گفته می‌شود که...

اظهارات ترامپ در مورد واکنش عمران خان بعد از شنیدن خبر ترور سردار سلیمانی/وضعیت گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر/اعتراف به زوال قدرت آمریکا توسط روزنامه صهیونیستی!/بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند برای کنترل توزیع مرغ/همسویی نگاه قوه قضائیه و وزارت اطلاعات در برخورد با مفاسد و...

اظهارات ترامپ در مورد واکنش عمران خان بعد از شنیدن خبر ترور سردار سلیمانی

رئیس‌جمهور سابق آمریکا به نقل از عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان ترور سردار سلیمانی را مهمترین رویداد قرن اخیر در خاورمیانه عنوان کرد.دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در مصاحبه‌ای با هیو هویت درباره اهمیت ترور شهید سردار سلیمانی برای آمریکا تأکید کرد.ترامپ در این مصاحبه با اشاره به ترور سردار سیمانی گفت که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به او گفته است که وقتی از ترور سلیمانی مطلع شد، دفتر خود را بست و به مدت یک هفته به خانه رفت.او به نقل از عمران خان گفت: «ترور سردار سلیمانی، مهمترین اتفاقی بود که در ۱۰۰ سال گذشته در خاورمیانه روی داد. ما ابتدا باورمان نمی‌شد. هفته‌ها طول کشید تا آن را باور کنیم
دیپلماسی وزیر امور خارجه؛ از نگاه به شرق تا مذاکره با غرب
!

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سؤالات مطرح‌شده درباره دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم، برجام و ... پاسخ داد. وی درباره حضور ایران در نشست آتی شانگهای گفت: «شانگهای یک ظرفیت بزرگ اقتصادی را در برمی‌گیرد. ایران سال‌ها عضو ناظر سازمان شانگهای بوده است. مشارکت آقای دکتر رئیسی در این اجلاس در حال برنامه‌ریزی است و در سطح بالایی در این اجلاس شرکت می‌کنیم». امیرعبدالهیان افزود: «یکی از برنامه‌های اصلی ما برنامه ۲۵ ساله ایران و چین است. نه‌تنها این قرارداد را برای اجرا به‌طورجدی پیگیری می‌کنیم و جزو دستورکارهای اصولی و اساسی ماست، بلکه این الگو را به کشورهای دیگری که ظرفیت‌هایی را دارند تعمیم می‌دهیم. با روسیه این کار را خواهیم کرد و با هند این موضوع را دنبال خواهیم کرد». وزیر امور خارجه در خصوص مذاکره با غرب بر سر برجام نیز گفت: «به دنبال فرار از میز مذاکره نیستیم. دولت سیزدهم مذاکره‌ای را مذاکره می‌داند که دستاوردهای ملموس در راستای تأمین منافع و حقوق ملت ایران داشته باشد. توقع مجلس از دولت آقای رئیسی این است که حقوق حداکثری برای ملت تأمین شود. رویکرد اتلاف وقت را هیچ‌کس نمی‌پذیرد و مذاکرات باید دستاوردهای ملموسی را داشته باشد».

وضعیت گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر

در سکانسی از سریال گاندو ۲، گورستان انگلیسی‌ها در استان بوشهر به نمایش گذاشته شد که موردتوجه مخاطبین قرار گرفت. گورستان مخروبه انگلیسی‌ها در بوشهر، آیینه عبرت لشکرکشی‌های سلطه‌جویانه‌ سردمداران استعمار پیر و خوابگاه ابدی نظامیان و سربازان متجاوز انگلیسی است که در جنگ با نیروهای جنوب کشور کشته شده‌اند. از زمانی که جنوب ایران در دوره قاجار توسط انگلیسی‌ها اشغال شده بود، هنوز نشانه‌هایی باقی‌مانده و یکی از این نشانه‌ها، گورستان انگلیسی‌ها است که در منطقه‌ بهمنی قرار دارد.
اظهارات نماینده امنیتی مجلس درباره واکسن های آلوده

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به اینکه اقدام جمهوری اسلامی ایران در خودداری از ورود واکسن های آمریکایی به کشور از یک فاجعه امنیتی جلوگیری کرد گفت: عده ای در فضای رسانه ای و شبکه های مجازی به دنبال موج سازی برای پافشاری بر وارد کردن واکسن آمریکایی به کشور بودند و در صورتی که این اقدام رخ می داد، می توانست فاجعه ای امنیتی برای کشور به دنبال داشته باشد.«شهریار حیدری»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه واکسن های تولیدی کرونا در کشورهای مختلف از جمله آمریکا هنوز به طور کامل مورد اعتماد نیستند گفت: متاسفانه هنوز تبعات استفاده از این واکسن ها مشخص نشده است.وی با اشاره به استفاده از واکسن های آلوده آمریکایی در ژاپن عنوان کرد: آمریکایی ها همواره به دنبال فرصتی هستند تا علیه ملت های مختلف از آن استفاده کنند و ارسال واکسن های آلوده به ژاپن که موارد فوتی در اثر استفاده از آن نیز ثبت شده یکی از این اقدامات سیاستمداران آمریکایی است.حیدری تاکید کرد: وقتی آمریکا با کشورهایی که با او هم پیمان و دوست است، این گونه رفتار می کند با ملت ایران که دشمنی دیرینه دارد از هیج اقدامی کوتاهی نخواهد کرد؛ مراقبت نمی کردیم واکسن های آلوده به جای ژاپن در ایران بود.

تولید واکسن برکت مرز ۸ میلیون را رد کرد

رئیس مرکز اطلا‌ع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد: «‏تعداد تولید واکسن کووایران برکت حدود ۸ میلیون دز شده است. تعداد واکسن تحویلی به وزارت بهداشت، حدود چهار میلیون و دویست هزار دز است و الباقی واکسن‌ها در حال طی فرایند کنترل کیفیت هستند. بازخوردهای میدانی از مراکز واکسیناسیون در کشور نیز نشان می‌دهد، علاقه‌مندی به تزریق واکسن برکت رو به افزایش بوده و در مقایسه با واکسن سینوفارم چینی، 60 به 40 است.

گرانی خودرو، شاید در مهرماه

رئیس شورای رقابت گفت: «خودروسازان حق فروش ماشین باقیمت نامشخص را ندارند، اگر خودروساز بخواهد پیشفروش خودرو داشته باشد، باید قیمت خودرو مشخص باشد. قیمت‌ کارخانهای خودروها تا آخر شهریور تغییری نخواهد کرد اما بعد از شهریور در مورد افزایش قیمت تصمیمگیری میشود».

ورود بیش از ۱۰۰۰ افغانستانی به خاک ایران

به دنبال کنترل طالبان بر افغانستان گفته شده است که بیش از ۱۰۰۰ افغانستانی از گذرگاه مرزی در نزدیکی هرات وارد ایران شده‌اند. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه دست‌کم ۲۰۰۰ شهروند افغان دیگر نیز درخواست ورود به این کشور را کرده‌اند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد پیش‌تر گفته بود که در پی تسلط طالبان، نیم میلیون افغان می‌توانند کشور را ترک کنند. آژانس پناهندگان از همسایگان افغانستان خواسته است تا مرز‌های خود را باز نگه دارند.

اعتراف به زوال قدرت آمریکا توسط روزنامه صهیونیستی!

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشتی به قلم «عاموتس عاسائِل» به بررسی فرار عجولان نظامیان آمریکا و متحدان آن از افغانستان پرداخته و می‌نویسد، این شکست نشان داد که امپراتوری ایالات‌متحده برای تسلط جهان به پایان خود نزدیک شده است. در ابتدای این یادداشت آمده است: «امپراتوری آمریکا، دوران پرهزینه، متناقض و جاه‌طلبانه تاریخ این کشور در آستانه پایان قرار گرفته است. چیزی که با تصرف هاوایی و فیلیپین در ۱۲۰ سال قبل شروع شد و سپس به قدرتمندترین امپراتوری تاریخ بدل گشت، اکنون از نظر اندازه به پوچی، از نظر هزینه به گزافی و از نظر اهداف به بی‌ربطی رسیده است. در زمانی که جامعه آمریکا با مشکلات بسیار دیگری ازهم‌گسیخته شده - از کنترل تسلیحاتی و نظام درمانی گرفته تا رفاه و سقط‌جنین - عقب‌نشینی امپریالیستی یکی از اهدافی بود که دونالد ترامپ، باراک اوباما و همین‌طور جو بایدن در آن شریک بوده و آن را انجام دادند، البته با درجه‌های مختلفی از بی‌عُرضگی». این روزنامه اضافه می‌کند: «با در نظر گرفتن تاریخچه امپریالیستی، شرایط بین‌المللی و ژنتیک جامعه آمریکا، اکنون عقب‌نشینی در عرصه جهان تنها کاری است که عمو سام باید انجام دهد». جروزالم‌پست سپس با پرسیدن این سؤال که «پس چرا جهان را با نیروهای آمریکایی، پایگاه‌های و ناوهای هواپیمابر محاصره می‌کنید»، ادامه می‌دهد: «و اینکه چرا باید ۷۷۰ میلیارد دلار را سالانه خرج بودجه نظامی کنید، درحالی‌که کلان‌شهرهای آمریکا به دلیل زاغه‌نشین‌های گسترده، متعفن شده‌اند؛ مکان‌هایی که میلیون‌ها آمریکاییِ بی‌سواد در فقر، تحقیر و ناامیدی زندگی می‌کنند؟».
بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند برای کنترل توزیع مرغ

وزیر کشاورزی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای تأمین نهاده و مرغ کشور گفت: «در درازمدت میتوانیم بالای ۵۰ درصد نهادهها را در داخل تولید کنیم. مشکلات سامانه بازارگاه تا حدودی برطرف شده و الآن مشکلش تأخیر در رساندن نهاده به دامدار است که در حال رفع آن هستیم. با استفاده از ظرفیتباسکولهای دیجیتال و پرندهشمار میتوان فهمید که مرغِ کسی که نهاده گرفته به کشتارگاه رفته است. با توجه به ظرفیتهای هوشمند، نابسامانیهای توزیع مرغ را کنترل میکنیم».

راهکاری برای کشاندن غرب پای میز مذاکره برجامی

«فؤاد ایزدی» کارشناس مسائل بین‌الملل درباره راهبرد دولت سیزدهم برای پیگیری مذاکرات وین گفت: «مشکل اصلی که در 6 دور گذشته مذاکرات وین وجود داشته این بوده که آمریکایی‌ها در عمل نشان داده‌اند که نمی‌خواهند به برجام بازگردند. حتی در اظهاراتشان نیز تأکید می‌کنند که خواستار انعقاد یک توافق گسترده‌تر با ایران که شامل مسائل غیرهسته‌ای ازجمله فعالیت‌های منطقه‌ای یا موشکی ایران نیز می‌شود، هستند». وی با بیان اینکه مسئله مورد اهمیت برای ایران این است که در قبال دادن امتیاز باید امتیاز نیز گرفته شود، تصریح کرد: «توپ در زمین آمریکایی‌ها است و اگر حاضر شوند که در عمل و نه در حرف به برجام بازگردند، طبعاً مذاکرات وین نیز مجدداً از سر گرفته می‌شود». ایزدی با توصیه به عدم خروج ایران از برجام به دلیل انجام تعهدات برجامی کشورمان، پیشنهاد داد، در صورت تداوم فشارهای آمریکا و غرب، ایران می‌تواند از NPT خارج شو؛ «چراکه محدودیت‌هایی که ما ذیل این پیمان بین‌المللی پذیرفته‌ایم، عملاً هیچ‌گونه منافعی برای کشورمان به همراه نداشته است». وی افزود: «برای مجاب کردن آمریکا به بازگشت و پایبندی به تعهدات خود در برجام راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این راه‌ها افزایش توانمندی هسته‌ای کشور است. پیاده‌سازی این سیاست، آمریکا و غرب را به‌مرورزمان به این باور می‌رساند که دوران امتیاز گرفتن و امتیاز ندادن تمام شده و بر اساس این باور جدید مذاکرات احتمالی در آینده را سازمان‌دهی کند».

همسویی نگاه قوه قضائیه و وزارت اطلاعات در برخورد با مفاسد

در دیدار وزیر اطلاعات با رئیس قوه قضائیه، محسنی اژه‌ای با تأکید بر ریشه‌کنی فساد در کشور، به وزیر جدید گفت: «وزارت اطلاعات نقش مهمی در شناسایی و ریشه‌کنی بسترهای فسادزا دارد. هرچقدر کار ضابط دقیق‌تر باشد قاضی بهتر می‌تواند تصمیم‌گیری کند. با کسانی که دنبال ضربه زدن به امنیت ملی و آسایش مردم هستند بدون اغماض برخورد شود». در این دیدار، خطیب نیز تأکید کرد: «وزارت اطلاعات در مبارزه با مافیای دارو و هدفی که شما در این زمینه ترسیم کردید با همه توان وارد خواهد شد».

جابجا کردن سنگ در منطقه بدون اجازه ترکیه ممنوع!

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، در مراسم رونمایی از یک پهپاد نظامی این کشور، گفت: «هرکس در منطقه می‌خواهد سنگی جابه‌جا کند باید اول از ترکیه اجازه بگیرد» و افزود که «بدون ترکیه تحقق صلح ناممکن است». این ادعای اردوغان در حالی است که ژنرال السیسی، رئیس‌جمهور برآمده از کودتای نظامی در مصر، بدون اجازه ترکیه، بساط اخوان‌المسلمین را در این کشور جمع کرد. محمد بن سلمان بدون اجازه ترکیه، خاشقچی را در کنسولگری عربستان در استانبول سلاخی کرد. رئیس‌جمهور تونس بدون اجازه ترکیه، بساط گروه اخوانی‌النهضه را جمع کرد. در لیبی هم بدون اجازه ترکیه، بساط دولت سراج (اخوانی طرفدار ترکیه) جمع شد. در افغانستان هم طالبان اجازه نداد نظامیان ترکیه در فرودگاه کابل باقی بمانند. عملیات کشف منابع نفتی و گازی ترکیه در دریای مدیترانه هم به علت مخالفت یونان و اتحادیه اروپا متوقف شد و مهم‌تر از همه این‌که مداخلات این کشور در امور سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی وارداتی به کشور همسایه نیز دستاوردی جز ناامنی منطقه‌ای و داخلی، برای ترکیه ارمغانی نداشته است!
خضریان: تخلف در زندان اوین محرز شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بازید اعضای این کمیسیون از زندان اوین به دنبال انتشار تصاویری از این زندان خبر داد و گفت که بعد از بررسی مجدد تمامی فیلم‌ها با حضور نمایندگان مجلس، کارشناسان قوه قضاییه و دادستانی کل و مسئولان ذی‌ربط، تخلف برخی موارد برای ما محرز شد که حتما باید با خاطیان برخورد شود.علی خضریان با اشاره به بازدید امروز اعضای کمیسیون اصل نود از زندان اوین گفت: در پی انتشار تصاویری از زندان اوین، پرونده‌ای در کمیته قضایی و حقوقی کمیسیون اصل نود مجلس به عنوان نهاد نظارتی تشکیل و این فیلم‌ها بازبینی دقیق شد. سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: در حاشیه بازدید جلسه‌ای با مسئولان دستگاه قضایی، سازمان زندان‌ها و زندان اوین تشکیل شد و موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفت. مسلم این که این اتفاقات تلخ است و کام همه مردم را تلخ کرده؛ هرچند این واقعه کمک کرده که این اشکال بروز پیدا کند.وی ادامه داد: آنچه مسلم است، نقض کرامت انسانی گاهی ناشی از محدودیت‌هاست، همچون تعداد بیش از استاندارد زندانیان در ندامتگاه‌ها که موجب بروز مشکلاتی جهت حفظ کرامت انسانی زندانیان می‌شود که در جای خود باید تمهیداتی اندیشید؛ اما گاهی این موضوع ناشی از رفتارهای غیرانسانی است که این بخش غیرقابل توجیه است لذا مردم باید اطمینان پیدا کنند که اراده‌ای برای نقض کرامت انسانی زندانیان وجود ندارد.

‌اخبار روزانه:

*عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت روحانی شعار «عقلانیت» سر می‌داد، اما هر کاری که انجام داد، برخلاف عقل و منطق بود. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با مهر اظهار داشت: روحانی بار‌ها گفت به مذاکرات خوشبین است و دیدیم که با این تفکر اشتباه خود چه بلایی بر سر مردم ایران آورد. دولت تدبیر و امید همه ظرفیت‌ها را وقف و معطل مذاکره با غربی‌ها کرد و زمانی که این دولت به پایان رسید، میزان تحریم‌ها به‌مراتب بیشتر از زمانی بود که این دولت کار را آغاز کرده بود.
وی تصریح کرد: اگر مقاومت مجلس شورای اسلامی و تأکید بر توجه به قانون نبود، در مذاکرات وین هم دولتمردان کلاهی گشادتر از برجام سر مردم می‌گذاشتند؛ بنابراین عقلایی و خردمندانه رفتار کردن به این معناست که منافع ملت کاملا در نظر گرفته شود، از تجارب تاریخی استفاده شود، ماهیت و باطن دشمنان مورد توجه قرار گیرد و گول ظواهر آنان را نخوریم.
*رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی (تهران) از کاهش قیمت هویج در میدان مرکزی میوه و تره بار خبر داد. اسدا... کارگر با بیان این که بر اساس گزارش‌های شفاهی اعضای اتحادیه، قیمت هویج رو به کاهش است، گفت: قیمت هویج در میادین مرکزی میوه و تره بار
۱۸ تا ۲۵ هزار تومان بود که در یکی دو روز اخیر این عدد به ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان رسیده است.
*در پی برخی انتقادات نسبت به زیارتنامه مربوط به حضرت امام خمینی در صفحه اینستاگرام آیت‌الله جوادی آملی آمده است: «حضرت امام راحل توانست... به جایی برسد که وقتی انسان به کنار مزار مطهرش مشرف می‌شود، با تمام وجود و با اطمینان خاطر بگوید: «اشهد انّک قد اقمت الحج و آتیت الزکوه و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر و جاهدت فی‌الله حقّ جهاده حتی اتیک الیقین
». اگر برای سایر امامزاده‌ها گفتند این جملات نورانی را بگویی، برای این امامزاده با چشم خود می‌بینیم و می‌گوییم، زیرا او سید و از سلاله انبیا و ائمه معصومین (علیهم السلام) و امامزاده‌ای است که در عصر او جلوه ظهور حق بر باطل یافت شد؛ از این‌رو بی‌هیچ تردیدی در کنار مرقد مطهر او این جملات نورانی یاد شده را می‌خوانیم.
*رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اخیرش از واشنگتن به «جوبایدن»، رئیس جمهور امریکا پیشنهاد تشکیل ائتلاف نظامی شبیه به ائتلاف ناتو میان اسرائیل و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اردن را داده است. به گزارش ایسنا شبکه صهیونیستی کان اعلام کرد که هدف از این امر ایجاد پروژه دفاعی مشترک میان اسرائیل و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و اردن به منظور محافظت فراگیر از تهدیدات ایران است. در این گزارش آمده است: پیشنهاد «بنت» به‌طور اساسی هماهنگی و همپوشانی رادار‌ها و تجهیزات و دستگاه‌های هشدار سریع برای مقابله با تهدیدات هوایی ایران را شامل می‌شود. علاوه بر این «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در یک سخنرانی با تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: بسیار مهم است که تمام جهان به این مأموریت متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران بپیوندد. وب‌سایت «اکسیوس» هم به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا از پیوستن «دان شاپیرو» سفیر سابق امریکا در اسرائیل به عنوان مشاور ارشد به تیم ایران وزارت خارجه امریکا به عنوان یکی از نشانه‌های آمادگی دولت امریکا برای شکست مذاکرات احیای برجام و اعمال «طرح بی» علیه ایران با همراهی اسرائیل خبر داده است
.

https://shoma-weekly.ir/VZroE6