گفته می‌شود که...

افشاگری جنجالی فردوسی پور از دخالت نماینده مجلس در بحث تبانی!/ خدمات خاتمی به بهائیت/ کوچ اعضای ستاد قالیباف به سمت آیت‌اله‌ هاشمی / رئیس جمهور دیروز هم گریه کرد/ به من گفت مخل امنیت ملی!/ نجف زاده مجری مناظره‌های انتخاباتی و ...

خدمات خاتمی به بهائیت
 پایگاه اینترنتی «گویانیوز» متعلق به سازمان جاسوسی سیا، در مقاله‌ای درباره دولت خاتمی نوشت: «دوران هشت‌ساله ریاست‌جمهوری محمد خاتمی، فشار و آزار شهروندان بهائی به حداقل میزان خود طی سی‌واندی سال که از تأسیس نظام اسلامی در ایران می‌گذشت، رسید... این دوران به‌دلیل اعمال کمترین فشار‌ها به شهروندان بهائی از سوی حکومت، دارای کمترین میزان مهاجرت شهروندان بهائی از ایران بود به‌خصوص آنکه در آخرین سال ریاست‌جمهوری محمد خاتمی، برای اولین‌بار اعلام شد همه ایرانیان حق شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها را دارند و گزینه مذهب در فرم ثبت‌نام کنکور – که اشاره به درس تعلیمات دینی‌ای دارد که داوطلب برای امتحان برمی‌گزیند –  حذف شده بود.»
گفتنی است عناصر فرقه ضاله بهائیت در دولت تساهل‌گرای محمد خاتمی توانستند به مراکز علمی و دانشگاهی نفوذ یابند و با پشتیبانی شبکه‌ای به‌سرعت در برخی از تشکل‌های دانشجویی از جمله دفتر تحکیم وحدت (اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان؛ طیف علامه) و جبهه دموکراتیک ایران (اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویی؛ طیف حشمت‌الله طبرزدی) نفوذ کنند تا بتوانند با هویت دانشجو به نظام مقدس جمهوری اسلامی فحاشی کنند. تشکیل ان‌جی‌اوهای متعدد با عناوین و اساس‌نامه‌های گوناگون، راه‌اندازی مراکز فرهنگی –  هنری و به‌ویژه موسیقی و نیز راه‌اندازی مهدکودک با حمایت دولت اصلاحات از سوی بهائیان اتفاق افتاد.

با کدخدا ببندیم راحت‌تر است!
 حسن روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف با اشاره به اینکه به نظر من، مذاکره با آمریکا راحت‌تر از مذاکره با اروپا است، گفت: بسیاری از اروپایی‌ها آقا اجازه می‌خواهند، اما آمریکایی‌ها به قول معروف کدخدا هستند پس اگر با کدخدا ببندیم، راحت‌تر هستیم تا اینکه به سراغ یک مقام پایین‌تر برویم. این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری که گفته می‌شود به نفع آقای هاشمی کنار خواهد کشید، در پاسخ به این پرسش که «اگر رئیس‌جمهور شوید، برای رفع حصر موسوی و کروبی چه خواهید کرد؟» گفت: معتقدم اساساً رئیس‌جمهور آینده باید به‌دنبال کم کردن فاصله‌ها و از بین بردن فضای امنیتی در کشور باشد تا نه‌تنها آن‌هایی که در حصر هستند، آزاد شوند، بلکه آن‌هایی که به دلیل اتفاقات سال ۸۸ زندانی شده‌اند، هم آزاد شوند(!). وی با بیان اینکه قبول کردن نامزدی از سوی آقای هاشمی در شرایط فعلی را نوعی فداکاری می‌دانم، اضافه کرد: البته تا همین روزهای آخری که بنده با آقای هاشمی دیدار داشتم، او قاطعانه می‌گفت که نامزد نخواهد شد و تعارفی هم در کار نبود؛ اما در روزهای آخر گویا دلایلی به وجود آمده که وی تصمیم به نامزدی گرفته است. آقای هاشمی به من گفت: ساعت سه آخرین روز ثبت‌نام تصمیم به اعلام نامزدی گرفته است. بنده و آقای هاشمی در حال حاضر نامزد هستیم و در نهایت یک نفرمان در لیست رأی قرار خواهد گرفت. وی افزود: در حال حاضر دو تفکر در کشور وجود دارد که یکی از آن‌ها تفکر عقلانیت و اعتدال و دیگری تفکر ارائه شعارهای تند و بدون اندیشه حرف زدن است. بنده معتقدم آقای هاشمی، طرفدار تفکر اول است و بهتر است که شما از حضور آقای هاشمی نگرانی نداشته باشید؛ بلکه بگذارید مردم خودشان انتخاب کنند.

افشاگری جنجالی فردوسی پور از دخالت نماینده مجلس در بحث تبانی!
در برنامه این هفته 90 به بحث تبانی در لیگ دسته اول و رای قاطع کمیته انضباطی پرداخته شد. در بخشی از این برنامه، عادل فردوسی پور با اشاره به مصاحبه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس(نوباوه) در خصوص قول گرفتن از فدارسیون فوتبال برای نگریستن با دیده اغماض به پرونده تبانی در لیگ دسته اول از دخالت نمایندگان مجلس انتقاد کرد. نمایندگان تبریز نیز برای جلوگیری از محرومیت شهرداری تبریز تلاش های زیادی انجام دادند.

توهین جدید خواننده هتاک
خواننده هتاک به امام هادی(ع) در جدیدترین اظهارات خود در قالب کتابی با عنوانی توهین‌آمیز به وجود خدا، به ارائه مطالبی ناپسند پرداخته است.به گزارش "ندای انقلاب"،این خواننده هتاک که مدتها قبل به دلیل ترس از مجازات سنگین فسادهایش از کشور گریخته بود بارها در نشست‌ها و میتینگ‌هایی با حضور منافقین شرکت کرده بود.خواننده موهن به ساحت مقدس امام هادی(ع) اکنون کتابی به زبان آلمانی و با عنوان "وقتی خدا خوابه" را منتشر کرده است.این خواننده هتاک و فراری نه تنها به ساحت امام هادی(ع) توهین کرده بلکه با این نوع اسم گذاری درصدد توهین به یکتاپرستان است."وقتی خدا خوابه" نامگذاری سراسر توهین آمیز به پروردگار جهانیان است که از سویی بعد مادی به پروردگار بخشیده و از سوی دیگر برای این جهان خالقی متصور نیست.

اولین زن روزنامه نگار ایران
مریم عمید ملقب به مزین السلطنه اولین نشریه زنانه ایران را منتشر کرد. ناصرالدین شاه قاجار از سواد داشتن زنان دل خوشی نداشت و برخی از همسران او که می توانستند بخوانند و بنویسند، سوادشان را از شاه پنهان می کردند. مریم عمید، ملقب به مزین السلطنه در چنین فضایی پیش قدم تاسیس یک مدرسه دخترانه شد و بعدها نشریه ای را منتشر کرد که برای اولین بار در تاریخ ایران، مدیر مسئول آن زن بود. مزین السلطنه که دختر میر سیدرضی رئیس‌الاطباء پزشک قشون ناصرالدین شاه بود تحصیلات خود را نزد پدرش یاد گرفت و به دلیل حضورش در خانواده ای تحصیلکرده و با سواد و داشتن ذهنی جستجوگر و علاقمند، از برخی تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه و جهان آن روزگار مطلع شد و چون علاقه زیادی هم به آموختن علوم جدید داشت به خواندن زبان فرانسه و آموزش عکاسی مشغول شد. او که در واقع اولین زن روزنامه نگار ایران است البته اولین نشریه ای که از طرف زنان در ایران منتشر شد نشریه "دانش" نام داشت که در سال 1289 ه- ش توسط "خانم دکتر کحال" همسر میرزا حسین‌خان کحال انتشار ‌یافت. این نشریه در تهران منتشر ‌شد که هفته‌ای یک بار و در هشت صفحه با قطع رحلی و چاپ سربی چاپ می‌شد و علاوه بر ایران در سایر کشورها هم منتشر می‌شد که بعد از یک سال متوقف شد. مریم عمید ملقب به مزین السلطنه اولین نشریه زنانه ایران را منتشر کرد.

رئیس جمهور دیروز هم گریه کرد
روزنامه دیلی میل نوشت: وقتی ار ئیس جمهور در مورد بنغازی و حمله آمریکا به لیبی سوال شد به گریه افتاد. اوباما هرچند در مقابل سوالات جمهوری خواهان و انتقادات شدید آنها نسبت به حمله لیبی از سیاست های خارجه خود دفاع کرد اما وقتی به حمله مردم لیبی به سفارت آمریکا اشاره کرد، او به گریه افتاد.
دیلی میل نوشت: اوباما در کنفرانس خبری با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس بود که نتوانست خود را کنترل کند و به گریه افتاد. اوباما به خاطر حمله به لیبی از سوی منتقدان سیاسی کشور آمریکا  به شدت مورد نقد واقع شده است. منتقدان بر این باورند آمریکا یک شکست بزرگ دیگری را در لیبی تجربه کرد و بسیاری از افراد بیگناه نیز در این حمله جان خود را از دست دادند. جمهوری خواهان بر این باورند که کاخ سفید در این زمینه اغوا گری می کند و اطلاعات درست را در این زمینه به کنگره آمریکا نمی ده

تکذیب گفته‌های وکیل مهدی هاشمی
شنیده شد که قاضی سراج گفت: پرونده مهدی هاشمی روز ۱۵ اردیبهشت به دادسرا ارسال شده و دادسرا هم آن را تحویل گرفته است. مهر نوشت؛ ناصر سراج در پاسخ به ادعای علیزاده‌طباطبایی وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه پرونده هنوز به دادسرا نرسیده است، اظهار کرد: پرونده همان روز (15 اردیبهشت) به دادسرا ارسال و این موضوع به وی ابلاغ شده و دادسرا پرونده را تحویل گرفته و رسید آن هم ارسال شده است. وی درمورد اینکه زمان جلسه بعدی دادگاه مشخص شده است افزود: باید دادسرا اعلام کند که چه زمانی است تا تحقیقات پرونده تکمیل نشود دادگاه تکلیفی ندارد.

کوچ اعضای ستاد قالیباف به سمت آیت‌اله‌ هاشمی
شنیده شد که برخی اخبار بدست آمده حکایت از آن دارد که با حضور‌هاشمی‌رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، برخی شایعات نیز در ستاد محمد باقر قالیباف شدت گرفته است. اخبار محرمانه نوشت؛ در محافل سیاسی گفته می‌شود که با توجه به حضور برخی اصلاح‌طلبان در ستاد قالیباف، کاندیداتوری ‌هاشمی‌رفسنجانی موجب شده که این افراد از ادامه همکاری با ستاد قالیباف انصراف داده و به دنبال همکاری با ستادهای ‌هاشمی‌رفسنجانی باشند. پیش از این هم پیش‌بینی می‌شد که در صورت حضور یک اصلاح‌طلب شاخص مشکلاتی در ستادهای قالیباف و همچنین سبد رای او به‌وجود آید.

بازیگر معروف تلویزیون در اردوی استقلال
بازیگر نقش اول کلاه پهلوی در اردوی استقلال حضور یافت.
امیر علی دانایی در اردوی استقلال پیش از بازی مقابل داماش حاضر شد.
امیر قلعه نویی، سرمربی تیم استقلال به محض دیدن دانایی از او دعوت کرد به جلسه فنی قبل از مسابقه برود و او را به بازیکنان استقلال معرفی کرد.
دانایی سابقه بازی در تیم امید استقلال را دارد.

نجف زاده مجری مناظره‌های انتخاباتی
شنیده شد که کامران نجف‌زاده خبرنگار و مجری تلویزیون، مجری مناظره‌های کاندیداها در شبکه سه خواهد بود. براساس اعلام صداوسیما هر یک از نامزدها علاوه بر شبکه‌های تعیین شده فرصت دارند در شبکه سه سیما نیز حضور یابند و به مدت یک ساعت به سوالات جوانان پاسخ دهند. نجف زاده که قرار است مجری این برنامه انتخاباتی در شبکه سه باشد، پیش از این در آمریکا، فرانسه، عراق، لیبی و سوریه به عنوان خبرنگار صداسیما فعالیت کرده است.
سه روزنامه و دو سایت تذکر گرفتند
شنیده شد که روزنامه‌های شرق، بهار و قانون از هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفتند. ایسنا نوشت؛ هیات نظارت بر مطبوعات، گزارش عملکرد محتوایی برخی نشریات مطرح و پس از بررسی، مقرر شد به روزنامه‌های شرق، بهار، قانون، هفته‌نامه‌ ستاره صبح، ماهنامه‌های گزارش و سلام ابرکوه تذکر داده شود. همچنین پایگاه‌های اطلاع‌رسانی الف و بولتن‌نیوز به‌دلیل آنچه تخلف از ماده 6 قانون مطبوعات اعلام شده است، تذکر گرفتند.

مهرجویی فیلم تبلیغاتی نمی‌سازد
شنیده شد که خبرها از ساخت فیلم انتخاباتی توسط داریوش مهرجویی بر سر زبان‌هاست که کارگردان «هامون» اینگونه خبرها را تکذیب کرد. نامه نوشت؛ داریوش مهرجویی درباره ساخت فیلم انتخاباتی گفت: به هیچ وجه قرار نیست فیلم انتخاباتی بسازم و ساختن فیلم انتخاباتی را تکذیب می‌کنم. مهرجویی درباره فعالیت‌های کاری این روزهایش گفت: قرار است نمایشی با عنوان «کودک مدفون و غرب واقعی» را روی صحنه ببرم. نمایشنامه این اثر توسط نشر هرمس منتشر شده است و در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

کارگردان فیلم تبلیغاتی ولایتی کیست؟
شنیده شد که حامد عنقا فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون از تولید فیلم انتخاباتی علی‌اکبر ولایتی توسط گروهی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان مطرح کشور خبر داد. تسنیم نوشت؛ وی درخصوص فیلم انتخاباتی علی‌اکبر ولایتی گفت: تیمی از کارگردانان و تهیه کنندگان موفق کشورمان با گردهمایی در کنار یکدیگر قصد دارند تا فیلم نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ساخته شود. عنقا پیش از این فیلمنامه «قلب یخی» و «نردبانی بر آسمان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی محسن حاج‌علی‌اکبری را ساخته است و به این ترتیب شایعه ساخت فیلم توسط این دو تهیه‌‌کننده و کارگردان بیش از پیش تقویت می‌شود.

راه‌اندازی سایت مناظره ریاست‌جمهوری
شنیده شد که سایت مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری در فضای مجازی، با مدیریت معاونت رسانه مجازی سازمان صداوسیما تاسیس شد. سایت مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری در فضای مجازی (www.monazereh.ir) با مدیریت معاونت رسانه مجازی سازمان صداوسیما به منظور ظرفیت‌سازی و بصیرت‌افزایی بین نخبگان و عموم افراد جامعه تاسیس شد. حجت‌الاسلام پیگیری مدیر پورتال تخصصی مناظره و گفت‌وگو، در مورد این سایت گفت: در این دوره از انتخابات نامزدها به‌طور مساوی و با فرصت برابر در این پورتال هم برای گفت‌وگوی اختصاصی و هم مناظره دعوت می‌شوند و امکان حضور مردم و دخالت آرا و نظراتشان در متن گفت‌وگوها وجود دارد.

خودداری وزرا از همراهی مشایی
شنیده شد که به رغم پیگیری‌های دفتر رئیس‌جمهور، برخی اعضای هیات دولت از همراهی مشایی در مراسم ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری خودداری کردند. صراط نوشت؛ در حالی که احمدی‌نژاد، شیخ‌الاسلام، بقایی، موسوی، نامی و نیکزاد به عنوان اعضای شاخص دولت، مشایی را در هنگام ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری همراهی می‌کردند، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که دفتر رئیس‌جمهور از سایر اعضای دولت نیز برای حضور در این مراسم دعوت کرده بود اما اکثر آنها این دعوت را رد کرده‌اند. گفتنی است حتی تا دقایقی قبل از حضور مشایی و احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات کشور، پیگیری‌های فشرده‌ برای اقناع اعضای کابینه برای همراهی مشایی ادامه داشته به طوری که برخی اعضای دولت خود را از دسترس دفتر رئیس‌جمهور، خارج کرده بودند.

نامه 7456 حقوقدان به آیت اله جنتی
شنیده شد که 7456 نفر از حقوقدانان در نامه‌ای به دبیر و اعضای شورای نگهبان قانون اساسی ضمن حمایت کامل از اقدامات قانونی این شورا از اعضا درخواست کردند بدون توجه به نام و شهرت، افرادی که در سال های گذشته و در جریان فتنه سال 88 و انحرافات صورت گرفته بعد از آن، از مسیر مستقیم انقلاب منحرف شدند را ردصلاحیت کنند. در بخشی از این نامه آمده است: اکنون که ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری به پایان رسیده است و مطابق اصل نود و نهم و نیز بند 9 اصل یکصدودهم قانون اساسی شورای نگهبان باید شرایط فوق را در داوطلبان احراز نماید، امضا کنندگان ذیل این نامه که همگی از حقوقدانان، اساتید دانشگاه، وکلا، قضات، مشاورین حقوقی، سردفتران و فارغ التحصیلان رشته حقوق در کشور هستند حمایت کامل خود را از اقدامات قانونی شورای نگهبان اعلام می کنند و معتقدند شورای نگهبان بدون توجه به نام و شهرت افراد، هرکس که فاقد تمام یا برخی از شرایط فوق باشد، خصوصاً افرادی که در سال های گذشته و در جریان فتنه سال هشتادوهشت و انحرافات صورت گرفته بعداز آن از مسیر مستقیم انقلاب منحرف شدند را به کناری نهاده و به این توصیه امام عزیزمان که فرمودند « در میان شما باشم یا نباشم به شما وصیت می‌کنم که نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد».

پیشنهادات عجیب برای صفر کردن بیسوادی در کشور
بر اساس نامه یکی از مسئولان فرهنگی دولت به مدیران ارشد اجرایی، وی پیشنهاد کرده با اجرای روشی خاص، موضوع بی سوادی در کشور به صفر برسد که بر اساس این پیشنهادها، مقرر شده پرداخت پاداش به فرمانداران و شهرداران، اجبار کارفرمایان به باسواد کردن کارگران زیر ۵۰ سال، تخفیف بیمه به کشاورزان، دامداران و عشایر بی سواد در صورت درس خواندن و برخورد با مدیران محلی دارای جمعیت بالای بیسوادان اعمال شود که کارشناسان دولت اعلام کرده اند اجرای این پیشنهادها نیازمند تغییر بسیاری از آیین نامه ها و بخشنامه های دولت است.

دستور ویژه برای یک مسکن مهر 1500 واحدی
بر اساس شکایات واصله به دستگاههای نظارتی، بر اساس ابلاغیه چندی پیش یک مسئول ارشد دولتی به وزرای مسکن و اقتصاد، بانک مسکن موظف شده در شهر جدید پرند برای پروژه احداثی یک شرکت خاص به تعداد 1500 واحد مسکن مهر نسبت به افزایش سقف تسهیلات به مبلغ سیصد میلیون برای هر واحد مسکونی اقدام کند و این موضوع در حالی است که برخی دیگر از پروژه های مشابه، از چنین دستور مسئولان ارشد دولتی محروم هستند.

ابیانه اسنادش را به شورای نگهبان فرستاد
محمدحسن قدیری‌ابیانه طی نامه‌ای به شورای نگهبان اقدام به ارائه مدارکی علیه اسفندیار رحیم‌مشایی کرد.به گزارش تسنیم در بخشی از این نامه آمده است:از میراث به جای مانده از ایشان در سازمان میراث فرهنگی اینکه در بازدید چند ماه قبل از موزه سنندج مشاهده کردم که یک طبقه از موزه را به نمایش مجسمه‌های معاصر تولید غرب اختصاص داده‌اند که شامل دو مرد کاملا برهنه و چند زن با نیم تنه کاملا عریان بود و وقتی علت نمایش آن را جویا شدم گفتند اینها را از تهران فرستاده‌اند تا به نمایش بگذاریم.ظاهرا از نظر آقایان انحرافی، فقط موی خانم‌ها نیست که مسئله اصلی کشور نیست و این جریان اصولا با عریانی و وقاحت مخالفتی ندارند و آن را مسئله‌ای نمی‌دانند.

توضیح الهام درباره اقدام احمدی‌نژاد
غلامحسین الهام با بیان اینکه حضور رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات اشکال قانونی نداشت، گفت: اول اینکه طبق قانون انتخابات، تبلیغات از زمانی آغاز می‌شود که اسامی داوطلبان از‌سوی شورای نگهبان به صورت رسمی اعلام شده باشد و اکنون این اتفاق نیفتاده است و هنوز اسامی داوطلبان از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است. غلامحسین الهام در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا رئیس‌جمهور تاکنون حکم رئیس سازمان نظام پزشکی را امضا نکرده است؟ به ایسنا گفت: موضوع در دست بررسی است. البته آقای رئیس‌جمهور قبلا نیز اعلام کرده بودند که انتخابات از نظر قانونی مخدوش است و حرف ایشان مبتنی بر قانون بوده و این انتخابات در شرایطی برگزار شد که اشکال قانونی داشته است.

دردسرهای خانه ایران در پاریس برای برخی بانک‌ها و ادارات
خراسان نوشت:بر اساس بررسی نهادهای مسئول در دولت، بدهی‌های مجموعه خانه ایران در پاریس که متعلق به سال‌ها قبل است، هم‌‌اکنون گریبانگیر برخی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های دولتی کشور شده و با توجه به اینکه سازمان ایرانگردی و جهانگردی سابق دارای ماهیت شرکت سهامی بوده و در حال تسویه است، هیچ نهادی پرداخت این بدهی‌های دلاری را به عهده نمی‌گیرد و همین مسئله باعث بروز اختلافاتی در دستگاه‌های اجرایی شده است.

هاشمی به سرمایه‌داری غربی معتقد است
صادق زیباکلام در مناظره‌ای با عباس نبوی در خبرگزاری تسنیم در مقام جانبداری از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت:ویژگی که ایشان را از چپ و راست متمایز می‌کند، درخصوص اقتصاد است. آقای هاشمی‌رفسنجانی با تمام وجود به اقتصاد غربی، به اقتصاد آزاد و سرمایه‌داری غربی باور و اعتقاد دارد.آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی معتقد است که ما باید راهی را برویم که ترکیه، مالزی، برزیل، آرژانتین، شیلی و... رفتند، بنابراین آقای هاشمی معتقد است که اقتصاد فاسد و دولتی و غیرکار آمد ایران باید کاملا از بین برود و به جای آن یک اقتصاد آزاد مشابه این کشورها به وجود بیایید.

مفتی سعودی: انتقاد از آل‌سعود حرام است!
قدس‌آنلاین:‌یکی‌از مفتی‌های عربستان‌سعودی در اقدامی عجیب درباره افراد معترض و منتقد به رژیم آل‌سعود گفته است: شهروندان باید این افراد را به نهادهای ذی‌ربط معرفی کنند، زیرا همکاری با این افراد، خیانت و کمک به دشمن به شمار می‌رود!. «شیخ عبدالعزیز بن عبدا... آل شیخ» در فتوایی عجیب گفته است، انتقاد از رژیم آل‌سعود حرام است!

اقدام تأمل برانگیز یک دانشگاه
باشگاه خبرنگاران: دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز(دانشکده‌های فنی مهندسی و مدیریت) قصد دارند با وجود اعتراضهای گسترده دانشجویان، امتحانات پایان ترم تحصیلی را درست همزمان با ایام معنوی اعتکاف برگزار کند.

اولین واکنش ضد انقلاب به انتشار «ماه‌بندان
سایت ضد انقلابی روزآنلاین در یادداشتی مدعی شد «در شرایطی که قیمت کاغذ به بالاترین میزان خود رسیده و بسیاری از کتاب ها به دلیل ناتوانی مالی ناشران در صف نشر باقی مانده، کتابی به نام "ماه بندان" درباره سفر استانی سال گذشته آیت الله خامنه ای به خراسان شمالی با تیراژ ۵۰۰۰ نسخه در نمایشگاه کتاب رونمایی شده است.»
دروغگویی این سایت در این یادداشت از همین بند ابتدایی مطلب آغاز می‌شود چراکه تیراژ واقعی این کتاب که در شناسنامه کتاب ذکر شده و در رسانه‌ها نیز آمده است، 2000 نسخه است. گفتنی است استقبال از کتاب ماه‌بندان که چاپ اول آن در چهار روز به پایان رسید، موجب شده است تا بار دیگر علاقه اهل مطالعه به خواندن کتاب‌هایی درباره رهبر انقلاب مشخص شده و طبیعتا این امر برای ضد انقلاب ناخوشایند باشد.

 دولت گزینه‌ای ندارد!
تسنیم: لطف ا... فروزنده معاون رئیس جمهور بدون توجه به حضور رئیس جمهور در هنگام ثبت نام اسنفدیار رحیم مشایی گفت: دولت برای انتخابات ریاست جمهوری هیچ گزینه‌ای ندارد و قانوناً هم نمی‌تواند داشته باشد. .

عرضه قلیان در هواپیماهای امارات!
قدس آنلاین: شرکت هواپیمایی امارات در ابتکاری عجیب و جدید قلیان را در خطوط پروازی خود عرضه می‌کند.این طرح فقط در هواپیماهای A380 اجرا شده است که مسافران می‌توانند طی پرواز، قلیان تنباکو با طعم‌های مختلف استعمال کنند.

دلیل نامگذاری «دولت اخلاق»
مهر: مصطفی کواکبیان نامزد اصلاح طلب انتخابات گفت: نام دولت ما «دولت اخلاق» است و دلیل این نامگذاری بداخلاقی‌هایی است که در چند سال اخیر در فضای سیاسی کشور شاهد بودیم.

به من گفت مخل امنیت ملی!
جهان: محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال، عملکرد وزارت ورزش طی دو دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد را به چالش کشید و گفت:بالاترین مقام اجرایی دولت نامه داده بود که آقای دادکان مخل امنیت ملی است، نامه محرمانه‌‌اش را خودم دیدم؛ نامه زده بودند که دادکان به شورای امنیت ملی معرفی بشود.

سپاه مداخله‌ نمی‌کند
خبرآنلاین:«حسین علایی» در نشست دانشجویی با موضوع «انتخابات ریاست جمهوری»، گفت: من دیگر در سپاه پاسداران مسؤولیتی ندارم و اکنون هم از طرف سپاه اینجا نیستم، اما سپاه پاسداران در برنامه‌های انتخاباتی مداخله نمی‌کند.

کارمند نهاد ریاست جمهوری
خبرآنلاین: حمید بقایی معاون اجرایی احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا رئیس‌جمهور می‌تواند مرخصی بگیرد، گفت: رئیس‌جمهور و بسیاری از وزرا از لحاظ اداری کارمند نهاد ریاست جمهوری هستند، چنانچه آقای خاتمی هنوز کارمند نهاد ریاست جمهوری محسوب می‌شوند.
همچنین آقای متکی و یا آقای فلاحیان نیز از نهاد ریاست جمهوری بازنشسته شده‌اند.

 پیگیری اقدامهای حیدری فر در دادسرا
تابناک: قاضی سیامک مدیرخراسانی رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران گفت: اقدامهای حیدری فر در خصوص افشای اطلاعات دادگاه کهریزک از طریق دادسرا پیگیری می‌شود.

 نظر حداد درباره حضور زنان در کابینه
مشرق: حداد عادل نامزد انتخابات ریاست جمهوری در همایش «دانشگاهیان ولایتی طلایه داران حماسه سیاسی و اقتصادی» در ارتباط با جایگاه زنان در جامعه گفت: قطعا اگر زنی را وارد کابینه کنم بی‌جهت او را عوض نخواهم کرد و همیشه به نقش زنان در جامعه اعتقاد داشتم.

الجزیره «ابوریحان» را مصادره کرد
مشرق: شبکه خبری الجزیره وابسته به قطر در قسمت 34 برنامه «سلسله بالهجری» در اقدامی شیطنت آمیز اصالت ابوریحان بیرونی دانشمند ایرانی را زیر سوال برد.
در این برنامه گفته شده که ابوریحان در استان خراسان و در خوارزم زاده شده است که امروز در ازبکستان قرار دارد.

کنایه روزنامه اصلاح طلب به عدم انعطاف پذیری جبهه پایداری
روزنامه اصلاح طلب بهار با قرار دادن عکس آیت الله مصباح و لنکرانی گزینه جبهه پایداری در انتخابات بر عدم انعطاف پذیری این جریان سیاسی در جبهه اصولگرایی تاکید کرد.
این روزنامه اصلاح طلب نوشت: مصباح برای اصولگرایان اتمام حجت کرد«بدون لنکرانی هرگز»
در ادامه این خبر آمده است: خبری از ستاد‌های عریض و طویل به شکل سال‌های گذشته نیست. گویا ستادها خانه‌‌‌به‌خانه شکل می‌گیرد؛ به شکل جدید و امروزی. و البته در کنار تشکیل ستاد‌ها، تکذیب هم هست. روسا و سخنگو‌ها مشخص می‌شود اما تایید هم نمی‌شود حتی تکذیب هم می‌شود. اما مهم‌تر از آن بلاتکلیفی در اردوگاه اصولگرایان است. با آمدن جلیلی به یکباره همه چیز به هم ریخت. اصولگرایان منتظر حضور مشایی در انتخابات بودند و حتی حدس‌های کمی می‌زدند که بالاخره نامزد حداکثری اصلاح‌طلبان نیز پا به میدان بگذارد اما جلیلی قراری بر آمدن نداشت و همین شد تا امروز ندانند که باید چه بکنند. چند ماه است که تبلیغ و سخنرانی کرده‌اند، حامیان متعدد جمع کرده و پول خرج کرده‌اند، حالا چطور به راحتی می‌توانند به نفع تازه‌وارد کنار بکشند. اما اصلاح‌طلبان راحت‌تر با تازه‌وارد کنار می‌آیند چون ماه‌ها بود که منتظرش بودند و از او می‌خواستند تا بار دیگر بخت خود را در انتخابات بیازماید.

شوخی روزنامه مردم سالاری با وزرای احمدی‌نژاد و مشایی
روزنامه مردم سالاری در ستون طنز خود با عنوان «تلنگر» نوشت:
-- علی احمدی وزیر سابق دولت نهم گفت: «به احمدی‌نژاد گفتم: بهتر است مشایی درکابینه نباشد؛ گفت: شما دیگر در کابینه نیستید!»
لابد شما هم مثل یک مرئوس خوب از فردا سر کار نرفتید و در خانه نشستید و خاطراتتان را برای مطرح کردن در چنین روزی که سودای ریاست‌جمهوری به سرتان زد، یادداشت کردید! مردم هم که فقط در زمان انتخابات محرم شما و سایر دوستان اخراج شده از دولت هستند!
-- مشایی در پاسخ به این سؤال که اگر رد صلاحیت شود چه می‌کند، گفت: «اگر رد صلاحیت شوم گریه می‌کنم!»
اما ایشان نگفتند به حال چه کسی گریه می‌کنند؟ به حال خودشان که از ریاست‌جمهوری باز مانده‌اند؟ به حال آقای احمدی‌نژاد که علی‌رغم نذر و روزه به آرزویشان نرسیده‌اند؟! به حال مردمی‌که از وجود ایشان در قامت ریاست‌جمهوری بی بهره مانده‌اند؟!! به حال کسانی که باعث رد صلاحیت ایشان شده‌اند؟! به حال کسانی که بدون ایشان به رقابت خواهند پرداخت؟! و یا به حال کسی که با این اوضاع مملکت، ریاست‌جمهوری را تحویل خواهد گرفت؟

دعوای دو نهاد دولتی بر سر اداره مهدکودک
در حالی که براساس مصوبه سال 65 شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین نامه تأسیس و اداره مهدهای کودک خصوصی مصوب سال 67 صدور جواز تأسیس و نظارت بر مهدهای کودک برای کودکان از سه ماهگی تا پایان پنج سالگی برعهده سازمان بهزیستی است، اما وفق تبصره اصلاحی ماده 9 قانون تأسیس و اداره مدارس غیر دولتی مصوب سال 87 تنها مرجع صدور مجوز فعالیت مراکز پیش دبستانی برای کودکان چهار ساله و پنج ساله وزارت آموزش و پرورش تعیین شده که همین موضوع سبب بروز اختلاف میان این دو دستگاه و نامه نگاری های آنها با مسئولان ارشد دولتی برای حل مشکلات شده است. این دعوای بزرگان در حالی است که به علت عدم نظارت کافی بر محتوای مهدهای کودک سبب شده است که مربیان برخی از مهدها آموزش رقص را در اولویت برنامه های خود قرار بدهند.

خلبان کودتاچی که شهید شد
«ری شهری» وزیر اسبق وزارت اطلاعات در یک گفت وگوی تلویزیونی شیرین ترین خاطره اش را اینگونه بیان کرد: «تنها خاطره شیرینی که دارم این بود که وقتی خلبان های کودتای نوژه را محاکمه می کردم، یکی از خلبان ها گفت من می دانم که در این کار دخالت داشتم و می دانم که اعدام خواهم شد. او حکم را قبول داشت و فقط از ما خواست نوع اجرای حکمش را در اختیار خودش قرار دهیم. این خلبان گفت من را به یک هواپیما ببندید و مستقیم به کاخ صدام بکوبید. من حس کردم او از ته دل این حرف را بیان می کند. نزد امام آمدم و گفتم بعضی ها هستند که به اشتباه خود پی برده اند و به راستی توبه کرده اند. امام فرمودند اگر خودت تشخیص می دهی توبه این افراد واقعی است، اختیار تصمیم گیری داری.» وی افزود: «من برگشتم و نه تنها این فرد را آزاد کردم، بلکه به او اجازه دادم به کار قبلی خود یعنی همان خلبانی مشغول شود. شاید جالب باشد بدانید که این فرد در جنگ شرکت کرد و به مقام شهادت نائل شد و امروز یکی از شهدای خوشنام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است.»

نامزدها درباره «رابطه با آمریکا» چه می گویند؟
تغییر در رابطه ایران با آمریکا که حدود یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران قطع شده بود اکنون به یکی از اصلی ترین مباحث انتخاباتی تبدیل شده است، این در حالی است که تصمیم گیرنده اصلی در این زمینه رهبر معظم انقلاب است و آمریکایی ها این را فهمیده اند، اما اکثر نامزدها با پرداختن به این موضوع راه حل همه مشکلات را عملاً رابطه با آمریکا می دانند. برخی از گفته های این نامزدها به شرح زیر است.
متکی: رابطه با آمریکا یک پروژه ملی است، کواکبیان: رابطه با آمریکا را شش ماهه می توان برقرار کرد، عارف: با هیچ کشوری منع مذاکره نداریم، سبحانی: رئیس جمهور درباره رابطه با آمریکا حرف آخر را نمی زند، روحانی: قرار نیست تا قیامت با آمریکا قهر باشیم، رضایی: آمریکا صلح واقعی را بپذیرد رفتار ایران تغییر می کند.

رنگ انتخاباتی شما چیست؟
برخی از خبرنگارانی که در ستاد وزارت کشور حضور دارند، یکی از پرسش هایی که از تمامی نامزدها می پرسند این است که رنگ انتخاباتی شما چیست؟ و آنها فی البداهه یک رنگی را اعلام می کنند و عملاً در دام پروژه مخملی کردن انتخابات می افتند. در این زمینه حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه فتنه 88 نشان می دهد که انتخاب رنگ برای نامزدها مناسب نبوده است، تصریح کرد: کاندیداهایی که اقدام به انتخاب رنگ می کنند باید بدانند ما در اسلام یک رنگ بیشتر نداریم که به تعبیر قرآن همان رنگ الهی است. وی با بیان اینکه کاندیدا باید رنگ الهی داشته باشند، افزود: انتخاب رنگ برای تبلیغات تقلید از تبلیغات غربی است و برای کاندیدایی که می خواهند رئیس جمهور نظام اسلامی شوند چنین اقدامی شایسته نیست.

آرزوهای بر باد رفته غرب در شرارت با ایران
نویسنده کتاب «سیاست خارجی در دولت خاتمی» در نشست رونمایی از این کتاب گفت: دولت خاتمی تلاش کرد از دادن شعارهای ساختارشکنانه در نظام بین الملل جلوگیری کند و حتی آبراهام لینکلن را شهید نامید، اما همه اینها در حالی رخ داد که دولت وی از سوی آمریکا به عنوان محور شرارت معرفی شد و اسم ایران نیز از لیست کشورهای حامی تروریسم خط نخورد. «ابوالفضل صدقی» با ذکر خاطره ای از مذاکرات اتمی ایران و اتحادیه اروپا گفت: نقل شده است که جک استراو، وزیر خارجه وقت انگلستان در مذاکرات گفته بود که همان طور که یک ساعت دیواری بدون باتری قادر به فعالیت نیست، باید باتری تأسیسات اتمی ایران را نیز از درون آن بیرون کشید، ولی «یوشکا فیشر» وزیر خارجه وقت آلمان در حالی که سیگارش را در زیر سیگاری خاموش می کرد در پاسخ به او گفته بود که باید این تأسیسات را مانند این سیگار له کرد و از بین برد.

اخبار کوتاه   
 * بر اساس اخبار رسیده، مسیرهای اطلاعاتی میان دو سرویس اطلاعاتی خارجی و فردی نزدیک به یکی از نامزدهای انتخابات، ظرف هفته گذشته به نحو قابل‌توجهی فعال شده است؛ چرا که با اقامت چندساله یکی از بستگان این نامزد در انگلستان، سازمان جاسوسی انگلیس اکنون تصور می‌کند نسبت به بقیه سرویس‌های اطلاعاتی غربی در موقعیت بهتری برای اثرگذاری بر رویدادهای داخلی ایران به‌ویژه کنترل رفتار انتخاباتی یک نامزد خاص دارد.
 * آیت‌الله «حسن ممدوحی» عضو مجلس خبرگان رهبری، درباره انتشار اظهارنظرهایی از سوی مسئول دفتر ‏و فرزند هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه از دفتر رهبری با هاشمی تماس گرفته شده است، گفت: رهبری صریحاً فرمودند که «به ‏کسی نمی‌گویم بیاید یا نیاید» و هرکسی این سخنان را مطرح کرده، بیخود کرده است.»!
 * بر اساس اخبار رسیده، قرار است آقایان علی‌اکبر ناطق‌نوری و سیدمحمدخاتمی برای تبلیغ آقای هاشمی به شهرهای مختلف کشور سفر و به نفع وی سخنرانی ‌کنند. بر طبق تصمیمات گرفته شده، هیچ پوستر و بنر تبلیغاتی برای هاشمی منتشر و نصب نخواهد شد

https://shoma-weekly.ir/UaCXbz