌سر می‌برد باید یک میلیون تومان به شاکی پرداخت کند. با این وجود گلر سرشناس فوتبال ایران این مجازات را عادلانه نمی‌داند و می‌گوید: عملی که سال‌ها قبل روی پایش انجام داده با موفقیت همراه نبوده و باعث مشکلاتی عدیده در زندگی او شده و دلیل این نقص را اشتباه پزشک خود می‌داند.

مرخصی هستم
شنیده شد که رئیس سازمان بازرسی کل کشورگفت: از زمان آغاز فعالیت‌های انتخاباتی‌ام از سازمان بازرسی مرخصی گرفته‌ام. مصطفی پورمحمدی ادامه داد: من از زمان شروع فعالیت انتخاباتی‌ام در مرخصی به‌سر می‌برم و جانشین دارم. قائم‌مقام سازمان نیز انسان فرهیخته و توانمندی است و از عهده کار‌ها برمی‌آید.

مذاکره برای ساخت فیلم تبلیغاتی عارف
شنیده شد که یکی منبع نزدیک به عارف گفت: برای ساخت فیلم تبلیغاتی معاون اول دولت خاتمی با «کمال تبریزی» مذاکراتی صورت گرفته و گزینه یدا... صمدی صحیح نیست. برخی رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری گزارش داده بودند که فیلم تبلیغاتی محمد‌رضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که معاون اولی دولت اصلاحات را در کارنامه خود دارد توسط مجید سرسنگی و یدا... صمدی ساخته می‌شود اما یک منبع نزدیک به عارف گفت که تهیه فیلم تبلیغاتی عارف توسط کمال صمدی رد و گزینه یدا... صمدی نیز درست نیست و با کمال تبریزی مذاکراتی برای تهیه این فیلم صورت گرفته است.

خاطره باهنر از خرید خودروی داخلی
مهر: محمدرضا باهنر در پاسخ به پرسشی در مورد صنعت خودرو، گفت: همسر دختر من در یکی از کارخانه‌های خودرو سازی کار می کند که ما از آن یک ماشین صفر کیلومتر تولید داخل را خریداری کرده بودیم. وضعیت آن به گونه ای بود که همه جای آن صدا می داد به جز بوق آن!

مدل‌های اقتصاد سنجی، هاله نور نیست!
اعتدال: بهمن اخوان، نماینده مردم در دوره‌های پنجم، ششم و هشتم مجلس در نامه ای خطاب به محمود احمدی نژاد نوشت:پرداخت نفری 250000 تومان به مردم مساوی با افزایش حجم 18750 هزار میلیارد تومانی به حجم نقدینگی موجود خواهد شد.
آقای احمدی نژاد مدل‌های اقتصاد سنجی مانند هاله نور نیست که گاهی بچرخد و گاهی نچرخد، مدل‌های بومی سازی شده اقتصاد سنجی همیشه در ایران هم پیش بینی کننده بوده، و هم تحلیل کننده عملکرد اقتصادی دولتها.

به ستار بهشتی ظلم نشده است!
الف: اسماعیل کوثری، نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا شما معتقدید که به ستار بهشتی بالاخره ظلمی شده یا نه؟ گفت: نه. من معتقد نیستم که به او ظلمی شده باشد و هر کسی که برخلاف امنیت کشور کاری را انجام می‌دهد باید مجازات آن را هم بکشد.

احساس تکلیف به نیامدن می‌کنم!
شنیده شد که یک منبع نزدیک به فتاح با اعلام این مطلب گفت: در ماه‌های اخیر برخی گروه‌های سیاسی، نام پرویز فتاح را به عنوان یکی از نامزدهای انتخاباتی مطرح کرده‌اند و این درحالی است که وی از همان ابتدا به کسانی که برای دعوت از او به کاندیداتوری نزد او رفته‌اند گفته است که قصدی برای ورود به این عرصه ندارد و این موضع، همچنان پابرجاست به‌طوری که در ابتدای امسال نیز در دیدارهای نوروزی با افراد مختلف گفته است که همانند یک سال قبل، همچنان بر نیامدن تأکید دارد .
عصرایران نوشت؛ وی تصریح کرد: مهندس فتاح  گفته است که خدمت به کشور، الزاماً با احساس تکلیف برای آمدن و کاندیدا شدن میسر نمی‌شود بلکه گاه احساس تکلیف به نیامدن، گزینه ارجح است. فتاح تاکید دارد که کم شدن ولو یک نفر از جمع کاندیداهای ریاست‌جمهوری، می‌تواند کمک شایانی به نیروهای وفادار به جمهوری اسلامی  برای اجماع  داشته باشد و لذا در این مرحله، مشارکت خود در فرایند انتخابات را در «عدم کاندیداتوری» و صرفا «رأی دادن» تعریف کرده است.

بازداشت چند تبعه مشکوک در ایران
بولتن نیوز: چهار تن از اتباع سعودی و تونسی که تجهیزات تصویربرداری و همچنین نظامی در اختیار داشتند، در سراوان از توابع سیستان و بلوچستان بازداشت شدند.

واکنش هدیه تهرانی به یک خبر
تابناک: هدیه تهرانی، بازیگر سینمای ایران با رد خبر حضور در انتخابات شوراها، گفت که برنامه‌ای برای شرکت در هیچ شورایی ندارد.

اقدام عجیب یک نشریه
رجا: روزنامه ابرار در شماره اخیر خود ودر اقدامی عجیب از دکتر باقری لنکرانی که علاوه بر درجات عالی علمی، دارای شخصیت اخلاقی بسیار والایی نیز هست، با عنوان توهین آمیز(هلو) نام برده است.

بازی متحجران در عرصه انتخابات یازدهم
حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی، عضو فراکسیون روحانیون مبارز به زندگی نیوز گفت: در طول تاریخ افرادی مختلف یا متضاد از نظر فکر و اندیشه و اعتقاد و روش در چرخه سیاست قرار گرفته‌اند که گروهی در این میان بین صفر و صد عمل کرده و همچنان در سیاست دست و پا می‌زنند.وی افزود:وقتی کسی نتواند اندیشه نو را در چارچوب بپذیرد، درجا می‌زند و با هر ابداع و ابتکاری مخالفت می‌کند و مانع کار دیگران نیز خواهد بود. از این دست در طول تاریخ بسیار داشته‌ایم و اکنون در عرصه سیاسی انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری نیز شمه‌ای از حضور آنها را می‌توان دید.

حمله شدیداللحن روحانی حامی مشایی به آیت‌الله مصباح‌‌یزدی
شنیده شد که بهمن شریف‌زاده با انتقاد از عملکرد جبهه پایداری، درباره آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: رای آقای احمدی‌نژاد از مردم بود نه از حمایت آیت‌الله مصباح‌یزدی.آرمان نوشت: شریف‌زاده در پاسخ به این سوال که حمایت احمدی‌نژاد از مشایی آیا سبب نمی‌شود تا او از حامی اصلی خود، یعنی آیت‌الله مصباح‌یزدی، دور شود؟ گفت: «پایگاه آقای مصباح در بین مردم چقدر است؟ احمدی‌نژاد فردی است که رای بالایی آورده است و این رای بالا به وساطت ایشان نبوده است.
 از نظر شخصیتی ایشان شخصیت برجسته‌ای هستند، اما قشری که به احمدی‌نژاد رای دادند به‌خاطر خودشان رای دادند. اکنون نیز جدا‌شدن از احمدی‌نژاد وجود ندارد؛ چراکه ایشان نامزد انتخابات نیستند. مهم آرای نامزدهاست که در این آرا آقای مصباح وجود ندارد؛ چراکه تکیه بر آرای مردم است ولو اینکه مخالف جدی داشته باشد.»

آزادی از موارد اجرای عدالت است
حجت‌الاسلام محسن غرویان با اشاره به اینکه عدالت و آزادی قابل جمع هستند، گفت: آزادی یکی از موارد اجرای عدالت است.به گزارش مهر،وی افزود: امروزه وقتی سخن از عدالت به میان می‌آید، عدالت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مد نظر است. این مسئله کمتر مورد بحث مصداقی قرار گرفته؛ اگر چه بحث مفهومی درمورد عدالت زیاد انجام گرفته، این مسائل مباحث روزی است که بایستی مجتهدین و کسانی که اصول و مبانی فکر اسلامی در دستشان است بنا بر شرایط و مقتضیات زمان و مکان بیایند مصادیق را تعیین کنند.

صبحانه انتخاباتی
محمد شریعتمداری در اقدامی ابتکاری قصد دارد همه کاندیداهای ریاست جمهوری را به ضیافت صبحانه انتخاباتی دعوت کند. به نوشته مشرق وی در این صبحانه قصد دارد با کاندیداها درباره راه‌های خلق حماسه، چگونگی رعایت اخلاق انتخاباتی و کمک همه کاندیداها به نامزد پیروز رایزنی کند.

علت غیبت عارف در نشست با ضرغامی
برخی اطرافیان محمدرضا عارف از تردید وی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری سخن می‌گویند. عدم حضور عارف در نشست انتخاباتی ضرغامی به این اظهارات کمک کرده است.

گزارش مجلس از حمله به لاریجانی آماده شد
 شنیده شده گزارش مجلس از حادثه قم و حمله به لاریجانی آماده شده است. در این گزارش از دخالت برخی افراد نزدیک به یک جریان سیاسی که لاریجانی را جزء ساکتین فتنه می‌داند نام برده شده است.

ماه حبس به خاطر توهین به اسلام با نوشتن رباعی منتسب به خیام
یک پیانیست و موزیسین مشهور ترکیه به خاطر نوشتن یک رباعی منسوب به خیام و چند توییت توهین آمیز دیگر علیه اسلام در صفحه توییتر خود به 10 ماه حبس تعلیقی محکوم شد.
به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه رادیکال ترکیه "فاضل سای"موزیسین و پیانیست 43 ساله ترک، در دادگاهی در اسلامبول به اتهام توهین به عقاید دینی به 10 ماه حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم شد. این پیانیست ترک که از منتقدان جدی حزب حاکم در ترکیه است در صفحه توییتر خود یک رباعی منتسب به خیام را منتشر کرده که با زیر سوال بردن باور مسلمانان به بهشت، آن را با میخانه مقایسه کرده است.

درج شعار انتخاباتی دولتی‌ها بر روی کارتهای هدیه بانک ملی
در کارتهای جدید هدیه بانک ملی ایران شعار تبلیغاتی گروه دولتی‌ها درج و رنگ سبز از پرچم جمهوری اسلامی حذف شده است. به گزارش "ندای سبز آزادی" در کارت‌های جدید هدیه بانک ملی شعار "سلام بر تو‌ای بهار انسان ها/ سلام بر تو‌ای خرمی دورانها" نصب شده که این شعار از جمله شعارهای تبلیغاتی احمدی نژاد است و اسفندیار رحیم مشایی بارها آن را تکرار کرده است.
 این کارتها همچنین به گونه‌ای طراحی شده که رنگ سبز از پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران حذف شده است. تعدادی از این کارتهای هدیه در سفر استانی دولت احمدی نژاد به استان سمنان توزیع شده است. بخشی از این کارتهای هدیه مربوط به هدیه پرداختی نهاد ریاست جمهوری به خبرنگاران بوده است.

اخبار کوتاه:
*نخستین جشنواره شعر بهار در حالی برگزار می‌شود که مسئولیت اجرایی و اطلاع‌‏رسانی این جشنواره را اعضای اتاق فکر کروبی و مسئول ستاد جوانان استان تهران موسوی برعهده دارند.‏ «سیدیاسر زواره‌ای» که مسئولیت اطلاع‌رسانی این جشنواره را برعهده دارد، برادرزاده سیدرضا زواره‌ای معروف است که امروز معاون اجرایی معاونت اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری است!‏
*  «مصطفی هنرمندیان» مدیر جهاد کشاورزی رامشیر، گفت: همزمان با آغاز برداشت گندم در این شهرستان، دلالان عراقی در خرید گندم پیش‌قدم شده‌اند و گندم کشاورزان خوزستانی را با قیمت دو برابر نرخ خرید تضمینی دولت، از کشاورزان پیش‌خرید می‌کنند(!)
*  روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی نوشت: اردن با گشودن مرزهای خود به روی عربستان سعودی برای ارسال کمک‌های نظامی و تسلیحاتی به معارضان سوری موافقت کرده است. این روزنامه انگلیسی در ادامه گزارش خود تأکید کرد گشودن مرزهای اردن به روی عربستان سعودی با پرداخت یک میلیارد دلار توسط ریاض به امان همزمان بوده است!
  *«امیر خجسته» نماینده مردم همدان، از انتشار اولین گزارش کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی و ارتقای سلامت نظام اداری کمیسیون متبوعش درباره تخلف ده‌ها میلیاردی گمرک خبر داد. وی گفت: یکی از شرکت‌های تجاری چند ماه قبل، به ثبت سفارش واردات کالا با عنوان MP3 reader از کشور چین با ارز مرجع به تعداد 120 هزار قطعه اقدام می‌کند سپس گمرک تهران با حمایت از صاحب کالا، اجازه می‌دهد که این محموله وارد کشور شود. یکی از مبادی استان اصفهان به طور اتفاقی یکی از کانتینرها را بازرسی کرده و معلوم می‌شود که این اصلاً MP3 reader نبوده، بلکه موبایل چینی بوده است. مردم منتظرند  دولت در مقابل این تخلف زیرمجموعه خود(گمرک) برخورد جدی از خود نشان دهد.
 * «ایرنا» به‌تازگی در گفت‌وگو با بهمن شریف‌زاده، روحانی نزدیک به دولت، نوشت که اسفندیار رحیم‌مشایی «بعد از صبر در برابر تهمت‌ها، به مقام رضا رسیده» است. شریف‌زاده همچنین تلویحاً از نامزدی مشائی خبر داد و گفت: «وی فارغ از خود شده، به خود فکر نمی‌کند، از این رو گریزان است از مناصب، مگر آنکه منصب تکلیف او بشود.
مدتی است گروهی وابسته به فرقه ضاله بهائیت فعالیت خود را در قالب اموری همچون تجارت و فعالیت‌های اقتصادی روی اجناس مارک‌دار گسترش داده‌ است. این گروه که بیشتر با اسم‌هایی همچون نیلوفر آبی یا لوتوس فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، مدتی است که نفوذ خود را در بازار تهران و مجتمع‌های تجاری بزرگ پایتخت افزایش داده است. خاطرنشان می‌شود که نیلوفر آبی، الگوی مقدسی برای اعضای این فرقه محسوب می‌شود به طوری که معبدی را با همین سبک در هندوستان و با نام مشرق‌الاذکار لوتوس یا نیلوفر آبی طراحی کرده‌اند که بزرگ‌ترین بنای معبدی جهان محسوب می‌شود.
*بر اساس اخبار رسیده، حسین موسویان، از چهره‌های کلیدی دوران حاکمیت حسن روحانی بر شورای امنیت و از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در زمان روحانی که مدت‌ها در خارج از کشور بود و به مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی می‌پرداخت، به کشور بازگشته است. این در حالی است که وی به خاطر تلاش‏هایش برای تعلیق غنی‏سازی، بارها از سوی دیپلمات‏های آمریکایی، مورد تقدیر قرار گرفته بود. موسویان اکنون در دانشگاه «پرینستون» که به «درگاه اطلاعات تهران» موسوم است، صاحب کرسی است. محافل سیاسی، دلیل بازگشت او را همراهی با حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌دانند.
*رسانه‌های اصلاح‌طلب همچون روزنامه شرق، روزنامه بهار و... در یک اقدام هماهنگ برای عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، واژه «شهادت» را حذف و به‌جای آن، از «وفات» و «عروج ملکوتی» و... استفاده کردند. روزنامه شرق از سوی مهدی رحمانیان و روزنامه بهار از سوی سعید پورعزیزی، مدیرکل اداره اخبار و رسانه‌ها در دولت اصلاحات راه‌اندازی و اداره می‌شود.
*یکی از نامزدهای جریان انحرافی گفته است که من رئیس‌جمهور خواهم شد، پس از مدتی شهید خواهم شد و سپس با حضرت حجت(عج) رجعت خواهم کرد!
*موسوی خوئینی‌ها گفته است: «طرح پیشنهادی من برای انتخابات، ایجاد موج است. ما باید برای نشان‌دادن وزن و به رخ کشیدن اقتدار خود به نظام، موج ایجاد کنیم. حتی با استفاده از خاتمی که نمی‌آید؛ اما با طرح کاندیداتوری[نامزدی] وی باید موج ایجاد کنیم.»
*برخی گزارش‌ها از احتمال لغو همایش دولت در 29 فروردین خبر می‌دهد. در خبرها آمده بود که هر استانی موظف شده سه هزار نیرو برای برگزاری این همایش تأمین کند که چنانچه هزینه‌های رفت‌وآمد، اسکان، تغذیه، هدایا، تبلیغات و...  به ازای هر نفر500 هزار تومان پیش‌بینی شود، بیش از 50 میلیارد تومان هزینه همایشی خواهد شد که شائبه‌های انتخاباتی آن پررنگ است. گفته می‌شود برنامه کنسرت «ح» از خوانندگان لس‌آنجلسی، در این مراسم هم لغو شده است.
*چهار تن از اتباع عربستانی و تونسی که تجهیزات تصویربرداری و همچنین نظامی در اختیار داشتند، در سراوان از توابع سیستان و بلوچستان بازداشت شدند. این افراد در اطراف منطقه کوهستانی گدار ناهوک سراوان به‌دست نیروهای انتظامی دستگیر شدند. اتباع عربستانی و تونسی بازداشت‌شده به زبان انگلیسی نیز تسلط داشتند و در بازرسی از تجهیزات همراه آنان، دو دستگاه لپ‌تاپ، دوربین فیلمبرداری و دوربین عکاسی و تعدادی اسلحه کشف شده است.
*آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم سوگواری حضرت فاطمه(س) در مدرسه امیرالمومنین(ع) با اشاره به اخبار منتشره در جراید مبنی بر اینکه دولت قصد برگزاری مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی را دارد، گفت: این، عنوان خنده‌داری است که برای این همایش برگزیدهاند. وی از برگزارکنندگان خواست تا به مردم دروغ نگویند و اگر  می‌خواهند کار انتخاباتی بکنند، آن را صراحتاً به مردم بگویند.
*حسن روحانی در جلسه جامعه وعاظ، انتشار خبرها و تصاویری از جک استراو را که پای خود را روی میز مذاکره گذاشته،دروغ رسانه‌ها دانسته و گفته به صورت دستوری فعلاً از پاسخگویی به این اتهام‌ها خودداری کرده‌ام.

*برخی کاندیداهای ریاست جمهوری که در دیدار با ضرغامی حضور داشته‌اند نسبت به رسانه‌ای‌شدن آن اعتراض کرده و گفته‌اند ما به شرط رسانه‌ای‌نشدن این دیدار در جلسه حضور یافته بودیم.

*یکی از فرزندان هاشمی رفسنجانی گفته است اگر اجماع نیروهای انقلاب مثل دوران پس از رحلت حضرت امام(ره) بر دعوت از پدرم صورت پذیرد در آن موقع شاید پدرم احساس تکلیف کند و بیاید.




https://shoma-weekly.ir/Mqm70p