گفته می‌شود که...

اشک‌هایی به نشانه غیرتمندی و وطن‌دوستی/احتمال رد کلیات لایحه بودجه 1400 در مجلس/رئیسی: به چیزی غیر از قوه قضائیه فکر نمی‌کنم/آل سعود حتی از نام مخالفینش هراس دارد/خط تجاری ایران- ونزوئلا؛ همچنان خبرساز/احتمال نقش منافقین در ترور شهید فخری زاده و...

همه دستگاه‌ها به دنبال قوی شدن هستند، دولت به دنبال مذاکره

«فؤاد ایزدی»، استاد دانشگاه تهران در گفتگو با پایگاه بصیرت، بیانیه دبیرخانه شورای امنیت ملی در خصوص مصوبه مجلس برای خروج از پروتکل الحاقی را بسیار مفید دانست و گفت: «متأسفانه امروز کشور به دلیل برخی از سوء مدیریت‌ها به‌شدت در موضع ضعف قرار گرفته و اکنون به همین خاطر امنیت ملی ما نیز دچار خدشه شده است؛ ترور شهید محسن فخری زاده نخبه و دانشمند هسته‌ای ما نیز خروجی همین امر است». این کارشناس مسائل بین‌المللی تأکید کرد: «مقام معظم رهبری همواره تأکیدات بسزایی در خصوص تقویت بدنه داخلی و خارجی کشور دارند. ایشان علناً ماه گذشته اظهار داشتند که با قوی شدن دولت ایران و نظام جمهوری اسلامی، دشمن از دشمنی با ایران مأیوس خواهد شد بااین‌وجود هنوز عده‌ای راه تقویت و از بین رفتن دشمنی‌ها را مذاکره مجدد با آمریکا می‌دانند. اکنون مجلس برای تحقق عزت و استقلال کشور، طرح خروج از پروتکل الحاقی را برای خارج کردن کشور از موضع ضعف، تدوین و تنظیم کرده است».

اشک‌هایی به نشانه غیرتمندی و وطن‌دوستی

علی‌اصغر زارعی، نماینده سابق مردم تهران در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بود که خبر درگذشت او، کاربران را به واکنش واداشت. نام او با اعتراض به تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام در مجلس شورای اسلامی ماندگار شد و کاربران نیز با استفاده از تصاویر اشک‌های ثبت‌شده او در روز مذکور، این اشک‌ها را نشانه غیرتمندی و وطن‌دوستی او توصیف کردند. دو روز گذشته کاربران با انتشار بیش از ۵۰۰۰ توییت به این موضوع پرداختند.
احتمال رد کلیات لایحه بودجه 1400 در مجلس

«ارکانی»، نماینده نیشابور در مجلس با اشاره به‌احتمال رد کلیات لایحه بودجه 1400 توسط نمایندگان، گفت: «رشد 249 درصدی فروش نفت، کاهش 10 درصدی مالیات و پیش‌بینی درآمد 90 هزار میلیارد تومانی از فروش سهام شرکت‌های دولتی یعنی عدم کارایی بودجه».

سخن از یک بیماری است!

رسانه‌های لیبرال مسلک، با طرح دوگانه‌های موهومی نظیر «پیشرفت با تقابل میسر است یا تعامل با دنیا؟»، «دوراهی جنگ و صلح»، «توافق خوب است یا عدم توافق» همواره سعی داشته و دارند، بیماری خطرناک غرب‌زدگی را در جامعه رواج دهند. جلال آل احمد، قریب ۶۰ سال پیش از این بیماری پرده برداشت: «غرب‌زدگی را می‌گوییم وبازدگی؛ و اگر به مذاق خوش‌آیند نیست، بگوییم هم چون گرمازدگی یا سرمازدگی؛ اما نه. دست‌کم چیزی است در حدود سِن‌زدگی. دیده‌اید که گندم را چطور می‌پوساند؟ از درون. پوسته سالم برجاست، اما فقط پوست است. به هر صورت سخن از یک بیماری است». در بهترین زمان اجرای برجام، صادرات ایران به ۲۸ کشور اروپایی، به اندازه نصف صادرات به همسایه کناری‌مان بوده است. همین یک مصداق، برای بیدار شدن و پذیرفتن اشتباه کافی است.
رئیس اسبق سیا: هیچ کشوری حق ترور مقام‌های ایران را ندارد

«جان برنان»، رئیس اسبق سیا گفت: «صرف اینکه ممکن است اسرائیل پشت ترور فخری‌زاده بوده باشد، موجب نمی‌شود این به یک اقدام درست تبدیل شود. این ترور باید محکوم شود. ایران یک کشور مستقل است. یک دولت مستقل نباید مقام‌های ارشد یک کشور دیگر را به قتل برساند، در غیر این صورت، جو بین‌المللی آشفته خواهد شد».

رفتار خاتمی با گفتارش سازگاری ندارد

«احمد حکیمی‌پور»، دبیرکل حزب اصلاح‌طلب اراده ملت می‌گوید: «وقتی اصلاح‌طلبان رأس کار بودند و به‌اصطلاح بره‌کُشانشان را داشتند ما اصلاً جزو آنان نبودیم. وقتی اصلاح‌طلبان از دور افتادند و ریاست جمهوری از دست رفت، در پاییز ۸۴، به آنان پیوستیم چون دیگر نان‌وآب و منصبی نبود تا احدی گمان کند نقدها بر سر منصب بوده است، آمدنمان هم به این شرط بود که نقد را در اولویت بگذاریم و ضعف‌ها و مشکلات را برطرف کنیم؛ اما این نقد هر بار به بهانه‌ای عقب افتاد و فرصت‌سوزی کردیم، هر بار هم این عقب‌افتادگی‌ها را به انتخابات، مصلحت و این‌که نقد نباید موجب سوءاستفاده رقیب شود، ربط می‌دادند. این فرصت‌سوزی‌ها در جریان اصلاحات باعث شد بعد از سال ۹۲ آن ایرادها دوباره تکرار شود و شاهد همان ادبیات و رفتارها باشیم. منافع کشور در سه مقوله «امنیت ملی»، «منافع ملی» و «وحدت ملی» تعریف شده است که رئیس‌جمهور باید مخرج مشترک آن باشد. با اینکه رئیس‌جمهور نباید نظامی باشد، موافق نیستم؛ باید ببینیم در شرایط فعلی چه کسی می‌تواند کشور را با کمترین هزینه به اهداف برساند. خاتمی بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش حرف جالبی زد و گفت که «سیاستمداران مهمان تاریخ و فرهنگیان میزبان تاریخ هستند، من اساساً اشتباه به سیاست آمده بودم؛ چون شخصیتم فرهنگی است و باید به جایگاه میزبانی خود برگردم»، اما متأسفانه رفتارهایش با گفتارش سازگاری ندارد، یعنی با تحریک دیگران خودش را درگیر سیاست می‌کند. بارها شاهد بودیم خاتمی تصمیم‌هایی را تحت تأثیر افراد حلقه نزدیک به خود گرفته است».
رئیسی: به چیزی غیر از قوه قضائیه فکر نمی‌کنم

«محمدپور»، دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی با اشاره به جلسه اخیر فعالین دانشجویی با رئیس قوه قضائیه، افزود: «از ایشان خواستیم در مورد احتمال حضورشان در انتخابات ۱۴۰۰ توضیح دهند که با قدرت گفتند؛ من به چیزی غیر از قوه قضائیه فکر نمی‌کنم».

آل سعود حتی از نام مخالفینش هراس دارد

اخیراً نیروهای امنیتی آل سعود با حمله به منطقه الزاره در جنوب العوامیه در منطقه الشرقیه، مسجد امام حسین (ع) که شهید نمر در آن سخنرانی می‌کرد را با خاک یکسان کردند. توجیه آل سعود برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت، جاده‌سازی به‌منظور شکوفا نمودن اقتصاد مناطق قطیف و الشرقیه است؛ اما واقعیت آن است که هدف از این اقدام، نه آبادانی، بلکه محو تمام آثار شهید نمر و حرکت سیاسی مسالمت‌آمیزش است. دو سال قبل نیز بیش از 488 ملک اهالی محله المسوره در العوامیه به بهانه احداث جاده، ویران و اهالی آن رانده شدند. منطقه قطیف همان منطقه‌ای است که در سال 2011 علیه ظلم، استبداد و محدودیت‌های اجتماعی آل سعود و بن سلمان قیام کرد. هم‌زمان با تخریب قبر نمر و مسجد امام حسین (ع)، نیروهای امنیتی آل سعود با حمله به الاحساء، سید هاشم الشخص از روحانیون این منطقه را بازداشت کردند.
خط تجاری ایران- ونزوئلا؛ همچنان خبرساز

الجزیره گزارش داد: «ایران در حال ارسال بزرگ‌ترین ناوگان نفتی خود به ونزوئلا است. این ناوگان برای کمک به ونزوئلا برای جبران کمبود نفت در این کشور به ونزوئلا ارسال می‌شود».

تفاوت بین تفکر «انقلابی» و «لیبرال»

پس از انتشار بیانیه زینب سلیمانی در رابطه با ردیف بودجه اختصاص داده شده به بنیاد مکتب سلیمانی و درخواست او مبنی بر حذف این ردیف بودجه؛ کاربران فضای مجازی این رویداد را با تخصیص چندمیلیاردی دولت به دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید پزشکی که گفته می‌شود رانت‌خواری دختر رئیس‌جمهور و استفاده از بیت‌المال برای عضویت در هیئت‌علمی این دانشکده بوده است، مقایسه کردند و این تفاوت را تفاوت بین تفکر «انقلابی» و مشی «لیبرال» معرفی کردند.
تصاویر اذیت اتباع افغانستان در ایران صحت ندارد

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد؛ ویدئو و تصاویر منتشر شده منتسب به ادعای آزار و اذیت مهاجران افغان در ایران حقیقت ندارد. دو روز پیش سفارت تهران در کابل اعلام کرده بود، عواملی در داخل افغانستان با هدف تخریب روابط و ایجاد تنش‌های مقطعی در مناسبات دو طرف، اقدام به انتشار دو ویدئو با موضوع «ضرب‌وشتم اتباع افغان در ایران» کرده‌اند که یکی مربوط به کشوری به‌جز ایران و دیگری مربوط به پنج سال پیش است.
ضرغامی: برای انتخابات
۱۴۰۰ خودم را آماده کرده‌ام
ضرغامی: دولت بعد، دولت ۱۴۰۰، باید دولتی باشد که یکی از اهداف و شعارهایش جوانی بدنه دولت باشد. ما تعداد زیادی پست مهم در کشور داریم غیر اینکه خود کابینه خیلی مهم است. دولت آینده باید بیاید که زمینه انتقال قدرت را به جوانان فراهم کند.وی ادامه داد: تصورم این است که سال ۱۴۰۰، سال پایان رفتار‌های قیم‌مآبانه و پایان عمر پدرخوانده‌ها است. در سال ۱۴۰۰ بچه‌های انقلابی برای دولت به صحنه می‌آیند و فکر می‌کنم که دیگر رفتارهای قیم‌مآبانه فرصت بازیگری پیدا نمی‌کنند. عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با انتخابات ۱۴۰۰ هم گفت: من فکر می‌کنم در انتخابات دو مینی‌بوس نامزد داریم. در رابطه با بنده هم، من خودم را آماده کردم و هر وقت شرایط اقتضا کند وارد کار خواهم شد. این‌که در مقطع ثبت‌نام چه اتفاقی خواهد افتاد معلوم نیست و اگر بنده احساس وظیفه بکنم وارد خواهم شد و آمادگی آن را دارم.

ارسال بزرگترین ناوگان نفتی ایران به ونزوئلا

بزرگترین ناوگان نفتی ایران در حال حرکت به سمت ونزوئلاست. به گزارش الجزیره، ایران در حال ارسال بزرگترین ناوگان نفتی خود به ونزوئلاست. این ناوگان برای کمک به ونزوئلا برای جبران کمبود نفت در این کشور به ونزوئلا ارسال می‌شود.این ناوگان شامل ده شناور است.

احتمال نقش منافقین در ترور شهید فخری زاده

یک عضو جدا شده از گروهک منافقین ضمن اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت: احتمال دارد که حادثه تروریستی «شهید فخری زاده» با مشارکت گروهک منافقین صورت گرفته باشد. ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری گازتا ایمپکت نوشت: «یعقوب معراجی» از اعضای جدا شده گروهک منافقین که اخیراً گزارش فساد مالی آن گروهک را به پلیس فرانسه ارائه داده است، با «اولسی جزاخی» در خصوص احتمال مشارکت و نقش گروهک منافقین در آخرین حمله تروریستی صورت گرفته در ایران که متعاقب آن یک مقام مسئول ایرانی ترور شد، به گفت‌وگو پرداخت.
هدیه قوه قضائیه به سفیر اروپایی

«هانس اودو موتسِل»، سفیر آلمان در تهران با علی باقری کنی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل رئیس قوه‌قضائیه دیدار و درباره ارتقای تعاملات حقوق بشری میان دو کشور گفتگو کردند. در این دیدار،معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخی فضاسازی‌های سیاسی و رسانه‌ای درباره دستگیری و یا مجازات افراد با تابعیت دوگانه اظهار داشت: «در میان میلیون‌ها ایرانی که در خارج کشور زندگی می‌کنند و تابعیت دوگانه دارند، حدود ۴۰ نفر طی چهار دهه گذشته با قوه قضائیه سروکار داشته و مجرم شناخته شده و مجازات شده‌اند». باقری افزود: «از نظر جمهوری اسلامی ایران، تابعیت دوگانه نه موجب می‌شود که امتیازی برای فرد ایجاد بشود و نه موجب می‌شود که حقوق او تضییع شود». در پایان نشست، یک جلد کتاب با عنوان «دایرۀ‌المعارف شهدای ترور جمهوری اسلامی ایران»، در بر گیرنده اسامی و مشخصات ۱۷۱۵۹ ایرانی قربانی ترور همراه با زمان، محل و نحوه ترور ایشان به سفیر اهدا شد.

سرنوشت منافقی که بازیچه دست می‌شود

«دانیل بناییم»، نامزد دولت بایدن برای مقام «کارشناس ارشد حوزه خاورمیانه»، گفت: «اگر بایدن می‌خواهد به مذاکرات با ایران بازگردد، باید امتیازهایی را بدهد اما ساختار فشار و تحریم را حفظ کند. من و دوستانم معتقدیم که یکی از این راهکارها کاهش حمایت از گروه تروریستی مجاهدین خلق در آلبانی و انتقال آنان به اتیوپی یا کناره دریای سرخ مانند اریتره است که می‌تواند برای تهران جذاب باشد. مقام‌های آلبانی هم نگرانی‌های خود را درباره فعالیت‌های غیرقانونی این گروه در زمینه قاچاق انسان، مواد مخدر و سلاح ابراز کرده‌اند».

بحرین و امارات رفیق نظامی اسرائیل

«عبدالطیف الزیانی»، وزیر امور خارجه بحرین تصریح کرد: «ما و امارات با اسرائیل همکاری نظامی داریم. این شراکت در پاسخ به هیچ تهدیدی نیست و هیچ کشوری را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه یک گام پیش‌دستانه برای کمک به توسعه امنیت و ثبات و پیشرفت در منطقه است!». این در حالی است که ملت‌های مسلمان قائل به برقراری امنیت با حضور ناامن‌سازی چون رژیم صهیونیستی در منطقه نیستند و به آن واکنش نشان می‌دهند. به‌تازگی «محمد حمد الکویتی» رئیس امنیت سایبری امارات در نشست خبری در دبی اعلام کرد: «عادی‌سازی با اسرائیل، امارات را هدف بالفعل حملات بزرگ از سوی برخی از فعالان قرار داده است».

کارشناس آمریکایی: در برابر ایران بازدارندگی استراتژیک نداریم

اکانت رسمی فرماندهی استراتژیک آمریکا، در توئیتی دلایل نیاز این کشور به بازدارندگی استراتژیک در برابر ایران را در سه مورد، فهرست کرده است: «نبود شفافیت، داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتمی و تمایلات ضدآمریکایی و داشتن روابط اثبات‌شده با تروریسم.» جفری لوئیس محقق مسائل ایران در موسسه میدلبوری، در پاسخ به این توئیت از نبود بازدارندگی استراتژیک آمریکا نوشته است: «هرچقدر بیشتر در مورد این توئیت فکر می‌کنم، بیشتر اذیت می‌شوم. ایران با موشک‌های بالستیک به عربستان و پایگاه نظامی آمریکا در عراق حمله کرد. آمریکا کاملاً ناتوان از بازدارندگی بود. بازدارندگی استراتژیک وجود ندارد و یک توئیت احمقانه، آن را ایجاد نمی‌کند.» لوئیس اضافه کرده است: «ایران این توانایی را دارد که با استفاده از موشک‌های بالستیک به دوستان ما در منطقه و نیروهایمان در عراق حمله کند و فرماندهی استراتژیک چه‌کار می‌کند؟ توئیت‌های احمقانه منتشر می‌کند. چراکه ظرفیت‌های واقعی نظامی‌شان بی‌فایده است

فقط کوتوله‌ها دنبال مذاکره هستند

«حسن رحیم‌پور ازغدی»، به پاس گرامی داشت یاد شهید فخری‌زاده در بخشی از یادداشت خود نوشت: «دیشب به لطف یکی از دوستان، یادداشت‌هایی از شهید بنیان‌گذار، استاد فخری‌زاده را دیدم. پیشتر ندیده و نخوانده بودم. دیشب هم نخواندم، بلعیدم و افسوس خوردم‌ بر بزرگمردی که جلوی بت‌های ما زانو نزد، بزرگ در «فیزیک» و «فلسفۀ علم» و بزرگ در انسانیت و معنویت، مجاهدی ناشناخته برای ما و کاملاً شناخته برای واشنگتن و لندن و تل‌آویو که او را پدر «تکنولوژی هسته‌ای» و مغز متفکر «هوافضا» نامیدند و کشتند. ضمن آنکه اهل تعارف نیستم و اگر برادر قاآنی فرمانده من در سال‌های جنگ، ما را به عضویت سپاه قدس بپذیرد در هر عملیات انتقامی در هر جای عالم که باشد، شرکت می‌کنم. به‌ویژه اینکه گرفتار کوتوله‌هایی هستیم که هوسی جز مذاکره با شیطان ندارند و نمی‌دانیم به کدام خدا نماز می‌برند».
رکورد جدید پهپادهای ایرانی

سپاه پاسداران از زمان شکار پهپاد RQ170 آمریکایی (۱۳ آذر ۹۰) تا امروز، حداقل ۵ مدل از این پهپاد را در حوزه نظامی ساخته و به کار گرفته است. پهپاد شاهد ۱۷۱ با نام «سیمرغ»، مهم‌ترین نمونه ساخته شده از این مدل است که ۷ رکورد پهپادی را در ایران جابجا کرد. از برخی نمونه‌های این خانواده، در عملیات‌های برون‌مرزی سپاه بخصوص در عملیات ضربت محرم (حمله انبوه به مقر تروریست‌های داعش در سوریه) نیز استفاده شده است.

کارمند سابق سیا: سیاست ترامپ شکست خورده است

«پائول پیلار» از کارکنان پیشین «سیا» در یادداشتی نوشت: «دولت ترامپ در دو سال و نیم گذشته جنگ اقتصادی نامحدودی علیه ایران به راه انداخت و سیاست «فشار حداکثری» او از همه جهات شکست خورد. این سیاست نه‌تنها ایران را به «توافق بهتر» در زمینه برنامه هسته‌ای نزدیک نکرده، بلکه تهران، فعالیت‌های هسته‌ای خود را گسترش داده است. شیوه مدیریت ترامپ در قضیه ایران تا حد زیادی به انزوای آمریکا و کاهش اعتبار این کشور در چهار سال گذشته منجر شده است».

افزایش 4.5 برابری مصرف درآمدهای نفتی در بودجه

مصرف درآمدهای نفتی در بودجه‌های سالانه کشور در چند سال اخیر به علت افزایش چشمگیر نرخ تبدیل ارز، رشد زیادی کرده است. درواقع باوجود کاهش درآمدهای نفتی به علت تحریم‌ها، اما دولت از افزایش قیمت دلار، سود برده و سبب شده چند برابر دولت قبل از درآمدهای نفتی در بودجه بهره‌مند شود. بر اساس آمار وزارت اقتصاد، از منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی که پس از کسر سهم‌های قانونی به خزانه دولت واریز می‌شود، سال‌های اخیر را باید سال‌های نفتی‌تر شدن بودجه نامید. با توجه به سانسور آمارهای عملکرد دولت در سال‌های اخیر، آمار مربوط به درآمدهای نفتی از سال ۱۳۹۷ به بعد بر مبنای رقم مندرج در بودجه‌های سالانه درباره درآمدهای نفتی و استقراض دولت از صندوق توسعه ملی است. ازاین‌رو در بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به بودجه سال ۱۳۹۲ مصرف درآمدهای نفتی 4.5 برابر خواهد شد.

اخبار روزانه:

* آیا تخریب نامزدها جهت رأی آوردن فردی که به نظر هواداران اصلح است، جایز است؟ پاسخ: بیان ضوابط و شرایط و نقد برای روشن شدن اذهان مانعی ندارد، ولی باید از تخریب، هتک حرمت و تهمت و توهین اجتناب کرد.
* پیرو انتشار قسمت جدید سریال «شام ایرانی» در رسانه‌های صوت و تصویر که در آن به یکی از اقوام اصیل ایرانی توهین شده بود، ساترا به محض دریافت گزارش مردمی از سوی کاربران نسبت به بررسی مورد مذکور اقدام کرد. با بررسی صورت‌گرفته، مشخص شد مورد ذکر شده در تضاد آشکار با فصل «احترام به فرهنگ و اقوام کشور» در ضوابط محتوایی است. به همین جهت با دستور ساترا، این بخش از همه رسانه‌های رسمی منتشرکننده حذف شد
* یک نهاد نظارتی در نامه های جدید خود خطاب به تعدادی از دستگاه های اجرایی، با اشاره به مصوبات سال های گذشته در خصوص صدور مجوز دریافت فوق العاده سختی کار از سوی برخی کارمندان و مدیران این دستگاه ها، متذکر شده شمول چنین فوق العاده ای، نیازمند اثبات فعالیت در محیط های غیرمتعارف و ورود فشار به مستخدمان آن دستگاه است، لذا دلایل در نظر گرفته شده برای پرداخت چنین مبالغی، بر خلاف قوانین بوده و از طریق دستگاه قضایی، ابطال خواهد شد
.
* ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن محسن افشانی در حالی که روی صندلی نشسته توسط یکی از به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرام تهدید می‌شود و او، افشانی را وادار می‌کند به خودش توهین کند. این ویدئو خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام منتشر شده اما هنوز ساعاتی از انتشار آن نگذشته بود که فیلمی از پشت صحنه این درگیری منتشر شد که نشان می‌داد این دعوا ساختگی است. البته از قبل هم بارها گفته‌ایم که این نوع رفتارها شگرد برخی از شاخ‌های اینستاگرامی برای جذب مخاطب و کشاندن آنها به سایت‌های قمار است.

* باشگاه پرسپولیس گراندز (رای کامل حکم) پرونده عیسی آل‌کثیر را چندی پیش از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درخواست کرد تا آن را بیشتر بررسی کند. شانس سرخ‌ها در این پرونده بسیار کم است. حکم محرومیت عیسی آل کثیر سبب شده است تا او نتواند همراه پرسپولیس به قطر سفر کند و حتی بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا را از نزدیک تماشا کند. حالا گفته می‌شود از آنجا که این بازیکن به‌طور کامل از لیست قرمزها خارج است، حتی مدالی برای عنوان کسب شده احتمالی نخواهد گرفت.
* اعضای باند سقط جنین در یکی از بیمارستان‌های دولتی بابل در استان مازندران بازداشت شده‌اند. با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) سپاه استان مازندران و شهرستان بابل و دستور دادستان این شهرستان، در یک اقدام اطلاعاتی پس از چند ماه رصد، اعضای باند بزرگ سقط جنین در بابل شناسایی و بازداشت شده‌اند. ماموران و سربازان گمنام امام زمان(عج) چند نفر از کارکنان و پزشک یکی از بیمارستان‌های بابل را که در این اقدام غیرقانونی دخیل بوده‌اند بازداشت و مقادیر زیادی دارو و آمپول‌های سقط جنین از آنها کشف و ضبط کرده‌اند.
* آیا پذیرش رأی مردم و التزام به آن برای نامزدهایی که در انتخابات حائز اکثریت آراء نشدند، لازم است؟ آیا بر سایر نامزدها جایز است که دست به انتقاد و اعتراض در حیطه قانونی یا غیرقانونی بزنند؟ پاسخ: رعایت قانون و تمکین در برابر آن بر همگان لازم است. اصل اعتراض از راهِ قانونی و با مراعات مقررات و ضوابط ایرادی ندارد
.

https://shoma-weekly.ir/uN6HTp