گفته می‌شود که...

اعتراض مقام اروپایی به دوگانه سازی حقوق بشری غرب/ ازاین‌پس، سلبریتی‌ها هم مالیات می‌دهند/ آژانس روندی غیر سیاسی با ایران اتخاذ کند/ تهرانی‌ها معادل مصرف ۱.۵ میلیون نفر آب هدر می‌دهند/ ملک سازمانی در اختیار رحمانی فضلی به وزارت کشور تحویل داده شد/ سود سهام عدالت تا پایان هفته واریز می شود و...

دردسر عجیب ایرانی‌های مقیم اوکراین؛ فراخوان سربازی!

سفیر ایران در اوکراین گفت: تعداد قابل توجهی از ایرانی‌های مقیم اوکراین امکان خارج شدن از خاک اوکراین را ندارند.منوچهر مرادی سفیر ایران در اوکراین در صفحه شخصی خود نوشته که «تعداد قابل توجهی از ایرانی‌های مقیم اوکراین به دلیل این‌که پاسپورت اوکراینی دارند و دولت اوکراین فراخوان سربازی داده است، امکان خارج شدن از خاک اوکراین را ندارند.»در پی شروع بحران اوکراین، تعدادی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین در کنار سایر مردم این کشور در تلاش برای خروج از اوکراین هستند.علیرغم تلاشی که سفارت ایران در اوکراین و کشور‌های همسایه آن برای خروج دانشجویان ایرانی از اوکراین انجام می‌دهند، این روند با مشکلاتی روبروست.مرز لهستان با اوکراین مرز اصلی اوکراین برای خروج پناهجویان است و وزارت خارجه اعلام کرده ماشین‌هایی برای انتقال ایرانیان در پشت مرز در نظر گرفته شده است.
فرمانده ناجا: در اجرای قانون حجاب و عفاف تنهاییم
!

سردار حسین اشتری در نشست فصلی فرماندهان انتظامی کشور و در حضور وزیر کشور، با اشاره به ایفای نقش پلیس در تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی به مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعات امنیت اخلاقی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: «بر مبنای این مصوبه 26 دستگاه در این حوزه (عفاف و حجاب) باید به ایفای نقش بپردازند، از طرفی مصوبه 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی در این حوزه با 349 مصوبه برای 32 دستگاه و سازمان تعیین تکلیف کرده است. متأسفانه شاهدیم که فرماندهی انتظامی کشور در میدان عمل برای تأمین امنیت اخلاقی و برخورد با برخی ناهنجاری‌ها، تنها است و شایسته است که سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در این امر اهتمام بیشتری داشته باشند».
عمویی: شاکله توافق مشابه دوره‌های گذشته است؛ اما محتوایش تفاوت زیادی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی مسائل از جمله روشن شدن همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد مسیر توافق هسته‌ای شده است.ابوالفضل عمویی گفت: شاکله توافق میان ایران و ۴+۱ مشابه دوره‌های گذشته است، اما محتوایش تفاوت زیادی دارد.در روز‌های گذشته رسانه‌ها از نهایی شدن توافق در جریان مذاکرات هسته‌ای خبر داده‌اند، اما گفته می‌شود ایران می‌خواهد برخی مسائل هسته‌ای را با آژانس بین المللی انرژی اتمی حل کند.رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی دیشب برای گفت‌وگو با مقامات ایرانی از جمله رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد تهران شد.

اعتراض مقام اروپایی به دوگانه سازی حقوق بشری غرب

یک نماینده پارلمان ایرلند در انتقاد از رفتارهای متناقض غرب، تأکید کرد، غربی‌ها طی پنج روز، روسیه را به‌شدت تحریم کردند، ولی به خاطر هفتادسال جنایت رژیم صهیونیستی، هیچ تحریمی علیه این رژیم اعمال نشد. «بارت» خاطرنشان کرد: «بدترین توصیف را از رفتارهای پوتین دارید ولی همان توصیف را از رفتار اسرائیل با مردم فلسطین ندارید». بارت در ادامه خطاب به کشورهای غربی تأکید کرد: «تو حتی نمی‌خواهی از این رفتار (ظلم به مردم فلسطین) با واژه تبعیض نژادی یاد کنی، چه برسد به تحریم».
کریمی قدوسی: در آستانه تسلیم آمریکا و اروپا هستیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت، تا این لحظه خطوط قرمز در مذاکرات وین کاملا حفظ شده و در آستانه تسلیم آمریکا و اروپا هستیم.جواد کریمی قدوسی در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به مذاکرات وین نوشت:«در موضوع ⁧مذاکرات وین⁩ با هدف لغو تحریم‌ها باید توجه داشت که امروز نه آقای رییسی، آقای روحانی است و نه آقای امیر عبداللهیان، آقای ظریف و نه آقای باقری، آقای عراقچی و نه آقای قالیباف، آقای لاریجانی است و تا این لحظه نیز خطوط قرمز کاملا حفظ شده و در آستانه تسلیم آمریکا و اروپا هستیم.»مذاکرات احیای برجام از یازده ماه پیش آغاز و پس از یک وقفه کوتاه از آذرماه دوباره از سر گرفته شد. طبق اعلام نماینده انگلیس در مذاکرات وین، مذاکره کنندگان اروپایی به کشورهایشان برای مشورت و گزارش وضعیت مذاکرات به وزیران خارجه‌شان برگشته اند.

نگرانی وزیر از رشد بحرانی جمعیت

«بهرام‌عین‌اللهی» وزیر بهداشت گفت: «خطر آینده کشور، کاهش رشد جمعیت و کمبود نیروی انسانی است. نیروی انسانی پیشران توسعه و شکوفایی کشور است. سیاست‌های جمعیتی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت است. در وزارت بهداشت حتماً برای رشد جمعیت، تسهیلاتی را ارائه می‌کنیم. قول می‌دهیم که هزینه‌های بهداشتی و درمانی مادران باردار را رایگان کنیم و چنانچه مادر بارداری فاقد پوشش بیمه است، رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد».

رکوردشکنی قیمت انرژی در اروپا

در پی جنگ اوکراین و مبهم بودن آینده انرژی در اروپا، راشاتودی گزارش داد: «در معاملات اخیر بازار انرژی اروپا، قیمت گاز به مرز ۲۴۰۰ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ مترمکعب رسید که در تاریخ اروپا بی‌سابقه بوده است». همچنین قیمت بنزین نیز در اروپا رو به تصاعد گذاشته و قیمت هر لیتر بنزین در آلمان به مرز 2 یورو (حدود 60 هزار تومان) رسیده است. همچنین به گزارش بلومبرگ: «کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت ادامه تنش‌ها با روسیه، قیمت نفت به ۱۸۵ دلار خواهد رسید».
توافق وین به درد نمی‌خورد

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره تصمیم دولت سیدابراهیم رئیسی نسبت به مذاکرات وین اظهار کرد: نمی دانم دولت آقای رئیسی می خواهد چه کند اما اطلاعاتی که درباره پیش نویس توافق فعلی دست من رسیده، می بینم که سه شرط در آن رعایت نشده است، وقتی آن سه شرط در آن رعایت نشده، دیگر آنکه متن توافق چه چیزی هست، موضوعیت ندارد. وی افزود: مردم از مذاکره و توافق دنبال حل مسائل اقتصادی هستند، صادرکننده، واردکننده، تولیدکننده ما می خواهد ارتباط بانکی رایج و مرسوم با جهان داشته باشد، وقتی توافقی این ارتباط بانکی اش را فراهم نکند، آن توافق به درد صادرکننده، واردکننده و تاجر ما نمی خورد؛ بنابراین، اصلا چنین توافقی هرچه هم که باشد آن را نمی خواهیم. کوشکی تأکید کرد: توافقی مطلوب است که همه تحریم ها براساس آن برداشته شود و تضمین قطعی در آن باشد که اروپا و آمریکا به تعهدات برجامی شان عمل می کنند؛ چنینی توافقی نیازهای مردم را حل و فصل می کند، اگر چنین توافقی نباشد، دیگر چه فرقی دارد که متن آن چیست و کدام دولت آن را امضا کرده است؟ در کل خسارت است.

ازاین‌پس، سلبریتی‌ها هم مالیات می‌دهند

بر اساس مصوبه بودجه‌ای دیروز مجلس، بازیگران، خواننده‌ها و تهیه‌کننده‌هایی که سالانه بالای ۲۶۰ میلیون تومان درآمد دارند، مشمول پرداخت مالیات شدند. در قوانین بودجه‌ای سال‌های اخیر، این حوزه از پرداخت مالیات معاف بوده‌اند.

قطع اینترنت ایران از مسیر اوکراین

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات دیروز (14 اسفندماه) اعلام کرد: «از ساعت ۱۸ امروز ۴۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین‌المللی کشور قطع شده است. این اینترنت از مسیر اوکراین تأمین می‌شود»
چرا ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله حتی یک وجب خاکش را نداد؟

میترا لبافی خبرنگار حوزه کتاب صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت:کتاب "حوض خون" روایت زنان از یک رختشویخانه در اندیمشک در دوران دفاع مقدس است که در حال خواندن آن هستم. این قسمتش برایم جالب بود.پاسخ سوالی که چرا برخی کشورها در جنگ ها به راحتی میدان را واگذار می کنند و ایران در هشت سال جنگ تحمیلی حتی یک وجب خاکش نرفت. شما هم این بخش خاطرات خانم زهرا ملک نژاد را در کتاب حوض خون بخوانید تا دلتان قرص شود.سه چهار روز از شروع جنگ گذشته بود. قبل از ظهر ایستاده بودم جلوی درِ حیاط. پسر جوانی با لباس سربازی آمد، با سروصورت آفتاب سوخته و خیس از عرق. نفس نفس میزد. گفت: عراقی ها خیلی از بچه های ما رو کشتن. من تا اینجا دویدم. خیلی تشنمه.حالش زار بود، اما نمی توانستم قبول کنم مردی از وسط معرکه فرار کرده باشد. گفتم: بهت آب نمیدم. ما به امید شما موندیم اینجا. اگه شما هم ول کنید برید پس ما چیکار کنیم؟!

سرش را انداخت پایین. دلم برایش سوخت. رفتم کاسه ای پر از آب آوردم دادم دستش. آن را یک نفس سر کشید و کاسه را داد بهم.بهش گفتم: این مردانگی نیست فرار کنی. دوست داری الان خواهر و مادر خودت اینجا دست دشمن بیفتن؟ برگرد برو دفاع کن.سری تکان داد و برگشت سمت کرخه. کمتر از یک هفته، نیروهای ارتش و مردم اندیمشک عراقی ها را از کنار رود کرخه عقب زدند.
آژانس روندی غیر سیاسی با ایران اتخاذ کند

اسلامی در نشست خبری با رافائل گروسی گفت: امیدواریم حرکت های مخربی که دشمنان علیه ایران ایجاد کردند که نمونه کوچک آن ترور دانشمند هسته ای بود ادامه پیدا نکند. ایران برای توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای خود برنامه بلند مدتی دارد.

آژانس از ظرفیت قانونی خود برای حمایت و مساعدت توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران استفاده حداکثری را خواهد کرد.

مردم واکسیناسیون‌شان را سر موعد و زمان تعیین شده انجام دهند.

درمورد سفرها نیز به طور سیستمی کد ملی که به پلاک خودرو متصل است، از طریق دوربین‌ها استعلام می‌شود. اگر افراد واکسیناسیون‌شان را انجام داده باشند، هیچ مشکلی برای تردد ندارند.

امروز امکان دیگری هم فراهم شد که البته باید قطعی و ابلاغ شود، مبنی بر اینکه اگر افراد تست منفی PCR هم طی ۷۲ ساعت قبل از انجام سفر داشتند، ‌مشکلی برای تردد نداشته باشند.

مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج می‌توانند سالی ۲ بار به کشور تردد کنند

رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت:کلیه مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور که از تاریخ ورود به غیبت سربازی، بیش از سه سال در خارج از کشور اقامت داشته اند، تا پایان سال ۱۴۰۵ می توانند حداکثر دو بار در سال و در مجموع به مدت سه ماه به کشور تردد کنند.

آغاز تخریب بنای اشخاص حقیقی در حریم رودخانه کرج

رئیس کل دادگستری البرز گفت: طی روز‌های گذشته تعدادی از افراد حقیقی به صورت داوطلبانه اقدام به آزادسازی اراضی بستر رودخانه کرج کرده اند.

تاکنون ۲۲ ملک مربوط به اشخاص حقیقی که در بستر و حریم رودخانه کرج واقع شده بود، رفع تصرف شده که با این اقدام، عرصه‌ای به مساحت ۴۰ هزار و ۴۷ مترمربع معادل ۴هکتار آزادسازی شده است.

ساختمان‌های متعلق به افرادحقیقی که در هنگام ساخت و ساز تخلفات متعددی داشته اند در اولویت تخریب قرار دارد.

وزیر تروریست طالبان از سایه خارج شد

برای نخستین بار امروز تصویر سراج الدین حقانی، وزیر داخله کنونی طالبان در مراسم فراغت ۳۷۷ تن از محصلان آکادمی پلیس ملی افغانستان، بدون پوشیدن صورت رسانه‌ای شد.️او تحت تعقیب آمریکا است و پس از انتصابش به عنوان سرپرست وزارت داخله طالبان، جایزه بازداشت او از ۵ میلیون به ۱۰ میلیون دلار افزایش یافت.

تهرانی‌ها معادل مصرف ۱.۵ میلیون نفر آب هدر می‌دهند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت:مصرف آب تهران در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۰ به سه میلیارد و ۱۷۳ میلیون لیتر رسید؛ به عبارتی، تهرانی‌ها هر روز به اندازه یک دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند. مصرف آب تهران برابر با ۱۸ درصد کل مصرف کشور است.

عوارض طولانی مدت اُمیکرون

طبرسی، محقق پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا: کسانی که واکسن نزدند، حتما واکسن بزنند. نیازی به دز چهارم واکسن کرونا هم نیست و سه دز واکسن کرونا کافی است.

ما کووید طولانی داریم و افراد در این شرایط تا مدت‌ها بی‌حالی و تنگی‌نفس و ریزش مو و دیگر عوارض را شاهد هستند.

این عارضه‌ها برطرف می‌شود و بهبودی می‌یابد اما ممکن است برخی عوارض نیازمند درگیری پزشکی باشد که ابتلا به دیابت یکی از این موارد است.کماکان مراقب مبتلایان به بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای باشیم

مجلس با فروش نفت کشور به اشخاص موافقت کرد

مجلس به دولت اجازه داد از طریق شرکت ملی نفت ایران، به اشخاص معرفی شده دستگاه‌های اجرایی صرفاً پس از تأیید اشخاص از سوی وزارت نفت، نفت خام و میعانات گازی تحویل دهد. این محصولات بر اساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران و در سقف منابع تعیین شده در قانون است. /باشگاه خبرنگاران

سود سهام عدالت تا پایان هفته واریز می شود.

خدابخشی، مدیر نظارت بر بورس ها و ناشران گفت:از ۷ شرکتی که اعلام شد سو سهام عدالت را واریز نکرده اند، حالا فقط دو شرکت مخابرات و سیمان دشتستان هیچ سودی واریز نکرده اند که با آن ها برخورد می شود.

با توجه به پیگیری انجام شده طی همین هفته سایر شرکت ها که بخشی از سود خود را واریز کرده بودند، تمامی سود را نیز پرداخت خواهند کرد و تا اواخر همین هفته سود‌ سهامدارن عدالت واریز می شود.

مقرر شده به دارندگان سهام عدالت ۵۳۰هزار تومانی، ۵۵۰هزار تومان و به دارندگان سهام عدالت یک میلیونی، حدود یک‌میلیون تومان سود پرداخت شود.

ملک سازمانی در اختیار رحمانی فضلی به وزارت کشور تحویل داده شد

وزارت کشور اعلام کرد:پیرو انتشار مطالبی درباره ملک سازمانی در اختیار وزیر کشور سابق، به اطلاع می‌رساند که ملک مذکور در اختیار وزارت کشور قرار گرفت. یک باب ویلا با وسعت هزار و ۸۰۳ متر و اعیان ۶۸۴ متر در منطقه نیاوران تهران در اختیار عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور سابق قرار داشته است.

بازگرداندن ۲۴۰ ایرانی مقیم اوکراین از لهستان

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت:با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری، دومین پرواز برای بازگرداندن تعدادی از دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم اوکراین که در لهستان به سر می‌برند از طریق شرکت هواپیمایی ماهان انجام شد.

هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان با شماره پرواز ۵۱۰۵ و با تعداد ۲۴۰ مسافر شامل دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین در ساعت ۱۸:۵۵ دقیقه امروز (به وقت محلی) در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست

یکی از متهمان ترور شهید سلیمانی، سفیر آمریکا در یمن شد

مجلس سنای آمریکا به «استیون فاگین» سفیر جدید این کشور در نزد دولت مستعفی یمن که مقیم ریاض است، رأی اعتماد داد. فاگین، پیش از این مسئول کنسولگری آمریکا در اربیل عراق و مدیر دفتر ایران در دفتر امور شرق نزدیک وزارت خارجه آمریکا بوده است. نام او در لیست تحریم‌های وزارت خارجه ایران در خصوص افراد دخیل در ترور شهید سلیمانی قرار دارد.

درخواست سه کشور برای خروج شهروندان خود از روسیه

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اضطراری اعلام کرد: «شهروندان آمریکایی که در روسیه هستند باید فوراً به هر وسیله ممکن این کشور را ترک کنند».وزارت خارجه اسپانیا هم گفت: «به شهروندان خود در روسیه توصیه می‌کنیم احتمال خروج از روسیه را ارزیابی کنند و توصیه می‌کنیم تا در صورت لزوم به روسیه سفر نکنند».

دولت کانادا نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: «از هموطنان خود در روسیه می‌خواهیم تا زمانی که امکان خروج وجود دارد، آنجا را ترک کنند».
اخبار روزانه:
*
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: عقب‌نشینی از اجرای طرح صیانت نظر رسمی مجلس نیست، بلکه نظر مجلس پس از رأی‌گیری در صحن علنی رسمی است و اظهارنظر یک نماینده تصمیم مجلس نیست و اکنون نظرات پراکنده
ای بیان می‌شود.حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی بیان کرد: طرح صیانت همچنان در کمیسیون مشترک مجلس مورد بحث و بررسی قرار دارد و بسیاری از این فضاسازی‌ها حقیقت ندارد.

فرمانده سپاه تهران با اعلام این‌که برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان، رزمایش کمک مؤمنانه توسط سپاه در سطح پایتخت اجرا خواهد شد، افزود: «تاکنون بالغ‌بر ۴۰ هزار پاسدار در راه حراست از انقلاب اسلامی و خدمت به مردم به شهادت رسیده‌اند و گر حمایت بشویم می‌توانیم سالانه هزار خانه برای محرومین در تهران بسازیم».
*
با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار برگشت تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران از سری رقابت‌های هفته نهم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی2022 پنجشنبه 4 فروردین ماه ساعت 15:30 به وقت تهران در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار می‌شود.

* سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اصلا اینطور نیست که قرار باشد مردم برای سفر، در سامانه یا سایتی ثبت‌نام کنند و نیازی به ثبت‌نام مردم وجود ندارد.

*

وزیر نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد که ناو هواپیمابر "شارل دوگل" برای ماموریت بازدارنده علیه روسیه در دریای مدیترانه مستقر می‌شود.
* آیت الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت
:حضور در گردهمایی‌ها و جشن‌ها، رفتن به مسافرت و حضور در کاروان‌های راهیان نور با رعایت اصول بهداشتی بلااشکال است.


https://shoma-weekly.ir/08i6kE