گفته می‌شود که...

اظهارات زیاده‌خواهانه یک مقام عربی/ شریعتی: افراد نجومی‌بگیر را معرفی می‌کنیم؛ با هیچ کس تعارف نداریم/ درخواست از جوامع علمی جهت ارائه راهکار برای مسائل کشور/ ساز ناکوک آژانس در پرونده هسته‌ای ایران!/ ماهواره مفتی برای ایرانی‌ها/ بندر چابهار زیر ترافیک کالایی رفت و....

براندازی با سس گوجه فرنگی!

باشگاه خبرنگاران در گزارشی نوشت که دو فیلم از لحظه ورود محمد نوری‌زاد - عضو اپوزیسیون ضد انقلاب و محکوم امنیتی - به منزلش پس از آزادی از زندان منتشر شده است که نشان می‌دهد در فیلم اول، او در حالی که عصا به دست دارد و چند جای پیشانی‌اش هم قرمز رنگ است، در منزل را می‌بندد و رو به دوربین می‌گوید: «به من گفتند تو آزادی در حالی که من در اعتصاب غذا بودم!» باشگاه خبرنگاران در ادامه گزارش عنوان کرد که فیلم دیگری از لحظه بازگشت نوری‌زاد به خانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که وی با همان لباس، اما این‌بار بدون عصا و البته قبراق و سرحال وارد منزل می‌شود و نزدیکانش را در آغوش می‌گیرد و ساختگی بودن فیلم اول را لو می‌دهد. برخی کاربران فضای مجازی از این اقدام به عنوان «براندازی با گریم سس گوجه فرنگی» یاد کردند!


ثبت‌نام
۲۰ هزار زائر برای سفر زیارتی به عراق

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: «از ۲۳ آبان اعزام زائران به عراق آغاز شد. امیدواریم بتوانیم برای هر زائر از بانک‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت ۵ میلیون تومانی در نظر بگیریم. تاکنون کمتر از ۲۰ هزار نفر ثبت‌نام قطعی برای اعزام در دفاتر خدمات زیارتی استان‌ها داشته‌اند».

بار ۵۳۵ هزار میلیاردی اوراق بدهی برای دولت سیزدهم

رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه توئیتری خود نوشت: تا سال ۱۴۰۵ دولت باید ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت قبل را پرداخت کند، دولت سیزدهم تاکنون بیشتر از آن که اوراق بفروشد اوراق تسویه کرده است.

پیش‌فروش ۲ میلیارد لیتر بنزین با قیمت پایین در دولت قبل

معاون وزیر نفت گفت: دولت گذشته ۲ میلیارد لیتر سوخت را با قیمت ثابت و پایین نسبت به سال جاری پیش‌فروش کرده است، بدون این که این سوخت‌ها را تحویل دهد. یعنی ۷۴ میلیون دلار پول دریافت شده، ولی سوختی به متقاضیان داده نشده است. جلیل سالاری افزود: دولت قبلی در سال گذشته بنزین را با نرخ ثابت تنی ۳۰۰ دلار پیش‌فروش کرده، در حالی که الان قیمت بنزین تنی ۸۵۰ دلار است.
افت
۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت مسکن در برخی مناطق تهران

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در مرکز و جنوب شهر تهران قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافته است و تا پایان سال افزایش قیمت نخواهیم داشت. به گفته قلی خسروی، در شمال تهران افت قیمت چندان محسوس نیست، چراکه عمده فروشندگان در این مناطق نیاز چندانی به پول ندارند.


باطل‌السحر رژیم صهیونیستی
!

«علی عزالدین»، تحلیلگر لبنانی در تحلیل عملیات سایبری اخیر علیه سیستم‌های امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: «عملیات نفوذ نیازمند یک گروه باتجربه و حرفه‌ای در زمینه سایبری است تا به سرور‌ها و سیستم‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نفوذ کنند. ذخیره‌سازی بیست‌ودو ترابایت زمان زیادی نیاز دارد، در این مدت یگان‌های حفاظتی اسرائیل برای جلوگیری از اجرای این عملیات چه می‌کردند که نتوانستند مانع از آن شوند؟ عملیات دستیابی به اطلاعات حساس اسرائیل و انتشار تصاویر هوایی از تأسیسات حیاتی در دو عرصه نظامی و امنیتی، شوک بزرگی را به سران رژیم صهیونیستی وارد کرد. نکته خنده‌دار، انتشار اطلاعات «بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل است؛ وزیری که خود مسئول امنیت بوده، مورد هدف قرار گرفته است. سحر امروز در دنیای ما، همان رژیم صهیونیستی است که قدرت‌های جهانی آن را ایجاد کرده‌اند، اما با عصای محور مقاومت باطل خواهد شد و از بین خواهد رفت».
جریمه بدمصرف‌های گاز از امروز

وزیر نفت از آغاز جریمه مشترکان بدمصرف خانگی از اول آذر (امروز) خبر داد. شنیده‌های قبلی حاکی از این است که برنامه وزارت نفت درخصوص اعمال جریمه برای مشترکان بدمصرف گاز به این صورت تعریف شده که در مناطق معتدل در چهار پله اول پلکان‌های مصرف گاز (مصارف ۰ تا ۴۰۰ متر مکعب در ماه) و در مناطق سردسیری در پنج پله اول (مصارف ۰ تا ۵۰۰ متر مکعب در ماه) پلکان‌های مصرف گاز هیچ تغییر قیمتی صورت نمی‌گیرد. در پلکان‌های میانی این رقم با شیبی ملایم افزایش می‌یابد، اما در پلکان‌های آخر، (مصارف ۸۰۰ متر مکعب به بالا در ماه) افزایش تعرفه گاز به صورت جهشی خواهد بود به گونه‌ای که این مشترکان به معنای واقعی کلمه نقره‌داغ می‌شوند.

ضرورت جراحی در ساختار بودجه

«عبدالرضا مصری» نایب‌رئیس مجلس با اشاره به فرارسیدن موعد تحویل بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده گفت: «اگر قرار باشد ساختار بودجه تغییر کند طبیعتاً دولت زمان بیشتری برای این موضوع احتیاج دارد. ضمن اینکه اصلاح بودجه کشور در حال حاضر اجتناب‌ناپذیر است و بخش عمده‌ای از آن مربوط به هزینه‌های جاری کشور است. در گذشته بودجه بیشتر ایجاد هزینه‌ می‌کرد و اینکه به چه دستگاهی بیشتر اعتبار پرداخت شود که بیشتر هزینه کند. در حال حاضر بودجه باید به سمتی رود که مسئولان دنبال ایجاد و تولید منابع مالی برای کشور باشند تا اینکه دنبال هزینه باشند. نیاز کشور تولید منابع مالی است که امیدوارم رویکرد بودجه سال آینده همین باشد». نایب‌رئیس مجلس درباره ضرورت اصلاح در ساختار بودجه کشور، خاطرنشان کرد: «اصلاح ساختار بودجه هم ازنظر منابع درآمدی و هم ازنظر منابع هزینه‌ای یک امر صد درصد بدیهی، واجب و لازم است و باید این اصلاح صورت گیرد؛ اما اصلاح ساختار بودجه یک نوع جراحی است و طبیعتاً جراحی هم درد و خون‌ریزی خودش را خواهد داشت و کشور هم باید این موضوع را بپذیرد».
بندر چابهار زیر ترافیک کالایی رفت

روزنامه تایمز هند گزارش داد: «پس‌ازآنکه عملیات تجاری بندر چابهار در ابتدا با بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان دچار مشکل شد، اکنون این بندر شاهد افزایش ترافیک است». افزایش ترافیک در این بندر به دنبال اظهارات رئیس وقت دفتر سیاسی طالبان صورت گرفت؛ وی تأکید کرده بود که طالبان می‌خواهد روابط تجاری و دیپلماتیک خوبی با هند داشته باشند و درخواست وی از تاجران برای استفاده از بندر صورت گرفت.

ماهواره مفتی برای ایرانی‌ها

در کل جهان تنها ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال است که از این تعداد، رقم بالا و تعجب‌برانگیز ۱۱۶ ماهواره، فضای ایران را پوشش می‌دهند. شگفت‌آور اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان که فقط برای ایرانی‌ها برنامه پخش می‌کنند به رقم حیرت‌آور ۲۶۰ کانال می‌رسد و عجیب‌تر اینکه تماماً توسط دولت‌های آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آلمان‌ و جدیداً سعودی و ترکیه با هزینه‌های گزاف تولید و سپس به‌طور رایگان برای ملت ایران پخش می‌شود. نکته جالب‌توجه اینکه این دولت‌های یاد شده برای تماشای تلویزیون و فیلم‌های خود، از هم‌وطنان خودشان پول می‌گیرند و در صورت عدم پرداخت، حق اشتراک آنان را باطل می‌کنند ولی با سخاوتمندی تولیدات خود را مجانی در اختیار ایرانی‌ها می‌گذارند.

ساز ناکوک آژانس در پرونده هسته‌ای ایران!

«فؤاد ایزدی» کارشناس مسائل بین‌الملل در تحلیل روند و علت مواضع اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته‌ای کشورمان، می‌گوید: «تجربه‌ چند دهه‌ تعامل جمهوری اسلامی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این بوده که برخلاف اساسنامه آژانس، در عمل آژانس تبدیل شده به یک نهاد سیاسی-غربی علیه ایران؛ یعنی به‌جای اینکه یک نهاد فنی باشد و پیگیر بحث‌های فنی مرتبط با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران باشد، در عوض به یک نهاد سیاسی تبدیل شد، نه‌تنها یک نهاد سیاسی معمولی بلکه یک نهاد سیاسی غربی و ضدایرانی. به همین جهت این توهم که آژانس یک نهاد بی‌طرف بین‌المللی است، کاملاً در کشور ما برطرف شده است. هیچ کشوری در دنیا نیست که به تعداد ساعت‌هایی که ایران به آژانس اجازه بازرسی از تأسیسات را داده است، نزدیک باشد. نتیجه این امر، این شده که مسئولان آژانس به‌جای اینکه از ایران به خاطر همراهی تشکر کنند، همیشه مدعی بودند و اعلام نارضایتی می‌کنند. این‌ها کاملاً قابل‌درک است، چون شما با یک نهاد بی‌طرف سروکار ندارید بلکه شما با یک نهاد کاملاً سیاسی و ضدایرانی سروکار دارید. اگر یک وقتی آژانس از ایران اعلام رضایت کند، آن زمان جای تعجب دارد».
درخواست از جوامع علمی جهت ارائه راهکار برای مسائل کشور

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت خواستار ورود نخبگان و جوامع علمی برای مسائل و مشکلات مختلف کشور و ارائه راهکار علمی و اجرایی از سوی آن‌ها شد. رئیسی در خصوص مشکلات آبی کشور نیز افزود: «رسیدگی به مشکل کم‌آبی صرفاً به وزارت نیرو منحصر نمی‌شود. همه دستگاه‌های مرتبط، وظیفه دارند در مشورت با جوامع دانشگاهی راه‌حل ملی برای خشک‌سالی بیابند».
شریعتی: افراد نجومی‌بگیر را معرفی می‌کنیم؛ با هیچ کس تعارف نداریم

مالک شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین نتایج پیگیری‌های هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی، بیان کرد: در خصوص حقوق‌ها و دریافت‌های نامتعارف که به حقوق‌های نجومی معروف است، آنچه در هیات تحقیق و تفحص مورد نظر ماست به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش اول رفع خلأهای قانونی و بستن روزنه‌هایی است که در آینده شاهد این پرداخت‌ها نباشیم. دنبال کردن این موضوع برای ما مهم‌تر از پیگیری مصادیق است؛ هرچند مصادیق را نیز دنبال خواهیم کرد. وی در ادامه با بیان اینکه در وهله اول ما بر رفع خلأهای قانونی برای جلوگیری از تکرار این مواد تاکید داریم، اظهار کرد: تاکنون با دستگاه‌های مختلف نظارتی از قبیل سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان اطلاعات سپاه جلسه داشته ایم و در نهایت گزارش‌هایی را به صورت مکتوب از این بخش‌ها دریافت کردیم و در حال بررسی آنان هستیم.

اظهارات زیاده‌خواهانه یک مقام عربی

دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس با طرح اظهاراتی زیاده‌خواهانه درباره مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برجام در وین، مدعی شد، بدون مشارکت کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس در مذاکرات وین، هیچ راه‌حلی برای موضوع هسته‌ای ایران وجود نخواهد داشت. الحجرف در ادامه افزود: «مذاکرات با ایران باید شامل برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران نیز باشد».

‌اخبار روزانه:
*
پژمانفر در پاسخ به این که در خصوص کرسنت قرار است قوه قضائیه چه اقداماتی انجام دهد، گفت: پرونده کرسنت هم از جمله موضوعاتی بود که در آن جلسه مطرح شد که نتیجه خوبی هم داشت. پرونده کرسنت به واسطه فساد روشنی که در آن وجود دارد و رشوه ای که داده شده، باید حتما مورد پیگیری قوه قضائیه قرار گیرد. دولت قبل پرونده کرسنت را در فضای بن بست و محرمانه قرار داده بود، آقای زنگنه با محرمانه کردن اجازه ورود دستگاه‌های امنیتی و مجلس را به موضوع نمی داد. حتی مصاحبه ها و اخباری که در موضوع کرسنت وجود داشت در اخبار نقل نمی شد. آقای اژه ای دستور دادند پرونده کرسنت فعال شود. انشاءالله که به نتیجه برسد.
*
الهام آزاد نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس به علت واژگونی خودرو در بیمارستان بستری شد. خانه ملت گزارش داده که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته حال عمومی ایشان مساعد و در بیمارستان حشمتی نائین تحت درمان است.
*نماینده شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان گفت: یک فرد با پرتاب کوکتل مولوتف، تابلوی دفتر ارتباط مردمی اینجانب در شهر رباط کریم را آتش زده و فیلم‌برداری کرده است. حسن نوروزی با اشاره به آتش زدن تابلوی دفتر ارتباط مردمی‌اش در شهر رباط کریم گفت: حدود ساعت پنچ صبح امروز شنبه، فردی با خودروی پراید جلوی دفتر ارتباط مردمی اینجانب متوقف شد و پس از پیاده شدن از خودرو با پرتاب کوکتل مولوتف، تابلوی دفتر اینجانب را آتش زد.وی افزود
: این فرد پس از فیلم‌برداری از محل سریع متواری شد. بر اساس شنیده ها فردی که فیلم مذکور را امروز در فضای مجازی منتشر کرده، دو روز قبل از کشور خارج شده است.

https://shoma-weekly.ir/7rYPnH