گفته می‌شود که...

اصلاح طلبان به دنبال شهردار جدید!/ بازجویی از یک عضو جبهه پایداری/ مدت سربازی فعلا زیاد نمی شود/ مذاکره تیم ضرغامی با بختیاری‌ها/ زیباکلام: اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم/ حمایت کاربران ایرانی از سربازان ربوده شده وطن! و ...

حمایت کاربران ایرانی از سربازان ربوده شده وطن!

کاربران ایرانی رسانه‌های اجتماعی، اعتراض خود را نسبت به گروگان‌گیری مرزبانان ایرانی که به‌تازگی در دام عملیات تروریستی گروهک «جیش العدل» قرار گرفته‌اند، با گذاشتن نظرات بسیاری در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند. این کاربران با تشکیل کمپین مجازی با عنوان آزادی سربازان ایرانی، به این اقدام ناجوانمردانه و تروریستی واکنش نشان دادند. بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از سوی موتور جست‌وجوی وب پایشگر، کاربران شبکه اجتماعی در واکنش به اسارت مرزبانان ایرانی تصمیم گرفتند این اقدام تروریستی را به جهانیان اعلام کنند؛ از این رو در کمتر از هجده ساعت، بیش از پانزده هزار مطلب در رابطه با این موضوع و با هشتگ FreeIranianSoldiers در توئیتر منتشر شد که با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی دنیا انجام شده و بیشترین به اشتراک‌گذاری را شامل می‌شود.

کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی امیدوارند که با تشکیل کمپین اعتراضی در مورد اقدام گروگان‌گیری سربازان ایرانی، دولت و نهادهای بین‌المللی برای آزادی آن‌ها اقدام کنند.

بهانه ی حضور نیافتن خاتمی در راهپیمایی 22 بهمن

در حالی که برخی حامیان خاتمی اصرار داشتند به‌منظور بازگشت وی به عرصه سیاسی، او باید در نخستین گام در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کند تا بارقه‌های امید را به اردوگاه اصلاح‌طلبان بازگرداند، اما در رایزنی‌های بعدی گفته شد که شرکت خاتمی در راهپیمایی قطعاً باعث خواهد شد عده‌ای از راهپیمایان، شعارهایی علیه فتنه و دروغ تقلب بدهند و هزینه غیرقابل جبرانی را برای فتنه‌گری به‌دنبال خواهد داشت. البته بهانه حضور نیافتن او را هم با سفر خاتمی به اردکان جور کردند!

سید کاظم اکرمی نماینده ی اعتدالیون در مجلس

در جلسه انتخاباتی اعتدالیون گفته شده که برای حضور موفق در انتخابات باید در جست‌وجوی چهره‌های معتدل و مردمی باشیم. در این جلسه مقرر شد پس از جلب موافقت «سیدکاظم اکرمی» وزیر اسبق آموزش‌و‌پرورش، همایشی تحت عنوان تجلیل از چهره‌ای ماندگار در امر تعلیم و تربیت برگزار شود و سپس وی را سر لیست انتخاباتی شهر همدان معرفی کنند. این در حالی است که اخبار رسیده از آن حکایت دارد که اصلاح‌طلبان در جلسات اخیر خود مطرح کردند در صورت ادامه روند کنونی، وضع اصلاح‌طلبان به‌جز پایتخت و برخی کلان‌شهرها - که تا حدودی مساعد است - در شهرها و شهرستان‌ها به‌گونه‌ای است که این جریان از کمترین شانس ممکن برای انتخابات مجلس برخوردار خواهد بود.

خرید روزانه 21 میلیون بشکه نفت از ایران

رایزنی‌های فشرده مقامات سیاسی و اقتصادی روسیه و چین برای خرید روزانه یک میلیون بشکه نفت از ایران، به مراحل پایانی نزدیک شده است. رایزنی‌ها و تماس‌های تلفنی اوباما و جان کری نتوانسته در عزم چین و روسیه که هر کدام درخواست خرید روزانه پانصد هزار بشکه نفت از ایران را ارائه کرده‌اند، خللی ایجاد کند.

اصلاح طلبان به دنبال شهردار جدید!

روزنامه آرمان در گزارشی تحت عنوان«کفه اصلاح‌طلبان سنگین‌تر شد»، به استعفای احمد دنیای مالی از حامیان قالیباف از شورای شهر تهران به منظور شرکت در انتخابات فدراسیون قایقرانی خبر داد، و با بیان اینکه با استعفای دنیامالی کفه ترازو به نفع اصلاح طلبان سنگین تر شد، نوشت:اکنون با این فعل و انفعالات بی‌گمان کفه اصلاح‌طلبان در شورای شهر سنگینی محسوسی یافته است.

سراج ۲۴ هم در این رابطه نوشت: این نکته به هنگامه‌ای اهمیت خطیری دارد که بدانیم پرونده شهرداری محمدباقر قالیباف در دیوان عدالت اداری به جریان افتاده و از آن حیث که معترضین معتقدند وفق قوانین موضوعه وی نمی‌تواند برای سه دوره متوالی شهردار تهران باشد، اگر بر این اساس حکم عزل وی از سمتش داده شود آنگاه در انتخاب شهردار تازه تهران با ترکیب جدید، این اصلاح‌طلبان هستند که می‌توانند کاندیدای مطلوب خود را به مدیریت کلانشهر تهران رسانده و یک گلوگاه راهبردی دیگر را نیز از رقیب سیاسی خود باز ستانند.

انصراف نمایندگان از استیضاح وزیر روحانی
برخی نمایندگان مجلس که به‌دنبال استیضاح نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بودند، از پیگیری استیضاح خودداری کرده و معتقدند با توجه به عملکرد ضعیف مدیریتی وی در حوزه صنعت و بازرگانی به‌ویژه پس از عرضه سبدکالا، دولت اقدام به جابه‌جایی وی خواهد کرد و نیازی به طرح استیضاح نخواهد بود.
ادعا درباره خروج یک عضو القاعده از ایران

شنیدیم که روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات اطلاعات جاسوسی فعلی و پیشین امریکا مدعی شد که یک شخصیت ارشد القاعده که دارای روابط نزدیکی با رهبر فعلی این گروه تروریستی است و پس از فرار از دست نیروهای امریکایی در افغانستان در سال 2001 سال‌ها در ایران زندگی می‌کرده، ایران را ترک کرده است. به گزارش ایسنا، در یکی از اسناد فوق محرمانه سال 2008 امریکا که توسط ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی امریکا فاش شد، ادعا شده است که 13 تن از اعضای پیشین القاعده یا وابستگان آن‌ها در ایران به سر می‌برند. نام پنج نفر آن‌ها به عنوان «مدیران ارشد» در این گروه تروریستی ذکر شده است که از آن پنج نفر، سه نفر در سال‌های اخیر ایران را ترک کرده‌اند.
ماجرای حمله اصلاح‌طلبان به هاشمی رفسنجانی
سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در گفت‌وگو با سایت «نماینده» درباره هجمه اصلاح‌طلبان در دولت خاتمی به هاشمی‌رفسنجانی گفت: فقط عناصر تندرویی که بعدا قوام و شکل گرفتند مثل اکبر گنجی و عباس عبدی و... بود که علیه آقای هاشمی بودند. البته بعدا هم اذعان کردند که اشتباه می‌‌کردند. جریان حاکم دولت خاتمی با آقای هاشمی مرتبط بود. حتی اکثر وزرای کابینه آقای هاشمی در کابینه آقای خاتمی هم بودند.
معاون اول آقای رفسنجانی(مرحوم‌دکتر‌حبیبی) معاون اول آقای خاتمی هم بود. آقای نوربخش، آقای مهاجرانی، آقای خرازی و... عناصر کلیدی بودند که در هر دو کابینه (آقای هاشمی و آقای خاتمی) حضور داشتند. بنابراین این دو دولت در تقابل باهم نبودند. عناصر تندرو و رادیکالی بودند که صاحب نشریه هم بودند.

شرط حمایت از روحانی
آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در گفت‌وگو با فارس درباره شرط حمایت از دولت روحانی گفت: بنده سه سال پیش به احمدی‌نژاد گفتم که ما رئیس‌جمهور سال 84 را تایید کردیم و تا وقتی که رئیس دولت قانون‌اساسی و مهم‌ترین بحث قانون‌اساسی یعنی ولایت‌فقیه را محترم نگه ‌دارد، از او حمایت می‌کنیم و در این دولت نیز معیار و شاخص ما همین نکته است لذا اگر دولت به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری بپردازد موفق خواهد شد.


بازجویی از یک عضو جبهه پایداری
مهدی دواتگری رئیس کمیته بررسی پرونده غائله 22 بهمن قم در گفت‌وگو با «شرق» گفت: قاسم روانبخش، دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو و از روحانیون نزدیک به آیت‌الله مصباح‌یزدی در قم بازجویی شده، آن هم به دلیل احتمال همدستی و سازماندهی حمله به سخنرانی علی لاریجانی.

آخرین وضعیت دانشگاه احمدی‌نژاد
شنیده‌ایم کار پذیرش دانشجو در دانشگاه احمدی‌نژاد که قرار بود از بهمن امسال عملی شود به تعویق افتاده و احتمالا از مهر سال آینده پذیرش دانشجو صورت خواهد گرفت. احتمال می‌رود هیات امنای دانشگاه در روزهای آینده با صدور بیانیه‌ای درباره کارشکنی‌های صورت‌گرفته در مسیر تاسیس و پذیرش دانشجو مطالبی را بیان کنند. با حکم احمدی‌نژاد، رئیس سه دانشکده این دانشگاه منصوب شده‌اند.

تاجر ایرانی بزودی آزاد می‌شود
«گورسل تکین» معاون حزب جمهوریخواه خلق بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور گفت: رضا ضراب تاجر ایرانی تبعه ترکیه که به اتهام فساد مالی و ارتشا از نزدیک به دو ماه پیش در زندان به سر می‌برد، روز 25 فوریه (6 اسفند) از زندان آزاد خواهد شد. به گزارش ایرنا، این خبر در حالی منتشر می‌شود که دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده فساد مالی و ارتشا در دستگاه دولتی ترکیه روز جمعه هشت تن از متهمان این پرونده از جمله مدیرعامل سابق هالک بانک را آزاد ولی درخواست آزادی «رضا ضراب» و دو تن از فرزندان وزرای سابق ترکیه را رد کرده بود. «سلیمان ارسلان» مدیرعامل سابق هالک بانک (بانک ملی) ترکیه روز جمعه از زندان آزاد شده است.

مدت سربازی فعلا زیاد نمی شود

امیر محمد حسن باقری در حاشیه همایش تخصصی مدیران ورزش نیروهای مسلح افزود: در آخرین قانون وظیفه عمومی که در سال 91 اجرایی شد ، خدمت سربازی 24 ماه است که هم اکنون نیز تغییری نکرده است.

وی گفت: بر اساس اختیار ستاد کل و بر حسب نیاز و ضرورت مدت سربازی می تواند همان 24 ماه یا کمتر باشد.

امیر باقری افزود: هم اکنون، خدمت سربازی 24 ماه است اما برای کسانی که در دستگاه های نظامی خدمت می کنند این مدت 21 ماه و برای کسانی که در مناطق عملیاتی و مأموریتی هستند این مدت به 18 ماه تقلیل می یابد.

نجات محکوم به اعدام از مرگ

ایسنا:در پی تشکیل جلسات مختلف صلح و سازش تیم رضایت از شاکی، اولیای‌دم با رضای خود جوان 27 ساله‌ای را از مرگ نجات دادند.

زندانی «ح-ص» حدود هفت سال پیش در جریان یک نزاع مرتکب قتل شده بود و پس از اجری تشریفات قانونی به قصاص نفس محکوم شد.

نامبرده در دوران حبس به دلیل آموزش‌های اصلاحی و تربیتی در زندان اظهار ندامت کرده بود. به همین دلیل تیم اخذ رضایت از شاکی با همکاری روحانیون و معتمدین استان فعالیت خودشان را برای رهایی این جوان آغاز کردند.

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی رییس زندان مرکزی گرگان از عید سعید فطر تاکنون این ششمین پرونده قتل در استان بوده که با رضایت اولیای دم بسته شد.

مذاکره تیم ضرغامی با بختیاری‌ها

مشرق - مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما گفت: در هفته جاری هیئتی از سوی رییس سازمان صداوسیما برای بررسی بازخورد پخش سریال «سرزمین کهن» به برخی استان‌های کشور اعزام می‌شود.

این گروه ماموریت دارند ضمن گفتگو با امامان جمعه، نخبگان، مسئولان استان‌ها و منتقدان، مذکور نتیجه بررسی‌های خود را پس از جمع‌بندی همه جانبه به رییس سازمان صداوسیما ارائه دهند.

سید تقی سهرابی افزود: ادامه پخش این سریال منوط به نتیجه تحقیقات و تحقق کامل دستورات قبلی رییس محترم سازمان خواهد بود.

سریال «سرزمین کهن» در روزهای اخیر اعتراض تعدادی از نمایندگان مجلس و مردم شهرهای بختیاری را در پی داشته است.

توضیح وزیر ورزش درباره واگذری سرخابی‌ها

گودرزی در خصوص مسئله خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به آنا گفت: چنین موضوعی را در رسانه ها دیدم اما باید به این بحث نگاه کارشناسی داشته باشیم و نباید به طور غیر منطقی بگوییم این 2 باشگاه در فروردین سال آینده به بخش خصوصی واگذار می شود چنین موضوعی امکان پذیر نیست.

وزیر ورزش عنوان کرد: نمی شود استقلال و پرسپولیس را یک شبِ به بخش خصوصی واگذار کرد این کار باید با سنجیدن تمامی جوانب صورت گیرد تا دو باشگاه متضرر نشوند البته واگذاری به بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد اما اینکه بخواهیم از اکنون تاریخ برای آن تعیین کنیم درست نیست.

زیباکلام: اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم

روشنفکر لیبرال در جدیدترین افاضاتش اعلام کرد کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.

کارت بازرگانی 5 ساله می‌شود

به گزارش مهر، محمدرضا نعمت زاده در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از ارائه پیش نویس مصوبه ای از سوی وزارت صنعت به دولت خبر داد که بر اساس آن، مدت زمان اعتبار کارت‌های بازرگانی از یک ساال به 5 سال افزایش می یابد.

https://shoma-weekly.ir/TtGzSh