گفته می‌شود که...

استقلال به پرسپولیس رسید/ سردار قانی:عظمت آزادی خرمشهر برای معرفی 8 سال دفاع مقدس به دنیا کافی است/ مجلس عوام انگلیس: خروج از افغانستان مصیبت بار و خیانت به متحدان بود/ وزیر خارجه عربستان: عدی سازی روابط با تل اویو منافع متمایزی را محقق می سازد/ واکنش رئیس صدا و سیما به بازگشت عادل فردوسی پور/ واکنش سخنگوی سازمان ملل درباره ترور شهید حسن صیادی و...

۴ هزار نفر فرزند مسئولان در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می‌کنند
سردار میریان گفت: جنگ را با جوانان اداره کردیم و به اینجا رساندیم. سردار میریان، رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران در برنامه زنده تلویزیونی صبح بخیر ایران گفت: زمان جنگ کدام فرمانده جنگ، خانواده‌اش پیش صدام زندگی می‌کرد؛ امروز نزدیک ۴ هزار فرزند برخی از مسئولان در آمریکا و اروپا و کانادا زندگی می‌کنند. کسانی که از بچگی در خارج دارند تربیت می شوند، هیچ مسئولیتی در آینده کشور نباید بگیرند.

یک سلبریتی برای یک برنامه چندصد میلیارد می گیرد
رییس صداوسیما گفت: در مورد وضعیت عادل فردوسی نیز در پاسخ به سوال دانشجویان گفت: موضوع عادل در زمان من اتقاق نیفتاد. اگر من بودم، همه تلاشم را می کردم که نرود و از ظرفیتش استفاده شود. من میراث دار وضعیتی هستم. همه فکر می کنند با امضای طلایی من کاری درست می‌شود. اما این مساله دو طرفه است. آن فرد هم باید بخواهد و قواعد بازی تیمی را بداند. او اصول کاری خودش را دارد. خودم با آقای فردوسی پور صحبت کردم. تلاش می کنم سرمایه ای را از دست ندهیم. مساله دو طرفه است. آنتن وقتی در اختیار هنرمند است نباید فکر کند که چه اتفاقی افتاده. یک سلبریتی برای یک برنامه چندصد میلیارد می گیرد. اگر ندهیم می رود. مدیریت چهره ها حساسیت دارد. مساله فقط فردوسی پور نیست.

مرغ ۱۲۰ هزار تومانی نتیجه کمپین نخریدن مرغ خواهد بود!
احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن گاوداران کشور گفت: مقصر گرانی گوشت نه دولت است و نه تولیدکننده، قیمت جهانی نهاده دامی افزایش عجیبی داشته است. وی با بیان اینکه مردم سال گذشته هم مرغ ۶۰ هزار تومانی خریدند ولی حالا که به هر ایرانی ۳۰۰ هزار تومان هم می‌دهند، چرا کمپین نخریدن راه افتاده است؟! گفت: کسانی کمپین نخریدن مرغ و گوشت را راه انداخته‌اند که می‌خواهند تولیدکنندگان نابود شوند و دو ماه دیگر مرغ ۱۲۰ هزار تومان شود. این ها آدم هایی هستند که می خواهند تولید ملی این مملکت را نابود کنند تا فردا دوباره واردکننده شویم.
لاریجانی: دوستی با خاتمی و موسوی را تمام کردم
محمدجواد لاریجانی با بیان اینکه ممکن است شما فردی را خیلی دوست داشته باشید اما به دلیل اینکه وی از مسیر حق انحراف پیدا کرده است باید این دوستی را تمام کنید، این موضوع در مورد خود من هم صادق است، گفت: من با آقای خاتمی دوستی بسیار نزدیک و با مهندس موسوی هم رابطه کاری سنگین و زیادی داشتیم اما انحراف موجب می‌شود علیرغم اینکه علاقه‌مند به این دوستی هستیم، آن را کنار بگذاریم.
قشری که بیشترین رزمنده، شهید، جانباز و آزاده دارد

«حجت‌الاسلام حاجی صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران برای اولین بار آماری دقیق از شهدای روحانیت ارائه داد: «۳ هزار و ۸۹۰ شهید؛ ۳ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده. بیش‌ترین آمار شهدای روحانی مربوط به عملیات کربلای ۵ با ۵۶۷ شهید است و بیش‌ترین شهدای این قشر در منطقه عملیاتی شلمچه با ۹۳۵ شهید بوده است. استان تهران با حدود ۷۵۰ شهید روحانی و طلبه که ۳۰۰ شهید آن متعلق به تهران بزرگ است و نیز استان اصفهان با ۵۴۳ شهید روحانی نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشترین شهید روحانی را به خود اختصاص داده‌اند. قشر شریف روحانیت به لحاظ جمعیت، حدود ۶ برابر دیگر اقشار جامعه، رزمنده، شهید، جانباز و آزاده تقدیم عرصه‌های پرافتخار ایثاری و جهادی کرده است».
۱۸ درصد شرکت های دولتی ورشکسته اند
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد با بیان اینکه اطلاعات مالی ۶۲ شرکت اصلی منتشر شده است، بیان کرد: حدود ۱۸ درصد این شرکت‌ها مشمول ماده ۱۴۱ می‌شوند؛ یعنی میزان زیان انباشته آن‌ها بیش از ۵۰ درصد سرمایه ثبت شده آن‌هاست که در واقع ورشکسته و زیان‌ده به شمار می‌روند.
تعمیر بزرگ‌ترین پالایشگاه ونزوئلا توسط ایران
رویترز به نقل از چهار منبع آگاه نوشت، شرکت های دولتی ایرانی پس ازانعقاد قرارداد برای تعمیر کوچکترین پالایشگاه ونزوئلا، برای تعمیر پالایشگاه «پاراگوانا»، بزرگ ترین پالایشگاه نفتی این کشور با ظرفیت ۹۵۵ هزار بشکه در روز آماده شده‌اند. این قرارداد، روابط انرژی دو کشور را عمیق‌ تر خواهد کرد و راه نجاتی برای صنعت نفت آسیب دیده ونزوئلاست. یک واحد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در ماه جاری میلادی یک قرارداد ۱۱۰ میلیون یورویی (۱۱۶ میلیون دلاری) با شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) برای تعمیر و توسعه پالایشگاه ۱۴۶ هزار بشکه ای «ال پالیتو» در مرکز این کشور امضا کرده است. منابع آگاه گفتند، پروژه بعدی مجتمع پاراگواناست که دو پالایشگاه دارد و در میان بزرگ ترین پالایشگاه های جهان است
فردوسی‌پور برای اجرای یک برنامه چند صد میلیون دستمزد می‌گرفت؟!

«جبلی» رئیس صداوسیما در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از دریافت دستمزدهای چند صدمیلیونی توسط برخی مجریان مطرح رسانه ملی صرفاً برای اجرای یک برنامه خبر داد و گفت: «میراث‌دار وضعیتی هستم که همه می‌خواهند من درستش کنم و با یک امضا همه‌چیز حل شود. ما باید قدر سرمایه‌های خود را بدانیم ولی مطالبه دوطرفه است و فقط بحث اراده ما نیست و او (فردوسی پور، مجری سابق تلویزیون) هم باید قوانین این بازی تیمی را بپذیرد. این مسئله فقط درباره آقای فردوسی پور نیست؛ اما اگر به شما بگویم یک چهره برای اجرای یک برنامه چند صد میلیون دستمزد می‌گیرد شما چه فکری نسبت به من می‌کنید که پول بیت‌المال را این‌گونه خرج می‌کنیم؟ حال اگر به این افراد بی‌توجهی کنیم، از صداوسیما می‌روند و بعد مردم خواستار حضور آن‌ها می‌شوند».

گندم در بازارهای جهانی قد کشید
امروز در بازار‌های جهانی قیمت هر بوشل گندم بیش از ۱۰ دلار رشد داشت و به قیمت ۱۲۰۰ دلار به فروش رفت. افزایش قیمت انواع کالا‌های اساسی پس از آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین رشد شدیدی داشته و تنها قیمت گندم بیش از ۵۳ درصد افزایش یافته است. بقیه کالا‌ها هم روز به روز افزایش دارند. به طوری که قیمت سویا امروز ۵.۲۵ دلار افزایش قیمت داشت و هر بوشل از این محصول به قیمت ۱۶۹۲ دلار معامله شد، قیمت سویای روغنی هم رشد ۱.۲ درصدی داشت و گیاه روغنی کانولا هم بیش از سه دلار رشد قیمت را تجربه کردند. گزارش از بازار‌های جهانی حاکی است امروز قیمت انواع دام هم رشد داشت، قیمت دام زنده به قیمت ۱.۴۳ دلار و قیمت دام پرواری ۱.۷ لار رشد قیمت را تجربه کرد
«جلالی» مبادله نمی‌َشود!

«مسعود ستایشی»، سخنگوی قوه قضاییه: «حکم شرعی و قانونی در خصوص «احمدرضا جلالی» صادر شده و پرونده در مرحله اجرای رأی است و اعلام می‌کنم مسئله مبادله وجود ندارد». جلالی جاسوس صهیونیستی بود که اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ترور شده در کشورمان را به این رژیم داده بود. اخیراً خبرهایی از سوی برخی از رسانه‌های خارجی مبنی بر مبادله این خودفروخته وطنی با حمید نوری، معاون سابق قوه قضائیه مطرح شده بود. سعید خطیب زاده، ‌سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز پیش‌ازاین با رد هرگونه ارتباط میان این دو پرونده، گفته بود: «اگر ارتباطی هم هست، این طرف سوئدی است که می‌خواهد ارتباط را ایجاد کند»..

صنعت خودروسازی ایران، توجه هندی ها راجلب کرد
نایب‌ رئیس روابط بین‌الملل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در اتاق بازرگانی و صنعت PHD هند از علاقه شرکت‌های هندی به ورود به صنعت خودروسازی ایران خبر داد.ویجای مِهتا در همایش مشترک فعالان اقتصادی ایران و هند با بیان اینکه هند طی چند سال آتی به یک اقتصاد ۵ هزار میلیارد دلاری در جهان تبدیل خواهد شد، افزود: سیاست‌های اقتصادی دولت در هند، منجر به آن شده که رشد سریع اقتصادی این کشور از چین پیشی بگیرد.
کرونا چگونه در ایران مهار شد

«عین‌اللهی»، وزیر بهداشت کشورمان در دیدار دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «بیش از دو هفته است که آمار مرگ‌ومیر روزانه بیماران کرونایی در کشور ما تک‌رقمی است. تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و استکبار جهانی علیه ایران، مانع موفقیت‌های ایران در کنترل کرونا نشد؛ چراکه در ایران، مردم به یاری نظام سلامت شتافتند».

ظرفیت ورزشگاه آزادی برای «سلام فرمانده» پر شد

در کمتر از ۷۲ ساعت از شروع ثبت‌نام برای حضور در اجتماع خانوادگی سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی، ظرفیت تکمیل شد و امکان ثبت‌نام جدید وجود ندارد. سامانه ثبت‌نام این اجتماع در حال حاضر بسته شده و در صورت ایجاد ظرفیت جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد. اجتماع خانوادگی سلام فرمانده قرار است فردا پنجم خردادماه ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

به جای کارت به کارت در مطب‌ پزشکان، از سوت زنی استفاده کنید
رئیس کل سازمان امور مالیاتی در خصوص استفاده از روش کارت به کارت از سوی برخی اصناف و مشاغل به جای دستگاه‌های پوز گفت: مطب‌های بسیاری از پزشکان می‌گویند دستگاه پوز ندارند و بیمار را مکلف به کارت به کارت یا ارائه پول نقد می‌کنند اما امسال در قانون بودجه همه پزشکان مکلف شده‌اند که حتماً از دستگاه‌های پوز استفاده کنند، در غیر این صورت تخلف محسوب شده و قانون ضمانت اجرا برای آن تعریف کرده است. وی افزود: سامانه گزارش دهی مردمی یا سوت زنی در سامانه سازمان امور مالیاتی اعلام کرده‌ایم تا فرار مالیاتی را اعلام کنند. بر اساس اطلاعات دریافتی مردم، کارشناسان سازمان امور مالیاتی نتیجه این سوت زنی‌ها را اعلام خواهند کرد.
ارتباط ترور شهید صیادخدایی با مذاکرات هسته‌ای

«تریتا پارسی» از مدیران اندیشکده کوئینسی و فعال در شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک)، در یادداشتی نوشت: «ترور شهید حسن صیادخدایی در تهران بی‌ارتباط با مذاکرات وین نیست». به نظر او ترورهای پیشین در زمانی رخ دادند که ایران و آمریکا در آستانه توافق بوده‌اند. او می‌نویسد که ترور دکتر فخری‌زاده نیز دو ماه قبل از استقرار بایدن در کاخ سفید رخ داد. پس مقصود از آن ترور نیز جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای بود. وی اشاره دارد که رژیم صهیونیستی اولین مظنون این ترور است. نویسنده اذعان دارد که اگر هدف از ترورها، کاهش سرعت برنامه هسته‌ای ایران بوده، موفقیتی کسب نکرده است؛ زیرا پس از هر ترور، ایران شتاب بیشتری به فعالیت‌های هسته‌ای داده است؛ اما احتمالاً هدف از ترور، جلوگیری از پیشرفت دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای است. به همین دلیل تیم دیپلماتیک اوباما در زمان برجام منتقد این ترورها بود. وی بیان می‌کند که هدف رژیم صهیونیستی از این ترور، جلوگیری از انعطاف تهران و واشنگتن در مسئله حذف سپاه از فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» وزارت خارجه آمریکاست. به همین دلیل این بار به‌جای دانشمندان هسته‌ای، یک سرهنگ سپاه را هدف قرار دادند. ترور اخیر انگیزه و اراده ایران در پافشاری بر ضرورت حذف سپاه از فهرست مذکور را افزایش می‌دهد؛ زیرا حفظ سپاه در آن فهرست، به دشمنان ایران برای ارتکاب چنین جنایاتی، پشتوانه و مشروعیتی قانونی ایجاد می‌کند.
طرح فروش کیلویی نان در دست بررسی است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح فروش وزنی (کیلویی) نان در شورای آرد و نان در دست بررسی است و پس از تصمیم نهایی بر مبنای آن اقدام می‌شود
هیچ؛ سهم شهید خدایی از مادیات دنیایی

پدر همسر شهید خدایی، شهید ترور شده در خیابان مجاهدین تهران در مراسم تشییع این سردار سپاه، از سلوک شهید گفت و افزود: «اون پراید هم برای خودش نبود، برای اداره بود. ولله قسم می‌خورم یک‌بار هم بچه‌اش را با ماشین اداره نرسوند مدرسه. او خانه نداشت و مستأجر بود. هر وقت صحبت از شهادت می‌شد می‌گفت آماده‌ام»..

اخبار روزانه:
* در جلسه علنی امروز مجلس، انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه در اجلاسیه سوم در دستور کار قرار گرفت و محمدباقر قالیباف توانست رأی اکثریت نمایندگان را برای تصدی یک‌ساله پست ریاست مجلس کسب کند.
* محرابیان وزیر نیرو گفت: بخش خانگی با پاداش صرفه جویی، می‌توانند کاهش مصرف را ایجاد کنند؛ بیش از ۷۵ درصد مردم الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و از ۲۵ درصد مابقی نیز، حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد در محدوده الگو هستند که با یک اقدام جزئی، زیر الگوی قرار خواهند گرفت که ۵ برابر میزان صرفه جویی، پاداش خواهیم داد. حدود ۶۵۰ هزار مشترک بدمصرف داریم؛ بدمصرف‌ها عمدتاً کنتور هوشمند دارند و اگر رعایت نکنند، برقشان محدود خواهد شد.

* فروشگاه‌های زنجیره‌ای قهوه، استارباکس اعلام کرد، از روسیه خارج می‌شود و دیگر حضوری در این کشور نخواهد داشت. بر اساس نامه این شرکت آمریکایی به کارکنانش، استارباکس ۱۳۰ فروشگاه خود در روسیه را تعطیل خواهد کرد. در این نامه همچنین آمده است، استارباکس به پرداخت دستمزد نزدیک به ۲۰۰۰ کارمند روسی خود به مدت شش ماه ادامه می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا به مشاغل جدید منتقل شوند. این شرکت در هشتم ماه مارس تمامی فعالیت‌های خود را در روسیه به علت تحریم‌های غرب به حالت تعلیق درخواهد آورد. توقف فعالیت‌های این شرکت در روسیه شامل ارسال و تحویل تمام محصولات استارباکس و تعطیلی موقت کافه‌ها بوده است
* مرجع تقلید شیعیان به حادثه دل‌خراش ریزش ساختمان تازه تأسیس متروپل در آبادان واکنش نشان داد و بر ریشه‌یابی علل فاجعه ریزش این ساختمان که موجب کشته و مجروح شدن عده‌ای شده است، تأکید کرد. وی افزود: «اینکه در ۴۰۰ سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، درحالی‌که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده، فرو می‌ریزد و عده‌ای کشته و مجروح می‌شود، بیانگر بی‌مسئولیتی و بی‌اخلاقی برخی‌هاست
*معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با نقد عملکردها در کشور در خصوص نمادسازی و تولید محصولات هنری مرتبط با مهدویت، گفت: «مهدویت ریشه این نظام و کشور است. مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خود بیان کرده‌اند که مهدویت یک نقطه وحدت میان جامعه تشیع و اهل سنت است. در حوزه نماد و محصولات مهدویت عملکرد خوبی نداشته‌ایم. متأسفانه بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی یک فیلم درجه‌یک از امام زمان(عج) نداریم..


https://shoma-weekly.ir/UL0Z9A