گفته می‌شود که...

اشتباه محاسباتی آمریکا از مردم ایران همسویی زلنسکی با رژیم صهیونیستی در ضدیت با ایران توافقات ایران و چین بزودی آثار مثبت خود را نشان می‌دهد تشییع شهید دفاع مقدس در قم چوب حراج به منابع ارزی برای رفاه لوکس‌بازان پیشنهاد انبوه سازان به وزیر راه و شهرسازی حذف اضافه خدمت برای سربازان

218 عملیات نیروهای مقاومت فلسطین در یک هفته علیه صهیونیست‌ها

منابع خبری اعلام کردند که نیروهای مقاومت فلسطین در یک هفته گذشته در مناطق اشغالی ۲۱۸ عملیات علیه صهیونیست‌‌ها انجام دادند. این عملیات در قدس و کرانه باختری روی داده و موجب کشته شدن ۴ صهیونیست و زخمی شدن ۸ تن دیگر شده است. در این عملیات همچنین ۶ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.


فرار شبکه سعودی اینترنشنال به آمریکا

شبکه سعودی «ایران‌اینترنشنال» با انتشار خبری در تارنمای خود ادعا کرد برای حفظ امنیت روزنامه‌نگاران و همکاران خود، پخش برنامه‌های این شبکه را از شامگاه جمعه از لندن متوقف و همه بولتن‌های خبری ۲۴ ساعته خود را به واشنگتن‌ منتقل کرد. به گزارش ایرنا «ایران‌اینترنشنال» مدعی شد: «این تصمیم در پی دریافت هشدارهایی انجام شد که پلیس متروپولیتن لندن، درباره وجود تهدیدهای جدی و فوری نسبت به امنیت روزنامه‌نگاران ایرانی شاغل در این رسانه، به مدیران ایران‌اینترنشنال منتقل کرده است».

این شبکه، آخرین مورد از تهدیدها علیه «ایران‌اینترنشنال» را به یک تبعه اتریشی به نام «محمد حسین دوتایف» نسبت داده که «روز شنبه ۲۲ بهمن از سوی پلیس ضدتروریسم بریتانیا بازداشت شده است»، سپس بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شده است «مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون بارها ایران‌اینترنشنال و کارکنان آن را تهدید کرده‌اند» و این مساله در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

این شبکه که به تعبیر «باراک راوید» خبرنگار سرشناس صهیونیست برای جنگ اطلاعاتی علیه ایران استفاده می‌شود، آبان‌ماه گذشته ادعا کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهدیدهایی جدی علیه روزنامه‌نگاران این شبکه به راه‌انداخته است.

جنگ زرگری هیلی و ترامپ
نیکی هیلی سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل گفته وارد رقابت‌های درون حزبی می‌شود. رسانه‌ها با استناد به مواضع انتقادی او نسبت به حمله طرفداران ترامپ به کنگره می‌گویند او واقعا رقیب ترامپ است. اما احتمالا معامله‌ای پشت پرده میان هیلی و ترامپ شکل گرفته که قربانی آن «دی سانتس» فرماندار فلوریدا و رقیب اصلی ترامپ در انتخابات درون حزبی است. هیلی که پس از استعفا از سمت خود در سازمان ملل گفته بود ترامپ را در انتخابات
۲۰۲۴ به چالش نخواهد کشید، اخیرا گفته؛ حزب جمهوری‌خواه نیاز به «تغییر نسل» و «تغییر رهبری» دارد! ترامپ حداقل تاکنون هیلی را دشمن انتخاباتی خود قلمداد نکرده و در دوران ریاست‌جمهوری هم، بیشترین قدرت مانور را به او داد و حتی وزرای خارجه و دفاع را قربانی او و نظرات جنجالی‌اش کرد. جنگ ظاهری ترامپ‌ـ‌ هیلی می‌تواند حکم یک آدرس غلط داشته و در نهایت، شاهد ائتلاف این دو به ضرر «دی سانتیس» رقیب اصلی ترامپ باشیم.

حمله پهپادی به کشتی صهیونیستها در دریای عمان
رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی حمله پهپادی به یک کشتی اسرائیلی با نام «میدان کامپو» در دریای عمان شدند.
شبکه «کان» این رژیم مدعی شد که سپاه پاسداران هفته گذشته با پهپاد انتحاری، یک کشتی که متعلق به یک تاجر اسرائیلی بوده را هدف حمله قرار داده است.
کانال
۱۳ این رژیم، مدعی شد که این حمله تلافی اقدامات اخیر تل‌آویو علیه ایران بوده است.

فرار به جلو برای حمایت از تروریسم

وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که ایالات متحده با این ارزیابی که سیف العدل رهبر جدید القاعده در ایران حضور دارد موافق است.
این جوسازی کذب وزارت خارجه آمریکا در حالی صورت گرفته که کنگره آمریکا هفته گذشته از فرقه تروریستی منافقین به عنوان یک سازمان تروریستی که دستش دستِ‌کم به خون ده‌ها هزار نفر از مردم ایران و عراق آلوده است اعلام حمایت رسمی کرد.
از این قطعنامه که توسط «تام مک کلینتاک» نماینده جمهوری‌خواه کنگره خوانده شد،
۱۶۵ نماینده تندروی آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات حمایت کردند.
بدیهی است دروغ‌پردازی اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره حضور سیف العدل در ایران اقدامی جهت پوشاندن خطای فاحش کنگره در دفاع از تروریست‌های منافقین است.
حمایت‌های واشنگتن از تروریست‌ها البته مسبوق به سابقه است و بلکه بالاتر از آن، آمریکا اساسا خود مؤسس تروریست‌هایی مثل داعش است که بارها مسئولین ارشد آمریکایی به ایجاد آن اعتراف کرده‌اند
.

بازگشت به خویشتن

به گزارش میدل ایست‌نیوز به نقل از نشریه رسمی «الصباح» عراق، با کاهش چشم‌اندازهای حل اختلافات سیاسی در اقلیم کردستان و ضعف همه‌جانبه عملکرد حکومت ایالتی اقلیم کردستان عراق، نظرسنجی‌های مرکز «همه‌پرسی و تحلیل» نشان می‌دهد که انحلال اقلیم کردستان و بازگشت این منطقه به سلطه حکومت مرکزی عراق طرفداران زیادی در میان ساکنان اقلیم پیدا کرده است.

این در حالی است که پیش از این مطرح کردن چنین موضوعی در اقلیم کردستان عراق یک تابو شمرده می‌شد. «میر عقراوی»، کارشنان امور اقلیم کردستان عراق، تأکید می‌کند که وضعیت نابه‌سامان و مخاطرات اقتصادی و سیاسی و امنیتی باعث شده که این گرایش جدید میان شهروندان اقلیم مطرح شود و می‌افزاید که مردم اقلیم قربانی اختلافات بغداد و اربیل شده‌اند.

خرابکاری مشترک در نورد استریم

اسکات ریتر بازرس سابق بخش سلاح‌های کشتار جمعی سازمان ملل پیرامون تخریب نورد استریم توسط آمریکایی‌ها نوشت: «ایالات متحده و متحدان نروژی آلمان برای از بین بردن زیرساخت ۲ میلیارد دلاری که انرژی آلمان را تأمین می‌کرد، توطئه کردند؛ سکوت آلمان در برابر این اقدام یعنی خود آلمان‌ها در آن شریک بودند


صهیونیست‌ها در لبه پرتگاه

ژنرال اسرائیلی و سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل در سخت‌‌ترین دو راهی خود به سر می‌برد و کرانه باختری در حال تضعیف و فرسوده‌سازی هر چه بیشتر توانمندی ارتش اسرائیل است. دشواری شرایط فعلی اسرائیل حداقل در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

https://shoma-weekly.ir/dgNBYP