گفته می‌شود که...

اسناد علمی واکسن برکت به مجلات معتبر جهانی ارسال می‎شود/استاندارد دوگانه غرب برای امنیت کشتی‌رانی/گزینه جدید دولت بایدن برای پرونده هسته‌ای ایران/ماجرای غیبت علی عسکری در بازدید رئیس قوه قضائیه از صداوسیما/واکنش نیکزاد به معاون اولیِ مخبر/قیمت هر شانه تخم مرغ به ۴۵ هزار تومان رسید و ...

در هر مذاکره‌ای باید حقوق ملت ایران تأمین شود

رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه تأکید ضمن اعلام آمادگی دولت از توسعه روابط با فرانسه بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل، تأکید کرد: «در هر مذاکره‌ای باید حقوق ملت ایران استیفا و منافع ملت ما تأمین شود». رئیسی همچنین افزود: «ایران نسبت به تأمین امنیت و حفظ بازدارندگی در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان بسیار جدی است و با عوامل سلب‌کننده امنیت مقابله خواهد کرد».

اسناد علمی واکسن برکت به مجلات معتبر جهانی ارسال میشود

رئیس هیئتمدیره گروه دارویی برکت اعلام کرد: «یک تیم برای نگارش مقاله تشکیل داده‌ایم و ۳۵ صفحه مقاله انگلیسی و ۱۰۰ صفحه دیتاهای خام ظرف دو سه روز آینده برای مجلات معتبر دنیا ارسال می‌شود. مستندات را برای سازمان جهانی بهداشت آماده کرده‌ایم و درخواست میتینگ داده‌ایم و پیگیر تأییدیه سازمان جهانی بهداشت هستیم». رهبر معظم انقلاب به هنگام تزریق دُز اول این واکسن در 4 تیرماه، بر ضرورت ثبت اسناد علمی و انتشار مقالات مربوط به واکسن تأکید کردند و افزودند: «در کنار تولید قوی، سریع و به هنگام واکسن، اسناد و مقالات علمی آن را نیز برای آگاهی دنیا از کار بزرگ خود آماده و منتشر کنید».

واکسن هست، چرا تزریق نمی‌کنید

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر تداوم تأمین واکسن و داروی موردنیاز هم‌وطنان برای مقابله با کرونا افزود: اکنون میزان موجودی واکسن در کشور از میزان تزریق بیشتر است. امیدواریم با حمایت‌های دولت، روند واردات تداوم داشته و همچنین هلال‌احمر با توانی که دارد بتواند در عرصه واکسیناسیون نیز در کنار وزارت بهداشت، باری از دوش مردم بردارد تا تزریق واکسن از موجودی آن پیشی بگیرد.

واکنش امیرآبادی به شائبه حضورش در دولت: ساکن و نماینده قم می‌مانم

نماینده قم به احتمال حضورش در دولت واکنش نشان داد.احمد امیرآبادی در توئیتی نوشت: حضورم در ستاد آیت الله رئیسی برای کمک به پیروی جبهه انقلاب و حاج آقا رئیسی بود. هیچ سهم خواهی وجود ندارد. من مدیون و عاشق مردم هستم. بزرگترین افتخارم نمایندگی مردم عزیز و شریف استان قم است. ضمن تشکر از الطاف رئیس جمهور محترم من ساکن و نماینده قم می‌مانم.

استاندارد دوگانه غرب برای امنیت کشتی‌رانی

از حدود ۲ سال قبل تاکنون، مجموعاً ۱۲ شناور ایران در ۱۴ نوبت در آب‌های دریای سرخ و دریای مدیترانه‌ هدف اقدامات تروریستی قرار گرفته است. مسئولیت بسیاری از این حملات را مقامات رژیم صهیونیستی تلویحاً یا صراحتاً پذیرفته‌‌اند که نشان‌دهنده رفتار شرارت‌بار این رژیم برای ناامن‌سازی خطوط حمل‌ونقل بین‌المللی است. در همین مدت اما کوچک‌ترین واکنشی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای غربی و حتی نهادهای مسئول بین‌المللی نشان داده نشد. حال آنکه آن‌ها همواره ضمن انتساب بدون مدرک حوادث پیش‌آمده برای کشتی‌های تجاری اسرائیل به ایران، بلافاصله با حجم گسترده‌ای از واکنش‌ها و عملیات‌ رسانه‌ای سنگین تلاش ‌همه‌جانبه‌ای را برای ایران‌هراسی و اجماع‌سازی علیه ایران‌ دنبال کرده‌اند. در یکی دو هفته اخیر نیز طی یک سناریوی طراحی‌شده با پیوست رسانه‌ای مفصل، دروغ‌پردازی جدیدی علیه ایران باهدف ایران‌هراسی و ناامن‌نمایی آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان به‌عنوان یکی از راهبردی‌ترین آبراه‌های بین‌المللی صورت گرفت. دنیا شاهد یک «استاندارد دوگانه» از سوی غربی‌ها در مواجهه با موضوع آرامش و امنیت بین‌المللی و بحث حقوق بشر است، به این معنا که تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در قاموس آن‌ها معنای دفاع مشروع پیدا می‌کند و مواجهه منطقی با شرارت‌های پیاپی آن‌ها ناامن‌سازی و رفتار نامطلوب تلقی می‌شود.
توئیت سعید جلیلی در آستانه تشکیل کابینه دولت

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شخص محوری و تکیه بر افراد سیاسی یک آسیب است؛ باید تکیه حرکت گفتمانی در انقلاب اسلامی بر محور ولایت فقیه و حقانیت ارزش‌ها و اصول و آرمان‌های انقلاب باشد. سعید جلیلی در توییتی نوشت: شخص محوری و تکیه بر افراد سیاسی یک آسیب است. باید تکیه حرکت گفتمانی در انقلاب اسلامی بر محور ولایت فقیه و حقانیت ارزش ها و اصول و آرمان های انقلاب باشد. وی افزود: آنچه می تواند کشور را جهش دهد، همراهی و اعتماد مردم است که لازمه آن صداقت و کارآمدی مسئولان است.جلیلی گفت: اگر برای نسل جوان دهه ۶۰، جنگ تحمیلی عرصه دفاع از انقلاب اسلامی بود، امروز یکی از مهم‌ترین عرصه‌های دفاع از انقلاب برای نسل کنونی، کمک به کارآمدی و کاهش فاصله بین مردم و نظام است و جوانان انقلابی نیز متناسب با این عرصه باید وارد میدان شوند.

سلامی: منتظر یک حرکت اشتباه از رژیم صهیونیستی هستیم تا نابودشان کنیم

فرمانده کل سپاه در دیدار با فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین گفت: «به‌واسطه واقعیت‌های انکارناپذیر میدانی اطمینان داریم زوال و فروپاشی رژیم صهیونیستی فراتر از یک آرزو، واقعیت قابل اتفاق در آینده نزدیک است. در نبرد اخیر، فلسطین قدرتمند و جدید ظهور کرد و پیروزی شما فراتر از دستاوردهای یک پیروزی نظامی بود. صهیونیست‌های سرکش را فقط قدرت می‌تواند آرام کند و قوی شدن فلسطین یک راهبرد و راهی است که هرگز نباید متوقف شود. ما استعداد و ظرفیت‌های زیادی برای غلبه بر دشمن داریم؛ در جنگ بزرگ شدهایم و عادت کردهایم که دشمن را شکست دهیم. شاید لفاظی یک مقام رژیمصهیونیستی باعث شود برخی فکرهایی کنند، اما حقیقت این است که ما منتظر یک حرکت اشتباه از آنها هستیم تا نابودشان کنیم».
لیست کابینه دولت سیزدهم چهارشنبه به مجلس ارائه می‌شود

شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس: هنوز لیست کابینه حجت الاسلام رئیسی به مجلس معرفی نشده است.علت تاخیر در ارائه لیست کابینه اعمال برخی تغییرات است. احتمالا لیست کابینه یک روز دیگر یعنی پس‌فردا چهارشنبه نهایی شده و به مجلس ارائه شود. اگر لیست کابینه پیشنهادی چهارشنبه به مجلس ارائه شود، دو هفته فرآیند بررسی زمان می‌برد و یک هفته کمیسیون‌ها به بررسی رزومه و نشست با وزرای پیشنهادی می‌پردازند. هنوز اطلاعاتی درباره فهرست اعضای کابینه نداریم و مسائل مطرح، فقط گمانه زنی است

گزینه جدید دولت بایدن برای پرونده هسته‌ای ایران

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه از مذاکرات وین نوشته، مقام‌های آمریکایی پس از آنکه چندین ماه گفت‌وگو برای بازگشت به برجام به حصول توافق منجر نشد، هم‌اکنون در حال بازبینی و بررسی گزینه‌های خود هستند. آن‌ها می‌گویند آمریکا اگرچه خواستار بازگشت سریع به برجام به‌عنوان مسیری به‌سوی توافق «طولانی‌مدت‌تر و مستحکم‌تر» است اما تمایل دارد، جایگزین‌های دیگر را مورد ارزیابی قرار دهد که شامل برداشتن گام‌های موقت به‌سوی کاهش محدود تحریم‌ها در قبال اقدام ایران در توقف اکثر فعالیت‌های غنی‌سازی است. رسانه آمریکایی نوشته، عدم بازگشت به توافق، یک شکست بزرگ برای بایدن است که احیای برجام را به‌عنوان اولویت اصلی سیاست خارجی خود قرار داده بود».
ماجرای غیبت علی عسکری در بازدید رئیس قوه قضائیه از صداوسیما

یک منبع آگاه درخصوص علت غیبت علی عسکری در بازدید رئیس قوه قضائیه از صداوسیما توضیح داد. بازدید رئیس قوه قضائیه از صداوسیما از قبل هماهنگ شده بود؛ اما آقای علی عسکری رئیس صداوسیما، روز گذشته بنا به دلایل و شرایط کاری و به ناچار، سفری به خارج از تهران داشت.آقای علی عسکری از آقای اژه‌ای درخواست می‌کند که این بازدید را به روز دیگری موکول کند، اما رئیس قوه قضائیه به مناسبت روز خبرنگار و به احترام این قشر سخت‌کوش و پرتلاش، این بازدید را در همان روز خبرنگار انجام داد.

واکنش نیکزاد به معاون اولیِ مخبر

علی نکیزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود انتخاب محمد مخبر در سمت معاون اولی رئیس جمهور را تبریک گفت.نیکزاد طی توئیتی نوشت: انتصاب دکتر مخبر با سابقه ارزشمند مدیریتی به سمت معاون اول رئیس جمهور می تواند یک آغاز خوب برای ساختن ایرانی قوی باشد، به خصوص که ایشان در حوزه های فعالیتی خود تحولات مثبت ساختاری و فرآیندی ایجاد کرده اند. برای ایشان و جناب آقای اسماعیلی در مسئولیت های جدید آرزوی توفیق دارم.


قیمت هر شانه تخم مرغ به
۴۵ هزار تومان رسید

مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ به حدود ۴۵ هزار تومان است. بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران، قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی به حدود ۴۵ هزار تومان رسیده است. پیشتر یعنی در ابتدای امسال قیمت هر شانه تخم مرغ ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان بود که طی جهشی در اواخر خرداد قیمت آن به حدود ۳۸ هزار تومان رسید و با آن که مسئولان مربوط در آن زمان وعده کاهش قیمت تخم مرغ را داده بودند، نه تنها این موضوع محقق نشد بلکه قیمت آن از ۴۰ هزار تومان هم فراتر رفت.

‌اخبار کوتاه

* سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد: «نیروهای ائتلاف آمریکایی که (روز شنبه) به کویت منتقل شدند، اولین گروه از این نیروها بودند که از عراق عقب‌نشینی کردند». هم‌زمان با خروج نیروهای آمریکایی از عراق، «عصائب اهل‌الحق» و «کتائب حزب‌الله»، دو گروه مردمی عراقی که نقش اساسی در خروج نیروهای اشغالگر از خاک کشورشان داشته‌اند، از سوی آمریکا تحریم شدند.

*«ذیبح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت: «اساساً دولت انتقالی را نمی‌پذیریم و تشکیل دولت انتقالی طرح ما نیست». او اضافه کرد: «تصمیم طالبان تسلط بر کابل پایتخت است و بعد از تسلط بر مناطق دیگر کشور، این تصمیم اتخاذ خواهد شد». سخنگوی طالبان همچنین نسبت به عواقب مداخله آمریکا در کشورش هشدار داد. طالبان در پیشروی سریعی که از جمعه آغاز کرده بر مرکز شش ولایت مسلط شده که مهم‌ترین این شهرها، شهر قندوز است.

* مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق کشورمان دیروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «نیاز کشورمان به تأمین برق سبب شد، صادرات برق به عراق متوقف شود». مصطفی رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: «سال گذشته حدود ۲ هزار مگاوات صادرات برق داشتیم که امسال به دلیل نیاز داخلی صادرات به ۱۵۰ مگاوات کاهش یافته است».

*تعداد ۲۲۵ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، فردا چهارشنبه با نماد معاملاتی «مدیریت» در فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود. تعداد ۲۲۵ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (سهامی عام) معادل ۱۵ درصد سهام این شرکت، این هفته به‌عنوان نهمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی «مدیریت» در بازار اول فرابورس ایران عرضه می‌شود. این میزان سهام در محدوده قیمتی ۴۵۶۶ تا ۵۰۲۳ ریال برای هر سهم و با سهمیه ۴۲۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد.
*احتمال حضور لیونل مسی در باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه باعث شده است در معاملات امروز شاهد رشد مثبت سهام شرکت‌های فوتبالی در این کشور باشیم
.
*اگر یک خانواده تهرانی سالیانه
۹۵.۷ میلیون تومان درآمد داشته و قیمت مسکن هم ثابت باشد، در صورتی که بتواند ۳۰ درصد درآمد خود را پس‌انداز کند، پس از ۴۷ سال می‌تواند یک خانه ۵۰ متری خریداری کند.
*یک تولید کننده بتن در خصوص قیمت
۴۰ هزار تومانی سیمان که معاون وزیر صنعت خبر آن را اعلام کرده بود، گفت: در بازار خبری از سیمان ۴۰ هزار تومانی نیست و ما برای خرید سیمان آن هم به صورت فله رقم‌های بالایی را پرداخت می‌کنیم.
*فلزات اساسی پس از یک دوره کوتاه رکود قیمتی دوباره روند افزایشی قیمت را ادامه می‌دهد. فلز مس در بازار‌های جهانی در یک روز
۱۰۰ دلار رشد کرد.
*رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به بهانه‌تراشی برخی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه شنبه اخیر در خصوص موضوع «تعطیلی سراسری»، خواستار اتخاذ تصمیم فوری از سوی شخص رئیس جمهوری شد. به گزارش فارس، حسینعلی شهریاری با بیان اینکه متأسفانه اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا همان افرادی هستند که تاکنون هم عضو ستاد بوده‌اند و با تصمیماتشان کار را به اینجا رسانده‌اند، افزود: آیت‌الله رئیسی باید به سرعت اعضای این ستاد را تغییر دهد؛ چراکه این افراد اگر توان مدیریت داشتند، کار مقابله با بیماری کرونا را به اینجا نمی‌رساندند. وی با تأکید بر اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شخص آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس ستاد باید تصمیم فوری بگیرند و اقدام عاجل کنند، تصریح کرد: با روش مدیریتی اعضای فعلی ستاد، معلوم نیست که وضعیت بیماری به کجا برسد، لذا درخواست ما این است که شخص رئیس جمهوری تصمیم فوری بگیرد و نظرات تکمیلی در حین اجرا لحاظ شود
.

https://shoma-weekly.ir/kZcPc9