گفته می‌شود که...

اعتراض سعید آقاخانی به رویکرد ضدایرانی اینترنشنال ایران به تحریم و مداخله پاسخ می‌دهد مولوی‌کشی رسم این جماعت تروریست آشوبگران اجاره‌ای در تجمعات زاهدان فوتبالیست قاتل یا جوان معترض؟ نانوایی‌هایی که وجود خارجی ندارند خزعلی: قوانین عفاف و حجاب به زودی و با قوت در کشور اجرا خواهد شد انهدام باند وابسته به شبکه‌های معاند در گیلان چرا مغالطه می‌کنید تلاش برای ادامه آشوبگری در «شریف» با آتش زدن دفتر بسیج فضاسازی‌های دشمنان علیه دستگاه قضا برای تداوم اغتشاشات است سه بانک با صد خانه خالی بی‌سوادی که لیدر اغتشاشگران شد

اعتراض سعید آقاخانی به رویکرد ضدایرانی اینترنشنال

رفتارهای ضدملی شبکه تلویزیونی اینترنشنال و بازی این رسانه در زمین سیاست‌های ضدایرانی برخی دولت‌های منطقه، اعتراض سعید آقاخانی، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون را به‌دنبال داشت.

این بازیگر، با بیان این واقعیت که پس از فروکش کردن ناآرامی‌ها، همچنان این شبکه در حال تحریک ملت ایران است، خطاب به گردانندگان آن پرسید: «شما واقعاً به فکر آزادی مردم ایرانید؟ شما واقعاً رهایی مردم ایران برایتان اهمیت داره؟ اگر اینطور است، چرا به مسائل دیگری که تمامیت ارضی ما را هدف گرفته کاری ندارید؟ چرا از الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان که برای ما رجز می‌خواند، کاری ندارید؟ چرا از دلیل سفرش به آلبانی حرف نمی‌زنید؟ چرا از نگاه کثیف‌اش به آذربایجان ایران چیزی نمی‌گویید؟ چرا از حمایت‌های بن‌سلمان و به خطر انداختن مرزهای ایران حرفی نمی‌زنید؟» آقاخانی پس از طرح این سؤالات، با بیان اینکه دلیل این اقدامات این شبکه روشن است، تأکید کرد: «شما از ریخته شدن خون جوانان ما ارتزاق می‌کنید.»

انتقاد این بازیگر از اقدامات این شبکه در حالی است که این رسانه نه تنها پیشتر نیز به پرسش‌هایی از این دست دلسوزان ایران پاسخ نداده بود، بلکه با دعوت از چهره‌های تجزیه‌طلب در برنامه‌های خود عملاً نشان داد که در خط سیاسی و رسانه‌ای تعیین شده از سوی رژیم صهیونیستی و سعودی فعالیت می‌کند.

ایران به تحریم و مداخله پاسخ می‌دهد

در پی مواضع مداخله‌جویانه امریکا و سه کشور اروپایی در مورد مسائل داخلی ایران، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌و‌گویی مفصل با مسئول سیاست خارجی اروپا تأکید کرد ایران به تحریم و مداخله پاسخ می‌دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در خصوص گفت‌و‌گو با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا نوشت: در پاسخ به تماس آقای بورل، ٧٠ دقیقه صحبت کردیم. گفتم به امریکا و سه کشور اروپا بگویید اگر فکر می‌کنند می‌توانند با فشار و ابزارسازی، در مذاکره امتیاز بیشتر بگیرند، حتماً در اشتباهند. به تحریم و مداخله پاسخ می‌دهیم. همزمان در مسیر گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار هستیم.

مولوی‌کشی رسم این جماعت تروریست

خبر ترور مولوی عبدالواحد ریگی که در دیدار اخیر با نماینده ویژه رهبری به سیستان و بلوچستان ارادتش به انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی را نشان داده بود یکی از خبرهای تلخ این روزها بود.

کاربری در واکنش به ترور مولوی عبدالواحد ریگی نوشت: یک بار دهه ۶۰ مولوی حسین بر را به دلیل حمایت از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، یک بار دهه ۹۰ مولوی مصطفی جنگی‌زهی را به دلیل حمایت از رهبر انقلاب و نظام و حالا هم مولوی مظلوم عبدالواحد ریگی را به دلیل حمایت از رهبر انقلاب و همراهی نکردن با آشوبگران... مولوی‌کشی رسم این جماعت تروریسته.

آشوبگران اجاره‌ای در تجمعات زاهدان

شواهد از حضور آشوبگران اجاره‌ای در تجمع غیرقانونی جمعه گذشته شهر زاهدان حکایت دارد. در تجمع غیرقانونی جمعه اخیر که پس از اظهارات تفرقه‌انگیز امام جماعت مسجد مکی صورت گرفت، فیلمی از حضور زنان به‌اصطلاح معترض بلوچ منتشر شد که با لهجه تهرانی شعار می‌دادند. جالب اینکه برخی از این افراد حتی لباس سنتی زنان بلوچ را هم بر تن ندارند و صرفاً یک چادر سیاه پوشیده‌اند. لهجه غیربومی این زنان که تعدادشان اندک و کمتر از انگشتان دو دست بود، به‌گونه‌ای بود که تعجب کاربران فضای مجازی را در پی داشت.

به‌نظر می‌رسد این اقدام، پس از آن طراحی و عملیاتی شده است که برخی به رویکردهای اجتماعی تبعیض‌آمیز نسبت به زنان دراین مناطق اعتراض کرده و حضور نداشتن زنان در مجامع عمومی را نشانه‌ای برای وضعیت زنان در این نقاط ارزیابی می‌کردند، آن هم در شرایطی که «زن، زندگی، آزادی» به‌عنوان شعار اصلی اغتشاشگران مطرح بود.

به‌نظر می‌رسد حضور زنان آشوبگر اجاره‌ای در تجمع غیرقانونی جمعه گذشته این شهر نیز بخش دیگری از این پازل باشد.

فوتبالیست قاتل یا جوان معترض؟

در ساعات اخیر برخی از فوتبالیست‌ها و سلبریتی‌ها با راه‌اندازی کمپینی از قوه قضائیه درخواست آزادی امیر نصرآزادانی بازیکن سابق تیم فوتبال تراکتور را که به دلیل شرکت در اغتشاشات اخیر بازداشت شده است داده‌اند.

اما پشت پرده حکم محاربه بازیکن سابق تیم فوتبال تراکتور چیست؟ او یکی از عوامل حمله مسلحانه به نیروهای حافظ امنیت در اصفهان بوده است که بر اثر آن اسماعیل چراغی، سرهنگ نیروی انتظامی و دو بسیجی به نام‌های محمدحسین کریمی و محسن حمیدی به شهادت رسیدند. کاربری در واکنش به این موضوع نوشت: «آری سلبریتی‌ها و ورزشکاران چون می‌دانند اگر جرم این شخص را بیان کنند مردم با آنان همراهی نمی‌کنند با دروغ صرفا او را یک معترض معرفی می‌کنن!»

نانوایی‌هایی که وجود خارجی ندارند

میثم لطیفی معاون، رئیس‌جمهور گفت: «چند هزار نانوایی در کشور پیدا کردیم که وجود خارجی ندارند ولی سهمیه آرد دریافت می‌کنند!» بعد از اصلاحات اخیری که دولت در حوزه نان انجام داد، روزانه به اندازه نان ۲۵ میلیون نفر در آرد صرفه‌جویی شد.

خزعلی: قوانین عفاف و حجاب به زودی و با قوت در کشور اجرا خواهد شد

کبری خزعلی، رییس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مردم انقلابی ایران اسلامی همواره بر اجرای دقیق و محکم قوانین مربوط به حجاب و عفاف تأکید دارند، گفت: قوانین عفاف و حجاب که در مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، به زودی و با قوت در کشور اجرا خواهد شد.

انهدام باند وابسته به شبکه‌های معاند در گیلان

سازمان اطلاعات سپاه قدس گیلان از شناسایی و انهدام باند حرفه‌ای وابسته به شبکه‌های معاند در استان گیلان خبر داد.

این باند حرفه‌ای ۵ نفره وابسته به شبکه‌های معاند که با هدف ایجاد نارضایتی در بین شهروندان و در پوشش مأموران انتظامی، اصناف را غیرقانونی پلمب و تصاویر پلمب را برای رسانه‌های معاند ارسال می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

چرا مغالطه می‌کنید

قاضی جهانبخش، خطاب به محسن برهانی که اعدام محسن شکاری را زیر سؤال برده و قمه‌کشی او را با هدف قوت قلب به مردم دانسته بود نوشت: در توئیتی گفتید: (کسانی که دست به سلاح بردند، هدف‌شان ترساندن مأموران امنیتی بود و به دنبال قوت قلب و تشجیع مردم بودند بنابراین جرم محاربه محقق نشده و صدها نیروی نظامی حاضر در خیابان مردم نیستند؟ دختر و همسر شما با دیدن تصاویر قدرت‌نمایی داعشیان و قاتلان شهیدان عجمیان و علی‌وردی قوت قلب گرفته یا ترسیده‌اند؟ در این مدت از آنها درخواست ماندن در منزل کرده‌اید یا حضور در خیابان‌های پر از قوت قلب‌دهندگان مسلح. از منظر فقهی (محاربه یعنی بیرون کشیدن سلاح به منظور ترساندن مردم)‌. از منظر قانون نیز در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی، محاربه یعنی «کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.» عمل محکوم مورد ادعای شما جز به قصد ناامنی دلیل دیگری داشته؟ ایشان نه تنها قصد ابتدایی مبنی بر ترساندن مردم را داشته، بلکه «علم به وقوع نتیجه» (ایجاد ناامنی در محیط) که در حکم قصد مستقیم بوده را، با سلاح، توأم با مجروح کردن مأمور قانون متعاقب فراخوان ده‌ها گروه تروریستی داشته!

تلاش برای ادامه آشوبگری در «شریف» با آتش زدن دفتر بسیج

درحالی که مدتی است آرامش به دانشگاه‌ها برگشته به نظر می‌رسد حامیان اغتشاش تمایل دارند با اقدامات ایذایی فضای دانشگاه شریف را ملتهب نگه دارند.

آتش زدن دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه شریف توسط عوامل ناشناس یکی از این اقدامات بوده است.

بر اثر این آتش‌سوزی که در دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه شریف واقع در همکف ساختمان ابن‌سینا توسط عوامل ناشناس ایجاد شده تمامی وسایل این دفتر کاملاً از بین رفته و بلااستفاده شده است. طبق گفته حراست جمعه شب حوالی ساعت ۲:۳۰ دو نفر از بیرون دانشگاه به داخل آمده و دفتر بسیج دانشجویی را آتش زده‌اند. ابوالفضل حاجی‌زاده، مسئول شورای مرکزی بسیج دانشگاه صنعتی شریف درباره این اتفاق توضیح داد: دو فردی که دیشب وارد دانشگاه شدند، نشانی دفتر بسیج را داشته‌اند. در دفتر بسیج هم دیشب قفل نبوده و باز بوده است‌. این دو فرد وارد دفتر شده و دو بطری حاوی ماده اشتعال‌زا به سمت دفتر پرتاب می‌کنند و دفتر را به آتش می‌کشند. حدود ساعت ۷ صبح (شنبه 19 آذر) دانشجویان بسیج از بروز آتش‌سوزی آگاه می‌شوند. البته در آن زمان آتش خاموش شده بود.

در پی وقوع این اتفاق، دانشگاه صنعتی شریف اطلاعیه‌ای صادر کرد. در متن این اطلاعیه آمده است: «بر اساس شواهد اولیه، بامداد شنبه ۱۹ آذر، افرادی ناشناس وارد پردیس مرکزی دانشگاه شده و دفتر بسیج دانشجویی را به آتش کشیده‌اند. دانشگاه تعاملات خود را با نیروی انتظامی جهت شناسایی عوامل این اقدام خرابکارانه آغاز کرده است.»

فضاسازی‌های دشمنان علیه دستگاه قضا برای تداوم اغتشاشات است

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه اغتشاشگران با اجرای احکام قضایی احساس می‌کنند شرایطی پیش آمده که دیگر افراد به خود اجازه نخواهند داد چنین جنایت‌هایی را مرتکب شوند، تاکید کرد: هجمه رسانه‌ای دشمنان علیه اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با اغتشاشگران یک فضاسازی رسانه‌ای است تا نظام را وادار به عقب‌نشینی کنند تا فضای ادامه اغتشاشات فراهم شود.

سیدمجید میراحمدی افزود: دشمنان باید بدانند این هجمه رسانه‌ای و فضاسازی‌ها ذره‌ای در اراده مسؤولان قضایی کشور تاثیر نداشته و قطعاً این افراد را تا آخرین نفر آنها به سزای اعمال‌شان خواهند رساند که این موضوع نیز مطالبه بر حق مردم است.

وی ادامه داد: اقدامات دستگاه قضایی به طور قطع مورد حمایت کامل مردم است. چون میلیون‌ها نفر در خیابان‌ها بارها و بارها با فریاد خود آن را مطالبه کردند و خواست عمومی این است که با اغتشاشگران و آشوبگران به طور جدی برخورد شود.

سه بانک با صد خانه خالی

ابوالفضل نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: «۳ بانک را شناسایی کردیم که بیش از ۱۰۰ خانه خالی دارند اولتیماتوم یک هفته‌ای برای تعیین تکلیف به آنها دادیم. در مرحله اول به سراغ کسانی می‌رویم که بالای ۱۰۰ خانه خالی دارند؛ در مرحله بعد که هفته بعد است، به سراغ افرادی می‌رویم که بین ۵۰ تا ۱۰۰ خانه خالی دارند.»

بی‌سوادی که لیدر اغتشاشگران شد

حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دیدار با دانشجویان گفت: «معاون اول رئیس‌جمهور که به یکی از خوابگاه‌های دانشجویی رفته بود، او را نمی‌شناختند. عده‌ای یا نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت هستند یا کم‌اطلاع هستند و متأسفانه همین کم‌اطلاعی باعث حضورشان در خیابان و پیوستن به اغتشاشات شد. حسینی درباره سلبریتی‌هایی مانند: علی کریمی که آتش‌بیار معرکه اخیر بوده‌اند گفت: علی کریمی صفحه خود را فروخته، پست‌ها را خود او نمی‌گذارد عده‌ای برای او می‌نویسند چون سوادی ندارد که بیاید این مطالب را بنویسد.»

https://shoma-weekly.ir/ooGKZE