گفته می‌شود که...

افشای یک گزارش حساس امنیتی / کشف اکسیر جوانی با همکاری دانشمند ایرانی!/ سهم خواهی میرحسین از ایت الله خامنه ای/ فائزه هاشمی در گفت‌وگو با ضدانقلاب، خواستار آزادی سران فتنه شد./ هفت تیرکشی مداح معرف در پی یک تصادف/ انتشار کتاب ضد نظام توسط یکی از فعالین فتنه/ حیثیت‌سازی از طریق جعل خبر و...

گلایه مادر داغدار از فتنه‌گران

مادر یکی از کشته‌شدگان منتسب به جریان فتنه که از همان ابتدای گفت‌وگو نمی‌خواست نامش منتشر شود، در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری گفت: کسانی که به مردم دروغ گفتند و جوان‌ها را با مزخرفاتی مثل تقلب فریب دادند، پاسخگوی خون‌های ریخته‌شده‌ای مثل فرزند من باشند. خانم آ. اظهار داشت: چطور شد کسانی که با آن‌همه ادعا از تقلب و تغییر رأی مردم سخن می‌گفتند، چند ماه بعد، بسیاری از آن‌ها در دادگاه علیه یکدیگر اعتراف کردند. وی ادامه داد: اگر در انتخابات ۸۸ حق‌خوری شد و نظام، قابل اعتماد نبود، چرا امثال آقای هاشمی و خاتمی رسماً در انتخابات بعدی فعالیت کردند و اصلاً خود هاشمی آمد و کاندیدا شد؟ این آقایان جواب جوان‌هایی که در آشوب‌ها جان‌شان را به خاطر حرف این‌ها از دست دادند، چگونه می‌دهند؟ خانم آ. اظهار داشت: این‌ها دروغگو و مردم‌فریب هستند... دو انتخابات که هر دو را یک دولت برگزار کرد، در اولی که رأی نیاوردند، آشوب و اغتشاش‌آفرینی کردند و در دومی که نتیجه(برایشان) تاحدودی رضایت‌بخش بود، حرف از دموکراتیک‌ترین انتخابات زدند. این‌ها دروغگو نیستند که آن‌همه بلوا آفریدند؟ این‌ها با خود در مورد خانواده‌هایی که آسیب دیدند و آبروهایی که ریخته شد، چه فکری می‌کنند؟ امروز همه ما شک نداریم که مملکت را برای ریاست‌طلبی به آتش کشیدند... . وی افزود: بارها با من تماس گرفتند از هزار شبکه خارجی، با خانواده‌ام تماس گرفتند که بیا با آمریکا حرف بزن. اگر اتفاق‌های ۸۸ به آمریکا ربطی نداشت، چرا الآن از من می‌خواهند که با آن‌ها مصاحبه کنم؟ چرا حتی تهدید می‌کنند و من را خائن می‌نامند؟ خانم آ. گفت: حتی در جایی گفتند که من مادر واقعی «ک» نیستم. گفتند اگر مادر بودم، این رفتار را نداشتم! اما چون مادرم و می‌دانم که خیانت شده، منتظرم تا عوامل اصلی را محاکمه کنند تا ببینم برای این‌همه سؤال چه پاسخی دارند.

افشای یک گزارش حساس امنیتی

پایگاه خبری «اونلی لیبانون» با افشای بخش‌هایی از یک گزارش حساس امنیتی اعلام کرد که ارتباطات گسترده‌ای بین جریان ‌المستقبل و نمایندگانی از سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا به‌ویژه در ماه‌های اخیر در جریان است تا سناریوی جدیدی را در خاک لبنان پیاده کند. بر اساس اطلاعات موجود، درباره این سناریو که از منابع آگاه به دست آمده است، نمایندگان سازمان جاسوسی آمریکا در لبنان ارتباط گسترده‌ای با سفارت عربستان سعودی در این کشور و برخی دیگر از سفارت‌خانه‌های خارجی آغاز کرده و دیدارهای فشرده‌ای را در ماه‌های اخیر با سران جریان‌ المستقبل برگزار کرده‌اند تا بتوانند قبل از برپایی نشست ژنو۲ عرصه داخلی لبنان را ملتهب کنند و مقاومت را به دام این معرکه بکشانند. منابع ویژه همچنین اعلام کرده‌اند که عربستان سعودی طرح خاصی برای ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، دارد که با هماهنگی کامل با دستگاه جاسوسی مرکزی آمریکا و برخی از عناصر افراطی جریان ۱۴ مارس به دنبال اجرای آن است.

واقعیات فتنه 88 از زبان یکی از سران فتنه!

جلسه مشترک سیدمحمد خاتمی با برخی اصحاب رسانه، چندی پیش به میزبانی خاتمی برگزار شد که در این جلسه نکات مهمی درباره فتنه سال ۸۸ از زبان خاتمی مطرح شده است. خاتمی در این دیدار با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ عنوان کرده است: من قبل و بعد از انتخابات به میرحسین موسوی گفتم که در انتخابات رأی نخواهد آورد. وی همچنین در این جلسه بر این موضوع تأکید کرد که معتقدم احمدی‌نژاد در سال ۸۸ رأی آورد و پیروز انتخابات بود. خاتمی همچنین در این جلسه در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از وی پرسید: «چرا شما از سال 88 تاکنون، علیه فتنه و اقدامات فتنه‌گران موضع نگرفتید؟»، پاسخ داد: من رهبر یک جریان هستم؛ از جانبازی که در زندان است (اشاره به یکی از فتنه‌گران بازداشت شده) تا رقاصه‌های آمریکا در گروه ما هستند و باید حواسم به همه آن‌ها باشد. خاتمی همچنین با اشاره به بیانیه‌های میرحسین موسوی در سال ۸۸ گفت: بیانیه شماره ۱۷ موسوی که در آن، اصل انتخابات را قبول کرده بود و لحن آن ملایم‌تر شده بود، با تلاش من نوشته شد. گفتنی است این اظهارات خاتمی که در جلسات خصوصی متعددی مشابه آن را نقل کرده است، توسط خبرنگاران حاضر در جلسه ضبط شده است.

دهن کجی روزنامه اصلاح طلب به مردم

روزنامه‌های زنجیره اصلاح‌طلب با دهن‌کجی به افکار عمومی و سکوت نسبت به سالگرد حماسه نه دی، بی‌تفاوت از کنار این روز مهم گذشتند. این روزنامه‌ها به‌‌کلی حماسه مردمی ۹ دی را سانسور کردند و یا با برجسته‌سازی نقل‌قول‌های انحرافی نظیر اظهارات علی مطهری، به اصل حماسه میلیونی مردم طعنه و کنایه زدند.

فائزه هاشمی در گفت‌وگو با ضدانقلاب، خواستار آزادی سران فتنه شد

فائزه هاشمی، یکی از فعالان اغتشاشات سال ۸۸، همزمان با سالروز حماسه ۹ دی در گفت‌وگویی با یکی از پایگاه‌های خبری ضدانقلاب، خواستار آزادی سران فتنه شد. وی با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم گفت: پس از شروع به کار دولت روحانی گفته شد که پرونده حصر به شورای‌عالی امنیت ملی ارجاع شده؛ اما با گذشت چند ماه نه‌تنها مسئله حصر حل نشده، بلکه وزیر دادگستری گفته است: دولت قصد ندارد وارد مسئله حصر شود.

انتشار کتاب ضد نظام توسط یکی از فعالین فتنه

«حمیدرضا جلایی‌پور» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ ،کتابی تحت عنوان جامعه‌شناسی ایران، چاپ و روانه بازار کرده که در آن آمده است: در ایران چهار انقلاب وجود داشته و دارد. انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی، انقلاب اصلاحات و انقلاب چهارمی که باید منتظر بود و آن را شکل داد! این کتاب پس از انتخابات ۱۳۸۸ در ۷۰۰ صفحه نوشته شده است. گفتنی است این کتاب که چاپ آن با مخالفت‌هایی همراه بود، در دولت جدید توانست مجوز چاپ دریافت کند و چاپ اول آن با ۲۲۰۰ نسخه، همزمان با ۹ دی روانه بازار شده است. در این کتاب به موضوعاتی چون؛ دعوت مردم و مخالفان به شورش؛ رفراندوم و حتی انقلاب؛ زیر سؤال بردن مردم‌سالاری دینی با واژگان ناراضی‌سواری و مردم‌سواری؛ هیچ انتخاباتی تاکنون آزاد نبوده است! حمایت رسمی از فتنه‌گران و تهمت به نظام اسلامی و... پرداخته شده است.

روزنامه اصلاح طلب: ایران با امریکا در مسائل سوریه و لبنان همراه شود!

به‌تازگی روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در یادداشتی به قلم محمدعلی سبحانی، معاون مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره)، به بهانه انفجارهای لبنان نوشته است: ایران باید با اصلاح سیاست‌های هشت سال گذشته خود در منطقه و با فعال کردن دیپلماسی و حضور اثرگذار در مسائل منطقه، خصوصاً در سوریه و لبنان، همراه با قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی ایفای نقش کرده و برای مشارکت در روندی که مانع از رشد افراط‌گرایان در منطقه شود، اعلام آمادگی کند! در حالی این نویسنده پیشنهاد می‌دهد برای کاهش افراط‌گرایی، ایران خط مقاومت را رها کند و با قدرت‌هایی نظیر عربستان و آمریکا در مسائلی همچون سوریه و لبنان همراه شود که افراط‌گرایی در منطقه را همین کشورها به‌وجود آورده‌اند.

هفت تیرکشی مداح معرف در پی یک تصادف

داستان از این قرار است که یکی از مداحان مشهور تهران که صدا سیما در روزهای عزاداری، نوحه خوانی‌های او را مدام پخش می‌کند، ساعت ۳ بامداد روز ۵ دی ماه در اتوبان بابایی با یک خودروی ۲۰۶ تصادف می‌کند. این تصادف که می‌توانست مانند صد‌ها نمونه دیگر مثل آن با کروکی و مراجعه به بیمه حل شود به مشاجره و درگیری لفظی می‌کشد.
سرنشینان ۲۰۶ زوج جوانی بودند که از شرق به غرب اتوبان حرکت می‌کردند، گزارش مورد نظر حاکی از این است که ادامه این درگیری به نقاط خطرناکی کشیده می‌شود چرا که مداح معروف و همراهانش که در خوودروی تویوتا بودند کلت کشیده و ۵تیر به جلو و گلگیر ۲۰۶ شلیک می‌کنند. بعد از تیراندازی جناب مداح و همراهان از محل دور شده و سرنشینان ۲۰۶ به کلانتری شکایت می‌برند و شکایت ثبت و به دادسرا ارسال می‌شود اما جناب مداح تیرانداز در جلسه دادرسی حضور پیدا نمی‌کند.

پیشنهاد رشوه 5 میلیارد ریالی

کارکنان گمرک باشماق در کردستان 8 کیلو و 500 گرم طلای قاچاق از یک اتوبوس ورودی کشف و پیشنهاد رشوه 5 میلیارد ریالی را رد کردند.

سهم خواهی میرحسین از ایت الله خامنه ای

آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات خود به ماجرای سهم خواهی بعضی از مسؤولین اسبق جمهوری اسلامی بعد از رحلت امام خمینی (ره) و ناراحتی آنها از قرار گرفتن قید زمانی در انتصابشان توسط مقام معظم رهبری، اشاره می کند.

7 شهریور:

آقای جواد اژه ای آمد. از اینکه آیت‌ا... خامنه‌ای گفته اند حکم آقای میرحسین موسوی را برای بنیاد جانبازان سه ساله صادر می‌کنند، اظهار نگرانی کرد

12 شهریور:

شب آیت‌ا... خامنه‌ای به دفتر من آمدند. درباره سمت مهندس موسوی و بنیاد جانبازان مذاکره شد. آقای خامنه‌ای می‌خواهند "به عنوان رئیس بنیاد جانبازان" با قید زمان سه سال نصب کنند و آقای موسوی حاضر نیست با قید زمان بپذیرد.

کشف اکسیر جوانی با همکاری دانشمند ایرانی

پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد در تحقیقات خود موفق شدند با افزایش سطوح یک پروتئین به موش‌های دو ساله، بافت بدنی آنها را به اندازه شش ماهگی جوانتر کنند.
در این پژوهش که یک دانشمند ایرانی به نام پروفسور جاوید مصلحی نیز مشارکت داشته است دانشمندان توانستند با کمک به بهینه کردن ارتباط دی‌ان‌ای سلولی موش‌ها در بدن موش‌ها، ساعت بدن آنها را معکوس کنند. آنها پس از یک هفته بازیابی این ارتباطات دریافتند که موشهای دو ساله از بافت بدن شش ماهه برخوردار می‌شوند.
به گفته محققان، در مورد سالهای انسانی، این تغییر مانند تبدیل یک انسان 60 ساله به 20 ساله در برخی بافت‌های خاص است.

ریاستم بر صدا‌وسیما شایعه‌ است
ایسنا: محمدحسین صفار هرندی درباره مطرح شدن موضوع ریاست خود بر سازمان صداوسیما گفت که طرح این موضوع، شایعه است.

جنگ عجیب با آرد و تخم مرغ

در شهر ایبس در جنوب شرقی اسپانیا رسم و رسومی وجود دارد که شبیه جنگ با گوجه‌فرنگی است با این تفاوت که مردم این شهر از آرد و نشاسته و تخم مرغ برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کنند.

در این سنت که قدمتی ۲۰۰ ساله دارد مردم شهر لباس‌های نظامی می‌پوشند و بعد با آرد و تخم مرغ به جان هم می‌افتند. البته به غیر از آرد حالا از مواد پودری دیگر هم استفاده می‌شود و برخی جوان‌ها حتی به استفاده از کپسول آتش نشانی برای هدف قرار دادن هم افتاده‌اند.

ساعت ۸ صبح این مراسم شروع می‌شود و بعد از مدت کوتاهی میدان اصلی شهر، محل جنگی تمام‌عیار است. این جنگ آردی در ساعت ۵ بعداز ظهر با مراسم ویژه‌ای به پایان می‌رسد.

حیثیت‌سازی از طریق جعل خبر
در حالی که غرب در جبهه‌های مختلف با ناکامی‌هایی مواجه شده است، در تلاش است که با خبرسازی و تبدیل آرزو به خبر، آبروی خود را در افکار عمومی جهانی حفظ کند. به همین دلیل در هفته گذشته غربی‌ها مدعی شده بودند که غرب به ایران پیشنهاد کرده است در ازای کاهش تحریم‌ها، با تشکیل دولت انتقالی در سوریه موافقت کند. معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان پیشنهاد غرب به ایران را که در ازای تحریم‌ها با رفتن بشار اسد موافقت کند، تکذیب کرد. حسین امیرعبداللهیان افزود:‌ بر اساس اطلاع ما حتی در مذاکرات روسیه و آمریکا نیز مسکو در خصوص تداوم ریاست‌جمهوری بشار اسد اعلام کرده که تداوم ریاست‌جمهوری بشار اسد متکی به تصمیم و اراده مردم سوریه است.

سپاه یزید فتوشاپ از آب درآمد!

چندی پیش بود که عکسی دروغین تحت عنوان "راهپیمایی هواداران یزید و ابن‌زیاد [لعنه‌الله‌علیهما]"، به یکی از پربیننده ترین اخبار سایت های خبری/تحلیلی کشور بدل شد. در بخشی از متن این خبر که توسط لینکدان اپوزیسیون "بالاترین" نیز انعکاس داشته شده، چنین آمده است: «سپاهی به نام یزید و ابن‌زیاد با شعار "یزید و ابن‌زیاد شهید شدند" در پاکستان دست به راهپیمایی زده است. این افراد با عقبه مالی وهابیت دست به این اقدامات تفرقه افکنانه می زند.»!
جالب آنکه این تصویر تقلبی توسط بسیاری از سایت های داخلی نیز بازنشر داده شد و مع الأسف باعث برانگیختن نابجای غیرت دینی بسیاری از محبان سیدالشهدا (علیه‌السلام) گردید.
اما با جستجویی ساده در فضای اینترنت می توان به اصل این عکس دست کاری شده دست یافت که با فوتوشاپی ماهرانه به مستمسکی برای تحریک شیعیان و اهل تسنن علیه یکدیگر تبدیل شده است!

بازهم تغییر رئیس دانشگاه
فرارو: رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم با صدور حکمی محمد قاسم سحاب را به سمت سرپرست دانشگاه تفرش منصوب کرد. پیش از این احمدرضا ربانی ریاست این دانشگاه را بر عهده داشت. پیش از این نیز رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تغییر کرده بود.

بنیامین نتانیاهو راهی بیمارستان شد!

منابع رسانه‌ای از بستری شدن نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیمارستان خبر دادند.شبکه المیادین در خبری فوری گزارش داد، بنیامین نتانیاهو در بیمارستانی بستری شده است و آویگدور لیبرمن به عنوان نخست وزیر موقت این رژیم انتخاب شده است.
بنامین نتانیاهو پیش از این نیز در بیمارستان بستری شده بود.

جنگ علیه ببرها و مگس‌ها در چین!
دولت و حزب حاکم چین روز پنج‌شنبه اعلام کردند در راستای مبارزه با فساد مالی، رشوه و اختلاس، به جنگ «ببرها» و «مگس‌ها» خواهند رفت. حزب حاکم کمونیست چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزه با فساد مالی و اختلاس در یک دوره پنج‌ساله از 2013 آغاز شده است و تا 2017 ادامه می‌یابد و با حملات سهمگین تشدید خواهد شد. در این بیانیه به مفسدان بزرگ و کوچک عنوان «ببرها» و «مگس‌ها» داده شده و آمده است: سبک کار کشور و حزب حاکم در این مدت بر مبارزه راسخ با فساد متمرکز خواهد بود.

اختلاف میان اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس

اخبار رسیده حاکی از آن است که اختلافات میان اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده مجلس، رو به افزایش است. احتمال می‌رود اصلاح‌طلبان با تعدد فهرست‌های انتخاباتی روبه‌رو باشند. بر همین اساس، اصلاح‌طلبان نزدیک به کارگزاران بنا دارند با تداوم ائتلاف با اعتدال‌گرایان یا همان حامیان و نزدیکان حسن روحانی، وارد انتخابات مجلس دهم شوند تا همان‌طور که سعید حجاریان گفته، با چهره‌های یقه‌سفید، کرسی‌هایی از پارلمان را به دست آورند و در حال رایزنی با علی‌اکبر ناطق‌نوری هستند. اما از سوی دیگر، طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان از محمدرضا عارف برای حضور در انتخابات مجلس دهم حمایت و فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند.

مأموریت روحانی به شریعتمداری
ایرج ندیمی، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به جلسه اخیر نمایندگان این استان با رئیس جمهور گفت که روحانی در این جلسه، معاون اجرایی اش را مأمور رسیدگی به مشکلات استان کرد.

دیدار مخفیانه هیئت پارلمانی اروپا با ضد انقلاب کردی در تهران

در حالی که حواشی حضور هیئت پارلمانی اروپایی در تهران درباره دیدار با دوتن از فتنه‌گران و بی‌احترامی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان ادامه دارد، اخبار جدید حاکی از آن است که این هیئت، نشست مخفیانه‌ای نیز با ضدانقلاب کُردی در تهران داشته است. در این راستا، هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا این بار به سرپرستی «ایزابل دورانت» در مورخه 25/9/92 با تعدادی از عناصر گروهک‌های ضدانقلاب کُردی که برای مخفی ماندن هویت خود از پوشش «فعالان سیاسی و مدنی کُرد» استفاده می‌کنند، در یکی از مناطق شهر تهران دیدار کرده‌اند.

تخریب روستای عراقیب برای شصت‌وسومین بار
بولدوزرهای رژیم صهیونیستی تحت حمایت شدید نیروهای پلیس صهیونیستی، روستای عراقیب در النقب را برای شصت‌وسومین بار متوالی تخریب کردند و ساکنان این روستا را در سرمای شدید بی‌خانمان و بی‌سرپناه کردند.

سیا مخفیانه وارد آیفون شد
تسنیم: سازمان جاسوسی آمریکا با نفوذ به آیفون‌های اپل، بدون اینکه صاحبان گوشی متوجه شوند لیست مخاطبان آن‌ها را دیده و دوربین و میکروفون گوشی را باز گذاشته است.

در هر توافق هسته‌ای؛ سانتریفیوژهای ایران باید نابود شوند!
به گزارش پایگاه اینترنتی الکرمل، «یوفال اشتاینیتس» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی گفت: اگر تحریم‌ها علیه ایران یک یا دو سال دیگر ادامه می‌یافت این وضعیت می‌توانست به فروپاشی اقتصاد ایران منجر شود. تحریم‌ها علیه تهران، بزرگ‌ترین پیروزی سیاسی اسرائیل است. وی تأکید کرد: هر توافق هسته‌ای با ایران باید این کشور را به برچیدن سانتریفیوژها ملزم کند. هر توافقنامه‌ای که شامل این موضوع نباشد یک توافقنامه بد است.

نخستین مقصد سفر استانی
فرارو: محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که «با توجه به گفته شهردار اهواز در جلسه با وزیر کشور در خصوص سفر رئیس جمهوری به اهواز» آیا دکتر روحانی به این شهر سفر می کند، گفت: وزیر کشور و شهردار اهواز هر دو راست گفته اند و قرار است، رئیس جمهور اواخر دی ماه به اهواز سفر کند.

بازی فوتبال با سرهای بریده

گروه‌های تروریستی فعال در سوریه تصویری را در صفحه توئیتر خود منتشر کردند که نشان می‌دهد اعضای گروه «داعش» (دولت اسلامی عراق و شام) در حال فوتبال‌بازی کردن با سرهای بریده شده چند نفر از شیعیان سوری هستند. گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و در صدر آن‌ها «داعش» و «جبهه النصره» در چند ماه اخیر به حدی رفتارهای غیرانسانی با اقلیت‌های مذهبی و قومی داشته‌اند که حتی آمریکا و غرب هم آن‌ها را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده‌اند. البته همین گروه‌ها در طول حدود سه سال گذشته، با کمک‌های سخاوتمندانه غرب و کشورهایی چون عربستان و قطر تا این حد قدرت گرفته‌اند.

انتقاد ناطق از بازنشستگی پیش‌از‌موعد
ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در مراسم ترحیم مرحوم سیدعلی‌اکبر پرورش در مسجد سید اصفهان، با انتقاد از بازنشستگی زودتر از موعد استادان دانشگاه‌ها گفت: ابتدای انقلاب اسلامی سالم‌ترین نیروها را از آموزش و پرورش به عنوان مسؤولان شهری در فرمانداری‌ها و استانداری‌ها استفاده می‌کردیم.

با افتخار پنج‌هزار فحش از فتنه گرفتم
«
علیرضا قزوه» مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، در یادداشتی نوشت: در جریان انتخابات سال ۸۸ هم عملاً خانه شاعران ایران مشارکتی جدی در جریانات سیاسی روز داشت و عملاً به دفاع و شعر گفتن برای جریان راه سبز تبدیل شد. در جریان فتنه سال ۸۸ به تنهایی بیش از پنج‌هزار فحش و ناسزا از این و آن خوردم که هنوز همه آن یادداشت‌های پر از لطف و مهر را دارم و خوشوقتم که در میان آنها فرزندان برخی از شما نیز مرا با الفاظ رکیک نواختند. (اگر خواستید بفرمایید اصل فحش‌ها را خصوصی برای‌تان بفرستم)

تعیین زمان سفر باآیت ا... هاشمی است
مهر: محمد هاشمی، برادر آیت ا... هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دلیل تعیین نشدن زمان سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای سفر به عربستان سعودی از سوی عربستان است یا از سوی آیت‌ا... هاشمی گفت: تعیین نشدن زمان سفر از طرف آیت ا... هاشمی است.

یگان ویژه باید سوپرحرفه ای شود
مهر: سردار اسماعیل احمدی مقدم در نشست فصلی فرماندهان و مسؤولان یگانهای ویژه ناجا، گفت: دغدغه فرمانده یگان ویژه ناجا باید آموزش و حرفه ای گرایی باشد که در نهایت به واحدی سوپر حرفه ای برسیم.

توقیف‌ سلاحهای‌عربستان‌پشت‌مرزعراق
فارس: در پی عملیات ارتش عراق علیه نیروهای القاعده در استان الانبار، محموله‌های تسلیحاتی عربستان سعودی شامل 70 خودرو سبک 2 تنی با محموله مواد منفجره غنی‌شده و سلاحهای ضدزره و ضدهوایی در پشت مرزهای عراق متوقف شد.

اخراج 1850 آفریقایی از سرزمین‌های اشغالی
براساس آمارهای رسمی، 1850 پناهنده اریتره‌ای و سودانی از ابتدای سال جاری میلادی (2013) سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند که این میزان چهاربرابر تعداد سال 2012 است. آمارهای رسمی دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت وزارت داخلی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از یک‌هزار مهاجر آفریقایی در اردوگاه ساهار در جنوب سرزمین‌های اشغالی بازداشت هستند که نیمی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. در سال 2012 میلادی نیز رژیم صهیونیستی حدود چهار هزار نفر از مهاجران آفریقایی را بازداشت و شماری از آنها را از سرزمین‌های اشغالی اخراج کرد.

مجلس از تصمیم دولت حمایت می‌کند
جهان: غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: مجلس از تصمیم اخیر دولت مبنی بر برخورد با ویژه‌خواران حمایت می‌کند.

واکنش شمخانی به رفع حصر

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم ختم مادر محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نظرش در مورد رفع حصر خانگی موسوی و کروبی گفت: من آدم اقدامم آدم حرف نیستم.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در شورای عالی امنیت ملی نیز وعده داد به زودی نشستی با حضور خبرنگاران برگزار کند.

باهنر: دعوتنامه‌ای دریافت نکردم
باشگاه خبرنگاران: محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به نشست وزیر کشور با احزاب گفت: هنوز دعوتنامه‌ای برای نشست با وزیر کشور دریافت نکرده‌ام.

شیوه‌های غیر انسانی صهیونیست‌ها برای جذب مهاجر
«
سلیمان الشیخ» اندیشمند سیاسی گفت: صهیونیست‌ها با به راه انداختن انفجار در محل‌های تجمع و سکونت یهودیان در کشورهای مختلف و القای حس ناامنی، آنها را برای مهاجرت به اراضی اشغالی ترغیب می‌کنند. وی با نگارش مقاله‌ای تحت عنوان «لیبرمن و یهودیان آفریقای جنوبی» تصریح کرد: از جمله اقدامات مشابهی که صهیونیست‌ها علیه محافل یهودی ساکن کشورهای مختلف انجام داده‌اند، می‌توان به انفجار بمب در یک معبد یهودی در بغداد اشاره کرد که البته پس از مدتی مشخص شد یکی از مزدوران رژیم اشغالگر قدس در پشت پرده این ماجرا بوده است و دلیل این اقدام وی، ایجاد حالت وحشت در میان ساکنان یهودی عراق برای واداشتن آنها به مهاجرت از این کشور بوده است.

بابک زنجانی در اوین می ماند
ایرنا: به دنبال انتشار برخی اخبار در ارتباط با احتمال آزادی بابک زنجانی با قید وثیقه، یک منبع آگاه تاکید کرد که میلیاردر ایرانی همچنان در زندان اوین خواهد ماند.

طرح عربستان برای ترور سید حسن نصرالله

پایگاه خبری "اونلی لیبانون" با افشای بخشهایی از یک گزارش حساس امنیتی اعلام کرد که ارتباطات گسترده ای بین جریان المستقبل و نمایندگانی از سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا بویژه در ماههای اخیر در جریان است تا سناریوی جدیدی را در خاک لبنان پیاده کند.
بر اساس اطلاعات موجود از این سناریو که از منابع مطلع به دست آمده است، نمایندگان سازمان جاسوسی آمریکا در لبنان ارتبلط گسترده ای با سفارت عربستان سعودی در این کشور و برخی دیگر از سفارتخانه های خارجی را آغاز کرده و دیدارهای فشرده ای را در ماههای اخیر با سران جریان المستقبل برگزار کرده اند تا بتوانند قبل از برپایی کنفرانس ژنو ۲ عرصه داخلی لبنان را ملتهب کرده و مقاومت را به دام این معرکه بکشانند.
منابع ویژه همچنین اعلام کرده اند که عربستان سعودی طرح خاصی برای ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دارد که با هماهنگی کامل با دستگاه جاسوسی مرکزی آمریکا و برخی از عناصر افراطی جریان ۱۴ مارس به دنبال اجرای آن است.

اخبار کوتاه

*حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی که در مراسمی برای بزرگداشت نهم دی سخنرانی می‌کرد، درباره دیدار خود با مقام معظم رهبری در زمان وقوع فتنه سال 1388 گفت: من زمان فتنه خیلی ناراحت بودم. به تهران محضر رهبر معظم انقلاب مشرف شدم و با ایشان که قصد داشت به جمکران برود، همراه شدم. در مسیر به ایشان عرض کردم که آقا این حرکات زشتی که انجام می‌گیرد، پتک‌هایی است که به ستون انقلاب وارد می‌شود. وی ادامه داد: ایشان پس از اتمام حرف‌های بنده، فرمودند می‌دانم که این حرکات، پتک‌هایی است که به ستون انقلاب وارد می‌شود؛ اما شما بدانید ستون انقلاب سنگ نیست، بلکه زنده است و جان دارد. زخم می‌شود، ولی التیام پیدا می‌کند و واکسینه می‌شود.

*یک منبع امنیتی اعلام کرد «ماجد الماجد» امیر گردان‌های «عبدالله عزام» سرکرده حمله به سفارت ایران و همچنین عامل ترور «حسان اللقیس»، از اعضای برجسته حزب‌الله در لبنان، دستگیر شده است. این گزارش حاکی است که به‌تازگی عملیات صیدا در لبنان با هدف فراری دادن «ماجد الماجد» به بیرون لبنان صورت انجام گرفت که ناکام ماند.

* یک نشریه صهیونیستی در یادداشتی ضمن بررسی جشن‌های سال نو مسیحیان لبنان، با تمرکز بر جشنی که یک زن مسیحی هرسال با آویختن تصویر سیدحسن نصرالله بر درخت کریسمس به پا می‌کند، به تحلیل احساسات مسیحیان لبنان نسبت به دبیرکل حزب‌الله پرداخت و از محبوبیت روزافزون ایشان اظهار نگرانی کرد.

https://shoma-weekly.ir/b2gM6l