گفته می‌شود که...

افسر سعودی پرونده از «عمروعاص» فرخ‌نژاد نگذشت! اقدام جدید برای دور زدن تحریم‌ها تأیید حکم اعدام قاتل نیروهای فراجا اخبار دولت را بخوانید، سپس انتقاد کنید! یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به دلیل تورم آب شده است خود تحقیرها آلزایمر گرفتند حدود ۵ هزار میلیارد تومان از جیب دلال به مردم و خودروسازان رسید سر کار بودید تحویل بیش از ۸ میلیون کارت ملی معوق به ایرانیان

افسر سعودی پرونده از «عمروعاص» فرخ‌نژاد نگذشت!
تبری جستن حمید فرخ نژاد از سالوس خطاب کردن عمرو عاص در گفت‌وگو با شبکه سعودی اینترنشنال، پیوند این بازیگر فراری با عناصر امنیتی رژیم سعودی را آشکار کرد.
فرخ نژاد در میانه گفت‌وگوی اخیر خود با شبکه سعودی اینترنشنال، بدون اینکه خبرنگار از او سؤالی پرسیده باشد، ناگهان به یکی از مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت که پس از اشاره به نقش و ویژگی تاریخی عمروعاص، پیام‌هایی از برخی اهل سنت دریافت کرده و اینجا می‌خواهد از اشاره‌ای که به عمروعاص کرده است، عذرخواهی کند! هرچند
فرخ نژاد ادعا کرده که پس از فکر‌ کردن زیاد به این برداشت رسیده، اما این واقعیت نشان می‌دهد او به درخواست کارفرمای سعودی خود نسبت به سفیدشویی درباره اظهارات غیرمطلوب سعودی اقدام کرده است.
برخی نیز این گمانه را تقویت کردند که نه تنها حضور این بازیگر فراری در شبکه اینترنشنال، با هماهنگی و برنامه‌ریزی عناصر امنیتی سعودی بوده است، بلکه سفیدشویی شخصیت‌های ضد علوی و نقش تاریک آنها در تاریخ اسلام نیز بخشی از نقشی است که عناصر امنیتی سعودی برای فرخ نژاد طراحی کرده‌اند
.


اقدام جدید برای دور زدن تحریم‌ها

بلومبرگ در گزارشی نوشت روسیه و ایران در حال ساخت یک مسیر تجاری بین قاره‌ای جدید هستند که از لبه شرقی اروپا تا اقیانوس هند امتداد دارد، گذرگاهی به طول ۳۰۰۰ کیلومتر که خارج از دسترس هر گونه مداخله خارجی است که می‌تواند تحریم‌های غرب را به چالش می‌کشد. به ادعای این رسانه ده‌ها کشتی روسی و ایرانی در حال تردد در این مسیر هستند.


تأیید حکم اعدام قاتل نیروهای فراجا

مطابق اعلام دیوان عالی کشور، فرجام‌خواهی یکی دیگر از مجرمین اغتشاشات اخیر، محمد قبادلو که با خودرو به سمت مأموران‌ انتظامی در کنار خیابان حمله کرد و یکی از مأموران فراجا را به شهادت رساند و منجر به مجروح شدن ۵ مأمور دیگر شد، رد شده و بدین ترتیب حکم اعدام او مورد تأیید این نهاد قانونی است. گفتنی است علی رغم اذعان قبادلو در دفاعیات دادگاه مبنی بر برنامه‌ریزی برای زیر گرفتن مأموران حافظ امنیت به قصد کشتن آنها، وکیل و خانواده وی سعی داشتند با ادعای اینکه این اقدام صرفاً یک حادثه رانندگی بوده است، وی را از جرم قتل مبرا کنند.

اخبار دولت را بخوانید، سپس انتقاد کنید!
سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با یک رسانه اصلاح‌طلب مدعی شد دولت عکس‌العمل جدی در خصوص موضع‌گیری اخیر چین نداشته است.
وی به سایت شفقنا گفت: «بسیار اشتباه بزرگی است که امروز به دلیل اینکه به چین نفت می‌فروشیم و بسیاری از کشورهای دیگر از ایران نفت خریداری نمی‌کنند، عکس‌العمل جدی نسبت به اظهارات رئیس‌جمهور چین درباره تمامیت ارضی جمهوری اسلامی نداشتیم و ضروری است که رئیس‌جمهور و وزارت امور خارجه جبران کنند و به‌صورت جدی به چین تذکر دهند.»
به‌نظر می‌رسد سیدمحمد صدر پیگیر تحولات و اخبار سیاسی کشور نیست.
پس از بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس مقامات مختلف دولتی به این مسأله واکنش نشان دادند. وزارت امور خارجه، سفیر چین در تهران را برای توضیحات در این خصوص خواست.
وزیر امور خارجه کشورمان با توئیت‌هایی به زبان فارسی و چینی در این خصوص موضع‌گیری کرد، سفیر ایران در پکن یادداشت اعتراضی خود را تسلیم دولت این کشور کرد و حتی آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور در دیدار با معاون نخست‌وزیر این کشور صراحتاً خواستار تصحیح صحبت‌های رئیس‌جمهور چین شد.
حال جناب آقای صدر باید به این مسأله پاسخ دهد که چه اقدام دیگری از سوی ایران باید صورت می‌گرفت که در انجام آن کوتاهی شده است.

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به دلیل تورم آب شده است
سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حذف ارز ترجیحی از ابتدای امسال، تجمیع و افزایش یارانه‌ها را گام مهمی برای برقراری عدالت و کاهش فساد دانست و گفت: یارانه‌های نقدی برای سه دهک اول تا ۴۰۰ هزار تومان و برای ۶ دهک دیگر تا ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر در ماه افزایش یافت. مابه‌التفاوت قیمت قبل و بعد از حذف ارز ترجیحی، به ازای سبدی شامل ۱.۵ کیلوگرم مرغ، یک کیلوگرم گوشت قرمز، یک شانه تخم مرغ، ۸ کیلوگرم لبنیات و ۷۰۰ گرم روغن در انتهای خرداد، ۱۸۵ هزار تومان بود که اکنون به ۲۶۰ هزار تومان رسیده است؛ یعنی ۴۰ درصد آب‌ رفتن یارانه نقدی. یارانه نقدی، جبران‌کننده مناسبی برای سبد کالاهای اساسی خانوار بود؛ اما با گذشت زمان و تورم، یارانه مردم آب شده و دیگر پاسخگوی نیاز هفت ماه پیش نیست. دهنوی گفت: لذا معتقدم دولت باید با کالابرگ الکترونیک یا یارانه نقدیِ مبتنی بر سبد کالا، طبق مصوبه مجلس از کاهش ارزش یارانه مردم جلوگیری کند.


خود تحقیرها آلزایمر گرفتند
فرانسه ۱۳۰، ژاپن ۲۱۳، برزیل ۲۳۰، آمریکا ۲۰۸ ایران ۳. این اعداد چیست؟ تعداد فوتی‌های کرونا در ۲۴ ساعت گذشته! خاطرتان هست چقدر واکسن ایرانی و مدل واکسیناسیون را در ایرانِ خودمان مسخره کردیم و خارجی‌ها را ستودیم؟ استوری سلبریتی‌ها یادتان هست؟ نباید این تحقیرها را فراموش کرد. یادتان می‌آید ایام کرونا وقتی عزیزانمان را از دست میدادیم، روزی پانصد ششصد نفر فوتی داشتیم، آن ایام سخت با دو ویروس در مبارزه بودیم: 1- ویروس کرونا 2- ویروس خودتحقیری. فراموش نکنید. امروز به آمارها مراجعه کنید. ویروس کرونا کنترل شد، اما دویست سال است که در این مملکت ویروس خودتحقیری در برابر فرنگ درمان نشده است.


حدود ۵ هزار میلیارد تومان از جیب دلال به مردم و خودروسازان رسید

بررسی معاملات خودرو در بورس کالای ایران بیانگر آن است که با معامله ۱۷هزار و ۷۶۶ خودرو تا پایان آذرماه، ۲.۶۲۰ همت سود ناشی از قیمت دستوری کارخانه و قیمت کشف شده در بورس به خودروساز و ۲.۰۷۷ همت سود ناشی از قیمت بازار غیررسمی و قیمت بورس به مصرف کننده نهایی رسیده و در مجموع نزدیک به ۴.۷ همت سود دلالان حذف شده است.


سر کار بودید
مکرون با النهار لبنان مصاحبه کرده و گفته: من «متقاعد» شده ام که مشکلات خاورمیانه تنها با پیدا کردن چارچوبی برای گفتگو، که با توجه به نفوذ و تاثیر منطقه ای‌اش، شامل ایران می‌شود، قابل حل و فصل است. دیوار واقعیت رئیس‌جمهور فرانسه را سر عقل آورد و آب پاکی را روی دست براندازان ریخت. سر کار بودید خانم علینژاد!


تحویل بیش از ۸ میلیون کارت ملی معوق به ایرانیان
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ما در یک سال گذشته به سمتی حرکت کرده‌ایم که باید برخی کمبودهای گذشته را جبران می‌کردیم همانند موضوع کارت‌های ملی که تعویقی در آن وجود داشت، اما توانستیم تولید انبوه را آغاز کنیم و در حال حاضر بیش از هشت میلیون از ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمندی را که بدهی سازمان به شهروندان بود تحویل داده‌ایم و مابقی را نیز بزودی تحویل خواهیم داد.

وی تأکید کرد: صدور کارت ملی برای ایرانیان خارج از کشور یکی دیگر از دغدغه‌های موجود بود که خوشبختانه ارتباط با این عزیزان برقرار شد و با هماهنگی وزارت امور خارجه درخواست کارت ملی در نمایندگی‌های ایران دریافت و پس از دریافت بر خط اطلاعات، کارت‌های ملی صادر و از طریق همین نمایندگی‌ها به شهروندان ایرانی ارائه شد و فعال‌سازی کارت‌ها نیز در همین نمایندگی‌ها انجام می‌شود. بیش از هشت نمایندگی که آخرین آنها در واشنگتن و سازمان ملل با حضور رئیس جمهور کار خود را آغاز کرد، به صورت نمادین چند کارت ملی به ایرانیان تقدیم شد.

وی در خصوص افراد فاقد شناسنامه نیز گفت: این موضوع چندین سال در کشور گریبانگیر بوده و در دولت سیزدهم یکی از تأکیدات تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه است و این افراد با اینکه مدت زیادی است در کشور زندگی می‌کنند، اما از خدمات اجتماعی محروم هستند.وی در خصوص اعطای شناسنامه به کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی اظهار کرد: این موضوع کماکان مطابق قانون ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در حال انجام است.کارگر ادامه داد: کارت‌های ملی که تا پایان۱۴۰۳ و قبل از آن منقضی می‌شود، تا پایان ۱۴۰۵ تمدید شد. بیش از ۵۰ میلیون کارت ملی هوشمند تا این لحظه صادر شده و فکر می‌کنم حدود شش میلیون نفر باید ثبت‌نام کنند.



https://shoma-weekly.ir/IG4hN9