گفته می‌شود که...

افشاگری ثروتمندترین مرد ایران در برنامه زنده تلویزیونی/ کاندیداتوری برای شادی دخترها و پسرها!/ علت ثبت‌نام زودهنگام لنکرانی برای بازدارندگی سعید جلیلی/ سرقت 5 میلیارد تومان کابل مسی مخابرات/ تدارک آقای مدیرعامل برای کاندیداتوری/ برنامه شبکه بی‌بی‌سی برای هنرمندان داخلی/ قول پیروزی یک کاندیدا به اطرافیانش و....


نتانیاهو این مسئله را به خاطر بسپارد!
  منابع وابسته به محافل نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گزارشی از هشدار تند «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در زمینه ادامه حملات این رژیم به خاک سوریه خبر دادند. خبرگزاری‌ها به‌تازگی از تماس تلفنی بین نتانیاهو و پوتین خبر داده بودند؛ اما پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا» مطالبی را فاش کرده که ظاهراً از منابع خاص اطلاعاتی خود دریافت کرده است. دبکا گفته است: پوتین نه‌تنها به نخست‌وزیر راست‌‌گرای اسرائیل در خصوص ادامه حملات به خاک سوریه هشدار داده است؛ بلکه تأکید کرده که ممکن است روس‌ها به حملات آتی پاسخ دهند!» به‌نوشته دبکا، پوتین در این مکالمه تلفنی به نحوه پاسخگویی روس‌ها به حملات آتی به خاک سوریه اشاره نکرده است اما تصریح کرده که دستور تسهیل تجهیز سوریه به سلاح‌های پیشرفته روسی را صادر کرده است. ممکن است منظور از سلاح‌های پیشرفته روسی، موشک‌های ضدهوایی اس– ۳۰۰ و موشک‌های پردقت اسکندر باشد که بردی معادل ۲۸۰ کیلومتر دارند و با دقتی تا شعاع پنج تا هفت متر اهداف را هدف قرار می‌دهند».پوتین همچنین تأکید کرد نه به اسرائیل، نه به آمریکا و نه به هیچ کشور دیگری اجازه نمی‌دهد که حکومت سوریه را سرنگون کنند. وی همچنین به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توصیه کرد که این مسئله را به‌خاطر بسپارد!

نسخه بنی‌صدر برای رفتار انتخاباتی مردم

 با شنیده شدن زمزمه‌های حضور  هاشمی رفسنجانی در انتخابات، طیف گسترده‌ای از ضدانقلاب به حمایت از وی پرداخته‌اند! دایره حمایت از هاشمی رفسنجانی در نیروهای ضدانقلاب آن‌قدر گسترده شده که بنی‌صدر نیز از وی حمایت کرده است. ابوالحسن بنی‌صدر به‌تازگی با اشاره به وضعیت ایران در آستانه انتخابات، درباره یک «غائله» دیگر در ایران به بهانه «خاتمی یا یک نفر دیگر» و «آوردن مردم به خیابان» اظهارنظر کرده است. وی با تأکید بر ایجاد یک غائله انتخاباتی، وضع فعلی کشور را بغرنج دانسته و برای این ادعای خود، به اظهارات هاشمی رفسنجانی استناد کرده است. بنی‌صدر در این باره می‌گوید: شما در ایران با وضعیتی مواجه هستید که آقای هاشمی رفسنجانی به‌درستی می‌گوید: «این رژیم در بن‌بست است.» وی در ادامه، نسخه‌ای متفاوت ارائه می‌دهد. به اعتقاد او به جای حضور در انتخابات به بهانه خاتمی یا ... و سپس اعتراضات خیابانی به بهانه تقلب، باید انتخابات تحریم شود؛ آنگاه اعتراضات خیابانی پس از انتخابات کلید بخورد.

اقدام تامل بر انگیز چند روحانی در همراهی یک نامزد
اولین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری با حاشیه‌هائی همراه بود که تأمل ‌برانگیزترین آنها حضور چند تن از روحانیین حوزه علمیه قم پشت سر کاندیدای معرفی شده توسط یکی از گروه‌های اصولگرا بود. این اقدام در افکار عمومی این سئوال را پدید آورده که چرا افراد روحانی خود را برای تبلیغات انتخاباتی این و آن هزینه می‌کنند؟ آیا از تجربه 8سال اخیر نباید عبرت گرفت؟!

علت ثبت‌نام زودهنگام لنکرانی
شنیده شد که بازدارندگی سعید جلیلی از کاندیداتوری یکی از اهداف ثبت‌نام سریع کامران باقری‌لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری بوده است. آخرین نوشت؛ در جلسات جبهه پایداری بر نام‌نویسی سریع لنکرانی تاکید شده بود تا دو هدف را تامین کند. نخست، شبهه تذکر به لنکرانی برای عدم نام‌نویسی به‌دلیل رد صلاحیت را برطرف نمایند و دیگری با این ثبت‌نام مانعی در برابر سعید جلیلی قرار دهند تا او شاید از ثبت‌نام خودداری نماید.

کاندیداتوری برای شادی دخترها و پسرها!
یکی از نامزدها  قاسم شعله سعدی بود که نمایندگی مجلس سوم و چهارم را در کارنامه خود دارد و مدتی به دلایل سیاسی در زندان اوین بود دیروز برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
وی در مورد اهداف و دغدغه هایش گفت: جوانان باید شاد باشند و پسرها و دخترها باید به خیابانها بیایند و شادی کنند.

افشاگری ثروتمندترین مرد ایران در برنامه زنده تلویزیونی
احد عظیم زاده در این برنامه، یکی از نفیس ترین فرشهای جهان را با خود به استودیو آورده بود که در نوع خود بی نظیر بود. وی با اشاره به قیمت بالای این فرش گفت: این فرش را دو هنرمند در ۱۴ سال و یک ماه بافته اند.
به گزارش فرارو،وی در ادامه برنامه با اشاره به موانع و سختی های پیش پای خود گفت: من برای اخذ تسهیلات به سراغ مدیر عامل یکی از بانک ها رفتم که وی به من گفت به جای اینکه از رئیس جمهور و وزیر و ... نامه بیاوری به من مایه بده تا با درخواستت موافقت کنم!

پیشتاری اصلاح‌طلبان در نظرسنجی‌ها
شنیده شد که سایت خبری تحلیلی افق اقدام به برگزاری نظرسنجی در آستانه برگزاری انتخابات کرد. در این نظرسنجی از کاربران پرسیده شده بود که به نظر شما کدامیک از جریانات مطرح می‌توانند اعتماد مردم را در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری جلب نمایند. در این نظرسنجی پس از گذشت زمانی حدود 24 ساعت اصلاح‌طلبان با 63 درصد اول هستند٬ ائتلاف 1+2 با 19 درصد دوم٬ حامیان دولت با 6 درصد سوم هستند و کاندیداهای مستقل و ائتلاف پنگانه چهارم و پنجم هستند.

روزنامه حامی محسن رضایی هم رسید
روزنامه «تابناک» همسو با سایت تابناک از جمله رسانه های نزدیک نزدیک به دکتر محسن رضایی کاندیدای ریاست جمهوری به جمع نشریات کشور پیوست.این روزنامه به مدیر مسئولی محمد قادری و سردبیری سعید صدرائیان از امروزچهارشنبه بر روی دکه ها آمده است.

قول پیروزی یک کاندیدا به اطرافیانش
یک منبع آگاه گفت: یکی از کاندیدای ریاست جمهوری که قصد دارد به طور مستقل در انتخابات شرکت کند به برخی از نزدیکان خود قول پیروزی داده است.
یک منبع آگاه گفت: این کاندیدا ریاست جمهوری برای حضور مستقل در انتخابات اخیرا جلسات متعددی را با برخی مشاوران خود صورت داده است.
چندی پیش صحبت های زیادی مبنی بر حضور وی به عنوان کاندیدای جناحی خاص به گوش می رسید.
وی مدت هاست تبلیغات انتخاباتی خود را در غالب ها و فرم های مختلف آغاز کرده و به گفته نزدیکانش بسیار امیدوار است در انتخابات پیروز شود.

نگاه کنایه آمیز واشنگتن پست به ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری
روزنامه واشنگتن پست (washangton post )در خبری با اشاره به انتخابات ایران نوشت: «آیا این امکان هست که روسای جمهوری سابق ایران باز به دنبال کسب این منصب باشند؟»
 واشنگتن پست مطلب کنایه آمیز خود را اینگونه شروع کرد: «در ایران به هر کسی اجازه نمی دهند که رئیس جمهور شود ولی به همه اجازه ثبت نام برای بدست آوردن این منصب را می دهند. در اولین روز ثبت نام انتخابات ایران نیز بسیاری برای ثبت نام اقدام کردند که این امر به ابهامات و همچنین سردرگمی ها برای انتخابات کاندیدای مورد نظر را افزایش نیز می دهد. این در حالیست که تا انتخابات ایران زمان زیادی باقی نمانده است.»
واشنگتن پست در ادامه نوشت: «در میان ثبت نام کنندگان چهره های سیاسی هم بودند ولی هنوز مشخص نیست که آیا هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی و مشاور احمدی نژاد، آقای مشایی هم به این رقابت افزوده خواهند شد یا نه؟ حدود یک سال قبل نیز زمزمه هایی مبنی برای تغییر قوانین انتخابات مطرح شده بود که این انتخابات پارلمانی بشود اما این اتفاق در این انتخابات رخ نداد و اکنون مردم زیادی تنها شانس ثبت نام را دارند.»

گاف عجیب پزشکان آمریکایی
یک زن آمریکایی اهل ایالت آریزونا از مرگ جان سالم به در برد. او تصور می کرد آبریزش بینی اش ناشی از آلرژی بوده اما در واقع این مایعی بوده که از مغزش نشت می کرده است!
او به ای بی سی گفت که «آب از بینی من حتی به صورت قطره ای هم بیرون نمی ریخت، بلکه جاری بود». «اگر من پایین را نگاه می کردم یا خم می شدم، آب به معنای واقعی از سمت چپ بینی ام بیرون می ریخت. من هیچ کنترلی روی آن نداشتم.»
برای چهار ماه، پزشک ها خیلی راحت به آندرا آراگون 35 ساله می گفتند به آلرژی شدید مبتلا شده است. اما یک روز وقتی او داشت با یک دستمال کاغذی چپانده شده در بینی اش راه می رفت، به یک مرکز اورژانس مراجعه کرد.
پزشکان به صورت حیرت زده در این مرکز به آراگون گفتند، مایع بدون مزه ای که از بینی اش می ریزد در واقع نشت مایع مغزی نخاعی او است

.تدارک آقای مدیرعامل برای کاندیداتوری
گفته می‌شود یکی از مدیران عامل یکی از باشگاه‌های سرشناس کشور به تازگی جلسات محرمانه‌ای را در مجموعه کاری خود برگزار کرده است تا به اطلاع دوستان و همراهانش برساند که علت اصلی حضورش در حوزه ورزش چیست؟
منابع خبری نزدیک به این باشگاه ورزشی اعلام کردند آقای مدیرعامل در نشست‌های زنجیره‌ای خود با نزدیکانش اعلام کرده است از هم اکنون باید مقدمات حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فراهم شود چون اگر این کار با تاخیر انجام شود ممکن است فرصت طلایی موجود از بین برود!
گفته می‌شود آقای مدیرعامل در نشست چند شب پیش خود در محل کارش به دوستانش اعلام کرده است در انتخابات سال آینده شرکت می کنم و تا آخرین لحظه برای پیروزی با حریفانم مبارزه خواهم کرد،باور کنید وارد فضای انتخابات شوم به نفع هیچ کاندیدایی کنار نخواهم رفت مگر این که فردی قوی تر از خود ببینم که در حال حاضر هیچ گزینه ای قوی تر از خود نمی‌بینیم

انتقاد رژیم صهیونیستی از اقدام گوگل
معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به رادیو ارتش این رژیم گفت استفاده گوگل از نام"فلسطین" در صفحه اصلی‌اش بسیار مشکل آفرین شده است. به نوشته روزنامه گاردین، مقام‌های اسرائیلی به شدت نسبت به تصمیم موتور جست‌وجوی گوگل مبنی بر تغییر لوگوی صفحه اصلی از"مناطق فلسطینی" به"فلسطین" واکنش نشان دادند."زیو الکین"، معاون وزیر امور خارجه اسرائیل گفت، اقدام گوگل در به رسمیت شناختن فلسطین نتیجه عکس خواهد داشت.

برادر علی(ع) و برادر معاویه؛ در بهشت
شبکه ماهواره ای «کلمه فارسی» که تلاش بسیاری دارد تا چهره ای موجه برای معاویه و همچنین یزید بسازد، با واکنش منفی بینندگانش مواجه شده است.
بیننده ای از کارشناس این شبکه پرسید: «رسول اکرم(ص) به عمار فرمودند که گروهی «سرکش» تو را می کشند؛ یعنی پیامبر می خواستند حق بودن وی را نشان دهند، پس چرا شما از معاویه ای که عامل قتل عمار بوده است، حمایت می کنید؟»
کارشناس برنامه، ابتدا این روایت را تأیید کرد و با اعتراف به ظلم معاویه گفت: «کاملا درست است. اهل سنت اعتقادشان همین است که عمار را گروهی سرکش کشته اند.»
وی در ادامه حق بودن امیرالمؤمنین علی(ع) را هم پذیرفت و تصریح کرد: «دیدگاه اهل سنت هم این است که در بین علی و معاویه، علی بر حق بوده است و معاویه اشتباه کرد و نباید آن اشتباه را مرتکب می شد.»
این کارشناس وهابی، که در ابتدا به سرکش بودن معاویه و حق بودن امیرالمؤمنین علی(ع)، تصریح کرده بود، برای توجیه ظلم معاویه به استدلال عجیبی اشاره کرد: «آن وضوحی که ما امروز بر حقانیت علی می بینیم، آن روز برای معاویه وجود نداشت!»
وی به همین اکتفا نکرد و معاویه را در بهشت و کنار امام علی(ع) قرار داد: «چون حق بر معاویه مشخص نبوده است، امیدواریم که خدا از اشتباهات وی که عمدی نبوده است و اشتباه در اجتهادش بوده است، ببخشاید و روز قیامت خدا کینه های آن ها را از دلشان خارج کند و آن ها برادرانه کنار یکدیگر زندگی کنند.»

جسد سارنایف روی دست مقامات آمریکا!
مدیر مراسم تدفین تیمورسارنایف عنوان داشت، جایی برای تدفین مظنون اول انفجارهای ماراتن بوستون پیدا نمی‌کند و گورستان‌های ماساچوست جنازه این متهم به بمب‌گذاری را نمی‌پذیرند. این در حالی است که والدین سارنایف خواهان دفن فرزندشان در قزاقستان هستند. در همین حال گزارش شده افرادی که مخالف تدفین تیمورسارنایف 26 ساله هستند، در محلی که جسد وی در آن نگهداری می‌شود، تجمع کرده‌اند. عموی سارنایف گفت: ما خواهان بازگشت جسد فرزندمان به روسیه و دفن وی در این کشور هستیم اما مقام‌های آمریکایی نمی‌گذارند. ما حتی برای انتقال جسد پول جمع کرده‌ایم.
تیمورلنگ سارنایف، 26 ساله، چند روز پس از واقعه بمب‌گذاری در ماراتن بوستون در درگیری با پلیس کشته شد.

جنجال سفر هیأت مصری به تهران
عصر ایران: وزارت اوقاف مصر قصد دارد در اقدامی عجیب با شماری از روحانیون مصری به دلیل سفر بدون مجوز به تهران، برخورد کند. ادعا شده این سفر بدون اطلاع وزارت اوقاف این کشور صورت گرفته است.

دلیل سکوت متکی درباره عزل ناگهانی‌اش
شنیده شد که منوچهر متکی در سفر خود به گیلان گفته است؛ اگر اوباما در دوره دوم مسئولیتش نشان دهد که سیاست‌هایش در قبال ایران تغییر کرده درصورت صلاحدید مقام معظم رهبری و نظام می‌تواند از ارتباط و مذاکره با ایران بهره‌مند شود. شفاف نوشت؛ متکی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نحوه عزلش از وزارت خارجه عنوان کرد: پس از انتخابات 24 خرداد و زمانی که بنده و احمدی‌نژاد دو شهروند عادی هستیم در اینباره صحبت می‌کنم. وی با اشاره به دلیل سکوتش، افزود: دلیل این مساله غیرشخصی بوده و درکی است که از تشخیص بزرگان دارم و صلاح آنها مورد توجه بنده بوده است.

برنامه شبکه بی‌بی‌سی برای هنرمندان داخلی
شبکه بی بی سی در صدد است شبکه ای از هنرمندان را در داخل کشور ساماندهی کند تا در برهه هایی چون انتخابات آنها را به میدان آورد.
مسوولان این شبکه اخیرا قراردادی به مبلغ 150 میلیون با یک پیکر تراش داخل کشور به نام ع... منعقد کرده اند تا وی تندیسی از وضعیت نابسامان اقتصادی کشور را برای آنان بسازد.

سوال علی مطهری از رئیس‌جمهور کتاب شد
شنیده شد که «ماجرای سوال از رئیس‌جمهور در مجلس هشتم» نوشته علی مطهری از سوی موسسه نشر و تحقیقات ذکر منتشر و در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار نشر شد. این اثر برای چاپ سال 92 و در تیراژ 2 هزار و 100 نسخه منتشر شده است که از عناوین بخش‌های آن می‌توان به سخنان رئیس‌جمهور و تذکرات نمایندگان، نادر قاضی‌پور، ستار هدایت‌خواه، واکنش مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنان رئیس‌جمهور، واکنش دیوان محاسبات به سخنان رئیس‌جمهور، پاسخ متکی به سخنان رئیس‌جمهور، پاسخ شهردار تهران به سخنان رئیس‌جمهور، اشاره کرد.
 در این اثر نیز مصاحبه مهر با علی مطهری پس از جلسه سوال از رئیس‌جمهور نیز آورده شده است. از دیگر بخش‌های این کتاب می‌توان به نامه علی مطهری به رئیس‌جمهور، نامه استعفای علی مطهری و متن نطق استعفای علی مطهری اشاره کرد.

همکار شیرین عبادی جاسوس استخدام می کند
همکار شیرین عبادی و الهه هیکس در پرونده نوارسازان اعتقاد دارد با ماندن در داخل کشور و جاسوسی و اخلال در امنیت اجتماعی میتوان کارآمد تر بود با پیشنهادات جذابی سعی در جذب خبرنگاران داخلی را دارد.
( الف – ا ) عنصر فرصت طلب و متهم فراری پرونده ای موسوم به نوارسازان که در دوره اصلاحات با حمایت برخی از مهره های نفوذی در کابینه ریاست جمهوری خاتمی به سیاه نمایی ، دروغ و شایعه سازی علیه نظام و نهادهای آن مشغول بود، پس از سالها سکونت در خارج از کشور اکنون به مهره ای سوخته برای جذب جاسوس برای سازمانهای اطلاعاتی غربی بدل گشته است.
پروژه جذب جاسوس و عناصر نفوذی در کشورها سالهاست تحت عناوینی چون آموزش و جذب خبرنگار آزاد ، دفاع از حقوق بشر و شناخت مبانی آن ، آموزش شهروند خبرنگار ، حفظ امنیت سایبری و حمایت از اینترنت آزاد توسط مراکزی به ظاهر خصوصی و با بودجه های حمایتی سازمانهای جاسوسی غربی در فضای مجازی و شبکه های به اصطلاح اجتماعی مرتبط با دستگاههای اطلاعاتی بیگانه در حال اجراست.
این پروژه که در کشورهایی چون ایران ، سوریه ، افغانستان ، عراق و ... کلید خورده است برای اجرای کاملش نیاز به مهره هایی از داخل همان کشور برای جلب اعتماد افراد دارد .

ترانه‌های انتخاباتی راچه کسانی می‌خوانند؟
شنیده شد که رئیس مرکز موسیقی گفت: این مرکز از دی‌ماه سال گذشته برنامه‌ریزی برای تولید و سازماندهی آثارموسیقی و نماهنگ مربوط به ایام انتخابات را با تشکیل کمیته‌ای کارشناسی متشکل از مدیران و کارشناسان خبره موسیقی آغاز کرد. حسین تقی‌پور با بیان اینکه مجموعه «هم‌آوا با حماسه» حاصل تلاش این چند ماه همکاران این مرکز است، افزود: در این مجموعه 86قطعه نماهنگ، 105 قطعه موسیقی با کلام ایرانی، 94 قطعه موسیقی بی‌کلام ایرانی، 94 قطعه موسیقی بی‌کلام ملل و 15 قطعه موسیقی آرم استیشن موجود است.
در این آثار از اشعار شعرای برجسته از جمله قیصر امین‌پور، ایرج قنبری، تهمورث پورشیرمحمد، محمدسعید میرزایی، اسماعیل امینی، عباس سجادی، مرتضی امیری و آهنگسازانی چون مجید انتظامی، محمدرضا چراغعلی، بهنام ابطحی، محمدرضا عقیلی، مهران مهرنیا و داوود ورزیده استفاده شده است.

تجمع کارگزاران مخابرات مقابل مجلس
شنیده شد که جمعی از کارگزاران مخابرات روستایی از چندین استان کشور صبح دیروز با تجمع مقابل مجلس خواستار اجرای قانون کار درمورد خود شدند. این تجمع‌کنندگان حذف پیمانکاران، انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات، تداوم بیمه و ایجاد امنیت شغلی را از جمله خواسته‌های خود عنوان کردند. کارگزاران مخابرات روستایی که پیش از این هم مقابل مجلس تجمع کرده بودند، خواستار پیگیری وضعیت خود از سوی نمایندگان مجلس هستند.

شکایت شرکت صنعتی مشهور از سه مسئول
شنیده شد که خراسان نوشت؛ پس از نوسانات اخیر در بازار ارز و مشکلات به‌وجود آمده طی سال‌های اخیر برای برخی مجموعه‌های بزرگ اقتصادی، برخی مدیران بانک‌ها و ادارات دولتی با گرفتن حکم قضایی اقدام به تملیک دفتر مرکزی یکی از شرکت‌های مشهور صنعتی کشور کرده‌اند که پس از شکایت مدیران این شرکت، هم‌اکنون برای سه مدیر مرتبط با این پرونده به علت وارد کردن خسارت میلیاردی، حکم قضایی صادر شده است.

عجیبترین مرد جهانگرد جهان
یک نویسنده انگلیسی در یک حرکت عجیب سفری به دور دنیا را آغاز کرده است که شاید خیلی ها را با خود همراه کند. او در تمام دنیا به دنبال افرادی می گردد که دقیقا در روز تولد خودش به دنیا آمده اند. "ریچارد دیویس" که در روز اول دسامبر سال 1974(25اذر 1353) به دنیا آمده است به دنبال دوقلوهای تاریخی خود است. او قصد دارد تا حد امکان این افراد را ملاقات کند سپس خاطرات ان ها را وارد کتابش کند. ریچارد از روز اولی که این سفر را آغاز کرده است افراد جالبی را ملاقات کرد که از میان ان ها یک بازیگر در امریکا، یک قهرمان بدنسازی در هلند و یک شهردار در ایتالیا را بیشتر از دیگران دوست دارد. به گفته دیویس این کتاب نه تنها خاطرات را جمع میکند بلکه به عنوان یک تحقیق برای آن است که نشان دهد افرادی که در یک روز به دنیا آمده اند چه مقدار می توانند شبیه به هم باش

کارگردان فیلم انتخاباتی ابوترابی‌فرد مشخص شد
شنیده شد که سامان سالور کارگردان فیلم «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» قرار است فیلم انتخاباتی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و از اعضای ائتلاف پنج‌گانه را بسازد. سینما پرس نوشت؛ این کارگردان جوان سینما که سابقه ساخت چند فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد، چند وقتی است کار خود را آغاز کرده و فیلمبرداری کار را با سخنرانی این کاندیدا در دانشگاه امام صادق (ع) شروع کرده است.
پیش از این نیز بهروز شعیبی با استارت زدن ساخت فیلم انتخاباتی محمدباقر قالیباف وارد عرصه تبلیغاتی - انتخاباتی شد. این در حالی است که در هفته‌های گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر ساخت فیلم انتخاباتی حسن روحانی توسط فریدون جیرانی در رسانه‌ها منتشر شد که با حضور در ضیافت ناهار علی‌اکبر ولایتی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به نظر می‌رسد جهت‌گیری خود را تغییر داده است.

گستاخی تازه اماراتی ها
ایسنا: وزارت خارجه و مجلس فدرال امارات در اقدامی گستاخانه و مداخله جویانه، سفر هیأتی از مجلس ایران به جزایر سه گانه ایرانی را محکوم کرده است!

کی بود، کی بود ما نبودیم!
قدس آنلاین: وزارت خارجه ترکیه در ادعایی، گزارش ساندی تایمز در خصوص حضور ترکیه در ائتلافی علیه ایران را تکذیب کرد.

گلایه یک نماینده از طرح‌های نیمه تمام دولت
حقیقت‌پور، یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از طرح‌های نیمه تمام مصوب هیأت دولت در استان اردبیل گفت رئیس‌جمهور به جای سفر به مناطق مختلف، که با هدف تبلیغات انتخاباتی صورت می‌گیرد، به وعده‌ها و وظایف قانونی خود عمل نماید.
به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از اردبیل، وی گفت احمدی‌نژاد طبق وظایف قانونی خود به مردم گزارش دهد در یک سال گذشته چه اقداماتی انجام داده، چرا وعده‌های داده شده و برنامه‌های مصوب عملیاتی نشده و چرا بیشتر طرح‌های مصوب سفرهای هیأت دولت باهزینه گزاف بخصوص در استان اردبیل هنوز ناتمام مانده بطوری که بهره‌برداری از آنها تا 5سال آینده نیز امکانپذیر نیست؟

سرقت 5 میلیارد تومان کابل مسی مخابرات
رئیس هیئت مدیره مخابرات گفت: مخابرات در بین 196 کشور عضو ITU پایین‌ترین تعرفه را دارد و موضوعاتی مثل دزدیده شدن سیم‌های مسی نیز در کشور ما بالاست به گونه‌ای که سال گذشته در استان فارس 52 میلیارد ریال کابل‌های مسی ارتباطات به سرقت رفت.

ایران دومین و بزرگترین میزبان جمعیت پناهنده در جهان
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، اعلام کرد: "ارزیابی نیازهای جامع جهت کمک به پناهندگان ساکن ایران، نشانگر آن است که در سال جاری حدود 000/000/59 دلار آمریکا برای اجرای برنامه‌ها مورد نیاز است" برنارد دویل، نماینده کمیساریا در ایران از اهداء مبلغ 2میلیون یورو توسط دولت آلمان برای مراقبت‌های درمانی از پناهندگان ساکن ایران خبر داده است. جمهوری اسلامی ایران با بیش از 000/880 پناهنده ثبت نام شده، که بالغ بر 000/840 نفر آنها افغان هستند، میزبان دومین و بزرگترین جمعیت پناهنده در جهان می‌باشد.

در آستانه انتخابات فریب نخورید
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در نشست با اهالی قلم در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: خداوند در قرآن برای مفسد اقتصادی یک بار «وای» می‌گوید اما برای قلم به دست خطرناک سه بار «وای» می‌گوید. در آیه 79 سوره بقره آمده است: «وای به کسانی که چیزی بنویسند و به خدا نسبت بدهند.»
دین‌سازی یک جریان خطرناک در طول تاریخ است. وی ادامه داد: «کتاب باید به آدم بصیرت بدهد. بهترین کتاب قرآن است. من سه دقیقه از قرآن برای شما می‌گویم که از صد کتاب مفیدتر است. با توجه به اینکه این روزها نزدیک انتخابات هستیم خوب است بدانید که قرآن می‌گوید چشمتان را باز کنید و فریب گریه قلابی را نخورید. فریب قسم را نخورید. فریب سخنرانی را نخورید. فریب مسجد، دعا و ایمان را هم نخورید.»

نه هاشمی می‌آید، نه خاتمی
‌غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با زندگی نیوز گفت: تا جایی‌که من شنیدم بنا نیست آقایان هاشمی‌‌رفسنجانی و خاتمی در انتخابات وارد شوند و قرار است اصلاح‌طلبان روی یک کاندیدای واحد به اجماع برسند.وی در ادامه خاطرنشان کرد: به‌طور قطع می‌دانم که خاتمی و هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم کاندیدا نخواهند شد و نمی‌دانم که برنامه اصلاح‌طلبان در این حوزه چه خواهد بود.وی درخصوص اظهارات عارف که به نفع جهانگیری کنار نمی‌رود گفت: اصلا این دو معلوم نیست که کاندیدا باشند یا نه. اما من نشنیده‌ام که عارف چنین حرفی زده باشد.باید یکی، دو روز دیگر منتظر ماند تا از تصمیم اصلاح‌طلبان با خبر شویم.

وزیر زن در کابینه‌ام خواهم داشت
ایسنا: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حتما وزیر زن هم در کابینه‌ام خواهم داشت.

دادگاه به ما تذکرجدی داد
صراط: روح‌الامینی پس از اتمام هفتمین جلسه دادگاه قضات کهریزک در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: دادگاه به صورت جدی به ما تذکر داد که جزییات را منتشر نکنیم و ما ملزم به اجرای آن هستیم، اما می‌توانیم از احساسمان نسبت به جلسه دادگاه بگوییم.

حرف‌هایی که آقایان آن روزها زده‌اند در ذهن بسیاری هست
حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سه دوران کارگزاران، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان گفت: در دولت نهم ما امتیازات بسیار خوبی را شاهد بودیم اما در دولت دهم بود که شاهد یکسری واخوردگی و انحراف از شعارهای اصلی و ارزشی بودیم. به گزارش مشرق وی اضافه کرد: مردم ما باید به جلو بروند و به عقب برنگردند.
یعنی رئیس‌جمهور بعدی باید بتواند کشور را از این مرحله عبور دهد، مسئله تورم و معیشت مردم را حل و گام‌های بلندی را برای اتمام پروژه‌هایی که زمین مانده است بردارد. سعیدی با بیان اینکه از ورود مجدد تفکر کارگزاران به قوه مجریه نگرانی داریم، گفت: حرف‌هایی که آقایان آن روزها زده‌اند هنوز در ذهن بسیاری هست، تورم 50 درصد دوران آقای هاشمی، تبدیل شدن دولت خدمت‌گزار به دولت کاسب که هر وزیری خودش پول درمی‌آورد و خودش خرج می‌کند با هیچ منطقی سازگاری ندارد.
 وی اضافه کرد: دولت موسوی می‌گفت اقتصاد دولتی، دولت آقای هاشمی می‌گفت اقتصاد آزاد، عرضه و تقاضا؛ تز آدام اسمیت. این با آزادی اقتصادی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند تفاوت دارد.

پیشنهادی برای اصلاح قانون‌اساسی به رهبری داده نشده است
مرتضی نبوی عضو هیات حل اختلاف میان قوا در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه آیا ممکن است شما و دیگر اعضای هیات حل اختلاف پیشنهاد اصلاح قانون‌اساسی را به مقام معظم رهبری ارائه دهید؟ گفت:این یک نظر کارشناسی و مشورتی می‌تواند باشد. حقیقتا چنین بحثی بین دوستان ما در هیات حل اختلاف میان قوا مطرح بوده اما منجر به آن نشده که پیشنهادی هم خدمت مقام معظم رهبری ارائه دهیم.
 وی افزود: اگرچه به نوعی در قانون‌اساسی ما اصل تفکیک قوا پذیرفته شده است، اما در مواردی منشأ اعتراض است که قوه مجریه فکر می‌کند مجلس وارد بحثهای اجرایی شده و جاهایی هم مجلس احساس می‌کند که دولت نقش قانون‌گذاری را ایفا می‌کند. اینها مسائلی است که نیازمند اصلاح هستند.یکی از موارد اختلاف برانگیز دیگر نیز در مورد قانون بودجه است که مجلس تا چه حد می‌تواند در لایحه آن دخل و تصرف کرده و تغییرات ایجاد کند. این موضوع نیز همواره مورد اعتراض این دولت و دولت‌های پیشین بوده است.

هاشمی به من گفت نمی‌آیم
نسیم: حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی در حاشیه ثبت‌نام حسن روحانی در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: با هاشمی صحبت کردم، وی قطعا در انتخابات نامزد نمی‌شود و از حسن روحانی حمایت خواهد کرد.

 «بگم‌بگم» شکست‌خورده است
جهان: مصطفی پورمحمدی، معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه اکثر پرونده‌های کشور زیر دست من است، گفت: متأسفم برای آنهایی که لفظ «بگم‌بگم» به کار می‌برند؛ این یک منطق شکست خورده است .

 یکی از ما می‌آید
خبرآنلاین:مهرعلیزاده از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در خصوص اجماع اصلاح‌طلبان گفت: در ابتدا ائتلافی بین بنده، عارف و جهانگیری شکل گرفت که در ادامه شریعتمداری نیز به این ائتلاف اضافه شد و قرار است از بین ما 4 نفر، یک نفر تعیین شود.

همسرانی که برای پیروزی نامزدهای انتخابات می‌جنگند
حضور همسران نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در کمپین‌های تبلیغاتی در سال 88 باب شد. در این دوره نیز، همسر محمدرضا عارف نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، با پوششی شبیه پوشش همسر محجبه عبدالله گل رئیس‌جمهور ترکیه، در نشست‌های تبلیغاتی همسرش حضور پیدا می‌کند.دکتر حمیده مروج همسر محمد رضا عارف - معاون اول دولت خاتمی- در چند روز گذشته در یکی از نشست‌های تبلیغاتی همسرش حضور پیدا کرد. او پزشک متخصص پوست ست.
 به گزارش فرارو،همچنین بعید نیست این روزها طاهره نظری‌مهر همسر منوچهر متکی که در زمان وزارت متکی مدیرکل امور بین‌الملل زنان و حقوق بشر وزارت خارجه شده بود، این روزها در برنامه‌های تبلیغاتی همسرش حاضر شود.طاهره نظری‌مهر در سال 69 در کنکور شرکت کرد و در رشته داروسازی دانشگاه تهران قبول شد و اکنون دارای دکترای داروسازی است.
 از سوی دیگر،همسر اکبر هاشمی‌‌رفسنجانی را همه می‌شناسند. تا سال 88 خیلی خود را درگیر مسائل سیاسی نمی‌کرد اما از آن سال به بعد موضع‌گیری‌های سیاسی‌اش افزایش پیدا کرده است.صحبت‌های عفت مرعشی در روز انتخابات ریاست‌جمهوری دهم حاشیه‌ساز شد، چرا که او بعد از رای دادن اقدام به بیان صحبت‌هایی کرد که این امر با انتقادات زیادی مواجه شد. محسن رضایی هم از آن نامزدهایی بود که در انتخابات سال 88 به همراه همسرش در حوزه اخذ رای حضور پیدا کرد. معصومه خدنگ همسر محسن رضایی، سیاسی نیست و تاکنون وارد مقولات سیاسی نشده است.

پشیمانی یک نهاد از واگذاری باغ نارنج به دولت پس از 25 سال
مسئولان یکی از نهادهای کشور که در سال 1368 بر اساس صلح نامه ای، اقدام به واگذاری یکی از زمین های گرانقیمت خود به یکی از ادارات دولتی کرده بودند، اخیرا از اقدام مدیران وقت این نهاد منصرف شده و پرونده را برای باز پس گرفتن این زمین که منطقه ای وسیع و گردشگری در شمال کشور است به دستگاه قضایی ارجاع داده و مدعی شده اند که مفاد این صلح نامه قانونی نبوده است.

دستور اصلاح حقوق و مزایای کارمندان دو دستگاه ادغام شده
پس از اعتراضات متعدد کارمندان یکی از دستگاههای ادغام شده به مدیران ارشد دولتی نسبت به تفاوت حقوق و مزایای خود با کارمندان دستگاه دیگری از قوه مجریه که مشمول ادغام شده است، طی روزهای اخیر بخشنامه ای از سوی نهاد ریاست جمهوری به دو معاونت رییس جمهور ابلاغ شده که بر اساس آن باید هرچه سریع تر نسبت به هماهنگی در حقوق و مزایای کارمندان رسمی و پیمانی دو دستگاه مذکور اقدام شود.

 اخبار کوتاه     
 * روزنامه انگلیسی دیلی استار نوشت: «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس، در خلال دیدار از ایالات متحده، به‌همراه «چاک هگل» همتای آمریکایی خود و در سایه تشدید خشونت‌ها در سوریه، تسلیح و تجهیز بیشتر ارتش آزاد (مخالفان حکومت سوریه) را بررسی کرد. دیلی استار افزود: لندن و واشنگتن حتی بر سر نوع سلاح‌ها نیز توافق کرده‌اند و قرار است این سلاح‌ها از نوع موشک‌های زمین‌به‌هوا، ضدهوایی، خمپاره‌انداز و توپخانه باشد.
*  حجت‌الاسلام حسن روحانی نامزد ریاست‌جمهوری که دبیر سابق شورای امنیت ملی بوده، در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران درباره حصر منتظری گفت: «رئیس عالی‌شورای امنیت ملی رئیس‌جمهور است نه دبیر آن و در آن موقع، آقای خاتمی رئیس بودند. من در مورد آیت‌الله منتظری باید بگویم که کسی که به مدت یک سال و نیم جلسات متعدد گذاشت و حصر را از روی ایشان برداشت، من بودم و برداشتن حصر با نامه من و از دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی انجام شد»!
  *هکرهای اینترنتی از نقصی در مرورگر «اینترنت اکسپلورر» استفاده و به رایانه‌های پژوهشگران هسته‌ای آمریکا حمله کرده‌اند. شرکت امنیت اینترنتی «اینویسا» در پایگاه خود نوشته است: هدف این حملات، کارکنان وزارت انرژی آمریکا بوده‌اند که احتمالاً روی طرح تحقیقات درباره تسلیحات هسته‌ای این کشور کار می‌کنند.   
*  مولوی عبدالحمید به‌تازگی با ادعای اینکه فضای آزادی بیان در کشور محدود است(!)، در حالی خواستار افزایش آزادی بیان و اندیشه شد که اظهارات همیشگی وی در انتقاد از مسئولان کشور، خود گواه میزان محدودیت آزادی بیان در کشور است! وی قبلاً هم نظام را به تبعیض مذهبی علیه اهل‌سنت متهم کرده بود، حال آنکه فقط در شهر زاهدان که شیعیان حتی جمعیتی بالاتر از برادران اهل‌سنت خود دارند، تعداد مساجد و حوزه‌های علمیه اهل سنت ده‌ها برابر شیعیان است و در مدارس این استان در ساعت درس دینی، دانش‌آموزان سنی کتاب مذهبی خود را با علمای سنی می‌خوانند. وی همچنین در اظهاراتی عجیب مدعی شد در صورت داشتن اختیارات می‌تواند مشکلات اقتصادی موجود در کشور را یک‌شبه حل کند!


https://shoma-weekly.ir/hUTFeH