گفته می‌شود که...

افشای پشت‌پرده خبرنگاران دستگیر شده اصلاح‌طلب/«کل کل»یک روزنامه با رئیس جمهور/ گدایی سرکرده منافقین از اوباما/ یاران احمدی‌نژاد در اردوگاه انتخاباتی رضایی/ نامه‌ علی مطهری به رئیس‌جمهور/ نظر برادر احمدی نژاد در مورد شعار «زنده باد بهار» و ...

افشای پشت‌پرده خبرنگاران دستگیر شده اصلاح‌طلب
  براساس گزارش‌های به‌دست‌آمده از ابعاد جدید ارتباط خبرنگاران دستگیر شده اصلاح‌طلب با سرویس‌های بیگانه، مشخص شده است که یک تیم کاملاً حرفه‌ای در خارج از کشور با مدیریت مسعود بهنود با 100 الی 150 نفر کادر خبرنگار داخلی و خارجی در ارتباط بوده که از این طریق، اخبار دریافتی را انتشار و اخبار جمع‌آوری شده را انتقال می‌دادند. این تیم حرفه‌ای به چهار لایه تقسیم شده بود که لایه اصلی آن در آمریکا مستقر بود که با هدایت مستقیم مسعود بهنود کار می‌کرد  و دو افسر سرویس اطلاعاتی آمریکا مراحل جذب، نظارت و آموزش افراد این حلقه را به عهده داشتند. همچنین سه لایه دیگر در ایران، ترکیه و فرانسه مستقر بودند که کار انتشار اخبار و اطلاعات را بر عهده داشتند. گفتنی است آموزش خبرنگاران داخل ایران بر عهده مؤسسه توانا به مدیر مسئولی «ن-ر» بوده است که آموزش خاص رسانه‌ای و جاسوسی را بر عهده داشته است.
کار اصلی این مجموعه خبری مستقر در رسانه‌های اصلاح‌طلب بدین طریق بوده است که خبرهای جعلی منتشر شده در بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، روزآنلاین و سایر رسانه‌های معاند نظام را پس از انتشار آن‌ها، در رسانه‌های داخلی بازنشر می‌‌کردند و اخبار جمع‌آوری شده از مراکز و فضای جامعه و مسئولان را به خارج از کشور انتقال می‌دادند.

دست و پا زدن‌های فتنه‌گران خارج‌نشین!
   چند روزی است که فتنه‌گران و فراریان ضدانقلاب با راه‌اندازی صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی، خود را برای اغتشاش و آتش‌زدن سطل‌های زباله در بیست‌وپنجم بهمن‌ماه(امروز) آماده می‌کنند! این فتنه‌گران فراری در شبکه اجتماعی فیس‌بوک و همچنین در شبکه توئیتر، صفحه‌ای به نام بیست‌وپنج بهمن راه‌اندازی کرده‌‌اند که طرفداران خود را برای حضور در خیابان تشویق می‌کنند. از طرفی، سایت‌های مربوط به آن‌ها و ضدانقلاب‌های فراری، با برجسته کردن این روز می‌خواهند آخرین تیرهای ترکش خود را رها کنند. شبکه‌های ماهواره‌ای هم آخرین زور خود را می‌زنند. حتی در بیست‌وپنجم بهمن 1389 که سران فتنه به بهانه دفاع از مردم مصر و تونس و به منظور اغتشاش و آشوب، طرفداران خود را به خیابان خواندند، به‌جز گروه فریب‌خورده و بازماندگان ضدانقلاب، نتوانستند کسی را به خیابان بیاورند. فتنه‌گران فراری که در خارج از کشور و در امنیت به سر می‌برند، هر از گاهی به امید احیای فتنه، از هواداران داخل می‌خواهند که به خیابان‌ها بریزند که این مسئله سبب عصبانیت افراد آنان در داخل شده است که حتی به آنان اعتراض می‌کنند که اگر راست می‌گویید، خودتان به ایران بازگردید و اعتراض کنید؟

مشایی جزو مدعوین سمینار فرهنگ و جهانی شدن نبود
شنیده شد که دبیر سمینار منطقه‌ای فرهنگ و جهانی شدن در آسیا درباره احتمال حضور و سخنرانی اسفندیار رحیم‌مشایی در این سمینار گفت: وی جزو مدعوین و سخنرانان این سمینار نبوده است. مهر نوشت؛ ولی تیموری در حاشیه سمینار منطقه‌ای فرهنگ و جهانی شدن در آسیا درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر سخنرانی مشاور رئیس‌جمهور و رئیس دبیرخانه اجلاس عدم تعهد در این سمینار، اظهار کرد: آقای مشایی به این سمینار نمی‌آید و از ابتدا هم قرار نبوده که سخنرانی داشته باشد. وی افزود: قرار بر این بود که آقایان سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عزت‌ا... ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در سمینار منطقه‌ای فرهنگ و جهانی شدن حضور یافت و سخنرانی کنند که به مراسم افتتاحیه نیامدند.

منافع شخصی علت بداخلاقی سیاسی
رجا:حجت‌الاسلام محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه حب و بغض‌ها و در نظر گرفتن منافع شخصی و گروهی به جای منافع نظام یکی از زمینه‌های بروز بداخلاقی سیاسی است،گفت:با کسانی که به صورت مغرضانه دست به بداخلاقی سیاسی می‌زنند برخورد شود.

فرار پابرهنه مرسی از مسجد!
العالم:انتشار تصاویر خروج پابرهنه مرسی از مسجدی در قاهره، واکنشهای مختلفی را در محافل اینترنتی و اجتماعی مصر به دنبال داشته است. بتازگی رئیس جمهور مصر برای جلوگیری از مواجهه با معترضانی که بعد از پایان نماز علیه او شعار سر می دادند، فوراً مسجد را ترک کرده است.

تعیین‌تکلیف مکالمه تصویری رایتل
شنیده شد که دبیر شورای‌عالی فضای مجازی از بررسی موضوع ارائه سرویس مکالمه تصویری اپراتور سوم موبایل با توجه به اظهارنظرات مختلف درکشور خبر داد. مهر نوشت؛ وی گفت: به‌زودی شورا درمورد سرویس‌های تماس تصویری و اینترنت پرسرعت رایتل تصمیم نهایی را اعلام می‌کند. مهدی اخوان‌بهابادی گفت: ارائه سرویس مکالمه تصویری و اینترنت پرسرعت روی شبکه اپراتور سوم موبایل در حال پیگیری و بحث است و به‌زودی تصمیم‌گیری نهایی درمورد نحوه ارائه سرویس‌های اپراتور سوم تلفن همراه اعلام خواهد شد.

واکنش علی پروین به مصادره ویلایش
شنیده شد که علی پروین عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس تهران درمورد مصادره ویلای شخصی‌اش به باشگاه خبرنگاران گفت: کدام مصادره؟! از این خبرها خنده‌ام می‌گیرد! این خبر کذب محض است از سوی وکلایم پیگیری می‌کنم. وی ادامه داد: همیشه مسائل فوتبال را دوستانه حل می‌کردم، این‌بار برخلاف میل باطنی‌ام مجبورم می‌کنند شکایت کنم.

«کل کل»یک روزنامه با رئیس جمهور
بولتن نیوز:روزنامه 90 در شماره دیروز خود با تیتری تأمل برانگیز نوشت:آقای رئیس جمهور! بگو اما از خودت و یارانت! این روزنامه همچنین تیتر زد «احمدی نژاد،نه نگو بگو!» و در ذیل تیتر اصلی صفحه اول خود هم تیتر دیگری منتشر کرد با این عنوان که «روزنامه 90 را توقیف کنید.»

گدایی سرکرده منافقین از اوباما
باشگاه خبرنگاران:مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین بار دیگر اوج فلاکت این گروهک را با درخواست کمک از باراک اوباما و بان کی مون به نمایش گذاشته است.

دیدار ائتلاف سه‌گانه با آیت‌ا... مصباح
شنیده شد که سخنگوی ائتلاف سه نفره از برگزاری جلسات و دیدارهای منظم با آیات مهدوی‌کنی، جنتی و یزدی خبرداد و گفت: با آیت‌ا... مصباح‌یزدی نیز دیدار داشته‌ایم. دانشجو نوشت؛ حسین مظفر در پاسخ به این سوال که آیا دیدارهای ائتلاف سه‌گانه با اعضای جامعتین و دیگر علما ادامه دارد یا خیر؟ گفت: در قالب ائتلاف سه‌نفره با حضرات آیات جنتی، یزدی و مهدوی‌کنی جلسات مکرر و ارتباط تنگاتنگ داریم. وی همچنین افزود: با آیت‌ا... مصباح نیز جلسه داشته و گزارش اقدامات خود را ارائه کردیم.

پوستر انتخاباتی حامیان مشایی
شنیده شد که پوستر انتخاباتی منتسب به اسفندیار رحیم‌مشائی توسط حامیان او منتشر شد. فردا نوشت؛ روی این پوستر نوشته شده است خدایا بر آستانت برای آفرینش اسفندیار رحیم‌مشائی سجده شکر می‌گذاریم. سمت راست پوستر هم عبارت یا ابا صالح المهدی نگاشته شده است. البته بالای این پوستر جمله پویش مردمی دعوت از مشائی نوشته شده است.

کتاب‌فروشی طرح نو تعطیل شد
شنیده شد که کتابفروشی طرح نو تعطیل شد. ایسنا نوشت؛ علی پایا، مدیر انتشارات طرح نو گفت: الان به خاطر مشکلات مالی مجبور شده‌ایم کتاب‌فروشی را بفروشیم تا چراغ انتشارات طرح نو روشن بماند، باید 24 میلیون مالیات بپردازیم، این درحالی است که مدتی است از تصویب قانونی برای معافیت‌های مالیاتی کتاب‌فروشان خبر می‌دهند. وی درباره فعالیت انتشارات طرح نو نیز اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا چراغ این انتشارات را با تجدیدچاپ کتاب‌ها روشن نگه داریم.

انتقاد از ریخت و پاش در شهرداری
فارس:خسرو دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ریخت و پاش و برگزاری همایش‌های مختلف و غیرضروری در شهرداری زیاد است؛ این در حالی است که ما شاهد بذل و بخشش‌ غیرضروری اموال شهرداری هستیم.

خواننده لس‌آنجلسی مجوز ندارد
فرارو:حمید شاه‌آبادی،معاون هنری وزیر ارشاد پس از بیان برخی شایعات درباره صدور مجوز برای (حبیب محبیان) خواننده‌ای که مدتی است به ایران بازگشته، گفت: هیچ مجوزی در این باره صادر نکرده‌ایم و بنایی هم برای صدور چنین مجوزی نداریم.

یاران احمدی‌نژاد در اردوگاه انتخاباتی رضایی
شنیده شد که محسن رضایی در سفری یک روزه به خراسان‌جنوبی برنامه‌های فشرده‌ای داشت که با حاشیه‌های مختلفی همراه بود. فارس نوشت؛ رضایی در بدو ورود به بیرجند که در فرودگاه آیت‌ا... عبادی مورد استقبال معاون سیاسی استاندار قرار گرفت به مزار شهدا رفت. رضایی در پاسخ به اینکه به دعوت چه گروهی به بیرجند آمده است، گفت: به دعوت جوانان آمده‌ام. البته رضایی را در این دیدارها حامیان 88 احمدی‌نژاد از جمله برخی از اعضای ستاد امتداد مهر همراهی می‌کردند.

مجری‌ معروف، کاندیدای نظام پزشکی
شنیده شد که مرتضی حیدری، مجری معروف تلویزیون کاندیدای ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی در تهران شد. جهان نوشت؛ حیدری دارای لیسانس فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است. او سابقه فعالیت در مراکز درمانی را دارد و در حال حاضر در کلینیک شخصی خود به فعالیت اشتغال دارد.

چهره آشنا از نزدیکان به حلقه دولت در غائله 22 بهمن
فردا نیوز عکسی را از غائله برپا شده 22 بهمن، درسخنرانی لاریجانی در قم انتشار داد، که در آن، چهره آشنایی از نزدیکان به حلقه دولت که پیش از این در منصب کارگردانی مستند «ظهور نزدیک است» شناخته می‌شد، حضور داشته است.این در حالی است که طبق خبر خبرگزاری‌ها، بعد از آشوب در سخنرانی لاریجانی،آشوبگران با در دست گرفتن پوسترهای احمدی‌نژاد به شادمانی پرداخته‌اند و شعار زنده باد بهار سر داده‌اند.

نامه‌ علی مطهری به رئیس‌جمهور
علی مطهری نماینده مردم تهران در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور با رد نظر وی مبنی بر اینکه پشت پرده استیضاح وزیر کار سیاسی بوده است، گفت: اگر یادتان باشد در ماجرای استیضاح مرحوم کردان نیز همین رفتار را داشتید. از من درخواست ملاقات کردید و من خدمت رسیدم. نزدیک به سه ساعت خصوصی صحبت کردیم. هرچه کردم که کردان را به صورت مسالمت‌آمیز در پستی قرار دهید که آبرویش محفوظ بماند نپذیرفتید و تکرار می‌کردید که پشت پرده این استیضاح هاشمی و توکلی قرار دارند و می‌خواهند دولت را زمین بزنند درحالی که هیچ کدام‌شان در جریان این استیضاح قرار نداشتند.

پیشنهاد جالب احمد خاتمی
مهر:آیت ا... سید احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاثیر بد اخلاقی مسؤولان ارشد کشور در روز استیضاح وزیر کار بر وقایع روز 22 بهمن در قم، پیشنهاد کرد که نهادهای واسطه ای مثل هیأت حل اختلاف وارد صحنه شوند و اندازه تخلف و بی اخلاقی هریک از سران قوا را مشخص و به مردم اعلام کنند.

مقصران توبه‌ کنند
تسنیم: مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار با اشاره به بداخلاقی‌های سیاسی صورت گرفته در صحن علنی مجلس گفت: اطمینان دارم که اگر احمدی‌نژاد آن صحبتها را نمی‌کرد، مجلس برای استیضاح آقای شیخ‌الاسلام رأی منفی می‌داد. وی با تأکید بر اینکه اگر ثابت شده است که کارمان خلاف شرع بوده باید توبه کنیم، گفت: این توبه، توبه اجتماعی است و نه فردی و باید اعلام شود.

نظر برادر احمدی نژاد در مورد شعار «زنده باد بهار»
داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه شعار «زنده باد بهار» در این روزها بر خلاف فرمایشات رهبری است، به مهر گفت: حرف ریشه‌ای و اساسی این است که چون مقام معظم رهبری تاکید بر عدم شروع زودرس انتخابات دارند، هرکس با ایشان هماهنگ و هم راستا نباشد، از مردم نیست.اگر در قبال این نوع سخنان و رفتارها واکنشی نیست، به دلیل در نظر گرفتن مصلحت هاست ولی وظیفه این است که آگاهی‌های لازم به جامعه داده شود.

 پاسخ سید حسن خمینی درباره اداره صفحه فیس‌بوکش
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در مراسم قدردانی از برگزیدگان و دست اندرکاران جشنواره وبلاگ نویسی با موضوع امام خمینی(ره) با نام «آیه مهر» در پاسخ به این سوال که آیا صفحه فیس‌بوکی که به نام شما فعالیت می‌کند، ارتباطی با جناب‌عالی دارد؟ گفت: این صفحه توسط بنده اداره نمی‌شود.وی افزود: البته گردانندگان صفحه فیس‌بوکی که به نام بنده فعالیت دارد، از دوستان نزدیک بنده هستند و توسط این افراد صفحه مذکور در فضای مجازی اداره می‌شود.

انتقاد از سخنان غیرمسؤولانه احمدی نژاد
خبرآنلاین:الیاس نادران، نماینده تهران، گفت: متأسفانه سخنان غیرمسؤولانه رئیس جمهور در یکشنبه گذشته در مجلس و سخنان نادرست وی در میدان آزادی و رفتار غیر ارزشی برخی شرکت کنندگان در مراسم 22 بهمن در حرم مطهر کریمه اهل بیت، خدمت بزرگی به رسانه های خارجی برای کتمان این واقعه پرشکوه بود.

به اصلاح‌طلبان سبز ملحق می‌شویم
عباس عبدی در گفت‌وگو با فارس درخصوص رهبری جریان اصلاحات گفت: این جریان سیاسی باید رهبر داشته باشد و اینکه رهبر نمی‌خواهد امری بی‌معنا‌ست. رهبری این جریان نیز باید قدرت و مسئولیتش متناسب باشد و به میزانی که قدرت پیدا می‌کند درباره رفتارها و کنش‌هایش باید مسئولیت داشته باشد و این نیاز امروز جریان اصلاحات است. آنچه که در واقعیت وجود دارد و ما درباره آن بحث می‌کنیم اینکه کسی در حصر است از خود رفع مسئولیت می‌کند و این درست است چرا که آنها در موقعیتی نیستند که این نقش را ایفا کنند.
در بین نیروهای موجود اگر آقای خاتمی نمی‌خواهد به تنهایی بیاید می‌تواند هر طوری که صلاح می‌داند ورود کند. به جای اینکه در پی آن باشند که بگویند چه کسی می‌تواند این سنگ را از روی زمین بردارد معتقدم هر کس آمادگی خود را برای بلند کردن این سنگ اعلام کند ما از وی حمایت می‌کنیم.
مشکلی که در گذشته وجود داشت اینکه شاید به دلیل اینکه خاتمی در موقعیت ریاست‌جمهوری قرار داشت خیلی نمی‌خواست این کار را انجام دهد. وی درخصوص مرزبندی بین جنبش سبز و جریان اصلاح‌طلبی گفت:من مرزبندی نمی‌کنم بلکه با محتوا سر و کار دارم، ممکن است کسی خود را جنبش سبزی بداند ولی از زاویه اصلاحات به موضوع نگاه کند ما کاری به این نداریم. از این رو اگر آنها جنبش سبز را همان اصلاحات می‌داند فبها المراد، ما هم به آنها ملحق می‌شویم. اگر کسانی که جنبش سبز هستند و این جنبش را همان اصلاحات می‌دانند اگر به‌دلایلی اسم دیگری روی آن گذاشتند من سر اسم دعوا ندارم.

خدمات تاجر دوبی نشین به فدراسیون خاص
برای آن که به ورای ورزش و تصمیمات آن برسیم، گاهی نیاز است سفری به ورای آب ها و مرزها داشته باشیم. آن هنگام است که می توانیم بفهمیم چگونه گاهی بدیهی ترین اصول مدیریتی رعایت نمی شود و اردوها و دیدارهای دوستانه عجیبی برگزار می شود یا چه می شود که منافع ملی قربانی شده و کسی هم صدایش در نمی آید.
در یکی از فدراسیون های پر سر و صدا مدت هاست تاجری دوبی نشین به مردی اثرگذار و پر رفت و آمد تبدیل شده است. در این بین اخبار متعددی از همکاری اقتصادی وی با برخی مدیران و اشخاص حاضر در این فدراسیون به انتشار می رسد. جدیدترین اخبار حکایت از اتفاقی دارد که جای تامل بسیاری دارد.
براساس اخبار دریافتی، این تاجر واحد پرامکاناتی در دوبی را در اختیار مدیران این فدراسیون خاص قرار داده است. البته، نایب رئیس و دبیر این فدراسیون بیشتر به این محل رفت ‌و آمد دارند و بهره مند از امکانات رایگان آن!
این شخص تاجر که از اواسط دهه هفتاد به این فدراسیون رفت و آمد داشته، سال های بعد انقلاب را در ایران نبوده است. اینکه در این سال ها چه می کرده، خبری در دسترس نیست؛ اما این روزها در این فدراسیون و این رشته برای خود جایگاهی را دست و پا کرده که با توجه به این خدمات، می توان ریشه آن را دریافت؛ اگرچه برای وی با سود سرشاری همراه بوده است

محتوای دور آینده مذاکرات 1+5 روی میز وزیر امور خارجه روسیه
محتوای دور آینده مذاکرات 1+5 از هم اکنون روی میز وزیر امور خارجه روسیه قرار دارد! لاورف، گفته است: اعضاء گروه مذاکره کننده با ایران در زمینه مسائل هسته‌ای (1+5) در دور جدید مذاکره که قرار است در قزاقستان برگزار شود از ایران خواهند خواست غنی سازی اورانیوم را متوقف نماید. مذاکرات قزاقستان قرار است هشتم اسفند برگزار شود.

تحریم کالاهای اسراییلی
سازمان دهندگان و نمایندگان صادرات چهل شهر اروپایی خواستار تحریم محصولات و شرکتهای اسراییلی شدند. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از مرکز رسانه‌ای بین‌المللی خاورمیانه، شانزده سازمان کشاورزی انجمن مدنی فلسطین به همراه نمایندگان 40 شهر اروپایی ضمن برگزاری تظاهرات خواستار تحریم محصولات اسراییلی شدند و اعلام کردند که صادرات کالاهای اسراییلی در فروشگاههای اروپایی بطور مستقیم مغایر با قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است. آنها از دولت و فروشندگان خواستند به روابط تجاری با شرکتهای صادر کننده محصولات اسراییلی بخاطر دست داشتن آنها در تخریب و صدمه زدن به محصولات کشاورزی فلسطینی‌ها خاتمه دهند. چند روز قبل نیز کشاورزان و ماهیگیران فلسطینی در غزه دست به تظاهرات گسترده زدند و خواستار تحریم کالاهای اسراییلی شدند.

پیشنهاد قابل تامل قطر به ایران
تابناک: نخست وزیر قطر خواستار تشکیل سازمان امنیت منطقه‌ای با مشارکت ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شده است.این اظهارات حمد بن جاسم، شکایت برخی طرفهای عربی را در پی داشته است.

شایعات پس از استعفای پاپ!
فرارو: در اقدامی عجیب خبرگزاری فرانس‌پرس عکسی را منتشر کرده است که در آن برخورد صاعقه با گنبد کلیسای باسیلیکا دیده می‌شود. گفته شده که این عکس در روزی که پاپ استعفای خود را اعلام کرد، گرفته شده است.

تخریب دو تونل انتقال مایحتاج مردم تحت محاصره در غزه
به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، ارتش مصر با انجام عملیاتی در مرز غزه دو تونل انتقال مایحتاج مردم تحت محاصره غزه را تخریب و 10 فلسطینی را نیز بازداشت کرد.
در پی بازداشت این فلسطینیان توسط نیروهای مصری دهها تن از فلسطینی‌ها با برگزاری یک راهپیمایی این اقدام مصر را محکوم کرده و خواستار آزادی این افراد شدند.
معترضان در راهپیمایی خود با سردادن شعارهای "مصر فرزندان ما را آزاد کن" خشم خود را از این اقدام نیروهای امنیتی مصر ابراز داشتند، با گذشت بیش از شش سال از محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی ساکنان این باریکه همچنان بخشی از مایحتاج خود را از طریق تونل‌های زیرزمینی تهیه می‌کنند زیرا صهیونیستها حتی از واردات دارو و لوازم پزشکی و مواد غذایی به این منطقه جلوگیری می‌نمایند.
نیروهای انتقال دهنده با کار در تونل‌های زیرزمینی جان خود را به خاطر هموطنان درمحاصره خود به خطر می‌اندازند. طبق اعلام سازمان‌های حقوق بشر بیش از 230 نفر در این تونل‌ها کشته شده‌اند.

درخواست شورای شهر از دولت درباره حقوق شهروندی
بر اساس نامه رسمی چندی پیش شورای شهر تهران به مسئولان اجرایی، این نهاد از دولت خواسته است با توجه به مصوبه آبان ماه سال گذشته شورای شهر مبنی بر ضرورت تهیه و انتشار گزارش عملکرد دستگاههای دولت در موضوعاتی چون صیانت از حقوق شهروندی و حمایت از اقشار آسیب دیده اجتماعی، نسبت به ارسال این گزارش یا اعلام رسانه ای آن اقدام کند.

درخواست نجار برای بازگشت معاونت حذف شده وزارت کشور
در حالی که بر اساس قانون خدمات کشوری، وزارتخانه  ها موظف شده بودند تا معاونت  های زیرمجموعه خود را به 5 عدد کاهش دهند و بر این اساس، وزارت کشور با حذف معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، آن را تبدیل به یک مرکز کرد گفته می شود مصطفی محمدنجار اخیرا با ارسال نامه ای به مسئولان ارشد اجرایی، درخواست بازگشت این معاونت به چارت وزارت کشور را برای ایفای بهتر وظایف مطرح کرده است

کارگزاران و اصلاح طلبان دست در دست هم برای ریاست جمهوری
طیفی از حزب کارگزاران سازندگی مأمور رایزنی با اصلاح‌طلبان برای جلب حمایت آنان از کاندیداتوری «حسن روحانی» شده‌اند. پس از تصمیم حزب کارگزاران برای کاندیداتوری حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بزرگ‌ترین مانع برای موفقیت وی، عدم همراهی سایر اضلاع جریان اصلاحات عنوان شده و تصریح شده است که باید ضمن رایزنی با اصلاح‌طلبان، تأکید شود که نظر هاشمی رفسنجانی برای این دور از انتخابات، حمایت از حسن روحانی است و وی توان جلب آرای مردمی را دارد.

همسر یک بازیگر و برگزاری کلاس های حلقه کیهانی
(ف- م) همسر یکی از بازیگران مطرح سینما که برای سفر به آمریکا از همسرش جدا شده بود، به‌تازگی درصدد سفر به مالزی و راه‌اندازی کلاس‌های حلقه کیهانی است. وی مأموریت یافته این کلاس‌ها را برای دانشجویان ایرانی مقیم مالزی برگزار کند. برخی از دستگیرشدگان فتنه 88 از شرکت‌کنندگان جلسات عرفان‌های انحرافی بودند.

مفتی وهابی: اطاعت از والیان ظالم به معنای تضییع حقوق مردم نیستُ
صالح‌بن حمید، مفتی وهابی و خطیب مسجدالحرام، اطاعت از کسانی را که وی آن‌ها را اولی‌الامر خواند، واجب دانست. بن‌حمید در خلال خطبه نماز جمعه گفت: اطاعت از والیان ظالم به معنای تضییع حقوق مردم نیستُ بلکه مردم می‌توانند حقشان را از والیان ظالم هم مطالبه کنند! این‌گونه سخنان سفسطه‌آمیز مانند این است که سفارش به اخلاص، راستگویی، رعایت حق و دوری از کارهای ناپسند را با پیمودن راه‌هایی که در مسیر خلاف این صفات است، بتوان در یک جا جمع کرد! خطیب مسجدالحرام این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که از زمان آغاز انقلاب مردم عربستان، شمار زیادی از شیعیان این کشور توسط حکام آل‌سعود شهید شده‌اند و یا در بازداشت به‌سر می‌برند.

تنبیه وحشیانه دانش آموزان
یک معلم چینی کاملأ ظالمانه بچه های مدرسه ابتدایی را تنبیه میکند تا جاییکه خشم مردم چین و اعتراض های جهانی را در پی داشته است.در کلاس این معلم چینی اگر بچه ای جیغ بزند معلم او را با گوش هایش از روی زمین بلند می کند.در این کلاس درس بچه ها با کوچک ترین بی نظمی تنبیه که نه ،با شکنجه روبرو می شوند ،برخی از این تنبیه ها یادآور شکنجه های سازمان های جاسوسی است .بستن دهان بچه ها با نوار چسب،قرار دادن سطل زباله روی سر بچه ها و سایر تنبیه هایی که تنها در این کلاس درس رایج است به روح و روان شاگردان کلاس آسیب زیادی رسانده است.
یکی از والدین بیان می کند وقتی دختر کوچک من در کلاس نتوانست تا ده بشمرد این معلم ظالم 43 سیلی به صورت دختر بچه من زده است.پخش تصاویر تنبیه بدنی در یکی دیگر از مدارس چین نیز در روزهای اخیر خشم عمومی را به همراه داشته است و از مسئولین مدارس خواسته شده پیگیری های لازم را در خصوص معلمان ظالم انجام دهند.

خیانت نتیجه سریال های شبکه جم
شبکه جم به دنبال آسیب رساندن و عادی سازی مسائلی مثل خیانت و جدایی در میان خانواده های ایرانی می باشد و شاهد این مدعا سریال هایی است که این شبکه پخش می شود.
این شبکه با پخش سریالی که در آن زن خانواده به همسرش خیانت می کند، پس از لو رفتن خیانتش به همسرش می گوید :«تو نباید مرا تحقیر کنی و ما می توانیم از هم جدا شویم و ما باید سال های زیادی را زندگی کنیم پس ما می توانیم از هم جدا شویم.»
در ادامه این سریال مرد خانواده با خواندن اشعاری مبنی بر اینکه که همسرش حق این کار را داشته است از همسرش جدا می شود و این همان ترویج بی غیرتی میان خانواده های ایرانی است که شبکه جم و دیگر شبکه های فارسی زبان خارجی آن را دنبال می کنند.
این اولین سریال و اولین برنامه ای نیست که شبکه جم پخش کرده و در آن بنیاد خانواده ایرانی را هدف قرار داده است و آخرین نیز نخواهد بود اما نکته قابل تامل برای خانواده های ایرانی این است که باید هوشیار باشند و بدانند که با دیدن این گونه سریال ها به مرور قبح خیانت و بی غیرتی نزد آنها ریخته می شود و دیگر خیانت عمل ناهنجار و غیر شرعی محسوب نمی شود.

تفاوت احمدی نژاد با خاتمی و هاشمی به روایت روزنامه دولت
روزنامه ایران امروز در گزارشی تحت عنوان "ابعاد پروژه تغییر در هندسه نظام امام و امت" نوشت: پژواک نظرات سیاسیون تهران نشین از برخی بزرگان و محترمان جای تامل ویژه دارد. عبدالرضا داوری معتقد است: برای اینکه بتوانیم همگرایی پیدا و پنهان برخی افراد با ایده های هاشمی رفسنجانی را بهتر درک کنیم باید به ساختار منابع قدرت در جمهوری اسلامی بیشتر توجه کنیم.
در ادامه این مطلب که در روزنامه دولتی ایران به چاپ رسیده است، آمده است که : تفاوت استراتژیک احمدی نژاد با آن 16 سال (خاتمی و هاشمی) در این بود که وی تمام ظرفیت های خود را برای پیاده سازی منویات رهبری قرار داده است و بین امام و امت نقش حائل و جداکننده ای ایفا نکرد و بخش عمده ای از عناد علیه دولت به این بخش بر می گردد.

رنج‌نامه روزنامه اصلاح‌طلب از یک جامعه بحران‌زده!
روزنامه مردم سالاری در متی به سبک رنجنامه به توصیف وضعیت بحران زده یک جامعه پرداخت و نوشت: چندی است که روزها سخت و دیرگذر شده‌اند. بسیاری از دردهای روزافزون اقتصادی می‌نالند و در مقابل معدودی نیز دم را غنیمت شمرده و به فرصت‌طلبی خود می‌‌بالند. بی‌شک این روزها با همه تلخی‌ها و سختی‌ها خواهند گذشت و دگرباره «بر بام این سرای امید، سپیده خواهد دمید». اما این روزها- به تمامی- در تاریخ این مرز و بوم ماندگار خواهند شد. آنان که شرایط سخت مردم را درک کرده، تدبیر به کار می‌بندند و شب‌ها را به روز می‌دوزند تا از آلام مردم بکاهند، سرفرازان این تاریخ خواهند بود.

اخبار کوتاه      
  *تروریست‌های وهابی «النصره» در جدیدترین جنایت خود، کودکی را در حالی‌که به بریدن سر شیعیان و علویان با چاقو(!) تشویق می‌کرد، در شهر ادلب سوریه چرخاندند. به گفته شاهدان، این گونه حرکات مغرضانه و تحریک‌آمیز  بیش از یک سال است که در مناطق گوناگون سوریه به وقوع می‌پیوندد. به‌تازگی نیز در اقدامی مشابه در روستاهای «کفریه» و «الفوعه» صدها وهابی در حالی که پرچم‌های القاعده را در دست داشتند، پشت سر کودکی که مردم را با اشعاری به بریدن سر شیعیان و علویان تشویق می‌کرد، حرکت می‌کردند.
*  یک منبع بلندپایه اردنی فاش کرد «نظمی اوجی» میلیاردر عراقی، قصد دارد برای حمایت از طرح اقالیم (تجزیه عراق) و براندازی حکومت مالکی، یک شبکه تلویزیونی به نام  ABN افتتاح کند. نظمی اوجی این شبکه را از یک بازرگان لبنانی خریداری کرده و چند سالی است که دفتر مرکزی این شبکه را به عمان منتقل کرده است.وی قصد دارد با هدف حمایت از تظاهرکنندگان الانبار و سقوط دولت نوری مالکی، شعبه‌ای از این شبکه را افتتاح کند. اوجی از باقی‌مانده‌های حزب بعث عراق است و روابط محکمی با تجار اسلحه در جهان دارد.

 * قرار بود تعدادی از اصلاح‌طلبان تندرو از جمله «حمیدرضا جلایی‌پور» و «مصطفی معین» تحت‌پوشش انجمن جامعه‌شناسی ایران، همایشی با حضور چهر‌های ضدنظام و با عنوان «جهان ایرانی و ایران جهانی» برگزار کنند و آن را به میتینگ سیاسی برای ایجاد وحدت در میان اصلاح‌طلبان تبدیل کنند. گفتنی است این افراد به‌دنبال بررسی چگونگی نامزدی محمد خاتمی بودند که بنابر اطلاعات به دست آمده، پس از آشکار شدن نیت اصلی دست‌اندرکاران و مسئولان انجمن، تعدادی از مدعوین از حضور در این نشست خودداری کردند و عملاً نقشه ایشان با شکست مواجه شد.

 * فعالیت‌های رسانه‌ای – پیامکی حلقه انحراف به منظور خبرسازی، نظرسازی و موج‌آفرینی، شدت گرفته است. این حلقه که فعالیت‌های خود را در سایت‌ها و وبلاگ‌ها افزایش داده، در آخرین تلاش‌های خود،  سامانه‌های پیامکی راه‌اندازی کرده که هسته فکری و عملیاتی آن به عهده «ع.د» و شخص دیگری به نام «ح» است. این افراد که پیامک‌های بیشماری را تحت عنوان سامانه «ز.ب» منتشر می‌سازند، خبرسازی، نظرسازی و تحریف اخبار جریان‌های مقابل خود را در دستور کار قرار داده‌اند و به‌دنبال پیشبرد اهداف انتخاباتی – تبلیغاتی خود هستند.
 
* مولوی عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان، با وجود حضور گسترده علما و مردم اهل سنت زاهدان، این بار نیز همچون سال‌های اخیر جزو غایبان مراسم شکوهمند راهپیمایی 22 بهمن بود؛ اما نکته‌ای که حایز اهمیت است، اینکه غیبت عبدالحمید در حالی اتفاق افتاده است که خبرها از حضور وی در مراسم تدفین یکی از اشرار منطقه در اطراف سراوان حکایت دارد!

https://shoma-weekly.ir/eFv42w