گفته می‌شود که...

استیضاح وزیر اقتصاد تحویل هیئت‌رئیسه شد/کارشناس قرقیز: شهید سلیمانی فقط قهرمان ایران نبود/عادی‌سازی روابط، این بار با اقلیم کردستان عراق؟/رونمایی از سنگین‌ترین ماهواره ساخت ایران/تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای چقدر واقعی است؟/علی کریمی کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال و ...

گنجی: جناب جهانگیری! ما برای حفظ وحدت ساکت مانده‌ایم

عبدالله گنجی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: جناب جهانگیری! رهبری فرمودند خاتمی تمیز است قبول. گفتند نجیب است قبول. اما به خاتمی حرف دیگری هم زدند.۱-از کسانی که شعار نه غزه و نه لبنان دادند (ماموریت حاج قاسم)ابراز برائت کنید. ۲-از اتهام تقلب به نظام عذرخواهی کنید. خاتمی برای حاج قاسم محترم بود؟ قبول اما نامه ای که گفتید کودتاست را هم امضا کرد. هاشمی برای حاج قاسم محترم بود؟ قبول. اما علیه نامه بدون سلام او در کرمان سخنرانی هم دارد. روحانی برای حاج قاسم محترم بود؟ بله اصلا حاج قاسم اهل احترام بود اما محتوای سخنان ایشان خطاب به روحانی (جلسه فرماندهان سپاه با روحانی) را هم منتشر کنید. ما برای وحدت ساکتیم. شما جامعیت ایشان را حفظ کنید.
آقای همتی! علیه مجلس فضاسازی نکن

«روح‌الله متفکر آزاد»، عضو هیئت‌رئیسه مجلس: به مسئولین دولتی مانند رئیس بانک مرکزی توصیه می‌کنیم در راستای اداره کشور همراهی لازم را داشته و در اواخر این دوره دولت به دنبال کار بیشتر برای مردم باشند. رئیس‌کل بانک مرکزی اگر نظری در زمینه لایحه بودجه دارد به‌صورت تخصصی در کمیسیون تلفیق ارائه کند. بستر مباحث تخصصی در کمیسیون است نه رسانه‌ها، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گوش شنوایی برای شنیدن دیدگاه تخصصی مسئولین دولتی دارد. رئیس‌کل بانک مرکزی نباید علیه مجلس در زمینه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ فضاسازی رسانه‌ای ایجاد کند. همان‌گونه که مجلس شورای اسلامی همدلی نشان داده توقع همدلی از دولت برای تقویت معیشت مردم و جلوگیری از رانت وجود دارد.
بازگشت مشروط بایدن به برجام کلید خورد

«جک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا شامگاه دیروز (یک‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» این کشور، اعلام کرد که برای بازگشت کشورش به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران، باید با تهران بر سر برنامه موشک‌های بالستیک آن مذاکره شود.


جزئیات طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور سردار سلیمانی

طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی با ۱۶ ماده، هفته گذشته در مجلس اعلام وصول شد. طبق این طرح، «نیروی قدس سپاه مجاز است در راستای مبارزه با تروریسم از محل منابع خود نسبت به پرداخت جوایز به افراد یا گروه‌هایی که در برخورد با عوامل دخیل در ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یا اخراج آمریکا از منطقه نقش دارند، اقدام نماید. هرگونه واردات کالا و خدمات از مبدأ آمریکا ممنوع است، به‌جز مواردی که به تشخیص دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی استناد گردد. مادامی‌که دولت آمریکا رسماً نسبت به خروج از برجام عذرخواهی نکرده و ترور سردار قاسم سلیمانی توسط این کشور رسماً محکوم نشده است؛ هرگونه مذاکره دو یا چندجانبه با حضور آمریکا ممنوع بوده و عامل، محکوم به انفصال مادام‌العمر از مناصب و خدمات دولتی و عمومی می‌گردد».
ناراحتی رانت‌خواران از حذف ارز جهانگیری

«زارع»، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: «برخی افراد از کوتاه شدن دستشان از ارز رانتی و فساد آور ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۰ ناراحت هستند. مردم بدانند مابه‌التفاوت ارز رانتی ۴۲۰۰ تومانی را می‌خواهیم به حوزه‌های اشتغال، معیشت و سلامت بیاوریم».
استیضاح وزیر اقتصاد تحویل هیئت‌رئیسه شد

«موسوی» نماینده مجلس گفت:‏پس از قانع نشدن اکثریت قاطع نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر اقتصاد به سؤال بنده و دکتر احمد نادری، طرح استیضاح آقای دژپسند با امضای ۱۰۲ نماینده تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد. محورهای عمده این استیضاح شامل تخلفات گسترده در روند خصوصی‌سازی، اوضاع نابسامان بازار سرمایه و بازار ارز است.
کارشناس قرقیز: شهید سلیمانی فقط قهرمان ایران نبود

«حسین اسوب علی‌اف» کارشناس مسائل منطقه در یادداشتی نوشت: «همه بر نقش ایران و سردار سربلند در مبارزه علیه تروریسم بین‌المللی و تأمین ثبات در منطقه واقف‌اند. سردار شهید فقط یک شخصیت نظامی نبود بلکه از هنر عالی دیپلماسی برخوردار بود که آن را در خدمت منافع ملی و آوردن صلح و ثبات برای منطقه قرار داده بود. بدون تردید سردار شهید از زمره انگشت‌شمار شخصیت‌هایی بود که معماری آینده ثبات و امنیت خاورمیانه مدیون خرد، شجاعت و قهرمانی آن‌ها خواهد بود که به صورت کلان در نقش‌آفرینی ایران و کشورهای دوست آن برجستگی خواهد یافت. اگر امروز خاورمیانه نسبتاً امن‌تر شده و دست شوم داعش و سایر گروه‌های تروریستی از منطقه کوتاه می‌شود، ثمر زحمات بی‌دریغ و شبانه‌روزی سردار فداکار و یاران باوفایش است. پیکار شهید سلیمانی فراتر از منافع ایران بود و برقراری نظم عادلانه‌تر بین‌المللی در منطقه و جهان را دنبال می‌کرد؛ بنابراین سردار شهید فقط قهرمان ایران نبوده بلکه قهرمان عرصه آزادی‌خواهی در سطح منطقه و جهان است. به همین دلیل امروز برخی از سیاستمداران جهان بر ضرورت نام‌گذاری سالروز شهادت سردار سلیمانی به «روز جهانی مبارزه با تروریسم بین‌المللی» تأکید می‌کنند.

عادی‌سازی روابط، این بار با اقلیم کردستان عراق؟

برخی سایت‌های صهیونیستی اخباری درباره سفر احتمالی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به اقلیم کردستان عراق منتشر کرده‌اند. «روسیا الیوم» و «عربی ۲۱» از سایت اسرائیلی «۰۴۰۴» نقل کرده‌اند؛ نتانیاهو در نشست روز گذشته حزب لیکود، تلویحاً اشاره کرده است که به‌زودی توافق عادی‌سازی روابط با اقلیم کردستان امضا می‌شود اما گفته نمی‌تواند توضیح زیادی دراین‌باره بدهد! گرچه رسانه‌های صهیونیستی اظهارات نتانیاهو درباره سفر به برخی از کشورهای عربی را اشاره به سفر به عربستان دانسته‌اند، اما «باراک راوید» روزنامه‌نگار اسرائیلی معتقد است که منظور او سفر به اقلیم کردستان بوده است. رژیم صهیونیستی و کردها از دهه ۶۰ قرن بیستم به‌صورت مخفیانه ارتباطاتی داشته‌اند و پیش‌ازاین نیز نتانیاهو از استقلال کردستان حمایت کرده و خواستار تأسیس کشور مستقلی با عنوان کردستان شده بود. «مسعود بارزانی» رئیس پیشین اقلیم هم در مناسبت‌های مختلف مانند سخنرانی سال ۲۰۰۶ از رابطه با رژیم صهیونیستی دفاع کرده و آن را جرم ندانسته بود!
ادای احترام مورالس به حاج قاسم

مورالس، رئیس‌جمهور سابق بولیوی با انتشار عکسی از حاج قاسم سلیمانی در توئیتر نوشت: «مبارزه با امپریالیسم در جهان، قهرمانان و شهدایی دارد، مانند ژنرال قاسم سلیمانی که یک سال پیش ترور شد. مردم مبارزه خود را برای عدالت و دفاع از حاکمیت ملت‌هایی که مورد تجاوز خارجی قرار دارند، تشخیص می‌دهند. همراه با ایران، به وی ادای احترام می‌کنیم».
توصیه خبرنگار نیوزویک به بایدن درباره ایران

خبرنگار نشریه «نیوزویک» به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا توصیه کرد، به ایران اعلام کند خواهان درگیری و تقابل نیست.دانیل دپتریس در توئیتر خود نوشت: لازم است دولت جو بایدن پیامی به تهران ارسال کند که ما خواهان تقابل و درگیری نبوده و خواهان بازگشت به میز مذاکرات و یافتن راهی برای کاهش تنش هستیم. وی در ادامه نوشت: احتمال اقدام تلافی جویانه ایران در مورد انتقام شهادت سردار قاسم سلیمانی کاملا وجود دارد. ایران بارها اعلام کرده که حمله موشکی عراق در سال گذشته، اقدامی خفیف بوده است. ایرانیان نفرت و خشم زیادی از آمریکا به دلیل ترور قاسم سلیمانی دارند.

رونمایی از سنگین‌ترین ماهواره ساخت ایران

ماهواره پارس-1 پس از انجام موفقیت‌آمیز تمام آزمایش‌های مربوطه در 13 دی‌ماه 1399 به سازمان فضایی ایران به‌عنوان آخرین دستاورد عرصه ماهواره‌ای از برنامه فضایی کشور تحویل شد. این ماهواره در مرداد 1394 در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره از مجموعه پژوهشگاه فضایی ایران تعریف شد و در مراحل ساخت و سپس آزمایش‌های مختلف آن سایر پژوهشکده‌های این پژوهشگاه، برخی دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی و نیز صنایعی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مشارکت داشته‌اند. ماهواره پارس-1 دارای جرم کمتر از 150 کیلوگرم بوده و با پرتابگر سیمرغ در مدار با ارتفاع حدود 500 کیلومتر و شیب مداری 55 درجه تزریق خواهد شد. طول عمر این ماهواره 3 سال تخمین زده شده است.
تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای چقدر واقعی است؟

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: طبق بررسی ما بسیاری از تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای غیرواقعی و در اصل گرانفروشی و کم‌فروشی است. گفته می‌شود برخی از این فروشگاه‌ها ضمن تبانی با کارخانه‌های تولیدکننده هم نرخ کالا را در کارخانه بالاتر از نرخ واقعی ثبت می‌کنند تا در فروشگاه مدعی ارائه تخفیف در فروش شوند و هم اینکه گاهی مشخصات ثبتی کالا از نظر وزن، کیفیت مواد اولیه و واسطه‌ای با مشخصات حقیقی کالا مطابقت ندارد؛ از این‌ روی، تخفیف قیمت ارائه‌شده روی کالا در واقع یک تقلب می‌باشد.

کاهش 90 درصدی درآمد تولیدکنندگان پوشاک در ایام کرونایی

مجید نامی، نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران: مطابق آمارهای رسمی، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه بیش از ۴۰ میلیون دلار پوشاک به خارج از کشور صادر شد. بخش دیگری از صادرات که حجم زیادی را نیز به خود اختصاص داده، به‌صورت غیررسمی انجام می‌شود. آمار هفت‌ماهه امسال در حالی به ثبت رسیده که در سال‌های گذشته به‌طور متوسط بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار صادرات پوشاک به خارج از کشور انجام می‌شد. تعطیلی‌های کرونا با توجه به فصلی و مُدی بودن پوشاک، زیان سنگینی به تولیدکنندگان وارد کرد، به‌طوری‌که به‌طور متوسط ۹۰ درصد درآمدهایشان را از دست دادند.
جنگ پلیس با قماربازان

فرمانده انتظامی پایتخت خبر داد: «جنگ جدی را علیه قماربازان و افرادی که فرهنگ شرط‌بندی را ترویج می‌دهند آغاز کردیم. حرکت جدی را هم در داخل و هم در خارج کشور آغاز کردیم. اقدامات لازم برای افرادی که خارج کشور حضور دارند هم آغاز شده است و اقدامات لازم برای شکایت از آن‌ها صورت گرفته است. حکم استرداد برخی از آن‌ها را گرفته و انجام دادیم. تعداد دیگری هم در حال اقدام است که این افراد بیشتر در حاشیه خلیج‌فارس هستند».

سهم رئیس‌جمهور از واگذاری «هفت‌تپه»

علیرضا سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: بر اساس گزارش ارائه شده شرکت هفت‌تپه با ارزش ۲۴۰۰ میلیارد تومان، با قیمتی بسیار پایین‌تر عرضه شده است، حال پرسش این است که آیا این واگذاری در چارچوب قانون انجام شده است یا خیر؟ بر اساس قانون هر یک از وزرا مسئول وظیفه خود بوده و باید در برابر رئیس‌جمهور پاسخگو باشند. بر اساس اصل ۱۳۴ قانون اساسی نیز رئیس‌جمهور، هیئت‌وزیران را اداره و بر عملکرد وزرا نظارت می‌کند، حال سؤالی که در این بخش مطرح می‌شود این است که آیا رئیس‌جمهور -که خود مطرح می‌کند «من مجری قانون اساسی هستم»، در این حوزه به وظایف خود عمل کرده است؟ رئیس‌جمهور باید به‌صورت مستقیم به این حوزه ورود کند».
آغاز غنی‌سازی
۲۰ درصدی ایران به معنای خروج از برجام است؟

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل هسته ای در گفت‌وگویی به خبرآنلاین گفت:غنی سازی ۲۰ درصدی جزو حقوق قانونی ایران به عنوان عضوی از آژانس و ان‌پی‌تی است. آنها به طور ضمنی حق غنی سازی ما را پذیرفته اند.اما غنی سازی بیست درصدی جزو بندهایی بود که قرار شد در ازای لغو تحریم ها متوقف شود. این به معنای خروج از برجام نیست اما به این معنا نیست که ما به تکلیف عمل کنیم اما آنها زیر میز بزنند. رابطه پایین دستی و بالا دستی که نداریم. این رابطه توازنش را از دست داده و ایران می خواهد این توازن را به دست بگیرد. اگر بایدن بدون هزینه به برجام برگردد، می تواند از مکانیسم ماشه استفاده و علیه ما اجماع سازی کند. ما باید این وضعیت را به خوبی ببینیم و برایش برنامه ریزی داشته باشیم.
حمله به ایران؛ آخرین حیله ترامپ پیش از خداحافظی

تریتا پارسی، رئیس اندیشکده کوئینسی آمریکا در تازه‌ترین یادداشت خود با تیتر «حمله به ایران، ممکن است آخرین مکر ترامپ پیش از خداحافظی باشد» نوشت: تحرکات اخیر پنتاگون در خاورمیانه (برای جلوگیری از هر گونه اقدام از سوی ایران در آستانه سالگرد ترور (شهید سپهبد قاسم سلیمانی)، همراه با گزارش رسانه های اسرائیلی مبنی بر درخواست عربستان و اسرائیل از ترامپ برای بمباران ایران قبل از ترک دفترش، گمانه زنی ها پیرامون چند هفته فاجعه بار را تقویت می کند.

تهدید وزیر اسرائیلی به نابودی برنامه هسته‌ای ایران

«یووال اشتاینیتز»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی، در واکنش به توئیت روز گذشته محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران که نوشته بود «مزدوران رژیم صهیونیستی تلاش دارند با هدف قرار دادن مواضع آمریکایی‌ها در عراق، ترامپ را به جنگ علیه ایران بکشانند»، خواستار برچیده شدن کامل برنامه هسته‌ای ایران شد. به نوشته الجزیره، او به رادیو کان رژیم اسرائیل گفت که هرگونه توافق در آینده باید بهتر از توافق سابق باشد و بتواند تمامی برنامه هسته‌ای ایران را از بین ببرد، نه اینکه آن را متوقف کند. آیا در مقابل چنین منطق سلطه‌گرایانه و تهدید آشکار، سخن از مذاکره و سازش زدن القای ضعف به دشمن نیست؟
کلاهبرداری 8 میلیارد تومانی از مردم با سیگنال فروشی

محمدعلی شیری‌زاده، مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس: سیگنال‌فروشی اصطلاحی است که در محافل بورسی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در بازار معادل فارسی آن خبر فروشی می‌شود. برخی افراد در فضای مجازی مدعی هستند اطلاعاتی دارند و آنها را با نرخ‌های مختلف می‌فروشند. سیگنال‌فروشان قیمت‌ها را بر مبنای اطلاعات طبقه‌بندی تعیین می‌کنند؛ مثلا سیگنال نقره‌ای، طلایی و ویژه. این افراد هیچ دانشی از بازار ندارند و فقط به برخی اطلاعات نهانی دسترسی دارند. سرمایه‌گذاران فراموش نکنند اگر این سیگنال‌ها ارزشمند و واقعی باشد، فرد به جای فروش خودش از آن استفاده می‌کند و سودی بسیار بالاتر از درآمد سیگنال‌فروشی کسب می‌کند. امروز از اداره آگاهی اراک اعلام کردند فردی با عنوان سیگنال فروشی از مردم 8 میلیارد تومان کلاهبرداری‌ کرده که همه این وجوه پس‌اندازهای خرد مردم بوده و الان پاسخ‌گو نیست، این فرد سیگنال‌فروش از طریق کانال تلگرامی بوده و چنین شکایت‌هایی در سازمان بورس زیاد است
احتمال مخالفت مجلس با کلیات طرح بازنشستگی پیش از موعد

«علی بابایی کارنامی» سخنگوی کمیسیون اجتماعی در خصوص وضعیت بررسی طرح بازنشستگی پیش از موعد بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی، گفت: «اکثریت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با کلیات آن مخالفت دارند؛ یکی بحث هزینه و بار مالی اجرای طرح برای کشور است و دلیل دیگر، مخالفت اعضا با کاهش سن بازنشستگی است؛ زیرا در اغلب کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه، سن بازنشستگی بالای ۶۵ سال است». بابایی افزود: «چنانچه بخواهیم با هدف اشتغال‌زایی، سن بازنشستگی را کاهش دهیم، راهکار درستی انتخاب نکرده‌ایم؛ زمانی که فردی با سن پایین، پیش از موعد بازنشسته شود، به خانه‌نشینی تن نمی‌دهد، بلکه بلافاصله به جست‌وجوی شغل دیگری می‌پردازد و با تکیه بر توانمندی‌ها و مزیت‌هایی که دارد، فرصت‌های شغلی را به ضرر جویندگان کار، تصاحب می‌کند. نباید شرایط بازنشستگی زودرس فردی که داوطلب به دست آوردن شغل دیگر است، فراهم ساخت، زیرا بازنشستگی، به معنای ناتوانی فرد برای ادامه کار است و بازنشسته باید به‌عنوان شهروند، زندگی توأم با آرامشی را در سنین بالا، طی کند
علی کریمی کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال

علی کریمی رسما اعلام کرد در انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان کاندید در پست ریاست فدراسیون شرکت می‌کند.او که در سال های قبل از منتقدان شماره یک فدراسیون فوتبال و عملکرد مدیران غیر فوتبالی بوده است تصمیم گرفته تا شانس خودش را برای نشستن روی صندلی ریاست این فدراسیون امتحان کند.

اخبار روزانه:
*
«رئیسی»، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «به ما اگر بگویند یک ایرانی رئیس ناسا شده یا یک ایرانی در آلمان یک فناوری اختراع کرده است، باور می‌کنیم؛ اما اگر این فناوری در ایران اختراع شود، بسیاری باور نمی‌کنند؛ این در حالی است که واکسن‌سازی در انستیتو پاستور ایران ١٠٠ سال قدمت دارد. ما واکسن‌های بسیاری مانند ثلاث و هپاتیت ب تولید می‌کنیم. هرچند که واکسن‌سازی کار پیچیده‌ای است، اما این‌طور نیست که توانمندی ساخت واکسن را نداشته باشیم.
*
«صادق زیباکلام»، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: «اصلاح‌طلبان مثل گذشته دیگر اعتماد عمومی را در بین مردم از دست داده‌اند. دکتر عارف در انتخابات مجلس 94 که سرلیست اصلاحات بود، یک‌میلیون و پانصد هزار نفر به او رأی داده بودند، اما در اسفند 98 سرلیست اصلاحات 80 هزار رأی هم نیاوردند؛ این یعنی حتی 10 درصد مردم هم حاضر به رأی دادن به اصلاح‌طلبان نبودند. اصلاح‌طلبان باید شروع به جمع‌آوری اعتماد ازدست‌رفته خود کنند و البته این کار بسیار دشوار است».
* محققان علوم اعصاب با بررسی ساختار مغز دریافته‌اند که مغز انسان اطلاعات همسو با باورهایش را صرف‌نظر از عجیب و غیرمنطقی بودنش، به‌راحتی می‌پذیرد
.

* آیا در صورت عدم رضایت مدیران و مسئولین به فعالیت و یا مطالعه، هادیان سیاسی مجاز به مطالعه یا فعالیت هستند؟ پاسخ: رعایت سلسله‌مراتب لازم است و چنانچه فعالیت و مطالعه هادیان برخلاف ضوابط و مقررات باشد، جایز نیست.
*
یک مقام مسئول اجرایی در نامه روزهای اخیر خود خطاب به مدیران ارشد دولتی در استان ها، به آن ها متذکر شده با توجه به دریافت گزارش ها و اعتراضاتی در خصوص اعمال محدودیت های مربوط به بیماری کووید 19 در مناطق مختلف، مخاطبان باید از اعمال هرگونه محدودیت یا ضوابط، افزون بر ابلاغیه های همسو با طرح مدیریت هوشمند محدودیت های ویروس کرونا و همچنین از ابلاغ تصمیمات منطقه ای و جزیره ای خودداری کنند.

* یک نهاد مسئول با ارسال نامه ای خطاب به تعدادی از اعضای اقتصادی کابینه، از آن ها خواسته است با توجه به الزامات تعیین شده در ماده 9 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر تهیه و اجرایی شدن سند توسعه بخش تعاون که در آن مجموعه راهکارهای نیل به سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد کشور و مسئولیت هر یک از دستگاه ها تعیین شده و این که سند مذکور مبنای تدوین بودجه ‌های سالانه قرار گیرد، میزان پیشرفت دستگاه تحت امر خود را در مدت زمان مسئولیت، گزارش کنند.
* گاهی بسیج جهت اجرای برنامه­های سیاسی و بصیرت­افزایی بر اساس روابطی که دارد از ادارات پول و امکاناتی می­گیرد، درحالی‌که این اعتبار می‌بایست بر اساس ردیف بودجه در محل خودش هزینه شود، حکم آن چیست؟ پاسخ: مصرف نمودن اموال دولتی در غیر مواردی که اجازه داده شده، در حکم غصب است و موجب ضمان می‏باشد، مگر آنکه با اجازه قانونی مقام مسئول بالاتر صورت بگیرد. (اجوبه الاستفتائات، س 1967
)

https://shoma-weekly.ir/fRZt0D