گفته می‌شود که...

افزایش 44 درصدی تولید در دوره تحریم‌ها/اسلامی: کاهلی برخی مدیران مانع ساخت هلیکوپتر شد/رئیسی توطئه رقبای اقتصادی ایران را خنثی کرد!/همسر ترامپ این روزها کجاست؟/اقدام جنجالی محمود فکری /خشم هالیوود از تبرئه ترامپ و ...


واکنش جهانپور به شایعه درخواست واکسن فایزر برای کارکنان بیت رهبری

همانطور که پیش‌بینی می‌شد پس از ورود محموله‌های واکسن شایعات هم شدت گرفت. در یکی از این ادعاها، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری مدعی افشای نامه بکلی سری مبنی بر درخواست رئیس دفتر مقام معظم رهبری برای دریافت واکسن کرونا برای پرسنل این موسسه شدند. در همین رابطه کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نوشت: جمهوری اسلامی از هر چیز و هر جا شانس نیاورده باشه انصافا از اپوزیسیون و مخالف و معاند، بخت و اقبال، همراهش بوده و هست! فقط اونی که برای این شیرین کاری‌ها، دستمزد میده رو تصور کنید.
افزایش 44 درصدی تولید در دوره تحریم‌ها

آمارها نشان می‌دهد با اعمال تحریم‌ها و خروج خارجی‌ها از بازار ایران، ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی و همچنین کاهش نسبی قاچاق (به دلیل افزایش نرخ ارز)، تولید داخلی در حوزه لوازم‌خانگی در مقایسه با قبل از تحریم‌ها، به‌طور میانگین رشد ۴۴ درصدی را تجربه کرده و این میزان در بخش‌هایی مانند تولید یخچال و فریزر بیش از صددرصد بوده است.

محسن رضایی: FATF تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود

«محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع FATF که بنا به دستور مقام معظم رهبری تمدید مهلت شد، آخرین بررسی‌هایش در مجمع دارد به پایان می‌رسد. تقریباً می‌توانم بگویم که در این روزهای آخر، بررسی‌ها تکمیل می‌شود و به پایان می‌رسد. اسفندماه فرصت خوبی است که ما در کمیسیون مشترک مجمع که از ترکیب اعضای سه کمیسیون تشکیل شده، این بررسی‌ها را به شور می‌گذاریم و پیشنهاد نهایی را تهیه می‌کنیم تا در صحن مجمع مطرح کنیم. احتمال قوی می‌دهم که تا پایان امسال، ما بتوانیم نتیجه را اعلام بکنیم. آقای دکتر روحانی پیشنهاد دادند که یک شرطی اضافه بشود که ما اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها را به طرف مقابل ندهیم. بعضی‌ها [در مجمع تشخیص] که در اقلیت هستند می‌گویند می‌شود که اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها را به دبیرخانه FATF نگوییم و اکثریت در کمیسیون مشترک معتقدند که چنین کاری نمی‌شود. باید منتظر باشیم ببینیم در صحن مجمع هم ترکیب اقلیت و اکثریت همین‌گونه است یا اقلیت و اکثریت دیگری شکل می‌گیرد.

نگرانی غربی‌ها از عضویت دائم ایران در اوراسیا

به دنبال سفر رئیس مجلس به روسیه و اشاره به احتمال عضویت دائم ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» یکشنبه (26 بهمن) نوشت، عضویت ایران در این اتحادیه اقتصادی، این امکان را به تهران می‌دهد که تحریم‌های آمریکا را دور بزند. این نشریه در ادامه با اشاره به شکل‌گیری اوراسیا نوشت: «این اتحادیه سال 2014 شکل گرفت و سیاست‌های مشترکی را در مورد موضوعاتی مانند اقتصاد کلان، حمل‌ونقل، صنعت، گمرک و مقررات ضد انحصاری فراهم کرده و امکان جابجایی آزاد کالا را مهیا می‌کند. اعضای آن شامل روسیه، قزاقستان، ازبکستان، مولداوی، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان هستند». به نوشته اسرائیل هیوم، «کشورهای غربی ابراز نگرانی کرده‌اند که ایران ممکن است از طریق تجارت ساحلی با روسیه و سایر کشورهای عضو اوراسیا تحریم‌های آمریکا را دور زده و برنامه هسته‌ای خود را پیش برد.
برنامه‌ریزی 1000 ساله برای اسقاط خودروهای فرسوده

رئیس انجمن اسقاط خودرو گفت: «مراکز اسقاط با ۱۰ درصد ظرفیت فعال‌اند. درحالی‌که تعداد خودروهای فرسوده ۳ میلیون دستگاه است، تنها ۸ هزار خودرو در سال ۹۸ اسقاط شدند. تا سال ۱۴۰۴ تعداد خودروهای اسقاطی به ۸ میلیون میرسد و با این روند، هزار سال دیگر میتوانیم خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم.


نگرانی‌ها از خیز چهارم کرونا در کشور

«حسین کرمانپور» مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در توئیتی به افزایش بیماران کرونایی اشاره کرد و نوشت: «شروع شد. اورژانس دو تا، بخش ۲۶ نفر و آی‌سی‌یو هم در حال پر شدن. علت: با هم رفته بودیم بیرون. علت: جلسه بودیم، ماسک رو برداشتیم چای بخوریم. علت: صبح جمعه دوستم اصرار کرد بیا دعای ندبه. علت: همه چیز را تا الآن رعایت کردیم، سری به مادر زدیم. این‌طور شد، مادر الآن آی‌سی‌یو هست». هم‌زمان با هشدار سازمان نظام پزشکی، مسئولان وزارت بهداشت نیز در روزهای اخیر از آغاز نشانه‌های خیز چهارم کرونا در ایران خبر و هشدار می‌دهند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه (25 بهمن) گفت: «در ابتدای گردنه پرالتهاب خیز چهارم بیماری کرونا هستیم. ویروس جهش‌یافته کرونا در کشور چرخیده و باید فکر کنیم زیر پوست هر شهر، روستا و خانواده‌ای می‌توان این ویروس را پیدا کرد». وزیر بهداشت پیش‌بینی کرده است: «در صورتی که خیز چهارم کرونا رخ دهد، امواج آن سهمگین‌تر از اوج‌های قبلی کرونا در ایران خواهد بود».
زاکانی: دوره تحمیل ننگ نامه و تحمیق ملتها هم تمام شده

زاکانی در مورد سند برجام و چالش های بین ایران و آمریکا گفت: برجام سندی است که جز به رفع تحریم ها باقی نخواهد ماند. همان گونه که دوره بزن و برو تمام شده است، دوره تحمیل ننگ نامه و تحمیق ملتها تمام شده است. لااقل باید بگویم که برای ایران اسلامی دیگر تکرار نخواهد شد. رهبری هوشمند و فرزانه، ملتی آگاه و در صحنه و نخبگانی شجاع و مبتکر شرایطی را برای ما فراهم کرده که آن ننگ نامه و تحمیق نامه های که توسط دشمنان اجرا می شد در مسیر الغا هستند. رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به مصوبه دوازدهم آذر ماه مجلس یازدهم مبنی بر «لغو تحریم های ظالمانه آمریکا» گفت: مجلس در راس امور است اگر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نجنبند، اسفند ماه با پروتکل الحاقی خداحافظی کرده و ناظران ان پی تی باید از کشور خارج شوند. گره برجام فقط با رفع تحریم باز خواهد شد و مجلس میدان عمل را برای مسئولان باز خواهد کرد. پروتکل الحاقی به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ۲+۹۳ سندی است که به منظور تقویت کارایی سیستم پادمان در راستای مشارکت در اهداف منع گسترش هسته‌ای جهانی، برای کشورهایی که دارای موافقت‌نامه پادمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند، طراحی شده‌ است. کشورهای عضو آژانس باید این پروتکل را به عنوان «ضمیمه توافق جامع پادمان» می‌پذیرفتند.
اسلامی: کاهلی برخی مدیران مانع ساخت هلیکوپتر شد

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: «اگر کاهلی نبود، همه اجزای هلیکوپتر در کشور ساخته می‌شد؛ اما مشکل ما مدیرانی بودند که باورهایشان به صفر نزدیک بود. امروز این ظرفیت و باور وجود دارد و ایران یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های هلیکوپتری دنیاست که می‌تواند به بازیگر مطرحی در صنعت هلیکوپتری تبدیل شود». بنا به اذعان وزیر راه توانمندی در داخل وجود دارد ولی اراده مدیریتی برای بالفعل کردن این توانمندی‌ها ضعیف است و این همان پایه اصلی و حلقه مفقوده اجرایی سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است
طرح سؤال مجلسیان از وزیر اطلاعات

«خضریان»، نماینده تهران در مجلس با اشاره به اظهارات وزیر اطلاعات پیرامون احتمال نقض سیاست‌های کلی ایران و فتوای رهبر انقلاب درباره حرام بودن تولید سلاح‌های هسته‌ای از تقدیم سؤال نمایندگان خبر داد تا علوی پاسخگوی نمایندگان باشد..
ذوالنوری: توقف نظارت‌های برجامی و پروتکل الحاقی در سوم اسفند

ذوالنوری با تاکید بر اینکه اگر تغییر رفتاری از سوی طرف‌های دیگر مشاهده نشود، سوم اسفند ماه کلیه نظارت‌های آژانس در قالب پروتکل الحاقی و برجام قطع خواهد شد گفت: نظارت‌های پادمانی در چارچوب ان پی تی باقی می‌ماند و دوربین‌های آژانس در مراکز هسته‌ای ما آفلاین روشن هستند. ما با تمامی دوربین‌های آژانس که به موجب حکم ان پی تی است کار نداریم اما علی القاعده بعد از این زمان دوربین‌های پروتکل الحاقی جمع‌آوری می‌شوند. وی با اشاره به اینکه مجلس به هیاهوی آمریکا و اروپا توجهی ندارد و به دنبال تأمین منافع ملت هست، گفت: اروپایی‌ها با برجام می‌خواهند قدرت دفاعی و واکنشی ما را تضعیف کنند؛ پس باید هزینه‌ای این خواسته‌اش را بدهد؛ مثلاً برجام قرار بوده تحریم‌ها را بردارد و اگر لغو نشود هیچ همکاری با آنها نداریم.

رئیسی توطئه رقبای اقتصادی ایران را خنثی کرد!

عضو هیئت‌مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: «کشورهای عربی مانند اردن، کویت، امارات و دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در بازار عراق حضور دارند و همه با جنگ نرم سعی دارند سهم بیشتری از این بازار کسب کنند. از آنجا که زبان ایرانی‌ها عربی نیست در سال گذشته کشورهای عربی از این موضوع به نفع خودشان بهره بردند و با استفاده از جنگ نرم و بهره‌مندی از فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی عراق نفوذ کردند که نتیجه آن تظاهرات علیه ایران بود؛ اما از آنجا که ایران سالانه زائر میلیونی به این کشور دارد، این تفکر را خنثی می‌کند. پس از شیوع ویروس کرونا و لغو شدن راهپیمایی اربعین، آن‌ها دوباره شروع به فعالیت کردند که سفر افرادی مانند آقای رئیسی می‌تواند مقابله با جنگ نرم باشد. اکنون سفر آقای رئیسی در صدر اخبار عراق قرار دارد. مسئولان باید توجه داشته باشند به صورت مداوم به این کشور سفر کنند.
همسر ترامپ این روزها کجاست؟

هفته‌های منتهی به ترک کاخ سفید، ملانیا غالبا از دید عموم غایب بود و حالا هم گویا مشغول سرگرم کردن خودش برای دور ماندن از جریان تحولات مرتبط با حمله به کنگره و استیضاح همسرش است. بانوی اول سابق اعلام کرد که در حال افتتاح یک دفترکاری است اما دقیقا مشخص نیست که او چه کاری انجام خواهد داد. دفتر ملانیا ترامپ در نخستین توئیت خود اعلام کرد: «خانم ملانیا ترامپ افتتاح و راه‌اندازی دفتر کارش را اعلام می‌کند.»

اقدام جنجالی محمود فکری

محمود فکری صفحه رسمی باشگاه استقلال و بازیکنان را در اینستاگرام آنفالو کرد. استقلال در هفته پانزدهم لیگ برتر و در حساس‌ترین بازی فصل آبی‌پوشان، در اصفهان با نتیجه 2- صفر مغلوب سپاهان شد تا حواشی این تیم بیشتر از قبل شود. پس از این بازی محمود فکری در نشست خبری هم پس از سوال انتقادی یک خبرنگار محل نشست خبری را ترک کرد. او در یک حرکت جنجالی صفحه رسمی باشگاه استقلال و بازیکنان را در اینستاگرام آنفالو کرد!

خشم هالیوود از تبرئه ترامپ

هالیوودی‌ها به تبرئه شدن دونالد ترامپ از اتهام برانگیختن شورش ساختمان کنگره در سنا واکنش نشان دادند و بیشتر آنها جمهوری‌خواهان و مخصوصاً رهبر آنها میچ مک‌کانل را کوبیدند. شاید مایکل مور فیلمساز تنها کسی بود که سعی کرد نکات مثبت ماجرا را ببیند و در اینستاگرام خود نوشت با وجود اینکه سنا رای اکثریت کافی برای محکوم کردن ترامپ را نداشت، بیشتر سناتورها (57 نفر مقابل 43 نفر) علیه ترامپ رای دادند که این شامل 15 درصد جمهوری‌خواهان هم می‌شد.

اخبار روزانه:
*
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را در خصوص بازیکن تیم گل گهر سیرجان صادر کرد. با توجه به گزارش مقام رسمی مسابقه بین تیم های نساجی مازندران و گل گهر سیرجان از سری رقابتهای لیگ برتر در هفته پانزدهم، از سوی گادوین منشا، بازیکن تیم گل گهر سیرجان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی در خور، صدور قرار دستور موقت می‌باشد. بر همین اساس به استناد ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی و تا صدور رای مقتضی وی از همراهی و حضور در تمام مسابقات فوتبال معلق و محروم است. قرار صادره ظرف مهلت دو روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف است. منشا بعد از زدن گل دوم گل گهر به نساجی، خوشحالی ناهنجاری را از خود در داخل ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به نمایش گذاشت.
*عصر روز گذشته چند تن از مدیران شهروند بازداشت شدند و شنیده شده که علت این بازداشت در خصوص مناقصه یک بیمه بوده است. کریمی مدیرعامل فروشگاه‌ای زنجیره‌ای شهروند در این باره به خبرنگار فارس گفت: در حال پیگیری هستیم که امروز این افراد با قرار وثیقه آزاد شوند. وی در پاسخ به این پرسش که علت این بازداشت چه بوده است گفت: داستانی نبوده است، عصر روز گذشته بازداشت شده‌اند و در حال پیگیری موضوع هستیم. وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این دستگیری مربوط به یک مناقصه بیمه بوده است، پاسخی نداد
.
*بر اساس اعلام یکی از اعضای دفتر مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی با حکم رهبر معظم انقلاب، آیت‌‌الله محمود رجبی به عنوان رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منصوب شدند.مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی (ره) توسط مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی و با نظارت و رهنود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی سال
۱۳۷۸ کار خود را آغاز کرد و از زمان تأسیس تا کنون مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی ریاست مؤسسه را بر عهده داشت.در پی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی و با نظر و حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله محمود رجبی به عنوان رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منصوب شدند.آیت‌الله محمود رجبی تا پیش از این به عنوان قائم مقام مؤسسه فعالیت می‌کرد و هم اکنون نیز عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه است.

*«رضا هوش‌ور» صاحب عکاسی قدس در ۷۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.«رضا هوش‌ور» صاحب عکاسی قدس که در جریان انقلاب اسلامی عکس‌های بسیاری حتی از پرتره حضرت امام(ره) ثبت کرده بود، روز ۲۲ بهمن امسال در سن ۷۲ سالگی دار فانی را وداع گفت. حمید داودآبادی، نویسنده دفاع مقدس با تأیید این خبر گفت: با شماره که تماس گرفتم، جوانی از آن سوی تلفن با بغض خبری داد که خشکم زد: بابا طبق روال همه ساله، رفت راهپیمایی ۲۲ بهمن و بیعتش را با رهبر و انقلاب تجدید کرد، به خانه که آمد رو به قبله خوابید که استراحت کند و ... بر اثر عارضه قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.حاج رضا هوش‌ور هنرمند بزرگی بود که عکس‌های اختصاصی او از حضرت امام خمینی و دیگر شخصیت‌ها و شهدای انقلاب و دفاع مقدس، برای شیفتگان انقلاب فراموش ناشدنی است.

* «امرالله صالح» از ایران به خاطر اجازه دادن برای ورود صدها تانکر به خاک آن کشور برای مصون ماندن از حادثه آتش‌سوزی اسلام قلعه و کمک ایران برای اطفای حریق قدردانی کرد. در این حادثه ۵ میلیون دلار کالا کاملاً در آتش سوخت و ۵۰۰ کامیون نیز پس از حریق و انفجارهای متعدد آسیب جدی دید و اگر کمک ایران در اطفای حریق و بازگشایی مرز برای فرار کامیون‌های افغانستانی از مهلکه نبود، آمار تلفات و خسارات به‌مراتب بیشتر می‌شد.
*در حالی که طبق مصوبه 95 هیئت وزیران در خصوص تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، حتی منابع مالی شهرداری ها که ارتباطی به بودجه ابلاغی به آن ها ندارد نیز مشمول استانداردسازی صورت های مالی شده بود، یک نهاد نظارتی با ارسال نامه ای به مسئولان نهاد ریاست جمهوری اعلام کرده حسب رسیدگی صورت گرفته به شکایات رسیده، مشخص شده که این دستور دولت به شهرداری ها، خلاف قانون بوده و قابلیت اجرا ندارد
.

* حکم فقهی معاهدات یا توافقنامه­های بین­المللی که در آن‌ها منافع جامع مسلمین تأمین نمی­گردد (چه در اصل متن و چه در شیوه اجرا) چیست؟ پاسخ: در صورت متضاد بودن معاهدات با مصالح مسلمین، انعقاد آن‌ها توسط متصدیان امر جایز نیست و در صورت انعقاد، لازم­الاجرا نیست و اقدام در اجرای آن‌ها غیرمجاز است.
*یک نهاد مسئول اقتصادی در دولت با ارسال نامه ای به مدیران تعدادی از سازمان ها و ادارات، به آن ها متذکر شده با توجه به این که در سال های اخیر تلاش شده املاک مازاد متعلق به نهادهای اجرایی پس از تغییر کاربری و ایجاد ارزش افزوده، به فروش برسند لذا مخاطبان در زمان اخذ مجوز از نهادهای مسئول برای این تغییر، توجه داشته باشند مجوز مربوط از نهادی درخواست و پیگیری شود که مسئول این موضوع محسوب می شود که در برخی موارد کمیسیون ماده
5 و در موارد دیگر، بنیاد مسکن است.
*حسن معجونی هم طی چند روز گذشته به کرونا مبتلا شده است ولی خوشبختانه حال عمومی‌اش خوب و رو به بهبودی است. در شرایطی که بسیاری از بازیگران درگیر ویروس کرونا شده‌اند، به تازگی هم خبری درباره ابتلای حسن معجونی به این ویروس منتشر شده است. این بازیگر با تایید ابتلای خود به کرونا گفت: خوشبختانه حالم بهتر و رو به بهبودی است و این روزها در خانه مراحل درمان و قرنطینه را طی می‌کنم.

*یک شهروند تهرانی به علت سوءاستفاده دیگران از پلاک وسیله نقلیه‌اش 12 مرتبه دستگیر شد. طبق قانون در صورت بروز خسارت یا هرگونه کوتاهی در نگهداری از وسایل نقیله مردم، خیانت در امانت محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد. بسیاری از کارشناسان حقوقی بر این باورند که در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از اموال و وسایل نقلیه شهروندان، پارکینگ‌های نگهداری از وسایل نقلیه توقیفی باید مجهز به دوربین مداربسته باکیفیت بالا باشند و به این علت نباید وجه اضافی از صاحبان وسایل نقلیه دریافت شود.

*رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در واکنش به اظهارات آذری جهرمی اظهار داشت: هفته گذشته وزیر ارتباطات در زنجان صحبت‌های نادرست و خلاف سیاست‌های نظام ایراد نمود، بر همین اساس بلافاصله مستندات جمع‌آوری و با فوریت علیه این مسئول پرونده قضائی تشکیل شد. حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه همه مسئولان باید در مسیر و خط انقلاب قرار بگیرند و کسی نمی‌تواند با صحبت‌های خود انقلاب و نظام را زیر سوال ببرد، افزود: جای تاسف دارد یکی از مسئولان کشوری حرف‌های نادرست و خلاف سیاست‌های نظام بیان کنند.

https://shoma-weekly.ir/OVIVlP