گفته می‌شود که...

اسپانسر مالی آبی‌ها بهتر از پرسپولیس است/گلایه خانواده شمشیر باز ربوده شده از مسئولین/ کرایه تاکسی های تهران رسما گران شد/ برگزاری مسابقات نمادین جام جهانی با حضور ایران/ پرورش معتاد در خوابگاه‌های دانشجویی / شهادت 9 زائر حرم امامین عسکریین (ع) در عراق و ...

پرورش معتاد در خوابگاه‌های دانشجویی

علیرضا جزینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم که با حضور استاندار این استان برگزار شد، گفت: اولویت اول ستاد در مبارزه با مواد مخدر، توجه به بحث پیشگیری است و نماد پیشگیری نیز توجه به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر است، در عین حال ستاد اقدامات کیفری و غیر کیفری همچون صیانت، درمان و اشتغالزایی را در دستور کار خود دارد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: خوابگاه‌های دانشجویی و اماکن مجردی میزان خطر ابتلا به اعتیاد را در افراد افزایش می‌دهند، در حقیقت بیشترین آمار معتادان از همین اماکن است.

برگزاری مسابقات نمادین جام جهانی با حضور ایران

مسابقات فوتبال نمادین جام جهانی 2014 برزیل در شهر سائوپائولو برگزار شد و نوجوانان محله «کاسا ورده» با هماهنگی سفارت ایران در برزیل به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات حضور یافتند.

شهرداری کلان شهر سائوپائولو در برزیل به برگزاری مسابقات مناطق این شهر در رشته های مختلف اقدام کرده است که در این زمینه رقابتی نمادین با عنوان جام جهانی 2014 برگزار شد.

در این رقابت هر یک از مناطق 32 گانه این شهر به عنوان یکی از تیم های راه یافته به جام جهانی حضور داشتند.

پس از هماهنگی به وجود آمده با سفارت ایران در برزیل، لباس های تیم ملی ایران در اختیار نوجوانان منطقه کاسا ورده قرار گرفت تا آنان با لباس و پرچم ایران در مسابقات فوق به میدان بروند.

در مراسم افتتاحیه این رقابت نمادین و جذاب که در حضور «آلدو ربلو» وزیر ورزش کشور برزیل برگزار شد، تصاویری از مناطق گردشگری ایران که به زبان پرتغالی تهیه شده بود ،پخش شد.

مهدی تقوی به تیم ملی بازگشت

مهدی تقوی که پس از رقابت‌های جهانی مجارستان در اردوی تیم ملی حاضر نشده بود و در چند روز گذشته با حضور مجددش در خانه کشتی، دوباره به تمرین‌های تیم ملی بازگشته است، اظهار کرد: پس از برطرف شدن مشکلات درسی و خانوادگی‌ام، به کشتی بازگشتم، به خاطر رقابت‌های جهانی و بازی‌های المپیک، در خانواده حضور نداشتم و مشکلاتی برایم به وجود آمده بود اما حالا بعد از برطرف کردن مشکلاتم تصمیم گرفتم با حضور در اردوی تیم ملی، فقط به کشتی‌گرفتن فکر کنم.

مرگ عجیب هوادار برزیلی در ورزشگاه

برزیل میزبان جام جهانی 2014 با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است. شرایط ورزشگاه های میزبان جام جهانی و آب و هوای این کشور نگرانی تیم‌های شرکت کننده در بیستمین دوره جام جهانی را افزایش داده است اما اکنون موضوع دیگری توجه رسانه های ورزشی جهان را به خود جلب کرد و آن خشونت در کشور میزبان جام جهانی است.

شب گذشته در جریان دیدار دو تیم پارانا و سانتاکروز در لیگ دسته دو برزیل که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، یکی از هواداران از روی سکوی تماشاگران سنگ توالتی را به سمت هواداران پرتاب کرد که منجر به کشته شدن یک تن شد.

تشکیل ارتش برای تسخیر کی‌یف

وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با همتای آمریکایی خود خواستار مداخله واشنگتن و استفاده از نفوذ ایالات متحده بر دولت غرب گرای کی یف برای متوقف کردن خشونت ها در شرق اوکراین شد.

به گفته آواکوف، ارتش این اوکراین در حال ادامه عملیات خود برای پاکسازی مناطق شرقی کشور و پایان دادن به اقدامات جدایی طلبان است. بر اساس این گزارش عملیات ارتش در روز شنبه در اطراف شهر کراماتورسک در شرق اوکراین متمرکز بود. این شهر در ۱۶ کیلومتری جنوب اسلوویانسک واقع شده و نیروهای دولتی از ساکنان این شهر خواسته بودند تا از منازل خود خارج نشوند.

خبر خوش برای طرفداران «کلاه قرمزی»

سریال «کلاه قرمزی» از امروز؛‌ هر شب ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۲:۳۰ به روی آنتن شبکه تلویزیونی آی فیلم می‌رود.

کرایه تاکسی های تهران رسما گران شد

معاون عمرانی استاندار تهران از تائید نرخ 25 درصدی کرایه تاکسی های تهران توسط فرمانداری پایتخت خبر داد.

مدیرعامل جدید خبرگزاری مهر منصوب شد

با حکم حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر علی عسگری به عنوان مدیرعامل مرکز رسانه‌ای مهر جایگزین رضا مقدسی شد.

گلایه خانواده شمشیر باز ربوده شده از مسئولین

وکیل خانوادگی حامد صداقتی گفت: ما از صدا سیما گلایه داریم که چرا باید درباره اتفاق به این مهمی که قهرمان ملی یک کشور دزدیده شود حتی یک خبر هم از صدا سیما پخش نشود؛ تا مردم بیشتر در جریان کار قرار بگیرند.

وکیل خانوادگی حامد صداقتی قهرمان شمشیر بازی ایران که چندر روز پیش مورد حمله مسلحانه افراد شرور قرار گرفت در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا درباره آخرین وضعیت قهرمان شمشیر بازی ایران گفت: آخرین اطلاعاتی که ما از حامد داریم همان چیزی است که در سایتهای مختلف وجود دارد؛با توجه به پیگیری هایی که انجام داده ایم هنوز هیچ خبر جدید از حامد نداریم.

وی درباره چگونگی ربودن حامد توسط افراد شرور عنوان کرد:حامد با سه نفر از دوستانش هر چند وقت یک بار برای تفریح به بندر عباس،قشم،چابهار می رفتند که این بار در مسیر بازگشت از تهران به سمت سیستان وبلوچستان اسیر تعدای از افراد شرور می شوند و تا الان هیچ خبری از او در دسترس نیست.

شهادت 9 زائر حرم امامین عسکریین (ع) در عراق

منابع امنیتی در عراق اعلام کردند: حمله افراد مسلح به اتوبوس حامل زائران حرم امامین عسکریین (علیهم السلام) در مسیر سامرا به بغداد باعث شهادت 9 زائر شده است.

به گزارش دانا، به نقل از پایگاه لبنانی العهد، مردم عراق و زائران دیگر کشورهای همسایه شب گذشته به صورت پرشور در مراسم شهادت حضرت امام هادی (ع) پیشوای دهم شیعیان جهان شرکت کردند.

یک منبع در فرماندهی عملیات سامرا (ارتش عراق) در این باره اظهار داشت: در این مراسم بیش از یک میلیون زائر حضور داشتند که برای مشارکت در ان مراسم به سامرا آمده بودند.

وی با اشاره به تدابیر شدید امنیتی فرماندهی عملیات سامرا در راستای حفظ امنیت جانی زائران اعلام کرد: در پی حمله افراد مسلح به اتوبوس حامل زائران در نزدیکی شهر بلد (منطقه سید غریب) که میان سامرا و بغداد قرار دارد 9 زائر به شهادت رسیده و 23 نفر دیگر زخمی شدند.

تهران از سه‌شنبه گرم‌تر می‌شود

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران از سه‌شنبه گرم‌تر می‌شود.

به گزارش تسنیم، فریبا گودرزی، یک کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهارداشت: طی دو روز آینده برای استان‌های واقع در نیمه شرقی، مرکز و ارتفاعات شرقی البرز و شرق دریای خزر رگبار باران، رعدو برق، وزش باد و در برخی نقاط تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که امروز برای برخی نقاط شمال شرق کشور رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی شده است، ادامه داد: ‌بارش باران برای سه‌شنبه محدود به نیمه شرقی کشور خواهد شد.

تجاوزهای جنسی در حین استراحت دانشجویان

براساس یک نظرسنجی تکان دهنده که یک روزنامه دانشجویی آن را فاش کرد، از هر 10 دانشجوی دانشگاه های کمبریج بیش از یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و تقریبا هیچ یک از آنان به پلیس شکایت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»؛ براساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده از سوی مرکز آسیب‌شناسی اجتماعی کمبریج، زنان انگلیسی در نهادهای معتبر به طور معمول مورد تعرض و حتی تجاوز جنسی قرار گرفته اند که اکثریت آنان این حملات را گزارش نکرده‌اند.

براساس این تحقیق که به صورت یک نظرسنجی صورت گرفت بیش از 2هزار مورد تجاوز و تعرض به عنف ثبت شد که نشان می‌دهد اکثر این حملات جنسی در داخل کلاس های تاریخی دانشگاه کمبریج که دانشجویان و دانش‌آموزان به طور معمول مطالعات خود را انجام می‌دهند و در آن استراحت می‌کنند، اتفاق افتاده است.

از میان زنانی که به صورت آنلاین به این نظر سنجی پاسخ داده‌اند، 8.4 درصد از آنان به صورت جدی این حملات را تجربه کرده‌ بودند.

با این حال 88 درصد از قربانیان که بیشتر نخبگان دانشگاه نیز بودند، گزارشی از حملات جنسی صورت گرفته نداده‌ بودند.

یکی از قربانیان این حملات جنسی گفت: به این دلیل شکایت نمی‌کنم که این مسائل از جانب پلیس جدی گرفته نمی‌شود و کسی به آن اهمیت نمی‌دهد و اگر هم ترتیب اثر داده شود فرد گناهکار در دادگاه تبرئه خواهد شد.

قضات کهریزک تا پایان شهریور رای خود را می‌گیرند

وکیل مدافع قاضی حداد یکی از متهمان پرونده موسوم به قضات کهریزک گفت: با توجه به آغاز مطالعه پرونده توسط قضات دیوان به احتمال زیاد احکام متهمان این پرونده تا پایان نیمه نخست امسال صادر می شود.

محمد اصلانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در آخرین مراجعه ای که به دیوان عالی کشور داشتم اعلام شد که مطالعه پرونده آغاز شده است.

زمان بازنشستگی ۳۵ سال می شود

مسوول کمیته بازنگری قانون خدمات کشوری از بررسی افزایش زمان بازنشستگی تا 35 سال خبر داد و گفت: براساس بازنگری قانون خدمات کشوری ورود به خدمت انعطاف پذیرتر می شود و استخدام در دو نوع بلندمدت با 35 سال و کوتاه مدت به مدت یک سال و قابل تمدید خواهد شد.

استاندار تهران: ثبت‌نام برای مسکن مهر نداریم

استاندار تهران با اشاره به اینکه مصوبه شورای شهر در خصوص افزایش کرایه‌های حمل و نقل از ۱۶ اردیبهشت در تهران عملیاتی خواهد شد، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای ثبت‌نام مسکن مهر در استانداری پیش‌بینی نشده است.

اسپانسر مالی آبی‌ها بهتر از پرسپولیس است

خادم معاون وزیر ورزش و جوانان و نماینده تام‌الاختیار وزارتخانه در امر خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درخصوص حامی استقلال نیز گفت: با شرکت‌های خوبی به جمع‌بندی رسیدیم ولی فکر می‌کنم اسپانسر استقلال از لحاظ مالی شرایط مناسب‌تری نسبت به پرسپولیس داشته باشد البته درخصوص مدیرعامل نفرات مدنظرمان را بررسی می‌کنیم تا هیات مدیره در مورد آنها تصمیم بگیرد زیرا یک گروه باید مدیرعامل استقلال را انتخاب کنند. در پرسپولیس هم این اتفاق افتاد و ما حالا تصمیم داریم در استقلال هیات‌مدیره‌ای را در نظر بگیریم که متفاوت نسبت به گذشته عمل کند و سیاست‌های باشگاه را زیر نظر داشته باشد فکر می‌کنم تا پایان هفته قطعا این تغییرات انجام شود.

اولین گردهمایی شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان با حضور عارف

اولین گردهمایی شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان با حضور عارف روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

زیبا کلام: نگران اصل انقلاب اسلامی هستیم

سعید زیباکلام هنگام دریافت لوح تقدیر خود در همایش "دلواپسیم" گفت: آذرماه نگران صنعت هسته‌ای کشور، اسفند نگران استقلال کشور و اکنون نگران انقلاب اسلامی هستیم.

حضور خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی را پیگیری می‌کنیم

نماینده مردم تهران با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی را پیگیری می‌کند، گفت: ما معتقدیم آقای خاتمی به نحو مشخصی در جریان فتنه تحریک‌کننده بوده است.

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس عصر امروز (شنبه) در حاشیه گردهمایی «دلواپسم» در مورد سؤال خود از وزیر علوم درخصوص دانشجویان ستاره‌دار اظهار داشت: هنوز نوبت سؤال بنده نرسیده است و قرار است این سؤال در صحن علنی مجلس مطرح شود.

https://shoma-weekly.ir/WmLiGe