گفته می‌شود که...

اعتراضات علیه خاتمی بالا گرفت!/ چرا احمد نجفی انصرافش را پس گرفت؟/ پول بدهید تا در فهرست باشید/ شکایت یک ایرانی از دولت ژاپن/ بوسه مشکوک نکونام بر بازوبند آبی/ اظهارات عجیب مقام صهیونیست و ...


اعتراضات علیه خاتمی بالا گرفت!
 یک عضو مجمع روحانیون مبارز از خاتمی به دلیل حمایت از روحانی در انتخابات انتقاد کرد. این عضو مجمع روحانیون مبارز که نخواست نامش فاش شود، ضمن بیان این مطلب که اصلاح‌طلبان واقعی هیچ‌گاه به امثال روحانی رأی نخواهند داد، افزود: از آقای خاتمی به دلیل اینکه از حسن روحانی اعلام حمایت کرد، به‌شدت گله‌مند هستم. وی افزود: بارها در جلسات خصوصی مجمع روحانیون بحث انتخابات مطرح شده بود و قرار بر این بود که مجمع روحانیون در نهایت از آقای عارف حمایت کند، حالا چرا در دقیقه نود آقای خاتمی چنین تصمیمی گرفت، نمی‌دانم. وی تأکید کرد: من هیچ‌گاه آقای روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانم و قطعاً به وی رأی نخواهم داد. یک فعال فضای مجازی و وبلاگ‌نویس اصلاح‌طلب هم روز گذشته در نامه‌ای خطاب به دکتر عارف نوشت: حامیان شما به‌خوبی می‌دانند که حضور دوباره بدل‌های تندروی اصلاح‌طلبی به جای نسخه‌های اصیل آن می‌تواند با افراط‌گری‌های دوباره، چهره جریان ما را بیش از پیش غبارآلود سازد. حامیان شما می‌دانند که حسن روحانی نماینده هاشمی است نه نماینده رهبر مدنیت در ایران و مادر روشنفکری یعنی آقای خاتمی. شما رفتید و ما را با دستان خالی پای صندوق‌های رأی تنها گذاشتید. رأی خواهیم داد؛ اما کسی جای شما را در برگه‌های حضورمان پر نخواهد کرد، چرا که کسی جز شما اصلاح‌طلب حقیقی نیست. رأی من و حامیان شما در انتخابات روز جمعه سفید است.

تشدید ناآرامی‌ در شهرهای عربستان
  نیروهای واکنش سریع عربستان درپی برگزاری «تحصن آزادی» بیش از 140 مرد و زن را در چند منطقه بازداشت کردند. گروه‌ها و فعالان عربستانی خواهان برگزاری این تحصن شده بودند. این تحصن‌ها در منطقه العزیزیه، مقابل بازارهای ابن‌داوود در شهر مکه، دادگاه شهر بریده، نهاد حقوق‌بشر در خیابان ملک فهد ریاض، مسجد جامع المعاقله در منطقه الجوف و مسجد جامعه الراجحی در منطقه حائل برگزار شد. نیروهای امنیتی رژیم سعودی نیز وارد عمل شدند و در محل برگزاری تحصن در مکه مکرمه حضور یافتند و در ریاض یکی از خودروهای پلیس با حرکت به‌سمت تحصن‌کنندگان، با یکی از زنان معترض برخورد کرد. نیروهای پلیس رژیم سعودی نیز به تحصن‌کنندگان در منطقه حائل فحاشی کردند و معترضان در شهر بریده را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این نیروها همچنین خیابان‌های منتهی به محل برگزاری تحصن را مسدود و معترضان را محاصره کردند و با ادامه مقاومت زنان، در شهرهای بریده، مکه مکرمه، حائل، ریاض و جوف با باتوم به آن‌ها حمله کردند و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بازداشت کردند.

چرا احمد نجفی انصرافش را پس گرفت؟
شنیده شد که احمد نجفی که چند روز قبل از نامزدی‌اش در انتخابات شورای شهر انصراف داده بود با پس گرفتن انصرافش دوباره وارد رقابت با دیگر نامزدها شد. ایسنا نوشت؛ این تهیه‌کننده و بازیگر سینما گفت: انصراف داده بودم به خاطر اینکه برای تبلیغات مساله تلخ مالی را داشتم و نمی‌خواستم وامدار کسی باشم.
اما یکی دو تا از دوستانی که قبلا قرار بود اسپانسر من بشوند، اصرار بر حضور داشتند و قرار شد امکاناتشان را در اختیار من بگذارند. وی با تاکید بر اینکه کاملا مستقل وارد این رقابت شده است‌، اظهار کرد: مساله من سینما‌، تئاتر و ایجاد فضاهای تفریحی و فرهنگی در تهران است‌ که می‌تواند به شهرستان‌ها هم برسد. طرح بسیار زیبایی برای بازسازی و نوسازی لاله‌زار دارم تا مردم به آنجا بروند و یک مکان فرهنگی زیبا شود

کلاهبرداری از بانک ایرانی
تسنیم: دادگاهی در سئول یک تاجر کره‌ای را به اتهام خارج کردن غیرقانونی 970 میلیون دلار از یک حساب متعلق به بانک مرکزی ایران در سئول به دو سال زندان محکوم کرد

می‌خواستند خانه‌ام را آتش بزنند
مهر: عماد افروغ در مراسم رونمایی از مجموعه سه جلدی «ما قال و من قال» در فرهنگسرای رسانه گفت: من در این کتابم 2 بحث مهم را هم آورده‌ام. اول آن مطلبی که در سال 86 در کمیسیون در مجلس، درباره امام خمینی(ره) مطرح کردم و باعث سرنگونی‌ام از کمیسیون شد. مطلب دوم هم حرفهایم در برنامه تلویزیونی «پارک ملت» است که این دفعه نزدیک بود خانه و زندگی‌ام سرنگون شود و خانه‌ام را به آتش بکشند که این بار ماموران اطفای حریق، آتش را مهار کردند

تلاش برای انصراف یک نامزد اصولگرای دیگر
شنیده شد که در صف اصولگرایان تلاش برای تشویق بعضی نامزدها جهت انصراف دادن رو به افزایش است. جمهوری اسلامی در ستون «جهت اطلاع» نوشت؛ با اعلام انصراف غلامعلی حدادعادل به نفع اصولگرایان و انصراف دکتر عارف به نفع دکتر حسن روحانی، رقابت میان اصولگرایان و مستقل‌ها فشرده‌تر می‌شود. با کنار رفتن دکتر عارف، اصلاح‌طلبان نامزدی برای ریاست‌جمهوری نخواهند داشت و صحنه رقابت انتخابات شاهد دو صف خواهد بود که عبارتند از اصولگرایان و مستقل‌‌ها و با سه نامزد از هم‌اکنون مشخص است که در صف اصولگرایان تلاش برای تشویق بعضی نامزدها جهت انصراف دادن رو به افزایش است تا با مقدار کمتر بتوانند به پیروزی خود اطمینان بیشتری پیدا کنند.

30 میلیون صلوات برای پیروزی یک کاندیدا
شنیده شد که حامیان یک کاندیدا 30 میلیون صلوات برای پیروزی کاندیدایشان نذر می‎کنند. دیساپ به نقل از یکی از وبلاگ‌های حامی یک کاندیدای ریاست‌جمهوری نوشت؛ طرفداران این کاندیدا در یک حرکت فرهنگی اقدام به راه‌اندازی طرح سی میلیون صلوات برای پیروزی کاندیدای محبوب خود کرده‌اند. براساس این گزارش، حامیان دکتر محمدباقر قالیباف، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام به انتشار طرح 30 میلیون صلوات برای تمسک به ائمه در یاری کاندیدای محبوب شان نموده‌اند.

تکذیب دستگیری مدیرفوتبالی 2000 میلیارد تومانی
شنیده شد که پلیس آگاهی پایتخت دستگیری یکی از مدیران ورزشی کشور به اتهام بدهی بانکی توسط اداره چهاردهم خود را تائید نکرد. بر اساس اعلام پلیس آگاهی تهران‌بزرگ دستگیری مدیرفوتبالی که 2000 میلیارد تومان بدهی بانکی داشته است، توسط این پلیس مورد تائید نیست. اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کلاهبرداری رسیدگی می‌کند.

پول بدهید تا در فهرست باشید
شنیده شد که رئیس ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با اشاره به آنچه موج‌سواری برخی گروه‌ها و نامزدهای شورای شهر برای کسب آراء خواند، گفت: متاسفانه از برخی گروه‌ها و افراد خبر می‌رسد که عده‌ای با دریافت پول از نامزدها اسامی آنان را در لیست خود قرار می‌دهند. پرویز سروری همچنین اظهار کرد: در چند روز گذشته نیز برخی گروه‌ها با هدف و نگاه تخریب‌کاری و با فرصت‌طلبی بدون اطلاع برخی نامزدها اقدام به درج نام این افراد در فهرست‌های خود کرده‌اند تا فضای موجود را برهم بزنند. وی اصل برگزاری انتخابات را صداقت و رعایت احترام متقابل اعلام کرد و افزود: زاویه پیدا کردن از قوانین و بداخلاقی انتخاباتی ناشی از نداشتن توان حضور در صحنه انتخابات است.

واکنش‌ احمدی‌نژاد به ‌مسئولیتش ‌بعد از انتخابات
شنیده شد که احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بعد از اتمام دولت دهم به چه کار مشغول می‌شوید تنها لبخند زد. فردا نوشت؛ محمود احمدی‌نژاد صبح دیروز در حاشیه سفر کوتاه خود به خوزستان در پاسخ به اینکه بعد از اتمام دولت دهم به چه کاری مشغول خواهید شد به لبخند بسنده کرد و از پاسخ دادن به این سوال طفره رفت

دستور دولت برای قطع یک یارانه در سال 93
بر اساس تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور که به استناد اصل 127 قانون اساسی به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده، قرار است طی سال جاری مبلغ ششصد میلیارد ریال برای ساماندهی تولید، فرآوری و فروش برگ سبز چای اختصاص یابد. این مصوبه تاکید کرده است که نحوه هزینه کرد مبلغ مذکور باید به گونه ای باشد که در سال 93، یارانه پرداختی دولت به این محصول قطع شود.

هشدار درباره وجود ماده خطرناک در برخی مکمل‌های دارویی
بر اساس بررسی های کارشناسان یک دستگاه نظارتی، ماده سیپروهپتادین موجود در فرمولاسیون برخی فرآورده های مکمل تولید شده در کشور، دارای عوارض خاص و مضر بوده و بر این اساس، قرار شده وزارت بهداشت هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری تمامی محصولات دارای این ماده اقدام و پروانه های ساخت نیز برای بازنگری به این وزارتخانه ارسال شود.

جای تأسف دارد
خانه ملت: مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در واکنش به شکایت معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری از گزارش کمیسیون اصل 90 قانون اساسی به قوه قضاییه درباره پرونده سفر خانواده بقایی به نیویورک گفت: مایه تاسف است یک مقام مسؤول درعوض تن دادن به قانون از کسانی که پیگیر تخلفات هستند، شکایت می‌کند.

درخواست رئیس جمهور چچن
تسنیم: رمضان قادروف رئیس جمهور خودمختار چچن با تشریح علل درگیری‌ها در سوریه از شخصیت‌های دینی کشورش خواست مانع از حضور جوانان چچنی در سوریه شوند.

اظهارات عجیب مقام صهیونیست
قدس آنلاین: یووال استینیتز، وزیر اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی که روز دوشنبه در بیت‌المقدس با حالت مستی عجیب با خبرنگاران صحبت می‌کرد، در اظهاراتی بی‌اساس هدف نهایی ایران را پیش بینی کرد و مدعی شد که تهران
 به دنبال تولید 30 بمب اتم در سال است!

درگیری فیزیکی هواداران رضایی و جلیلی در بوشهر
درگیری فیزیکی هواداران رضایی و جلیلی در بوشهر با ورود نیروی انتظامی پایان یافت. به گزارش عصر ایران در بوشهر، شماری از هواداران جلیلی در حالی که پوسترهای او را در دست داشتند و شعارهای هماهنگی سر می‎دادند ساعت 22 و 30 دقیقه دوشنبه شب به سمت ستاد مرکزی رضایی در میدان امام خمینی بوشهر حرکت کردند که با نزدیک شدن به هواداران رضایی، درگیری میان دو طرف روی داد.
درگیری دوم نیز در ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد سه شنبه نیز میان هواداران دو کاندیدا روی داد که نسبت به درگیری نخست، شدیدتر بود و مدت زمان بیشتری طول کشید. این درگیری شدید تنها با دخالت نیروی انتظامی به پایان رسید و هواداران دو کاندیدا متفرق شدند. محسن رضایی و سعید جلیلی دو کاندیدای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری هستند.

"سونامی" فروپاشی خانواده در انگلیس
بیش از یک میلیون کودک انگلیسی بدون پدر در حال رشد و بزرگ شدن هستند.به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری آی‌‌تی‌وی، براساس گزارش فروپاشی خانواده،‌ بیش از یک میلیون کودک انگلیسی بدون پدر در حال بزرگ شدن هستند.مرکز عدالت اجتماعی انگلیس(CSJ)اعلام کرده است که تعداد خانواده‌های تک والدینی تا بیش از 20 هزارنفر در یک سال افزایش داشته است و این تعداد به بیش از 2 میلیون نفر تا انتخابات بعدی عمومی در سال 1394 خواهد رسید.
مرکز عدالت اجتماعی، یک "سونامی" فروپاشی خانواده را در انگلیس هشدار داده است و اعلام کرده است که واکنش سیاستمداران در برابر این موضوع بسیار ضعیف بوده است.این مرکز همچنین دولت را به دلیل "چشم‌پوشی" تعهدات در برابر ثبات خانواده متهم کرده است.

اتهام یک مفتی قطری به دلیل صدور فتوای "جهاد در سوریه"
امام مسجد الاقصی، مفتی قطر را به دلیل صدور فتوای "جهاد در سوریه" به خیانت و دروغگویی متهم کرد. "شیخ صلاح‌الدین بن ابراهیم ابوعرفه" در واکنش به فتوای اخیر "یوسف قرضاوی" مفتی قطر تأکید کرد؛ اگر این افراد صادق بودند، موضوع جهاد و آزاد سازی فلسطین اشغالی در فتواهای آنان اولویت داشت. روزنامه الاهرام به نقل از شیخ صلاح الدین نوشت: پیروان یک دین واحد با یکدیگر جهاد نمی‌کنند.
وی ادامه داد: چگونه درهای بهشت از دمشق گشوده شده.. ما در همسایگی سوریه و در فلسطین، غزه و بیت‌المقدس تحت اشغال قرار داریم و هیچ کس چه به زبان و چه با عمل خواستار جهاد در این سرزمین نشده است! ابوعرفه گفت: اگر آنها صداقت داشتند، موضوع فلسطین اشغالی در اینگونه دعوتهای آنان اولویت داشت؛ بیت المقدس از 60 سال قبل اشغال شده است، آنها طی این مدت کجا بودند و چرا مانند سوریه سرباز نفرستادند و ارتش تشکیل ندادند؟
امام مسجد الاقصی خاطرنشان کرد: گروه‌هایی که به نام دین به سوریه آمده‌اند از دین بسیار فاصله دارند؛ زیرا هر کسی که با برافراشتن پرچم اسلام برای ریختن خون یک مسلمان اقدام کند و یا به ناموس و مال او تجاوز کند، هر کس که باشد، خائن و دروغگو است.

شکایت یک ایرانی از دولت ژاپن
الف: بهروز لطفی نسب قهرمان اسبق کشتی ایران که در زندان ژاپن 11 سال مورد شکنجه قرار گرفته بود، سرانجام موفق شد با پیگیری‌های خود دولت ژاپن را به خاطر نقض حقوق بشر به پای میز محاکمه بکشاند.

چه کسی حکم اعدام صدام را امضاکرد؟
باشگاه خبرنگاران: قاضی منیر حداد مسؤول رسیدگی به پرونده اتهامات صدام حسین دیکتاتور سابق عراق در تازه ترین افشاگری خود گفت:جلال طالبانی رئیس جمهور عراق به طرز محرمانه ای حکم اعدام صدام را امضا کرد.

بوسه مشکوک نکونام بر بازوبند آبی
تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در دیداری تدارکاتی مقابل لبنان در حالی با ۴ گل به برتری رسید که دو گل از این ۴ گل توسط کاپیتان استقلالی تیم ملی یعنی جواد نکونام به ثمر رسید.
با این حال نکته‌ای که پس از گل‌های نکونام به خصوص گل دومش به چشم آمد بوسه کاپینان نکو بر بازوبند آبی تیم ملی بود تا به این ترتیب بتوان به طور تلویحی از این اتفاق نتیجه گرفت که جواد هنوز مانند بچگی‌هایش عاشق استقلال است و دوست دارد با ماندن در این تیم، علاوه بر قهرمانی ایران، قهرمانی آسیا را هم تجربه کند.

اخبار کوتاه
 * محمد خاتمی، رهبر منفعل اردوگاه بحران‌زده‌ اصلاحات، به‌تازگی و قبل از اعلام رسمی عقب‌نشینی جریان اصلاح‌طلبی در مقابل جریان هاشمی، در دیدار با جمعی از نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات شوراهای سراسر کشور، به‌منظور توجیه این شکست خفت‌بار، همفکران خود را به واقع‌گرایی و پرهیز از آرمان‌گرایی و پیگیری تفکرات ایده‌آلیستی فراخواند. محمد خاتمی دستیابی به ائتلاف با جریان هاشمی را نتیجه‌ای مطلوب برای جریان اصلاح‌طلبی توصیف کرد.
*  پس از کنار کشیدن عارف به نفع روحانی، آشفتگی بیش از پیش جریان اصلاحات را فراگرفته است. برخی اصلاح‌طلبان به موسوی خوئینی‌ها انتقاد می‌کنند و می‌پرسند: شما که می‌گفتید اصلاح‌طلبان نامزد اجاره‌ای نمی‌خواهند، حال چرا امروز از سر درماندگی و بی‌برنامگی و با داشتن نامزد (عارف) در این انتخابات، نامزد دیگری (روحانی) اجاره کرده‌اید؟! شما که روزگاری به‌دلیل اختلاف فکری زیاد از جامعه روحانیت مبارز جدا شدید و مجمع روحانیون را به همراه چند نفر از دوستان تشکیل دادید، حالا چه شده که جریانتان یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز را نامزد خود مطرح کرده است؟!
 * روزنامه لبنانی «السفیر» مقاله‌ای را به قلم «فهمی هویدی» نویسنده و تحلیل‌گر برجسته مصر و جهان عرب، با عنوان «پرسش‌هایی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران» منتشر کرده است. هویدی در انتهای مقاله آورده است: نتیجه هرچه باشد، پیروز حقیقی این انتخابات، رهبر عالی ایران، سیدعلی خامنه‌ای، است که می‌تواند شاهد هشت سال توأم با آرامش و دور از هرگونه اختلاف میان سه قوه باشد.

https://shoma-weekly.ir/prkOgP