گفته می‌شود که...

اظهارات جالب شیخ فتنه/ آغاز فعالیت دینی مشکوک در کردستان/ رقص انتخاباتی نبوی / آزادی جن‌گیر و رمال مشهور/ شکنجه و پرتاب عزادار حضرت زهرا از ساختمان سه طبقه

حمایت کردن برای حمایت شدن!
 با نزدیک شدن به زمان انتخابات، اتفاقات پرسش‌برانگیز نیز بیشتر می‌شود. در یکی از تازه‌ترین نمونه‌ها از این روند، مصطفی تاج‌زاده نوشته‌ای به بیرون زندان ارسال کرده که در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده است. وی ضمن اینکه ادعا می‌کند ماه پیش رو، ماه راستی‌آزمایی حاکمیت است، از صلاحیت مشائی دفاع کرده و می‌افزاید: مشخص می‌شود که آیا مخالفت با استفاده از انتخابات آزاد به‌دلیل جلوگیری از سوءاستفاده دشمن مطرح شده یا این اقدام، زمینه‌ساز برپایی انتخاباتی مهندسی شده و فرمایشی است.
وی ضمن «استبدادی و برده‌داری» خواندن جمهوری اسلامی، خواستار تأیید صلاحیت نامزد فتنه‌گران «برای حل مشکلات کشور» می‌شود و سپس در فراز اصلی می‌نویسد: انتخابات حماسی و ۵۰ میلیونی مستلزم تأیید صلاحیت همه کسانی است که حاضرند در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند. گروه احمدی‌نژاد نیز حق دارند رأی‌آورترین نامزد خود را به صحنه بفرستند و شورای نگهبان حق ندارد و نمی‌تواند صلاحیت مشائی را رد کند. وی در ازای این اظهارنظر از احمدی‌نژاد و دولت وی خواست صلاحیت نامزدهای جریان اصلاح‌طلب را در انتخابات شوراها تأیید کنند.

شکنجه و پرتاب عزادار حضرت زهرا از ساختمان سه طبقه

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با انتقاد از ممانعت دولت باکو از برگزاری آیین های عزاداری سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: در سالروز شهادت دخت نبی اکرم (ص) یکی از دینداران در روستایی در لنکران جمهوری آذربایجان به اتهام برگزاری مجلس روضه حضرت زهرا (س) بازداشت شده و پس از شکنجه او را از ساختمان سه طبقه به زمین پرتاب کرده اند.
نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که سیاست اسلام‌‌ستیزی دولت باکو عاقبتی بهتر از دیکتاتور مصر، تونس، لیبی و ... نخواهد داشت، گفت: بنده از سر خیر خواهی به دولتمردان آذری توصیه می کنم که با حضرت زهرا ِ(س) دشمنی نکنند که این امر باعث محو و نابودی آنها می شود. آیا نمی دانید که بزرگ‌ترین افتخار و ارزش آذری های ایران حضرت زهرا (س) است؟

افسانه بایگان دروغ می گوید یا مشایی؟
س از آن که افسانه بایگان اعلام کرد که از سوی نهاد ریاست جمهوری با وی تماس گرفته اند و گفته اند برای انتخابات شوراها نامزد شود، تا کنون پاسخی از سوی ریاست جمهوری به این اظهارات داده نشده است. چند روز قبل مشایی  در گفتگویی گفته بود دولت هیچ گونه فعالیت انتخاباتی ندارد.

آقای رئیس‌جمهور، مشایی را به تبریز نیاورید
دانشجویان شورای هماهنگی حزب‌الله آذربایجان‌شرقی در آستانه سفر استانی رئیس‌جمهور به استان در بیانیه‌ای خواستار خودداری احمدی‌نژاد از آوردن رحیم مشایی به تبریز شدند.به گزارش فارس، در بخشی از این بیانیه آمده است: جناب آقای رئیس‌جمهور، ما جمعی از دانشجویان حزب‌الله استان آذربایجان‌شرقی بدون توجه به جوهای رسانه‌ای و ادعاهای طرفین طبق منطق عاقلانه و دانشجویی خود این کار شما را به صلاح مردم و کشور نمی‌دانیم از این رو انتظار می‌رود تا از همراه آوردن آقای مشایی در سفرتان به تبریز خودداری کنید که در صورت حضور ایشان متاسفانه شاهد حضور کم رنگ جوانان حزب‌اللهی خواهیم بود و این خلاف میل باطنی دانشجویانی است که از سال 84 همراه و همگام با دولت نهم و دهم خود را در کنار شما می‌بینند.

سفر انتخاباتی فائزه به انگلستان
در حالی که خبرهایی مبنی بر سفر فائزه هاشمی به انگلستان مخابره می شود اما هنوز خانواده وی درباره صحت و سقم و دلایل این سفر سکوت اختیار کرده اند. سفر به انگلیس پیش از برگزاری انتخابات شائبه هایی را در اذهان به وجود آورده است.

لنکرانی رجل سیاسی نیست
عوض حیدرپور نماینده مجلس به زندگی نیوز گفت: در انتخابات مجلس نهم به باقری لنکرانی گفته بودند که کاندیدای نمایندگی مجلس شود که گفته بود در خود این توانایی را نمی‌بینم، حال اینکه وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شده، یک نوع بازی خوردن از طرف افرادی است که او را کاندیدا کرده‌اند.وی در ادامه اذعان داشت: آنچه که ما از عملکرد وزیر سابق بهداشت و درمان دولت نهم می‌دانیم این است که او مدیر و مدبر نیست. خودش هم باید انصاف داشته باشد که با این سابقه خدمتی می‌تواند جزو رجال سیاسی باشد یا نه؟!

شیخ فتنه: طرفدارنم در حال جنگ هستند
شکست های پی در پی شورشیان مسلح به خصوص جبهه النصره از ارتش سوریه موجب صدور مجدد فتوای جهاد از سوی شیخ فتنه و اعترافی که از ابتدای شورشها در سوریه بر همگان روشن بود، گردید.
به گزارش  العالم، در همین راستا شیخ سلفی - وهابی بنام احمد الاسیر که یکی از صادر کنندگان این فتوا در شهر جنوبی صیدا بود، به شکل رسمی اعتراف کرد که نیروهای مسلح طرفدار وی در خاک سوریه حضور دارند و با ارتش و نظام این کشور در حال جنگ هستند.
شیخ سلفی جنوب لبنان، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد بلال بن ریاح شهر صیدا ایراد کرد، گفت: نمی خواهم این مساله به عنوان سرّ باقی بماند؛ هم اکنون که من با شما سخن می گویم، برادران شما از این مسجد، مشغول جنگ در سوریه هستند.

پیشنهاد ساخت 3فیلم انتخاباتی
مشرق: مسعود جعفری جوزانی گفت: 3 نفر از نامزدهای دور یازدهم ریاست جمهوری به من پیشنهاد ساخت فیلم انتخاباتی‌شان را داده‌اند. پیشنهاداتی که هنوز به توافق قطعی بر روی آن نرسیده است.

اقدام ضد ایرانی سامسونگ
کاربران ایرانی به تازگی و طی چند روز گذشته اطلاعیه‌ای را از طرف سامسونگ مبنی بر محدودیت در دسترسی آنان به فروشگاه محصولات نرم افزاری این شرکت دریافت کرده‌اند.
در این اطلاعیه که گویا از طرف سامسونگ ارسال شده آمده است که دسترسی به این فروشگاه و هرگونه تبادل از طریق این درگاه الکترونیکی برای کاربران ایرانی از 22 می (ماه آینده) محدود خواهد شد.
با اتخاذ چنین رویه‌ای از طرف سامسونگ و با توجه به اینکه این ایمیل چهارشنبه گذشته برای عده زیادی از دارندگان گوشی‌های هوشمند و تبلت فرستاده شده بود، کاربران ایرانی این موضوع را از خرده فروشی و نمایندگی سامسونگ در ایران پیگیر شدند که آنان در پاسخ گفته‌اند که در ایران تنها مسئول موضوعات سخت‌افزاری هستند نه نرم‌افزاری و برنامه‌های کاربردی که از طریق فروشگاه آنلاین سامسونگ ارائه می‌شود.

درگیری هواداران و مخالفان مشایی
شنیده شد که در جریان چهارمین سفر استانی هیات دولت به استان اصفهان پس از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در مراسمی که در دور جدید سفرهای استانی تحت عنوان «نقش جوانان در خلق حماسه سیاسی» برگزار شد، موضعگیری‌هایی بین طرفداران و مخالفان مشایی به‌وجود آمد. بولتن‌نیوز نوشت؛ به‌دنبال درگیری‌های لفظی و شعارهای هواداران و مخالفان مشایی پس از پایان سخنرانی احمدی‌نژاد و ترک سالن بین طرفداران و مخالفان مشایی درگیری رخ داد که منجر به دخالت نیروی انتظامی و بازداشت تعدادی از حاضران می‌شود.

ادعای جدید ساندی تایمز!
شنیده شد که صهیونیست‌ها برای استقرار هواپیماهای تهاجمی خود در ترکیه و حمله به ایران با مسئولان دولت آنکارا مذاکره می‌کنند. انتخاب به نقل از ساندی‌تایمز نوشت؛ پس از پروسه آشتی اخیر بین ترکیه و رژیم صهیونیستی که با میانجیگری باراک اوباما شروع شد، همکاری استراتژیک دو دولت علیه برنامه اتمی ایران امکان‌پذیر شد. این گزارش می‌افزاید، اسرائیل به منظور رویارویی احتمالی با ایران، هواپیماهای جنگنده خود را در ترکیه مستقر می‌کند. ساندی‌تایمز افزود: انتظار می‌رود، اسرائیل، قبل از شروع درگیری با ایران، مذاکرات برای مستقر کردن هواپیماهای جنگنده خود را با ترکیه در هفته جاری آغاز کند.

باز هم ضرب و شتم ناهی از منکر
یک دانشجوی دانشگاه شیراز به دلیل انجام «امر به معروف و نهی از منکر»، مورد ضرب و شتم سه نفر از مزاحمین نوامیس مردم قرار گرفت.
نزدیک اذان مغرب، سه نفر از اراذل و اوباش، در حال ایجاد مزاحمت برای یک بانو بوده‌اند که این دانشجو، سعی می‌کند به آن‌ها تذکر دهد اما این مزاحمان وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
طبق اطلاعاتی که از دوستان نزدیک وی کسب کرده است، این دانشجوی آمر به معروف و ناهی از منکر ابتدا به بیمارستان خلیلی و پس از آن به بیمارستان نمازی انتقال داده شده است.
به گفته دوستان این دانشجوی دانشگاه شیراز، جراحات وارده مربوط به صورت، فک و دهان وی است و پس از بخیه ناحیه‌های آسیب‌دیده، وی را از بیمارستان نمازی مرخص کرده‌اند.

دستور دولت به بانک مرکزی برای تعدیل ارزش ریال
بر اساس تصمیم نامه شماره 262652/ت48871 ه هیئت وزیران که چندی پیش توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور به محمود بهمنی و شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد ابلاغ شده، بانک مرکزی موظف شده به منظور تعدیل ارزش ریال، اقدام به تسویه بدهی ناشی از تعهدات دولت جمهوری اسلامی ایران به بانک بین المللی ترمیم و توسعه و نیز تسویه بدهی ناشی از تعهدات کشورمان به صندوق بین المللی پول کند.

عزل بی سر و صدای مجری انتقال آب به دریاچه ارومیه
بر اساس بخشنامه چندی پیش یک مسئول ارشد اجرایی به مدیران وزارت نیرو، اعلام شده است که پس از بررسی های صورت گرفته و تأیید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور مقرر شده از ابتدای سال 92 دستگاه اجرایی طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه از شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی گرفته شده و به شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیروی ایران منتقل شود..

گرگهای شبکه های ماهواره ای به جان هم افتادند!
پس از آن‌که برخی رسانه‌ها از پشت پرده زندکی "کیوان عباسی" مدیر شبکه «من و تو» که از مدیران و سرمایه‌گذاران یکی از شبکه‌های غیر‌اخلاقی بوده این بار شبکه «نگین تی‌وی» و سعید کریمیان مدیر شبکه «جم تی‌وی»، درباره عباسی دست به افشاگری زده‌اند.
شبکه نگین که خود برای جذب مخاطب اقدام به بخش برنامه‌های منافی عفت و غیر اخلاقی می‌کند و در واقع کیوان عباسی بهایی را رقیب خود می‌بیند در صفحه فیس‌بوک این شبکه درباره مدیر شبکه «من و تو» و ارتباط آن با شبکه‌ی ماهواره‌ای غیر اخلاقی که آن هم کانادایی است خبر داده است. وی در این باره اینچنین می‌نویسد:
«شبکه تلویزیونی ... در تورنتو کانادا با سرمایه‌گذاری و مدیریت چند ایرانی از جمله کیوان عباسی، صاحب و مدیرعامل شبکه «من و تو» چند سال پیش راه‌اندازی شده است... و یکی از پول‌سازترین کانال‌های تلویزیونی کاناداست.» در ادامه مطلب به معرفی بخش غیر‌اخلاقی شبکه خود که در طول روز پخش می‌شود و با افتخار!! «نگین تی‌وی» را به عنوان اولین و تنهاترین رسانه‌ی حرفه‌ای معرفی کرده که برنامه‌های غیر‌اخلاقی پخش می‌کند.
جالب آن‌جاست که سعید کریمیان که عضو گروهک تروریستی منافقین است و به جهت تغییر در برنامه‌های بی‌مخاطب سیمای آزادی به اسرائیل سفر کرده بود نیز در صفحه فیس‌بوک به انتقاد از کیوان عباسی پرداخته و اعتراف کرده است که اطلاعات خود را از مدیر «نگین تی‌وی» گرفته است. البته کریمیان به ارتباطات پنهان شبکه نگین با منافقین که فقط یک نمونه‌اش دادن اطلاعات توسط مدیر نگین به کریمیان است، هیچ اشاره‌ای نمی‌کند. وی با اشاره به اینکه با پخش برنامه‌ها و فیلم‌های ضد اخلاقی در «جم تی‌وی» که بنیان خانواده در ایران اسلامی را نشانه گرفته است شبکه «من و تو» مخاطبین خود را از دست داده، و به همین جهت به تخریب و حاشیه سازی برای «جم تی‌وی» می‌پردازد.

الان قصد ندارم درباره نامزدی اظهار نظر کنم
محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین ایران، عصر چهارشنبه در جمع جوانان احزاب اصلاح‌طلب که خواستار نامزد شدن او در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده بودند، گفت: «الان قصد ندارم در باب نامزدی خود برای ریاست‌جمهوری اعلام نظر کنم.
رادیو فردا به نقل از وب سایت رسمی محمد خاتمی گزارش داد: او در ادامه سخنان خود، پرسش‌هایی مطرح ساخت که تلویحا از فراهم نبودن شرایط حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده حکایت داشت
محمد خاتمی با اشاره به درخواست برخی زندانیان امنیتی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 و بخش‌هایی از خانواده و هم حزبی های خود برای نامزد شدن در انتخابات خرداد آینده، ادامه داد: «بعضی می‌گویند بیایید، همه چیز روشن می‌شود، آن‌ها جلوی شما می‌ایستند و ما هم پشت شما می‌ایستیم؛ من ابداً نمی‌خواهم این اتفاق بیفتد. من به فکر اصلاحات و به فکر جماعتی که به هر حال به من لطف دارند هم هستم. »

اخراج سه نفر به جرم «خوش تیپ »بودن
حدود ده روز پیش روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه عربستان سه تبعه اماراتی را به خاطر اینکه آنان زیاده از حد لازم «خوش تیپ» بوده و می توانستند با یک نگاه زنان سعودی را اغواء کنند، را اخراج کرده است. اما این خبر به خاطر ماهیت عجیبش چندان مورد توجه رسانه های وطنی و بین المللی قرار نگرفت. اخراج این سه نفربه همان میزان که مورد بی توجهی رسانه های خبری قرار گرفت، به همان میزان اما، مورد توجه فعالان فمینیست قرار گرفت و آنان مشتاقانه به دنبال این رفتند که این سه نفر، چه کسانی هستند تا بتوانند با انتشار تصاویری از آنان تا حد ممکن، حکومت عربستان سعودی را مورد تمسخر قرار دهند. چرا که حکومت عربستان سعودی به این دلیل این سه نفر را اخراج کرده بود که مدعی بودند خوش تیپی بیش از حد آنان باعث خواهد شد که زنان سعودی اغوا شوند و به فساد کشیده شوند!

انتقاد یک شاعر از بنر احمدی‌نژاد!
یاور مهدی‌پور در یادداشتی با بیان این‌که شعر استفاده شده در یک بنر، منتشر شده ، از سفر رئیس جمهور به اصفهان متعلق به او است،آورده است: متاسفانه با خبر شدم در گردهمایی و مراسم استقبال از جناب آقای رییس جمهور در اصفهان از شعر این‌جانب بدون ذکر نام شاعر و کتاب استفاده شده است.
مهدی پور از تغییر «ادبی، فلسفی و ساختاری شعر» در این بنر که توسط گروه‌های دولتی تهیه شده بود گلایه کرد.
او  اصل شعر را بدین گونه بیان کرد:
«برهنه‌ات می‌کنند تا بهتر شکسته شوی نترس گردوی کوچک آن‌چه سیه می‌شود روی تو نیست..»
(یاور مهدی‌پور)
از کتاب "برگی می‌افتد اندکی از سایه کم می‌شود"
چاپ 89 نشر فرهنگ ایلیا

جماع بر آقای خاتمی تنها در خانواده خاتمی است!
هر چه به انتخابات ریاست‌جمهوری 88 نزدیک می‌شویم اختلاف میان اصلاح‌طلبان بر سر کاندیدای واحد بیشتر می‌شود. به گزارش جام‌نیوز، برخی اصلاح‌طلبان که خواستار آمدن سیدمحمد خاتمی هستند با واکنش منفی و تخریب از سوی گروه دیگر مواجه می‌شوند، چون کسانی که خواستار تحریم انتخابات هستند خاتمی را تنها در صورتی می‌پسندند که دعوت به آشوب کند و مقابل نظام بایستد. مجتبی واحدی که از اصلاحات به تئوری برپایی آشوب و براندازی نظام رسیده است، در گفت‌وگو با صدای آمریکا، خاتمی را فاقد پتانسیل اعتراض به نظام دانست و گفت: «آیا آقای خاتمی پتانسیل این را دارد که فردای انتخابات اعتراض کند؟ من کاری ندارم که روش آقایان کروبی و موسوی خوب است یا خاتمی، بلکه من می‌گویم آقای خاتمی پتانسیل اعتراض را ندارد». وی بدون اشاره به اینکه خاتمی در همین نظام انتخاباتی 2 دوره پیروز شد و به ریاست‌جمهوری رسید، تنها راه اثبات عدم تقلب در انتخابات را پیروزی اصلاح‌طلبان می‌داند و اضافه می‌کند: «اگر ما در انتخابات شرکت کنیم، فردای انتخابات مردم از ما می‌پرسند شما که می‌دانستید چرا شرکت کردید؟ با حضور در انتخابات به مردم القا می‌کنیم که احتمال تقلب کم است».
مجتبی واحدی ادعای اجماع بر خاتمی را زیر سوال برد و گفت: «می‌گویند بر سر آقای خاتمی اجماع است؛ کجا بر سر آقای خاتمی اجماع است؟ اجماع بر آقای خاتمی تنها در خانواده خاتمی و اشراقی است. از زندانی‌های سیاسی چند نفرشان گفته‌اند آقای خاتمی بیاید؟ آقای کرباسچی و پورنجاتی اصلاح‌طلب قلابی هستند؟ اینها می‌گویند خاتمی نیاید». وی در ادامه انتقادهایش تصریح کرد: «آیا چون آقای خاتمی و برادرش و خانم برادرش و خواهر خانم برادرش می‌گویند آقای خاتمی بیاید؛ یعنی اصلاح‌طلبان اجماع دارند؟! یا مثلا بگوییم اگر خاتمی کاندیدا نشود، دیکتاتوری وجود دارد یا بگوییم چون رضا خاتمی دستگیر نشده است دیکتاتوری وجود ندارد!

تکذیب خبر سرلیستی محسن‌هاشمی در انتخابات شوراها
دبیر شورایعالی سیاستگذاری انتخابات شوراهای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تکذیب خبر سرلیستی محسن‌هاشمی در فهرست شورای شهر اصلاح‌طلبان و اخبار منتشر شده درباره کاندیداهای احتمالی این فهرست اظهار داشت: خانم نعیمه اشراقی از جانب اصلاح‌طلبان هیچ مسؤولیتی درباره سخنگویی یا تصمیم‌گیری در این باره نداشته و اخباری از این دست صرفا نظرات شخصی ایشان محسوب می‌شود.
فرج کمیجانی در گفت‌وگو با مهر با اعلام اینکه با هماهنگی همه احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و بزرگان جریان اصلاحات، شورایعالی سیاستگذاری انتخابات شوراها سامان داده شده، گفت: در این شورا که مرجع قطعی و نهایی تصمیم‌گیری جریان اصلاحات درباره فهرست اصلاح‌طلبان در شوراهای اسلامی شهر و روستاست هنوز هیچ بحثی درباره کاندیداهای احتمالی در این شورا مطرح نشده طبیعتا هیچ تصمیمی هم اتخاذ نشده است. عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: از همین رو مطالب مطرح شده درباره سرلیست اصلاح‌طلبان یا کاندیداهای احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها توسط خانم نعیمه اشراقی بشدت تکذیب می‌شود. کمیجانی با بیان اینکه از جانب اصلاح‌طلبان هیچ مسؤولیتی به خانم اشراقی محول نشده، تاکید کرد: ایشان سخنگوی اصلاح‌طلبان نیستند و در مصاحبه‌های اخیر صرفا نظر شخصی خودشان را با رسانه‌ها در میان گذاشته‌اند.

یک کشور پیشرفته و این همه بی سواد!
بر اساس تحقیقی که از سوی کارشناسان آموزشی دانشگاه هامبورگ در سال 2011 انجام گرفته است، بیش از 7 میلیون و 500 هزار تن از کسانی که در آلمان زندگی و به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، توانایی درک مطلبی را خوانده‌اند ندارند.
این گروه که "بی‌سوادان عملی" خوانده می‌شوند، کسانی هستند که هرچند می‌توانند چند واژه‌ و جمله‌ی کوتاه را بخوانند و بنویسند، ولی فاقد توانایی درک معنی و مفهوم مطلب و ربط منطقی اجزای آن هستند. پژوهشگران دانشگاه هامبورگ این افراد را "محرومان اجتماعی" نامیده‌اند، زیرا "نمی‌توانند در تمام شئون زندگی اجتماعی شرکت کنند."

اظهارات عجیب مجیدی درباره فیلمبردار ایتالیایی فیلم محمد(ص)
مجید مجیدی کارگردان شاخص سینمای ایران که در استانبول کارگاه آموزشی برگزار کرده است، در نشستی درباره پروژه سینمایی "محمد (ص)" گفت: تا کنون درباره حضرت عیسی (ع) 250، حضرت موسی (ع) 120، پیامبران دیگر 80 و بودا 40 فیلم ساخته شده است. تنها فیلمی که درباره زندگی پیامبر (ص) تاکنون ساخته شده "محمد رسول الله" است.
مجیدی در ادامه درباره ساخت پروژه سینمایی "محمد (ص)" عنوان کرد: ساخت این پروژه 7 سال است که ادامه دارد و تقریبا در حال اتمام است. تحقیق درباره این پروژه سه سال طول کشید و به احتمال زیاد طی یک سال آینده برای اکران آماده می‌شود.
وی درباره حضور ویتوریو استورارو مدیر فیلمبرداری ایتالیایی این فیلم توضیح داد: وی تا کنون پنج بار نامزد اسکار شده و سه بار این جایزه را دریافت کرده است. من به طور مستقیم برای حضور در این پروژه با وی صحبت کردم و او نیز قبول کرده و اعلام داشته که باعث افتخارش است در این پروژه سهیم باشد.

پادشاه عربستان دستور به حرمت جهاد داد!
شبکه العربیه (Alarabiya) با پوشش نشست "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان سعودی با جمعی از علمای وهابیت این کشور گزارش داد: پادشاه عربستان گفت: «کسانی که جوانان را به جهاد بر علیه ما تحریک می کنند مستحق شدیدترین مجازات ها هستند».
وی در ادامه افزود: «عربستان سعودی پر از امنیت و صفا و رفاه است و خدا شر کسانی که برعلیه ما توطئه می کنند و همه آنها را می شناسیم؛ از ما کم کند».
شایان ذکر است که در حالی دستور فتاوایی برای عدم اعلام جهاد بر علیه نظام دیکتاتوری عربستان صادر شده است که علمای وهابی این کشور فتاوای متعدد جهاد علیه سوریه که یکی از کشورهای محور مقاومت است؛ صادر کرده اند.

ادویه چینی یک کشته داد!
پلیس شهر بائوتو در شمال مغولستان داخلی چین اعلام کرد این سرآشپز مسئول تهیه غذا برای گروهی از کارگران راه سازی در بزرگراه پکن - تبت بود که روز سه شنبه هنگام طبخ غذا اشتباهی به جای ادویه در غذا، سم آفت کش ریخت.
خود این آشپز از جمله 21 نفری بود که پس از خوردن ناهار در این محل به شدت مسموم و روانه بیمارستان شدند.

وقتی پلیس داستان شنگول و منگول را می گوید!
رئیس پلیس زاهدان گفت: از بازکردن در خانه خود روی افراد ناشناس خودداری کنید.
سرهنگ غلامرضا جعفری افزود: به دنبال گزارشات واصله اخیراً عده‌ای از دزدان با مراجعه به خانه‌های شهروندان در زده و با حضور صاحبخانه در برابر در با تهدید وارد خانه شده و اقدام به سرقت می‌کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به اقدامات دزدان لازم است مردم همچون گذشته هشدارهای امنیتی پلیس را جدی گرفته و از بازکردن در خانه خود به روی گروه ناشناس خودداری کنند.
سرهنگ جعفری خاطرنشان کرد: اخیراً نیز شاهد آن بوده‌ایم که در اقدامی مشابه زنی با مراجعه به خانه‌ها و پس از بازکردن در توسط صاحب خانه به همراه چند ناشناس به زور و تهدید وارد خانه شده و دست به سرقت زده‌اند.

200 میلیارد دلار به خاطر یک اشتباه
سایت شبکه راشاتودی در خبری نوشت: پیام اشتباه توئیتر برای وال استریت 200 میلیارد دلار خسارت به همراه داشت.
هکرها که با ارسال یک پیام توانستند ضربه ای سخت به شاخص های بورس وال استریت وارد آورند
این هکرها با قرار دادن خبری در خروجی توئیتر خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شدند دو انفجار در کاخ سفید به وقوع پیوسته است و در پی آن باراک اوباما مجروح شده است.

بازگشت کاپشن احمدی‌نژادی
این روز‌ها محمود احمدی‌نژاد بر سرعت و شدت سفر‌های استانی خود بعد از یک وقفه طولانی افزوده و هر از چند روزی به یکی از استان‌های کشور سفر می‌کند و البته پای ثابت همراه احمدی‌نژاد در این سفر‌ها "اسفندیار رحیم مشایی" است که در تمام سفر‌های اخیر به استان‌های سمنان، خوزستان، قم و خوزستان احمدی‌نژاد را همراهی کرده و به صورت کاملا اتفاقی در تمام این سفر‌ها و اجتماعات برگزار شده، این اسفندیار رحیم مشایی بوده که پرچم را از دست احمدی‌نژاد تحویل گرفته است.
اما نکته جالب توجه در سفر اخیر محمود احمدی‌نژاد به استان اصفهان، حضور وی در تمام برنامه‌ها، تجمعات و دیدار‌های این سفر با کاپشن معروف دیروزش یعنی با "کاپشن احمدی‌نژادی" است.
احمدی‌نژاد در سال‌های نخست حضور خود در دولت نهم، با این کاپشن در انظار و حتی ملاقات‌های رسمی با مسئولان ارشد سایر کشور‌ها ظاهر می‌شد اما چند سالی بود که وی چندان رغبتی به پوشیدن کاپشن معروف خود نداشت تا این که در سفر اخیر به استان اصفهان، احمدی‌نژاد رنگ و روی دوباره‌ای به "کاپشن احمدی‌نژادی‌اش" داد.

وحشت ضد انقلاب از حضور نفوذی
همزمان با نزدیکی به زمان برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و تشدید تحرکات ضد انقلاب، عناصر سلطنت طلب و ضد انقلاب در جدید ترین نشست خود درحالی قرار است اوائل هفته آینده در فرانسه گرده هم آیند که هیچ یک از مدعوین اطلاعی از زمان و مکان برگزاری نشست ندارند.
این نشست که شنبه و یکشنبه آینده در پاریس با نام نشست شورای (به اصطلاح) ملی برگزار می گردد به دلیل عمق اختلافات عناصر ضدانقلاب با یکدیگر بارها به تعویق افتاده بود و حال که قرار است برگزار گردد هیچ یک از مدعوین اطلاعی از زمان و محل برگزاری نشست ندارند.
در اطلاعیه ای که توسط یکی از سایت های سلطنت طلب در خصوص مدعوین به این برنامه منتشر شده است، دلیل این بی نظمی و ناهماهنگی ها را مسائل محرمانه اعلام نموده است.
همچنین این درحالی است که اکثر گروه های ضد انقلاب این نشست را یک شوخی پنداشته اند و پیش بینی می شود این نشست عناصر سلطنت طلب همانند دیگر نشست هایشان سبب تشدید اختلاف گردد.

 آغاز فعالیت دینی مشکوک در کردستان
اخبار رسیده از شهرستان های استان کردستان حاکی از آن است که یک مؤسسه دینی به نام "مکتب قرآن" در چند ماه اخیر فعالیت رسمی و مشکوک خود را در این منطقه آغاز کرده است.
بررسی های انجام شده توسط خبرنگار ما حاکی از آن است که "مکتب قرآن" وابسته به فردی بنام "احمد مفتی زاده" است.
گفته می شود علاوه بر اینکه روز به روز بر فعالیت "مکتب قرآن" در شهرهای کردنشین جمهوری اسلامی ایران افزوده می شود، ارتباط این مکتب با کردستان عراق نیز بیشتر شده است.
برخی اخبار موجود حکایت از آن دارد که "مکتب قرآن" بودجه هایی نیز از سوی حزب "یه ک گرتوو" وابسته به «اخوان المسلمین» در شمال عراق که مقر آن در شهر "سلیمانیه" است، نیز دریافت کرده است.
هنوز جزئیات و اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت های "مکتب قرآن" و ارتباطات افراد و مسئولان آن و نیز منابع مالی آن بدست نیامده است.

سفر "سیاوش قمیشی" به ایران
شنیده شده که "سیاوش قمیشی" خواننده ایرانی که سال هاست در ایالات متحده آمریکا اقامت دارد، اعلام کرده که قصد دارد پس از انتخابات ریاست جمهوری آتی، به ایران سفر کند.

عیدی میلیونی از جیب بیت المال
رئیس‌جمهور که در سال اول ریاست‌جمهوری برای هریک از اعضای هیات دولت «200 تومان» و سال‌های بعدی به ترتیب ‏نفری 10000،5000،2000،1000 تومان عیدی پرداخت کرده بود اما در واپسین روزهای باقی مانده از عمر دولت دهم، با ‏پرداخت عیدی‌های میلیونی از جیب بیت‌المال شعار و اهداف اولیه خود را زیر سوال برده است.‏
طبق شنیده‌ها، رئیس‌جمهور به اعضای هیات دولت، استانداران و کارگروه‌های مختلف خود به ترتیب نفری ‏‏10،15 و3 تا 7 میلیون تومان از جیب بیت المال عیدی داده است.‏
گفتنی است رئیس‌جمهور در بازدیدهای نوروزی خود هم، مبالغ بالایی را به عنوان عیدی بین افراد حاضر در مراسم پرداخت ‏کرده به‌گونه‌ای که در بازدید از بیمارستان 7 تیر شهرری به تمام بیماران که (نیمی از آنها تابعه افغانستان بودند) و پرسنل ‏بیمارستان نفری 5 میلیون ریال عیدی داده است.‏

رقص انتخاباتی نبوی و رفعت و تمسخر
حامیان فتنه شاخه خارج کشور که از کاندیدای مردود اصلاح طلبان حمایت می کنند ، در حالی که چند ماهی است که کمپین های حمایتی از وی را در فضای شبکه اجتماعی تحت نظر سیا فعال کرده اند، در جدیدترین اقدامات خود با برگزاری مجالسی خاص همراه با رقص و پایکوبی در حال برنامه ریزی برای راه اندازی موج حمایتی از کاندیدای مردود هستند!
پس از اظهارات برخی از مهره های نزدیک به اصلاح طلبان از عباس عبدی گرفته تا عروسک خیمه شب بازی غربی ها اکبر گنجی معروف به ( اکبر گاف ) مبنی بر ضرورت حضور کاندیدای مردود در انتخابات ریاست جمهوری ، همکار روزنامه های زنجیره ای یک دهه پیش که تحت عنوان روزنامه نگار و فعال مدنی در صحنه مطبوعاتی کشور آفتابی می شد فعال سازی کمپین حمایتی را کلید زد.
ابراهیم نبوی که در حرکت های تبلیغاتی اش از همکاری برخی افراد در رسانه های معلوم الحال غربی نیز سود می برد در میان اپوزیسیون با عناوینی چون چاخانترین و خالی بند ترین افراد اپوزیسیون از آنان یاد می شود.
این نویسنده به اصطلاح طنز که بی اخلاقی در آثارش موج می زند در ایام فتنه 88 برای ایجاد آشوب در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به همراه بهاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی پروژه ای را طراحی کرده بودند که به علت شکستش در بین اپوزیسیون به پروژه خر تراوا ! مشهور شد.
 ابراهیم نبوی که در دوره اصلاحات هم در واقع به عنوان سرباز پایگاههای مطبوعاتی بیگانگان عمل می کرد پس از ناکامی در ماموریت به کشور بیگانه پناهنده شده با فراخوانی در شبکه جاسوسی فیس بوک که اذعان دارد به سفارش تاج زاده آقای کودتاچی اصلاح طلبان انجامش می دهد در حال تبلیغات گسترده برای حضور رییس بنیاد باران بعنوان کاندیدا در ریاست جمهوری پیش رو است.
وی در تصویری از این میهمانی ها در کنار احمد رفعت کارشناس و خبرنگار قدیمی صدای آمریکاو مجری فعلی بخش تفسیر خبر شبکه رها تی وی در حال رقص و پایکوبی دیده می شود.

تلاش همسر تاج‌زاده برای کاندیداتوری خاتمی
همسران برخی چهره‌های اصلاح‌طلب این روزها وظیفه شوهران خود را برای حضور در عرصه سیاسی بر عهده گرفته‌اند؛ یکی از فعالترین این زنان فخرالسادات محتشمی پور همسر مصطفی تاج زاده است.
او که چند روزی است در شیراز به سر می برد اخیرا به دیدار علی محمد دستغیب رفته و از وی خواسته است پادرمیانی کرده و باعث ورود خاتمی به انتخابات شود.
دستغیب هم تاکید کرده است که بعید است خاتمی با توجه به مشکلات سر راه خود در صحنه حاضر شود.
شنیده شده به جز خانم محتشمی پور برخی دیگر از چهره های اصلاح طلب نیز تلاش های جدی خود برای ترغیب خاتمی به شرکت در انتخابات را آغاز کرده اند.

محاکمه یک ایرانی به خاطر پرتاب اولین ماهواره ایران
سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «دادستان دادگاه فدرال در مریلند آمریکا روز سه شنبه در سخنانی خطاب به هیات منصفه، خواستار محکومیت نادر مُدانلو، یک مرد آمریکایی- ایرانی تبار به اتهام کمک به پرتاب نخستین ماهواره ایران شد.»
به گزارش آسوشیتدپرس، نادر مدانلو، 52 ساله متهم است که با واسطه گری غیر قانونی بین ایران و یک شرکت روسی، تلاش کرده تحریم های آمریکا در ارتباط با برنامه فضایی ایران را در ازای دریافت 10 میلیون دلار نقض کند.
وکیل آقای مدانلو اتهامات علیه موکل خود را رد کرده است. انتظار می رود دادگاه حدود چهار تا شش هفته به طول بینجامد. در صورت اثبات تمامی 11 مورد اتهام علیه آقای مدانلو، وی ممکن است به ده ها سال زندان محکوم شود.106

سخنان عجیب کاندیدای اصلاح طلب در صدای آمریکا
کاندیدای اصلاح طلبی که در پاریس اقامت دارد، با صدای آمریکا گفت و گو کرده و گفته است: «در انتخابات مجلس پنجم، شورای نگهبان مرا تنها به دلیل این که "مفت تبدیل به چهره بین المللی شده ام" رد صلاحیت کرد.»
 آرش غفوری خواستار حضور آقای سید محمد خاتمی در انتخابات بود و از این مسأله دفاع می کرد؛ اما مجتبی واحدی مشاور پیشین آقای کروبی که مخالف جدی حضور خاتمی است خواستار حمایت از آقای "شعله سعدی" شد و گفت: «چرا آقای خاتمی؟ چرا قاسم شعله سعدی نه؟ با این روندی که پیش می رود قاعدتا دعوا و جنگ خواهیم داشت؛ خب شعله سعدی که بهتر می جنگد. او ده سال پیش نامه ای به رهبر نوشته که امثال آقای خاتمی نمی نویسند.»

یک بازیگر دیگر هم خواننده می شود
اشکان خطیبی بازیگر جوان سینما و تئاتر کشور در جدیدیترین فعالیت فرهنگی اش اقدام به انتخاب شعر و ارسال آن به دفتر موسیقی برای دریافت مجوز انتشار آلبوم موسیقی خود کرد.
اشکان خطبی بازیگر جوان سینما و تئاتر کشور در راستای فعالیت جدید هنری اش اقدام به ارسال شعر به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت مجوز آلبوم موسیقی خود کرد.
براساس این گزارش؛ اشکان خطیبی تا کنون مراحل آغاز نخست آلبوم موسیقی اش را انجام داده است و در حال حاضر منتظر تصویب اشعار برای ضبط موسیقی ترانه های آلبوم موسیقی اش است.

 آزادی جن‌گیر و رمال مشهور
شنیده شد که شنیده شد که ع-غ، رمال و جن‌گیر مشهور، از زندان آزاد شده است . قم فردا نوشت؛ این فرد که دو سال پیش دستگیر شده و به جرایم مختلف تا پای چوبه اعدام رفته بود برگشت و به هشت سال حبس فقط محکوم شد. هنوز مشخص نیست چرا و چگونه این رمال که باید هشت سال در زندان به‌سر می‌برده و هنوز مدت حبسش به اتمام نرسیده است، آزاد شده است. شنیده شده است که ع- غ با یکی از لیدرهای جریان انحرافی در مکانی خاص دیدار و برنامه‌های خود را به وی ارائه کرده است.

فتحی‌پور رسماً اعلام کاندیداتوری کرد
شنیده شد که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس رسماً حضورش در انتخابات آینده ریاست جمهوری را اعلام کرد. ارسلان فتحی‌پور دیروز جمعه با صدور بیانیه‌ای در بهشت زهرا رسماً با شعار تلاش، معنویت و عدالت حضورش برای انتخابات آینده ریاست جمهوری را اعلام کرد. وی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب تجدید میثاق کرد.

توقیف 2 شناور عراقی در آب‌های ایران
شنیده شد که فرمانده دریابانی استان بوشهر از توقیف دو شناور عراقی در 40 مایلی آب‌های بوشهر و کشف بزرگ‌ترین محموله سوخت قاچاق در این استان خبر داد. قلندر لشکری گفت: مأموران دریابانی استان بوشهر در فاصله 40 مایلی در آب‌های بوشهر دوفروند شناور عراقی را توقیف کرده و از این دو شناور 160 هزار لیتر سوخت قاچاق ازنوع گازوئیل کشف و ضبط کرده‌اند. وی افزود: ارزش ریالی این میزان سوخت قاچاق حدود 4 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده و در این ارتباط 10 نفر دستگیر شده‌اند. فرمانده دریابانی استان بوشهر ادامه داد: سال گذشته نیز دو فروند شناور عراقی که حامل 70هزار لیتر قاچاق بودند را شناسایی و توقیف کردیم. لشکری خاطرنشان کرد: محموله‌ای کشف شده بزرگ‌ترین محموله سوخت قاچاق در تاریخ دریابانی استان بوشهر محسوب می‌شود.

دستگیری 78 ماهیگیر ایرانی در سومالی
شنیده شد که گارد ساحلی پانتلند، منطقه‌ای در شمال شرق سومالی اعلام کرد که روز سه‌شنبه 5 کشتی ماهیگیری غیرقانونی و 78 ماهیگیر را در نزدیکی سواحل بوسائو دستگیر کرده است. آدمیرال ابدیریزک دیریه فرح، یک مقام ارشد گارد ساحلی پانتلند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت که 5 کشتی ماهیگیری و 78 ایرانی که درحال ماهیگیری غیرقانونی در نزدیکی ساحل «کوو» در 20 کیلومتری ساحل بوسائو بودند، توسط گارد ساحلی پانتلند دستگیر شدند. به گزارش پایگاه خبری «آل‌افریکا» او گفت: تعداد ماهیگیران دستگیرشده جمعا به 78 نفر می‌رسید و 12 سومالی هم از کشتی‌های آنها مراقبت می‌کردند.

تعویق جلسه دادگاه شکایت مشایی از مداحان
شنیده شد که وکیل حدادیان و ارضی گفت: به دلیل عدم حضور نماینده دادستان و مستشاران در دادگاه رسیدگی به پرونده شکایت مشایی از مداحان تهرانی وقت رسیدگی به پرونده تجدید شد. مشرق نوشت؛ فرهاد شهبازوار اظهار کرد: دادگاه صبح روز پنج‌شنبه و با یک ساعت تأخیر به ریاست قاضی موحدی برگزار شد. وی افزود: در این جلسه هیچ یک از شاکیان حضور نداشتند و تنها نماینده حقوقی ریاست‌جمهوری و وکیل مشایی به دادگاه آمدند. شهبازوار با اشاره به تجدید زمان رسیدگی به این پرونده گفت: به‌رغم درخواست قاضی، نماینده دادستان و مستشاران در دادگاه حاضر نشدند و به همین جهت زمان رسیدگی به پرونده به وقت دیگری موکول شد که به زودی اعلام می‌شود.

98 میلیون دلار درآمد شرکت آمریکایی از ایران
شنیده شد که شرکت نفتی شلومبرگر اگرچه درحال کاهش فعالیت‌های خود در ایران است اما اعلام کرد که در طی حضور خود در بازار ایران در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی، 98 میلیون دلار درآمد داشته است. تسنیم نوشت؛ سود خالص این شرکت از فعالیت‌هایش در ایران در سه ماهه نخست 2013، حدود 56 میلیون دلار اعلام شده است. شرکت شلومبرگر که ارائه‌دهنده خدمات مربوط به میادین نفتی به شرکت ملی نفت ایران از طریق چند شرکت تابعه غیرآمریکایی است، اعلام کرده که قصد دارد امسال فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کند. این شرکت همچنین اعلام کرده که از مارس 2009 تاکنون در هیچ مناقصه جدید مرتبط با تولید نفت در ایران شرکت نکرده است.

ایران از "خط قرمز" ساخت بمب اتمی گذشت!
رئیس مؤسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران از "خط قرمز" ساخت بمب اتمی عبور کرده است. به گزارش انتخاب؛ چند روز پس از نهایی شدن معامله کلان تسلیحاتی آمریکا و اسرائیل، آموس یادلین رئیس سابق بخش اطلاعات ارتش و رئیس فعلی مؤسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی گفت: ایران مدت هاست "خط قرمز" ساخت بمب اتمی را که بنیامین نتانیاهو به آن اشاره کرده، رد کرده است.
آموس یادلین در همایشی در دانشگاه تل آویو گفت: "تابستان امسال، ایران تنها یک تا دو ماه با تصمیم گیری نهایی برای ساخت بمب اتم فاصله دارد." بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی زمستان سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل با ارائه یک نقاشی گفت ایران در بهار یا تابستان سال 92 اورانیوم کافی برای تولید بمب هسته‌ای را در اختیار خواهد داشت.

الحیات؛ چشم منطقه به آمدن هاشمی است
درحالی که روزنامه الحیات نوشته چشم منطقه به آمدن هاشمی است، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با قاطعیت اعلام کرده در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نخواهد شد. روزنامه الحیات در گزارشی به بررسی شرایط سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت و نوشت: کارشناسان سیاسی منطقه و جهان به دلیل ابهام و پیچیدگی در صحنه انتخابات 24 خرداد در پیش‌بینی رئیس‌جمهور آینده ایران دچار مشکل شده‌اند اما این مسئله نظارت بر جریان‌های سیاسی در انتخابات را متوقف نمی‌کند بخصوص در شرایطی که ملت ایران در انتظار تغییر و تحول عظیم برای حل مشکلات و بحران‌های اقتصادی است که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

 روزنامه الحیات در ادامه گزارش خود نوشت: "در چنین شرایطی اکثر کارشناسان سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی بر این باورند که ورود هاشمی به انتخابات باعث می‌شود که بازی‌های سیاسی طراحی شده بهم خورده و در انتخابات، پازل "حماسه ای" تکمیل شود که رهبر انقلاب در نامگذاری امسال برای جمهوری اسلامی آن را پیش‌بینی کرده بودند." آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکنون بارها اعلام کرده برای انتخابات آینده ریاست جمهوری داوطلب نخواهد شد.

اخبار کوتاه:
* آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز‌جمعه اصفهان با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان اصفهان تأکید کرد: سفر اخیر آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد همانند دو سفر قبل خود به استان‌های سمنان و خوزستان، تبلیغاتی بود. طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: دلیل اینکه در این سفر بنده به استقبال ایشان نرفتم، این بود که سفر وی را تبلیغاتی دانستم. وی با اشاره به طرح‌های نیمه‌کاره نقش جهان و مصلای اصفهان عنوان کرد: در چند سال قبل، چندین‌بار به آقای رئیس‌جمهور دستور تکمیل این طرح‌ها را دادیم؛ اما تاکنون این طرح‌ها در حد شعار بر روی زمین باقی مانده‌اند.
*  توزیع کتاب‌های بهائیان بر روی موبابل در بستری از غفلت مسئولان هر روزه در حال انجام است. به‌گونه‌ای که تمام کسانی که پس از خرید موبایل اپل خواهان نصب نرم‌افزارهای مربوط می‌شوند، پس از نگاهی به برنامه‌های نصب شده، درمی‌یابند که کتاب «کلمات مکنونه» بهائیان هم به دو زبان فارسی و انگلیسی بر روی موبایل‌های آن‌ها نصب شده است. هر روزه ده‌ها و بلکه صدها مورد از این نصب‌های عمدتاً ناآگاهانه صورت می‌گیرد.
  *محمد خاتمی علت نامزد نشدن خود را رویگردانی مردم از اصلاح‌طلبان عنوان کرده و گفته است: «بعید می‌دانم بیش از 20 درصد رأی داشته باشیم. من در سال 84 در دور اول از معین، در دور دوم از هاشمی و در انتخابات 88 از میرحسین موسوی حمایت کردم؛ اما هیچ‌کدام رأی نیاوردند.»
 * هاشمی رفسنجانی برای به اجماع رساندن اصلاح‌طلبان طرح ائتلاف چهار نفره را مطرح کرده است تا از میان روحانی، عارف، مهرعلیزاده و جهانگیری، یک نامزد نهایی شود و دیگر نامزدها خود را به همکاری با نامزد نهایی ملزم کنند. برخی اصلاح‌طلبان با رد این پیشنهاد می‌گویند خروجی این ائتلاف، حسن روحانی، نامزد مطلوب هاشمی رفسنجانی خواهد بود.
  *«علی یونسی» در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز،  اعضای ستاد حسن روحانی، نامزد ریاست‌جمهوری را معرفی کرد. وی افزود: ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی بر عهده محمدرضا نعمت‌زاده است. نعمت‌زاده، وزیر صنایع و معادن دولت‌های اول و دوم آقای هاشمی رفسنجانی بوده است. وی اضافه کرد: اکبر ترکان، قائم‌مقام و معاون ستاد انتخاباتی روحانی است. یونسی تصریح کرد: یاسر هاشمی(فرزند کوچک هاشمی رفسنجانی) نیز مشاور حسن روحانی بوده و در اتاق فکر وی، ایشان را یاری می‌دهد.
 * در سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) یکی از اهالی مؤمن جمهوری آذربایجان در روستایی در لنکران این جمهوری، به اتهام برگزاری مجلس روضه حضرت زهرا(س) بازداشت شد و پس از شکنجه بسیار از سوی نیروهای امنیتی این کشور، آنان او را از ساختمان سه طبقه به زمین پرتاب کردند!
*محمد خاتمی علت عدم کاندیداتوری خود را رویگردانی مردم از اصلاح طلبان عنوان کرده و گفته است: "بعید می دانم بیش از 20 درصد رای داشته باشیم. من در سال 84 در دور اول از معین، در دور دوم از هاشمی و در انتخابات 88 از میرحسین موسوی حمایت کردم اما هیچکدام رای نیاوردند."

*علیرغم آنکه کمتر از دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است تاکنون رئیس ستاد انتخابات کشور انتخاب و معرفی نشده است.علت عدم معرفی رئیس ستاد انتخابات تاکنون از سوی دولت اعلام نشده است.

*هاشمی رفسنجانی جهت به اجماع رساندن اصلاح طلبان طرح ائتلاف چهار نفره را مطرح کرده است تا از میان روحانی، عارف، مهرعلیزاده و جهانگیری یک کاندیدا نهایی شود و دیگر کاندیداها خود را ملزم به همکاری با نامزد نهایی نمایند. برخی اصلاح طلبان با رد این پیشنهاد می گویند خروجی این ائتلاف حسن روحانی کاندیدای مطلوب هاشمی رفسنجانی خواهد بود.

*دکتر احمدی نژاد در حالی بر طبل مشارکت 50 میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری می کوبد که آمار واجدان شرایط رای در انتخابات ریاست جمهوری کمتر از 50 میلیون نفر هستند.

*در حالی که اسحاق جهانگیری شرط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را اجماع اصلاح طلبان بر کاندیداتوری خود اعلام کرده است، اما افرادی چون حسن روحانی، محمد رضا عارف ، مهرعلیزاده ، محمد شریعتمدار و کواکبیان حاضر نیستند به نفع وی کنار بروند.

*علیرغم دعوتی که از وزرا، استانداران، نمایندگان و معاونان وزرا برای میتینگ ورزشگاه آزادی به عمل آمده بود اما شاهد کمترین حد ممکن از این حضور بودیم. اگر برگزار کنندگان این میتینگ گزارشی از میزان حضور این افراد بدهند مقیاس خوبی به دست خواهد آمد. خبرنگاران مشرق در روز 29 فروردین با دهها تن از معاونان وزرا تماس گرفت تا از حضور آنان در این میتینگ مطلع شود اما همه این تلفن ها خاموش بود!

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در اقدامی قابل توجه خود را موظف به حضور هفتگی در پای درس اخلاق آیت الله مصباح یزدی نموده است تا در صورت رسیدن به صندلی ریاست جمهوری اسیر مستی قدرت و هواخواهی نشود.

* شنیده ایم عبدالرضا شیخ الاسلام مسوول انتخابات شوراهای حامیان دولت احمدی نژاد شده است. وی در انتخابات شوراها ثبت نام کرده و برخی اطرافیان وی می گویند او روابط خوبی با مشایی ندارد.

*شنیده ایم در ماه جاری میتینگ ها و همایش های متعددی از سوی دولت خدمتگزار برگزار خواهد شد. میتینگ هایی چون حماسه حضور با حضور منتخبین اقشار از سراسر کشور، اجلاس زنان و جوانان غیر متعهد، همایش ایرانیان مقیم خارج در سالن اجلاس سران، همایش نمایندگان شوراها از سراسر کشور، همایش شعر بهار، جشنواره اقوام ایرانی، همایش عکس بهار و همایش وبلاگ نویسان برگزار خواهد شد.

*علیرغم در خواست مقام معظم رهبری از دولت و آقای احمدی نژاد برای بیان اقدامات خود در مهار و مبارزه با گرانی و گذشت چند ماه از این مطالبه، دولت نه تنها هنوز پاسخی ارائه نکرده بلکه روند افزایش قیمت کالاهای اساسی همچنان ادامه دارد.

*اسحاق جهانگیری در جمع اصلاح طلبان گفته است که پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب مصمم شده ام که با ارائه یک برنامه جامع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم.

*اطرافیان محمد خاتمی در روزهای اخیر فعال شده اند تا بتوانند با به میدان آوردن برخی علما و مراجع و درخواست آنان از رهبری برای پذیرش محمد خاتمی، مقدمات ورود وی را به انتخابات فراهم آورند.

*در جلسه گروهی از اعضای مجمع روحانیون، حاضران با کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی مخالفت کرده و معتقد بودند هاشمی فاقد پایگاه اجتماعی است و آمدن او به معنای انشقاق و شکست حتمی اصلاح طلبان است.

*موسوی خوئینی ها در جمع اعضای مجمع روحانیون گفته است :" ما باید با پیش شرط آزادی زندانیان و رفع حصر موسوی و کروبی و تایید صلاحیت خاتمی پای به میدان انتخابات بگذاریم. در این صورت نامزد ما چه رای بیاورد یا نیاورد ما پیروزیم."

*در میان حامیان دولت از افرادی چون هاشمی ثمره، مشایی، نیکزاد، صالحی، حاجی بابایی، الهام،حسینی، شیخ الاسلام و دانشجو به عنوان کاندیداهای دولت در انتخابات یازدهم نام می برند.حلقه انحرافی از طرح تعدد کاندیداهای دولت اظهار ناراحتی کرده است.

*تصاویر سفرهای استانی نشان می دهد بخشی از جمعیتی که در محل سخنرانی دکتر احمدی نژاد حاضر می شوند با وعده ارتقای بخش به شهرستان و ... حاضر شده اند. این در حالی است که بر اساس مصوبه دولت تقسیمات جدید کشوری فعلا ممنوع شده است.

*محمد خاتمی در جمع اصلاح طلبان گفته است با توجه به مشکلاتی که در آن دست و پا می زنیم اگر فرستاده خداوند هم بیاید نمی تواند بین ما را به صلح و صفا و اجماع برساند!

*برخی عکاسان و خبرنگارانی که در سفرهای استانی حضور دارند معتقدند فلسفه مهم دور جدید این سفرها رونمایی از اسفندیار رحیم مشایی است. در حالی که وی هیچ مسوولیت دولتی ندارد در جلسات هیات دولت شرکت می کند، احمدی نژاد با او عکس می گیرد، پرچم از احمدی نژاد تحویل می گیرد، پلاکاردهایی با عکس مشایی چاپ و توزیع می کنند و اگر مردم اجازه دهند می خواهد سخنرانی هم  بکند.

*شنیده ایم در صورتی که اسحاق جهانگیری کاندیدای ریاست جمهوری شود محمد علی نجفی رئیس ستاد وی خواهد شد.

*محمد رضا عارف نسبت به معرفی اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان معترض است. وی به خاتمی گفته است بیایید منصفانه ترازویی برای سنجش میزان اصلاح طلبی من و جهانگیری بر پا کنید. آیا سابقه و خدماتی که من به جریان اصلاح طلبی داشته ام قابل مقایسه با جهانگیری است؟

https://shoma-weekly.ir/QvaxT0