گفته می‌شود که...

اشک تمساح برای یک قاتل اسامی خودروهای وارداتی زیر ۱۰ هزار یورو پرونده‌های‌اتهامات هسته ای ایران باید بسته شود مردم مرغ را چند می‌خرند؟ تحریم‌کنندگان روسیه مشتری‌اش شده‌اند نگرانی صهیونیستها از رییس جمهور جدید برزیل بی توجهی بانک‌ها به اخطار بانک‌ مرکزی

اشک تمساح برای یک قاتل

محمد قبادلو که در جریان اغتشاشات اخیر با خودرو چندین نفر از مأموران پلیس را زیر گرفته و منجر به کشته شدن استوار وحید کرم‌پور حسنوند و مجروح شدن 5 مأمور دیگر شده، اکنون سوژه جدید برای رسانه‌های ضدانقلاب شده است. رسانه‌های بیگانه تلاش دارند تا از این قاتل تصویر یک انسان بی‌گناه را به نمایش بگذارند. انتشار یک فیلم از تظلم‌خواهی مادر محمد قبادلو در فضای مجازی نیز دستمایه‌ای برای این ادعا فراهم کرده است. وی در این فیلم مدعی شده که در جلسه اول دادگاه وی حکم اعدام او صادر شده است. به همین دلیل مادر قبادلو خواهان استمداد و حمایت مردم از فرزندش می‌شود. ادعای حکم اعدام قبادلو در حالی است که هنوز حکمی برای او صادر نشده است.

گفتنی است قوه قضائیه فیلمی را از جلسه دادگاه منتشر کرده است که در آن محمد قبادلو صراحتاً اقدام مجرمانه خود را می‌پذیرد و حتی پرده از اقدام قبلی خود برای حضور در شهر سقز برای ایجاد اغتشاش برمی‌دارد.

اسامی خودروهای وارداتی زیر ۱۰ هزار یورو

سخنگوی وزارت صمت اسامی خودروهای وارداتی زیر ۱۰ هزار یورو را اعلام کرد. امید قالیباف اظهار کرد: واردات خودرو از میان خودروهایی با برند کره‌ای، ژاپنی و اروپایی انجام می‌پذیرد. سخنگوی وزارت صمت گفت: خودروهایی مانند هیوندایی اکسنت، هیوندایی ۱۰، میتسوبیشی میراژ، چانگان سی اس ۳۵، ام جی ۳ و ام جی ۶، سیتروئن C۳ و محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات) در زمره مدل خودروهایی است که قرار است به کشور وارد شوند که این خودروها در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.

وزیر ارتباطات: پلتفرم‌های داخلی مکلفند نصف‌ تعداد فالوورها در پلتفرم‌های خارجی را برای کسب‌وکارها فراهم کنند

عیسی‌ زارع‌پور وزیر ارتباطات در آیین رونمایی از طرح حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال کشور اعلام کرد که پلتفرم‌های ایرانی مکلفند نصف تعداد فالوور در پلتفرم‌های خارجی را برای کسب‌وکارها فراهم کنند. گفتیم برای آنها فالوور بگیرند، با پین کردن و تبلیغ در این روزها، هزاران فالوور و خریدار واقعی به کسب و کارها در پلتفرم های داخلی سرازیر شده است.

پرونده‌های‌اتهامات هسته ای ایران باید بسته شود

اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پرونده طرح اتهامات و ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران باید بسته شود. تحریم‌ها علیه ایران باید برداشته شود. توافق باید به گونه‌ای باشد که تمام طرف‌ها به آن پایبند باشند. ما به توافق ۲۰۱۵ پایبند هستیم به شرطی که دیگران نیز به بندهای آن و در رأس آن برداشت تحریم‌ها پایبند باشند.

مردم مرغ را چند می‌خرند؟

بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل ۶۳ تا ۶۹ هزار تومان است و در فروشگاه‌های اینترنتی و یا مرغ به شکل قطعه‌بندی شده نیز قیمت حتی بیشتر هم می‌شود. گفتنی است چندی پیش ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ گرم را از کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان افزایش داد، ولی آنطور که بازار نشان می‌دهد هنوز همه مغازه‌ها مرغ با قیمت مصوب ندارند. در میادین میوه‌ و تره‌بار نیز بنا بر اعلام مدیرعامل این سازمان مرغ با قیمت هر کیلو ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌شود. همچنین در حال حاضر مرغ منجمد نیز با قیمت ۴۵ هزار تومان توزیع می‌شود

تحریم‌کنندگان روسیه مشتری‌اش شده‌اند

با وجود اینکه غرب تلاش دارد حلقه تحریم‌ها را بر روسیه محکم‌تر کند ولی روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در مطلبی نوشت: طبق داده‌های تجاری رصدخانه پیچیدگی اقتصادی، برخی از کشورهایی که نقش فعالی در تحریم روسیه داشتتند حالا خرید محصولات روسیه را افزایش داده‌اند. اسپانیا، بلژیک، هلند، ژاپن، آلمان و نروژ به ترتیب ۱۱۲ درصد، ۱۳۰ درصد، ۷۴ درصد، ۴۰ درصد، ۳۸ درصد و ۲۱ درصد واردات از روسیه را بیشتر کرده‌اند. آمریکا و انگلیس هم صادرات به روسیه را به ترتیب ۸۴ درصد و ۷۱ درصد کاهش داده‌اند اما صادرات چین به روسیه ۲۴ درصد و ترکیه ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.

نگرانی صهیونیستها از رییس جمهور جدید برزیل

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: شکست بولسونارو در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل، درس سختی برای اسرائیل است. رژیم صهیونیستی دلایل موجهی برای جشن در صورت شکست لولا داسیلوا داشت، چون او منتقد سرسخت سیاست‌های تل‌آویو است و پیشتر از پذیرش سفیر اسرائیل در برزیل خودداری کرده بود.

بی توجهی بانک‌ها به اخطار بانک‌ مرکزی

تسنیم نوشت: با وجود تأکید و اخطار چندباره بانک مرکزی به بانک‌ها برای رعایت نرخ‌های سود، مشاهدات میدانی از شعب بانکی بیانگر بی‌اعتنایی بانک‌ها به تذکرات بانک مرکزی است؛ از ماه‌های گذشته بانک‌ها استارت افزایش نرخ سود سپرده را زدند و همچنان نیز با طرح‌های گوناگون در حال رقابت با یکدیگر هستند. در این ایام، بانک‌ها با روش‌هایی گوناگون تلاش داشته‌اند سپرده‌های مردم را با نرخ‌های ب الاتر از ۱۸ درصد و حتی ۲۳ درصد جذب کنند، این موضوع البته از دید نظارتی بانک مرکزی نیز پنهان نمانده است تا جایی که تازه‌ترین اظهارات معاون نظارت بانک مرکزی نشان می‌دهد، شش بانک در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی‌الحساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار تخلف کرده و نرخ‌های سود را افزایش داده‌اند

https://shoma-weekly.ir/5ahW8l