گفته می‌شود که...

اشتباه‌ عجیب‌ فیس‌بوکی‌ درباره‌ علی دایی / درخواست مذاکرات محرمانه! / مقابل رئیس جمهور هم استرس ندارم/ «م.الف» نام من است / درآمد هنگفت عربستان از گردشگری / شمقدری فیلم میلیاردی می‌سازد / سوارکاری مختلط دختران و پسران در قم؟! و ...

سوارکاری مختلط دختران و پسران در قم؟!

چند وقتی است که سوارکاری در قم رونق خاصی گرفته است و باشگاه های سوارکاری هم به همین منظور راه اندازی شده است اما هیچ گونه نظارت خاصی بر روی عملکرد این باشگاهها صورت نمی گیرد تا آنجا که دختران و پسران بصورت مختلط در این باشگاه ها سوارکاری می کنند و کسی هم معترض آنها نمی شود. با شروع فعالیت شبانه این باشگاه ها ، دختران و پسران در چند باشگاه سوارکاری در قم که مطرح هستند و وسعت زیادی هم دارند بصورت مختلط ورزش پرهیجان سوارکاری را انجام میدهد که با اوضاع بدحجابی بسیار زننده و آرایش غلیظ سعی در بی عفتی دارند .
متاسفانه مسئولین این باشگاه ها هم بدلیل کسب درآمد بیشتر و بی توجهی به مسائلی از این قبیل به این بی عفتی دامن می زنند که بایستی برخوردی جدی با آنها صورت گیرد.

رواج جرم و جنایت حکومتی در عربستان

«خالد بن‌فرحان آل‌سعود» با اشاره به سرکوب مخالفان در عربستان گفت: رژیم سعودی به‌شدت از انقلاب در کشورهای عربی به وحشت افتاده و برای جلوگیری از انقلاب در کشورش مانند همیشه به سرکوب و خشونت و تصویب قوانین خودسرانه و بازداشت و شکنجه معترضان دست‌ زده است.این شاهزاده ناراضی سعودی که در خارج از این کشور به‌سر می‌برد، در مصاحبه با تلویزیون روسیه اظهار داشت: در عربستان حداقل کاری که برای آزار معترضان انجام دهند، این است که حقوق آن‌ها را قطع می‌کنند یا آن‌ها را از کار اخراج کنند.

وی خاطرنشان کرد: در عربستان سعودی هیچ نهاد قضایی مستقلی وجود ندارد و پلیس و دادستانان و مسئولان قضایی تحت فرمان وزارت کشور هستند. وی با اشاره به بازداشت منادیان آزادی بیان در عربستان تأکید کرد: آن‌ها در دادگاه با اسناد جعلی و ساختگی، معترضان را محاکمه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند وکیل داشته باشند.خالد بن‌فرحان با بیان اینکه برخی از افراد در عربستان برای مدت نامشخصی در بازداشت نگه داشته می‌شوند، از شکنجه و حتی قتل برخی متهمان در زندان‌های این کشور خبر داد.این ناراضی سعودی گفت: سرکوب‌ها در عربستان سعودی به‌شدت ادامه دارد. هیچ‌گونه آزادی بیان در این کشور وجود ندارد. فساد اداری و مالی در همه دستگاه‌های دولتی وجود دارد. در عربستان سعودی از پایین‌ترین تا بالاترین رده در دستگاه‌های دولتی رشوه دریافت می‌شود.

نظر کمیسیون آموزش به میلی منفرد مثبت نیست

 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز گذشته درباره رأی این کمیسیون به میلی منفرد، وزیر پیشنهادی وزارت علوم، گفت: اجماع برای ارائه رأی موافق به میلی منفرد در کمیسیون آموزش صورت نگرفت. عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با مهر، درباره نظر کمیسیون آموزش درباره جعفر میلی منفرد به‌عنوان گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت علوم، اظهار داشت: جمع‌بندی مناسبی از میلی منفرد در کمیسیون آموزش به عمل نیامد و بعید می‌دانم در صحن علنی هم رأی مثبتی کسب کند.  وی ادامه داد: اجماع برای ارائه رأی موافق به میلی منفرد در کمیسیون آموزش صورت نگرفت، با این حال این گزینه پیشنهادی موافقانی هم در کمیسیون دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش درباره بررسی اسناد و مدارکی دال بر اینکه میلی منفرد در 18 تیر 78 و خرداد 88 حضور داشته است، گفت: وقتی خود میلی منفرد حضورش را در این اتفاقات رد نمی‌کند، یعنی قبول دارد که فعالیت داشته است. در پی انتشار‌ بیانیه‌ای‌ در برخی دانشگاه‌ها در حمایت ‌از میلی‌منفرد، مسئولان واحدهای مختلف دانشگاهی مانند دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، سروان، نی‌ریز، لاهیجان، ملکان، شهرکرد، زاهدان، زنجان، ارومیه و تهران جنوب اعلام کردند که نام‌های اعضای هیئت علمی این دانشگاه‌ها بدون هماهنگی با آنان و بدون رضایتشان در این بیانیه درج شده است.

بولتن دانشمندان آمریکایی:ایران به عمو سام آری نمی‌گوید!
رویکرد تشدید فشار بر ایران نتیجه عکس برای آمریکا در پی خواهد داشت.نشریه «بولتن دانشمندان آمریکایی» با انتشار این تحلیل به قلم ماتیو داس و لارنس جی‌کورب (دو عضو اندیشکده مرکز پیشرفت آمریکا) نوشت: برخی سیاستگذاران آمریکایی استدلال می‌کنند که بهترین و تنها راه رسیدن به توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران، اعمال فشار و تهدید این کشور است و منطق اصلی آخرین دور تحریم‌هایی نیز که مجلس نمایندگان آمریکا در 31 ژوئیه (نهم مردادماه سال جاری) علیه ایران تصویب کرد، همین بوده است: «آنقدر فشارها را ادامه دهید تا سرانجام ایران فروپاشیده به لحاظ اقتصادی، «عمو» (سام) را صدا بزند
این تحلیل خاطرنشان می‌کند: شاهد چندانی در زمینه موثر بودن این رویکرد وجود ندارد. در واقع این رویکرد نتیجه عکس خواهد داد؛ درست مانند سخنان جرج‌ بوش درباره «محور شرارت» که تحسین جنگ‌طلبان آمریکایی را برانگیخت اما هرگونه امکان آشتی را که بسیاری از اصلاح‌طلبان ایرانی حامی آن بودند، به کلی نابود کرد. تا به حال، تهران اقداماتی از این دست را که در واشنگتن طراحی شده، نشانه‌ای از یک تهاجم غیرمنطقی تلقی کرده است.
بولتن دانشمندان آمریکایی معتقد است: غرب نباید درباره رئیس‌جمهور جدید ایران دچار توهم شود و خیال کند او به سادگی تسلیم خواسته‌های غرب خواهد شد.

کمک دولت به تامین اجتماعی در آخرین جلسه
گفته می شود بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، هیئت دولت دهم در آخرین جلسه خود قبل از حضور حجت الاسلام روحانی در کابینه، با صدور ابلاغیه ای به دستگاه‌های مختلف اجرایی اعلام کرده است که به منظور کمک دولت به سازمان تأمین اجتماعی، سازمان ملی زمین و مسکن مکلف است نسبت به تمدید قرارداد به مدت 6 سال دیگر درباره یکی از پروژه های مهم شستا در شرق کشور اقدام کند.
تأسیس دانشگاه کاملاً آمریکایی در عراق
گروه سیاسی- عرب: آمریکا یک دانشگاه کاملاً آمریکایی در سلیمانیه عراق تأسیس کرد.
این دانشگاه بر اساس سرفصلهای آموزش عالی و قوانین آمریکا اداره می‌شود و وزارت تعلیم عالی عراق حق دخالت در این دانشگاه را ندارد.

تکذیب ضیافت ناهارلاریجانی با روحانی
خانه ملت: حسن زمانی مشاور رئیس‌ مجلس، ضمن تکذیب خبر برخی رسانه ها در مورد ضیافت ناهار روز دوشنبه روسای دو قوه گفت: رئیس جمهور پس از پایان یافتن نشست علنی مجلس در نوبت صبح برای استراحت و صرف ناهار به دفتر خود واقع در پاستور مراجعه کرده است.
گلایه برخی نهادهای فرهنگی از تعلل 5 ساله دولت
شنیده شده در حالی که دولت نهم در جلسه مهرماه سال 87 خود با ائمه جمعه سراسر کشور، وعده های مختلفی چون معافیت مالیاتی قراردادهای پیمانکاری برای احداث و تجهیز مصلی ها، مدارس علمیه، حوزه ها و مساجد را مطرح کرده بود، برخی نهادهای فرهنگی طی ماه‌های اخیر با ارسال نامه هایی به مسئولان ارشد دولت دهم خواستار اجرایی شدن این وعده‌ها از طریق صدور دستورالعمل و ابلاغیه ها لازم شده بودند که نتیجه ای در بر نداشته است.

دستور رحیمی به سه وزیر درباره عطاری‌ها
ظاهرا رحیمی در روزهای آخر ابلاغیه‌ای برای حمایت از عطاران صادر کرده است.به گزارش روزنامه خراسان، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر محمدرضا رحیمی معاون اول سابق رئیس‌جمهور که به وزارتخانه‌های بهداشت، صنعت و جهادکشاورزی ارسال شده، این 3 وزارتخانه موظف شده‌اند نسبت به ممنوعیت عرضه داروهای ترکیبی بدون مجوز در عطار‌ی‌ها، نظارت بر عرضه گیاهان دارویی با بسته‌بندی مناسب و بهداشتی و نیز برنامه‌ریزی و اجرای آموزش عطاران در اسرع وقت اقدام کنند.

رسایی: با پول آگهی کار می‌کنم
به گزارش تسنیم، ضرغام صادقی، عضو هیات رئیسه مجلس، جوابیه حمید رسایی، مدیر مسئول هفته‌‌نامه 9 دی در پاسخ به مطالب مطرح شده توسط تعدادی از نمایندگان را قرائت کرد رسایی نوشته:هفته‌‌نامه 9 دی رسانه‌ای است مستقل که به هیچ حزب و جریان سیاسی وابستگی ندارد و مورد حمایت مالی هیچ جریان خاصی نیست.رسایی نوشته:استقبال عمومی نیز از این هفته‌‌نامه به اندازه‌ای است که در برخی از استان‌ها با فروش صددرصدی مواجه می‌شود امورات این نشریه مانند برخی از نشریات دیگر از راه فروش نشریه و قبول آگهی، قناعت و تدبیر در هزینه‌ها می‌گذرد و مانند همه نشریات دیگر از کمک‌های رسمی و قانونی نهادهای ذی‌ربط استفاده می‌کند.رسایی نوشته:هفته‌‌نامه 9 دی مانند حماسه 9 دی جیبش بسته و دهانش باز است و همین خصلت بارزترین دلیل بر استقلال این نشریه است. نویسندگان این نشریه عمدتا نیروهای جوان و انقلابی هستند که بدون هیچ توقعی در این نشریه قلم می‌زنند.
توصیه قرائتی به دولت جدید در مورد درو کردن
فردا: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در برنامه سه شنبه «سمت خدا» که به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شد، گفت: امیدواریم مسؤولان دولت یازدهم همه مدیران سابق را درو نکنند و مسؤولان خوب را هم ببینند.

ترفند تازه برای باقی ماندن مرتضوی
ایلنا: یکی از کارشناسان سازمان تامین اجتماعی، فاش کرد مرتضوی به عضویت هیات امنای سازمان تامین اجتماعی درآمده است تا در مدت باقی مانده از استقرار کامل وزیر کار دولت یازدهم، به‌عنوان نماینده هیات‌امنا به مسؤولیت اجرایی‌اش در سرپرستی سازمان ادامه دهد.

کلید داران هسته ای چه کسانی هستند؟
دکتر یوسف نجفی، نماینده ادوارمجلس و کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی، در گفت وگو با بولتن نیوز، در مورد ویژگی‌های دبیر شورای امنیت ملی گفته چنین فردی باید -دارای تجربه سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی، اقتصادی واجتماعی باشد.بامسائل وفنون مذاکره آشنا باشد.، چهره معتدل و حتی فراجناحی باشد.،مورد احترام ووثوق نسبی جریان‌های سیاسی داخلی باشد، توان ایجاد هماهنگی در بین قوای سه گانه را داشته باشد و مورد اعتماد رهبری باشد.وی با اشاره به اینکه تاکنون اسامی چه کسانی مطرح شده و شما از بین اسامی مطرح شده، چه کسانی را بهتر ارزیابی کرده‌اید، گفته: از بین افراد مطرح شده آقایان فروزنده و محمد شریعتمداری را بهتر ارزیابی کرده‌اند و هردو ازچهره‌های مثبت و با کارنامه خوبی در نظام هستند که دکتر روحانی باید ازبین آنها یا افراد دیگر، به شاخص‌های مثبت آنها توجه کند زیرا باید کسی انتخاب شود که هنر آشتی‌سازی دربین گروه‌های سیاسی کشوررا داشته باشد و فضای تنش را به همدلی تغییر دهد و فضای تنش بین‌المللی را به سمت مذاکره و گفت وگو و توجه به‌حقوق هسته‌ای ایران هدایت کند.وی گفته: انتخاب و پیشنهاد دکتر ظریف به عنوان وزیر امورخارجه، حاکی از نگاه مثبت روحانی به روابط خارجی و تعامل سازنده با تمام کشورها به‌ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا وعزم جدی ایشان به حل مسائل خارجی بخصوص تحریم‌ها و پرونده هسته‌ای است. زیرا ظریف یک چهره شناخته شده در عرصه بین‌المللی و مسلط به مسائل حقوق بین‌الملل و آشنا با چهره‌های سیاسی ودیپلماتیک اروپایی وآمریکایی است وزبان دیپلماسی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها را خوب می‌فهمد هرچند که تعدد مراجع تصمیم‌گیری و اظهارنظر درخصوص مسائل خارجی در کشور ازجمله موانع ایشان خواهد بود.

 مقصد بعدی قالیباف کجاست؟
شنیده شد که محمدباقر قالیباف، شهردار فعلی تهران ظاهرا قرار است پس از پایان دوران شهرداری خود در کلانشهر تهران به بنیاد مستضعفان برود. پانا نوشت؛ شهردار فعلی تهران در نظر دارد به پیشنهاد برخی مقامات درباره قبول مسئولیت مدیریت بنیاد مستضعفان پاسخ مثبت دهد.

شمقدری فیلم میلیاردی می‌سازد
شنیده شد که بنیاد سینمایی فارابی هرگونه مشارکت در ساخت فیلم آینده شمقدری را رد کرده است. بانی فیلم نوشت؛ گفته می‌شود نام موقت فیلم تازه رئیس سازمان سینمایی «22 روز» است که اتفاقات مربوط به جنگ 22 روزه لبنان را به تصویر می‌کشد. تولید این پروژه میلیاردی در دستور کار شمقدری قرار دارد تا به محض خداحافظی‌اش از سازمان سینمایی مشغول فیلمسازی شود. فیلمی که قرار است در ایران، لبنان و غزه فیلمبرداری شود. پیش از این گفته می‌شد فیلمساز دیگری در تدارک ساخت فیلمی با همین مضمون است که به نظر می‌رسد با اقدام شمقدری برای تولید این پروژه ساخت آن توسط کارگردانی د‌‌یگر منتفی شده باشد.

تشکیل گروه ضربت ضد اسلام هراسی
شنیده شد که به‌دنبال رفع نگرانی‌های جامعه مسلمانان انگلستان و آرام نمودن جو حاکم بر این کشور، نخست‌وزیر انگلستان از «مسجد جامع منچستر» بازدید کرد و با مسئولان و مسلمانان حاضر در مسجد درباره افزایش اسلام‌هراسی و اقدامات ضداسلامی و همچنین عملکرد دولت و نیروهای پلیس برای مقابله با این حملات به گفت‌وگو پرداخت. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ وی اظهار کرد: من به‌شدت حملات ضداسلامی را محکوم می‌کنم ولی مهم‌ترین مساله پس از محکومیت این حملات، اقداماتی است که باید برای جلوگیری از روی دادن این‌گونه حوادث اجرا شود. به همین منظور گروه ضربتی را برای مقابله با اقدامات ضد اسلامی به‌کار خواهیم گرفت.

تاکید روسیه بر حضور ایران در ژنو 2
شنیده شد که معاون وزارت امورخارجه روسیه بار دیگر اعلام کرد که از حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه استقبال می‌کند. خبرگزاری شینهوا نوشت؛ گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که مسکو پیش‌بینی می‌کند کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه بعد از سپتامبر برگزار شود. وی ادامه داد که کشورش می‌خواهد این نشست در اسرع وقت برگزار شود «اما باید شرایطی واقعی را که می‌تواند بر این نشست تاثیرگذار باشد درنظر داشته باشیم». گاتیلوف اظهار کرد که نمایندگان روسیه و آمریکا اواخر ماه اوت برای مذاکره درباره جزئیات مربوط به تدارکات این کنفرانس با یکدیگر دیدار می‌کنند.
سمیرجعجع در آستانه طلاق
مشرق: سمیر جعجع رئیس حزب القوات اللبنانیه و همسرش ستریدا طوق مشهور به ستریدا جعجع به دلیل اختلافات، پس از 22 سال زندگی مشترک که 4 سال اخیر آن را به طور جدا از هم سپری کرده اند، در آستانه جدایی از هم قرار دارند.

اگر ناراحتید خود را دار بزنید!
ایسنا: رابرت موگابه 89 ساله، رئیس جمهوری زیمبابوه خطاب به آن دسته از افرادی که از پیروزی شگرف وی در انتخابات ناراضی هستند، گفت: اگر ناراحتید بروید خودتان را دار بزنند.
کیفرخواست پرونده ستار بهشتی صادر نشده است
شنیده شد که با وجود اعلام دادستان تهران مبنی بر پایان تحقیقات پرونده ستار بهشتی در تاریخ ۱۸ تیرماه، هنوز کیفرخواستی برای متهمان این پرونده صادر نشده است. تسنیم نوشت؛ درحالی که عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران روز 18 تیرماه و در جمع خبرنگاران از پایان تحقیقات در پرونده ستار بهشتی خبر داده و گفته بود بازپرس درحال اخذ آخرین دفاعیات از متهمان پرونده است، اما هنوز خبری از صدور کیفرخواست برای متهمان و ارسال پرونده به دادگاه نیست. بازپرس پرونده نیز در این زمینه گفت: رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد و کیفرخواستی برای متهمان صادر نشده است.

درآمد هنگفت عربستان از گردشگری
شنیده شد که با پایان پروژه توسعه صحن مسجدالحرام و افزایش ظرفیت پذیرش عمره‌گذاران از سال آینده، درآمد گردشگری مذهبی عربستان سالانه به ۳۰۰ میلیارد ریال (سعودی) خواهد رسید. احمد بافقیه، نایب‌رئیس شورای اداری حج و نماینده شرکت گسترش گردشگری عربستان گفت: با پایان پروژه توسعه صحن مسجدالحرام تا چهار سال آینده و افزایش ظرفیت پذیرش عمره‌گذاران تا ۳۰ میلیون نفر در سال‌، با احتساب اینکه زائر برای اقامت ۱۰ روزه در مکه و مدینه حداقل ۱۰ هزار ریال عربستان هزینه کند حداقل ۳۰۰ میلیارد ریال در پایان سال بخش گردشگری مذهبی عربستان در آمد کسب خواهد کرد.
باعث تعجب روحانی ‌شدم
مهر: مسعود سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه با اطلاعاتی که در مورد ورزش داشتم برخی اوقات باعث تعجب رئیس جمهور می شدم، گفت: آقای روحانی بر گسترش ورزش همگانی و سالم سازی جامعه تأکید ویژه دارند.

کیفرخواست صادر نشده است
تسنیم: با وجود اعلام عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران مبنی بر پایان تحقیقات پرونده ستار بهشتی در تاریخ 18 تیرماه، هنوز کیفرخواستی برای متهمان این پرونده صادر نشده است. بازپرس پرونده در این زمینه گفت: رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد و کیفرخواستی برای متهمان صادر نشده است.
سرپرست خبرگزاری ایرنا مشخص شد
شنیده شد که علی خزایی با پیشنهاد دفتر رئیس‌جمهور به‌عنوان سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. یک منبع آگاه در دولت در گفت‌وگو با «ندای انقلاب» با اعلام این خبر تصریح کرد: قرار است تا ۲ روز آینده مراسم تودیع و معارفه سرپرست ایرنا از سوی محمدرضاصادق مشاور روحانی در محل این خبرگزاری برگزار شود. خزایی در اولین تغییراتش در ایرنا، امیریان خبرنگار دوران ریاست‌جمهوری هاشمی را به عنوان دبیر سیاسی این خبرگزاری منصوب کرد. خزایی در زمان ریاست‌جمهوری هاشمی، مدیرکل اخبار داخلی و در دوران احمدی‌نژاد که بهداد مدیرعامل ایرنا بود، مسئول دفتر خبرگزاری در روسیه و در زمان علی‌اکبر جوانفکر به عنوان سردبیر اقتصادی این خبرگزاری بود.

فساد دبیرکل سابق اوپک
شنیده شد که دادستان الجزایر در یک کنفرانس خبری از تحت تعقیب‌قرار گرفتن شکیب‌خلیل دبیرکل سابق اوپک و وزیر سابق انرژی این کشور به‌همراه 9 نفر از اعضای خانواده و نزدیکانش به‌دلیل پرداخت رشوه خبر داد. روزنامه الشرق الاوسط نوشت؛ قضات الجزایری به‌منظور بازداشت شکیب خلیل وزیر سابق انرژی الجزایر حکم قضایی خود را به پلیس بین‌المللی ارائه کرده‌اند. این حکم به‌منظور فساد و پرداخت رشوه وزیر سابق انرژی الجزایر هنگامی که در شرکت نفت و گاز دولتی الجزایر مشغول به کار بود صادر شده است.
جریانهای متوهم
تابناک: منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس به خانواده هاشمی آلرژی دارند، گفت: جریانهای متوهم همه اتفاقات کشور را به خانواده هاشمی مربوط می‌کنند.

سایت دالایی‌لاما هک شد
قدس آنلاین: یک شرکت امنیت رایانه هشدار داد، وب سایت چینی زبان دالایی لاما توسط هکرها هک شده و رایانه های متعلق به بازدید کنندگان این وب سایت نیز به این ویروس آلوده می شود.
بازداشت مدیرعامل شرکت بزرگ صنعتی
شنیده شد که مدیرعامل یک شرکت بزرگ صنعتی- معدنی از چهارشنبه هفته گذشته بازداشت شده است. فارس نوشت؛ «پ» در دولت نهم به مدیرعاملی یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی منصوب شد، اما به‌دلیل تخلفات وی به‌خصوص در بحت واگذاری بلوک عمده این شرکت که در تحقیق و تفحص مجلس نیز دنبال و پیگیری شد از مدیریت آن کنار گذاشته شد. نحوه عرضه و قیمتگذاری محصولات این شرکت بزرگ در بورس کالا در سال گذشته انتقاد تولیدکنندگان را برانگیخت و برخی از تشکیل پرونده این تخلفات در سازمان بازرسی کل کشور خبر دادند. گفته می‌شود در مقاطعی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز برای برکناری این فرد تلاش کرد، اما این تلاش‌ها با نفوذ یک جریان خاص در دولت ناکام ماند

نماینده معترض با تبلت سوژه شد!
فارس: پس از صحبت‌های روز دوشنبه بزرگواری، نماینده مردم کهگیلویه در جلسه بررسی صلاحیت وزرای دولت یازدهم، به سرعت عکسی از دوران نوجوانی وی با کراوات در سایتها و شبکه‌های اجتماعی پخش شد. این در حالی است که ایرج ندیمی، نماینده لاهیجان در جلسه مجلس نیز با یک تبلت، تصویر بزرگواری را به دیگر نمایندگان، نشان داده است.
«
م.الف» نام من است
ایسنا: معصومه ابتکار با اشاره به برخی اظهارات صورت گرفته در مورد وی و شورا در جلسه دوشنبه مجلس گفت: «م.الف» مطرح شده در جلسه مجلس ربطی به اختلافها ندارد و نام من است..
تذکریک نماینده به پخش زنده جلسات مجلس
شنیده شد که نماینده مردم زاهدان با اشاره به درگیری‌های لفظی صورت گرفته در مجلس گفت: من متاسفم از اینکه چرا این گونه برنامه‌ها را به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌کنید. در پایان جلسه علنی نوبت عصر مجلس تعدادی از نمایندگان در واکنش به بی نظمی مجلس و عدم رعایت شان مجلس توسط نمایندگان تذکراتی را به هیات رئیسه و رئیس جلسه داند. حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت به عنوان اولین تذکر‌دهنده گفت: تذکر من در خصوص ماده 24 آئین نامه مجلس است چرا که شان مجلس توسط همکاران محترم رعایت نشد.

تکذیب ادعای رسانه‌های آذربایجان
مهر: سفیر ایران در باکو ادعای دروغین به گروگان گرفته شدن یک کودک بیمار تبعه آذربایجان در بیمارستان شهید مدنی تبریز به علت ناتوانی والدین کودک درپرداخت هزینه‌های درمان را تکذیب کرد و گفت: نظام پزشکی و درمانی ایران تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار نگرفته و همچنان وظایف انسانی خود را در قبال بیماران خارجی از جمله اتباع جمهوری آذربایجان انجام می‌دهند.

مقابل رئیس جمهور هم استرس ندارم
جهان: مرتضی حیدری که قرار است اجرای مناظره‌های شبکه اول را عهده‌دار باشد، درباره‌ اجرای برنامه‌های مناظره‌ای تلویزیون و استرسی که این گونه برنامه‌ها به همراه دارند، گفت: در اجرای هیچ یک از برنامه‌هایم استرس ندارم، حال آن برنامه برابر رئیس‌جمهور باشد یا فردی دیگر. وی درباره‌ گفت‌وگوی اختصاصی‌اش با رئیس جمهور مقابل دوربین گفت: هنوز درباره مصاحبه اختصاصی با جناب آقای روحانی برنامه‌ریزی خاصی نشده است و چیزی مشخص نیست.
درخواست مذاکرات محرمانه!
مشرق: به رغم اینکه ایران تمایلی به مذاکرات با آمریکا به دلیل سیاستهای خصمانه این کشور ندارد، اندیشکده اروپایی «گروه بحران بین‌الملل» به واشنگتن توصیه کرده است که با تهران وارد مذاکره مستقیم اما محرمانه شود!.

بازداشت یک مدیرعامل
مشرق: آقای «پ»مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعتی-معدنی کشور که ارتباط بسیار نزدیکی با حلقه انحرافی دولت دهم داشت به اتهام مفاسد مالی دستگیر شد. طق منصفانه محمدعلی نجفی در مجلس که به زعم بسیاری از نمایندگان مخالف و موافقِ او قانع‌کننده بود وهمه ابهامات را در مورد او و کل کابینه برطرف کرد، گویا با اقدامات تخریبی برخی افراد ناشناس مواجه شده است.

بازیگر مشهور در کنسرت های ضد اخلاقی

محمدرضا گلزار" "بازیگر سینما" و "سوپر استار" سال‌های نزدیک سینمای ایران که چند وقتی است به خارج از ایران سفر کرده است، با حضور در "کنسرت‌"های ضد اخلاقی برخی از "خواننده‌های زیرزمینی" در "دبی" عکس‌های تامل برانگیزی را گرفته است.

در میان عکس‌های منتشر شده از گلزار در فضای مجازی، این فرد سه عکس با خواننده‌های لس آنجلسی و خواننده مشهور ضد اخلاقی آمریکایی نیز منتشر کرده است.

دریافتی از 2 سال توقف غنی‌سازی
قدس آنلاین: «پاول فون مالتسان» سفیر پیشین آلمان در تهران گفت: ایرانی‌ها 10 سال پیش برای 2 سال غنی‌سازی را متوقف کردند، اما جز قول و وعده چیزی دریافت نکردند.

ابراز بی‌اطلاعی یمن
ایسنا: وزارت خارجه یمن درخبری عجیب اعلام کرد که دولت این کشور از محل نگهداری دیپلمات ایرانی ربوده شده صنعا بی‌اطلاع است.

اشتباه‌ عجیب‌ فیس‌بوکی‌ درباره‌ علی دایی

 

صفحه world of football در فیس بوک با بیش از هفتصد هزار عضو در اقدامی جالب با قرار دادن نام و عکس علی دایی در کنار رایان گیگز اسطوره ولزی منچستریونایتد و فلیپ لام، مدافع بایرن مونیخ، از این سه فوتبالیست به عنوان کسانی یاد کرد که در دوران بازیگری خود هرگز کارت قرمز نگرفتند.
این در حالی است که در کارنامه علی دایی، دریافت کارت قرمز دیده می شود، آن هم بیش از یک بار!

مردم ببینند
اکبر ترکان در یادداشتی با عنوان "مردم ببینند" در روزنامه شرق نوشت: پخش زنده مذاکرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات رای‌اعتماد به کابینه دولت یازدهم اقدام پسندیده‌ای است که از طرف صداوسیما انجام شده است. چرا که باعث روشنگری و آگاهی مردم با دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی و نمایندگان منتخب مردم شده است. مردم عزیز، در اقصی‌نقاط کشورمان با دنبال‌کردن نقطه‌نظرات نمایندگانشان، می‌توانند درک بهتری از مواضع آنها داشته باشند. رای‌اعتماد به کابینه رییس‌جمهوری که منتخب اکثریت مردم است، بزنگاه خوبی است برای محاسبه میزان نزدیکی نظرات نمایندگان با مردمی که به آنها رای داده‌اند. فکر خوبی است اگر از مردم عزیز کشورمان خواسته شود که فرمایشات نمایندگانشان را به‌دقت گوش کنند. اگر این حرف‌ها، حرف دلشان بود در دور بعدی هم دوباره به آنها رای می‌دهند. اما اگر نظرات و حرف‌های برخی نمایندگان، حرف دل مردمی نیست که به آنها رای داده‌اند در دور بعد، در رای‌دادنشان تجدیدنظر کنند. حق این است که نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با وجدان بیدار و ظرفیت‌های علمی و تجربی خودشان در مسیر عدالت و خواست مردم نظر داده و رای بدهند.

استخدام 500نفر به دستور وزیر
بر طبق اخبار رسیده به روزنامه تابناک، دوشنبه شب طی جلسه ای با وزیر رفاه 500 نفر استخدام می شوند. تابناک در تماسی با یکی از اعضای هیئت مدیره تلاش کرد از چند و چون خبر مطلع شود که وی از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد و خواستار گفتگو با هیئت مدیره شد. تلاش خبرنگار تابناک برای گفتگو با اعضای هیئت مدیره تا کنون نتیجه ای در بر نداشته است. ظاهرا این اقدام دستور شخص وزیر بوده است.

اخبار کوتاه 

 تروریست معروف به «ابوزید الآلمانی» از سرکردگان القاعده در شهر «دورین» در استان لاذقیه به هلاکت رسید. این تروریست تبعه آلمان بود. منابع رسانه‌ای همچنین اعلام کرده‌اند «عماد الاحمد الحمد» تروریست تحت تعقیب و فرمانده نظامی جبهه النصره و سرکرده این گروه در «دیرالزور» در شهرک «الحویقه» به هلاکت رسیده است.

 به‌تازگی درجلسه‌ای با حضور فعالان ستاد انتخاباتی روحانی در خوزستان و تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب خوزستانی (غالباً مرکزنشین) در تهران، پس از بحث و بررسی، «علی عماد»، «جمال عالمی نیسی» و «حمید کهرام» برای استانداری خوزستان پیشنهاد شدند. در صورتی که روحانی و وزیر کشور بپذیرند، یکی از این سه نفر به صندلی استانداری خوزستان تکیه خواهد زد. جمال عالمی نیسی و علی عماد (اصلاح‌طلب)  فرمانداری چند شهرستان خوزستان را در کارنامه خود دارند و حمید کهرام (اصلاح‌طلب و عضو جبهه مشارکت سابق)  سابقه حضور در مجلس ششم را دارد.

 یکی از آقازاده‌های مشهور که نام وی با بسیاری از پرونده‌های اقتصادی گره خورده است، پیش از استقرار دولت و وزیر جدید، در طبقه پانزدهم یکی از وزارت‌خانه‌های مهم اقتصادی مستقر شده است و بعضی تحرکات را در این وزارت‌خانه نظارت و اداره می‌کند! بر اساس این گزارش، طبقه پانزدهم وزارت‌خانه مزبور محل استقرار وزیر و مدیران ارشد است. این در حالی است که وزیر پیشنهادی این وزارت‌خانه هنوز رأی‌اعتماد نگرفته و به‌عنوان وزیر در این وزارت‌خانه مستقر نشده است. بعضی خبرها حاکی از عجله آقازاده‌ها برای بازگشت به عرصه‌های آشکار اقتصادی است!

* آیت‌الله دری نجف آبادی، وزیر اسبق اطلاعات و امام جمعه کنونی اراک، با ارسال نامه‌ای به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار فرصتی برای پاسخگوئی به اتهامات حمید رسائی به دستگاه‌های امنیتی در سال‌های 76 و 77 در جلسه مجلس شد. وی در این نامه نوشت در این زمینه تحلیلهای غلط و ناصوابی ارائه شد که اولاً خلاف واقع و بدور از حقیقت است، ثانیاً برخلاف مصالح کشور می‌باشد، ثالثاً تعرض به اشخاصی که خود حضور و امکان دفاع و توضیح ندارند، کار صحیح و اخلاقی نیست و برخلاف رهنمودهای امام راحل قدس سره می‌باشد و رابعاً تحلیل و مقایسه‌ها نیز دور از واقعیت بوده و نباید برای تخریب وزیر پیشنهادی خدمات دیگران را زیر سؤال برد و آنان را تخریب کرد." وزیر اسبق اطلاعات در این نامه افزود: "اینجانب در صورت نیاز و صلاح آماد‌گی لازم برای ارائه توضیحات کافی دارم."

*
والدین یک نوزاد پسر در ایالت تنسی آمریکا به این خاطر که نامش به شدت یادآور حضرت عیسی(ع) است، دیگر حق ندارند او را مسیح صدا کنند. شبکه خبری "او ار اف" اتریش گزارش داد، دادگاهی در این ایالت نام این نوزاد هفت ماهه را به اجبار تغییر داد. به گزارش تابناک به نوشته روزنامه "تنسین"، لو آن بالو، قاضی دادگاه گفت: "کلمه مسیح یک عنوان است که فقط برای یک شخص به کار می‌رود و آن شخص هم عیسی است." والدین این کودک هفت ماهه می‌خواستند او مسیح مارتین نامیده شود. اما حالا دادگاه این حق را از آنان سلب کرده است. آنها فقط باید او را مارتین صدا کنند. مادر کودک قصد تجدیدنظر خواهی دارد. انتظار می‌رود رای نهایی در شهریور ماه صادر شود.

*
رئیس کمیته امور خارجی مجلس عربستان معتقد است به قدرت رسیدن حسن روحانی رئیس‌جمهور جدید ایران تأثیری در روابط سرد و پرتنش تهران - ریاض ایجاد نخواهد کرد. به گزارش عصر ایران "عبدالله العسکر" به خبرگزاری رویترز گفت: "تفاوت دوره احمدی نژاد با دوره روحانی به نظر من مثل تفاوت "کوکاکولا" و "پپسی" است. من فکر نمی‌کنم روحانی مثل احمدی نژاد حرف‌های تند بزند، اما روحانی در موضوعات کلان در چارچوب سیاست‌های کلی حرکت خواهد کرد که رهبری ایران ترسیم می‌کند." برخلاف نظر عبدالله العسکر، دکتر روحانی عزم خود را برای بهبود بخشیدن به روابط ایران با کشورهای منطقه از جمله عربستان جزم کرده و سیاست رهبری نیز همین است.

 

https://shoma-weekly.ir/UvNpxj