گفته می‌شود که...

اصلاح طلبان از پشت به تیم هسته ای کشور خنجر زدند/ همه گناهان یک روز پسر 16 ساله/ سوال نتیجه ندهد استیضاح کلید می‌خورد/ افشاگری جدید درباره سعودی ها/ محکومیت عجیب 3 تاجر/ وزیر خارجه فرانسه نوکر حلقه به گوش صهیونیست‌هاست؟! و ...

رادیو نینوا راه اندازی شد

همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به همت شبکه اینترنتی ایران صدا کانال ۲۴ ساعت «نینوا» راه‌اندازی شد. در این شبکه که روزانه ۶ ساعت برنامه تولید می‌کند. برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی‌های مذهبی، مداحی، عزا داری، روضه، سینه زنی، تواشیح، همخوانی، زیارت، ادعیه و گنجینه پخش می‌شود.

شنوندگان و مخاطبان این شبکه رادیویی می‌توانند به لینک رادیو نینوا در شبکه اینترنتی ایرانصدا به نشانیWWW.IRANSEDA.IR مراجعه نمایند.

وزیر خارجه فرانسه نوکر حلقه به گوش صهیونیست‌هاست؟!
برخورد حقارت‌آمیز وزیر خارجه فرانسه با مذاکرات ژنو و موضع‌گیری به نیابت از رژیم صهیونیستی بار دیگر گروگان گرفته شدن منافع مردم فرانسه را تداعی کرد.
لوران فابیوس که برای حضور در مذاکرات با ایران به ژنو رفته بود، مدعی شد ما باید به طور کامل نگرانی‌های اسرائیل را در نظر بگیریم و به همین دلیل فعالیت رآکتور آب سنگین اراک متوقف شود. همچنین غنی‌سازی 20 درصد مانع توافق است.
گفته می‌شود فابیوس احتمالاً به عنوان پارسنگ آمریکا و صهیونیست‌ها - برای بالا بردن سطح مطالبات در مذاکرات ژنو از ایران- مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رهبر معظم انقلاب اول فروردین امسال و در بیانات در حرم مطهر رضوی فرموده بودند ]غیر از دشمنی آمریکا و اسرائیل و انگلیس[ بعضی از دولتهای دیگر هم دشمنی‌هایی دارند. من اینجا مناسب می‌دانم که بگویم مسئولین دولت فرانسه هم در چند سال اخیر دشمنی‌های آشکاری با ملت ایران کرده‌اند؛ این یک ناهوشمندی از سوی دولتمردان فرانسه است. انسان عاقل، بخصوص سیاستمدار عاقل، هرگز نباید انگیزه این را داشته باشد که موجودی را که دشمن او نیست، تبدیل به دشمن کند. ما با دولت فرانسه و با کشور فرانسه مشکلی نداشتیم؛ نه در طول تاریخ مشکلی داشتیم، نه در دوران حاضر؛ اما سیاست غلط از زمان سارکوزی- که دولت امروز فرانسه هم متأسفانه همان راه را می‌رود- دشمنی با ملت ایران است. به نظر ما این کار غلطی است، کار غیرمدبرانه و غیرعاقلانه‌ای است، کار ناهوشمندانه‌ای است.

. نمایش خیابانی بازیگر فرانسوی برای دفاع از «حجاب»
یک هنرپیشه غیرمسلمان فرانسوی در اعتراض به محدودیت‌های اجتماعی که برای زنان و دختران مسلمان در این کشور وجود دارد، دست به اجرای یک نمایش خیابانی جالب زده است.
«
سونیا مرازگا»، عکاس، نقاش و بازیگر تئاتر که از مادری الجزایری و پدری فرانسوی متولد شده است، در اعتراض به ممنوعیت حجاب در فرانسه، در اقدامی بی‌سابقه و مبتکرانه، دست به یک نمایش خیابانی تحت عنوان «زن محجبه در جعبه» زده است.
او در این اجرا که قرار است آن را در مناطق مختلف فرانسه به نمایش درآورد، به صورت زنی محجبه در یک محفظه شیشه‌ای، در تلاش است تا محدودیت‌ها و فشارهای اعمال شده بر زنان محجبه مسلمان را به تصویر بکشد. او معتقد است که زنان مسلمان همچون دیگر زنان فرانسوی حق دارند تا آزادانه در مورد نوع پوشش خود تصمیم بگیرند و هیچ کسی، حتی دولت حق ندارد که آنها را از این حق مسلمشان محروم کند.

خانم مرگازا همچنین تصاویر این نمایش خود را در صفحه شخصی‌اش در فیس بوک هم منتشر کرده و به مباحثه با مخالفان فعالیت زنان محجبه مسلمان در فرانسه می‌پردازد.

حمایت عربستان و پاکستان از تروریست‌های ایرانی

نشریه اطلاعاتی «اینتلیجنس آن‌لاین» در پاریس، گزارشی منتشر کرده است که در آن گفته می‌شود تشکیلات اطلاعاتی عربستان سعودی از گروهک‌های تروریستی وهابی در شرق ایران حمایت می‌کند.«اینتلیجنس آن‌لاین» در این گزارش به حادثه‌ای در ۲۵ اکتبر اشاره می‌کند که در آن، یک گروه وهابی کوچک به‌نام جیش العدل به سرپرستی شخصی به نام عبدالرحیم‌زاده، چهارده مرزبان ایرانی را به شهادت رساند.

بنا بر این گزارش، جیش العدل که در سال ۲۰۱۲ جای جندالشیطان به رهبری معدوم عبدالمالک ریگی را گرفت، از پاکستان عمل می‌کند. اعضای آن از طریق گذرگاه خوجک، در مسیر جاده کویته، مرکز استان بلوچستان پاکستان، به حملاتی در ایران دست می‌زنند و عربستان سعودی مستقیماً در پشت تشدید عملیات آن قرار دارد.

در این گزارش آمده است: هر چند عربستان در پرداخت پول به واحدهای شورشی در سوریه یا ایران به‌سرعت عمل می‌کند؛ اما تشکیلات اطلاعاتی آن، پرسنل کافی برای تعلیم یا نظارت بر آن‌ها را ندارد. از این رو در مورد جیش العدل، این وظیفه به سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی داخلی پاکستان - آی اس آی - که بر این گروه تسلط کامل دارد، واگذار شده است!ستاد ارتش پاکستان که ای‌اس‌آی به آن پاسخگو است، با استفاده از پول و اتحاد راهبردی با عربستان، برنامه‌های ریاض را اجرا می‌کند. این گزارش اطلاعاتی یادآور می‌شود: ریاض و اسلام‌آباد از جنبش‌های چریکی کوچک وهابی در منطقه نیز حمایت می‌کنند.

عزل و نصب‌های دولت از مرز هزار نفر گذشت
تعداد عزل و نصب‌ها در دولت یازدهم در فاصله چند روز مانده تا وعده 100 روزه‌ای که رئیس‌جمهور برای ارائه گزارش عملکرد به مردم تعیین کرده بود، از مرز هزار نفر گذشت.
به گزارش مشرق، از ابتدای شروع به کار دولت جدید بیش از هزار نفر از مدیران کشور برکنار شده‌اند. در میان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، نهاد ریاست جمهوری، وزارت نفت و وزارت بهداشت همچنان رکورددار بیشترین تغییر هستند.
دکتر روحانی در نخستین نشست خبری خود پس از انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور، وعده داده بود که با کلید آمده و «داس» ندارد و پس از این جمله معروف خود درباره نحوه تغییر مدیران گفته بود: من اتوبوسی مدیران را تغییر نمی‌دهم حالا اگر کسی اتوبوسی و بدون بلیط آمده، موضوع دیگری است.
اکنون اما با 1034 تغییر در بدنه مدیریتی دستگاه‌های اجرایی، می‌توان گفت تیم روحانی وسیله نقلیه خود را تغییر داده‌اند و به جای اتوبوس، با قطار در حال ورود به دستگاه‌های اجرایی کشور می‌باشند.
جزئیات این انتصابات از سوی مشرق منتشر شده است.

اصلاح طلبان از پشت به تیم هسته ای کشور خنجر زدند

سرپرست موسسه کیهان گفت: مدعیان اصلاحات با سیاه نمایی درباره شرایط اقتصادی کشور و ذوق زدگی همراه با ابراز اعتماد نسبت به آمریکا، تیم هسته ای کشورمان را در موقعیت «نیاز» و دشمن را در موضع «ناز» قرار دادند.

حسین شریعتمداری افزود: آنها می دانستند که مذاکره ترجمان دیگری از از معامله و بده بستان است و هیچ عاقلی متاع خود را بی ارزش و دست خود را برای دادوستد خالی معرفی نمی کند.بنابراین نمی توان اقدامات اخیر اصلاح طلبان را فقط یک اشتباه تلقی کرده و از کنار آن به سادگی عبور کرد. مخصوصاً آنکه این جماعت سابقه خیانت در فتنه 88 را نیز در کارنامه خود دارند.

وی افزود: از این روی، مراقبت آقای روحانی و تیم هسته ای کشورمان نسبت به حرکت مرموز مدعیان اصلاحات که ناکامی دولت کنونی نقطه نهایی آن است، ضروری است.

جزئیات توافق احتمالی ایران و آمریکا
روزنامه دیلی‌تلگراف به نقل از منبعی در سنای آمریکا برخی جزئیات طرح پیشنهادی آمریکا برای توافق هسته‌ای با ایران را منتشر کرده است.
روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» نوشت: یک مشاور مطلع از روند مذاکرات هسته‌ای می‌گوید آمریکا در دیدار اخیر ایران و گروه 1+5 طرحی را برای توافق کوتاه‌مدت با ایران ارائه کرده که اجازه غنی‌سازی محدود را به این کشور می‌دهد.
بر این اساس، برنامه هسته‌ای ایران به مدت 6 ماه «فریز» می‌شود (روند توسعه آن متوقف می‌شود) تا فضای تنفس کافی جهت دستیابی به توافقی جامع ایجاد شود.

مجوز دولت برای لغو روادید بین ایران و بروندی
گفته می شود بر اساس موافقت روزهای اخیر هیئت دولت که بنا به پیشنهاد علی اکبر صالحی در دوران وزارت خارجه وی تصویب شده، مقرر شده برقراری مقررات لغو روادید یک ماهه برای دارندگان گذرنامه های سیاسی و خدمت بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیجر و جمهوری بروندی به شرط عمل متقابل از سوی دولتهای مذکور مجاز باشد.

ظریف در آمریکا مورد احترام است
دیپلماسی ایرانی: فرید زکریا روزنامه نگار معروف آمریکایی گفت: یک گام مثبت روحانی انتخاب محمد جواد ظریف به عنوان وزیر خارجه ایران است، مردی که در آمریکا به خوبی از وی یاد شده و مورد احترام است.

محکومیت عجیب 3 تاجر
ایرنا: دادگاه عالی شهر هامبورگ در اقدامی عجیب بعد از اعلام پایان تحقیقات، با صدور حکمی، سه بازرگان ایرانی و یک تاجر آلمانی را که به نقض تحریمهای غرب علیه ایران متهم هستند، به زندان محکوم کرد.

دستور جدید دولت درباره واردات خودرو برای جانبازان
در حالی که دولت نهم در سال 89 با ابلاغ دستوری به نهادهای ذی ربط مصوب کرده بود که ورود خودروهای ویژه جانبازان 70 درصد و قطعات و لوازم مربوط، مشروط به عدم انتقال به غیر ظرف پنج سال و عدم امکان برخورداری از سایر مزایا و تسهیلات مربوط به خودروی جانبازان در آینده مجاز باشد، طی روزهای اخیر و با ابلاغ یکی از مسئولان ارشد دولت یازدهم، شرط عدم انتقال به غیر ظرف 5 سال از مصوبه مذکور حذف شده است.

جریان انحرافی توسعه پارس جنوبی را متوقف کرد
دست آخر این که مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت در دولت احمدی‌نژاد در اظهار نظری اعلام کرده که جریان انحرافی توسعه پارس جنوبی را متوقف کرده بود. میرکاظمی که در حال حاضر نماینده مجلس و رئیس کمیسیون انرژی است گفته: در ابتدای دولت دهم برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی آغاز شد که متأسفانه برخی جریانات خاص همچون جریان انحرافی، این توسعه را کند و در نهایت متوقف کرد. او تأکید کرده تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت نفت و گاز و تنها راهی که می‌تواند کشور را در زمینه تأمین گاز بیمه کند توسعه و گسترش روز افزون میدان مشترک گازی پارس جنوبی است.

همه گناهان یک روز پسر 16 ساله
راوی که یکی از بچه های تفحص شهدا بوده، می نویسد: در تفحص شهدا، دفترچه یادداشت یک شهید شانزده ساله پیدا شد که گناهان هر روزش را در آن یادداشت کرده بود.

گناهان یک روز او عبارت بودند از:

سجده نماز ظهر طولانی نبود.

زیاد خندیدم.

هنگام فوتبال شوت خوبی زدم که از خودم خوشم آمد.

راوی در سطر آخر افزوده بود که: دارم فکر می کنم چقدر از یک پسر شانزده ساله کوچکترم... !

نقل مکان احمدی‌نژاد از ونک به ولنجک
پس از آن که داوود احمدی‌نژاد، برادر رئیس‌جمهور پیشین دیروز در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم عسکراولادی در مسجد ارک به خبرنگاران گفت که برادرش دیگر به دفتر کار خود در ساختمان لادن نمی‌رود، سایت انتخاب اعلام کرد که بنیاد مستضعفان، دفتری را در منطقه ولنجک برای فعالیت‌های محمود احمدی‌نژاد، به او داده است.به گزارش سایت انتخاب، گفته می‌شود این ساختمان که در خیابان الف واقع در منطقه ولنجک قرار دارد، اکنون در حال تغییر دکوراسیون و نوسازی است تا میزبان احمدی‌نژاد باشد.
در این گزارش آمده است، سیدمحمد خاتمی نیز پس از تخلیه دفتر خود در میدان آرژانتین تهران به ساختمانی متعلق به بنیاد مستضعفان در خیابان یاسر نقل‌مکان کرده بود. احمدی‌نژاد پس از پایان دوره مسئولیتش در ساختمانی دولتی در حوالی میدان ونک فعالیت داشت که به ساختمان لادن معروف است. به گفته داوود احمدی‌نژاد، از رئیس‌جمهور پیشین و همکارانش در ساختمان لادن خواسته شده که این ساختمان را تحویل دهند.

بازداشت چند مظنون ترور دادستان زابل
فرارو: هوشنگ ناظری رئیس شورای تأمین زابل از دستگیری چند مظنون در زمینه پرونده شهادت دادستان زابل و راننده وی خبر داد.

10
مستند ایرانی از سوریه
تسنیم: مرکز مستند حقیقت مجموعه «دژ پایدار» را که متشکل از 10 مستند درباره وقایع سوریه است منتشر کرد.

مهدی نصیری و مذاکرات هسته‌ای
خبر اول این که مهدی نصیری تحلیلگر و کارشناس فرهنگی و رسانه‌ای اصولگرا در یادداشتی به ارزیابی مذاکرات هسته‌ای پرداخته و از زاویه نگاه خود از عملکرد هیأت ایرانی دفاع کرده است. نصیری در یادداشت خود با استناد به برخی سیاست‌های امامان شیعه نوشته که ملاک تصمیم‌گیری آن‌ها حقانیت شناخت زمانه و واقعیت‌ها و تحولات مثبت و منفی آن و عمل به تکلیف بوده است. مدیرمسئول فصلنامه سمات، از همین منظر نوشته که آنچه را اکنون، جامعه و مردم ما و دنیا در مذاکرات ژنو پیرامون پرونده هسته‌ای شاهد آن هستند، باید مصداقی از یک اصولگرایی خردمندانه و منعطف دانست (حتی اگر با کارشکنی یا زیاده خواهی احتمالی امریکا و غرب یا با شیطنت‌های صهیونیستها به شکست بینجامد) که بدون شک برکات و دستاوردهای فراوانی برای حال و آینده جمهوری اسلامی و ایران عزیز خواهد داشت و این مدیون تفاهم ملی بر سر این مذاکرات و مهمتر از همه تدبیر مقام معظم رهبری است.

طرح بشار اسد برای مقابله با تکفیری‌ها
"بشار اسد" با اعضای "کمیته ملی الجزایر برای دفاع از مقاومت سوریه" دیدار کرد.
اعضای این هیات الجزایری که از شخصیتهای سیاسی، رسانه ای، اجتماعی و دانشگاهی الجزایر به ریاست "رمضان بودلاعه" تشکیل شده، در دیدار با رئیس جمهور سوریه با تاکید بر حمایت ملت الجزایر از مقاومت مردم سوریه و ارتش آن در مقابله با تروریسم و طرح های تجزیه و فتنه انگیزی قدرت های منطقه ای و خارجی علیه دمشق، ابراز اطمینان کردند که سوریه به عنوان نماد مقاومت و اولین مدافع منافع ملل عربی، به زودی پیروز شود.
بشار اسد با تشکر از مواضع ملت الجزایر در حمایت از مردم سوریه، اظهار داشت: الجزایری ها به دلیل تجربه شرایط مشابه تا حد زیادی رنج ملت سوریه را در مقابله با تروریسم درک می کنند و هر دو ملت تاریخ طولانی در مبارزه با استعمار دارند.
به گزارش العالم، رییس جمهور سوریه تاکید کرد حوادثی که در کشورهای منطقه در حال وقوع است، اهمیت ایجاد نیروهای نخبه و نیروهای ملی عربی را بیش از پیش نمایان می کند تا بدین وسیله نیروی بازدارنده ای شکل گیرد که از قومیت عربی حمایت و با طرحهای خارجی و تکفیری که آینده دنیای عرب را نشانه رفته است، مقابله کند.


افشاگری جدید درباره سعودی ها
قدس آنلاین: «عبدالرحمن راجح» کارشناس مسایل یمن با اشاره به دریافت مستمری سران تکفیری از عربستان سعودی گفت: «الاحمر» از سران تکفیری به اذعان نشریات معتبر یمنی ماهانه 10 میلیون دلار از عربستان سعودی پول می‌گیرد تا مانع گسترش تشیع در یمن شود.

ارتباط تیم مذاکره کننده با تهران
ایرنا: جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری درباره روند برگزاری نشست جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 در ژنو سوئیس گفت: قطعاً تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با تهران در ارتباط هستند.


حسینی ارتباطی با ساختمان لادن ندارد
شنیدیم که داستان پرحاشیه دانشگاه ایرانیان همچنان ادامه دارد. وزرای دولت سابق در هر تجمع و گردهمایی با این سؤال خبرنگاران روبه رو می‌شوند که آیا با این دانشگاه همکاری دارید و آیا به ساختمان لادن رفت و آمد دارید. ساختمان لادن محل گردهمایی احمدی‌نژاد با وزرا و همکاران سابقش است. روز گذشته حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر هرگونه ارتباط خود با دانشگاه احمدی‌نژاد را رد کرد.حسینی در حاشیه مراسم ختم مرحوم عسگراولادی با تأکید بر این‌که ارتباطی با احمدی‌نژاد، ساختمان لادن و دانشگاه ایرانیان ندارد، گفت: بنده استاد دانشگاه تهران هستم و فعلاً در این دانشگاه مشغول به تدریسم. البته داود احمدی‌نژاد برادر رئیس جمهور سابق در حاشیه مراسم یاد شده به خبرنگاران گفته که ایشان (احمدی‌نژاد) الان در لادن هم نیستند، به سلامتی؛ راحت باشید. گویا از لادن رهایشان کردند. اما یک مقام آگاه به فارس گفته که هنوز احمدینژاد در دفتر لادن حضور دارد.

پیشنهاد باهنر برای ابقای مرحوم عسکراولادی
پس از درگذشت مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی، این روزها برخی سایت‌ها و فعالان حزبی درباره جانشین او برای مسئولیت دبیرکلی جبهه پیروان خط امام و رهبری، گمانه‌زنی می‌کنند و سخنگوی جبهه پیروان نیز بتازگی در همین زمینه گفته بود که فعلا محمدرضا باهنر، نایب رئیس جبهه پیروان مسئولیت جلسات این تشکل را برعهده دارد. اما باهنر دیروز درباره این اخبار گفت: بعد از رحلت آن مرحوم، تاکنون جبهه پیروان خط امام و رهبری جلسه‌‌ای نداشته است؛ زمانی که تشکیل جلسه دهیم، اخبار را اعلام می‌کنیم.
به گزارش فارس وی با تاکید بر این ‌که به این زودی‌ها معلوم نیست بتوانیم بدیلی برای مرحوم عسکر‌اولادی در انقلاب پیدا کنیم، تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است که همچون گذشته، مرحوم عسکر‌اولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری باقی بماند و اگر می‌خواهیم کسی را انتخاب کنیم، عنوان او نایب رئیس یا جانشین آن مرحوم باشد. باهنر افزود: تاکنون کسی برای برعهده گرفتن این مسئولیت اعلام آمادگی نکرده است. جبهه پیروان خط امام و رهبری مشتمل بر 14 تشکل است که جامعه اسلامی مهندسین و حزب موتلفه اسلامی از مهم‌ترین آنهاست.

درخواست ایران از شورای امنیت
نماینده کشورمان در سازمان ملل از شورای امنیت خواست، بدون تعلل با اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی برخورد کند.به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد خزاعی در جلسه کمیته سیاسی مجمع عمومی (با موضوع بررسی گزارش کمیته تحقیق از اقدامات ناقض حقوق بشری رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین و ساکنان سرزمین‌های اشغالی) سیاست‌های نژادپرستانه صهیونیست‌ها را بشدت محکوم کرد.
خزاعی با اشاره به یافته‌های کمیته ویژه تحقیق درباره وضع زندانیان بازداشت‌شده فلسطینی شامل زنان و کودکان، تخریب خانه‌ها و آواره کردن فلسطینیان، تشدید شهرک‌سازی رژیم اشغالگر قدس، محاصره غزه و اعمال خشونت فزاینده شهرک‌نشینان صهیونیست برضد فلسطینیان، بر موضع کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در اجرای توصیه‌های کمیته تحقیق تاکید کرد.

ژن نیرنگ در خون مستخدمان صدای آمریکا!
شبکه دولتی صدای آمریکا (VOA) در جدیدترین گاف خود مصاحبه چهار سال پیش خواننده سرود جاویدان "آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو" را به عنوان اظهارات تازه آقای «اسفندیار قره باغی» در اخبار شبانگاهی مورخ 13 آبان بازگو کرد و آن را بهانه ای کرد برای تحت الشعاع قرار دادن حضور گسترده مردم ایران در تجمعات روز جهانی مقابله با استکبار جهانی.
اگرچه پخش اخبار جعلی از صدای آمریکا تازگی ندارد، اما جا زدن مصاحبه ای کهنه به عنوان خبری تازه در روز 13 آبان و تلفیق آن با تصاویر مرتبط به مذاکرات ایران و آمریکا، نشانگر ذهن نیرنگ باز برنامه سازان شبکه دولتی صدای آمریکاست که از سر ناچاری به چنین شیوه هایی متوسل می شوند.
این در حالی است که آقای دکتر قره باغی در آستانه 13 آبان امسال از جدیدترین اثر ضدآمریکایی خود با عنوان "سازش نمی پذیریم" طی مراسمی ویژه رونمایی کرده است!
جالب اینجاست که هنرمند یادشده در مصاحبه با سیمای ملی، از تشنگان برقراری رابطه با آمریکا پرسیده: «آیا صفاتی که در این سرود برای آمریکا استفاده شده مانند عقرب جراره، روباه مکاره و... در طول 35 سال گذشته تغییری در آن ها ایجاد شده است؟»
نجات مامور آتش نشان توسط کودک 4 ساله
دختربچه 4ساله استرالیایی برای نجات جان پدرش 600 متر در تاریکی دوید.
کریس‌لوکاس که خودش مامورآتش‌نشان است پس از اینکه بر اثر اصابت قراضه‌های آهن بیهوش شد توسط کدنس، دختر 4ساله اش نجات پیدا کرد.
لوکاس در این‌باره می‌گوید: من هیچ‌چیز یادم نیست اما همسایه‌ها به من گفتند که کدنس در تاریکی شب مسافت زیادی را دویده تا آنها را خبر کند.
سوال نتیجه ندهد استیضاح کلید می‌خورد
زهره طبیب‌زاده، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: «وزیر علوم برای پاسخ به سوال نمایندگان به کمیسیون آموزش می‌آید و در صورت نتیجه‌بخش نبودن سوال، استیضاح وزیر کلید می‌خورد. از آنجایی‌که ما بنا داشتیم رعایت مراحل امر به معروف با وزیر علوم را کرده باشیم مطالب موردنظر خود را در کمیسیون و به‌طور شفاهی به وزیر منتقل کردیم و حال نیز به صورت رسمی سوال را در دستور کار قرار دادیم، همچنین مطالب خود را ازطریق رئیس‌جمهور نیز به وی منتقل می‌کنیم

خروج ناو آمریکایی از خلیج فارس
فارس: مقامهای وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده‌اند که به ناو هواپیمابر «نیمیتز» که قرار بود در ماه اوت از منطقه خارج شود، دستور داده شده منطقه خلیج فارس را ترک کند.

تاسف آقای وزیر
محمدرضا نعمت‌‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید متاسف باشیم که برخی از افراد با سیاست‌های شعاری کشور را به این مرحله رسانده‌اند، گفت: «هم‌‌اکنون دولت قصد دارد تا با ایجاد یک فضای جدید بین‌المللی شرایط را در داخل و خارج از کشور به حالت طبیعی بازگرداند
ضربه بزرگی که لیونل مسی از ایران خورد
بهترین بازیکن سال های اخیر فوتبال جهان یکی از آراء خود را از دست داد.
به نظر می‌رسد این روزها لیونل مسی آرژانتینی روی دور شانس نیست. ستاره بارسلونا که اخیرا چهار بازی گل نزدن را در لالیگا تجربه کرده، کار بسیار سختی برای کسب پنجمین توپ طلای متوالی‌اش در گالای فیفا دارد.
این مراسم همه ساله دی ماه برگزار می‌شود و مسی این بار برای تکرار موفقیتش رقبای سرسختی مثل کریس رونالدو و فرانک ریبری در پیش رو دارد.
از سوی دیگر سخنان اخیر سپ بلاتر در آکسفورد که به تمسخر رونالدو و تمجید از لئو اختصاص داشت، باعث شده تا فضای چندان جالبی پیرامون ستاره آرژانتینی وجود نداشته باشد و خیلی از رای دهندگان او را سوگلی فیفا بدانند.
جالب اینکه مسی امسال یک بدشانسی دیگر هم آورده که قطعا خودش از آن بی‌خبر است. بعد از هفت سال حضور مستمر علی دایی در انتخابات فیفا، شهریار اخیرا کرسی‌اش در کمیته جوانان فدراسیون جهانی فوتبال را از دست داده و بنابراین دیگر حق رای ندارد.

ثروت افسانه ای ملکه افسرده ایران
پس از مرگ خاندان پهلوی که به شکل های مختلف اموال فراوانی از ملت ایران را با خود از کشور خارج کردند، این اطرافیانشان هستند که بر سر تصاحب این اموال با یکدیگر به نزاع می پردازند.
به نوشته سایت دویچه وله(dw.de) پس از دوازده سال از مرگ "ثریا اسفندیاری" همسر دوم مطلقه محمد رضا پهلوی، هنوز اطرافیانش بر سر این که چه کسی وارث این ثروت است اختلاف دارند:
30
نفر از بستگان و آشنایان ثریا اسفندیاری، همسر دوم محمدرضا شاه پهلوی، از روز سه‌شنبه (5 نوامبر/14 آبان) در دادگاهی غیرعلنی در شهر کلن برای به ارث بردن ثروت چندین میلیون یورویی وی، در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. خبرنگاران اجازه حضور در این دادگاه را ندارند.
ثریا اسنفدیاری پیش از وفاتش در تاریخ 25 اکتبر 2001 در سن 69 سالگی در وصیتنامه‌اش چند مؤسسه خیریه و برادرش بیژن را که در آن زمان در شهر کلن زندگی می‌کرد، به عنوان وارث خود بعد از مرگ مشخص تعیین کرده بود. بیژن اسفندیاری یک هفته بعد از درگذشت خواهرش‌، در حالی که برای شرکت در مراسم خاکسپاری وی به شهر پاریس رفته بود، در پی زیاده‌روی در مصرف الکل و مواد مخدر جان سپرد.
از آن زمان تا کنون دعوای حقوقی بر سر دارایی‌های ثریا اسفندیاری آغاز شده و اکنون پس از 12 سال دور بعدی این دعوا در دادگاهی در شهر کلن آغاز شده است؛ نزاعی که به باور کارشناسان قطعا به این زودی‌ نمی‌توان پایانی بر آن متصور شد.
میزان دقیق ثروت به جای مانده از ملکه پیشین ایران به درستی مشخص نیست و حتی در اسناد دادگاه نیز هیچ رقم مشخصی ثبت نشده است. به نوشته سایت "ولت آنلاین" گمان می‌رود که دارایی‌های ثریا ارزشی بین 40 تا 50 میلیون یورو داشته‌باشند که به این مبلغ بایستی ارزش املاک و مستغلات وی نیز اضافه شود.

ردپای زنجانی در پرونده 17‌هزار‌میلیاردتومانی «تامین‌اجتماعی»
بر اساس گزارش روزنامه شرق، ردپای بابک زنجانی نه‌تنها در ماجرای فروش نفت و پرونده حادثه پروژه «ایران‌زمین» بلکه حالا در پرونده «تامین‌اجتماعی» دیده می‌شود. علیرضا محجوب، رییس کمیته تحقیق‌وتفحص از تامین‌اجتماعی به «خانه ملت» گفته است: «اعضای کمیته تحقیق‌وتفحص طی چند ساعت جلسه با بابک زنجانی درباره جزییات نقش وی در پرونده تامین‌اجتماعی خواستار ارایه توضیحات شدند.» او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «شنیده‌ها حاکی از آن است که بابک زنجانی 17‌هزار‌میلیاردتومان از دارایی‌های سازمان را خریداری کرده» اعلام کرده است: «درباره جزییات این موضوع در آینده صحبت خواهیم کرد.» گویا بابک زنجانی باید به همین زودی‌ها شاهد قرائت گزارش‌های مستندی در صحن علنی مجلس باشد. محجوب در همین زمینه اعلام کرده: «دقیقا از موضوعات اطلاع دارم و به‌زودی در صحن علنی گزارش می‌دهم.» اگر تا چندی دیگر صحت این اتهام ثابت شود، بابک زنجانی تا به اینجای کار 30‌هزار‌میلیاردتومان پرونده مالی مساله‌دار دارد. 17‌هزار‌میلیاردتومان مربوط به تامین‌اجتماعی می‌شود و 13‌هزار‌میلیاردتومان مربوط به فروش نفت. محجوب تاکید دارد که قادر به افشای گزارش تحقیق‌وتفحص از تامین‌اجتماعی قبل از بررسی در صحن علنی نیست. او و هیات همراهش سخنان زنجانی را شنیده‌اند و برای مخالفان و موافقان نیز زمان لازم در نظر گرفته شده. اعضای هیات تحقیق‌وتفحص طی چندین ساعت جلسه با بابک زنجانی از او درباره جزییات مسایل خواستار توضیح شدند.

اخبار کوتاه:

* حمید بقائی، معاون امور پشتیبانی دانشگاه ایرانیان متعلق به محمود احمدی‌نژاد، در نامه‌ای به دکتر روحانی رئیس‌جمهور از وی خواست به این دانشگاه کمک‌های مالی و مادی نماید. وی خواسته‌های خود از رئیس‌جمهور را اینگونه فهرست کرد: "1 - از ردیف‌های موجود بودجه حداقل پانصد میلیارد ریال کمک مالی شود. 2 - از ساختمان‌های مناسب موجود دولتی در تهران و مراکز استان‌ها به دانشگاه هدیه شود و یا برای بهره‌برداری در اختیار قرار گیرد. 3 - در محل مناسب اطراف تهران زمین به وسعت حدود دویست هکتار جهت احداث ساختمان‌ها و تاسیسات واگذار گردد. 4 - مسئولین دولتی به ویژه در وزارتخانه‌های علوم و تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و امور خارجه همکاری و پشتیبانی لازم را به عمل آورند. 5 - هر نوع کمک دیگری که صلاح بدانید." جالب اینکه محمود احمدی نژاد بابت 16 میلیارد تومان وجهی که در آخرین روز حضورش در ریاست جمهوری از حساب ریاست جمهوری برداشت کرده تحت تعقیب قانونی است و دانشگاه ایرانیان نیز از نظر قانونی زیر سؤال است.

*
توشیفومی فوجی موتو، عکاس ژاپنی که چند ماه قبل برای عکاسی به سوریه رفته و سپس مسلمان شده و به تکفیری‌ها پیوسته بود، هفته گذشته از تکفیری‌ها جدا شد. این عکاس ژاپنی که با "البغدادی" سرکرده گروه تروریستی "داعش" بیعت کرده بود و در صفوف سلفی‌ها علیه ارتش سوریه می‌جنگید، با مشاهده رفتارهای خلاف اخلاق آنها به اشتباه خود پی برد و به بهانه مرخصی از این گروه تروریستی جدا شد. فوجیموتو، به عنوان اولین ژاپنی که شرایط دشوار جنگ در سوریه را تجربه کرده می‌گوید تکفیری‌ها پیوندهائی با آمریکا و صهیونیست‌ها دارند و به هیچیک از اصول اخلاقی پای بند نیستند.

* پس از آنکه رادیو فردا در گفت‌وگو با یکی از حامیان گروهک تروریستی «جیش العدل» به حمایت از آن‌ها درکشتار مردم ایران در سیستان‌وبلوچستان پرداخت، این حمایت آشکار از یک گروهک تروریستی، هزینه‌های زیادی برای رادیو فردا داشت، به‌گونه‌ای که این رادیو بلافاصله مجبور شد این مصاحبه را از خروجی پایگاه اینترنتی خود حذف کند.

ساعاتی بعد، «رضا حسین‌بر» که از حامیان رسانه‌ای گروهک‌های تروریستی شرق کشور است، با انتشار مطلبی و در گلایه از این اقدام رادیو فردا، در فیس‌بوک خود نوشت: «لطفاً این برنامه را فوراً پیاده و ضبط کنید. ممکن است هر لحظه حذف شود.» وی همچنین گفته است یک بیانیه صادر خواهد کرد و منتظر جواب رادیو فردا است!

* مصاحبه شبکه پرس‌تی‌وی با مولوی عبدالحمید درباره افراط‌گرایی و تقبیح افراطی‌گری مذهبی و پخش تصاویری از تروریستهای سوری در این برنامه، با واکنش مولوی عبدالحمید روبه‌رو شده است. شبکه العربیه به نقل از دفتر مولوی عبدالحمید آورده است: «شبکه برون‌مرزی انگلیسی‌زبان جمهوری اسلامی (پرس‌تی‌وی)، که چند روز پیش با مولانا عبدالحمید مصاحبه‌ای درباره «افراط‌گرایی و تکفیر» داشته، در گزارش منتشرشده خود چنین وانمود کرده که مصاحبه مذکور در مورد مخالفان مسلح بشار اسد صورت گرفته است؛ در حالی که در این مصاحبه، فقط به نکوهش مطلق افراط‌گرایی و تکفیر پرداخته شده است و هیچ‌گونه اشاره‌ای به مخالفان مسلح بشار اسد نشده است.»!

*روزنامه «اکونومیست» در مطلبی با اشاره به تلاش‌های ترکیه برای بهبود روابط خود با همسایگانش و برگشت به سیاست خارجی «مشکلات صفر با همسایگان»، از تلاش «رجب طیب اردوغان» برای دیدار از بغداد در روز عاشورا خبر داد. این رسانه با اشاره به شکست سیاست‌های منطقه‌ای ترکیه در سوریه و تلاش دولتمردان این کشور برای بهبود روابط تخریب‌شده خود با همسایگان نوشت: بعد از دیدار سرزده وزرای خارجه ایران و عراق از آنکارا، این کشور اعلام کرده است که بدون موافقت دولت مرکزی عراق، نفت اقلیم کردستان را وارد نخواهد کرد و درباره کردستان عراق، نگرانی‌های دولت مرکزی عراق را رفع کرده است.

* یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، با اشاره به موج جدید انتصابات گزینشی و سفارشی در وزارت امور خارجه، اظهار داشت: شماری از عناصر وابسته به جریان تندرو اصلاحات که طی سالیان اخیر سمت‌های مدیریتی نداشتند و عمدتاً در شمار نیروهای حاشیه‌نشین دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی این وزارت‌خانه به حساب می‌آمدند، با روی کارآمدن دولت یازدهم، کلید سفارت‌خانه‌های مهم را در اختیار گرفته‌اند! وی با تأکید بر اینکه، بخش عمده‌ای از این انتصابات، صرفاً به‌دلیل همفکری جناحی بوده، افزود: قائم‌مقام وزیر امور خارجه، نقش محوری در تعیین سفرا دارد و تمام سفرا از کانال قائم‌مقام وزیر عبور می‌کنند.

* گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که قاچاقچیان سلاح در برخی از نقاط کشور فعالیت خود را دوباره شروع کرده‌اند و در تلاشند تا سلاح وارد کشور کنند. این تحرکات در راستای درگیری‌ها و ترورهای اخیر در کشور ارزیابی می‌شود. بر اساس این گزارش یک میلیون‌و‌دویست هزار سلاح که در دست مردم بود جمع‌آوری و تحویل کمیسیون سلاح و مهمات شده است.

https://shoma-weekly.ir/Di5T8o